02-07-2010 20:14:35 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Het persbericht: http://www.stadlerrail.com/en/news/2010/07/02/arriva-netherlands-buys-its-99th-stadler-train/ (in het Engels) |
02-07-2010 22:00:19 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Die veertien zullen wel voor de Emmerlijn zijn. Verder komen er nog vier nieuwe E-GTW's voor de MerwedeLingeLijn (zit je al op de 42) en ik neem aan dat er ook nog diesels voor Almelo-Mariënberg besteld zijn? Of maken die nog deel uit van de 24 stellen voor de achterhoek? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-07-2010 22:04:26 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Voor Almelo-Mariënberg wordt steeds gesproken over het opknappen van Lintjes. |
02-07-2010 22:05:17 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
De MerwedeLingeLijn krijgt er maar 3 E-GTW's bij. Tenminste, als ik de heren op kantoor mag geloven (2x 2/8, 1x 2/6). Aflevering zou in het voorjaar van 2011 moeten plaatsvinden. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
02-07-2010 22:05:33 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Owja inderdaad, wist dat er iets met dat lijntje was maar was even vergeten wat... @Gertjan: dan hebben we 'n naam teveel ![]() Zolang ze dat ene tweetje maar wel de naam "Trijntje" geven, die past daar zo goed bij%08% Laatst bewerkt door daniel_ddr op 02-07-2010 22:08 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-07-2010 20:53:38 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Zoals in het persbericht is te lezen worden de nu bestelde GTW's 4e generatie qua uitvoering op een aantal punten aangepast op de nu rijdende vloot GTW's. Te lezen is dat de EMU GTW 2/8'en worden voorzien van een informatie balie (voor de conducteur), en de DMU GTW's worden voorzien van een meer milieuvriendelijkere aandrijving (overigens gewoon volgens de minimale normen ingaand vanaf 2011, Stage IIIB, zie http://www.dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php). Dit zal wel betekenen dat er ad-blue moet worden getankt, wat in de praktijk na 2 jaar pas mogelijk is (gezien de leegvoorziening voor de vacuüm toiletten). Hopelijk heeft 's lands spoorbeheerder dit maal wel de goede peroonhoogtes aan Arriva doorgegeven. |
04-07-2010 20:59:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik vermoed dat er voor een AdBlue tankpomp niet direct een milieuvergunning nodig is, het is voornamelijk kunstmest namelijk ![]() Daarnaast kun je eigenlijk niet zonder rijden want dat is weer niet echt fijn voor je motor. Waarschijnlijk kan het dan ineens wel sneller hoor ![]() Laatst bewerkt door thom op 04-07-2010 21:01 |
04-07-2010 21:19:41 | ||
---|---|---|
marotrans
![]() |
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen, dat het gezonder is om een half uurtje dieselwalm te snuiven dan die AB-zooi... Voor de motor maakt het niet uit of er geen AB toegevoegd wordt: dat gebeurt pas in het uitlaatsysteem, om zo de schadelijke deeltjes te vernietigen die bij de arbeidsslag van de motor ontstaan zijn. Wat er bij bedrijfsauto's gebeurt, is dat de boordcomputer het vermogen terug neemt wanneer dat goedje op is. Alleen om te voorkomen dat er zonder AB doorgereden word en dus de type-goedkeuring niet meer klopt, en het milieu dus meer vervuild word (zegt men, andere discussie). Laatst bewerkt door marotrans op 04-07-2010 21:21, reden: stukje vergeten |
04-07-2010 21:25:29 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
heb ook gehoord dat er in het wegverkeer veelal water ipv adblue wordt getankt. dan ziet de boordcomputer niet dat het op is en werkt alles gewoon |
04-07-2010 21:33:12 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
De 504 gaat morgen óf overmorgen naar Ldd voor het vervangen van een (dak)ventilator t.b.v. de airco voor het reizigerscompartiment in wagen A. Dit treinstel gaat men in Ldd gelijk voorzien van een ARTS-installatie. (ARTS staat voor Automatisch Reizigers Tel Systeem) - - - Hierlangs afscheuren - - - |
04-07-2010 21:38:06 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Die chloorluchten van common-rail diesels zonder Ad-blue is ook niet van de lucht (incl. fijnstof). Het allerbeste zijn de oude diesels van vóór 2000. Die stoten alleen maar grof stof uit, dat toch snel neerdwaalt. Dat ruikt ook naar diesel, in plaats van naar zwembad. Laatst bewerkt door kbrandsma op 04-07-2010 21:38 |
05-07-2010 00:10:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Nu je dat zo zegt bedenk me inderdaad dat het niet helemaal klopt wat ik bedoelde... ![]() |
13-07-2010 18:11:32 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Goed nieuws. Een verbetering van de diest Groningen - Leer komt dichterbij![]() http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Overbelastverklaringen/Pages/Overbelastverklaringen%202011.aspx Laatst bewerkt door manuel25 op 13-07-2010 18:12 |
13-07-2010 22:22:47 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Het blijft alleen een formaliteit, maar zodoende kan de hele molen bij ProRail in gang worden gezet om mogelijke oplossingen uit te werken. |
13-07-2010 23:20:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Was al wel 'n beetje bekend geloof ik, maargoed... Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen Geplaatst op: dinsdag 13 juli 2010 om 23:14 Laatst bijgewerkt: dinsdag 13 juli 2010 om 23:14 Persbericht Arriva gaat het treinvervoer op het traject Zwolle - Emmen uitvoeren met gloednieuwe elektrische treinen van het Zwitserse bedrijf 'Stadler'. In december 2012 gaat de treinconcessie in. Hiervoor heeft Arriva 14 Spurttreinen besteld, waarvan 6 treinen met 2 treinstellen en 8 treinen met 3 treinstellen. Op het traject Almelo - Mariënberg gaat Arriva rijden met bestaande Lint dieseltreinen welke voor aanvang van de concessie geheel worden vernieuwd. Goede ervaringen Stadler De leveringsovereenkomst van de nieuwe treinen is op dinsdag 29 juni door de heer Peter Spuhler, CEO Stadler Bussnang AG en de heer Anne Hettinga ondertekend. "We hebben hele goede ervaringen met deze treinen in Noord Nederland en op de MerwedeLingelijn. Ze zijn milieuvriendelijk en hebben een laag geluidsniveau, dit is goed voor de omgeving. Daarnaast zijn het natuurlijk prachtige transparante, gelijkvloerse en veilige treinen met airco. Treinen waarmee het plezierig en comfortabel reizen is. Dat de reizigers dat ook vinden, blijkt wel uit onze nummer 1 positie in de landelijke OV-klantenbarometer", aldus Anne Hettinga. In- en exterieur De gloednieuwe treinen zijn voorzien van onder andere een 1e klas compartiment met 16 zitplaatsen, een werk- en stiltecoupe, genoeg plek voor fietsen, een loungehoek en uniek in Nederland; een vaste balie voor de stewards waar reizigers terecht kunnen met vragen. De huisstijl van de treinen staat nog niet vast. Vanaf 9 december 2012 Arriva neemt het treinvervoer op de Vechtdallijnen over van NS en Connexxion. Op 9 december 2012 start Arriva op de lijn Zwolle - Emmen, Almelo - Mariënberg volgt een jaar later. Dit is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincies Overijssel, Drenthe en Regio Twente hebben uitgevoerd. Het treinvervoer wordt verleend tot en met december 2027. Arriva Nederland Arriva Nederland verzorgt het regionale treinvervoer in de provincies Groningen en Friesland en in de provincies Zuid Holland en Gelderland op de MerwedeLingelijn, het traject tussen Dordrecht en Geldermalsen. Per december 2012 gaat Arriva naast de Vechtdallijnen ook het treinvervoer verzorgen in Achterhoek Rivierenland. Bron: http://portal.ovinnederland.nl/toon_artikel.php?artikel_id=1989 Laatst bewerkt door daniel_ddr op 13-07-2010 23:22 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-08-2010 23:41:48 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Klopt het trouwens dat de RUF/RIS schermen in de E-GTW's tussen de stations door een soort screensaver tonen met VisionWeb erop? Ik heb dit gisteren gemerkt in de 505 en de 506. Ook de bestemmingen die man achteraf op het eindstation ziet waren qua tijden niet helemaal correct. Volgens mij is het tijd voor een update. ![]() Maarre, zijn er al plannen of de rest van het D-GTW materieel ook schermen gaan krijgen? Eentje waarvan ik het nummer niet weet is er inmiddels geloof ik al mee uitgerust. Choo choo..... |
04-08-2010 23:52:06 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Klopt, RUF gaat over op een screensaver 1 minuut na het geplande vertrek, en komt uit de screensaver als de afroep voor het volgende station komt. De 'aansluitingen' op de eindpunten die nu te zien zijn zijn fout, en dat weet men. Het betreft hier een testfase, welke volgens mij al een tijd op een laag pitje staat binnen het management. Als we de plannen mogen geloven is men van plan om er reclame en nieuwsberichten op te zetten etc. Alle stellen van de MLL zijn met deze software uitgerust. Verder zag ik van de week dat, naast de 504, ook de 505 voorzien is van het telsysteem. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
05-08-2010 07:58:48 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDe 10231, 10307 en 10308 zijn er mee uitgerust. Ik weet niet of dit nog uitgebreid gaat worden. |
23-09-2010 22:06:30 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Teveel reizigers nemen fiets mee op MerwedeLingeLijn Vervoersbedrijf Arriva gaat maatregelen nemen omdat teveel reizigers hun fiets meenemen in de trein op de MerwedeLingelijn. Dit najaar worden er lijnen op de grond van de treinen aangebracht waarbinnen de tweewielers moeten worden geplaatst. Bron: http://www.rtvdordrecht.nl/index.php?page=nieuwsitem&id=2010/09/22/teveel-fietsen-merwedelingelijn/ Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
24-09-2010 21:06:29 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Het was te verwachten... Een verbod van fietsen in de spits zou ook al helpen. 'Okeh' |
25-09-2010 09:48:13 | ||
---|---|---|
greyhound
![]() |
Waarom iets verbieden wat een groot succes is. Voor veel mensen is dit een ideale mannier van vervoer. Met fiets van huis naar station, vervolgens een stuk met de trein en dan van station naar werk of school. Veel sneller, dan de auto, bus of benenwagen in het voor of na transport. Kortom, als dit niet meer kan pakken mensen voor het hele traject de auto weer. |
25-09-2010 15:27:40 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Misschien wordt het tijd dat er betaald moet worden voor het vervoer van de fietsen. Moet de provincie wel eerst even toestemming geven, want als ik me niet vergis is dat de partij die verplicht fietsen gratis mee te nemen. |
25-09-2010 18:15:40 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Betalen voor een fiets moet je immers ook bij Arriva. Bij mij weten geld er bij Arriva ook een spitsbeperking dat overeenkomt met wat bij de NS ook is. |
25-09-2010 18:18:22 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Een vouwfiets mag je wel gratis meenemen. Mits hij opgevouwen in en uit de trein gaat. Laatst bewerkt door salieri op 25-09-2010 18:18 |
25-09-2010 18:46:56 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Een fiets mag ook bij arriva voor 9.00 uur mee,tenminste ik zie het vaak genoeg en de conducteur zegt er niks van... |
25-09-2010 18:48:27 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Maar dan moet je dus een fietskaartje hebben. Of 10 strippen afstempelen, maar wat daar van waar is, don't know![]() |
25-09-2010 18:51:59 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Nee,er mag het aantal (aangegeven op de stations) strippen op een roze strippenkaart worden gestempeld of een fietskaartje. |
25-09-2010 19:56:30 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteBehalve tussen Dordrecht en Geldermalsen dus ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-09-2010 21:03:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Als er op de plek van die vele fietsen ook gewoon meerdere reizigers vervoerd zouden kunnen worden vind ik dat van grotere waarde dan het succes van een meereizende fiets eigelijk.... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-09-2010 20:17:07 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Ze zijn bij station Gnn eindelijk begonnen om het perron op te hogen. Zag vandaag dat ze met een kraantje bezig waren de oude deklaag te verwijderen. Hierdoor zal perron 2 vanaf morgen denk ik alleen nog maar via een omweg te bereiken zijn. Op perron 1 waren ze nog niet bezig maar stonden al wel hekken. |
06-10-2010 09:53:34 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Ik las op een ander forum (OpeensHadIkHet) dat E-GTW 10505 (Arriva) bij wijze van proef tijdelijk ook WiFi heeft. |
06-10-2010 14:41:19 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Heeft nog geen WiFi. Nouja, half. Je kan wel verbinden, maar meer kan je er nog niet mee. De plannen zijn om alle stellen ermee uit te voeren, maar voor wanneer dat weten we nog niet. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
06-10-2010 15:53:03 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Gewoon aan beide kanten een fiets zetten. Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet. Zo vermoeiend, mensen die elke dag op hetzelfde traject een vouwfiets meenemen. |
22-10-2010 22:31:49 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Arriva heeft weer een tijdelijke bestikkering op een GTW staan. Het betrefd een achtie van Kids4niks. Dit houd in dat kinderen(4 t/m 11 jaar) in een bepaalde periode gratis met de trein mogen. http://i51.tinypic.com/2ujmq1w.jpg |
23-10-2010 01:14:42 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Check vandaag in Leeuwarden, foto bij daglicht zonder perron http://www.flickr.com/photos/10678580@N06/5105610307/ . Verder heeft de 10248 recentelijk wat geleden http://home.wanadoo.nl/wdraijer/201010221007.JPG deze staat nu al minstens twee dagen in deze toestand achter het hek bij VOITH. |
23-10-2010 13:49:23 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Stel schijnt een aanrijding te hebben gehad met een container, op http://www.flickr.com/photos/47966289@N02/with/5099612225/ staat een foto dat het stel in de werkplaats van Voith staat. |
24-10-2010 03:50:11 | ||
---|---|---|
mfwv
![]() |
Was jullie de kleurstelling van de nieuwe GTW's voor de Vechtdallijn al bekend? Vanaf december 2012 is dit de voorgeschreven kleurstelling als Arriva naar Emmen gaan rijden. http://img594.imageshack.us/img594/9161/treinvechtdallijnen.jpg |
24-10-2010 10:32:09 | ||
---|---|---|
railhopper
![]() |
Als dat zo is, dan past dat mooi bij de bussen en taxi's die in opdracht van de provincie Overijssel rijden. |
24-10-2010 10:42:48 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
Hmm niet echt uitwisselbaar met de merwedelingelijn dus![]() |
24-10-2010 11:06:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Mwa, 't is maar een kleurtje he. De Twents Linten rijden tenslotte ook regelmatig in de Achterhoek![]() |
24-10-2010 12:01:13 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteDat doen ze toch niet ![]() En daarnaast, er staat met koeienletters MerwedeLingeLijn op die stellen. Voor de fotograafjes onder ons is het natuurlijk wel leuk ... - - - Hierlangs afscheuren - - - |
24-10-2010 17:32:55 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Erg leuke kleurstelling, weer eens wat anders dan het verkehrsrot met wit. Ben benieuwd hoe men de nummering gaat doen, vanaf 10408 verder of zal het de 106xx en 107xx worden? |
24-10-2010 18:16:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
10408 vast niet, er komen ook nog wat tweetjes extra op de MLL te rijden (voor de kwartiersdienst naar Gr) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
24-10-2010 19:00:02 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
nouja dat maakt an sich toch niet zoveel uit? als de 10400 serie elektrische gtw's zijn in het systeem van arriva dan maakt het toch niet uit waar ze rijden? de ns heeft toch ook niet bijvoorbeeld 4222-4225 in de 2900 etc. rijden ook de nummers door elkaar |
24-10-2010 19:29:03 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteDoe er dan meteen maar de collega uit het zuiden bij. Iets voor de opening van station Arnhem? Een sterrit. |
24-10-2010 21:20:09 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Ik vreet mijn pet op als er ooit een Veolia GTW met een Arriva GTW gekoppeld gaat rijden ![]() |
24-10-2010 21:24:49 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Er zijn dan wel wat technische probleempjes...![]() |
24-10-2010 21:30:34 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
RIS zal dat misschien niet werken, maar ik denk dat de essentiële dingen prima werken. |
24-10-2010 21:38:37 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDoelde meer op dat die stellen eerder besteld zijn en dus waarschijnlijk eerder geleverd worden en 'n nummertje aansluitend op de huidige serie kunnen krijgen ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-10-2010 09:54:26 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteWanneer Veolia de concessie SRAN wint. Maar een sterrit betekent niet, dat je koppelt. Naast elkaar kan ook een leuk plaatje opleveren. |
25-10-2010 13:14:18 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteNummering is in elk geval niet vanaf 10x08. De x08, x09 en x10 komen rond het voorjaar 2011 naar Ddr om daar wat heen en weer te rijden. Quote10400 is de E-GTW 2/6 serie, 10500 is voor de E-GTW 2/8. Waarbij de C-wagen het volgnummer bepaalt. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
25-10-2010 22:31:16 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Waarbij wel enig verband is te leggen met het verliezen van de concessie Achterhoek door Syntus, hiervoor was bijna nooit inzet van de 44 en 45 buiten de eigen lijn. |
28-10-2010 19:46:30 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Och, hoe vaak komt het bij busconcessies niet voor dat na het niet opnieuw gegund krijgen van een concessie niet meer aan de oorspronkelijke concessievoorwaarden wordt voldaan (o.a. leeftijd of emissie-eisen van het materiaal). |
29-10-2010 00:46:02 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Quote toch zijn er wel meer verschillen: Veolia heeft de GTW's aangepast zodat deze met diesel/elektrisch gecombineerd kunnen rijden, ik weet niet in hoeverre dat invloed heeft op de elektrische koppeling (oftewel, is die nog steeds compatible met die van andere GTW's). |
29-10-2010 08:00:11 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Het hoeft helemaal niet dat daar de koppeling voor aangepast moet worden. Het enige extra is het signaal voor de stroomafnemer, en ik neem aan dat dat wel een pinnetje is dat bij een dieselstel gewoon niet gebruikt wordt. |
29-10-2010 09:34:57 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De computers van de GTW stellen is met een CanBus verbinding met elkaar verbonden via de koppeling. Heeft dus niks met extra pinnetje te maken, de software moet elkaar herkennen. Bijna alles wordt via de computer aangestuurd. |
30-10-2010 01:30:02 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Met andere woorden, eigenlijk heb je al die pinnetjes niet meer nodig, voor de aansturing e.d. zijn twee pinnetjes al genoeg net als bij USB![]() |
30-10-2010 16:15:40 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
De 10503 is voorzien van een nieuwe ATB-kast, en heeft nu ook ATB-vv. De 10502 is gister naar Ldd gegaan voor o.a. vervangen ATB-kast, en deze zal in de nacht van zondag op maandag terugkomen, met ATB-vv. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
30-10-2010 17:53:38 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
vereist dat echt het fysiek vervangen van een ATB-kast? Zover ik weet is het (bij de NS dan) zo dat een ATB fase 4 kast met een firmware/softwareupdate al geschikt is te maken voor ATB-vv (bij een fase 3 kast is er een soldeerbout nodig)... |
30-10-2010 17:56:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Kan zijn dat men het sneller vind een reservekast aan te passen en die simpelweg om te wisselen en in te regelen. Maar ik dacht ook dat het voor fase 4 ev gewoon een software wijziging was. Bij fase 3 komt er als uitbreiding een aparte ATB-Vv unit bij. |
01-11-2010 16:20:27 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Vroeger was de tyfoonhoorn bovenop de GTW goed zichtbaar: http://www.flickr.com/photos/boorsmah/285812231/ En nu viel me op dat er kasten omheen gebouwd zijn. Sinds wanneer is dit zo? Choo choo..... |
01-11-2010 17:07:47 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
De stellen hebben dat al meer dan een jaar. Laatst bewerkt door martijn24 op 01-11-2010 17:09 |
01-11-2010 17:22:22 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Niet alle stellen hoor ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
01-11-2010 21:13:35 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Net als de NS 1600 had dus. |
08-11-2010 18:36:35 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
De GTW's van Arriva hebben/krijgen er een nieuw omroepbericht bij die de machinist zelf kan activeren. De koersdisplay toont dan voor korte tijd de tekst 'Staanplaatsen' en de omroep vraagt de mensen zo ver mogelijk de coupé in te lopen. Daar maakt men waarschijnlijk nog kans op een zitplaats en dit vermindert de kans op vertragingen. Vandaag gehoord in treinstel 243. |
08-11-2010 19:04:36 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Vandaar dat de GTW 10-319 nieuwe/speciale software had, kan het ook mis hebben. Volgens mij was de 319 vandaag ook aan het proefrijden. Laatst bewerkt door spiketrain op 08-11-2010 19:05, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
10-11-2010 10:17:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als Arriva straks op de lijnen van Syntus gaat rijden, waar gaan ze dat materieel dan onderhouden? Syntus doet dat bij NedTrain (en Voith). Maar is er al bekend waar Arriva dit gaat doen? Bij Voith te Br? Laatst bewerkt door aarclay op 10-11-2010 10:17 Choo choo..... |
10-11-2010 12:33:37 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Oja, sinds afgelopen vrijdag zijn alle E-GTW's voorzien van gele 'breek-je-nek-voorzichtig' strips bij alle opstapjes in de trein. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
10-11-2010 16:44:38 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
De D-GTW in Friesland/Groningen hebben ze al.:p |
10-11-2010 18:34:37 | ||
---|---|---|
mantaray
![]() |
ja dat is bekend ! arriva gaat zelf het onderhoud doen waar en wat ??? geen idee |
11-11-2010 07:37:59 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Dat zou weleens samen met Strukton kunnen gaan gebeuren in de nieuwe werkplaats op Zpge. |
29-11-2010 14:23:49 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Ik weet niet of het al gemeld was, maar sinds kort is het baanvak Lw - Mg opgewaardeerd naar 130 km/h ipv 100 km/h voorheen. ATB staat al 130 toe maar pas vanaf 12 december, wanneer Lw - Sk 3x per uur gaat rijden, gaat men daadwerkelijk 130 rijden. Toch vinden sommige machinisten het wel leuk en rijden wel 130 %08% |
29-11-2010 18:10:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Alleen is het zinloos in het brandstofverbruik, immers ben je dan overal te vroeg en sta je eindeloos te wachten. Daarnaast geven stilstaande treinen reizigers ook het idee dat het niet opschiet allemaal... |
29-11-2010 18:51:44 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Het kan ook wel fijn zijn. Als de trein iets eerder in Lw is (als dat geen problemen oplevert met kruisende rijwegen) heb je meer tijd om je (krappe) overstappen ri Gn te halen %08% |
29-11-2010 22:21:24 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
http://bit.ly/fezgAL Arriva sluit zijn toiletten vanwege de vorst, Dit dezen ze vorig jaar niet, en toen was er ook een vrij strenge en lange vorstperiode? Of hadden ze toen juist problemen ondervangen waarbij ze dit jaar de toiletten afsluiten? En Veolia en NS dan? Hebben die zijn (bio)toiletten ook gesloten? Laatst bewerkt door aarclay op 29-11-2010 22:21 Choo choo..... |
29-11-2010 22:35:18 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Voor zover ik weet, was er vorig jaar ook sprake van een afgesloten toilet in de GTW's (van Veolia ben ik heel zeker) gedurende de vorstperiode. Heeft er ook mee te maken dat je geen water bij kan vullen als het gevroren heeft. Iets met bevroren waterleidingen op het station. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
29-11-2010 22:45:34 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Arriva had ze vorig jaar ook dicht. de NS hadden ze echter niet dicht. |
29-11-2010 22:52:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Oh, frappant dat dat bij NS dan nog wel kan, want die hebben gewoon hun toiletten in dienst ![]() Of is de truuk om de vulslang gewoon iets snijdend te laten staan te ingewikkeld voor Arriva ? ![]() Laatst bewerkt door thom op 29-11-2010 22:54 |
29-11-2010 23:02:52 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Geen idee of dat te ingewikkeld is voor Arriva, voor zover ik weet besteden ze in het noorden dat uit aan Asito ![]() Op Ddr staan de vulslangen in elk geval wel snijdend open ... alleen daar hebben we niets aan, want in de E-GTW's heeft Arrvia geen WC's. (De nachtdienst kan overigens wel schaatsen tussen spoor 15 en 16) - - - Hierlangs afscheuren - - - |
29-11-2010 23:05:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Lijkt me dat als Asito daar verantwoordelijk voor is, Arriva ze daar ookwel aan houdt, en er hun probleem van maakt dat die slang bevriest ![]() |
29-11-2010 23:08:22 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Tuurlijk, daar ga ik ook vanuit. Maar als je nou heel de winter die WC's niet gebruikt, dan bespaar je ook een heleboel schoonmaakkosten voor een paar weken. En daar kijkt Hrv ook naar ... Je denkt toch niet dat die teveel gaan betalen ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
30-11-2010 00:29:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Mja uiteraard... ![]() Hebben die GTW's eigenlijk verwarming voor de toilettank ? |
30-11-2010 12:52:20 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat hebben ze. Probleem is inderdaad vooral bevroren vul en afzuigleidingen. Met name aan die laatste is niks te doen. |
02-12-2010 21:15:45 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Och, toilet buiten dienst vanwege vorstgevaar... Bij de Wadjes werden de reservoirs 's winters bij vorst ook afgetapt. Alleen heb je dan geen verplichte spoeling nodig voor de kleine boodschap.Quote Nu wel, al is het binnenkort met de 20 minuten dienst een must om de kruisingen (en wellicht brugopeningen over Hrmk) te halen. |
02-12-2010 22:35:44 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Klopt, maar dat is wel een goede vrijbrief voor wildplassen in de omgeving van stations. Overigens heeft de 10320 in ieder geval vandaag nog de wc open. Daar kwam ik pas achter nadat ik in Sneek Noord illegaal had afgetapt%08% Laatst bewerkt door manuel25 op 02-12-2010 22:37 |
03-12-2010 09:47:49 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Ik weet niet of dit bericht hier het best op zijn plek is of bij het "Arriva in de Achterhoek"-topic, maar bij deze: Arriva bouwt eigen treinwerkplaats in Zutphen http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/789391/Arriva-bouwt-eigen-treinwerkplaats.htm |
03-12-2010 10:53:37 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Aannemelijk worden de Emmer GTW's(%08%) daar dan ook onderhouden. Edit: Inmiddels bevestigd: http://www.destentor.nl/regio/zutphen/7736079/Arriva-onderhoudt-eigen-treinen.ece Laatst bewerkt door superboer op 03-12-2010 12:53 Garantie tot aan de voordeur. |
22-12-2010 15:45:15 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Arriva ov-chip kaartautomaten in het noorden, worden deze week in gebruik gesteld voor het opladen van kaarten en het kopen van anonieme kaarten Nog niet te gebruiken voor in en uit checken Die bij station Buitenpost is vanaf vanmiddag in gebruik Laatst bewerkt door hielkeb op 22-12-2010 15:46 Hielkeb |
22-12-2010 18:36:36 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Het kost ze wel wat: http://www.lc.nl/friesland/regio/article12836531.ece/OV-chipkaart-kost-Arriva-miljoenen |
22-12-2010 21:38:17 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
SleutelMan: De topicnaam is gewijzigd naar "Arriva", dus het is voortaan toegestaan om het hier ook over andere Arriva gerelateerde zaken te hebben![]() |
22-12-2010 22:42:54 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Kijk eens aan:) Dan heb ik meteen een vraag die niet direct met GTW's te maken heeft. Ik heb het al eens gezocht op de arriva website maar kan er niks over vinden. Daarom stel ik de vraag hier. Heeft Arriva net als NS een "Geld Terug Bij Vertraging" regeling? |
22-12-2010 22:45:41 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Kunnen we heel lang over gaan praten, maar ik zal het kort houden; Nee. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
23-12-2010 00:09:13 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Arriva schijnt wel een garantie te geven dat je binnen 30 (?) minuten vervangend vervoer ( volgende trein/taxi ) hebt, althans, dat heb ik ooit ergens gehoord. |
04-01-2011 15:00:45 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Kan de Machinist bij GTW's meekijken op de camera's? Zojuist had iemand de poten op de bank, en zei hij ineens: "Voeten niet op de bank". |
04-01-2011 15:08:06 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Ja. Heb het in het verleden wel regelmatig gehoord onderweg. |
04-01-2011 15:27:02 | ||
---|---|---|
mantaray
![]() |
Ja machinisten kunnen mee kijken ! ze kunnen de diverse camera,s kiezen om zo heel de trein te bekijken uiteraard worden de beelden ook op een harde schijf opgeslagen |
04-01-2011 16:02:53 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Beeld komt 72 uur op de harde schijf te staan, en de mcn kan meekijken. Laatst bewerkt door SleutelMan op 04-01-2011 22:59 - - - Hierlangs afscheuren - - - |
04-01-2011 20:04:11 | ||
---|---|---|
peetduck
![]() |
"Kijk eens aan Dan heb ik meteen een vraag die niet direct met GTW's te maken heeft. Ik heb het al eens gezocht op de arriva website maar kan er niks over vinden. Daarom stel ik de vraag hier. Heeft Arriva net als NS een "Geld Terug Bij Vertraging" regeling?" Ja dat is er z'n formulier. Moet je bij de arriva balie halen en het kaartje moet duurder zijn dan 5 euro anders word het niet uitgekeerd! Laatst bewerkt door peetduck op 04-01-2011 20:04, reden: quote |
31-01-2011 14:18:47 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dit topic moet op de laatste dag van januari maar weer eens afgestoft worden %08% Arriva heeft namelijk de omroep in een aantal treinstellen aangepast. Dit in verband met de invoering van de chipkaart. Voor het begin van elke rit wordt na het omroepen van de stations omgeroepen dat mensen die met dat plastic kaartje willen reizen in moeten checken. Bij ieder? station wordt omgeroepen dat ze uit moeten checken als ze uitstappen. Daarnaast wordt er voor Gn en Lw omgeroepen dat als ze met NS verder reizen uit moeten checken en weer in moeten checken en als ze met Arriva verder reizen dit niet hoeven bij een overstap. (dit gaat in 2 riedeltjes) Daarnaast lijkt ook de omroep voor het vertrekpunt iets aangepast, want riepen ze niet om dat Arriva iedereen een aangename reis wenst? Nu roepen ze: "Wij wensen u een prettige reis" |
31-01-2011 18:52:36 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
Inderdaad wordt bij ieder station omgeroepen dat men niet moet vergeten uit te checken. En over de omroep voor vertrek: het was eerst "wij wensen u een aangename reis", dit is "wij wensen u een goede reis" geworden. |