21-02-2023 16:29:07 1 | ||
---|---|---|
Jorn
![]() |
Quote Je kan het vervelend vinden, maar de officiele naam van de provincie is Fryslân, niet Friesland. Zie bijv hier de officiele website van de provincie: link |
21-02-2023 16:44:42 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Gaan we nou hier ook een discussie punt van maken? Laatst bewerkt door GerritJan op 21-02-2023 16:55 |
21-02-2023 16:47:50 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Beide zijn natuurlijk officiele namen. Mcn Asd |
21-02-2023 16:51:24 1 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote Of je het nou kopiërt of niet, als je erop klikt kwam je alsnog op zo'n leestitel uit. De schuld kan niet echt bij Noest worden gelegd. De titel is inmiddels al ook aangepast zoals hij had verteld dus zo'n opmerking vind ik wel een beetje overbodig Martijn Laatst bewerkt door GerritJan op 21-02-2023 16:53 |
03-03-2023 22:00:26 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik heb eens zitten snuffelen of Arriva inmiddels weer naar Aachen kan rijden. Helaas, dat gebeurt nog niet ( De "paar weken" waar men over sprak zijn nu zo'n beetje om dacht ik). Positief is wel dat er nu elk halfuur gependeld wordt tussen Heerlen en Herzogenrath, waarbij om en om gestopt wordt in Landgraaf of Eygelshoven Markt ( alleen wie tussen die twee wil reizen is iets langer onderweg door een omweg via Heerlen, maar dat zullen er wel niet heel veel zijn hoop ik Ook de merkwaardige melding van in- en uitchecken te Heerlen bij een Arriva verbinding is inmiddels uit de reisplanner verdwenen |
04-03-2023 01:32:31 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
![]() |
Nu zijn er dit (en aantal komende weekenden) sowieso werkzaamheden tussen Herzogenrath en Aachen, dus SEV bussen tussen die twee (en tussenliggende) stations |
04-03-2023 07:58:13 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote Mwa, bij een beetje treinliefhebber gaat hopelijk toch wel een belletje rinkelen dat Arriva nooit planmatig met dieseltreinen door Drenthe heeft gereden... De doordeweekse "werkzaamheden" aan de RE18 naar Aachen duren volgens Rijdendetrein in ieder geval tot 26 maart 2023 maar dat zal ook wel weer een loze datum zijn... |
05-03-2023 10:06:04 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Tijdelijke oplossing om door te kunnen rijden is binnen komen en vertrekken op spoor 1 in Aachen. Daarvoor moeten diverse treinen worden omgepland. De verwachting is dat dit binnenkort gebeurd is en Arriva toestemming krijgt weer door te rijden. Langetermijn oplossing is het vervangen van een aantal balises in het spoor door DB Netz. Laatst bewerkt door mich op 05-03-2023 10:06 |
05-03-2023 10:34:02 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zou men bij DB op vervanging zitten te wachten van die dingen,en zo niet,zou je ze er toe kunnen dwingen om het te doen ? |
05-03-2023 10:47:42 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Dus het is nu vastgesteld dat het probleem in de balisedata zit, en niet in de ETCS software van Arriva? |
05-03-2023 10:53:17 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ja, DB Netz gaat ze vervangen. |
05-03-2023 14:12:44 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Ik zat eens te kijken naar de melding bij de ACM voor de nachttreinen, en ik zag daar staan dat Arriva tegelijkertijd ook om toestemming gevraagd (en gekregen) heeft voor 5 treinen tussen Apd en Amf. Is dat plan geschrapt, of wacht het nog ergens op? |
07-03-2023 10:18:55 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Die paden zijn wel opgenomen in het basisuurpatroon maar uiteindelijk blijkbaar toch niet aangevraagd door Arriva. Volgend jaar een nieuwe kans misschien. |
07-03-2023 21:54:18 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote In tegenstelling tot dat ene machinistendienstje voor een nachttrein gaat ieder uur Apd-Amf vv wel zwaar drukken op de beschikbaarheid van personeel. |
14-03-2023 10:40:41 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Drielanden trein kan vanaf december gaan rijden in grensregio. Bron 1Limburg. Of dit werkellijk gebeurd? Afwachten! https://www.1limburg.nl/nieuws/2152392/drielandentrein-kan-vanaf-december-gaan-rijden-in-grensregio |
14-03-2023 10:48:48 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Volgens dit bericht van go.Rheinland is dat niet het geval, omdat er sprake zou zijn van een conflicterend pad in Duitsland. Er wordt in dat bericht gesproken over een verbinding Luik - Herzogenrath en een verbinding Eijsden - Aken. De RRX-verbinding van Aken naar Dortmund zou in één richting conflicteren met het pad van een doorgaande Drielandentrein, waardoor deze beperkt moet worden tot Herzogenrath. |
14-03-2023 18:14:49 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Die zit achter een inlogmuur |
14-03-2023 18:35:37 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
dan word het dus een 2 en een halve landen trein |
14-03-2023 18:37:48 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Treinverkeer rond Molkwerum stilgelegd vanwege dassen.
Dit duurt tot minstens 20 maart. |
14-03-2023 18:44:58 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote RE 18 (Liège – Maastricht – Heerlen – Aachen Hbf)
|
14-03-2023 18:47:34 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Dus het overloopwissel in Eijsden mag weer teruggelegd worden... |
14-03-2023 19:13:26 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Wie kan mij uitleggen waarom de doortrekking van de 3 landen trein, " op het andere halfuur" afhankelijk is van het verlengen van een perron tot 210 meter voor ca 70 meter lange treinstellen die daar dorrrijden? Ook een zondagse dienst van Arriva op Eindhoven wordt in dit artikel ook ineens uit de hoge hoed getovert! Me dunkt dat de journalist het ook niet 100 % begrepen heeft, laat staan dat het voor ons er nu duidelijker op geworden is..
En als men er na 2 1/2 maand er niet eens in is geslaagd een spoorwijziging te Aachen te realiseren, dan geeft dat mij weinig vertrouwen dat de plannen voor de Dienstregeling 2024 allemaal gerealiseerd kunnen/ zullen worden. |
14-03-2023 19:33:57 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Het probleem daar is de RE4 van Aken naar Dortmund die met dubbele stellen rijdt (2x 105m). Daarvan moet nu één stel in Aken West geruimd worden richting zuid en dat kost te veel tijd. |
14-03-2023 19:55:29 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dank je. |
14-03-2023 20:14:10 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Heb het bij de RE19 tussen Oberhausen en Arnhem meegemaakt dat er werd omgeroepen dat in (ik dacht) Voerde of Dinslaken dat de voorste en achterste deuren gesloten bleven omdat het perron te kort was. Kunnen ze dan in AC Schanz niet de deuren van het achterste stel gesloten houden? Zal nu waarschijnlijk ook gebeuren dat je daar niet in kunt stappen. Zet je op de CTA's "achterste deel stopt niet in Schanz", dan hoef je niet leeg te lopen in West. |
14-03-2023 20:18:45 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
En dan is het te hopen dat ook de OV-chipkaartpalen gelijk bij aanvang van de dienst aanwezig zijn in België. |
14-03-2023 20:43:55 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Dat hangt ervan af of het materieel het ondersteunt. Verder wordt het dicht houden van deuren nog maar beperkt toegelaten in Duitsland. Voor nieuwe "te korte" stations geldt vziw een maximum van 1 of 2 deuren aan ieder eind van de trein. Edit: Voerde en Dinslaken zijn overigens op lengte, maar ik sluit niet uit dat Voerde in de afgelopen jaren verlengd is. Oberhausen Sterkrade in noordelijke richting is/was wel te kort. Laatst bewerkt door AlbertP op 14-03-2023 21:13 |
14-03-2023 22:19:43 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het is mogelijk om deuren af te zonderen op de Desiro HC, maar dat moet de machinist handmatig doen vanuit diens cabine. Het is naar mijn weten niet mogelijk om dit geautomatiseerd te doen. |
16-03-2023 07:30:39 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
Aldus een instagram post van Aachenerverkehrsbund (Link) zal de RE18 weer vanaf 27 maart rijden tussen Aachen en Heerlen. Naar Maastricht wordt nog niet gereden, Arriva zet snelbussen in die nergens tussendoor stoppen tussen Maastricht en Heerlen |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-03-2023 14:05:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoe zit het inmiddels met de fabricage van de nieuwe Flirt-treinen voor op de Maaslijn? De aanbesteding voor de elektrificatie is inmiddels weer opnieuw opgestart, maar de vraag naar de levering vond al een hoop jaren geleden al plaats. Ik heb tussen neus en lippen door van iemand gehoord dat ze bij Stadler al bezig zijn met de bouw? Kan iemand dat bevestigen? Want ik kan me indenken dat ze na 5 jaar toch eens graag willen beginnen. En misschien zijn er zelfs in zo'n contract ook wel uiterste leverdata genoemd? Laatst bewerkt door aarclay op 16-03-2023 14:05 |
16-03-2023 18:58:15 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
Ik heb elders gehoord dat de eerste eind dit jaar geleverd zou gaan worden. Laatst bewerkt door NS1637 op 16-03-2023 18:58 |
16-03-2023 19:21:50 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja, dat is door mich hier ergens al gemeld; ze zijn in aanbouw. |
28-03-2023 10:17:21 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
De stakingen tussen 16 maart en 24 maart waren al opgeschort, door gesprekken tussen vakbonden en Arriva. Door deze gesprekken zijn de stakings dagen van 29 maart en 30 maart vervallen. De geplande stakings dagen van 3 april, 5 april en 7 april zijn nog onzeker. Dat er gepraat word is positief, alleen de uitkomst is afwachten. Als beide partijen hun figuurlijke poot stijf blijven houden, kan het wel nog een poos gaan duren. Maar kan niet tot in het eeuwige blijven duren. Hebben de stakers minder inkomen, dat met hun eigen vaste lasten. |
28-03-2023 11:04:09 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Stakers worden -voor zo ver ze lid zijn- doorbetaald vanuit de stakingskas van de vakbonden. |
28-03-2023 11:11:17 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
De bijdrage uit de stakingskas van de bonden is altijd minder als het looon van een werkgever, in dit geval Arriva. Als de stakingen lang duren hoopt dit minder op. Hopelijk streept dit minder weg bij gunstige CAO overeenkomst. |
28-03-2023 11:22:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Die stakingskas is ook niet oneindig uiteindelijk ;) |
28-03-2023 11:29:33 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Dan kun je, je afvragen wie er uiteindelijk aan het langste eind kan trekken. Er moet bij gezinnen ook brood op de plank komen. Dit weten de werkgevers ook dat de stakingkas niet tot het eindige gevuld is. Dat de stakers op de duur, voor hun gezin te onderhouden weer aan het werk moeten |
28-03-2023 12:15:01 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En daarmee is het dus een indicatie voor de ernst van het conflict, dat veel vakbondsleden het er dus voor over hebben om al gedurende langere tijd een daling van het inkomen te accepteren. |
28-03-2023 12:52:48 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Voor mensen die in de schuldsenering zitten, of op een andere manier financieel net kunnen redden. Zal de uitbetaling uit de stakingskas niet voldoende zijn en dus nood gedwongen niet mee staken. |
28-03-2023 15:56:04 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote Wat ik hoorde is dat vooral de kas van de VVMC aardig leeg zou zijn door de stakingen bij NS. Daarom zouden zij nu niet meer altijd meedoen met OV- en MuMo-stakingen. Laatst bewerkt door dennistd op 28-03-2023 15:56 |
31-03-2023 20:14:33 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik zie op de (ns) reisplanner dat m.i.v. maandag 03 April door de Dassen in het baanlichaam niet enkel geen treinen rijden tussen Workum en Stavoren, maar dat dan vanaf Sneek gaat worden. Zijn er nog meer Dassenburchten daar aangetroffen , of is dit iets van Arriva om beter dan NS te zijn. ? |
31-03-2023 20:25:02 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Was laatst ook tijdens de werkzaamheden in het weekeinde. Volgens mij is het vanaf Sneek 1 blok en als ze met de kabels bezig moeten nabij de dassenburcht, kunnen ze dus dat hele stuk niet rijden. |
31-03-2023 20:43:54 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Heeft niets met Arriva te maken, ProRail neemt het hele spoor buiten dienst vanaf 3 april om de boel te kunnen herstellen: https://www.prorail.nl/nieuws/molkwerum-grote-klus Mogelijk heeft dit te maken met de beveiliging van Workum, zo te zien kun je hier niet langs het perron keren maar alleen door een stukje door te rijden tot voorbij de inrijder, maar als het spoor buiten dienst genomen wordt gaat dat niet. Arriva had een aantal jaren terug aan ProRail verzocht om een extra sein te plaatsen langs spoor 2 zodat men hier kon keren maar dat verzoek lijkt men afgewezen te hebben. |
31-03-2023 20:54:47 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik snap de technische uitleg. Maar is dan het spoor momenteel dan niet buitendienst , ondanks dat het ondergraven is? |
31-03-2023 20:57:11 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Klopt, door de manier waarop de seininrichting op het baanvak Sneek - Stavoren is gebouwd (VCVL, zie de Railwiki) kun je niet zomaar een station eerder keren. In Workum komt een trein uit Sneek altijd binnen op spoor 2, en treinen naar Sneek vertrekken altijd vanaf spoor 1. Er is geen vertreksein aanwezig aan de Sneek-kant van spoor 2. Een trein uit Sneek die in Workum keert moet dus doorrijden richting Stavoren, en kan dan op de vrije baan (na sein 1276) van richting wisselen. Dan kan de trein naar spoor 1 rijden en z'n weg richting Sneek hervatten. Als er gewerkt wordt tussen Workum en Stavoren zal Workum zelf ook buiten dienst moeten, want er is dan geen keermogelijkheid meer. |
01-04-2023 00:05:44 2 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Afsluitbord (met lantaarn) een 100tal meters achter inrijsein plaatsen....oei, da's natuurlijk heeeel gevaarlijk want stel... |
01-04-2023 06:49:50 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Gezien de relatief beperkte groep gaan ze dat niet doen. Btl -Vga was veel sneller terug in dienst want de impact was vele malen groter. |
01-04-2023 11:41:06 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Ze moesten wel haast maken in Brabant, om vrijdag 31 maart om 21.00 uur ging de route langs Emmerich voor 2 weken buiten dienst. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 01-04-2023 14:36 |
01-04-2023 14:30:30 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Quote Hebben ze wel gedaan toen er een bovenbouwvernieuwing (BBV) was bij Stavoren, keren in (bij dus) Workum en daar vandaan busvervoer. Maar goed, dat kon 20 jaar geleden.... |
03-04-2023 13:08:56 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Arriva Flirt 455 en 456 zijn vandaag via grensovergang Venlo naar Duitsland gebracht. Deze stellen zijn beide al een aantal maanden niet meer in dienst geweest. Ik vermoed dat ze ETCS ingebouwd hebben gekregen en nu gaan testen op de ring in Wegberg-Wildenrath. Weet iemand toevallig of m'n vermoeden klopt? :) |
03-04-2023 15:25:40 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
De 455 en 456 zijn monocourante tweetjes. Dat lijken me onwaarschijnlijke kandidaten voor de inbouw van ETCS. |
03-04-2023 17:29:45 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Quote Lag er toen al ATB NG of nog een blokstelsel? Laatst bewerkt door Rsb op 03-04-2023 17:30, reden: Typo |
03-04-2023 18:11:31 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote In dit artikel heeft men het over 36 treinstellen. Arriva heeft in totaal 8 multicourante Flirt's, 15 tweedelige en 13 driedelige Flirt's besteld. 8 + 15 + 13 = 36 stuks. Dus alle Flirt's van Arriva krijgen ETCS. Niet geheel gek, want ETCS moet op den duur ook in Nederland uitgerold gaan worden. Laatst bewerkt door Trainplaza op 03-04-2023 18:12 |
03-04-2023 22:29:51 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Schiphol schrapt uiterlijk 2025 alle nachtvluchten. Tot zover het punt van die nachttrein dus. |
04-04-2023 05:13:46 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
"Tussen middernacht en 5 uur 's ochtends". Dan is 3:15 of 3:50 aankomst nog helemaal niet zo gek. En terug is de doelgroep toch al meer het uitgaanspubliek. Komende nacht vertrekt er ook al niets tussen 23:15 en 5:20 en komen er 9 vluchten na middernacht aan, de laatste om 2:50. Ik weet niet of dat publiek wacht op de trein van 5:07 of 5:40. De impact voor schiphol is klein, en ik denk voor de nachttreinen ook. |
19-04-2023 11:22:41 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Geleidelijk meer treinen van en naar Heerlen. Bron: Zo-nieuws. Nu rijden er geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht en tussen Heerlen en Sittard is er nu een uurdienst in plaats van een halfuurdienst. |
20-04-2023 00:30:46 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
En laat nu net afgelopen avond vanaf 22.15 de stoptreinen tussen Sittard en Heerlen zijn vervangen door bussen wegens personeelsgebrek |
23-04-2023 08:41:27 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Berichten over de IC Eindhoven - Aken verplaatst naar het topic daarover wat al bestond: IC Den Haag Eindhoven Heerlen Aken |
24-04-2023 16:37:01 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
Inmiddels heeft nmbs haar plannen gepresenteerd. Voorlopig blijft het bij 1x/u doorrijden. Het andere halfuur zal een s-trein Vise-Luik-Waremme rijden. Laatst bewerkt door giuseppe op 24-04-2023 16:39 |
22-05-2023 21:52:10 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Wat is er eigenlijk aan de hand op Heerlen - Aachen? Al dagenlang minder treinen door beperkingen in de materieelinzet. |
23-05-2023 07:09:28 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Op twitter is te lezen defect materieel. Maar doen moet er toch wel veel defect zijn, want ze hebben 8 stellen die naar Aken mogen en je hebt er 2 nodig. |
24-05-2023 00:57:39 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Ook problemen op Mt-Hrl door tekort aan personeel |
24-05-2023 12:19:40 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Niet helemaal zeker of het hier het beste uitkomt. Bij de aankomende werkzaamheden/stremming op Asn-Mp (spoorboog Hgv) van 8 t/m 22 juni is het advies om om te reizen via Leeuwarden. Expliciet staat er: "Uw NS-vervoerbewijs is geldig bij Arriva tussen Groningen en Leeuwarden. Uitchecken bij NS, inchecken bij Arriva voor omreizen is niet nodig. Tussen Zwolle en Groningen reist u via Leeuwarden" Toch wel benieuwd hoe dat dan gaat. Hoe komt Arriva aan z'n aantallen NS-reizigers voor de afrekening. Zet Arriva langere treinen in? |
24-05-2023 12:31:37 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
NS kan toch gewoon doorgeven hoeveel reizen er zijn gemaakt met incheck in [alle stations onder Meppel] en uitcheck in Groningen? Al heb je dan niet de nummers voor speciale kaartjes, maar dat kan je met een vaste ratio bepalen. |
24-05-2023 12:58:43 1 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Waren de treinen van Arriva niet voorzien van passagiertelsystemen? Dan kan men een vergelijking maken met een vergelijkbare periode en naar rato doorbelasten aan NS. |
24-05-2023 20:00:24 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Het zou natuurlijk ook kunnen dat NS een vast (hoog) bedrag per trein betaald ipv per reiziger ter compensatie. Bij TVV bussen betalen ze toch ook per gereden rit dacht ik? |
25-05-2023 21:35:24 2 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Er is in dit soort gevallen veelal gewoon een lump sum bedrag op basis van de gekende reizigersaantallen op het traject uit de gebruikelijke metingen die men sowieso al doet. De rest is nattevingerwerk. Idem bij metrotoegang en dergelijke. Een sloot geld naar Heerenveen gireren is nog altijd praktischer dan wéér een dramatische businzet door gebrek aan coördinatie en personeel. Laatst bewerkt door Amazonous op 25-05-2023 21:36 |
26-05-2023 10:54:23 2 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
En nu maar hopen dat het personeel ook een beetje mee wil werken Bij de vorige stremming Zl-Gn waren er ook veel omreizigers via Lw. De overstap in Lw is krap (3 minuten) maar de Hc van NS wilde niet wachten op aanstormende reizigers en vermaande door de intercom reizigers die de deur voor hen open hielden. Toen ik haar daar later naar vroeg vond ze dat ze alle recht van spreken had "want die reizigers verstoren MIJN vertrekproces". Waar gaat het ook alweer om in treintjesland |
26-05-2023 11:53:01 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Lump sum? Heb geprobeerd dit via google te vertalen, maar dit lukte niet. |
26-05-2023 12:01:02 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Het eerste resultaat van Googlen naar "lump sum betekenis" lijkt nochtans zeer bruikbaar. |
26-05-2023 12:10:59 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
"Hier heb je een zak met geld om de kosten te dekken" i.p.v. dat je precies alles gaat be- en afrekenen. |
26-05-2023 14:09:55 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Inderdaad. Het wordt anders veel te veel gedoe, helemaal omdat je ook nog met allerlei grensgevallen te maken hebt. Wie betaalt de zwartrijders, bijvoorbeeld? En alle gedoe met mensen die kortingen kwijt zijn door uit- en inchecken gaan aan de telefoon hangen
Vergeet niet dat NS in een lastige positie zit. TVV met bussen is drama, bij gebrek aan chauffeurs komen ze uit Verweggistan, zonder enige taal of routekennis. En zelfs dan krijgt men de dienst veelal niet rond. Mag je daarna nog een extra blik klantenservicemensen open trekken voor alle vragen, klachten en claims te verwerken. Gaan we het nog niet hebben over de negatieve berichtgeving, terwijl er al genoeg gezegd wordt over de verlenging HRN. Laatst bewerkt door Amazonous op 26-05-2023 14:11 |
26-05-2023 14:55:42 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote In de spits en op zondagavond, zal de 500/700 extra van/naar Lw gaan rijden, hiermee is 3 min extra overstap en dus meer capaciteit. |
26-05-2023 16:43:55 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Da's heel mooi. Maar passen al die extra reizigers dan ook in de treinen van Arriva? Trouwens gaan die extra treinen ook allemaal stoppen in Mp, Swk en Hr? Als je die niet extra hoeft te bedienen kun je wel 10 minuten eerder in Lw aankomen... Laatst bewerkt door Muizeneus op 26-05-2023 16:45 |
26-05-2023 17:21:53 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
...als alle brugopeningen dat toelaten. Het is natuurlijk op het water al hoogseizoen. |
26-05-2023 17:33:24 | ||
---|---|---|
stijngeluk
![]() |
Quote Zal dat niet met de afspraken mee zijn genomen dat bijvoorbeeld NS betaald voor reizigers + langere stellen + personeel?
lijkt van wel, en dan 10 min keren op spoor 5 en dan weer terug 4 minuten achter de 600/1800. Of in ieder geval, zo lijkt het nu via treinposities eruit te zien. Zoizo gaat om :03 /:33 de 9000 ook nog weg vanaf spoor 5. Laatst bewerkt door stijngeluk op 26-05-2023 17:38 |
27-05-2023 22:41:14 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Quote Overigens zit dit nog niet goed in de reisplanner: De website-versie toont "Check-uit NS en Check-in Arriva". Maar als je vandaag of morgen via Leeuwarden plant, wordt het juist niet getoond. |
30-05-2023 17:12:32 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Ik heb een vraag en misschien is hier iemand die me kan helpen... Sinds december rijdt Arriva naast de standaard treindienst Heerlen - Aachen ook een pendeltrein Heerlen - Herzogenrath zonder tussenstops. Ik vraag me af waarom deze verbinding überhaupt bestaat, omdat het me geen hele drukke verbinding lijkt. Ik verwacht eerder dat het een logistieke reden heeft, maar zeker weten doe ik het niet. Daarnaast valt het me op dat de trein regelmatig 'gepland' opgeheven wordt om plaats te maken voor een goederentrein. Zo vallen er op woensdag en vrijdag standaard twee treinparen uit om plaats te maken voor een autotrein naar Born. Zou het niet handiger zijn om de hele verbinding gewoon op te doeken, in ieder geval zolangs Herzogenrath de eindbestemming is. Of onderschat ik nu de populariteit van deze trein? |
30-05-2023 17:27:09 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
Deze trein biedt een goede aansluiting op de RE4 van/naar Düsseldorf in Herzogenrath. Uiteindelijk is het de bedoeling dat 2× per uur naar Aachen gereden wordt, maar dat kan nu nog niet omdat diezelfde RE4 een lange stop heeft op Aachen West vanwege het afsluiten van het 2e treinstel; het perron op Aachen Schanz is niet lang genoeg voor 8 bakken. Een verlenging van dat perron is - zover ik weet - wel gepland. |
31-05-2023 09:41:32 | ||
---|---|---|
jordibont
![]() |
Die tweede trein naar Hz zal ook vast in de concessie van de Provincie Limburg zitten, dus die kunnen ze niet zo maar schrappen. Behalve als ze de Provincie goed genoeg kunnen overtuigen van hun 'logistike beperkingen' zoals ze met de rest van de RE18 lukt, als ook met de serie 32500. |
04-06-2023 12:01:44 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Werkzaamheden tussen Assen en Meppel v.v. zorgen voor aanpassingen in de treindienst tussen Leeuwarden - Groningen v.v. 8 t/m 22 juni
Laatst bewerkt door spurt2244 op 12-06-2023 19:10, reden: Aanvulling van tijden |
08-06-2023 07:33:10 1 | ||
---|---|---|
Earl-Grey
![]() |
Arriva wil trein tussen Groningen en Parijs rijden: linkje |
08-06-2023 08:14:53 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
En dan met een tricourante FLIRT zeker, alleen maar voor de bühne. Mcn Asd |
08-06-2023 08:21:14 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Leg eens uit hoe je met een FLIRT in 5 uur van Groningen in Parijs komt? Ter verduidelijking: Thalys heeft 3 uur en 20 minuten nodig vanuit Amsterdam. |
08-06-2023 09:04:48 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Er staat niet dat er met een FLIRT gereden gaat worden. |
08-06-2023 09:06:29 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Leuk dat ze steeds op deze manier de media weten te bereiken, maar daar hebben de reizigers die in verschillende regio's al jaren op bijvoorbeeld de terugkeer van een halfuurdienst zitten te wachten, helemaal niets aan. |
08-06-2023 09:48:51 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Daarmee kom je sowieso niet ver, eenmaal in noord-Frankrijk zegt dat ding boem (want geen 25 kV). |
08-06-2023 09:50:51 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
dieseltractie gewoon, Winkje of GTW |
08-06-2023 09:53:53 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Quote Het vergt wat aanpassing in en op de trein maar trafo op het dak heeft een wikkeling voor 25kv |
08-06-2023 09:55:57 | ||
---|---|---|
Terebo
![]() |
Maaslijn Lint kan ook,
|
08-06-2023 09:57:41 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Jammer dat het waarschijnlijk wat meer een publiciteitsstunt is dan iets serieus. Maar een .italo-achtige concurrent op de HSL (en wat uitlopers hiervan) valt alleen maar toe te juichen. |
08-06-2023 10:12:05 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote Er zitten maar twee pantografen op het dak van een tricourante Flirt. Een van de twee moet er dan af... Aangezien men vanuit Groningen wil gaan rijden zal de Duitse er dan af moeten. Toch handig, kan je 1x per dag naar Parijs in plaats van elk uur naar Aachen... |
08-06-2023 10:16:56 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Sorry hoor, maar kan deze aanvraag weinig serieus nemen. Is gewoon weer de zoveelste poging om de HRN-concessie te treneren... |
08-06-2023 10:17:21 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De genoemde reistijd lijkt mij niet haalbaar via conventioneel spoor. Rijtijd lijkt op dat men het pad van de 9316 en 9381 vanaf Shl naar Gn getrokken heeft. Dan moet men dus een HSL treinstel huren. Laatst bewerkt door michaben op 08-06-2023 10:17 |
08-06-2023 10:20:37 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Er staan dan ook in het artikel dat Arriva naar eigen zeggen deze aanvraag heeft gedaan voor 10 juni 2023, omdat internationale verbindingen anders onderdeel van de komende hoofdrailnetconcessie zouden worden. |
08-06-2023 11:14:40 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Als die trein net zo duur wordt als een nachtelijke reis van Groningen naar Schiphol zeg ik gelijk invoeren :D |
08-06-2023 11:21:30 | ||
---|---|---|
Klaas88
![]() |
Arriva zei in een reactie aan RTV Noord: 'Wij zien dit ook als voorsorteren op de Lelylijn. Groningen is een belangrijk knooppunt.' |
08-06-2023 11:44:34 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Arriva is onderdeel van DB en die heeft de BR 406 en straks de BR 408 die aan die eisen voldoet. Wellicht dat moeder zo'n treintje aan haar dochter beschikbaar wil stellen? |
08-06-2023 11:50:38 | ||
---|---|---|
Klaas88
![]() |
Zijn die dan al toegelaten op de Nederlandse HSL en kunnen die zowel in Nederland én in Frankrijk rijden? |
08-06-2023 11:53:41 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Nee Mcn Asd |