13-01-2010 00:26:53
thom
thom
Dat is ook nooit weg maar wat is daar de lol dan van?

Bedoel, ze zullen niet alle 4 tegelijk defect gegaan zijn en waarom zou je ze anders uitbouwen .. ?
 

13-01-2010 06:18:41
Waaldrecht
Waaldrecht
Quote
broek53: Yep. Daarvan werd mij alleen verteld dat deze zonder motoren staan.
Nou ze zijn geconcerveert, maar staan niet zonder motor
 

13-01-2010 06:26:55
keesje
keesje
Toch benieuwd waarom de 3443 en 3444 dan afgelopen weekend op Zl-Nvdw hebben gereden.  

13-01-2010 06:34:42
stefanvdw
stefanvdw
Quote
mren: Deze stellen zijn toch geschikt voor eenmansbediening? In dat licht is het niet vreemd dat het juist de ex-ZAP-stellen zijn.


ZAP DM90 heeft geen sleutelkastjes in de cabines. Werd als te duur ervaren en is er nooit ingebouwd. Daar kan het niet aan liggen dat ze naar Syntus zijn gegaan.
 


13-01-2010 08:36:15
Waaldrecht
Waaldrecht
Alle Syntus-stellen DM'90 hebben toch geen van allen een aparte bediening voor de deuren maar gewoon de centrale die in de cabine zit, de ZAP-stellen hebben idd ook geen sleutelkastjes of bedieningsknop zoals in de 3446 of 3447 naast de cabinedeur.  

13-01-2010 09:18:52
keesje
keesje
Quote
gerard4653: Over 3445 (de 3e van het trio ex ZAP) niets naders te melden?


Zoals gemeld in het OD-topic van 13/1: vandaag voor het eerst weer ingezet en wel in de 2900.
 

13-01-2010 12:01:05
daan-ns
daan-ns
Quote
Waaldrecht: Alle Syntus-stellen DM'90 hebben toch geen van allen een aparte bediening voor de deuren maar gewoon de centrale die in de cabine zit, de ZAP-stellen hebben idd ook geen sleutelkastjes of bedieningsknop zoals in de 3446 of 3447 naast de cabinedeur.


Bij Syntus hebben ze naast de cabinedeur een knop om de deuren te sluiten. Geen heel sleutelkastje, maar een aparte knop. Gewoon zo´n blauwe als op de balkons.


Groetjes Daan
 

13-01-2010 12:21:33
Waaldrecht
Waaldrecht
Oh, alle stellen dan?, dat is dan erin gekomen toen ze alle bestickering ook kregen.  

13-01-2010 12:24:10
broek53
broek53
Quote
keesje: Toch benieuwd waarom de 3443 en 3444 dan afgelopen weekend op Zl-Nvdw hebben gereden.
Omdat ze toen nog niet aan Syntus verhuurd waren.
 

13-01-2010 12:34:34
daan-ns
daan-ns
Quote
Waaldrecht: Oh, alle stellen dan?, dat is dan erin gekomen toen ze alle bestickering ook kregen.


Alle stellen die ik in de hand heb gehad wel..


Groetjes Daan
 

13-01-2010 23:52:42
peterselie
peterselie
Quote
Waaldrecht:
Quote
broek53: Yep. Daarvan werd mij alleen verteld dat deze zonder motoren staan.
Nou ze zijn geconcerveert, maar staan niet zonder motor

Afgelopen zaterdag was er enige activiteit rond de 3447. 's avonds bleek het stel echter niet van zijn plaats te zijn geweest.
 

13-01-2010 23:55:49
broek53
broek53
3443 en 3444 zijn nog niet aan Syntus overgedragen vanwege een "technische reden". Als dat is opgelost, gaan ze vrijdag 15/1 alsnog over.  

16-01-2010 20:31:07
superboer
superboer
Ook dat is niet gebeurd, de stellen stonden vanmiddag nog naast de werkplaats, met NS logo's, tussen o.a de terzijde staande 3447 en 3434. Vanavond kwam de 3401 aan in Arnhem uit de richting Ahp, misschien heel ver gezocht: Zou het kunnen dat dit stel tijdelijk bij Syntus komt te rijden totdat de 3443 en 3444 gereed zijn?  

16-01-2010 22:08:41
stefanvdw
stefanvdw
ZAP DM'90 wil ook nog wel eens naar Nedtrain op Ahb gaan voor kleine onderhoudswerkzaamheden die het ZAP personeel niet zelf kan/mag doen. Denk dat die 3401 daarvoor naar Ah gekomen is.  

18-01-2010 11:48:56
broek53
broek53
3443 en 3444 zijn 100% zeker overgedragen aan Syntus jl. vrijdag 15/1. Het betreft een tijdelijke huur, dus ze worden niet vernummerd o.i.d.  

18-01-2010 12:10:16
keesje
keesje
Deze stellen zijn zaterdagochtend van Zl naar Zp gegaan. De 3445 is vrijdagavond door de 4235 naar Es overgebracht en rijdt sindsdien in de 7900.  

18-01-2010 12:26:46
superboer
superboer
dat is dan zaterdagmiddag gebeurd. om 13.00 stonden de stellen iig nog in zwolle en was er nog geen activiteiten waarneembaar.  

18-01-2010 12:28:02
edje
edje
Quote
broek53: 3443 en 3444 zijn 100% zeker overgedragen aan Syntus jl. vrijdag 15/1. Het betreft een tijdelijke huur, dus ze worden niet vernummerd o.i.d.


Och op elk Syntus stel vind je het oude NS nummer nog terug, in de boordcomputer namelijk

Laatst bewerkt door edje op 18-01-2010 12:28
 

18-01-2010 16:28:00
martijn
martijn
De 3443 reed vandaag iig tussen Zutphen en Winterswijk (voor Syntus dus)  

18-01-2010 20:07:17
jeanpierre
jeanpierre
Als LM neem ik aan, aangezien ze de rijtijden van de Lint niet kunnen halen?  

18-01-2010 20:08:52
martijn
martijn
Nee hoor, gewoon met reizigers, kijk ook maar bij de opvallende dingen en de spots, zijn er meer op het traject gespot vandaag  

18-01-2010 22:28:32
tonnie12
tonnie12
een ex zapstel + een stel met vleeshaak reden ww-zp v.v. hoera eindelijk luxe op ww-zp.  

18-01-2010 23:14:52
mdj
mdj
Ondanks het vishaken zijn, zijn het allebei 2x ZAP-stellen. En ze hebben allebei vishaken


Bij twijfel: gebruik beton.
 

18-01-2010 23:56:27
ruysdael
ruysdael
Ik dacht dat het concessietechnisch verboden was met Buffels (hogevloers + gedateerd) te rijden tussen Winterswijk en Zutphen?  

19-01-2010 07:18:39
martijn
martijn
niet doorvertellen dan maar

Vandaag stond er weer een DM'90 met NS-logo's in Zp klaar om naar Ww te rijden.
 

19-01-2010 08:16:44
keesje
keesje
Quote
maccerr: Ik dacht dat het concessietechnisch verboden was met Buffels (hogevloers + gedateerd) te rijden tussen Winterswijk en Zutphen?


Als het niet verboden is om geen treinen te rijden, dat maar doen dan?
 

19-01-2010 15:11:01
mark
mark
Ik zie dat stel 3412 deze week wel in de 17800 actief is. Toeval of is dit stel nu wel definitief opgenomen in de ZAP-omloop?  

19-01-2010 15:23:33
Railprutse
Railprutse
Die 3445 en 3446 zijn per ongeluk allebei gebruikt voor Komponenten. Mogelijk worden andere Treinstellen voor een persoon bediening veranderd voor Veolia, of de 3443 en 3444 moeten eerder vrij zijn.

Laatst bewerkt door Railprutse op 19-01-2010 15:23
 

19-01-2010 15:32:11
mich
mich
De 3446 staat vandaag binnen bij nedtrain zwolle, dus misschien dat ze die toch nog zover goed krijgen.

p.s. ik denk dat je de 3447 bedoelt ipv de 3445?

Laatst bewerkt door mich op 19-01-2010 15:34
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-01-2010 22:19:23
broek53
broek53
Quote
mark:
Ik zie dat stel 3412 deze week wel in de 17800 actief is. Toeval of is dit stel nu wel definitief opgenomen in de ZAP-omloop?
Ja, hoewel de neiging om mij niet te geloven hiero nogal ruim om zich heen slaat %09% pleeg ik niet uit mijn nek te kletsen, c.q. laat ik het wel weten als er iets anders geworden is dan eerder gemeld. M.a.w.: ja, het is een ZAP-stel, al is het ietwat vertraagd naar de zap gezapt.

Laatst bewerkt door broek53 op 19-01-2010 22:21
 

20-01-2010 00:34:35
Railprutse
Railprutse
Quote
mich: De 3446 staat vandaag binnen bij nedtrain zwolle, dus misschien dat ze die toch nog zover goed krijgen.

p.s. ik denk dat je de 3447 bedoelt ipv de 3445?
Sorry jij hebt gelijk, ik bedoel de 3446 en de 3447.
 

20-01-2010 01:49:51
ruysdael
ruysdael
Quote
keesje:
Quote
maccerr: Ik dacht dat het concessietechnisch verboden was met Buffels (hogevloers + gedateerd) te rijden tussen Winterswijk en Zutphen?


Als het niet verboden is om geen treinen te rijden, dat maar doen dan?
Het zal niet de eerste keer zijn daar... Het is al vaker gebeurd omdat er geen Linten aanwezig waren in Ww/Zp, en wel DM'90 overstond.
 

25-01-2010 12:12:56
broek53
broek53
Vanaf vandaag zijn de 3434 en 3435 weer inzetbaar (waren terzijde gesteld).

Laatst bewerkt door broek53 op 25-01-2010 13:47
 

25-01-2010 14:37:07
salieri
salieri
Check in 9117 te Gn: 3434 V 3435 A  

25-01-2010 16:25:23
salieri
salieri
Gaan de DM'90 stellen meteen weer terzijde, nadat de winterdienstregeling is afgelopen? Of blijft men nog een tijdje er mee doorrijden en houdt men ook een deel als warme strategische reserve?  

25-01-2010 23:01:33
TheKnitter
TheKnitter
Mij lijkt dat niet alle stellen meteen terzijde gaan, omdat er bijvoorbeeld tussen Arnhem - Doetinchem een spits versterking is met de Buffeltjes, en tussen Zutphen en Apeldoorn er ook Buffels rijden.
Daarnaast heeft Syntus op dit moment nog een aantal in huur, en daarnaast zijn een aantal van NS Financial Services Company, en mag NS zelf ze niet terzijde gaan plaatsen.
 

25-01-2010 23:08:35
timtrein
timtrein
Bedoeld werd de onlangs gereactiveerde stellen.  

26-01-2010 08:03:04
keesje
keesje
Quote
broek53: Vanaf vandaag zijn de 3434 en 3435 weer inzetbaar (waren terzijde gesteld).


Reden op 25/1 alleen de slag 9117/9134 en toen was het alweer einde oefening.

Laatst bewerkt door keesje op 26-01-2010 08:05
 

26-01-2010 08:14:23
TheKnitter
TheKnitter
Quote
timtrein: Bedoeld werd de onlangs gereactiveerde stellen.

Die zullen hoogstwaarschijnlijk weer terzijde gaan, omdat ze in de dienstregeling niet nodig zijn, als er weer genoeg beschikbaar is. Dat is op dit moment niet het geval.
 

26-01-2010 10:29:34
jorgo
jorgo
Ik vermoed dat naar inside information of concrete plannen werd gevraagd, niet naar logica.  

26-01-2010 17:46:25
salieri
salieri
Stel 3425 mist aan een kant en een bak een plaat voor de motor, zodat je de motor kan zien  

28-01-2010 17:54:40
kbrandsma
kbrandsma
Een schotplaat
Ach die had DH ook niet. Daarbij kon je ook de motor en toebehoren zien.
 

28-01-2010 22:21:00
thom
thom
Schort plaat, met een Richard ertussen

En het is niet de bedoeling dat die mist, volgens mij zitten die bij DM90 scharnierend aan de bak vast.

DH heeft, later ingebouwd, alleen shortplaten gehad vanwege geluidsdemping, echter bleek de motortempratuur daardoor te hoog op te lopen en is daar vanaf gezien later.
 

29-01-2010 10:36:56
edje
edje
Klopt DM'90 heeft een scharnierend schortplaat, om ze makkelijk open te krijgen zit er een gasveer achter, die hem dus omhoog drukt.
Daarom is het van belang dat je de sluithendels altijd goed dichtdraait, anders kan het wel eens voorkomen dat bij het nemen van een wisselstraat de klep omhoog schiet.
En dat gaat goed tot het eerste seinpaaltje, perronwandje enz. enz.
 

23-02-2010 00:45:07
trainmaker
trainmaker
dit bericht kan weg

Laatst bewerkt door trainmaker op 30-08-2010 03:21
 

12-04-2010 23:05:50
niels arno
niels arno
Als alles volgens planning verloopt word stel 3413 vanacht in Hgl terzijde gesteld. Er staan in Hgl al 3 stellen terzijde. De 3443 en 3444 zullen per 16-4 terzijde gesteld worden.  

12-04-2010 23:16:27
mark
mark
Kijkend naar de spots valt het me ook op dat stel 3445 al geruime tijd niet meer is ingezet cq. stiltaat in Zl, lijkt me dat deze ook terzijde is/gaat?  

13-04-2010 07:57:12
keesje
keesje
De 3413 is vannacht inderdaad te Hgl uitgelopen.

De 3407 staat ook al twee weken in Ah lucht te happen. Ook te Ah staat al sinds 31/3 stel 3431.

Overigens zijn ook de 3415 + 3420 + 3419 gisterochtend leeg vanuit Zl (v 9.45) naar Hgl gegaan en daarna niet meer ingezet. De 3415 heeft gisternacht zelfs nog een slag Zl-Kpn gemaakt en vertrok om 4.35 uit Zl.

Ook uit Zl kwamen in de nacht van zaterdag op zondag de stellen 3411 en 3424 aan te Hgl, waarbij eerstgenoemde niet meer is ingezet. In de avond daaraan voorafgaand (10/4 dus), kwamen liefst 4 DM90 stellen samen vanuit Twente naar Zl die daarna niet meer zijn ingezet: 3432 + 3434 + 3416 + 3436.

Nu ik toch bezig ben met al die stilstanden op ongebruikelijke plekken: de 3401 is sinds gistermiddag niet meer ingezet en staat te Zp.

Tot slot al langere tijd niet meer rijdend waargenomen: 3409 + 3423 + 3427 + 3428 + 3445.
 

13-04-2010 09:35:07
taigagaai
Moderator
taigagaai
Toen ik gisteren van Hglo naar Bn reed, zag ik te Hgl een stuk of 7, 8 stellen stilstaan bij de werkplaats cq op het emplacement. Nummers van de stellen heb ik niet gezien.  

13-04-2010 13:06:25
timtrein
timtrein
De inzet in de 9100 is ten einde, zo te zien. Na slechts 15 jaar inzet komt er nu een aardig gat in het dienstvaardige bestand DM'90...  

13-04-2010 13:31:33
edje
edje
tja blijft jammer, DM'90 is geweldig materieel zowel voor de reizigers als personeel, betrouwbaar ruim, en het is diesel, en dat heeft bij mij altijd een streepje voor dan op die rijdende electrische schakelkasten.  

13-04-2010 15:08:07
jorgo
jorgo
Ja, de laatste der klassieke stoptreinen...
Hoewel ruim, dat geldt alleen tweede klas natuurlijk. Eerste klas is een soort legbatterij van anderhalve venster en die mijd ik nogal. Daar was men bij SM'90 natuurlijk wat ruimer bediend met drie ramen die ook nog groter waren. En overigens vond ik de snuit van SM'90, hoewel hoekiger, toch wel iets sympathieker.
 

13-04-2010 15:11:16
mren
mren
De eerste klas in SM'90 was ook zo ruim dat je bijna niet met je voeten bij de bank tegenover je kon.  

13-04-2010 19:37:18
keesje
keesje
Je zit dan toch hooguit op een ander kleur stofje waar je dan meer geld voor neerlegt? En trend in het meeste nieuwe stoptreinmaterieel helaas.

Maar weet iemand wat de status nu is of wordt van de stellen die ik mijn eerdere bericht heb genoemd?
 


13-04-2010 19:40:25
robbertc
robbertc
Stellen 3427 en hoger die tot nu toe bij NS in de dienst reden, terzijde. Hetzij in Zl, hetzij in Hgl.

Laatst bewerkt door robbertc op 13-04-2010 19:40
 

13-04-2010 19:50:03
mren
mren
Quote
keesje: Je zit dan toch hooguit op een ander kleur stofje waar je dan meer geld voor neerlegt?

Op zich zit ik over het algemeen eerste klas voor de rust en niet voor de ruimte.
In DM'90 heb je wat meer ruimte tussen de stoelen en daar ook een armsteun zodat je armen niet moe worden van het krantlezen.
 

13-04-2010 20:13:22
keesje
keesje
Quote
robbertc: Stellen 3427 en hoger die tot nu toe bij NS in de dienst reden, terzijde. Hetzij in Zl, hetzij in Hgl.


De 3430 is vandaag gewoon in dienst, maar dat is de enige in de 3427+.

Verder wordt er omslachtig gesleept met deze stellen: hele combi's van Zl naar Hgl, anderen van Hgl naar Zl en de 3435 ging vanmorgen ter afwisseling vanuit Hgl helemaal naar On.

De 3413 + 3419 gingen na een dag niksen vanavond rond 19.15 van Hgl naar Es, maar daar zal verder niks bijzonders achter zitten.

Laatst bewerkt door keesje op 13-04-2010 20:17
 

13-04-2010 20:37:50
robbertc
robbertc
Dan gaat stel 3430 een dezer dagen aan de kant..

Leeg mat ritten rond die tijden tussen Hgl en Es zijn planmatig, dacht ik. Overnachting/tanken/..

Laatst bewerkt door robbertc op 13-04-2010 20:38
 

14-04-2010 08:19:20
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ware het niet dat je in Es niet kan tanken, maar in Hgl. Overnachten gebeurd ook veelal in Hgl, vanwege de milieuvergunning van het emplacement van Es.  

14-04-2010 08:42:39
103 220-0
103 220-0
Ik heb begrepen dat gisteren in de loodsen in Amersfoort plaats is gemaakt voor een DM'90-invasie.

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl
 

14-04-2010 08:56:39
robbertc
robbertc
@ taigagaai: dat bedoelde ik ook Van Es naar Hgl.  

14-04-2010 09:22:25
edje
edje
Quote
taigagaai: Ware het niet dat je in Es niet kan tanken, maar in Hgl. Overnachten gebeurd ook veelal in Hgl, vanwege de milieuvergunning van het emplacement van Es.

Niet alleen vanwege de milieuvergunning.
Maar ook omdat je in Enschede maar drie plekken hebt voor DM'90 (1b, is het enigste spoor met depotvoedingskasten)
Verder is er eigelijk s'nachts geen plek meer.

1a Wasstraat
1b 3x DM'90
1c Perronspoor (s'nachts alleen reiniging ICM)
1d (het spoortje voor de wasstraat) is nodig voor het wasproces
2b reiniging ICM
3b Idem
4a 10 bakken ICM
4b tot een bepaald punt Reining ICM
5a uithaalspoor richting 5b, 6 & 7
5b 15 bakken ICM
6 Idem
7 Idem
13 7 bakken ICm
14 9 bakken ICM

zo zat het in mijn hoofd nog kwa indeling van de opstelcapaciteit.
DM'90 mag trouwens ook alleen op 1b worden schoongemaakt, met de motoren uit.
 

14-04-2010 14:30:39
mark
mark
Quote
taigagaai: Toen ik gisteren van Hglo naar Bn reed, zag ik te Hgl een stuk of 7, 8 stellen stilstaan bij de werkplaats cq op het emplacement. Nummers van de stellen heb ik niet gezien.
Van west naar oost: 3432-3434-3416-3420-34??-3415. Staan gecombineerd opgesteld op een van de buitenste sporen, wat ernstig lijkt op een terzijdestelling. Wat me dan wel opvalt is dat er ook stellen < 3427 bij zitten.

Laatst bewerkt door mark op 14-04-2010 14:36
 

14-04-2010 14:43:08
keesje
keesje
Quote
mark: Van west naar oost: 3432-3434-3416-3420-34??-3415.


?? = 3419
 

14-04-2010 16:52:50
martijn24
martijn24
Quote
103 220-0: Ik heb begrepen dat gisteren in de loodsen in Amersfoort plaats is gemaakt voor een DM'90-invasie.

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl
Ben er gisteren langs gekomen en er stonden een aantal plan U's buiten de loods en er stonden wat meer Wadlopers buiten dan gebruikelijk. Ze waren druk bezig stellen te verplaatsen.

Laatst bewerkt door martijn24 op 14-04-2010 17:05
 

14-04-2010 20:07:02
broek53
broek53
De terzijde te stellen stellen (inderdaad de 3427 en hoger) worden eerst geconserveerd en vervolgens in Amersfoort opgesteld. Als men nu al in Amf aan het rangeren was, zal dat waarschijnlijk (mede) te maken hebben met een transport Wadlopers naar Polen dat (jawel) nu dan toch weer op handen is.  

14-04-2010 22:19:15
TheKnitter
TheKnitter
Ik zit een overzicht te maken in Excel van alle DM'90 terzijde/in gebruik.
Hierbij heeft Syntus ook een aantal in huur, weet iemand welke stellen dit zijn, en naar welk nummer ze zijn omgenummerd (indien van toepassing?)

Op dit moment heb ik terzijde gemeld:
3405-3406-3407-3409-3410-3411-3413-3415-3416-3419-3420-3423-3428-3431 t/m 3436 & 3443 t/m 3447

Op dit moment heb ik stellen 3437 t/m 3442 & 3448 t/m 3453 bij Syntus in huur, en omgenummerd.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 14-04-2010 23:10
 

14-04-2010 22:31:41
mdj
mdj
Tijdelijk behoren de 3443 en 3444 ook bij de vloot van Syntus, maar dat is eind deze week einde verhaal. (17 maart een maand extra gekregen)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

14-04-2010 22:40:10
TheKnitter
TheKnitter
Ik las een paar berichten terug dat deze 2 stellen per 16 April terzijde gaan; Die heb ik (alvast) onder Terzijde staan met opmerking "MOET NOG TERZIJDE!!".

Hierbij alvast een tijdelijke versie van het bestandje: http://www.durkhoutsma.nl/treinen/DM90%20-%20Informatie.xls (--> Excel 2003 compatibel)

Wijzigingen of verbeteringen graag even melden, dan pas ik het spoedig aan!

Laatst bewerkt door TheKnitter op 14-04-2010 22:40
 

14-04-2010 22:56:06
martijn
martijn
De Zwolle-Kampen stellen heb je voor het gemak ook maar terzijde gesteld?

Hele overzicht klopt sowieso niet, zou eens kijken in het overzicht reizigersmaterieel hier op Somda

Laatst bewerkt door martijn op 14-04-2010 22:57
 

14-04-2010 23:00:36
mark
mark
Quote
TheKnitter: Ik las een paar berichten terug dat deze 2 stellen per 16 April terzijde gaan; Die heb ik (alvast) onder Terzijde staan met opmerking "MOET NOG TERZIJDE!!".
Rustig aan, de 3443 reed vandaag nog gewoon zijn slagen in de 31200
 

14-04-2010 23:14:07
TheKnitter
TheKnitter
Quote
martijn: De Zwolle-Kampen stellen heb je voor het gemak ook maar terzijde gesteld?

Hele overzicht klopt sowieso niet, zou eens kijken in het overzicht reizigersmaterieel hier op Somda

Heb inmiddels meerdere wijzigingen doorgevoerd.
Als ik in dat overzicht kijk, zouden de 3406,3407,3409,3411 bij mijn terzijde geplaatst rijtje verkeerd zijn. Klopt dit? Zoja, zal ik ze bij de inzetbare DM90 zetten.

Edit: 3406 is actief op Enschede-Nijverdal, 3407 nog steeds (al 2 weken) te Ah. De andere 2 is niet wijzer te worden uit spots. De 3406 heb ik bij de inzetbare geplaatst. Even afwachten over reactie bij de andere 3.

Er is nu ook weer overvloed aan DM90 omdat ze niet meer Zl - Gn de stopdienst rijden.

Laatste wijziging aan bestandje: 23.17

Laatst bewerkt door TheKnitter op 14-04-2010 23:25
 

15-04-2010 00:10:51
broek53
broek53
Nog één keertje dan: de stellen 3427-3436 en 3443-3447 zijn/worden terzijde gesteld. Andere stellen staan misschien wel voor langere tijd stil, maar zijn niet terzijde en gaan dat voorlopig ook niet.  

15-04-2010 08:11:46
keesje
keesje
Nog wel een paar opvallende dingen die wellicht met de terzijdestelling te maken hebben:

De 3407 + 3431 zijn gisteren van Ah via Dv naar Hgl overgebracht en verder niet ingezet. Eerder die middag kwam de 3412 naar Hgl vanuit Zp (ook via Dv).

Ook het viertal 3432, 3434, 3436 en 3416 dat gisteren van Zl naar Hgl kwam, staat ook vanmorgen aan de kant.

De aan Syntus verhuurde stellen 3443 + 3444 zijn gisteren aan het begin van de avond samen van Zp naar Zl gegaan en staan daar nu ook stil.

Te Hgl staan ook: 3413, 3415, 3420.
En te Zl staan stil (zegt niks over de status!): 3417, 3426, 3433.
Te On: 3435.

De 3419 rijdt wel weer!
 

16-04-2010 08:57:20
keesje
keesje
Gistermiddag heeft de 3435 vanuit Hgl de stellen 3417+3427 in Zl opgehaald en naar Hgl gebracht. Alle stellen staan sinds terugkomst te Hgl stil.

Alle stellen in de reeks 3427 en hoger rijden nu niet.
 

16-04-2010 22:21:46
mich
mich
In de loods in Amf is ruimte gemaakt: 1 spoor is leeg waar de 117 en enkele wadlopers stonden. 117 staat nu buiten op het naastgelegen spoor. Voor het lege spoor staat buiten echter een (voor transport gereedstaande?) sleep wadlopers met de 3213 aan de loodszijde.  

17-04-2010 07:29:52
dvdhoven
dvdhoven
Quote
keesje: En te Zl staan stil (zegt niks over de status!): 3417, 3426, 3433.

Gistermiddag, 16-04, werd met de 3426 gerangeerd in Zwolle. Van de werkplaats naar het hoofdspoor. Trein 3657 moest er bij het vertrek nog even op wachten.


Dick van den Hoven
 

17-04-2010 17:52:04
taigagaai
Moderator
taigagaai
De eerste 3 stellen die in Hengelo staan, gezien vanaf het perron zijn de 3430 + 3431 + 3427.  

17-04-2010 18:07:06
sik214
sik214
Vrijdagmiddag zag ik Strukton's Carin met een sleepkoppeling staan bij het Struktonloodsje in Amf. Heeft die toevallig het rangeerwerk (spoorvrij maken in Amf loods) gedaan? RRF101 zou dat toch doen, die heeft nu écht niets meer te doen in Amf...

Laatst bewerkt door sik214 op 17-04-2010 18:08
 

22-04-2010 12:08:28
treintim
treintim
Zou het DM'90 eigenlijk nog rijden als NS wél definitief 2 Intercity's per uur en 2 stoptreinen per uur naar Groningen had gestuurd vanaf Zwolle, i.p.v. de huidige 2 stoptreinen (waarvan één gewoon aan de Noordoost gekoppeld zit) en die éne Intercity... Het plan was om de stoptreinen die niet aan de noordoost gekoppeld zaten dus op te voeren. Daar zou dan wel wat extra mat. voor nodig zijn geweest...  

22-04-2010 13:18:29
timtrein
timtrein
Dat zijn maar een paar bakken, zet niet echt zoden aan de dijk. Gezien de stortvloed aan SLT dat nu komt, was het hooguit een paar maand nodig geweest.  

22-04-2010 14:14:37
103 220-0
103 220-0
Quote
sik214: Vrijdagmiddag zag ik Strukton's Carin met een sleepkoppeling staan bij het Struktonloodsje in Amf. Heeft die toevallig het rangeerwerk (spoorvrij maken in Amf loods) gedaan? RRF101 zou dat toch doen, die heeft nu écht niets meer te doen in Amf...
Bij mijn weten is dat 13 april gebeurd, met een VR V100.

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl
 

22-04-2010 23:36:08
treintim
treintim
Een beeld bij het terzijde gestelde DM'90 te Hgl vind je hier: http://bert11.homeip.net/flat.asp?f1=datum&q1=21/04/2010:22/04/2010&o2=&f2=&q2=&o3=niet&f3=show&q3=ddd&start=1

Laatst bewerkt door treintim op 22-04-2010 23:37
 

23-04-2010 09:26:35
TheKnitter
TheKnitter
De pagina kan niet worden weergegeven
[edit] hij werkt weer

Laatst bewerkt door TheKnitter op 23-04-2010 09:33
 

23-04-2010 11:31:42
maxime
maxime
Nee, hij werkt niet hoor.  

23-04-2010 14:34:27
treinfan
treinfan
Na het aanklikken van de link op F5 drukken in dat venster maakt de pagina zichtbaar  

26-04-2010 08:03:18
keesje
keesje
Misschien iets te paniekerig om hier te vermelden, maar toch wel opvallend: Afgelopen zaterdag is de 3403 van Zl naar Hgl gekomen en vervolgens niet meer ingezet...  

26-04-2010 08:54:55
taigagaai
Moderator
taigagaai
Heeft het stel geen onderhoud nodig?  

26-04-2010 10:22:15
dennistd
dennistd
Wat me ook opviel in Hgl was dat de 3420 aan de kant van de terzijdestaande stellen stond (zuidkant emplacement). Was er hiervoor gewoon geen ruimte bij de werkplaats (het stond hier redelijk vol volgens mij) of staat deze ook aan de kant?  

26-04-2010 11:59:59
keesje
keesje
Quote
taigagaai: Heeft het stel geen onderhoud nodig?


Dan gaat de 3403 volgens mij voor het eerst naar Hgl voor onderhoud...
 

26-04-2010 12:21:45
robbertc
robbertc
Kan kloppen, sinds kort is het onderhoud van DM'90 verhuisd van Zl naar Hgl, als ik et goed begrepen heb.  

26-04-2010 14:37:05
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
keesje:
Quote
taigagaai: Heeft het stel geen onderhoud nodig?

Dan gaat de 3403 volgens mij voor het eerst naar Hgl voor onderhoud...
De 3403 stond rond 13.15 binnen in de werkplaats te Hgl.
 

26-04-2010 18:05:42
keesje
keesje
Ik vind het toch opmerkelijk dat nu DM'90 in Hgl in onderhoud schijnt te gaan. Krijg je de onderhoudspaden t.b.v. het onderhoud nu in omgekeerde richting tussen Zl en Hgl...  

26-04-2010 18:14:09
mdj
mdj
Wellicht omdat aan de Hengelose kant meer stellen zijn die daar onderhoud willen dan aan de Zwollese kant?

Voor ZAP maakt het niet uit (of je naar Zl gaat of naar Hgl(via Go), heb je alleen 6 stellen (2 voor de 8500 en 2x2 voor de 17900) voor de ongeving Zwolle nodig. Rond Hengelo is dat minstens 8 (4x2) voor de 7900.

Plus dat de werkplaats van Zwolle wegmoet/weggaat...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

26-04-2010 18:17:44
mark
mark
Voor de 7900 zijn maar drie setjes DM'90 nodig  

26-04-2010 20:00:56
edje
edje
Quote
keesje: Ik vind het toch opmerkelijk dat nu DM'90 in Hgl in onderhoud schijnt te gaan. Krijg je de onderhoudspaden t.b.v. het onderhoud nu in omgekeerde richting tussen Zl en Hgl...


Hoezo opmerkelijk.
Het is heel simpel
Zwolle moet weg, milieuvergunning is voor die plek ingetrokken, en de provincie heeft de grond al gekocht van NS, om er straks een ruimere Busstation neer te kunnen zetten.

Hengelo zat na het verlies van Syntus zonder werk, immers de lintjes worden nu door Voith "onderhouden"
Het is net zoals een Zwolle goed bekend met dieselmaterieel, er werden zelfs al kleine onderhoudsbeurten uitgevoerd aan DM'90.
Ook niet geheel onbelangrijk is dat de bodem daar al reeds gesaneerd is, en dat een milieu vergunning voor dat gebied zeker een tijdje nog wel blijft.

Een deel van het personeel gaat mee van Zwolle naar Hengelo.
 

09-05-2010 12:36:32
keesje
keesje
Al genoemd in het OD-topic van 9/5 maar wellicht hier ook op zijn plaats:

Rond 9.07 uur Hgl > Zlr: de 3430+3429+3427+3435. Kwamen rond 10.25 uur aan te Zlr.
En om 11.40 uur Hgl > Zl: de 3431+3432+3434+3436, welke om 12.30 uur te Zl aankwamen.
 

09-05-2010 12:45:53
treintim
treintim
We zullen zien of de stellen nog van Zlr wegkomen. Lijkt me wel opzich dat Zlr geen stallingsplaats wordt voor deze dure treinstellen.  

09-05-2010 13:49:09
salieri
salieri
Denk dat het logischer is dat zij momenteel daar worden neergezet tot ze afgetapt worden en dan door naar Amf.  

09-05-2010 14:13:40
Waaldrecht
Waaldrecht
Ja, maar Amf is vol, want alle DH's staan er nog en de plan U's staan er nog, bovendien is er voloop gerangeert en zijn er SLT's bij gekomen, dus DM'90 erbij gaat niet lukken, of op de toegangssporen zetten, maar dan staat het vast%08%