09-05-2010 14:25:45
salieri
salieri
SLT's in Amf? Dat is nieuw voor mij.  

09-05-2010 14:47:22
edje
edje
Quote
salieri: Denk dat het logischer is dat zij momenteel daar worden neergezet tot ze afgetapt worden en dan door naar Amf.

D'r wordt niks afgetapt in Zwolle, dat is nu dicht.
Wat ik er van begreep gaat er wordt de omloop zo ingericht, dat geen enkel stel aan de kant gaat, Maar een stel rijdt een aantal maand, en gaat dan aan de kant, en na een tijd weer onderhouds beurt en dan weer in dienst.
Doen ze om alle stellen in gezonde conditie te houden.

oh ja voor alle zeurders die een bron willen
Nedtrain zelf

Laatst bewerkt door edje op 09-05-2010 14:53
 

09-05-2010 15:06:25
salieri
salieri
Oke, duidelijk.
Nu maar hopen dat die stellen een beetje goed blijven, aangezien dat geen bewaakt terrein is.
 

09-05-2010 21:22:05
thom
thom
Over Amf,als het vol is, kun jenatuurlijk ook eenheden wisselen, DH eruit, DM90 erin bv...
Is natuurlijk niet de bedoeling DH en PLan U daar tot in de eeuwigheid te stallen en te bewaren...

Laatst bewerkt door thom op 09-05-2010 21:23
 


10-05-2010 00:44:48
Nelis
Nelis
De dijksgracht is zo goed als leeg dus misschien gaan ze daar wel heen of ze stellen er heel veel mat'64 op er kan wel een stuk of 50 Tjes staan zeker nu het ICL weg is.  

10-05-2010 00:50:04
gertjan
gertjan
Quote
Nelis: er kan wel een stuk of 50 Tjes staan zeker nu het ICL weg is.
Of dat past weet ik niet, maar er zijn sowieso geen 50 Ttjes, dus dat gaat niet
 

10-05-2010 00:53:09
Nelis
Nelis
Je snapt best wat ik bedoelde. Maar ik kan eigenlijk niets concreets vinden van wat er op de dijksgracht komt te staan.  

10-05-2010 07:44:25
Noodrem
Noodrem
De Dijksgracht is / wordt gerenoveerd. Alle houten bielzen zijn vervangen door betonnen en enkele sporen zijn gewijzigd.
Het lijkt mij min-of-meer logisch dat de Dgr stellen gaat herbergen die in de toekomst nog van waarde kunnen zijn bij inzet of verkoop. De Dgr is namelijk beveiligd, al houdt dat sommige kunstenaars met teveel tijd nog niet buiten de deur...
En dan zijn mottenballenvloten Mat'64 & DM'90 inderdaad kandidaten.
Maar zeg nooit nooit: voor hetzelfde geld pleurt NSR er doodleuk geplukte stellen op, het blijft een wispelturig bedrijf zullen we maar zeggen.
 

10-05-2010 08:41:15
broek53
broek53
Een paar weken geleden is de boel in Amersfoort gereorganirangeerd (staat ook ergens in dit topic) en de bedoeling is dat alle DM '90 hier komt te staan - al zal het wel krap worden.  

11-05-2010 13:35:20
TheKnitter
TheKnitter
Klopt het dat er geen stellen aan de kant gaan zoals Edje verteld?
Tenminste, welke in beheer van de NS zijn. Hoe zit het met de stellen van NS Financial Services in dat geval?

Op dit moment heb ik de stellen: 3405 (Gesloopt), 3427-3436 en 3443-3447 als terzijde. Rest nog in actieve dienst.
Fouten hiertussen?

Laatst bewerkt door TheKnitter op 11-05-2010 13:49
 

11-05-2010 13:49:35
mdj
mdj
3413, 15, 16, 20 zijn gewoon in dienst... Zowel -vooral na 28 april- in de 7900 en 17900 gezien...

Laatst bewerkt door mdj op 11-05-2010 13:49


Bij twijfel: gebruik beton.
 

11-05-2010 14:05:41
TheKnitter
TheKnitter
Ja, was een foutje in mijn bericht, heb het al uit het bericht verwijderd.

http://www.durkhoutsma.nl/treinen/DM90%20-%20Informatie.xls
Een voorlopige versie van mijn DM'90 overzicht (Excel).

Laatst bewerkt door TheKnitter op 11-05-2010 14:06
 

11-05-2010 14:17:00
rob46
rob46
Quote
TheKnitter: Op dit moment heb ik de stellen: 3405 (Gesloopt), 3427-3436 en 3443-3447 als terzijde. Rest nog in actieve dienst.
Fouten hiertussen?
De Bk 3405 is na z'n botsing in Rm op 20-03-2003 terzijde(01-08-2005)gegaan en is opgeborgen in de loods te Amf. ABk 3405 is gesloopt.
 

11-05-2010 17:08:11
dennistd
dennistd
Waarom zijn de stellen eigenlijk naar Zwolle gebracht? In Hengelo lijken ze mij wat veiliger te staan gezien de afwijkende kleuren die nogal eens aangebracht worden op Zlr.  

11-05-2010 17:15:09
mark
mark
Volgens mij zit je in Hengelo met milieuvergunningen, maar zeker weten doe ik dat niet.  

11-05-2010 19:38:28
taigagaai
Moderator
taigagaai
In Hengelo kan je er ook makkelijk bij komen.
Overigens zag ik op de pagina met gegevens dat het over Plan T ging. En het onderhoudsbedrijf is nu Hengelo. En volgens mij is de 3401 in 1995 of 1996 gebouwd en afgeleverd. De 3420 heeft in ieder geval 1996.10 meegekregen op het raster met de revisiedata van Due - Tbt. De 3436 heeft als datum 1997.04.
 

11-05-2010 20:49:56
AlbertP
AlbertP
DM '90 is vanaf 1996 afgeleverd.  

11-05-2010 22:29:09
TheKnitter
TheKnitter
Quote
taigagaai:
Overigens zag ik op de pagina met gegevens dat het over Plan T ging.

Inmiddels is dit aangepast. Foutje van mijn kant.

Quote
rob46: De Bk 3405 is na z'n botsing in Rm op 20-03-2003 terzijde(01-08-2005)gegaan en is opgeborgen in de loods te Amf. ABk 3405 is gesloopt.

Heb dit ook verwerkt.

Zo lijkt het setje compleet te zijn. Ik ga nu naar afleverdata zoeken.
Binnenkort ook een dag naar de bibliotheek van de NVBS. Voor o.a. informatie over het DM'90.
 

13-05-2010 00:00:37
timtrein
timtrein
Nou heb ik toch zeker weten alle afleverdata hier gepost... waar is dat gebleven? Op of rond 6 april gepost, er zijn toch geen andere topics hierover??

Laatst bewerkt door timtrein op 13-05-2010 00:31
 

13-05-2010 05:46:40
TheKnitter
TheKnitter
Ik denk dat je je bericht in dit topic: https://somda.nl/forum/8152/Gezocht:+Datumoverzichten+van+materieelnummers/ bedoeld:
Quote
timtrein: http://home.solcon.nl/fhjgoorman/temp/dm90.jpg scan uit Spoorwegen 1996
http://home.solcon.nl/fhjgoorman/temp/dm90.xls maar ff opgezocht in HOV-RN
 

20-05-2010 13:09:01
keesje
keesje
De 3430+3429+3427+3435, welke sinds 9/5 op Zlr stonden, zijn aan het eind van de ochtend overgebracht naar Amf. Gisteren zijn ook al de 3431+3432+3434+3436 overgebracht van Zlr naar Amf.  

14-06-2010 19:56:56
daniel81
daniel81
Quote
broek53: Bij regioNS in dienst: 3401, 3402, 3404, 3412, 3414

Ik weet niet of het ergens anders al langs is gekomen, maar ik zag vandaag dat nu ook de 3412 ZAP-bestickering heeft gekregen
 

19-06-2010 08:58:45
martijn
martijn
Weet iemand waar de 3413, 3415, 3416, 2419 en 3420 zijn gebleven? Ze worden niet meer gespot en staan ook niet meer bij de rijdende, danwel terzijde staande stellen in het overzicht reizigersmaterieel...  

19-06-2010 11:27:41
mark
mark
Tja, de 7900 en 17900 zijn dan ook geen series die elke dag gezien worden.  

19-06-2010 11:29:04
martijn
martijn
Maar dan verdienen ze toch nog wel een plaatsje in het overzicht reizigersmaterieel op Somda?  

19-06-2010 11:31:53
mark
mark
Dat wel, is aangepast.  

19-06-2010 12:00:26
dvdhoven
dvdhoven
Quote
martijn: Weet iemand waar de 3413, 3415, 3416, 2419 en 3420 zijn gebleven?
Ik neem even aan, gezien het topic, dat je met 2419 de 3419 bedoeld.
Ik heb de 3419+3417 op 16-06 gespot in trein 7923 en de 3420+3421 op dezelfde dag in trein 7932. Ik kom de laatste dagen er meestal niet toe om spots in te voeren. Druk met ander vrijwilligerswerk.


Dick van den Hoven
 

19-06-2010 19:04:53
martijn
martijn
Bedankt voor de reacties, ik bedoelde inderdaad de 3419. Was ook eerder verbaast dat ze nergens in het overzicht van reizigersmaterieel voorkwamen (niet in dienst, maar ook niet terzijde) dan dat ze niet gespot waren. Maar ze rijden dus nog gewoon rond.  

19-06-2010 22:18:51
j.jager
j.jager
Op 29 mei heb ik de 3419 zelf nog in de 7900 zien rijden en heb er ook nog ingezeten tussen Hgl en Es.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-06-2010 23:31:57
Dre
Dre
3416 en 3420 kachelden vanavond (tezamen met de 3425) gewoon in de 7900.  

15-07-2010 20:11:05
dh3201
dh3201
Quote
keesje: De 3430+3429+3427+3435, welke sinds 9/5 op Zlr stonden, zijn aan het eind van de ochtend overgebracht naar Amf. Gisteren zijn ook al de 3431+3432+3434+3436 overgebracht van Zlr naar Amf.

Hmm, precies andersom qua datums als in Op de Rails (blz 279) staat. Wie heeft het mis en wie heeft het juist?


Shqiperise-lopers?
 

15-07-2010 20:34:45
keesje
keesje
Misschien heeft OdR het verkeerd van mij overgeschreven? %08%  

21-07-2010 17:12:17
keesje
keesje
Nog even ter aanvulling van dit topic:

Op 18/7 vertrokken rond 10.00 uur de 3427+3435+3430+3429 uit Amf via Ut naar Ah. Later die dag volgden de 3434+3436+3432+3431 dezelfde weg naar Ah.

In de loop van de middag gingen de 3430+3436 vanuit Ah via Dv naar Es en weer naar Hgl. En zo staan deze stellen weer waar ze enkele weken geleden ook stonden te wachten om via Zlr naar Amf te worden gebracht...
 

21-07-2010 17:21:53
broek53
broek53
Nog iets aan de hand met de 3446 en 3447?  

21-07-2010 17:26:54
treintim
treintim
Nee, ze staqn nog steeds op hun plekkie. Waarvoor al die door mij in een OD-topic gemelde activiteit dan was, is onbekend en natuurlijk vreemd.  

21-07-2010 18:33:32
roosendaal
roosendaal
Quote
keesje: Nog even ter aanvulling van dit topic:

Op 18/7 vertrokken rond 10.00 uur de 3427+3435+3430+3429 uit Amf via Ut naar Ah. Later die dag volgden de 3434+3436+3432+3431 dezelfde weg naar Ah.

In de loop van de middag gingen de 3430+3436 vanuit Ah via Dv naar Es en weer naar Hgl. En zo staan deze stellen weer waar ze enkele weken geleden ook stonden te wachten om via Zlr naar Amf te worden gebracht...



Via via heb ik vernomen dat deze stellen in Hengelo geschikt worden gemaakt t.b.v. Syntus
 

21-07-2010 18:38:02
mich
mich
Er moet er ook nog een naar een andere vervoerder.  

21-07-2010 18:45:32
salieri
salieri
Veolia toevallig?  

21-07-2010 18:52:02
mich
mich
Meer informatie kan ik niet geven helaas  

31-07-2010 13:27:25
broek53
broek53
Zoals in de OD's genoemd: de 3430 en 3436 zijn op 28 juli naar Zwolle verhuisd en het moet heel raar lopen als zij niet aan Syntus verhuurd gaan worden.  

31-07-2010 14:32:58
roosendaal
roosendaal
Op 30-07 zijn deze als 89611 van Zwolle naar Arnhem Berg gegaan. Vervolgens zijn ze een paar uur later meegegaan in trein 30971. De samenstelling in trein 30971 werd hierdoor de 59 voorop, de 3430 in het midden en de 3436 achterop.

Tevens diezelfde dag zijn van Zwolle naar Arnhem Berg vertrokken als 89054, de 3447 voorop, de 3443 in het midden en de 3444 achterop.
 

31-07-2010 14:43:11
broek53
broek53
Dank! De overbrenging van die laatste drie zal waarschijnlijk wel conservering voor terzijdestelling zijn (net als de zes die nog op Ahb staan).  

31-07-2010 16:23:04
stefanvdw
stefanvdw
De 3430 is nu onderweg van Ah ri Dtc in trein 30953 a, met een Syntusstel voorop. De 3436 reed net 30956 Ze worden dus al gelijk ingezet.

Plaatjes met mijn telefoon even snel gemaakt te Ahp:
3430 in trein 30953 a: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/31/1280578294-790.jpg
3436 in trein 30956 : http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/31/1280578191-630.jpg

Laatst bewerkt door stefanvdw op 31-07-2010 17:09
 

02-08-2010 14:35:38
keesje
keesje
Het terzijde gestelde stel 3428 is zaterdag 31/7 in de ochtend vertrokken vanuit Zl naar Dv en - ik vermoed - Hgl.  

02-08-2010 14:40:44
superboer
superboer
Het extra stel voor Veolia wellicht?


Garantie tot aan de voordeur.
 

02-08-2010 15:15:32
gvttreinen
gvttreinen
Quote
edje: Zwolle moet weg, milieuvergunning is voor die plek ingetrokken, en de provincie heeft de grond al gekocht van NS, om er straks een ruimere Busstation neer te kunnen zetten..
Grond (waar de werkplaats op staat) is nog steeds in juridische eigendom bij NS Vastgoed...euh, Poort!
Gérard
 

02-08-2010 19:24:55
aarclay
aarclay
Ik heb een onbekende DM'90 gespot in Onnen, wat deed die daar nou weer, en welke was het?
Ik geloof dat die toch nog in Zwolle werden onderhouden, of gaat Onnen zich er ook mee bezighouden?


Choo choo.....
 

02-08-2010 19:37:23
mark
mark
Onderhoud van DM90 vindt in Hgl plaats, maar als ik me niet vergis zit in On de kuilwielenbank.  

02-08-2010 19:56:09
aarclay
aarclay
Oh ja, logisch. Die in Zl is al een tijdje dicht ja.

Laatst bewerkt door aarclay op 02-08-2010 22:09


Choo choo.....
 

02-08-2010 20:22:44
AlbertP
AlbertP
In Zl dan nog. Zwl bestaat niet.  

02-08-2010 21:18:17
tjabbe73
tjabbe73
Quote
aarclay: Oh ja, logisch. Die in Zwl is al een tijdje dicht ja.

Afgelopen weekend zijn een aantal wissels uitgenomen voor de werkplaats.
Alleen spoor 6 en de calamiteitenloods blijven nog bereikbaar.
 

02-08-2010 21:35:37
mdj
mdj
Spoor 6 is op http://sporenplan.nl/ spoor "w6" ?

Laatst bewerkt door mdj op 02-08-2010 21:36


Bij twijfel: gebruik beton.
 

02-08-2010 23:03:12
tjabbe73
tjabbe73
Yep  

25-08-2010 23:44:43
broek53
broek53
Het zal nauwelijks een verrassing meer zijn, maar de 3446 gaat inderdaad dienst doen bij Veolia. En wel per 1 september.  


25-08-2010 23:50:18
treintim
treintim
Dan was al dat massaal genomen afscheid vorig jaar voor niets...
Maar ik vind dit wel een verrassing, het heeft toch even een tijd geduurd.

Laatst bewerkt door treintim op 25-08-2010 23:51
 

15-09-2010 16:49:50
mark
mark
Quote
keesje: Het terzijde gestelde stel 3428 is zaterdag 31/7 in de ochtend vertrokken vanuit Zl naar Dv en - ik vermoed - Hgl.
Het viel mij laatst op dat de 3428 al wekenlang in Hgl op een van de buitenste spoortjes staat. Heeft dit een bepaalde reden? Volgens mij mag er daar ook geen materieel opgesteld worden ivm milieuwetgeving en zo, maar zeker weten doe ik dat niet.

Laatst bewerkt door mark op 15-09-2010 16:50
 

08-10-2010 21:23:55
salieri
salieri
*Kick*

Ik was eigenlijk benieuwd hoe het staat met de conservering van de DM'90 stellen. Ze zijn een aantal maanden terug naar Hgl/Ah gegaan en sindsdien is er niet echt meer wat vernomen.
Hoe staan de zaken?
 

08-10-2010 23:53:32
jeanpierre
jeanpierre
In Arnhem staan ze te staan. Af en toe zie ik er 1 in het Nedtrain-werkplaatsje, maar dat kan ook een Syntus-stel zijn.
Overigens komen er binnenkort weer een paar stellen in dienst. Er wordt nu aan gewerkt om ze weer dienstvaardig te maken. Iemand die de stelnummers al weet?
 

09-10-2010 00:33:17
ZJ37
ZJ37
Als ik de berichten van de laatste weken goed volg dan kan Syntus wel wat stellen gebruiken...  

09-10-2010 00:45:59
mark
mark
Quote
salieri: *Kick*

Ik was eigenlijk benieuwd hoe het staat met de conservering van de DM'90 stellen. Ze zijn een aantal maanden terug naar Hgl/Ah gegaan en sindsdien is er niet echt meer wat vernomen.
Hoe staan de zaken?
In Hgl staat de 3428 nog altijd op dezelfde plek, nu heeft de 3418 zich hier ook bij gevoegd.
 

09-10-2010 09:31:21
mich
mich
De niet syntus stellen in Ah staan terzijde, vogens de informatie die pcl Ah erover heeft.  

10-10-2010 18:36:02
broek53
broek53
Opvallend is trouwens dat er 27 stellen DM'90 al sinds begin 2009 te koop worden aangeboden, las ik.  

10-10-2010 20:51:13
rickarends
rickarends
Het is toch werkelijk van de zotte dat er 27 stellen DM'90 aan de kant staan en dat de Achterhoekse reiziger door Syntus als er al treinen rijden als vee vervoerd wordt vanwege het niet voorhanden zijn van materieel.

Politiek grijp eens in! Een boete van 35000 euro welke Syntus te wachten staat, levert nou niet direct waar voor jouw dure treinkaartje op. Al koop ik de laatste tijd al helemaal geen kaartje meer. Er past simpelweg geen conducteur meer in de trein.

Ik kan niet wachten tot ik hier iets rood/wit van Arriva zie.

Gegroet uit de achterhoek
 

10-10-2010 21:08:39
edje
edje
arriva gaat met nog minder stellen rijden, dus ik hoop dat je van lichaamskontakt houdt tijdens het reizen...%08%  

10-10-2010 21:16:06
jeanpierre
jeanpierre
Misschien dat het aantal minder is (hoewel ik die bewering ook in twijfel trek), in capaciteit zeker niet. Naast de 2/6jes komen er ook een aantal 2/8'ers. Die hebben meer capaciteit dan een Lint of DM'90.  

10-10-2010 21:16:27
broek53
broek53
Syntus is overigens wel vlot met het huren van DM'90 bij materieelproblemen. Maar op het moment groeien die problemen kennelijk boven het hoofd. Overigens staan inmiddels ook 24 Linten te koop, beschikbaar eind 2012 ..

Laatst bewerkt door broek53 op 16-10-2010 11:10
 

10-10-2010 21:21:44
jeanpierre
jeanpierre
Dat lijkt mij niet kunnen, omdat het leasecontract voor verschillende stellen langer doorloopt dan december 2012, en wel de stellen voor ZHO en AlMa, allen tot december 2013. Daarnaast wil Arriva ook op AlMa Linten blijven inzetten, maar dat zou nog wel eens niet geformaliseerd hoeven te zijn.  

10-10-2010 21:23:51
superboer
superboer
Quote
jeanpierre: Overigens komen er binnenkort weer een paar stellen in dienst. Er wordt nu aan gewerkt om ze weer dienstvaardig te maken. Iemand die de stelnummers al weet?
Ziet de NS een koude winter in de glazen bol of stellen voor Hgl-Bh?


Garantie tot aan de voordeur.
 

10-10-2010 21:37:02
jeanpierre
jeanpierre
Als het goed is voor de Achterhoek, maar het stel/ de stellen voor Hgl - Bh zullen ook tzt wel komen, maar daar heb ik verder niets over gehoord.  

10-10-2010 22:07:22
broek53
broek53
Quote
jeanpierre: Dat lijkt mij niet kunnen, omdat het leasecontract voor verschillende stellen langer doorloopt dan december 2012, en wel de stellen voor ZHO en AlMa, allen tot december 2013. Daarnaast wil Arriva ook op AlMa Linten blijven inzetten, maar dat zou nog wel eens niet geformaliseerd hoeven te zijn.
Ze staan op de site Asset Rail te koop.
 

10-10-2010 23:53:17
jeanpierre
jeanpierre
Asset Rail is een (spoor)onderhoudsbedrijf en op hun site kan ik i.i.g. niets te koop vinden . Ook op NSFSC staan de Lintjes nog niet te koop, maar dat zal inderdaad niet lang meer duren verwacht ik.  

10-10-2010 23:57:39
broek53
broek53
Excuus, de site heet Rail-Assets. En ze staan er echt op, kan ik je verzekeren, sinds 8 juli. Overigens gaat dit topic over DM'90 en zoals gezegd staan er daarvan 27 te koop, sinds maart 2009.

Laatst bewerkt door broek53 op 10-10-2010 23:57
 

11-10-2010 13:35:23
mich
mich
leuke site: http://www.rail-assets.de/home,2.html staan ook 40 stuks wadloper tekoop sinds 28-9-2010  

11-10-2010 14:31:16
martijnmet
Moderator
martijnmet
En daarnaast staan daar ook 14 1600/1800'en te koop. Maar goed, dat is hier aardig offtopic.  

11-10-2010 14:39:42
broek53
broek53
Jawel, en het ICK - dan hebben we al het nederlandse op die site maar gehad  

14-10-2010 09:22:13
Geerrritt
Geerrritt
Quote
Syntus gaat weer terug naar de oude vertrouwde onderhoudsmaatschappij Nedtrain, daarnaast worden volgende week twee extra treinen ingezet.


Uit een artikel uit de gelderlander, dus ik neem aan dat er weer twee DM'90 voor Syntus ingezet gaan worden, iemand een idee welke twee?
 

15-10-2010 13:21:02
stefanvdw
stefanvdw
De stellen 3434, 3435 en 3447 kwamen vandaag(15-10-2010) gezamenlijk op eigen kracht aan in Zp om 12.27 uur, deze zijn na maanden van terzijdestelling blijkbaar dus weer 'gereactiveerd'.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 15-10-2010 13:21
 

15-10-2010 13:32:12
train85
train85
Een tweetal DM'90 stellen zijn voor syntus, volgens dit artikel: http://www.syntus.nl/nieuws/perscommunique_situatie_en_maatregelen_op_treintraject_arnhem-winterswijk.aspx  

15-10-2010 13:51:51
treintim
treintim
En daar staat ook het volgende over de DM'90-stellen die overgaan naar Hgl voor onderhoud:

"- Het onderhoud van de DM’90 treinen wordt ondergebracht bij een ander onderhoudsbedrijf, waar de treinstellen vanaf volgende week direct (achtereenvolgens) worden onderworpen aan een nulmeting en opgenomen worden in een intensief onderhoudprogramma."

En wat is een nulmeting eigenlijk?
 

15-10-2010 14:15:45
mich
mich
Quote
stefanvdw: De stellen 3434, 3435 en 3447 kwamen vandaag(15-10-2010) gezamenlijk op eigen kracht aan in Zp om 12.27 uur, deze zijn na maanden van terzijdestelling blijkbaar dus weer 'gereactiveerd'.


doe mij die laatste maar
 

15-10-2010 14:17:50
treintim
treintim
Dan zul je van werkgever moeten verwisselen, Mich. Maar dan raak je de 3446 weer kwijt.

Laatst bewerkt door treintim op 15-10-2010 14:18
 

15-10-2010 14:22:49
mich
mich
Niet nodig.  

15-10-2010 14:27:15
nohab
nohab
Quote
treintim: En wat is een nulmeting eigenlijk?
Een vastlegging van de uitgangssituatie. Alles wat je daarna constateert is dus veranderd na de nulmeting en dan weet je dus ook wie er verantwoordelijk is.
 

15-10-2010 14:51:53
sik214
sik214
Als je nu een nulmeting doet, meet je straks hopelijk alleen maar wat er verbeterd is. Anders zou het betekenen dat het nog slechter wordt...
'k Vraag me af of er geen nulmeting van DM90 bestaat en dat de stellen daaraan moeten gaan voldoen.
 

15-10-2010 16:04:37
TheKnitter
TheKnitter
Quote
mich: Niet nodig.

Of huurt Veolia er soms nog 1
 

15-10-2010 16:48:17
broek53
broek53
Volgens mij is zowel in dit topic als bij Veolia 1+1=2;-)  

15-10-2010 17:09:14
maurits
maurits
Quote
sik214: Als je nu een nulmeting doet, meet je straks hopelijk alleen maar wat er verbeterd is. Anders zou het betekenen dat het nog slechter wordt...
'k Vraag me af of er geen nulmeting van DM90 bestaat en dat de stellen daaraan moeten gaan voldoen.


De nulmeting zal vooral bedoeld zijn om te kijken in welke staat de stellen zich nu bevinden. Aangezien het materieel een tijdje niet bij Nedtrain in onderhoud is geweest, zal men willen weten welk onderhoud er moet gebeuren. En dat zal dan ook worden doorgefactureerd aan Syntus.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

15-10-2010 19:09:03
Geerrritt
Geerrritt
Quote
mich:
Quote
stefanvdw: De stellen 3434, 3435 en 3447 kwamen vandaag(15-10-2010) gezamenlijk op eigen kracht aan in Zp om 12.27 uur, deze zijn na maanden van terzijdestelling blijkbaar dus weer 'gereactiveerd'.


doe mij die laatste maar


dat gaat hem denk ik ook worden, de 3446 en de 3447 hebben ook al eerder voor veolia gereden, aangezien de 3446 alweer rijdt voor veolia, lijkt me het meest logische dat de 3447 weer volgt.
 

15-10-2010 20:34:52
manuel25
manuel25
Heel begrijpelijk dat Veolia nog een er bij huurt, als ik zo de verhalen lees. Toch valt het me elk jaar op dan men rond deze tijd echt niet zonder extra DM'90 kan, net als afgelopen winter net de sneeuwproblemen, en nu weer met deze twee vervoerders in Gelderland. Ik vrees dat Arriva in 2013 ook wel wat DM'90 zal moeten huren... Nee, de DM'90's moeten voorlopig nog niet verkocht worden%02%  

15-10-2010 21:12:40
broek53
broek53
Ach, de bedrijven zouden er ook een paar kunnen kopen, natuurlijk...  

16-10-2010 00:09:28
willy84
willy84
Voor de laatste 2 jaar zie ik dat Syntus niet doen natuurlijk.  

16-10-2010 00:48:52
ZJ37
ZJ37
Als dat met elke aflopende consessie zou gaan dan belooft dat wat voor de reizigers... (waarmee je kunt afvragen hoe slim de constructie is met het telkens wisselen van vervoerder).  

16-10-2010 01:08:44
broek53
broek53
Syntus heeft een aantal DM'90 in lease van NSFS, dat is in zo'n geval een goede constructie, denk ik. En als NSFS voor twee jaar stellen wil ver-leasen, dan zou dat dus goed kunnen, dunkt mij. (Voor de goede orde: de tijdelijke stellen bij Syntus en Veolia zijn niet van NSFS, maar van NSR, dat - in tegenstelling tot wat Veolia begin dit jaar ons wijs trachtte te maken - dus wel degelijk bereid is overtollig materieel kortlopend te verhuren.)  

16-10-2010 01:50:33
thom
thom
Quote
maurits:
Quote
sik214: Als je nu een nulmeting doet, meet je straks hopelijk alleen maar wat er verbeterd is. Anders zou het betekenen dat het nog slechter wordt...
'k Vraag me af of er geen nulmeting van DM90 bestaat en dat de stellen daaraan moeten gaan voldoen.


De nulmeting zal vooral bedoeld zijn om te kijken in welke staat de stellen zich nu bevinden. Aangezien het materieel een tijdje niet bij Nedtrain in onderhoud is geweest, zal men willen weten welk onderhoud er moet gebeuren. En dat zal dan ook worden doorgefactureerd aan Syntus.

En wat te denken aan zaken die niet op orde zijn op het moment van de nulmeting, daar moet ook wat aan gedaan worden, en die factuur moet ook ergens heen
 

16-10-2010 19:01:46
Geerrritt
Geerrritt
Ik heb trouwens gehoord dat de 3430 en de 3436, in de dienstregeling van 2011 tussen Hgl en Bh gaan rijden.  

16-10-2010 22:02:58
TheKnitter
TheKnitter
Quote
stefanvdw: De stellen 3434, 3435 en 3447 kwamen vandaag(15-10-2010) gezamenlijk op eigen kracht aan in Zp om 12.27 uur, deze zijn na maanden van terzijdestelling blijkbaar dus weer 'gereactiveerd'.

3435 stond vandaag GDST te Hgl bij een aantal andere buffeltjes. Heb niet kunnen zien of de 3434 of 3447 daar ook stond.
 

17-10-2010 07:47:32
bossie186
bossie186
Ik heb de 3444 ook nog gezien in juli 2010, hij had de tekst met ''Geel en Blauw houdt van Oranje'', is deze ook al terzijde%03%.

Laatst bewerkt door bossie186 op 17-10-2010 07:50
 

17-10-2010 12:02:19
mark
mark
De 3444 staat terzijde ja.  

18-10-2010 09:29:58
bossie186
bossie186
Dan is dit stel eigenlijk voor niets bestickerd met ''Geel en blauw houdt van oranje''.  

18-10-2010 10:09:13
ZJ37
ZJ37
Waarschijnlijk niet, want jij hebt de tekst in ieder geval al kunnen lezen!