11-09-2012 13:44:43 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Totale lengte van Gd is 12 ja, maar het ging om de fase waar het Rtd-deel binnen komt; 3a/b of 5a/b, kan dat kloppen? (heb het nog niet nagezocht) |
11-09-2012 14:53:50 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
puur de 3a of 3b fase (net zo goed 5a of 5b) pas inderdaad wel een viertje op maar geen 6 bakken (kom je ergens tussen de 4 a 10 m tekort). Voor de gehele 3AB of 5AB zit je op een lengte van 388/395 m (effectief), past dus ruim voor 12 bakken (322 m) |
11-09-2012 14:59:27 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Is seinen verplaatsen geen optie? Of kan dit niet in verband met wissels? |
11-09-2012 15:18:08 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Geen optie in dit geval. Gr Joop mcn Lls |
![]() |
advertentie |
11-09-2012 15:49:48 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Toen de 2000 Rtd/Gvc - Ah nog in Gd combineerde reden daar toch ook vaak genoeg 12 bakken in. Waarom paste dat toen wel met 2x zes bakken en nu opeens niet meer? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-09-2012 16:10:58 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Je kan wel met lange treinen gaan splitsen/combineren, maar dan is het niet mogelijk om de rijtijden te halen. Als je op verschillende perronfasen binnenkomt (over verschillende sporen) kan je kort achter elkaar binnen komen (2 minuten). Als beide treinen over hetzelfde spoor moeten (3b) is de minimale opvolging 3 minuten. Die ene minuut kan net de aansluitingen in Rotterdam/Den Haag maken of breken. |
11-09-2012 16:12:19 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Dat weet ik niet, maar ook ten tijde van de werkzaamheden rond Gd enkele maanden geleden, bleek het splitsen/combineren met 2x VIRM6 problemen op te leveren, en is het bijgestuurd naar VIRM6 en VIRM4. |
11-09-2012 18:16:34 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ik had het idee dat het grootste probleem met de werkzaamheden was dat alle stoptreinen van spoor 3/4/5 vertrokken en alle IC's van 8/10 zodat er erg veel kruisend verkeer was. Laatst bewerkt door anton_ op 11-09-2012 18:38 |
11-09-2012 20:02:54 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteAansluitingen in Rtd op de IC's naar Ut?? Zijn die er dan? Ik heb ze nog niet mogen ervaren (of ja, met 15 minuten overstaptijd) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-09-2012 20:57:55 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Er zijn 'effectieve' aansluitingen van 4 minuten vanuit de Sprinter uit Dordrecht/Breda en vanuit de IC uit Delft. Die worden nu altijd gehaald, maar als de IC naar Utrecht 1-2 minuten eerder vertrekt worden die niet meer gehaald. |
11-09-2012 21:00:29 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote Is er een reden om die te wijzigen dan? |
11-09-2012 21:54:59 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Tuurlijk. De rijtijden van de 6900 worden anders omdat hij aan gaat sluiten op de 800 naar Ehv en naar Mt. De rijtijden van de 6800 worden anders omdat hij aan gaat sluiten op de 3500 naar Ehv en naar Hrl. Laatst bewerkt door koosmat64 op 11-09-2012 21:55 |
11-09-2012 22:01:51 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteAh die wellicht ja, de aansluitingen op de IC's uit het zuiden kunnen hooguit beter worden bij een andere vertrektijd van de IC's naar Ut. (Amf - Ddr oost kost bv. op een zondagmorgen 2 uur waarvan 45 min. wachttijd ![]() Laatst bewerkt door daniel_ddr op 11-09-2012 22:04 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-09-2012 22:10:30 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
QuoteIk denk dat je vertrek- en aankomsttijden bedoelt. Rijtijd is de tijd die je er over doet tussen twee punten. Die zou alleen veranderen als je sneller of langzamer zou rijden of als het aantal stationnementen onderweg verandert. |
12-09-2012 01:37:37 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteVooral het splitsen is een kritisch puntje. Als de aankomende mcn de trein strak op het sein staat hou je achter belabberd wei in ruimte over om het achterste stel iets terug te zetten. Ten tijde van de 2000 is er helaas geregeld een sts gereden doordat de trein achteruit gezet werd. Gr Joop mcn Lls |
16-09-2012 11:24:46 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het Locov heeft weer een reactie van NS op hun advies gepubliceerd: http://locov.nl/Images/2012%20Besluit%207x24%20uursuitwerking%20dienstregeling%202013_tcm311-334023.pdf |
16-09-2012 11:32:45 | ||
---|---|---|
sammy
![]() |
Klopt het dat in de 6900 serie SGM wordt vervangen door DDAR per december? |
16-09-2012 11:34:54 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Hoe kom je daarbij? ze krijgen in de normale uren een V'tje amper vol... Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
16-09-2012 11:38:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee. Dat zou ook wel erg overdreven zijn; de bezetting van de drukste 6900 past bijna in één dubbeldeksrijtuig. |
16-09-2012 11:54:57 | ||
---|---|---|
sammy
![]() |
Quote vond het ook al veel van het goede, maar las zo iets in op de rails. En de afgelopen week heeft een DDAR stam, zonder 1700, bij de werkplaats in Maastricht gestaan. Waarvoor weet ik ook niet? Laatst bewerkt door sammy op 16-09-2012 12:09 |
16-09-2012 11:59:02 | ||
---|---|---|
sammy
![]() |
Quote Nou door de week zou je je daar wel eens op kunnen verkijken, zeker de in de spits is het toch vaak behoorlijk druk. |
16-09-2012 12:11:10 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
@sammy: daar staat in dat er 7 Plan V's actief blijven in de series 6800/6900, over DDAR is deze regio wordt volgens mij met geen woord gerept. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-09-2012 12:22:34 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Vraagje; waneer komt de nieuwe drgl online bij NS en/of DB? Laatst bewerkt door fred67nl op 16-09-2012 12:22 http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
16-09-2012 13:16:09 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Dan heb je "OP DE RAILS" niet goed gelezen. OdR 9-2012, pagina 434: "Naar verwachting zal in 2013 een aantal DDAR-stammen naar het zuiden des lands verhuizen om een ruiling in gang te zetten met SGM- en SLT-diensten. De serie 57 (en de eraan gekoppelde 4900) moeten in 2013 met het oog op de rijtijden namelijk met SLT gereden worden." Daar staat dus in de verste verte niet dat er DDAR in de 6900 komt. De kans is zelfs groter dat de 6800 en 6900 weer geheel MAT wordt (na het verdwijnen van MAT in Zeeland en op de Vechtdallijn). Zelfs de series 4400/9600 zou weer MAT krijgen, om nog maar niet over de 5200/6400 te beginnen. Zoals eerder al is gebeurd, zal het materieel zijn laatste kilometers maken in het zuiden des lands en dan begin het zuiden al net onder de grote rivieren (Zeeland, Noord-Brabant en Limburg). Mvg. Bart |
16-09-2012 13:37:29 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
4900 serie met SLT. Lijk mij niet zo verstandig omdat deze vanuit Almere geen uitstappers hebben. De eerste horde stappen in hilversum uit. En deze te laten staan in een SLT lijk mij een erg slecht idee. Lijk mij beste om deze "zone trein" blijvend met DDAR te laten rijden. Het probleem zit in de kering op Utrecht centraal op de 5700 serie. Kan de 4900 serie opzich zelf weer keren. Dat de 5600 keert op de 5700. Weet alleen de nieuwe tijden niet in 2013. |
16-09-2012 13:39:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik realiseer mij nu dat 'het zuiden des lands' voor iemand uit Limburg anders klinkt dan een schrijver uit de kop van Noord-Holland dat ziet![]() |
16-09-2012 13:42:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteEr DDAR in laten zitten, zou alleen maar uitstel van executie zijn. Eind 2013 of daaromtrent is er helemaal geen DDAR meer. Laatst bewerkt door broek53 op 16-09-2012 14:40 |
16-09-2012 13:59:29 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
daar heb je ook gelijk in vanwege de revise naar DDZ. Heb het over de 4900 serie qoute hier boven. |
16-09-2012 14:00:53 | ||
---|---|---|
sammy
![]() |
Quote Hahaha zie er de humor wel van in. Je kunt het op verschillende manieren lezen. En had de DDAR in Maastricht gezien, en dacht wie weet.... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-09-2012 16:06:05 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Info van ns.nl: "Vanaf 12 oktober kunt u in de Reisplanner (als u een reisadvies vraagt voor na 9 december) zien wat de nieuwe dienstregeling voor u betekent." |
16-09-2012 18:07:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteEn zodra het DDZ er dan is wordt er hard gezocht naar diensten voor dit IC-materieel om te fungeten als... stoptrein! Ingaande 2014 is bijvoorbeeld de 4400 hiervoor in beeld. Maar zoals gezegd, dat is een jaar later dan waar het in dit topic om gaat. |
18-09-2012 12:52:10 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Is er iemand, die de NS kan 'puchen', dat de dienstregeling ook zsm. daarna op te vragen is ? Is nu vaak half december pas, terwijl dit overzicht het gewenste totaalbeeld geeft. |
18-09-2012 14:39:21 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Je bedoelt het spoorboekje zoals op http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/informatie-tijdens-uw-reis/download-dienstregeling-2012.html neem ik aan? De dienstregeling zelf is immers gewoon uit de reisplanner te halen. |
18-09-2012 15:56:58 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Is de informatie op die pagina vandaag de dag dan nog wèl actueel? Willekeurig voorbeeld: tabel Ga, aanmaakdatum 4 mei 2012. Geen enkele trein start in de spits vanuit Utrecht Centraal. En dat gebeurt toch echt (vanaf spoor 1) volgens het 'opvallende dingen' topic. Laatst bewerkt door evangoor op 18-09-2012 15:57 |
18-09-2012 16:26:02 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Nou noem je ook wat wat nog niet goed in de reisinfo zit, op de TBPs worden het ook erg rare dingen op de tijden dat er voorheen voortreinen reden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-09-2012 16:39:31 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Weer geduvel over de Fyra. http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/minister_eist_fyra_den_haag_-_brussel-144612 Kort en goed, geen Fyra Den Haag - Brussel, dan ook geen Fyra Amsterdam - Brussel. Dick van den Hoven |
18-09-2012 17:42:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, dit lijkt mij een ideaal moment om daarmee te komen. |
18-09-2012 20:23:16 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Geen Fyra Den Haag - Brussel. Is deze verbinding zo belangrijk dat onze Minister van V & W daar zo'n punt van moet maken? Of willen ze zelf van Den Haag rechtstreeks naar Brussel rijden? Laten ze vanaf december 2014 de IC Den Haag - Eindhoven via de HSL Zuid rijden naast de Fyra Amsterdam - Breda. Bij Breda kan worden aangesloten op de (Fyra)trein Breda - Antwerpen. De Fyra Amsterdam - Brussel moet natuurlijk wel doorgaan. |
18-09-2012 20:42:23 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Dat het kopmaken van een Fyra Gvc - Brusz in 2013 totaal niet past binnen het zwaar in verbouwing zijnde station Bd is natuurlijk een klein detail. |
18-09-2012 20:47:02 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Waarom zou die kop moeten maken in Bd? Je kan toch gewoon Gvc-Rtd-HSL-Brusz rijden? Immers is er al een Fyra Bd-Brusz. |
18-09-2012 20:52:37 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Op grond waarvan heeft de minister eigenlijk iets te zeggen over internationale verbindingen? Zal niet de concessie HRN zijn; is het dan de concessie van de HSL? |
18-09-2012 21:16:08 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Zowel de nieuwe concessie HRN als de huidige concessie HSL. |
18-09-2012 21:26:23 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Inderdaad (huidige) concessie HSL, zie link voor de tekst http://www.locov.nl/Images/Locov%202009-79%20Bijlage%201%20bij%20adviesaanvraag%20-%20concessie%20HSA_tcm311-273544.pdf Hierin staat bovenaan blz 6 beschreven dat de dienst Gvc - Brusz dient te stoppen te Bd en dus kopmaken. Laatst bewerkt door BGM104 op 18-09-2012 21:27 |
18-09-2012 21:50:55 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Is er niet een wettelijke mogelijkheid voor vervoerders om treinen anders te laten rijden dan voorgeschreven als er werkzaamheden zijn? Of zou HSA dan vervangende bussen naar Bd moeten gaan inzetten? |
19-09-2012 00:45:11 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Op zondagavond vervalt de tweede stoptrein tussen Lw en Gn. De reden hiervoor is dat er te weinig belangstelling voor is en het grootste deel van de passagiers met de sneltrein gaat die wel blijft rijden. De frequentie tussen Gn en Rd blijft overdag gelijk aan wat het sinds deze dienstregeling is en ook de spitstreinen tussen Gn en Zh blijven rijden. |
19-09-2012 10:11:49 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Dat de minister eist dat er een Fyra Den Haag - Brussel in de samenwerkingsovereenkomst wordt opgenomen betekent niet dat ze eist dat deze morgen gaat rijden of zelfs niet dat deze gaat rijden bij het begin van de Fyra Amsterdam - Brussel. Er zijn immers tal van tijdelijke uitzonderingen op een samenwerkingsovereenkomst mogelijk. Wel zou het betekenen dat de NMBS zich committeert aan het twintigste treinstel en dat is natuurlijk het doel van de minister in deze. Het kopmaken in Breda moet geen probleem zijn want dat zal de Fyra Breda - Antwerpen ook gaan doen. Laatst bewerkt door RoelZ1 op 19-09-2012 10:13 |
19-09-2012 10:32:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als ik me niet vergis gaat de Fyra Bd-Atw in 2014 nog niet eens in een uursdienst rijden, maar in een twee-uursdienst. |
19-09-2012 11:56:35 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat artikel is erg fraai te noemen om vele redenen Frapant is dat als men de alweer nieuwe datum voor de diverse dienstregelingen wil gaan rijden er best een leuk probleem is. De dienst voor FYRA naar Brusz vereist idd een extra stel,al schijnt men nog altijd geen bestelling te hebben gedaan om dat extra stel ook echt te laten maken %03% Kortom die nieuwe datum zal voor wat het dat betreft dus niet worden gehaald,ook de verplichte frequentie verhogingen zijn blijkbaar in het samenwerkingsvoorstel van NMBS en HSL niet gemeld. Een ander linkje op treinreiziger.nl weet dan wel positief te melden dat de V250 nu ook officieel is toegelaten in Belgie %08% (wat een soap serie is dit toch eigenlijk ook zeg %04% ) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-09-2012 13:07:20 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote De concessie vereist ook maar 8 slagen per dag op Gvc-Brusz via Bd. |
20-09-2012 07:02:58 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteDat is wel duidelijk, maar het punt is, dat ze het koppelt aan de omzetting van de Benelux naar Fyra. Als er geen Fyra Den Haag - Brussel komt, wanneer dan ook, mag de Benelux niet omgezet worden naar Fyra. En die omzetting is gepland voor de nieuwe dienstregeling. Ik vermoed dat de reden is, dat de regeringszetel, Den Haag, een rechtstreekse verbinding moet hebben met de Europese hoofdstad, Brussel. Als de Benelux een Fyra wordt, is die verbinding er niet meer en daarvoor moet dan iets anders komen, de Fyra Den Haag - Brussel. Laatst bewerkt door dvdhoven op 20-09-2012 08:29 Dick van den Hoven |
20-09-2012 09:54:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Er is toch ook een poosje sprake geweest van een aparte pendel Gvc-Rtd die te Rtd aansluit op de Fyra naar Brusz. Die mogelijkheid zie ik ook nergens meer voorbij komen. |
20-09-2012 10:30:26 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Met roze ICM of zoiets toch? Laatst bewerkt door Klaasje op 20-09-2012 10:30 |
20-09-2012 11:17:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Was die optie niet vervallen i.v.m. de komst van de Fyra Den Haag - Breda - Brussel? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-09-2012 11:20:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Yep, dat ondoorgrondelijke politieke compromis was het. |
![]() |
advertentie |
20-09-2012 11:32:36 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Zelfs voor 2014 staat geen Fyra Gvc-Bd op de rol. Wel een twee-uursdienst Bd-Atw (serie 1200) waarvan men zich nu al afvraagt of het allemaal wel door gaat. |
20-09-2012 11:41:00 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Je kan denk ik beter 4x per dag Gvc-Bxl en 4x per dag Bd-Bxl rijden dan 8x per dag Gvc-Bd-Bxl schat ik zo in. Al blijft dat ook een waardeloze oplossing. |
20-09-2012 11:52:13 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Nog beter: gewoon de trein Antwerpen-Noorderkempen doortrekken naar Breda met M6 (en aanpassingen eventueel in Breda) en de V250's gebruiken voor een twee-uursdienst Den Haag-Brussel. |
20-09-2012 21:32:53 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Tussen 4 maart en 1 april wordt de dienst Raalte-Nijverdal West en Nijverdal-Wierden verbust vanwege het aansluiten en testen van de tunnel in Nijverdal en het slopen van station Nijverdal West: http://www.tctubantia.nl/regio/reggestreek/11736170/Testen-in-tunnel-spoor-tussen-Wierden-en-Raalte-maand-buiten-gebruik.ece |
21-09-2012 10:46:40 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
QuoteVergeet die noodoplossing met M6, de logische keuze is hier de nieuwe Desiro ML. Daar hoef je niks voor aan te passen in Breda. |
21-09-2012 14:20:11 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Ach, bij beide materieeltypen heb je de kosten van toelating in NL en inbouw ATB. |
21-09-2012 14:55:23 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Las ik hier pas niet dat de M6 rijtuigen in Nederland buiten profiel zijn, zoals het meeste Belgische binnenlandse materieel? In Roosendaal kwam men er af met het het afslijpen van perronwanden en het verplaatsen van wat dwergseintjes... |
21-09-2012 16:19:05 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Dat probleem speelt alleen bij Belgsich dubbeldeksmaterieel. Met enkeldeksmaterieel is er wat profiel betreft geen probleem. |
21-09-2012 18:38:46 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De perrons in Roosendaal werden destijds afgeslepen voor de viertjes en later de Breakstellen die de stopdienst gingen rijden. Die waren enkeldeks en hadden dan toch waarschijnlijk een grotere baklengte en/of breedte dan de oude stellen, die nooit een probleem hadden gevormd. Ik neem aan dat reisthijs het heeft over getrokken rijtuigen als hij zegt dat er geen beperkingen zijn?? |
21-09-2012 19:52:53 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
Er zit ook een probleem in het viaduct waar de A58 overheen gaat, de Bovenleiding hangt hier echt te laag voor M6. |
21-09-2012 20:37:55 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Profiel zou 4,7m moeten toelaten. M6 is 4,775m hoog. "Ik zei nog tegen de oelewappers, 't ken net" %08% Ook hier geldt waar een wil is, is een weg. Als ik het zou bekijk zou het mogelijk moeten zijn om de bovenleiding 10cm hoger te hangen, die marge zit er gewoon in. Zeker dat stuk rond Breda wat verbouwd is. Rond Roosendaal zou het ook moeten kunnen. Maar dan bijvoorbeeld alleen voor spoor 1. Laatst bewerkt door kleine_man op 21-09-2012 20:38 |
21-09-2012 21:36:09 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Inmiddels rijden er Desiro's naar Noorderkampen dus ik zou zeggen ATB STM er in en naar Bd rijden! |
21-09-2012 23:07:44 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Ik ben niet zo'n muggenzifter, maar ik weet niet welk viaduct je bedoelt. Dat bij het knooppunt Galder is voor zover ik weet (en ik woon om de hoek) de enige plek waar de A58 de HSL kruist. De rijvloer HSL onder dat viaduct ligt verdiept want de HSL komt daar net uit de tunnelbak Galder. |
22-09-2012 10:50:47 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
Ik had het over die in Roosendaal want daar ging het toen over, niet over de Desiro ML. |
22-09-2012 11:20:14 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En het ging over doorrijden van M6 van Noorderkempen naar Breda en of dat buiten profiel zou zijn. Dus niet kennelijk. Enfin, daar rijden nu Desiro's, en nu is er dus in het geheel geen belemmering meer. Sterker nog: het rangeren van het aankomst- naar het vertrekspoor te Noorderkempen tussen de op de hoofdsporen langsstuivende Thalys kan dan veel veiliger te Breda. Zou wisselfobie besmettelijk zijn en Noorderkempen dan eindelijk robuust worden? |
28-09-2012 00:49:47 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Quote Ze kunnen toch DDAR met E-loc blijven inzetten? De rijtuigen die dus niet meegaan in de revisie en dus niet samengaan met nu nog huidige mDDM stammen. |
28-09-2012 09:07:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou nee, want er blijven met name geen ABv's meer over. Dit los van het feit dat de rijtuigen hard aan revisie toe zijn. En de basisvraag is natuurlijk: waarom zou je? (De reactie van vrijwel overal waar DDAR vervangen wordt door SLT is: dat kan niet. Daar zal de 4900 geen uitzondering op zijn.) |
28-09-2012 10:25:10 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Ik gok op de inzet van SGMm in de 4900 (en 5700). Dit materieel heeft in het verleden wel vaker in deze serie gereden. Het voordeel van SGMm ten opzichten van SLT in deze serie is dat SGMm Intercity kan aangeven op de displays en dat dat bij deze serie ook al wel eens eerder gebeurt is. Bij SLT zou dat nog moeten worden ingevoerd (voor zo ver ik weet). SGMm-III is wel voorzien van een toilet en dat heb je wel nodig bij een trein die Intercity genoemd wordt. Hierdoor kan de 4900 in Utrecht op de 5700 blijven keren. |
28-09-2012 10:33:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Misgegokt! Het wordt SLT; daar begon dit stukje discussie ook mee. |
28-09-2012 11:02:52 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
En daarbij... SGMm haalt de rijtijden niet. Zelfs met een DDAR - mDDM is het al een aardig klusje om op tijd te rijden. Vooral Ndb - Almm![]() Gr Joop mcn Lls |
28-09-2012 11:56:38 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Volgens mij gaat de 4900 vanaf december door het leven als sprinter die niet stopt op Bsmz, Hvsn en Hor dus dan is een SLT mooi op z'n plaats. |
28-09-2012 12:10:42 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
In Hilversum kunnen die tijden worden overwonnen. Daar staat een trein richting Utrecht vaak 2 of 3 minuten stil. Die treinen zouden dus later uit Naarden-Bussum kunnen vertrekken. De treinen richting Almere staan op Hilversum Sportpark vaak ook 2 of 3 minuten stil. Als die eerder kunnen vertrekken red je het naar Almere net. SLT is in het opzicht van de rijtijden zonder aanpassingen inderdaad beter geschikt. Wat ik dan weer niet kan begrijpen is dat ze zich niet aan het plan houden om deze serie Sprinter te gaan noemen i.p.v. Intercity. Als reizigers straks bijvoorbeeld online een retourtje Almere Buiten - Utrecht Centraal kopen, kunnen ze uit de reisplanner vernemen dat ze met een Intercity reizen en dat zo'n trein in iedergeval een toilet heeft. SLT heeft dat niet. @MasterE, dat staat niet in de treinnummerlijst van Prorail voor 2013 die later dan de Sprinter plannen gemaakt is. Laatst bewerkt door treinjoop op 28-09-2012 12:12, reden: toevoeging |
28-09-2012 12:16:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Terzijde: of de rijtijden van de 4900 blijven zoals ze nu zijn, weet ik niet zeker. De Gooilijn verandert in ieder geval enigszins (geen twee IC's meer vlak achter elkaar). Of de 4900 daar helemaal ongewijzigd tussendoor fietst, durf ik niet te garanderen. De 5700 wordt in ieder geval zo gewijzigd dat er SLT in moet. de spooropstelling van Utrecht daarentegen wordt niet zodanig gewijzigd dat de kering van de 5700 op de 4900 eruit kan. Met dus SLT in de 4900 als resultaat. |
28-09-2012 12:17:40 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Dat de treinen op Hvsp 2-3 min stil staan heeft met kruisende trein te maken naar Amf. Kan dus niet eerder. SGMm is gewoon niet geschikt voor die serie. Kan je lang en breed over discussiëren, praktijk wijst het uit.![]() Gr Joop mcn Lls |
28-09-2012 13:00:05 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Maar als er zoveel tijd daar is, waarom wordt die tijd dan niet gebruikt voor een stop op Hor? |
28-09-2012 13:02:06 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Als de kruisende trein naar Amf niet aangepast kan worden ten behoeve van SGMm in de 4900 dan houd die discussie inderdaad op. Is er bij iemand bekend waarom de 4900 een Intercity blijft en geen Sprinter wordt zoals in het oorsrponkelijke plan? (NS kan nu wel zeggen dat er toch nog Intercity's stoppen in Almere Buiten.) |
28-09-2012 13:04:14 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Quote Dat station heeft niet meer dan 2 treinen per uur per richting nodig. Er reizen maar amper mensen tussen Almere en Hor. De 5700 is daar genoeg. |
28-09-2012 13:07:50 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
10144 met de 2114. Ipv een ICM-IV. Voldoe dan iig aan hetzelfde aantal bakken, er staat nog een SGM-II gdst te Hgl... Bij twijfel: gebruik beton. |
28-09-2012 13:40:07 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
Quote |
28-09-2012 13:56:38 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Stopt niet in Hollandsche Rading, Hilversum Noord en Bussum Zuid lijkt mij duidelijk genoeg om aan te geven dat de 4900 daar gewoon niet stopt. Dit is trouwens niets nieuws. Toen eind 2003 de 4900 werd ingevoerd was het een Stoptrein die niet stopte op bovengenoemde stations, net als de 5700 die toen nog geen Sprinter werd genoemd. |
28-09-2012 18:46:37 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Maar volgens logica is elke trein die op een traject 2 stations of meer overslaat per definitie een Intercity. De 4900 kan dus geen sprinter heten, dan zou hij namelijk op elk station moeten stoppen. Het is trouwens wel reiziger pesten om met niet IC-materieel structureel een IC te gaan rijden. Maar dat is mijn persoonlijke mening. |
28-09-2012 18:53:16 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Arnhem Zuid, Hardinxveld Blauwe Zoom, Hengelo Oost en Amsterdam Science Park worden ook voorbij gereden door sprinters, dus op zich is het niet uniek. |
28-09-2012 20:52:45 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 14100 stopt in de ochtendspits van Rtd naar Vdg ook niet op tussengelegen stations op Schiedam na, maar wordt gewoon als sprinter aangeduid. |
28-09-2012 23:34:54 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote Arnhem Zuid, Hardinxveld Blauwe Zoom en Hengelo Oost? Er komt niet eens een sprinter langs die laatste twee stations en op 't eerstgenoemde stoppen alle sprinters gewoon. |
28-09-2012 23:52:37 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Sprinter = stoptrein. |
29-09-2012 00:02:12 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Volgens mij iemand (persoon) die een sprintje trekt. Laatst bewerkt door waalkade op 29-09-2012 00:02 |
29-09-2012 00:50:31 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Ik ben dus ook voorstander voor het herinvoeren van de sneltrein. Stoptrein > stopt op alle stations Sneltrein> zodra er 1 station wordt overgeslagen noemen we het een sneltrein Intercity> stopt alleen in de grote steden en belangrijkste knooppunten Wel zo duidelijk. (vind ik) |
29-09-2012 10:04:29 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Volledig mee eens. Maar wat ik me afvraag of duidelijkheid wel het doel is van de verzinner van de naam sprinter. |
29-09-2012 10:59:15 | ||
---|---|---|
Thtc
![]() |
Quote NS/NS HIspeed kennen ook een drie treinensysteem: 1) Sprinter: stopt (in principe) op alle stations op de route. 2) Intercity: alles wat een of meerdere stations overslaat op de route. (voorheen sneltrein) 3) Fyra/ICE International: stop alleen op belangrijke knooppunten (in de grote steden) |
29-09-2012 13:59:17 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Toch een vooruitgang dan in Zeeland, in plaats van 1x naar 2x per uur een Intercity! %08% |
29-09-2012 14:00:00 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Hoe dan ook doet het er niet toe hoe die treinen heten. Al heten ze "Stopt-op-bijna-elk-station"-trein. Ik vind het gewoon absurd dat de meeste IC's gewoon verbasterde sneltreinen zijn geworden en langere reistijden hebben gekregen. En tegelijk worden stations waar "vroeger" een prima verbinding met grotere steden was afgedankt met een sprinter. |
29-09-2012 14:17:12 | ||
---|---|---|
wadloper96
![]() |
Is er ook bekend wat voor materieel gaat rijden per treinserie voor drgl 2013? 26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P |
29-09-2012 14:43:26 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
QuoteJe kan niet alles hebben, in België heb je ook IC's die elke steen zowat aandoen. Bovendien, men laat het ook afhangen van vraag en aanbod naar gelange van reizigers, anders had de 1900 vast ook wel gestopt op Sdm en Rtb... Laatst bewerkt door Ht op 29-09-2012 14:43 |
30-09-2012 12:39:02 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
En dus wat ze in Belgie doen is allemaal goed? Ik ben het eens met AgentX. Het is te zot voor woorden dat de IC's op steeds meer stations gaan stoppen. Men wil graag de max snelheid verhogen om zo de reistijd te verkorten. Het kan veel goedkoper, gewoon een aantal stops minder. |
30-09-2012 12:44:30 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Met België kun je het absoluut niet vergelijken, omdat het hele treinsysteem daar compeet anders is. België werkt voor een groot deel met zonetreinen. Globaal kun je zeggen dat er om Brussel twee cirkels getrokken zijn. Binnen de eerste cirkel stoppen de L-treinen overal (het toekomstige GEN-net) De IR treinen slaan de meeste stations in de 1e cirkel over en stopperen tussen de 1e en de 2e cirkel. De IC's slaan tot de 2e cirkel de meeste stations over en gaan vanaf daar stopperen. (uiteraard zijn er op deze 'regel' vele uitzonderingen, maar ik denk dat dit wel wat verheldert ![]() |
30-09-2012 12:45:28 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Volgens mij is een snelle IC niet het hoofddoel van het spoor. Het hoofddoel is het vervoeren van reizigers en dan het liefst zo snel mogelijk. Soms is een extra ic-stop voor een substantieel deel van de reizigers behoorlijk reistijdverkortend. Dan moet je (gelet op het doel van het spoor) ook gewoon stoppen. Soms is dat niet het geval en dan kan je beter doorrijden. Als er tussen twee stops voldoende afstand zit is het verhogen van de maximum snelheid sowieso een goed idee omdat je daar sowieso tijd mee verdient. Laatst bewerkt door Klaasje op 30-09-2012 12:45 |