11-10-2012 00:49:49 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote Inderdaad, want '12618' op zaterdagochtend klinkt alsof we vanaf december een uur eerder Groningen uit kunnen! |
11-10-2012 01:02:31 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Komt bijna overeen met wat ik gehoord heb. De stoppers gaan bij mijn weten naar .20 en .50 (zoals vroeger dus). Uitgaande van de huidige tijdsliggingen zou dan de sneltrein Gn-Lw om .40 moeten vertrekken om .15 aan te komen. Lw-Gn gaat om .45 en komt om .20 aan. Vrijdag zal blijken wat ervan klopt. |
11-10-2012 08:21:54 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDie zal er waarschijnlijk wel uit gaan, is er immers in gekomen toen er een aantal voortreinen uit gingen om de capaciteit daarvan te vervangen en doet dat in feite slechts tussen Ut en Amf. Maar gezien het kwartier verschuiving van de treinen ri. Es is er geen aansluiting meer naar Zl te Amf en kan je het waarschijnlijk wel met een lange set ICM rijden zonder capaciteitsproblemen. Verwacht wat dat betreft vooral lange VIRM-treinen in de spits in de (12)500. Die hebben nu al veel reizigersaanbod vanaf Ut naar het noorden en blijven ook bruikbaar voor een deel van de stroom naar het oosten gezien de aansluiting op de 1500 naar Dv te Amf. De (1)1700 echter krijgt alleen nog de stroom naar Twente te verwerken en gezien het immense verschil dat er nu al is tussen 2800 en NoordOost in drukte zal men dat vast met ICM wel wegkrijgen. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 11-10-2012 08:22 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-10-2012 12:49:13 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
In een weekblad, Zondagsnieuws, stond afgelopen zondag dat de sprinter, de 6900 serie andere tijden krijgt en hierdoor de reizigers vanaf Kerkrade Centrum ook krap zitten met een overstap te Heerlen. En er zouden perron wijzigingen in Heerlen zijn. Laatst bewerkt door john2 op 11-10-2012 12:50, reden: type fout hersteld. |
![]() |
advertentie |
11-10-2012 12:52:25 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Was toch allang bekend? Maar goed dat het nu ook tot de locale blaadjes is doorgekomen. Morgen staat ie online mensen. Nu al spannende animaties op NS.nl: http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/dossiers/dienstregeling-2013.html |
11-10-2012 14:08:49 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Quote De stoptrein uit Groningen naar Leeuwarden vertrekt om .20 en .50 om 49 minuten later, dus om .09 en .39 aan te komen in Leeuwarden. De sneltrein uit Groningen naar Leeuwarden vertrekt om .40, om 35 minuten later, dus om .15 aan te komen in Leeuwarden. Stopperen van Leeuwarden naar Groningen vertrekt om .21 en .51 met een rijtijd van 48 minuten, aankomst in Groningen om .39 en .09. De sneltrein vertrekt om .43 en komt na 35 minuten rijden om .18 aan in Groningen. Je zit er dus niet ver naast! ![]() www.ov-ervaringen.nl |
11-10-2012 16:05:41 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
12618 alleen op za vertrek vanuit Gn 5.46 aankomst Vs 10.52 reistijd 5.06 uur. De langste slag denk ik op zo 12624 Lw 7.04 naar Vs 12.22 totaal 5.18 Voor branden vragen wil ik best even de RP raadplegen. |
11-10-2012 16:12:20 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Verder is er nog dagelijks de 12683 Vs(19.39)-Lw(0.56), 12685 Vs(20.09)-Gn(1.24) en 12687 Vs-Zl. |
11-10-2012 16:29:04 | ||
---|---|---|
Snacky
![]() |
Quote Ik ben ook wel benieuwd naar de vertrektijden / vertreksporen van Zl ![]() |
11-10-2012 16:33:54 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
QuoteDie had ik elders al uitgeschreven: http://forum.ov-ervaringen.nl/viewtopic.php?p=2315#p2315 ![]() www.ov-ervaringen.nl |
11-10-2012 16:48:38 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
1A 5600 .21/.51 1B 4600 .25/.55 3/3A 700 .45 Lls / 500 .18 Amf 5/5A 12700 .15 Lls / 12500 .48 Amf 6/6A 12500/12600/12700 .23/.53 Lw 7/7A 500/700/12600 .17/.47 Gn 9 17900 .19/.49 nvdw 10 3600 .19/.49 Ah 12 8500 .20/.50 Kpn 15 8000 .20/.50 Emn Volgens mij heb ik alles. Dit is over het algemeen de spoorindeling en de tijden er zijn vast een aantal wijzigingen van spoor en minuten gedurende de dag. |
11-10-2012 16:55:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De 12700 en 500 op spoor 3 en 5 zijn van spoor gewisseld omdat aankomen op spoor 5 dan conflicteert met de binnenkomende 17900 uit Nvdw. |
11-10-2012 17:02:02 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Interessant, die spoorindeling in Zl, bedankt! Ik moet zeggen dat het een knooppunt met aansluitingen letterlijk alle windstreken uit is geworden. De 9100 zal wel van de 14 gaan en spoor 16 is voor de aanvullende Arriva-dienst naar Coevorden? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
11-10-2012 17:30:06 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Voor de liefhebbers, de nieuwe dienstregeling is nu al te raadplegen op de planner via ns.nl. DEUVM! Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
11-10-2012 17:43:37 | ||
---|---|---|
mhlvdijk
![]() |
Wilde ik ook net melden... Maar nu maar even gal spuien![]() Almere buiten geen ic meer dus en +10 naar Amsterdam. Verder biedt een reis naar het noorden mij ongeveer 20 minuten overstaptijd in Zwolle.... Puf... Moet ook wel eens naar Heerhugowaard, kost mij overdag ruim een kwartier extra.... Ik is niet blij, maar gelukkig gaan er veel reizigers door de hanzelijn op vooruit ![]() |
11-10-2012 17:58:04 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Oostelijk NL De 7000 wordt niet ingehaald door de 140, maar de 140 mag heerlijk achter de 7000 hangen. Daardoor rijdt de 7000 in 1:12 Apd-Es, tegenover 1:17 nu. Daardoor wordt ook de 140 uitgebogen en doet over Aml-Hgl 2 minuten langer (Hgl .59-00). 27900 rijdt Es(!)->Zl met stops te Hgl, Aml, Wdn, Hon, Dv en Zl. In de andere richting wordt tot Hgl gereden. 1500 gaat aankomen te Dv op spoor 2. 3 minuten om de 3600 te halen. Daarnaast rijdt de 140 niet helemaal in het pad van de 1500, maar heeft te Apd een lange stop (Apd .01-08). De 1500 heeft een korte stop (Apd .01-02) 3600 keert in 8 minuten te Zl. Is dat niet heel kort voor een TD-7? Laatst bewerkt door mdj op 11-10-2012 18:04 Bij twijfel: gebruik beton. |
11-10-2012 18:04:21 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Keertijd moet genoeg zijn, de norm is 1 minuut per bak. |
11-10-2012 18:08:32 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
ah, dat verklaart ook waarom de 1900 wel lang keert![]() |
11-10-2012 18:39:29 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Doordat de 31000 in een scheve dienstregeling rijdt (en daarmee 2 aankomstpatronen te Mrb en Aml kent,) wordt de aansluiting richting Emn er niet beter op: blijft 1x per uur, omdat men 1 minuut heeft om van spoor 3 naar spoor 2 te gaan. (nu kun je dat zelfs kruipend makkelijk redden, maar krijg je niet uit de planner...) De andere kant op wordt het wat lastiger: 0 minuten en moet je nog voor de spoorwegovergang wachten... (Maw: het heeft geen zin om de 3800 in Mrb te laten stoppen) Bij twijfel: gebruik beton. |
11-10-2012 18:58:24 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
4900 heet toch intercity ipv sprinter |
11-10-2012 18:58:28 | ||
---|---|---|
david_meye
![]() |
Vanaf nu kan je de dienstregeling voor na 9 december raadplegen in de reisplanner. |
11-10-2012 19:02:20 | ||
---|---|---|
BjarneK
![]() |
Wat mij direct opvalt is dat 'de trein van 9.00' is behouden in Hgl: te weten de trein van 9.01 naar Asd! Overigens rijdt 9 minuten daarvoor een 1700 naar Gvc (v. 8:54), dus de 1600/1700 zijn een halfuur minus een beetje omgedraaid: de 1700 rond het hele uur uit Hgl, de 1600 rond het halve uur uit Hgl! |
11-10-2012 19:03:39 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Hm, van ma-vr hebben we vanuit Gn pas om 6:44 uur een 'echte' IC, eerste trein blijft 5:05. Op zaterdag dan dus wel opeens een uur eerder, 5:46, maar dan de tweede pas om 7:46. Op zondag vinden we eenzelfde rare situatie terug: 6:46 een echte IC (ook een half uur eerder, waarvoor we uiteraard erg dankbaar zijn), dan tweemaal een stoppende IC om vervolgens om 7:54 een stopper en om 8:16 een IC te laten rijden, waarna de stopper eens per uur gaat rijden. Ik zie niet helemaal in waarom je dan niet één van die twee IC's in de vroege ochtend als echte IC zou laten rijden. De 'extra' 9100 zet op zondagmiddag een uur later in: 15:24. De avonden zijn wat onduidelijk: Laatste trein naar Gn van ma-za 'blijft' de 587, deze stopt echter niet meer op alle tussengelegen stations vanaf Zl (en ook niet op Avat) Laatste trein op zondag een half uur later: 12685. Deze stopt wèl op alle tussengelegen stations. Op alle dagen van de week is trein xxx85 dus toegevoegd op Zwolle - Groningen. De 700 blijft in de avond stopperen, de 500 rijdt als IC. Ze zijn wel allebei een half uur verschoven. Zeeuwse lijn: Drie minuten extra rijtijd (op basis van de 12100) en de gaten die momenteel hier en daar aan het begin en einde van de dag vallen, worden opgevuld. |
11-10-2012 19:06:10 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Categorie klein leed: de eerste IC vanuit Es richting westen stopt niet meer op Esd. Iets groter leed: de laatste trein de andere kant in gaat een kwartier eerder, en vanuit Shl scheelt het een half uur. Laatst bewerkt door mren op 11-10-2012 19:07 |
11-10-2012 19:13:32 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Ehm, dat was geloof ik al ongeveer anderhalf uur eerder ook al gemeld. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
11-10-2012 19:17:11 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De knoop in Hgl is maar meer een halve knoop: 7900W .11-.13 31200W .14-.16 31200O .14-.16 7900O .16-.20 |
11-10-2012 19:22:04 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Die knoop komt terug zodra Zl-Es weer een doorgaande verbing wordt. Laatst bewerkt door ZJ37 op 11-10-2012 19:22 |
11-10-2012 19:24:02 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ik vond het ook al zo'n waardeloze knoop.. Dat zal zijn om de kering in Nvd te kunnen halen dan neem ik aan? Verder ontbreekt Hglg nog in de reisplanner. Laatst bewerkt door dennistd op 11-10-2012 19:24 |
11-10-2012 19:24:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dat is precies de reden.![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-10-2012 19:29:38 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Nouja, een waardeloze knoop voor de relaties Odz-Aml en Go-Aml. Voor de relaties Go-Es en Odz-Es wordt er wel een prima aansluiting geboden en dat zijn toch de verbindingen met de meeste reizigers. En daarbij heb je voor de verbinding Odz-Aml en verder straks wel een prima aansluiting op de 16/1700. Laatst bewerkt door maurits op 11-10-2012 19:30 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
11-10-2012 19:33:30 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Met de rechtstreekse intercity Lw-Gvc ben je 4 minuten later op Gvc dan wanneer je met dezelfde trein te Zl en Ut overstapt op respectievelijk de 500 en 2000. Typisch, maar voor 4 minuten zullen weinig reizigers twee maal extra overstappen. |
11-10-2012 19:35:53 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Hier kwam ik op uit.. : Overstappen ri. Almelo te Mariënberg: Vanuit 8000 uit Emmen: 33 minuten (!) Vanuit 3800 uit Emmen: 3 minuten Vanuit 8000 uit Zwolle: 34 minuten (!) Vanuit 3800 uit Zwolle: 4 minuten Overstappen uit richting Almelo: Op 8000 richting Zwolle: 9 minuten Op 3800 richting Zwolle: 2 minuten Op 8000 richting Emmen: 8 minuten Op 3800 richting Emmen: 1 minuut Laatst bewerkt door noof op 11-10-2012 19:36 |
11-10-2012 19:37:10 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Ben best wel te spreken over de strakke kwartiersdienst die er nu dan eindelijk komt tussen Amf en Ut%02% (ri. Ut een 14/16 interval, maar dat maakt natuurlijk niet gek veel uit). Alle treinen gaan er daar ook nog even lang over doen, al met al ook erg gunstig voor de aansluitingen te Ut die er op het "verkeerde" kwartier nu soms net niet zijn. (En ik ben 1 minuut eerder thuis ![]() Wel jammer is dat de verschuivingen in de NoordOost redelijk beperkt blijven tot het stuk boven Ut. Zodoende blijven te Rtd de fantastische aansluitingen van 15 minuten tussen de IC-kwartiersdiensten ri. Ddr en Ut bestaan%03% Uit Ut wel een goede aansluiting op de Sprinter naar Ddr, maarja, die komt daar tegelijk met de volgende IC aan dus dat schiet nog niet echt op. (Is het station niet je eindbestemming dan levert dit knulligheidje je dus gewoon een halfuur extra reistijd op). Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-10-2012 19:58:07 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
De 5800 is flink geslachtofferd by the way. Beide kanten op een lange stop in Wp en in Asdm geen aansluiting meer van en op de 4000. |
11-10-2012 20:03:04 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Daarentegen rijdt hij wel verder naar Amsterdam Sloterdijk, Lelylaan, Schiphol en Hoofddorp. |
11-10-2012 20:07:44 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Inderdaad, de 5800 lijkt de 3200 te gaan vervangen, ik neem aan dat deze wel met SGM blijft rijden. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
11-10-2012 20:12:53 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
QuoteVan ma-za elk uur naar Leer, op zondag elke twee uur. |
11-10-2012 20:18:20 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Ik heb ook eens even zitten kijken. Op "mijn" traject Ut-Wd verandert helemaal niets, de vertrektijden in Wd én Ut blijven gelijk, dus de spreiding over het uur ook. De vertreksporen in Ut zijn wel veranderd: de 8800 gaat van 12A, de 9800 gaat van 18A. De IC's Ut-Gvc/Rtd gaan wel flink veranderen: zo gaat de 2800 kort (in 4 minuten) keren op spoor 19A (tijden blijven praktisch gelijk). Deze worden aangevuld met om .17 de 500 en om .47 de 12500. Naar Gvc hebben we de 2000 die een kwartier later gaat (zelfde treinnummers vergeleken met nu) en van Gvc naar Ut juist een kwartier eerder. Verder is er de 1700 van Ut naar Gvc om .29 en om .59 de 11700. De aankomst- en vertreksporen van de 8800 en 2000 maken mij wel nieuwsgierig: de 8800 vertrekt zoals gezegd van 12A, maar komt aan op 9B. De 2000 komt aan op 12B en vertrekt van spoor 9A. Tot slot klappen de volgnummers van treinserie 500 om: nu hebben we bijv. de 541 en 542, maar die bestaan vanaf december niet meer. Wel de 543 en de 536. Martijn |
11-10-2012 20:25:48 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Wat die vertreksporen betreft is het heel simpel: 8800 en 2000 blijven op elkaar keren. Dat alles t.b.v. de cross-platform overstappen waardoor Gvc en Rtd vanuit Amf elk kwartier te bereiken blijven. 8800 komt dus op 9 aan en keert daar op de 2000 die zo een cross-platformaansluiting vanuit de (12)500 krijgt. Andersom komt de 2000 op 12 aan en geeft cross-platform aansluiting op de (12)500 ri. Amf, waarna die daar keert op de 8800. De cross-platformoverstappen van/naar de (1)1700 worden te Gd geboden (waarbij in het weekend zoals al bekend was gecombineerd en gesplitst gaat worden te Gd). Al adviseert de planner me apart genoeg om reeds in Ut over te stappen van spoor 8 naar 19A, ietwat apart gezien het dus een stuk makkelijker op Gd kan. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-10-2012 20:36:16 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote De 2800 heeft nu toch een aansluiting van 8 minuten op de 1900 richting Vl |
11-10-2012 20:38:24 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Als ik kijk naar de tijden en sporen lijken de 500/700/12500/12700 allemaal op zichzelf te keren, maar de 1700/11700 keren te Gvc op elkaar. Dan krijg je dus als omloop Es-Gvc-Amfs-Gvc-Es. Is Amfs hier lang genoeg voor, want de 1700 is nu vrij lang? Of wordt de boel hier zo omgegooid dat de 1700 met VIRM gaat wanneer meer dan 10 bakken nodig zijn, of wordt er op Gvc een treinstel achtergelaten als de 1700 op de 11700 keert. |
11-10-2012 20:40:20 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Met de IC-kwartiersdienst bedoelt daniël denk ik de 2100 en 2200. |
11-10-2012 20:46:32 | ||
---|---|---|
tochjo
![]() |
Quote In de richting Ut worden de sprinters wel "opgejaagd", zoals dat volgens mij heet: vertrek te Vtn en Utt is twee minuten eerder. Laatst bewerkt door tochjo op 11-10-2012 20:46 |
11-10-2012 20:47:48 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
En inderdaad, de Maastrichtse spitstreinen zijn verdwenen... einde van een traditie. In reismogelijkheden scheelt het alleen voor reizigers naar Std, voor verder stap je over op de nieuwe trein uit Hrl. Overigens raar: als ik Mt-Ehv op maandagmorgen intik, ontbreken af en toe de Sittardse overstapverbindingen, oftwel de 6800-3500. Ik dacht dat de 3500 op bepaalde tijden mss niet rijdt tss Std en Ehv, maar dat is niet zo. Foutje dus, lijkt me. |
11-10-2012 21:08:29 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
De overstap 6800->3500 en 6900->800 in Std is trouwens van spoor 2a naar 2b. 'Vroeger' toen de Sittardse knoop ook al bestond, was dat van 3b naar 2b. Voor de spreiding van reizigers is dat handiger dan het achter elkaar parkeren. In de ochtendspits stappen veel reizigers uit de 800 namelijk al in Std uit. Vanwege het behandelen op 2b zullen deze in Mt achterin instappen, want van 2b naar de trap is in Std ver teruglopen. Vervolgens komen ook de Heerlense reizigers uit de 6900 vanaf 2a, die eveneens in de achterste deur zullen willen instappen. Zou de sprinter uit Mt of Hrl dus op 3b worden behandeld, dan kwamen beide stromen elkaar niet tegen bij de achterste deur van de IC naar het noorden tegen. |
11-10-2012 21:10:17 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Rijdt de 6900 niet 1 x per uur in het dal? |
11-10-2012 21:12:09 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
Ik heb nog geen spitstreinen Mp-Lw gezien in de nieuwe dienstregeling. Wel worden hier wat tijden aangepast en natuurlijk de rechtstreekse verbinding naar Gvc. |
11-10-2012 21:13:31 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Jawel. Is dat een reactie op één van mijn opmerkingen? |
11-10-2012 21:17:01 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteInderdaad, die bedoel ik. En ja anton_, de 2800 biedt een overstap van 8 minuten op de 1900 inderdaad. Echter ook met een extra overstap voor mij persoonlijk, al blijft het in het weekend vooralsnog wel de aantrekkelijkste optie (doordat de (1)1700 in Gd splitst dan) 2100 en 2200 zijn echter voor wie ergens in Ddr moet zijn de meest logische treinen omdat daar de stadsbussen op aansluiten (zondags wel veel te krap). Daar komt dat halfuur extra dus vandaan wat met name in het superdal speelt: (12)500 komt dan om .25/.55 te Rtd aan en met een fatsoenlijke aansluiting op een IC zou je dan in Ddr een halfuur later de stadsbus halen. Die mis je echter net door het kwartier wachttijd op een IC (of de langere reis per sprinter) Had gehoopt dat daar in 2013 verbetering in zou optreden door het niet meer combineren en splitsen te Ut, maar helaas blijkt dat slechts een minimale versnelling op de leveren: de kering wordt slechts 1 minuut korter en blijft met 7 min. dus aan de lange kant. (Deels natuurlijk door de 2000 die én moet aansluiten én er vooruit moet) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-10-2012 21:19:13 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Van Echt en Susteren naar een station tussen Sittard en Heerlen duurt vanaf december 18 minuten langer. Bijv. Susteren-Geleen Oost: nu 16, straks 34. Ach ja, zal wel geen prioriteit hebben. |
11-10-2012 21:22:24 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDie gaat een uitdaging voor de reisinfo worden volgens mij... 21.22 uur uit Rtd die 12683, 21.35 uur uit Rtd de 12581 die maarliefst 40 minuten eerder in Lw is. Hopelijk HCs met voldoende overtuigingskracht op die treinen, die duidelijk weten te maken dat je voor Lw toch echt in Rtd moet overstappen i.p.v. in de trein naar Lw te blijven zitten ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-10-2012 21:36:58 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Op alle CTA's tot Rtd aangeven dat ie naar Lelystad gaat en zwijgen over Lw? |
11-10-2012 21:55:21 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Aangezien de 800 in Mt consequent op spoor 3 wordt afgehandeld, zal die bezuiden Ehv wel nooit langer zijn dan één treinstel. |
11-10-2012 22:04:38 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteNiet een beetje voorbarige conclusie? Gr Joop mcn Lls |
![]() |
advertentie |
11-10-2012 22:10:09 | ||
---|---|---|
wadloper96
![]() |
QuoteHet beste is ook dat de 1700 met VIRM gaat rijden vanwege kering 1700-11700 (Amfs is idd te kort). Er rijd nu een omloop in de 1700 met VIRM maar de 2800 kan wel met met ICMm rijden en in het weekends VIRM (weekend word gekoppeld aan 1700/11700) en de overige VIRM wel in de 1700 kan rijden. Nu de omloop is verkort van de 2800 is het wel mogelijk. Ik verwacht dat de 1600 met ICMm blijft rijden. De 1500 met VIRM aangezien tussen Asd en Ekh een drukke traject is en sommige omlopen met 10 bakken VIRM rijdt. En helemaal voor mensen uit Apd die met de trein naar Zl willen gaan juist met de 1500 gaat pakken. Misschien gemengd met DDZ ![]() 4300 zal als goed is met SLT rijden. 5600 blijft DD-AR ![]() 500/12500 met ICMm 700/12700 met ICMm/VIRM 9000 en 9100 met ICMm ![]() 26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P |
11-10-2012 22:12:31 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
@ MDDM Sorry? Voorbarig waarvoor? Gewoon een oplossingsrichting. Als je op de CTA's van Vs t/m Rtd laat zien dat de trein Lelystad als eindbestemming heeft, zijn mensen voor Zwolle en Lw, die immers sneller via Utrecht reizen, niet geneigd in Rtd in de 12863 te blijven zitten. Of op de CTA's vermelden dat overstappen sneller is, deed men op de klapper CTA vroeger ook vaak. Laatst bewerkt door jorgo op 11-10-2012 22:13 |
11-10-2012 22:18:01 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Jorgo, je weet toch nog helemaal niet wat er getoond gaat worden? Vandaar mijn vraag of je niet op voorhand een voorbarige conclusie trekt.![]() Gr Joop mcn Lls |
11-10-2012 22:18:37 | ||
---|---|---|
roeter
![]() |
De reisplanner geeft voor de reis Hgl-Brusz nu de route via Mt officieel als alternatief voor de Fyra. |
11-10-2012 22:24:32 | ||
---|---|---|
BjarneK
![]() |
Dat is omdat er wel een binnenlandse trein Luik-Brusz in de planner staat, maar geen binnenlandse trien Atw-Brusz (Joost mag weten waarom), naar Rsd, en dan met de Belgische binnenlandse treinen naar Brusz zal ongeveer 4:50 zijn (althans als de DRGL van de NMBS niet al te veel veranderd) Laatst bewerkt door BjarneK op 11-10-2012 22:24 |
11-10-2012 22:36:03 | ||
---|---|---|
roeter
![]() |
Leuk foutje : als je voor de stoptrein Rsd - Atw de tussenstations opvraagt blijkt deze om --.56 'ergens' te stoppen, terug hetzelfde om --.05. |
11-10-2012 22:46:57 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Quote Helaas wel. Ik dacht dat de bedoeling was dat de 3500 en de 6900 2x per uur gingen rijden (overdag). Nu blijkt dat de 6900 en 20800 beide 1x in het uur rijden en de 3500 2x in het uur. De IC's gaan waarschijnlijk allemaal met Virm rijden dus heb je 3x per uur een vrijwel lege trein in de daluren. Plus het fijt dat de sprinter nog steeds een hele lage frequentie heeft. Ik snap hier helemaal niets van... |
11-10-2012 22:47:44 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het gaat met de overstap van de 11600 op de 1700 in Amf ook niet helemaal goed: aankomt om .51 op 2b, vertrek om .54 van 1, maar hij komt niet uit de reisplanner. |
11-10-2012 23:04:12 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Voor de nieuwe dienstregeling: Sprinters van Arnhem naar Nijmegen moeten nu 2 minuten sneller doen over het stuk Arnhem-Arnhem Zuid. (Van 6 naar 4 minuten). Beetje onmogelijk ofniet dan? Hij doet er al meer dan 4 minuten over om aan te komen in Arnhem Zuid. De sprinter van Nijmegen naar Arnhem mag vervolgens 9 minuten doen over dat zelfde stuk. ?_? |
11-10-2012 23:55:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Doordeweeks: 1700 en 11700 integraal ICM 2800 en 2000 integraal VIRM 1600 ICM 1500 ICM (7 composities) en VIRM (3 compo's) 7000 integraal SGM 500 integraal VIRM 12500 vrijwel geheel ICM, 1 of 2 VIRM 700 ICM 12700 ICM en VIRM Dat was althans begin september de stand van zaken en ik denk niet dat daar nog erg drastisch in gewijzigd is. |
12-10-2012 00:40:49 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDie komt er ook niet in december. NS is momenteel in onderhandeling met de provincie Friesland om het in april 2013 in te kunnen laten gaan. Struikelpunt nu is het ontbreken van een perron op spoor 1 te Mp dat is voorzien van alle normen en waarden. Nu staat er in Ht in anderhalve week een noodperron, dit gaat dus wat langer duren. Mogelijk gevaar is dat de beoogde dienstregeling, nu toegepast met de infra-beperkingen te Zl, in de loop van 2013 wijzigt en wordt geoptimaliseerd. Het inpassen van die spitstrein Lw-Mp wordt daarmee kort gezegd zeer ingewikkeld en kan dan nauwelijks meer voldoen aan de beoogde hoek-om overstap Swk-Mp-Hgv. Wordt vervolgd! Laatst bewerkt door ZJ37 op 12-10-2012 00:41 |
12-10-2012 07:31:38 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ik ben wel benieuwd met wel mat de 12600 gaat rijden... Moeten we helemaal met IRM naar Vs of mogen we met ICMm?:P |
12-10-2012 07:46:24 | ||
---|---|---|
mhlvdijk
![]() |
Dat zou betekenen dat er ICM structureel over de Flevolijn rijdt? Want de 700 en 12700 gaan volgens mij via Lelystad en Almere. Maar uhm... Perron in Almere Centrum is geschikt voor max 10 bakken en nu zit in de spits VIRM al helemaal vol? Er rijden toch een aantal treinen met 8 bakken, een enkele zelfs met 10.... En daar komt zometeen nog Groningen en Zwolle bij..... Ik weet het niet, maar ik zie vast iets over het hoofd? Zijn er wellicht dakplaatskaartjes te koop vanaf December? ![]() ![]() |
12-10-2012 08:17:53 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Quote11600 dan ook met ICM aannemelijk, die mis ik nog ![]() Wat past er eigenlijk op Amfs aan ICM? Een redelijke lengte voor die treinen lijkt me namelijk wel vrij relevant, als je alleen al ziet hoeveel er nu al overstapt te Amf van de 5800 op 2800 kan die 11700 weleens heel populair gaan worden. Amfs-Ut is kennelijk een veelgevraagde verbinding. Durf wel de gok te wagen waar die IRM-omloop in de 12500 zit... dat moet haast wel de omloop met daarin de 12561 worden gezien het reizigersaanbod dat er om die tijd nu al is vanaf Ut naar het noorden. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 12-10-2012 08:18 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-10-2012 08:19:57 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Hoera enzo: de sprinter Bd-Ut (via Ht) komt in Ht weer aan op spoor 3, vanwaar ook de IC naar Ut en Shl vertrekt. Dat scheelt weer traprennen. Nu maar hopen dat dit geen 'foutje' in de nieuwe planner is. |
12-10-2012 08:24:53 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Spoorwijzigingen zul je in Ht nog anders vaak genoeg gaan tegenkomen. Als ik me niet helemaal vergis is de volgende grote bouwstap dat de sporen 4 t/m 6 buiten dienst gaan. |
12-10-2012 08:50:12 | ||
---|---|---|
hcvandew
![]() |
-nieuw- MDDM ~ 11-10-2012 22:18:01 Jorgo, je weet toch nog helemaal niet wat er getoond gaat worden? Vandaar mijn vraag of je niet op voorhand een voorbarige conclusie trekt. Wel de meest praktische oplossing en zo gaat het bij de 5700 nu toch ook? |
12-10-2012 08:56:40 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
@mhlvdijk, perrons worden as we speak verlengd daar![]() |
12-10-2012 11:06:38 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteOp ma-vr is de eerste stoppende IC de 781 (23.17 uit Zl). En elk half uur een 9100 tot vrij laat in de avond: laatste is de 9177, vertrek 22.26 uur uit Zl. De andere kant op (dus Gn-Zl) houdt in: elk kwartier een trein tot 22.46, 2x per uur IC, 2x per uur stopper. Niet bepaald negatief lijkt mij. De tijden op za/zo moet ik nog nakijken. Zover ik kon zien is de situatie op Gn-Zl v.v. in het weekend gelijk aan doordeweeks. Dat men een dikke kwartierdienstregeling blijft rijden tot ruim na 22.00 uur is toch wel erg lekker. Had inderdaad ook verwacht dat na 20.00 uur de boel omgegooid zou worden (bijvoorbeeld stoppende 700 en een 1x 9100 eruit). Doordeweeks rijdt er een 37601 tot Warffum: vertrek 6.11, aankomst 6.36 uur. Retour als 37602, aankomst Gn 7.13 uur. Treinen van/naar Rd vertrekken vanaf spoor 2a ipv 3a, van/naar Dz van spoor 1a ipv 2a. De sneltrein Gn-Lw vanaf 6a ipv 4a, de stopper weer vanaf 4a ipv 6a. De pendel Gn-Zh blijft bestaan: van 3a ipv 7a. Laatst bewerkt door woepje op 12-10-2012 11:28 |
12-10-2012 11:25:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Stop de persen! Naar ik nu verneem, wordt het ICM en het VIRM in de 500 en 700 uiteindelijk (toch) omgedraaid, dus de 500 met ICM en de 700 met VIRM - al lijken dat dan standaard VIRMen 6 te worden. De 12700 lijkt nu integraal ICM te worden en de 11600 was dat al in de oorspronkelijke plannen, en dat blijft zo. Formeel gaat het al om plannen voor later in 2013, maar ik vermoed dat dat wel teruggewijzigd wordt naar 9 december. Zo niet, dan hebben we de eerste grote materieelswitch in de loop van het jaar al op voorhand te pakken ![]() |
12-10-2012 11:33:17 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteAlmere centrum heeft inmiddels verlengde perrons. Gr Joop mcn Lls |
12-10-2012 12:43:56 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
Vreemd iets in Amersfoort. Overstap 12500/500 uit Zl op de 1500 ri Hvs (2 minuten, cross platform) wordt netjes weergegeven. Maar overstap van de 1500 uit Hvs op de 12500/500 ri Zl (eveneens 2 minuten en cross platform) wordt niet weergegeven. Reisadvies voor de laatst genoemde richting komt dan dus neer op een trein eerder nemen en een langere overstap in Amersfoort. Dat lijkt mij nog een foutje. |
12-10-2012 12:55:28 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Alleen in de reisplanner is de nieuwe dienstregeling online. Bij informatie tijdens Uw reis is alleen de dienstregeling 2012 te downloaden. En bij treinen en stationsvoorzieningen staan de vertrekstaten van de oude dienstregeling tot en met 8 december 2012. Hopelijk wordt bij deze 2 linken ook nog de nieuwe dienstregeling geplaats voor 9 december. Laatst bewerkt door john2 op 12-10-2012 12:55, reden: type fout hersteld. |
12-10-2012 13:24:05 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Zo te zien gaat de 3000 op de 3100 keren te Nm. 1) Nu is over het algemeen de 3100 korter dan de 3000. Gaat nu de 3000 korter rijden of de 3100 langer? 2) Voor jaren terug had de 3000 een korte kering in Nm. Was er wat aan de knikker, dan stond er een setje plan V klaar om het stukje Nm-Ah te rijden en keerde de 3000 in Ah. Krijgen we nu straks ook weer een setje plan V stand-by? |
12-10-2012 13:27:44 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote De vertrekstaten worden over het algemeen op de dag van de ingang (en de dagen erna) geplaatst op de site. Hopelijk doen ze dat wat zorgvuldiger dan dit: http://foto-uploaden.nl/imgs/dsc_0177.jpg |
12-10-2012 13:28:35 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
Quote En daarnaast is het natuurlijk de vraag hoe ze het gaan doen met het bij- en afkoppelen van stellen. Want een keertijd van 10 minuten lijkt me daar ook vrij kort voor. Helemaal als je een treinstel compleet wilt vervangen door een ander treinstel (wat nu regelmatig gebeurt). Laatst bewerkt door martijnmet op 12-10-2012 13:29 |
12-10-2012 14:31:07 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Quote Idem voor de overstap in Zl. Als je plant van Ledn naar Gn krijg je eenmaal per uur de rechtstreekse verbinding, maar een half uur later of eerder krijg je een overstap in Zl op de sprinter naar Gn. De 2-minuten crossplatform overstap wordt niet gegeven door de planner. |
12-10-2012 14:34:54 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Terecht, die gaat toch bij het minste of geringste de mist in. Ga maar eens een middagje op Amersfoort (Gvc/Shl), Utrecht (Ah/Ehv) of Dv (Zl/Es) staaan. |
12-10-2012 14:35:39 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Ik dacht dat er 6 keer per uur een sprinter Ledn - Gvc ging rijden (in elk geval in de spits), maar ik ik zie er maar 4 per uur in een 10/20 minuten verdeling (ook in de spits). Of komt die extra spitstrein pas na 2 november in de planner? Dan komt pas de definitieve drgl online. Op ns.ns staat dat uitzonderingen in de drgl nog niet zijn verwerkt. |
12-10-2012 14:37:02 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Bij aankomstvertragingen onder de 5 minuten zie ik in Amf in 99 van de 100 gevallen goed gaan. Zelfs deze week een uitschieter van +7 voor het overnemen van een aansluiting. |
12-10-2012 14:38:52 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ja, in de richtingen Enschede en Groningen/Leeuwarden zit die wachtregeling er wel in. Maar de andere kant op (ik schreef ook vrij cryptisch Gvc/Shl als bestemmingen) is stipt vertrekken het dienstbevel, ook al heeft de andere trein maar +1. |
12-10-2012 15:23:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDit was een stukje inbreng van Prorail waarin de dienstregeling tussen Ah en Nm moest worden versneld wegens de overwegproblematiek te Est. Daar zitten ook wat voordelen aan voor de reizigers in dit geval. Ook de aansluitingen te Nm van/naar Vl worden beter. Minder prettig is inderdaad de keringen op elkaar, waarbij er meer gerangeerd moet worden (of ze gaan dat meer doen in Ah). Dat het plan nu minder voldoet aan de door Prorail zelf opgestelde planningsregels, laten we maar verder in het midden... |
12-10-2012 15:36:02 | ||
---|---|---|
edwin82
![]() |
Ik denk dat het nog druk wordt in de treinen van Connexxion tussen Aml en Mrb zolang de knip in nijverdal er is. Het scheelt namelijk het ene half uur 1 minuut en het andere 10 minuten om vanaf Es richting Zl te reizen. Op de reisplanner vanaf Aml richting Zl wordt alleen nog het advies om via Mrb te reizen weergegeven. Laatst bewerkt door edwin82 op 12-10-2012 15:36 |
12-10-2012 15:42:37 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
QuoteEen lastige overweg en dienstregelingen worden gewijzigd, waarom niet de bron aanpakken i.p.v. het gevolg? Ook de 31100 (heet ie nog zo na 9/12?) wordt verder veranderd, de ritten van Tl naar Ah vertrekken nu om -.23/-.53, aankomst te Tl is steeds om -.15/-.45. Gelukkig hebben ze de 6000 ook gewijzigd (v -.21/-.51) zodat men nog een kansje heeft om de trein naar Ut te halen voordat de trein naar Ah vertrekt (overpad), nu is dat gelijktijdig en late reizigers zijn dan de dupe vanwege dichtliggende overpad voor de treinen naar Ah. Laatst bewerkt door gvttreinen op 12-10-2012 15:43 |
12-10-2012 16:04:58 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Quote De overstapmogelijkheden in Laa worden slechter door de 10/20 minuten verdeling van de sprinters. Overstappen kan nog maar 2 maal per uur, wel met een verkorte overstaptijd van 5 minuten. De 2200 en 2600 richting Gv vertrekken om 14, 29, 44 en 59 minuten na het hele uur. Sprinter uit Ledn arriveert om 09, 29, 39 en 59 te Laa. Hier gaan veel klachten over komen! De verbinding was al verslechterd door de opheffing van de rechtstreekse stoptrein Ledn - Ddr, maar nu wordt het nog veel slechter. Tenzij die extra sprinter er nog tussen komt. Laatst bewerkt door FST op 12-10-2012 16:09 |
12-10-2012 16:20:05 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
@gvttreinen: Bron aanpassen duurt waarschijnlijk langer dan het gevolg.![]() |
12-10-2012 16:39:51 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Klein detail: maar na een jaar heeft de NS toch ingezien dat Ledn-Vh (6300 serie) niet in 4 minuten haalbaar is, de rijtijd is nu weer 5 minuten. Opzich is dat logisch, want ook een DD-AR met 1700 heeft nog nooit dit binnen 4 minuten kunnen berijden!;) |
12-10-2012 16:50:23 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteCompleet vervangen is niet zo lastig. Dan neemt men de trein binnen op bijvoorbeeld 3a. Rangeert die af. Terwijl vrijwel gelijktijdig de nieuwe trein vanaf 2b naar 1a rijdt. |
12-10-2012 16:56:35 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Ik kwam een interessante tegen tijdens het invoeren van de 5400: de laatste slag is sinds dit jaar de 5499/5484. Op ma,za en zo rijdt deze tot Hlm. Op di,wo en vij rijdt deze door naar Asd, met wisselende tijden. Maar op donderdag krijg ik het advies Zvt - Ass, en daar overstappen van spoor 7 naar spoor 4, waar de 25484 klaar staat voor het laatste stukje(!) Eindigt de 5484 echt op Ass? Kan ik me niet voorstellen namelijk ![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
12-10-2012 16:57:29 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Waar ik nog niet uit ben: in Hvs heb ik altijd de 1618 van 7.37. In 2013 wordt dit de 11618 om 7.23 of de 1620 om 7.53. Wat betreft volgnummers wordt de 1600 dus 11600 en de 700 wordt 1600. Deze series gaan met ICM rijden? Vanwege Amfs waarschijnlijk max. 10 bakken. Mij lijkt hier enkele omlopen TD-10 hier juist een mooi maatje gezien de afstanden en rijtijden. |
12-10-2012 17:07:09 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Een TD-10 is alleen op de meeste tijdstippen nogal overkill op Dv-Es, en een stuk aftrappen is niet zo makkelijk![]() |
12-10-2012 17:27:28 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Dat geldt natuurlijk ook voor de huidige inzet in de 1900. |
12-10-2012 18:37:04 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
Kan het hier gewoon blijven over wat er aanstaande december gebeurt in plaats van waar men continu ICRm wil hebben? |
12-10-2012 18:37:20 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ook opvallend: de 9700 gaat vanwege bouwwerkzaamheden op Rtd voor enige tijd structureel in beide richtingen via de goederenboog rijden tussen Wsba en Rtd. De 9700 staat vanaf de nieuwe dienstregeling gepland op spoor 4. Bij aankomst is dit geen probleem, maar bij vertrek luistert dit redelijk nauw door de arriverende 2800 die op het emplacement gekruist wordt, wat ook de reden is dat de 9700 altijd vanaf een hoger spoor moet vertrekken dan de 2800 aankomt. Door via de goederenboog te vertrekken heb je die noodzaak niet, maar bij een vertraagde 2800 sta je vervolgens te wachten voor je kan invoegen. Laatst bewerkt door michaben op 12-10-2012 18:38 |
12-10-2012 18:56:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Mooi bedacht he? ![]() |
12-10-2012 19:09:40 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Als ik in de RP op treinnummer zoek op een donderdag rijdt de 5484 naar Asd en de 25484 bestaat niet. |