16-10-2012 15:24:49 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteEn de 12600? |
16-10-2012 15:53:31 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Quote Deze gegevens zijn niet onrealistisch maar lijken wel erg sterk op het huidige beeld. |
16-10-2012 16:21:10 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Misschien is het wel handig om gewoon even rustig af te wachten in plaats van op basis van twijfels de bronnen in twijfel te trekken. Dat voorkomt dat het straks ongezellig wordt. Het leuke van de dienstregeling 2013 is trouwens dat het met name op de Flevo- en Hanzelijn een ingroeimodel is. Over een paar jaar verwacht ik dat de 12600 van het toneel zal gaan verdwijnen omdat er dan de hele dag voldoende vraag is voor een (12)700. Daarnaast zullen de IC-diensten op de Flevolijn eerst in de spits en daarna ook overdag in frequentie verhoogd kunnen worden in de toekomst. Laatst bewerkt door Klaasje op 16-10-2012 16:22 |
16-10-2012 16:56:52 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Quote De planner is aangepast. De overstap van 2 minuten in Zl op de IC naar Gn wordt nu wel gegeven door de planner. |
![]() |
advertentie |
16-10-2012 17:08:52 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Maar de overstap 11600->1700 in Amf nog steeds niet (blijkbaar is ook drie minuten niet voldoende, terwijl spoor 2b nog wel gewijzigd in spoor 2)![]() |
16-10-2012 17:31:43 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
QuoteZeer waarschijnlijk met VIRM gezien de normale 2600 hier mee gaat rijden. |
16-10-2012 17:57:13 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
waar kan ik de nieuwe dienstregeling van de arrivatrein in de achterhoek vinden? |
16-10-2012 17:58:38 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Quote Dank voor deze info. Wat natuurlijk wel opvalt is dat de 3528 en 3557 nu met ICRm rijden. Betekend dit dat de 3500 geheel virm wordt? |
16-10-2012 18:01:44 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Zie link; http://ns4ns.nl/index.php/ns-marktplaats-mainmenu-37/2-gevraagd |
16-10-2012 18:02:40 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Gewoon op ns.nl |
16-10-2012 18:12:10 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Denkelijk heeft Arriva hun dienstregeling van de treinen ook op hun website staan. Of ben ik nu fout? |
16-10-2012 18:16:13 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
kan ze niet vinden op hun site. Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten. Laatst bewerkt door spiketrain op 16-10-2012 18:18 |
16-10-2012 18:21:42 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
In de reisplanner een reis plannen in de tweede helft van december en de nieuwe tijden worden getoond. |
16-10-2012 19:08:09 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Ik meen me te herinneren dat er ooit sprake van was dat een enkele rit van Arriva rechtstreeks van Ww naar Apd zou rijden. Misschien dat er wel ergens een materieelovergang is, maar de reisplanner heeft geen een reis met 0 x overstappen te Zp. |
16-10-2012 20:20:59 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Van een ochtendspitsrit uit Ww wordt in Zp het voorste treinstel afgekoppeld en via het kruiswissel naar spoor 2 gereden en gekoppeld aan het stel wat dan net uit Apd is gekomen. |
16-10-2012 21:06:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteICR wordt alleen nog in de 1900 en 3600 ingezet, niet meer in de 3500. Uitwisselingen en onderhoudspaden zijn er wel van Rsd en Ehv naar Mt. |
16-10-2012 21:07:37 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Even tussendoor: bahn.de (hafas) heeft sinds vandaag ook de nieuwe dienstregeling online. Daar waren ze braaf laat mee, want normaal kun je 3 maanden vooruit reserveren en met het kerstseizoen voor de deur is tijdig reisjes boeken wel handig (ook de Duitse dienstregeling was nog niet te raadplegen). Plannen via bahn.de is binnen NL ook handig, zeker om wat uit te proberen ![]() Laatst bewerkt door jorgo op 16-10-2012 21:17 |
16-10-2012 21:17:22 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteJa lijkt mij ook, maar je weet maar nooit ![]() |
17-10-2012 06:41:46 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote vertrek uit Bh om .10 en haltering te Odz om .19 gaat 'em sowieso niet worden. In de huidige drgl halteert de 20000 9 van de 10 keer pas om .22 in Odz. Soms dan ook nog eens als echte stopper met haltering te Hglo als Syntus er tussen Zp en Hgl zo'n potje van maakt dat er in Hgl gekeerd wordt. (in de rijtijden van de Grensland Express zit in feite genoeg ruimte om in Hglo te halteren, al hoor je mij niet klagen dat er met volle vaart aan die halte voorbij gereden wordt). |
17-10-2012 14:40:16 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
De diensten die naar Arriva overgaan, behouden opvallend genoeg hun treinserienummer. Wel veranderen de volgnummers, de even 17800 krijgt +6 en de oneven -4 De planning in Apd bruist wel van het optimisme, k vraag me af hoelang dat goed gaat. Zowel de 7000 als de IC's naar de Randstad komen aan op spoor 1. Momenteel zit daar 6 minuten tussen, dat worden er straks slechts 4. Als ik zie hoevaak nu al de IC naar het westen vertraging oploopt doordat de 7000 op spoor 1 in de weg staat, zie ik dat somber in. Normaliter kun je best in 4 minuten twee treinen in dezelfde richting op hetzelfde spoor behandelen, maar in Apd zijn er twee complicaties: 1) de 7000 moet leeg worden gehaald, dus de HC moet langs de hele trein lopen om te kijken of iedereen uitgestapt is, en 2) de inrijder van Apd staat nog vóór Apda, dus als de 7000 spoor 1 verlaten heeft, duurt het nog een hele tijd voordat de IC klaarstaat langs het perron. Ook in de andere richting volop optimisme: de 7000 vertrekt op het aankomsttijdstip van de 17800, terwijl de rijwegen elkaar kruisen. 'k Ben benieuwd hoe de TAD's zijn in het geval een 17800 een kleine vertraging heeft, of dan meteen de 7000 voorlangs mag of dat de 17800 toch voorrang krijgt? Ik hoop het laatste, anders mis je in Apd de overstap Zp->Amf. |
17-10-2012 15:34:24 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
En kunnen ze geen ICR gaan inzetten in de 800? Er hoeft toch niet meer geplitst worden te Sittard. Laatst bewerkt door oranjebank op 17-10-2012 15:36 |
17-10-2012 16:23:23 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Het idee is juist om de 800 veel kleiner te laten rijden, nu er niet meer gesplitst hoeft te worden. Dus eerder een VIRM-IV/VI dan een TD-10 stam, zeg maar. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-10-2012 16:41:35 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Kleiner of langer maakt toch weinig uit? Alle perrons van de 800 hebben genoeg ruimte voor 10 bakken ICRm met loc. Met VIRM heb je minstens een VIRM-VI nodig. |
17-10-2012 16:45:11 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Ik heb gehoord dat de 800 voortaan gesplitst en gecombineerd in Asd gaat worden. Alleen in de spits gaan ze met dubbele stellen door naar Sgn. In Amr wordt er dus niets meer aan gedaan. Dat wordt dus lachen in NH vanaf 9 december. De groeten uit Schagen |
17-10-2012 16:45:23 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Ik heb het meer over het reizigersaanbod, niet wat de gemiddelde treinspotter wilt![]() @MCNAlkmaar: Tsja, NS heeft soms een raar gevoel voor humor ![]() Laatst bewerkt door Bert13 op 17-10-2012 16:45 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-10-2012 16:51:58 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Dat bedoel ik ook; Je hebt zeker een VIRM-VI nodig in de 800. Je hebt dan geen reizigers meer voor Heerlen maar het aandeel Alkmaar - Amsterdam CS - Utrecht CS - Eindhoven - Maastricht behoeft zeker 6 bakken dubbeldekker of 10 bakken enkeldeks materieel. Bij de keuze voor VIRM-VI moet je er in de spits een VIRM-IV bij doen tussen Schagen en Eindhoven. En ja, naast rekening houden met het reizgersaanbod houd ik ook rekening met mij en mijn mede-treinspotters! ![]() |
17-10-2012 16:56:10 | ||
---|---|---|
gummbahla
![]() |
Zelfs zuidelijk van Ehv red je het bij een aantal treinen niet met alleen een VIRM-VI. |
17-10-2012 17:17:35 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteIn Ehv en Asd inderdaad. Maar daarmee is niet gezegd dat er ten noorden van Asd en ten zuiden van Ehv geen dubbele stellen meer rijden. |
17-10-2012 18:07:32 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Dat ICRm kan je alleen buiten de spitsen hebben eigenlijk. Een TD-10 + loc past niet boven Amr langs de perrons. En in de spitsen biedt een TD-10 ook te weinig capaciteit t.o.v. 10-12 bakken IRM die nu gebruikelijk is. Waar gaan ze trouwens die stellen stallen als er in Asd gesplitst gaat worden? En is dat wel handig met zoveel trein bewegingen daar? En het aanbod naar Heerlen zal iets beter verspreid worden, maar er zullen nog steeds mensen voor de overstap naar de sprinter kiezen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-10-2012 18:11:29 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
De 21/2200'n worden nu gecombineerd/gesplitst in Hlm om het WE vrij te houden. Of het handig is om dat allemaal op Asd te doen en af te rangeren naar het Westelijk Eiland? Mwa, niet echt. Maar het hoeft blijkbaar niet meer in Amr. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-10-2012 19:07:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteBedenk eens een omloop met daarin geen een drukke trein en dus geschikt voor ICR. En liefst ook in dezelfde plaats beginnen en eindigen natuurlijk. ![]() |
17-10-2012 19:12:23 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
1500, maar dan heb je weer Dv en Amf..![]() 3500/3100. 2800 met TD7 Laatst bewerkt door b2py op 17-10-2012 19:46 |
17-10-2012 19:39:59 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
4500 bestaat niet meer he in deze DRGL:p. 1500 TD-7 ipv Virm-6/ICM7, ik zie het probleem niet;). In de opdracht van ZJ37 zie ik wel een uitdaging, trouwens;). Laatst bewerkt door Iceman op 17-10-2012 19:40 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
17-10-2012 19:58:26 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
QuoteOkee, daag me niet uit ![]() ![]() Laatst bewerkt door Bert13 op 17-10-2012 19:58, reden: layout verbeterd. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-10-2012 20:17:12 | ||
---|---|---|
ma60
![]() |
Quote 1621-1632-11643-11642-1653-1664-11675-11674-1685 tegen 1616-11627-11626-1637-1648-11659-11658-1669-1680 beide met TD7. |
17-10-2012 20:22:24 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Misschien handig om de wensen over waar TD-7 of TD-10 in rijd en de daarbij behorende omloop in een wensen topic te maken. Dan blijft dit topic verschoont van dit soort dingen..![]() Gr Joop mcn Lls |
17-10-2012 20:23:34 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Ben ik het helemaal mee eens, ik beantwoordde enkel de vraag van ZJ37![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-10-2012 21:16:08 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Of een apart materieelplan 2013 topic? Zodat dit een hard core drgl topic wordt: over minuutjes, lijnvoeringen en aansluitingen. |
17-10-2012 21:18:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteAan deze zat ik ook te denken, maar laten we het verder maar bij de realiteit houden. ![]() |
17-10-2012 21:31:30 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Je bedoelt een onrealistisch "waar kan ik nou een enkel stammetje van dat heerlijke ICR-kwijt tussen de spitsen"-fantasietopic. |
17-10-2012 21:37:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Combineren en splitsen op doorgaande treinen in Amsterdam en in Haarlem? Ik begon de indruk al te krijgen, maar als dit waar is, is het ook waar dat men bij NSR vrij definitief de weg kwijt is. C.q. geen enkele belangstelling meer heeft voor punctualiteitscijfers. Voorshands ga ik er maar even vanuit dat het niet waar is, anders is alle hoop echt verloren. Laatst bewerkt door broek53 op 17-10-2012 21:38 |
17-10-2012 21:40:45 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote En welk materiaal in de 12500 en de 12700 ? |
17-10-2012 21:47:12 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Ehh, in Hlm combineren en splitsen gebeurt nu al (2100 / 2200-serie). |
17-10-2012 21:49:43 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteDit was eerder gemeld: Quote |
17-10-2012 21:50:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVandaar dat die zo beroerd loopt, nu snap ik het. En dan DDZ er inzetten, dat is in dat verband helemaal een meesterzet ![]() Laatst bewerkt door broek53 op 17-10-2012 21:51 |
17-10-2012 21:54:13 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Met DDZ (of DDAR) combineren in doorgaande treinen is niet echt een succes gebleken nee. Toch maar weer een poging wagen![]() |
17-10-2012 21:58:41 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Erg ondoordacht om met dat materieel op doorgaande treinen te combineren. Tijd dat op de afdeling materieel planning men eens het handboek van de mcn door gaat nemen. Direct combineren met DDAR/MDDM/DDZ mag niet. En stil zetten, afbreken, combineren en remmen duurt allemaal veel te lang. Gr Joop mcn Lls |
17-10-2012 22:01:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kan zijn dat dat de basis is van de verwarring die er nu tot diep in de NS/Somda-gelederen lijkt te heersen over de materieelinzet. In de oospronkelijke opzet was de 2100/2200 allemaal DDZ, mogelijk is dat juist om deze reden teruggedraaid naar VIRM? |
17-10-2012 22:25:18 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Quote Naar mijn weten moet er op en rond empl Asd nog steeds in duwende situatie 25 km/h gereden worden met dit materieel. Lijkt me dus duidelijk waarom er geen ICR planmatig wordt ingezet rond Asd en dus niet in de 800 serie. |
17-10-2012 22:27:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Met twaalf rijtuigen, ja. |
17-10-2012 22:29:52 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De laatste stand die ik ken voor de 2100/2200 is een gemengde inzet DDZ en VIRM. Maar goed, dat was gisteren.![]() Het splitsen/combineren van de 800 in Asd zag ik ook tot mijn lichtelijke verbazing en ook in de 3500 gebeurt het nogal wat keren in de ochtendspits te Ehv in 3 minuten. Dan mag er ook niets dan maar ook niets mis gaan. Maar de bekende virtuele cirkel bij NS is dan ook altijd: bakkilometers besparen > dalende punctualiteit/gemor over zitplaatsen > niet meer bijplaatsen/aftrappen > punctualiteit omhoog/blije klanten > kosten worden weer te hoog > bakkilometers besparen > (zie verder bovenaan) En dat zo'n enkele keren per jaar. |
17-10-2012 22:33:30 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteJe bedoelt een vicieuze cirkel. (Even voor de goede orde ![]() |
17-10-2012 22:45:02 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ja, ik raak er helemaal van slag.![]() |
17-10-2012 22:46:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVoor Asd hebben mijn broeders van Ep Asd, later VV-rayon Asd, in de strijd tegen Ep 4, Ep 5 en NSR Logistiek sinds het doortrekken van wat nu de 3000 heet, oftwewel sinds 1991, weten te voorkomen dat ermee gerangeerd werd. Het is zowat het domste dat je op een dergelijk station doen kunt, met name het bijplaatsen. En als je er nu materieel mee bespaarde, maar dat is gezien de spitsbewegingen helemaal niet het geval. |
![]() |
advertentie |
17-10-2012 22:49:39 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
We gaan het allemaal meemaken en gaat het niet goed lopen dan is er vast wel een wijsneus die gaat bedenken dat het beter in Amr kan.![]() |
17-10-2012 23:05:13 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Moest dat omdat er toen nog 1:8 wissels en engelse wissels lagen in Amsterdam? Die zijn er aan de westzijde niet meer. Zijn ze er nog aan de oostzijde? Ik heb geen recente bvs-tekening. |
17-10-2012 23:06:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op het oostelijk eiland liggen er nog een paar. |
17-10-2012 23:11:30 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Off topic: Eh...VV-rayon, Ep 4 en Ep 5....Help me even... |
17-10-2012 23:11:32 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Dus helemaal geen MAT64 in de 6800? ![]() Straks alleen nog in de 6900 en nog 5200/6400 ? En nog wat her en der Vtjes? |
17-10-2012 23:17:49 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
5500 ook toch? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
17-10-2012 23:41:17 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Ep = dienst van exploitatie |
18-10-2012 06:56:12 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Heel kort door de bocht, Ep was wat nu NSR heet. Ep verzorgde de uitvoerende dienst, toen transport genoemd. Maar het omvatte meer dan nu NSR, oa verkeersleiding en treindienstleiding viel ook onder Ep. Ep 4, Ep 5 waren planningsafdelingen van Ep, wat nu NSR Logistiek heet. Dick van den Hoven |
18-10-2012 12:11:04 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Splitsen en combineren te Asd hebben ze verzonnen zodat Amr met 2 ret diensten af kan in plaats van de 4 nu, en (nog belangrijker) met zo weinig rangeerbewegingen in Amr kan de rangeerlocatie makkelijk opgeheven worden. Men kijkt niet meer naar de reizigers, maar alleen naar de interne kant. Ga in Asd maar eens een treinstel leeghalen die daar achterblijft met al die toeristen. Leuke klus en daarom de aansluiting op de treinstellen missen die wel doorgaan. Dat word een leuke boel. Maar dit is gewoon een ordinaire maatregel om de rangeerlocatie te Amr op te heffen en over te brengen naar Asd. De groeten uit Schagen |
18-10-2012 12:26:51 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Het aftrappen/bijplaatsen gebeurt ma-vr overigens een paar keer per dag in Asd: Aftrappen bij: 820, 826, 828 en 830. Bijplaatsen: 857, 861, 863, 865. |
18-10-2012 12:46:44 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
En de 859 komt wel dubbel uit Amr, of rijdt deze met een los stel? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
18-10-2012 12:57:01 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Is het mogelijk om de stopper 7000 ook op spoor 3 te laten wachten, net als de 17800 naar Zutphen ? De 17800 naar Zutphen vertrekt om .05 en .35, de 7000 komt om 08. en .38 aan. Het vertrek van de 7000 .24 en .54 valt wel samen met de aankomst van de 17800. Het zou mooi zijn wanneer de 17800 via spoor 2 op het westelijk deel van spoor 3 kan binnenkomen. Zo blijven spoor 1 en 4 beschikbaar voor de doorgaande IC's. Laatst bewerkt door abcde op 18-10-2012 15:31 |
18-10-2012 13:24:07 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteDubbel uit Amr. |
18-10-2012 13:46:33 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Kennelijk is er wel VIRM IV over want het stel dat in 859v rijdt doet in de ochtend helemaal niks. |
18-10-2012 14:37:19 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Quote De planning voor 2012 is zo ver ik weet als volgt: -5200/6400/6900/5500 geheel. -4400/9600/27900 2 setjes. Laatst bewerkt door koosmat64 op 18-10-2012 14:37 |
18-10-2012 14:51:19 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
* Slag 27920/57 en 27922/55 met 2x Plan V. De slag 27924/27959 met een ICM IV. * 6900 2 omlopen met elk 1 losse Plan V. Trein 6992 zelfs als IC retour (20885). ![]() * Volgens mij gaat het weer mis met de beruchte 4422 die lang slecht nieuws was in Wc: die gaat weer naar 2x Plan V (tegen 2x SGM III nu). 4420 moet het zelfs met een los V-tje doen (tegen SGM III nu). * Ook een aantal omlopen MDDM in de 9600/4400, 4 stuks. * De slag 5222/5221 kan per 9 december blijkbaar ook weer met een stel minder en gaat van 3x naar 2x Plan V. |
18-10-2012 15:04:06 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Worden hierbij ook de plan V van Zl - Emmen ingezet ? |
18-10-2012 15:13:07 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Voor Plan V zijn 40 diensten, waarvan 26 diensten daadwerkelijk 'rijdende' diensten zijn. En als die 950-965 blijven rijden dan zullen vast ook overal worden ingezet waar ze voorzien zijn. |
18-10-2012 15:15:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Misschien nog wel aardig: de poetsslag Ehv-Gvc/Bkh met 3 Plan V's blijft ook vanaf december rijden: za 80439 Ehv 11.23 - Gvc 13.11 en zo 80440 Gvc 20.50 - Ehv 22.25 uur. |
18-10-2012 17:30:00 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Quote Hoe doen ze het in het weekend dan met de 23500? Gaat hij dan ook gewoon met Plan-V rijden of niet? Verder denk ik als ik dit zie de 4400 weer een groot feest gaat worden.. |
18-10-2012 19:14:34 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Tja, leuk plan. Maar in plaats van het terugleggen van een wisselverbinding die daar tussen spoor 2 en 3 vroeger inderdaad lag, worden te Apeldoorn zowat alle huidige sporen en wissels opgebroken, behalve spoor 1 en 3 en een keergelegenheid voor de stopper uit Zutphen. Robuust maken heet dat. |
18-10-2012 20:14:11 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
4420 met losse V is gegarandeerd achterblijvers vanaf Wc, misschien al eerder zelfs. 4422 met twee tweetjes is ook echt te krap. Ongelofelijk hoe men dit soort dingen toch steeds weer weet klaar te spelen. De op de 4420 kerende 4425 krijgt er in Nm een stelletje bij, of hopelijk twee? Wat een contrasten in de ochtendspits, van losse V tot een MDDM :-/ |
18-10-2012 20:47:21 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Zoals Sjoerd al zei, kun je niet van spoor 2 om spoor '3b' heen rijden, behalve door kop te maken en terug te steken maar dat is wel weer erg overdreven ![]() De oplossing is simpeler: de 7000 op spoor 3 binnen laten komen en de 17800 op spoor 4 afwikkelen. Betekent wel dat de 1500 uit Amf sloom en slingerend op spoor 3 moet binnenkomen dus er iets langer over doet. |
18-10-2012 21:41:26 | ||
---|---|---|
wadloper96
![]() |
QuoteWaarom gaat de serie 4400 met een losse V rijden? Zoz achterblijvers en er zijn Mat'64 genoeg. 26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P |
20-10-2012 18:28:24 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Nog even een vraagje wat me net te binnen schoot toen ik in Asd in de trein stapte, waar gaat de IC-Berlijn vanaf 9 december keren in Amsterdam? Mogelijkheden: - Loc omlopen/wisselloc aankoppelen en naar de Meer? - Westelijk eiland? - Leeg door naar de Zaanstraat en dan naar de Meer? - Haarlem? - Of nog iets anders? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
20-10-2012 18:30:22 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Een blik op de treinnummerlijst levert mij de series 70140 en 70240 op, die Asd-Aswplz v.v. rijden met als omschrijving 'Ledig Mat IC Berlijn'. Dat lijkt me vrij duidelijk ![]() |
20-10-2012 18:32:01 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
In de treinnummerlijst vind ik: 70140-70149 70240-70249 70340-70349 Allen Asd-Aswplz t.b.v. IC-Berlijn. Dus deze wordt op de Zaanstraat schoon gemaakt. Mvg. Bart |
20-10-2012 18:50:19 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Er staat trouwens een nieuwe versie van de treinnummerlijst online met deze verschillen (17-10-2012 tov 09-07-2012): Nieuw: Trein 12199 als IC Asd-Hlm-Gv-Rtd Treinen 27408-27417 als SPR Asd-Asb v.v. met omschrijving 'Extra treinen agv onttrekkingen Asb' Ook nieuw zijn een aantal treinen met omschrijving 'winterhard spoor': Trein 22695 als SPR Ass-Asd Trein 24899 als SPR Asd-Ass Trein 25484 als SPR Ass-Asd Trein 26378 als SPR Ass-Asd Verdwenen: Serie 30500 van Connexxion (ST Ah-Zv, was al niet in gebruik) |
22-10-2012 11:50:28 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Quote Mijn optie: Keren op spoor 15. De achterblijvende loc rijdt naar het oostelijke opstelspoor gelegen aan spoor 15 en wacht op de volgende rijtuigen uit Berlijn. Dan rijdt deze weer terug om de IC Berlijn te gaan rijden. De achterblijvende loc... enz. |
22-10-2012 11:52:34 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Quote Volgens dit bericht wordt het de Zaanstraat. |
22-10-2012 13:40:26 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Het is dan ook veel makkelijker om spoor 15 in de tussentijd vrij te houden![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
31-10-2012 21:11:22 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Op de site van ProRail staat in een document over de bediening van Leidsche Rijn een overzichtje van de materieelinzet aldaar welke ik hier nog niet voorbij heb zien komen: 500 - 10 bakken VIRM 1700 - 10 bakken ICM 2000 - 8 bakken VIRM 2800 - 6 bakken VIRM 12500 - 9 bakken ICM 4000 - 8 bakken SLT 6100 - 4 bakken DDZ (medio 2013) 8800 - 6 bakken VIRM 9800 - 8 bakken SLT Uiteraard zal de samenstelling gedurende de dag afwijkend zijn, ik neem aan dat men hiermee de maximale inzet in de spits bedoeld, aangezien dat bij een capaciteitsknelpunt vaak de bepalende factor is. Opvallendste vind ik DDZ als sprinter Utrecht - Woerden, is dit daadwerkelijk de bedoeling? |
31-10-2012 21:18:38 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Heb je ook een link?? http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
31-10-2012 21:21:42 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Ik hoop niet dat het de maximale inzet in de spits is. In de huidige 12561 + 561 rijden totaal 16 bakken IRM. In drgl 2013 heb je op die tijd de nieuwe 12561 en dat gaat echt niet in 9 bakken ICM passen tussen Ut en Amf. Hooguit tussen Amf en Zl zullen die treinen echt rustiger worden doordat een deel van de stroom via de Hanzelijn gaat, maar die route nemen reizigers Ut -> Zl natuurlijk niet. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
31-10-2012 22:11:11 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Pagina 5 van dit document dus: http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteitsverdeling/knelpuntenincapaciteit/Documents/Capaciteitsanalyse_Utrecht_Leidsche_Rijn.pdf ![]() |
01-11-2012 00:10:06 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Wanneer wordt eigenlijk de serie 6100 geintroduceerd? Ik zie in de reisplanner slechts 4 treinen Ut-Wd, namelijk 2x 8800 en 2x 9800. |
01-11-2012 00:23:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteAan de aard van het document te zien, gaat het om de gehanteerde rijtijden in de dienstregeling en is elke overeenkomst met enige concrete materieelinzet een kwestie van louter toeval. |
01-11-2012 07:23:45 | ||
---|---|---|
tochjo
![]() |
Quote Medio 2013. |
01-11-2012 10:08:28 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Rover Afdeling Leiden is zeer ontevreden over de nieuwe dienstregeling tussen Leiden en Den Haag: http://www.alphen.com/roverleiden/nieuwsbericht/ns_traject_leiden_den_haag_in_2013 Deze kritiek is zeer terecht! Laatst bewerkt door FST op 01-11-2012 10:08 |
01-11-2012 10:23:35 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Er zitten twee kanten aan. Aan de ene kant is het zo dat op relatief de korte afstand de dienstregeling minder mooi wordt maar aan de andere kant is er nu bijvoorbeeld wel een snellere verbinding naar het Noorden van het land. In Flevoland speelt een beetje hetzelfde. Doordat intercity's naar Schiphol sprinters gaan inhalen neemt het aantal reismogelijkheden in het uur naar Duivendrecht en verder af. Ook verdwijnt de IC-stop in Almere Buiten. Daartegenover staat wel de fors snellere verbinding naar het Noorden. Nu is in het Flevolandse geval het voordeel veel groter dan in het geval van Leiden maar het is maar even om aan te geven dat je nou eenmaal niet iedereen blij kunt maken met een nieuwe dienstregeling terwijl wel grote verbeteringen in zitten. |
01-11-2012 11:02:35 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Rover spreekt over 22-8 en 25-5 liggingen. Die zie ik niet hoor. In de reisplanner staan 10-20 liggingen richting Gvc en 22-8 liggingen richting Ledn (10-20 bij aankomst). Overigens valt er in het 20 minutengat een Sprinter, waardoor er de facto een 10' dienst ontstaat. Ook het half uur wachten als je de aansluiting 5700-2600 mist geldt natuurlijk alleen als je naar Roosendaal of verder wilt. Tot Ddr rijdt er nog een 2200. |
01-11-2012 13:54:12 | ||
---|---|---|
mhlvdijk
![]() |
Quote Dat ben ik niet met je eens. Het aantal reizigers vanuit Almere dat naar Amsterdam reist is niet in verhouding met de enkele reiziger die naar Zwolle en/of verder moet. Daarnaast is voor de reis naar Amsterdam de auto niet altijd een optie (file) terwijl je richting Zwolle ook per auto prima uit de voeten kan. |
01-11-2012 14:40:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dan had je de Hanzelijn niet aan moeten leggen, lijkt mij. |
01-11-2012 15:06:04 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Uiteindelik draait de aanleg van de Hanzelijn ook niet om Almere en Lelystad, maar in eerste instantie voor de verbinding tussen Amsterdam/Schiphol en Zwolle/Groningen/Leeuwarden. Daarnaast is het voor reizigers vanuit Leiden en Den Haag een snellere verbinding en kunnen de Gooi- en Veluwelijn worden ontlast (in aantal reizigers en niet in aantal treinen). Dat reizigers vanuit Almere en Lelystad nu sneller per trein richting Zwolle en verder kunnen is een leuke bijzaak. Tussen Leiden en Den Haag gaan niet minder treinen rijden maar in een scheve tijdsligging. Vervelend voor hen die hun reis niet plannen maar daar houd het wel op. Zoals al eerder gezegd kun je niet iedereen blij maken. |
01-11-2012 15:16:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Overigens is die ongelijke verdeling het gevolg van het failliet van de corridorgedachte (of de uitwerking) vwb Leiden, maar dat lichtelijk terzijde. |
01-11-2012 15:28:13 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Sorry hoor, maar dat is regelrechte onzin... Zie het commentaar wat ik onder dit bericht (http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/leidenenregio/article18712663.ece/Leidse-reiziger-dupe-van-Hanzelijn) in het Leidsch Dagblad geplaatst heb. Quote Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |