Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 15 juni 2014 |
![]() |
10-06-2014 20:19:11 | ||
---|---|---|
wouter15
![]() |
Zijn het geen acht omlopen? Zover ik het vandaag eens bekeek zijn de omlopen in de 2000/8800 qua materieel ongeveer zo: *3 omlopen VIRM6 *1 omloop VIRM4 *4 omlopen ICM7 Laatst bewerkt door wouter15 op 10-06-2014 20:23 |
10-06-2014 20:25:59 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Quote'tis überhaupt al apart dat men daarop plant, er stopt namelijk te Ddr geenenkele trein alleen op 1b want ze staan eigenlijk altijd deels over het wissel heen daar. Potentieel weer een reisinfodrama dus, al is dit al iets beter dan wat men eerst deed (op 1a plannen, dat ging helemaal mis qua reisinfo) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
10-06-2014 20:29:22 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Hopelijk is vanaf morgen en andere dagen de nieuwe regeling normaal en dat de dal-stellen langer zijn ![]() |
10-06-2014 20:34:12 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Dan heb je er eentje dubbel geteld, het is 1xVIRM8, 3xVIRM6 en 3xICM7, waarbij de VIRM8 buiten de spits gesplitst wordt. De 2800 is 3xICM7, netto zijn de 2000/2800/8800 bij elkaar dus van 11 naar 10 omlopen gegaan doordat er te Ut krapper gekeerd wordt (was respectievelijk 16, 16 en 20 minuten, nu 4, 6 en 10 minuten). Quote Hetzelfde grapje heb je te Ut, waar men ook in komend wijzigingsblad de 2000 op 9a ingevoerd heeft als deze 6 of minder bakken heeft. Nog leuker is dat de binnenkomende 8800 dan op 9b binnenkomt en de kerende 2000 van 9a vertrekt. Die kronkel krijgt men nog altijd niet uit de systemen gehaald, want zelfs bij dagplanwijzigingen waarbij er een bakje bijkomt of afgaat wordt de perronfase altijd keurig aangepast. |
![]() |
advertentie |
10-06-2014 23:04:31 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Quote Ok . Maar raar dat men dan hier https://somda.nl/forum/7685/9/ met een ? teken noemt ICR9 2 locs. Of misschien was Frontier in de veronderstelling dat td 9 nog even door bleef rijden. Nee dan reken ik er gewoon helaas op [ Al een paar weken rekende ik eral op , gelukkig nog prachtige afsch. rit gereden met ICRm td 9 in de 1900 afgelopen zonnige vrijdag samen met m'n prinsesje ] dat er na 13 juni geen ICRm meer rijdt in de 1900. |
11-06-2014 15:15:19 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
De diensten op ns... zijn volgens mij uit. Ik zie geen ICR inderdaad meer in 1900 . Maar ik heb er al op gerekend. Gelukkig hebben we nog prachtige afsch. rit gehad afgelopen vrijdag! |
11-06-2014 15:25:12 | ||
---|---|---|
Ovindel
![]() |
Nou ja, in 2015/16 komen ze gewoon weer terug in de 1900 hoor! Alleen dan met Traxx'en ervoor ipv 1700'en. |
11-06-2014 16:58:06 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Alleen niet meer de huidige route [ HSL ipv via dordrecht , Delft ] en ook niet meer tussen Venlo en Eindhoven. |
11-06-2014 17:13:13 | ||
---|---|---|
Ovindel
![]() |
Da's waar, alhoewel Delft nog niet zeker is... ik hoop van wel want anders wordt het een extra overstap voor mij wat uiteindelijk geen verkorte reistijd voor mij betekent. %03% Maar goed, voor zover het ICR HSL verhaal. ![]() |
11-06-2014 21:59:57 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In de 1900 zo te zien 8 omlopen met DDZ en 3 met ICM. Een verdubbeling van het aantal DDZ in de 1900 dus, waarbij niet alleen ICR maar ook ICM vrijkomt. De omlopen startende met de 1920 en 1922, nu beide ICM10 (ooit volgens mij zelfs ICM12), worden DDZ, net als beide ICR omlopen nu. De omlopen startend als 1921 en 1923 worden omgewisseld, nu start de 1921 met ICM7 en de 1923 met DDZ8, dat lijkt andersom te worden. Oftewel ICM in de omlopen startend als 1916, 1924 en 1923, en DDZ in de rest. |
16-06-2014 15:17:55 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
7924 rijdt vanaf vandaag 2 minuten later vanuit Es (7.06 ipv 7.04), zodat er niet meer voor Hengelo voor een_grote_leegte gewacht moet worden. Resultaat is nog klantonvriendelijker, omdat de overstap op de 31224 niet meer bestaat. Vet handig. Bij twijfel: gebruik beton. |
17-06-2014 16:04:29 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Volgens mij nog niet gemeld: sinds gisteren staan de diensten voor mcn'n en hc's m.i.v. 15 juni weer online bij NS4NS: http://ns4ns.nl/Diensten150614/Mcn/ He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-06-2014 16:37:10 | ||
---|---|---|
IC140
![]() |
Quote Dat zal een dagplan-wijziging zijn geweest. In het wijzigingsblad en ook in de reisplanner vertrekt hij gewoon weer om 7:04. |
17-06-2014 17:45:34 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Was al gemeld, maar zonder link. Bestanden lijken echter gecodeerd te zijn, ze zijn wel te lezen, maar alleen doordat er een speciaal lettertype in de pdf zit ingebakken die de tekst decodeert. Zodra je de tekst wil kopieren/plakken krijg je willekeurige tekens. Ik ben bang dat de scriptjes om lijstjes te genereren dit niet leuk vinden, hoewel de codering eenvoudig te breken lijkt is dit handwerk. |
01-07-2014 00:01:54 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
En nu dan ook weer dit wijzigingsblad in lijstvorm (met wat troep her en der ivm de vakantiedienstregeling): http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014.htm ![]() |
01-07-2014 07:39:36 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Bedankt![]() De (1)9500 is altijd SGMm. |
01-07-2014 11:08:46 | ||
---|---|---|
koos
![]() |
Goed nieuws voor de liefhebbers van ICRm. In het wijzigingsblad is te zien dat er in het weekend planmatig ICRm wordt ingezet in de 3600. |
01-07-2014 11:21:46 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
=D nu nog is kijken of het echt zo is! |
01-07-2014 12:07:24 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Volgens de lijsten rijdt de 9700 ook op zondagmiddag, ik vermoed eerder foutjes doordat de diensten in een ander formaat gepubliceerd zijn dan de script verwacht. |
01-07-2014 15:09:59 | ||
---|---|---|
koos
![]() |
Volgens mij klopt de lijst voor de serie 3600 niet. Zo staan er vanaf trein 3658 vrijwel alleen maar VIRM gepland op vrijdag, maar alle andere dagen ICRm. Leek mij overigens al erg sterk dat NS ineens ICRm inzet in het weekend. |
01-07-2014 20:30:36 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
en bij de leeg materieel ritten staan treinen die o.a. om 25.50 uur vertrekken... |
01-07-2014 20:44:52 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Kan erger, de 71417 komt op 30:13 aan op Bkh. Dit klopt echter wel, het is maar net hoe je het aangeeft. Er zijn namelijk diensten die de nachtgrens passeren, het betreft dan een zondagse dienst, maar de trein rijdt in werkelijkheid op maandag. Om verwarring te voorkomen is doortellen dan een goede optie. In de statische dienstregelingen zie ik ook 26:46 staan voor de 4397 op vrijdag. Wat echter niet klopt is ICR in het weekend, 9700 in het weekend en de vele LM ritten die eigenlijk reizigerstreinen zijn. Er is geen ICR gepland in het weekend dit wijzigingsblad. |
01-07-2014 20:45:28 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Dat klopt dan weer prima, dat is 01.50 de volgende dag - wat qua diensten nog wel bij de vorige dag hoort. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
01-07-2014 22:23:09 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Quote Laatst bewerkt door Amazonous op 01-07-2014 22:23 |
02-07-2014 22:04:51 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteMet dank voor het opmerken! Er ging ergens iets mis met de uitlijning van de bronbestanden en dat wordt nu ondervangen. De bestanden zijn bijgewerkt en daarmee ook de betrouwbaarheid ervan ![]() |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 15 juni 2014 |
![]() |