19-09-2015 10:05:57 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
En door uitgelopen Bauarbeiten nu niet via Linker Rheinstrecke, maar vanaf Neuwied via Rechter Rheinstrecke |
19-09-2015 10:39:53 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Vervolg-drgl ; Worms 12.32 - Mannheim Hbf 12.59 - Hockenheim 13.22 - Karlsruhe Gbf 14.11 - Pforzheim 14.32 - Leonberg 15.23 - Sindelfingen 15.44 - Horb 16.33 |
19-09-2015 18:24:48 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
QuoteEr staat nu bij de bijzondere ritten dat de losse loc morgen pas rijdt ![]() http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
19-09-2015 18:38:36 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Onze fout, de rit daar maar maar helemaal verwijderd anders raakt 'ie bij iedereen weer ongelezen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
![]() |
advertentie |
19-09-2015 19:10:37 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Hedenavond dan nog de V100 + 1315 van Horb ca 20.00 - Bietigheim-Bissingen 22.00 , overnachting, dan morgen vroeg Bietigheim 8.00 - Heidelberg 9.19 - Mannheim Hbf 9.34 - Worms 9.55 - Mainz Hbf 10.37 - Bingen Hbf 11.13 / 11.38 - St Goar 12.00 - Koblenz Lützel 12.35 - Linz (Rhein) 13.06 - Troisdorf 13.39 / 13.41 - Köln Südbrücke 14.00 - Köln West 14.08 - Grevenbroich 14.37 - Viersen 15.02 / 15.18 - Venlo 15.47 - Blerick 15.55 |
20-09-2015 07:41:25 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Vertrek 8.00 wordt niet gehaald, waarschijnlijk een uur later. |
20-09-2015 18:37:45 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Even een vraagje aan de HSL crew: Waarom is besloten om de 1832 niet in de bruine HSL huisstijl te maken? |
20-09-2015 21:25:18 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Een bericht is verwijderd, omdat spotmeldingen thuishoren in het topic opvallende dingen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
20-09-2015 22:49:32 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
De 1832 is een rijdend reclameobject. Bedrijven betalen per half jaar om reclame te plaatsen in een zo'n blokje. De 1832 rijd half Nederland door en op die manier hopen bedrijven meer klanten te kunnen trekken. Dat is eigenlijk de gedachte achter zo'n blokjeslok. |
20-09-2015 22:59:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Mmaar ik vraag me af of het geheel aansluit bij de vraagsteller, want ook in het bruin hadden het dambord-motief kunnen worden aangebracht. Was ten tijde van het aanbrengen hiervan al sprake van de bruine kleurstelling op andere HSL-locs? ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 20-09-2015 23:00 Choo choo..... |
21-09-2015 00:09:40 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Nee, toen was er nog geen bruine huisstijl. |
21-09-2015 07:49:41 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Als ik het goed heb gezien blijft het stadswapen behouden, da's mooi geregeld. |
21-09-2015 09:31:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat heb je goed gezien. Het is zelfs crème-kleurig geworden![]() |
21-09-2015 10:57:46 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ik moet zeggen dat het bruin-oranje-creme best goed staat op een 1300! Shqiperise-lopers? |
21-09-2015 15:39:00 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Om nog even aan te haken op de opmerking van @mich. De 1832 is volgens mij de eerste eigen loc van HSL. Ten tijde van de aanschaf van de 1832 werden alleen lease locs gebruikt. |
21-09-2015 15:44:32 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De eerste in Nederland ja, in Duitsland is HSL veel groter. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-09-2015 17:37:14 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Ik meen ooit iets gelezen te hebben dat de 1832 echt de alle eerste eigen loc van HSL is en dat heb ik het over het hele bedrijf HSL Logistik. Dus ook Duitsland. In het begin van HSL werd er in Duitsland gebruik gemaakt van gehuurde V60'ers Prima's en ze hadden ook nog een G2000. |
21-09-2015 19:57:55 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Een plaatje van beide 1300én te Blerick via FB: https://www.facebook.com/Klokshop/posts/837043009743251?notif_t=notify_me_page Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
21-09-2015 21:54:27 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
En op die foto is ook het NVR-nummer van de 1304 leesbaar: 91 84 1300 004-6 NL HSL |
25-09-2015 00:13:43 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Paar berichten verwijderd. Dit topic gaat over feiten, meningen over kleuren mag je best in Ditjes en datjes melden, maar doe dat niet hier. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
25-09-2015 11:12:22 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Morgen middag gaat de 1832 met de 1304 van Blerick naar Nijmegen. Maandag ochtend gaan ze door naar Zutphen. |
25-09-2015 12:26:51 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Twee berichten verwijderd. Nogmaals: dit topic gaat over feiten. Plaatsen om te spotten kunnen worden vermeld in https://somda.nl/forum/15643/Waar+ga+je+spotten+%3F/ . Met vriendelijke groet, Het moderator team |
25-09-2015 16:54:14 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Tijden overbrenging 1304: zaterdag vertrek 15.00 Blerick-Eindhoven-Nijmegen. Maandag vertrek 7.00 Nijmegen-Zutphen. |
25-09-2015 20:33:45 | ||
---|---|---|
Treinfan98
![]() |
Wat is de maximale snelheid van dit transport? Eigenaar van de website Het Treinenhoekje: www.hettreinenhoekje.nl |
25-09-2015 21:56:55 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Maximaal 80 km/h |
27-09-2015 12:57:05 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Voor de mensen die de 1304 nog niet goed hebben kunnen bekijken, heb ik gisteren even een foto geschoten van de zijkant. Veel kijkplezier![]() https://www.flickr.com/photos/koenbrouwer/21130392264/in/dateposted/ |
27-09-2015 17:54:36 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Da's n goeie foto, bedankt voor het delen. Ik heb m gisteren voorbij zien komen, en de kleur staat de loc goed. |
27-09-2015 22:18:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Mooie foto. Zie ik nou een metalen plaat onder de deuren? Laatst bewerkt door aarclay op 27-09-2015 22:18 Choo choo..... |
27-09-2015 22:24:27 | ||
---|---|---|
midniight
![]() |
Zie je goed dat er staal zit. Hebben alle 1300-en gehad. Check ook de 1312 van NSM maar. Twello, mooi gat op de Veluwe! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-09-2015 23:22:10 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Klopt stootplaat. |
28-09-2015 00:06:03 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ah, nooit opgevallen![]() Thanks Choo choo..... |
28-09-2015 22:17:56 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Hij zit goed in de verf, ook mooi de draaistellen meegepakt zo te zien %02% |
29-09-2015 14:24:19 | ||
---|---|---|
midniight
![]() |
Maar ik zag een foto dat de 2 bruine 1200-en van EETC door de 1832 in Blerick zijn neergezet. Toevallig ook voor de HSL Logistik? Laatst bewerkt door midniight op 29-09-2015 14:24 Twello, mooi gat op de Veluwe! |
29-09-2015 14:26:34 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Nee. |
29-09-2015 14:51:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daarbij zijn ze particulier bezit en waren ze aan EETC verhuurd, die heeft het contract opgezegd en is toen met de 1621 gaan rijden. De machines zijn dus niet van EETC, en eigenlijk ook nooit geweest ![]() |
29-09-2015 15:14:19 | ||
---|---|---|
midniight
![]() |
ah, dan is het duidelijk! Twello, mooi gat op de Veluwe! |
30-09-2015 00:05:05 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Ja en ook het hele dak! |
30-09-2015 08:42:58 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
offtopic/reclame bericht verwijderd. |
22-10-2015 05:53:38 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
De Facebook van HSL meld dat er Maandag onder voorbehoud een proefritten van hun eerste eigen diesellocomotief. Om het nog even een verrassing te houden wordt er nog niet zo veel verklapt. |
24-10-2015 00:15:40 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Speculaties, onzinberichten en nutteloze "ik weet het maar ik zeg het lekker niet" berichten verwijderd. Hier ontopic ontwikkelingen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
24-10-2015 12:59:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
HSL Logistics meldt dat het een loc met radiobediening wordt uit Rotterdam. Overmorgen weten we meer, als het meezit. |
25-10-2015 20:11:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Komende week weer topdrukte: 25 treinritten. Waaronder meerdere keteltreinen naar Rotterdam, een gasketeltrein naar Sloe en de Pon. Omdat de 1304 nog niet klaar is huren we een RRF 1600 erbij. Woensdag een nieuw transport: nieuw vervoer met ketelwagens naar Oss. In Sloe rangeren we als het goed is zelf, met een T73 van RRF. Laatst bewerkt door mich op 25-10-2015 20:14 |
26-10-2015 12:48:15 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Ik kreeg via https://www.facebook.com/OpdeRails en https://www.facebook.com/HSL-Logistik-151810021554784/ een foto van de fabrieksplaat van de nieuwe diesel van HSL. Laatst bewerkt door nathanvos2 op 26-10-2015 12:49 |
26-10-2015 13:51:43 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
De 691, ex-Cronifer, ex-Kandt, ex-NS. |
26-10-2015 14:45:19 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat betreft dan zeker de locomotief die begin dit jaar op marktplaats stond? (zie https://somda.nl/forum/12992/Hippeltjes/) Dat waren er destijds geloof ik twee stuks. Laatst bewerkt door michaben op 26-10-2015 14:45 |
26-10-2015 14:48:04 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Toen in de aanbieding 691 en 633 (defect). 57 jaar OV-fotografie. |
27-10-2015 08:00:37 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
633 zit er ook bij die is echter alleen voor de onderdelen. |
27-10-2015 23:21:04 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Onzinbericht verwijderd. Hier gaat het over ontwikkelingen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
29-10-2015 17:26:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het gaat goed met HSL, de drukte blijft. Volgende week op de planning onder voorbehoud: er wordt weer de hele week gereden met de 1832 en gehuurde 4402. ma gasketeltrein (vloeibaar propaan) kfh-Sloe-Bh ma keteltrein Bh-Awhv di PON di keteltrein Awhv-Bh di keteltrein kfh-bh wo keteltrein Kfh-Bh met 1832 wo keteltrein kfh-bh met 4402 do keteltrein Bh-Kfh met 1832 do PON do keteltrein bh-kfh met 4402 vr keteltrein kfh-bh vr PON zo keteltrein bh-kfh In de keteltreinen zit Ethanol, Ethylbenzeen of Biodiesel. Onder voorbehoud gaat ook de 1304 rijden. Onder voorbehoud nog een extra verrassing, daarover later meer. Laatst bewerkt door mich op 30-10-2015 08:58 |
29-10-2015 20:14:34 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Een verassing? Jullie gaan met een stoomloc rijden? Of bedoel je toch een verrassing? %08% |
30-10-2015 08:58:55 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat laatste ![]() |
30-10-2015 11:19:04 | ||
---|---|---|
class66fan
![]() |
Dat zou wat zijn HSL Logistic huurd een stoomloc bij de VSM of SSN om goederen treinen te rijden, was het maar waar%02% |
30-10-2015 11:24:27 | ||
---|---|---|
V200
![]() |
In Duitsland gebeurt het wel eens met werktreinen. Het mes snijdt aan twee kanten, inkomsten voor de museumorganisatie, goedkoper dan diesellocs huren (laatste weet ik niet zeker). Zo gek zou het dus niet zijn. Probleem is alleen de infrastructuur, er zijn geen waterkolommen meer en kolen laden op de eindpunten is ook moeizaam. |
30-10-2015 12:06:14 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Is de bestemming in Awhv de NWB (ik gok van wel)? |
![]() |
advertentie |
30-10-2015 12:13:12 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
NWB is inderdaad de bestemming, tenzij er natuurlijk ineens vervoer naar ETA zou komen ;P |
30-10-2015 13:44:46 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Even oftopic. Een stoomloc voor een reguliere goederentrein is hier ook al eens gebeurt. Toen LOCON net het vuilvervoer had gekregen hadden ze meteen een tekort aan locs. Daardoor heeft de VSM diverse keren bijgesprongen waardoor er ook een keer een stomer voor een vuiltrein heeft gestaan. |
30-10-2015 13:47:53 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Quote NWB en ETA Waar staat dit voor? |
30-10-2015 13:57:15 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Vermoed bedrijven met spooraansluiting in de Westhaven (Awhv), de NWB is op de tekening van sporenplan.nl in ieder geval te vinden. |
30-10-2015 13:59:51 | ||
---|---|---|
Sam
![]() |
Noord-Europees Wijnopslag Bedrijf & EuroTank Amsterdam. |
01-11-2015 23:27:21 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Een hele rij berichten verwijderd. Dit onderwerp gaat over ontwikkelingen. Fantaseren kan in ditjes&datjes. Gaarne dus ontopic over concrete ontwikkelingen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
02-11-2015 15:55:16 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Morgenvroeg vertrekken we rond 11.00 van de Watergraafsmeer met de 1252. Hiermee halen we in Blerick de 1254 op. Deze gaat naar Amersfoort voor een grote onderhoudsbeurt en komt deze week nog in dienst voor HSL Logistik! Hij zal gebruikt worden voor de lichtere goederentreinen zoals de PON autotrein en ontijzelritten. |
02-11-2015 16:40:01 | ||
---|---|---|
midniight
![]() |
OH, Das gaaf! Das dus 4de elok. Twello, mooi gat op de Veluwe! |
02-11-2015 17:03:59 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
HSL 1214....???? 57 jaar OV-fotografie. |
02-11-2015 17:14:17 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Stoer! Wordt ie ook bruin, of blijft 1254/1214 zoals ie nu is? |
02-11-2015 19:16:08 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Alles kan natuurlijk, alleen de loc heeft ...12 054- in zijn UIC-nummer staan en daarmee is 'ie geregistreerd. Of de verkorte nummers ook geregistreerd zijn weet ik eigenlijk niet, wie? |
02-11-2015 19:54:52 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Bij mijn weten niet. De UIC is leidend, dát weet ik wel. Wel gaaf, nieuwe loccen op de baan. ![]() Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
02-11-2015 20:04:32 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Eigen (verkorte) nummers zijn naar eigen keus of je ze er überhaupt op zet. Alleen UIC voldoet voor de wet. |
02-11-2015 20:06:00 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Mijn complimenten voor de keuze van "museale locs" voor het regulier rijden van goederentreinen. Hoe groot is jullie korps van machinisten eigenlijk die op deze machine mag gaan rijden? |
02-11-2015 20:47:15 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Materieelinstructie is niet zo ingewikkeld, lijkt me. |
02-11-2015 22:55:17 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Op dit moment een stuk of 4. Allemaal ex EETC/ACTS machinisten. |
03-11-2015 09:21:33 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dienstregeling vandaag met de 1252 Wgm-Br: 51501 Wgm v 11.28 Ut 11.58 Ht 12.46 Ehv 13.20 Br a 14.04 Bron: Facebookpagina HSL Logistic. |
05-11-2015 09:38:11 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Het staat al op de Facebook van HSL en het staat al in het OD topic. Misschien is het handig om het ook nog even hier neer te zetten. De 1254 maakt vandaag onder voorbehoud zijn comeback voor een goederentrein. |
05-11-2015 19:18:39 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
En wel voor een lege keteltrein Kfh - Dmnz - Bh. Laatst bewerkt door wouterder op 05-11-2015 19:19 |
20-11-2015 13:00:00 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Vandaag heeft de 1304 zijn eerste rit gemaakt, de 1254 trekkend van Zp via Ah en Ut naar Amf. |
20-11-2015 16:04:32 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Waarbij de 1304 voorafgaand een pendelproefritje naar Dvge heeft gemaakt en na overbrenging ook nog een pendeltje naar Ndb. |
23-11-2015 08:09:32 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
Weet iemand welke HSL loc door het stootjuk is gegaan afgelopen vrijdagavond op Kijfhoek? betreft loc van trein 51515.... |
23-11-2015 12:03:07 | ||
---|---|---|
D417
![]() |
wss de 1832 maar die is nu als llt van Kfh naar Bh onderweg. |
23-11-2015 14:39:30 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Was met de 1832, door glad spoor. Geen schade. |
26-11-2015 13:21:55 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Vanmiddag gaat de 1304 voor het eerst op pad met een autotrein Awhv-Odz, vertrek rond 15u: https://www.facebook.com/NVBS.Twente/posts/542976245860838 |
02-12-2015 06:21:18 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
"Zondag staat er weer een rit met de 1304 op de planning: een beladen keteltrein Bad Bentheim-Kijfhoek. Tijden nog niet bekend" aldus de FB site van HSL. De voorkeursroute is dv amf dmnz gd rtd |
05-12-2015 18:15:35 | ||
---|---|---|
HSL1304
![]() |
kan weg Laatst bewerkt door HSL1304 op 10-12-2015 22:10, reden: link werkt niet meer |
08-12-2015 09:06:02 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
kan weg Laatst bewerkt door mich op 08-12-2015 16:22 |
08-12-2015 09:21:00 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Met de 1304? Dat zou echt een magnifiek gezicht zijn![]() |
08-12-2015 09:49:18 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Weet iemand de fabrieksnummers van de 1304 1315 1254 1832 en 691? Laatst bewerkt door mich op 08-12-2015 16:22 |
08-12-2015 10:01:11 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Dan krijgen we dus de 1832 voor de BM73? Lijkt me een mooi gezicht, maar zou je hem alsjeblieft wel een keertje willen wassen? Hij is meer grijs dan wit/zwart op het moment ![]() |
08-12-2015 10:05:02 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De 1832 wordt bij zijn volgende onderhoudsbeurt begin jan. gewassen. Die loc daarvoor wassen kan ik niet daar ik de blauwe wagons met watertank en ladders niet op de kijfhoek heb maar in Blerick voor het opknappen van de 1300. |
08-12-2015 10:24:33 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat is echt jammer, maar goed om te weten dát hij nog gewassen gaat worden ![]() Ik zit me al een tijdje iets af te vragen: Waar staat de afkorting HSL eigenlijk precies voor? (niet de hogesnelheidslijn in dit geval) Laatst bewerkt door DDZ7504 op 08-12-2015 10:26 |
08-12-2015 10:57:32 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
. Laatst bewerkt door rolandrail op 08-12-2015 12:41 |
08-12-2015 11:10:39 | ||
---|---|---|
class66fan
![]() |
Daar in Blerick is het opmerkelijk stil wat het opknappen betreft van de 1315. Die staat er nu nog steeds in de oude kleur, zag ik gisteren toen de loods deur open stond. Ben benieuwd wanneer ze die lok gaan opknappen , zal nu wel geen tijd voor zijn? |
08-12-2015 11:35:13 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De 1254 (=1214) heeft fabrieksnummer 938. De 691 (=642) heeft fabrieksnummer 2139. Zie onder andere de collectie van het Spoorwegmuseum op Museummaterieel.nl, daar is het zo van af te leiden. Misschien dat één van de lezers van het museum kan kijken of Alsthom ooit een lijst met fabrieksnummers op tekeningen ofzo heeft gezet? |
08-12-2015 11:37:25 | ||
---|---|---|
arny1981
![]() |
Ik meende ergens te hebben gelezen dat zij met hsl 1315 pas in het nieuwe jaar van 2016 aan de gang gaan. |
08-12-2015 13:12:09 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Volgens mij is er nog niet zo veel gebeurd met de 1315. Zo veel tijd is er ook niet meer om de 1315 aan de praat te krijgen. Al die stilstand vindt de 1315 ook niet fijn. |
08-12-2015 13:51:56 | ||
---|---|---|
V64
![]() |
Laat die mensen rustig de tijd om een en ander voor elkaar te krijgen. Het blijft natuurlijk ook een commercieel bedrijf, en we mogen al heel dankbaar zijn, wat ze allemaal al voor leuks op de baan hebben gebracht. |
08-12-2015 14:33:24 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
QuoteAls je al ruim vijftien jaar stilstaat, dan kunnen die paar maandjes er best nog wel bij. Eerst eens kijken hoe de 1304 zich houdt. Het kan best zijn dat dat een drama wordt. Dan kun je de conclusie trekken dat niks meer wordt met de 1300'en, of dat je een pluklocomotief nodig hebt om de 1304 weer op de been te helpen. En je moet werk hebben voor zo'n locomotief en de middelen om hem weer in dienst te kunnen stellen, zowel financieel als materieel. |
08-12-2015 16:26:15 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Als er wat aan de 1315 gebeurd meldt ik dat wel. Dit heeft geen haast. Bovendien hebben we daar nu geen capaciteit voor. De planning voor deze week die ik eerder hierboven heb gezet kan geen doorgang vinden omdat het niet past binnen de machinistendiensten. Hoe het dan wel gereden gaat worden wordt nog bekeken. Wanneer ik dat weet zal ik het melden. |
08-12-2015 16:40:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik kan me herinneren dat er enige tijd geleden een discussie was over GPS-locatiebepaling van de locs van HSL. Is daar wat van terecht gekomen? Logistiek gezien zou dat wel handig kunnen zijn (en natuurlijk ook voor spotters als het openbaar is, hoewel dat meer een bijzaak is). Choo choo..... |
08-12-2015 16:58:28 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ja, dat komt erin. Of we dat openbaar zichtbaar gaan maken is nog niet bekend. |
08-12-2015 17:01:56 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Daar heb ik niks aan, dat zijn aannames. Het is namelijk gebleken dat fabrieksnummers niet evenwijdig lopen met de locnummers. |
08-12-2015 17:18:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ja, simpelweg omdat men in zo'n fabriek aan wel meer maatschappijen tegelijk leverde. |
08-12-2015 21:21:55 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Sja, als je bij 25 locnummers en 25 fabrieksnummers niet uit wil gaan van de chronologische volgorde, dan rest je niks anders dan de leverlijsten van Werkspoor cq. English Electric na te zoeken in de hoop dat die het vermelden. Maar dan heeft het ook geen zin om het hier te vragen vrees ik. Bij de 1200'en zijn de afleverdata bekend, die lopen chronologisch (behalve de 1214, die bij aflevering een aanrijding had voor Werkspoor). Het fabrieksnummer zou je bij de 1200 dus wel als gegeven kunnen gebruiken. Bij EE hoeft dat theoretisch niet per sé, dan zou je eens aan de Ribble Steam dinges kunnen vragen of zij lijsten hebben (aangezien ze wel stellig een nummer voor hun 600'en geven, wat overigens klopt met de andere bekende nummers). |