08-12-2015 23:31:24 | ||
---|---|---|
V200
![]() |
Ook in diverse boeken over de 1300'en van o.a. Railmagazine wordt met geen woord gerept over fabrieksnummers. Vreemd, want in boeken over de V100 en V200 staan hele tabellen met fabrieksnummers. Deutsche Grundlichkeit zeker. In het 1200 boek van Railmagazine staat wel een lijstje met fabrieksnummers: 1201 = 925 en het loopt netjes synchroon op tot 1225 = 949. 1214 is inderdaad 938. Laatst bewerkt door V200 op 08-12-2015 23:39 |
08-12-2015 23:58:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dan zou de vraag bijna worden of Alsthom daar wel aan deed, of dat ze gewoon de nummeringen van de afnemers gebruikte, immers kan ik me op andere Alsthom producten ook geen fabrieksnummers herinneren op de buitenkanten. |
10-12-2015 23:34:27 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteAls het goed is staat HSL voor Hamburg-Schweriner Lokführerservice. (Althans de Duitse tak.) Beetje Googlen en je zou het zelf ook gevonden hebben... ![]() Laatst bewerkt door HZwoferink op 10-12-2015 23:34 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
15-12-2015 11:11:53 | ||
---|---|---|
jona01
|
"Vandaag hebben de 1254 en 1304 samen onderhoud gehad in Zutphen. Morgen staat voor de 1304 op het programma: 9.00 los Nm-Dv-Bh 11.30 Chinese containertrein Bh-Kfh." Via Sion-rail: 41790 Odz 12.45 - Amf 14.21/.29 - Bkl 15.23 - Kfhn 16.37 Aldus HSL op Facebook en DDZ7504 in het form van opvallende dingen 15 december Laatst bewerkt door jona01 op 15-12-2015 12:03 |
![]() |
advertentie |
15-12-2015 13:10:08 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Hamburg Schienen Logistik dacht ik. |
15-12-2015 13:43:11 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Nee, het juiste antwoord is al door Henk gegeven. |
17-12-2015 15:45:34 | ||
---|---|---|
jona01
|
Op de planning voor onze veteranen: 1304 zaterdag keteltrein Kfh-Bh 1254 maandag ochtend vroeg BM73 stel Hlm-Bh Hsl logistiek op facebook |
18-12-2015 10:52:57 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Nu staat op facebook dat het noorse stel ook door de 1304 getrokken wordt. |
18-12-2015 18:50:23 | ||
---|---|---|
HSL1304
![]() |
Aangekondigde ritten 1304 gaan helaas niet door ivm ziekte van de machinist. Beterschap, kerel! |
04-01-2016 21:50:33 | ||
---|---|---|
piet1234
![]() |
Morgen gaat de 1304 een biodiesel keteltrein rijden van Ijsm naar Odz. Vertrek rond 14.00. De 1832 rijdt een Ethanol keteltrein van Bh naar Amsterdam Westhaven. Bron via facebook pagina |
04-01-2016 22:04:58 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Ah de machinist is weer beter %08% |
04-01-2016 22:16:31 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Maar er worden/zijn ook 3 machinisten opgeleid. Weet niet of dit de vaste mcn wordt. |
05-01-2016 08:13:43 | ||
---|---|---|
D417
![]() |
QuoteDaar hoef je niet op te wachten want die heeft afgelopen nacht gereden. |
05-01-2016 10:18:41 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Ging om 07:05 door Gpda ri. Asd |
24-01-2016 17:42:29 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Ik kreeg via de facebook van Op de Rails deze foto https://www.flickr.com/photos/119610263@N02/24475959402/. De 691 is niet bruin gespoten maar knal geel met blauw dak. |
24-01-2016 17:59:16 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Dit is de basiskleur, details op de 691 volgen nog. 57 jaar OV-fotografie. |
24-01-2016 18:38:02 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Als ik de kleuren van de Osse Overslag Centrale bekijk dan vind ik geel/blauw niet zo'n gekke keuze: http://www.ooc.nl/ |
24-01-2016 22:08:02 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
OOC kleuren inderdaad. Loc is nog niet helemaal af. |
25-01-2016 05:19:15 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Tot zover het idee om de huis stijl door te voeren op al het rijdend materieel %03% Is er een bijzondere reden om deze loc qua kleuren schema afwijkend te maken ? Dat OOC andere kleuren voert is fijn,maar dat lijkt me nou (zonder bijzondere reden) nou niet bepaald het argument om als bedrijf dan je rijdend materiaal dat zelfde schema te geven ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
25-01-2016 07:27:11 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Waarom niet, de 'standaard' huisstijl is de laatste jaren steeds meer achterhaald. Kan ook mooie klantenbinding-effecten of voordelen opleveren. Ook door de mogelijkheden van het stickeren tegenwoordig, al zal de 691 geschilderd zijn. Leuk dat je juist HSL hiervoor als voorbeeld gebruikt, momenteel is er geen één loc met dezelfde huisstijl in Nederland ![]() |
25-01-2016 08:32:03 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
QuoteJouw theorie gaat sowieso al niet op daar HSL niet onder eigen naam opereert in Oelz, maar als Railworks. 'Okeh' |
25-01-2016 09:33:52 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Dus niet meer onder de naam OOC Rail? |
25-01-2016 17:46:56 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Dat 1ste is zeker waar,zo had ik het nog niet bekeken gewoon omdat dat tegenwoordig bijna door geen enkele vervoerder meer word gedaan. Voor het 2e kan ik enkel maar zeggen,dat dit waarschijnlijk ligt aan het feit dat vervoerders amper meer eigen materieel hebben,maar t voor kortere tijden leasen/huren. Dat er bij de grotere vervoerders dan weinig/geen animo is om meer dan bv een plakplaatje op een loc aan te brengen die toch niet van jouw is/blijft dat kan ik ergens wel volgen ![]() Daarom had ik het idee omdat de vloot van HSL Logistik nog niet groot is en zo goed als wel in eigendom/langdurige lease. Dat men daarom zou kiezen om de ingeslagen weg "huis stijl" aanmeten op locs zou doorzetten. Quote Ok dat is iets wat me een beetje verbaast. Heeft dit een specifieke reden dat men een andere "firmanaam heeft opgezet" om daar te gaan werken ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
25-01-2016 18:12:14 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Railwork bestaat al heel lang hoor. Het is niet zo dat ze voor het rangeren in Oss 'even' een nieuw bedrijfje hebben opgezet... |
25-01-2016 18:55:48 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het rangeren in Oss gebeurd door HSL. HSL is een vervoerder. HSL gebruikt doorgaans, maar niet altijd machinisten van personeelsleverancier Railwork. De 691 is in kleuren van OOC omdat hij vast daarvoor wordt ingezet en dat leek ons wel leuk. Alles dezelfde kleur heeft geen prio. |
01-02-2016 17:07:32 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Klopt het dat ik de Facebook pagina van hsl niet meer kan vinden? |
01-02-2016 17:15:00 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Die is inderdaad sinds vorige week ergens uit de lucht, hadden al meerdere mensen gemerkt las ik op facebook. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-02-2016 16:31:17 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
Volgens Rail Magazine facebook ( https://www.facebook.com/Railmagazinenl/photos/a.279598235479786.53029.268960009876942/785976838175254/?type=3 ) was vandaag de eerste inzet van de 691. Weer een leuk mooi fotodoel erbij voor de spotters. edit: was al gemeld in de opvallende dingen van vandaag, sorry. Laatst bewerkt door thieskes op 16-02-2016 16:34 http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
29-02-2016 11:31:21 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
De 1304 zou defect staan op Ht. Iemand die dit kan bevestigen/meer informatie heeft? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-02-2016 11:37:18 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
De 1254 staat al wekenlang op Ht geparkeerd, de 1304 is afgelopen zaterdag op Kfh asbreuklorries gezet, zie https://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/24693328233 |
29-02-2016 14:45:43 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
De middelste as was vastgelopen bij Apeldoorn laatst hoorde ik? ![]() |
29-02-2016 15:19:26 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De 1304 staat sinds zaterdag in de werkplaats van Volkerrail te Ddr. |
17-03-2016 14:08:18 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
Tot op heden niks meer vernomen van de 1300' en van HSL. Iemand een update? |
17-03-2016 14:12:04 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
1304 schijnt vorige week naar Rsd gebracht te zijn. Werk aan de 1315 zou stil liggen vertelde iemand mij laatst. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
17-03-2016 17:01:49 | ||
---|---|---|
pvduin
![]() |
1304 stond afgelopen zaterdag, 12 maart, nog buiten bij Volker Rail in de Dordtse Zeehaven. |
17-03-2016 17:30:25 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zelfs maandag nog,kwam er voor m'n werk langs gereden![]() Wie weet kom ik morgen nog effe in de buurt,dan zal ik even gluren. Mocht er iemand meelezen van VR,kan die loc niet wat fotogenieker neergezet worden,hij staat nou wel erg opgesloten om er een leuke foto van te maken %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
17-03-2016 18:56:38 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De 1304 heeft dusdanige schade dat ik die persoonlijk niet snel weer op het spoor zie terugkeren. Misschien na een draaistelwissel met de 1315? Ik ben benieuwd. |
17-03-2016 20:33:46 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Wat heeft de 1304 voor schade? |
17-03-2016 20:59:23 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Middenas is defect. |
17-03-2016 21:34:43 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Hoe zit het uberhaupt met de onderdelenstand van 1300en zijn dingen als middenassen beschikbaar of moet zo goed als alles op bestelling gemaakt worden? |
17-03-2016 21:36:24 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik kan me niet voorstellen dat iemand nog ergens een wielstel met tractiemotor heeft liggen, maar je weet maar nooit![]() |
17-03-2016 21:40:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik vrees dat je niet wilt weten wat een compleet nieuwe as of wielstel gaat kosten. Zo'n as is totaal niet universeel of standaard, op de asstok zitten twee tandwielen voor de tractiemotor overbrenging, twee afgedraaide delen waar het glijdlager van de tractiemotor op rust en ik vermoed dat de astappen die in de Athermos draagpotten steken ook weinig standaard zijn. Nou is de vraag hoe de asstok eraan toe is, desgewenst is die wel te voorzien van nieuwe wielen en/of wielbanden maar reken maar wel dat dat geen goedkope ingrepen zijn... |
18-03-2016 06:22:53 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Kan je een vastloper voorzien ? (indien daar indicaties voorzijn,waarom is dit dan nooit opgevallen toen men de loc inspecteerde alvorens deze bedrijfsvaardig te maken) En wat heeft die vastloper aan die as gedaan,dat het herstel nu schijnbaar tegenhoud ? (is heel die as gelijk aan gort,of ?? ) Dat vraag ik me nu zomaar af. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
18-03-2016 10:00:01 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Bij inspectie en revisie van de loc is alles nagezien, en was alles op orde. Tijdens de eerste ritten is de temperatuur van de verschillende lagers gemeten. Deze werden niet warm. |
18-03-2016 15:02:35 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Maar is ie vastgelopen, als het een "gewone" asbreuk is zijn zaken als metaalmoeheid en haarscheurtjes in de as de gebruikelijke oorzaken. Dus ik zie niet helemaal waar het verhaal rond de lagers vandaan komen, want als je de machine op regelmatige intervallen verplaatst tijdens de opslag blijven die gewoon in goede conditie. |
18-03-2016 22:14:01 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Omdat het begrip asbreuklorries nogal misleidend is, het gaat praktisch nooit om de as zelf maar om iets wat daar aan vast zit. |
19-03-2016 00:12:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Hoe goed je iets onderhoud, alles kan natuurlijk gewoon een keer stuk gaan. Met alleen regelmatig verplaatsen ben je er niet, lagers zijn ook nog afhankelijk van hun vet of olie vanwege hun smering en koeling van het lager en dat heeft natuurlijk ook een bepaalde standtijd. Net wat Roland boven me zegt, een asbreuk wagen kan zoveel oorzaken hebben, als het maar niet wenselijk meer is om een as nog draaiend te transporteren zul je een asbreuk wagen moeten plaatsen. Een vastgelopen tractiemotor, een defect steunlager, defecten in de motoroverbrenging, extreme wiel of wielbandschade, een gebroken asstok of astap, vastgelopen aspotten en nog veel meer en vaak ook nogeens mogelijk in diverse combinatie's hiervan ![]() Laatst bewerkt door thom op 19-03-2016 00:17 |
05-04-2016 10:02:42 | ||
---|---|---|
jchuisman
![]() |
Weet er iemand hier wat de actuele stand van zaken is omtrent de 1304 ? |
05-04-2016 10:44:12 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Die staat defect te Dordrecht bij Volker Rail, aan de foto's te zien is die al weken niet meer aangeraakt... Laatst bewerkt door HZwoferink op 05-04-2016 10:44 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
05-04-2016 14:22:34 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Quote Ik was inderdaad te veel afgegaan op de gedachte dat het bij het gebruik van asbreuklorries om een asbreuk ging. Helaas heb ik nog nergens gelezen wat er precies mis is met de machine, al maak ik mij er wel zorgen om dat hij blijkbaar al weken niet is aangeraakt. Weet iemand misschien meer over de precieze stand van zaken? |
05-04-2016 15:42:49 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ja, maar dat wordt op verzoek niet in de openbaarheid gebracht. Het is dus afwachten. |
05-04-2016 16:39:50 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat je niet in details treed over erg specifieke dingen,dat kan ik snappen. Wat ik me dan wel afvraag,wat is er met die loc aan de hand dat alles achter gesloten deuren blijft en dat er aan die loc niet word gewerkt. (ik ga er hierbij vanuit dat er iets met de loc moet zijn,want als er voor een andere reden niet gepraat mag worden,dan zou dat een erg bijzondere reden moeten wezen die in directe vorm niks met de 1304 vandoen heeft) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
05-04-2016 16:56:55 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Kan wel met de 1304 te maken hebben. Maar ik kan me voorstellen dat evt klanten van HSL L niet te weten moeten komen wat de conditie van de machines van HSL L is. Dat kan er toe leiden dat zij voor een andere vervoerder kiezen. |
05-04-2016 17:22:05 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Grappig altijd dat er hier verbaasd wordt gereageerd op het feit dat er geen informatie wordt vrijgegeven. Je gaat NedTrain toch ook niet vragen wat de stand is van een bepaalde trein? |
![]() |
advertentie |
05-04-2016 17:25:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
HSL heeft geen natuurlijk ook enkele reden en belang bij om überhaupt wat naar buiten te brengen over de lok, dat zou een andere vervoerder met elke willekeurige lok immers ook niet doen. |
05-04-2016 17:34:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is een slangenkuil vol achterbaks gesmiespel geworden bij het spoor. Het is grappig te zien dat jullie het gewoon vinden dat je niet naar de toestand van een loc of stel kunt vragen - je weet immers nooit of het wel goed gaat met het voortbestaan van de planeet Aarde, nietwaar?![]() |
05-04-2016 17:44:11 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Het punt is gewoon de financiën. Er zijn erg weinig belangstellenden die het herstel kunnen/willen doen. Daarbij weet je niet 100% zeker wat je aantreft na demontage van de zaken, wat van invloed is op de rest van de kosten voor herstel. Die onzekerheid zal geoffreerd zijn en een bepaalde hoogte kennen. Een hoogte die HSL waarschijnlijk vooralsnog afschrikt. |
05-04-2016 18:47:53 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Sssst, de concurrent leest mee![]() |
05-04-2016 18:56:36 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
Het is volkomen te begrijpen dat HSLL niet in detail treed over de stand van de 1304. Een concurrent wil namelijk ook graag weten wat er mis mee is. Die concurrent kan dan ook berekenen hoeveel herstel van dat bepaalde onderdeel kost en hoeveel HSLL dus ongeveer kwijt is aan deze reparatie (en niet kan worden besteed aan andere dingen). Zo kan de kostprijs van HSLL worden berekend en bij biedingen/aanbestedingen daar vervolgens onder gaan zitten. Ook is het zo wat VIRMm1 zegt, een bedrijf wil niet graag dat zijn goederen stil staan omdat de lok defect is, er staan bij hem tenslotte ook mensen te wachten om de trein te lossen en deze moeten ook worden betaald. Hoop dat HSLL voordat ze dit avontuur aangingen met de 1300's goed heeft berekend hoeveel de Total Costs of Ownership waren en de onderhoudskosten ook goed heeft ingeschat. Achteraf is het makkelijker praten, maar misschien was het toch verstandiger om een 186 of 189 te leasen/kopen. Hoe nostalgisch die 1300's ook zijn. |
05-04-2016 19:01:38 | ||
---|---|---|
jchuisman
![]() |
We zullen dus met ons allen nog wat geduld moeten hebben omtrent de 1304; mijn vraagstelling was dus enerzijds bedoeld om het vlammetje weer een beetje doen aanwakkeren, anderzijds kunnen er ook belanghebbenden zijn waarvoor een beetje privacy in acht genomen wordt. |
05-04-2016 19:33:06 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
HSLL leek eerst heel open naar de hobbyisten toe maar ineens was het einde, geen weekplanningen meer en Facebookpagina is niet meer actief en op de HSL Logistic site is het laatste nieuwsitem van juli 2015! jammer is deze ontwikkeling. |
05-04-2016 19:59:31 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dat heeft een reden, maar dat ga ik niet aan de klok hangen. Dat mag de persoon zelf doen die de facebookpagina beheerde en ritten meldde hier. Laatst bewerkt door train85 op 05-04-2016 19:59 |
05-04-2016 20:04:10 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
...of gewoon niet. Ik vind het opvallend wat voor discussie hier ineens ontstaat na een opmerking dat de loc al een tijdje onaangeroerd is. Een 1300 is nou eenmaal niet meer zoveel in gebruik dat er reserve draaistellen op voorraad zijn. Laatst bewerkt door treinfan op 05-04-2016 20:04 |
05-04-2016 20:05:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Een groot bedrijf en een hoop regeltjes m.b.t. social media en publicatie van bedrijfsinfo. Zo gaat dat tegenwoordig. Jammer maar helaas, hoe goed het ook bedoeld is. Directies hebben het laatste woord. Ik vermoed dat de betrokkene niet in dienst was namens HSL om deze gegevens naar buiten te mogen brengen, en dat er geen controle op mogelijk is. Dat lijkt mij het meest logische. We mogen allemaal gewoon al blij zijn áls er wat gedeeld wordt ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 05-04-2016 20:09 Choo choo..... |
05-04-2016 20:06:29 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
QuoteMag je best doen, hoor. Bij de meeste treinen zal het antwoord "rechtop" zijn. |
05-04-2016 20:12:52 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Terug maar weer naar de ontwikkelingen HSL dan? Met vriendelijke groet, Het moderator team |
05-04-2016 21:13:52 | ||
---|---|---|
NSR-fan
![]() |
Misschien heeft de geheimzinnigheid ook niet direct te maken met de lok zelf, maar met het handelen van het bedienend personeel en hoe er gereageerd is direct na optreden storing, waardoor de schade vele malen groter is dan "nodig". Opvallend verder dat er wordt gesproken van een revisie, terwijl het niet meer was dan een kleine onderhoudsbeurt naar de maatstaven uit de tijd dat de 1300 nog gewoon reden. |
06-04-2016 10:30:36 | ||
---|---|---|
class66fan
![]() |
Ik denk dat HSL logistiek gestopt is met facebook, omdat sommige railhobbyisten zich zwaar misdragen hebben , ja en helaas het word dan verpest voor de goeien die zich wel kunnen gedragen ! Dan maar gewoon op de gok gaan trein spotten. |
06-04-2016 11:07:39 | ||
---|---|---|
FourRoses
![]() |
Klopt, en dat is ook de reden dat er steeds meer versnippering komt waarbij groepjes spotters alleen nog informatie aan elkaar verstrekken. Meldingen worden nou immers steeds minder doorgegeven. Kijk maar naar een forum zoals bijvoorbeeld Rolandrail waar gemiddeld 2 gebruikers online zijn en 8 gasten. 'Gasten' kunnen geen melding doorgeven, maar wel meegenieten. Je zou natuurlijk niet willen dat iemand anders een nog mooiere foto van een leuke trein maakt... |
06-04-2016 11:18:34 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Da's wel een heel boude aanname. Ik zit niet in de cargo-hoek, heb er wel latente belangstelling voor en lees daarom soms als gast mee bij Roland, maar omdat ik werkelijk niets te melden heb op dat vlak, heeft registratie als gebruiker niet zo veel zin. Zo zullen er meer zijn. |
06-04-2016 11:29:10 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En nu weer terug naar de ontwikkelingen bij HSLL. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
06-04-2016 12:24:34 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Zeker jammer! Maar wat ik minstens zo jammer vind is dat sommige mensen hier (en dan bedoel ik nÃet @gvttreinen die ik hierboven quote) kennelijk vinden dat ze recht hebben op die informatie. In plaats van HSLL dankbaar te zijn voor de info die ze een paar jaar lang gratis, voor niets en zonder enig recht toch hebben gekregen, lees ik alleen maar gemopper over als die info er niet meer is. Zo werkt dat kennelijk: als je een gunst maar lang genoeg verleent gaan mensen die als een recht beschouwen (zie de huidige protesten in Elst dat ze de 'IC-stop' van de 3600 kwijtraken ![]() Daarom maar even rechtstreeks hier: @mich, dank voor alles wat je hier in de loop der jaren wél hebt gepost %02% |
06-04-2016 12:49:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De truc is gewoon dat degene die die info deelde en de Facebook pagina bijhield niet meer werkzaam is bij HSL. HSL heeft natuurlijk geen belang bij het delen van die info, dus besteed daar geen dus simpelweg geen aandacht aan. |
08-04-2016 11:17:19 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Klopt, degene die dit deed (ik) werkt nu bij Raillogix. @NSR-Fan, de 1304 is in een half jaar tijd binnenstebuiten gekeerd. De loc wordt net als het NSR materieel toestandsafhankelijk onderhouden en gereviseerd. Alles wat niet aan de revisie eisen voldeed is gereviseerd, waaronder de collector van een ventilatormotor. De meeste onderdelen voldeden overigens prima, omdat ze in 1996 of 1998 nieuw of gereviseerd op de loc zijn gezet. Dat half jaar werk afdoen als kleine onderhoudsbeurt is niet zo netjes. Daar gaat een werkplaats, terecht ook niet mee akkoord. Dit opknapwerk is uitgevoerd door vakmensen, bijgestaan door advies van kenners van o.a. het spoorwegmuseum. |
08-04-2016 13:31:23 | ||
---|---|---|
NSR-fan
![]() |
Interresant is dan bv te weten, is de bak gelicht van de draaistellen, zijn de glijlagers open geweest, zijn de viltkussens tbv smering vervangen enz. Opvallend is namelijk dat er eerst volop geschilderd is, en men toen pas later in Zutphen aan enig onderhoud is begonnen. Dit lijkt een vreemde volgorde. |
08-04-2016 13:39:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Waarom is dat vreemd? Da's toch gewoon een keuze die je kan maken. Verder zal er best van te voren wel naar de techniek gekeken zijn in Blerick. Daarnaast is het ook geen verplichting om alles de oude "NS-methode" maar uitmekaar te trekken, daar is ook een gulden middenweg in en ook dat is een keus die je kunt maken. Laatst bewerkt door thom op 08-04-2016 13:41 |
08-04-2016 14:52:11 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Een 1300 heeft geen viltkussens. Steunlager olie tm wordt vanuit een carter met een tandwielpomp onder druk tussen het lager geperst. De lagers van de wielassen hebben een soortgelijke constructie, zonder druk. Laatst bewerkt door mich op 08-04-2016 14:53 |
08-04-2016 14:56:27 | ||
---|---|---|
jona01
|
Wat ik mij afvraag is of de 1304 nog gaat rijden? |
08-04-2016 15:00:55 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Dat zal wel moeten. Volgens mij heeft de eigenaar dat zo bepaald in het contract, bij terugname. Zal misschien nog wel in een klok-nieuwsbrief staan. |
12-04-2016 11:41:50 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
De 1254 staat niet meer in Den Bosch. Weet iemand waar deze is heen gegaan? |
12-04-2016 11:44:55 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Watergraafsmeer een paar weken geleden. |
12-04-2016 11:45:05 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Staat al een tijdje op de Wgm volgensmij.![]() Edit: Rolandrail was mij voor. Laatst bewerkt door wouterder op 12-04-2016 11:45 |
07-05-2016 10:44:45 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
Even een vraag. Nog geen nieuws over lok 1304? Komt hij binnenkort de baan weer op? |
07-05-2016 11:03:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als dat bekend word, dan word dat vanzelf wel gemeld. Het defect van de lok bedraagd wat meer dan wat kleins, dus dat kan best wel even duren. |
07-05-2016 11:05:43 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
Dan wacht ik af. |
19-05-2016 18:42:25 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Volgens de Facebook van Op de rails word er morgen met een gehuurde V100 de HSL Pon gereden. Als alles meezit is de aankomst om 6:30 in Lsd en om 11:00 gaat hij weer retour. |
19-05-2016 18:45:08 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
PON Leusden is overigens Amfpon en niet Lsd. |
20-05-2016 12:14:08 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteShunter 203 102. |
26-05-2016 12:39:53 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De 1254 is officieel niet meer verhuurd aan HSL, en kan weg uit het overzicht. |
26-05-2016 12:44:10 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Is aangepast. Groet, Spiketrain |
26-05-2016 20:51:26 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Ik weet niet of iemand het hier kan bevestigen maar ik hoorde laatst een gerucht dat de 203 102 in HSL bruin wordt gestoken zoals op de 1304. Deze V100 blijft in ieder geval een jaartje bij HSL. |
27-05-2016 11:17:41 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteVolgens het Duitse moederbedrijf zijn zowel de 1254 als de 1304 langdurig gehuurd, is dat contract v.w.b. de 1254 officieël verbroken? |
27-05-2016 11:21:59 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
correct. Denk dat ze de 1315 bedoelen, want die hoort op papier bij de 1304. Laatst bewerkt door mich op 27-05-2016 11:33 |
27-05-2016 15:17:21 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
De 1254 is op 1 april 2016 teruggegeven, aldus Op de Rails. |
12-09-2016 23:04:17 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
Iemand nog wat informatie over de 1304? Hoor geruchten dat deze inmiddels gerepareerd is... |
13-09-2016 09:34:59 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Ik hoorde ook dat de 1304 al een flinke tijd weer in ieder geval op enkele testen na weer rijwaardig is. Ik heb mij laten vertellen dat HSL niet wil betalen tot dat duidelijk is wie er verantwoordelijk is. |
13-09-2016 15:47:42 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
De loc staat voorlopig nog altijd op dezelfde plek als waar hij is neergezet toen hij defect is binnen gebracht. Ben vanmorgen namelijk nog bij het bedrijf op "visite" geweest ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-09-2016 19:29:12 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Aan de 1304 is nog niets gedaan. |
13-09-2016 23:00:10 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Dat is deels onzin. Er is een duidelijk contract. |
13-09-2016 23:04:52 | ||
---|---|---|
class66fan
![]() |
En aan de 1300 in Blerick is ook nog niks gedaan, maar dat heeft een andere oorzaak , eerst moet het asbest uit het gebouw gehaald worden door een gespecialiseerd bedrijf , ik hoorde van iemand dat daar asbest gevonden is en niemand mag nog in de loods komen ! |