13-04-2017 08:58:54 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
@cuneo56 er wordt niet voor niets aangestuurd op steeds meer elektrische auto's, dan hoeven die oranje bordjes niet, tenzij we de kleur van nummerplaten gaan wijzigen. |
13-04-2017 10:59:10 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
weet je wel welke gevaarlijke stoffen er in uit-elkaar-spattende-accu's kunnen zitten.... %08% |
13-04-2017 11:06:33 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
En ze lopen te zeuren op hol logistiek. Vandaag weer lekkende wagen. |
13-04-2017 20:31:21 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Volgensmij heeft het Nederlandse HSL Logistik niks te maken met HSL Logistik Deutschland. Iemand die dit kan bevestigen? |
![]() |
advertentie |
13-04-2017 21:29:04 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
Nee, Ormeling Beheer BV zit samen met HSL Logistik GmbH uit Hamburg in het management/leiding van het Nederlandse HSL Logistik BV. Daarnaast is er naast Ormeling Beheer BV nog een aandeelhouder, hoogstwaarschijnlijk is dit HSL Duitsland, maar zover kan ik niet in de systemen kijken (ik kan alleen zien dat Ormeling niet alle aandelen heeft). Laatst bewerkt door Michael98 op 13-04-2017 21:36 |
13-04-2017 21:39:47 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Er bestaat wel degelijk wetgeving die alleen van toepassing is op "nieuwe gevallen". Zelfs op het gebied van veiligheid... |
13-04-2017 22:13:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dan ben ik wel benieuwd naar een voorbeeld, want dat lijkt me erg vreemd tov de veiligheid, en een vorm van oneerlijke concurentie. |
13-04-2017 22:28:58 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Voor zover ik weet is Exploris uit Luxemburg de andere aandeelhouder. |
13-04-2017 22:40:44 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteDe botsveiligheid om maar wat te noemen die voor nieuwe treinen anders is dan voor bestaande. Meest duidelijk voorbeeld -> Singelgracht. |
13-04-2017 22:42:18 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ja, maar ik had het over veiligheidseisen gesteld aan het vervoer van treinen, dat is wat anders dan eisen gesteld aan materieel natuurlijk. |
13-04-2017 22:55:12 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote De machinerichtlijn is daarvan een voorbeeld. Zolang je geen wijzigingen aan een oude installatie aanbrengt hoef je niet aan de nieuwste regelgeving te voldoen. Je nog lang niet afgeschreven productiemiddelen moeten vervangen door gewijzigde regelgeving is natuurlijk ook een vorm van oneerlijke concurrentie. Het is maar net vanuit welk perspectief je zoiets benaderd. Laatst bewerkt door Henk1619 op 13-04-2017 22:56 |
13-04-2017 23:12:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Mijn uitspraak waar deze discussie over begon ging over het VMS en het actueel moeten zijn aan de huidige gestelde wet- en regelgeving met betrekking tot het veilig vervoeren van treinen (evt voorzien van gevaarlijke stoffen), dat is iets heel anders dan de richtlijnen van het wagenpark. Overigens voldoen die dus gewoon aan de wet, omdat botsveiligheid alleen afgedwongen word voor nieuw te bouwen materieel. |
18-04-2017 21:10:44 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Zojuist te horen gekregen dat de 1832 zijn HSL logo's is verloren en dat het HSL in het UIC nummer afgeplakt is. |
18-04-2017 21:22:17 | ||
---|---|---|
sloterdijk
![]() |
Al meerdere malen samen met Captrain gezien kan er misschien op duiden dat ie daar voor gaat rijden? |
18-04-2017 21:25:33 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
En inmiddels vernomen dat dat inderdaad (tijdelijk) het geval gaat zijn![]() Laatst bewerkt door DDZ7504 op 18-04-2017 21:51 |
18-04-2017 21:46:29 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Heeft Captrain diensten overgenomen van HSL of rijdt Captrain in opdracht van HSL?? |
18-04-2017 21:49:49 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat durf ik niet te zeggen, zou ik moeten navragen. Wel is het sowieso tijdelijk, totdat HSL de treinen zelf weer mag rijden. Verder beeld van de "logoloze" 1832: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t35.0-12/17968168_1570732649636131_1197875371_o.jpg?oh=986338ecdb4526493b03e1f76f2d28b3&oe=58F81D77 Laatst bewerkt door DDZ7504 op 18-04-2017 21:52 |
18-04-2017 22:08:46 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Op de foto is niet het EVN/NVR afgeplakt maar het kenmerk van houderschap. Juist bij deze loc is daar in het begin van haar HSL leven veel over te doen geweest. Jeanne Kok |
18-04-2017 22:38:07 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ik doelde dan ook enkel op de letters "HSL" in het NVR (of UIC, weet die twee nog steeds niet uit elkaar te houden![]() Laatst bewerkt door DDZ7504 op 18-04-2017 22:38 |
18-04-2017 22:40:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja, en je denkt dat die klanten zo gek zijn om na dit akkefietje ook nog terug te gaan naar HSL... ? |
18-04-2017 22:46:40 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
Quote correct |
18-04-2017 22:49:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Of dat correct is, gaat de toekomst uitwijzen. Ik denk dat HSL eerst nog wat te timmeren heeft aan hun bedrijfsvoering voor ILeT hun het vervoersattest terug zal geven, en als dat allemaal te lang gaat duren zal dat zeker niet helpen in deze. |
18-04-2017 23:37:21 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteCaptrain rijdt i.o.v. HSLL. |
19-04-2017 01:01:18 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Zo langzamerhand begint die onophoudelijke geruchtenstroom die je over HSL meent te moeten verspreiden behoorlijk irritant te worden. Welke klanten zijn concreet weggegaan bij HSL? |
19-04-2017 01:25:11 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Even voor het idee wat tijdelijk gaat betekenen, IL&T hanteert een termijn van 8 weken om een belissing te nemen over een aanvraag. Gezien de uitlatingen over hoe HSL de zaken heeft geregeld mag je er vanuit gaan dat er vanaf 1 mei sowieso even geen geldige veiligheidscertificaten zouden zijn geweest... |
19-04-2017 10:45:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Nou, hoe jij je hier profileert is anders niet heel veel gezelliger anders %03% Ik had het niet het idee dat de treinen door HSL uitbesteed waren maar door de klanten zelf. Als ik dat blijk mis te hebben mag je dat best op een normale manier verbeteren maar vertel dan gewoon je verhaal ipv mij te beschuldigen van iets wat kant noch wal slaat... |
19-04-2017 10:48:45 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Zoals het er nu op lijkt, heb het al van meerdere mensen gehoord waaronder een HSL mcn op Facebook, gaat de 1832 toch niet ingezet worden door Captrain. Loc staat nu terzijde/aan de kant op Kfh. |
19-04-2017 12:49:02 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Quote Houden we het hier nog wel vriendelijk? Het met elkaar oneens zijn mag uiteraard, maar op de man spelen is hier niet de bedoeling. |
19-04-2017 16:46:46 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Naar aanleiding van discusie bij opvallende dingen meld ik mijn opmerking maar hier: Het is overigens best wel opvallen dat Nederlandse HSL gebruik maakt van de Duitse HSL Logistik GmbH voertuigexploitanten code (AVE) in het Vehicle keeper marking register (VKM) en daar geen eigen Nederlandse AVE code voor komt, tenminste ik heb hem niet gevonden. bron: http://www.era.europa.eu/Document-Register/Pages/list-VKM.aspx Interessant om te weten welke juridische consequenties dat voor de Duitse HSL Logistik GmbH verder kan hebben? Jeanne Kok |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-04-2017 21:17:42 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik denk niets, omdat HSL (Duitsland) alle bedrijvigheid in Nederland via het Nederlandse HSL Logistics uitvoerde. |
19-04-2017 21:48:04 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
RRF heeft ook treinen gereden in opdracht van HSL Logistik GmbH dus het statement "alle bedrijvigheid" is feitelijk onjuist. HSL Logistik BV is geen verlengstuk van HSL Logistik GmbH, de aandeelhouder van het Duitse bedrijf is medeaandeelhouder van het Nederlandse bedrijf. |
19-04-2017 21:59:56 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Is dat zo? Effe voozichtig geformuleerd; wat de HSL hier ten lande is overkomen kan het Eisenbahn Bundes Ambt (EBA) tot nadenken stemmen. Het EBA is per slot van rekening de verantwoordelijk instantie die de HSL Logistik GmbH een VKM registratie heeft verleend. Uit dien hoofde mag het EBA per definitie daar ook dus iets van vinden. Interessante casus en wordt misschien nog wel vervolgd! Jeanne Kok |
19-04-2017 22:04:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Beide bedrijven hebben in elk land een eigen vervoersattest, dat beide bedrijven aandeeltechnisch aan elkaar verbonden zijn hoeft helemaal niets te betekenen voor de eigen bedrijfsvoeringen van die bedrijven natuurlijk. Ik mag aannemen dat de EBA hun bevindingen gewoon staaft op feiten (Zoals ILeT gedaan heeft bij HSL NL) en niet op emoties. |
19-04-2017 22:32:28 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Er zou iets verkeerd gaan als je de AVE code HSL gaat vinden bij een ander bedrijf dan HSL Logistik GmbH. Een bedrijf kan wel meerdere AVE codes hebben maar een AVE code kan niet bij meerdere bedrijven horen. Als HSL Logistik BV een AVE code zou hebben dan zou dat HSLNL of iets dergelijks zijn geweest. Eigendom, voertuigexploitant, gebruiker en land van inschrijving in NVR zijn vaak gerelateerd maar dat hoeft niet. Extreem gesteld zou Captrain kunnen rijden met een 1600 van EETC die door de Armeense spoorwegen in Zwitserland is ingeschreven in het NVR. |
19-04-2017 23:45:30 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Bij mijn eerdere bron heb ik dus de VKM van HSL LOGISTIK Benelux niet te kunnen vinden. Inmiddels is mij duidelijk dat dit voor HSL LOGISTIK Benelux inderdaad HSLNL had moet zijn. Bron: Aanvraag "Registratie of authorisatie nationaal voertuigregister" voor een EVN/NVR van de 1832 in 2012. Blijft opvallend dat het VKM register geen code voor HSL LOGISTIK Benelux kent! Overigens was er destijds kennelijk verschil van inzicht rond het EVN/NVR van de 1832. Men vroeg 91 84 1800 032-4 maar het bleef 91 84 1570 832-3. Jeanne Kok |
19-04-2017 23:50:29 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
@Thom; daar komt geen emotie aan te pas. Het EBA kan en mag slechts zakelijk en rationeel handelen! Jeanne Kok |
20-04-2017 12:16:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is toch precies wat ik ook zeg![]() |
23-05-2017 10:06:33 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
Nu hij HSL niet kan laten rijden heeft de heer Ormelink zijn tijd maar weer besteed aan de bouw van een nieuw luchtkasteel: http://bttrains.nl/?ct=t(Nieuwsbrief_BT_Trains_mei_2017_V015_22_2017)&mc_cid=1839e7aeac&mc_eid=7a4dbf4eaa Laatst bewerkt door slifor2 op 23-05-2017 10:07 |
23-05-2017 10:46:48 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Railbusiness meldde afgelopen week dat Ormeling bewust niet wordt betrokken bij de doorstart van HSL in Nederland. Het Duitse HSL Logistik heeft zelf inmiddels HSL Netherlands B.V. opgericht en dat zal niet zo zelfstandig opereren als HSL Logistik B.V., HSL Logistik B.V. wordt geliquideerd. HSL Netherlands B.V. is al bezig een eigen A- en B-certificaat te krijgen. Laatst bewerkt door rolandrail op 23-05-2017 12:38 |
23-05-2017 21:47:12 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Voor een A-certificaat is op zich geen noodzaak aangezien HSL Logistik die al in het buitenland heeft. In Belgie gebruiken ze bijvoorbeeld deel A van de Poolse tak. |
23-05-2017 22:06:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is maar hoe de bedrijfsonderdelen verworven gaan worden aan elkaar, als ze beide bedrijven opzich zelf willen laten functioneren kun je er voor kiezen om het zo in te richten. |
24-05-2017 11:12:00 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
Ik neem aan dat de 1832 gewoon weer in dienst gaat komen? Of zijn er andere locs waar men mee gaat rijden? |
24-05-2017 12:09:53 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
En de loc zou derhalve dus dan weer aan een ander bedrijf dan HSL Netherlands verhuurd/verkocht kunnen worden? |
24-05-2017 12:38:42 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Als iemand erop zit te wachten wel. Maar volgens mij zijn er best veel 16/1800-en in omloop, dus of de 1832 dan nog veel ingezet gaat worden? |
24-05-2017 13:52:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het ligt er een beetje aan wie er de eigenaar van die machine is, als HSL Duitsland (of deels) is, heb je redelijke kans dat ze hem weer inzetten bij HSL Netherlands. Ik zou ook niet weten waarom ze dan op zoek zouden moeten gaan naar een andere lok. |
24-05-2017 16:20:58 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
Dus het zou zomaar kunnen zijn dat toekomstige machines een eigen huisstijl gaan krijgen, anders dan de HSL(D) bruine kleur? |
24-05-2017 16:25:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk dat je dat gewoon even lekker af moet wachten en dan gaan we dat vanzelf wel zien want ik denk niet dat dat de grootste prioriteit van HSL nu zal zijn... |
24-05-2017 20:18:51 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
HSL Duitsland heeft 2 locomotieven die ook in Nederland kunnen rijden (186 181 D/A/B/NL en 186 429 D/A/PL/NL/CZ/SK/HU), dan is het dus de vraag hoe vaak die in Duitsland gemist kunnen worden om naar Nederland te rijden, als er geen Nederlandse loc meer komt. |
24-05-2017 23:25:43 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Alleen heeft de 186-429 geen ATB aan boord EN is dat landenpakket nog niet toegelaten. Dus dat is al weer een minder voor je theorie. ![]() Laatst bewerkt door wouterder op 24-05-2017 23:47 |
25-05-2017 09:43:37 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Landenpakket is wel toegelaten, die 3 Metrans 386 die net in NL rijden hebben hetzelfde pakket![]() |
25-05-2017 12:59:07 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Alleen 186-438 heeft ATB voor testen, maar is nooit in NL gesignaleerd. |
25-05-2017 13:29:15 | ||
---|---|---|
frank_e186
![]() |
Bedoel je daarmee dat de locs 186 429-437 voor het gebruik in Nederland zijn voorbereid (software?) maar de feitelijke ATB uitrusting nog ontbreekt? Wordt deze dan ingebouwd zodra de toelating er is (wat op dit moment zo zou moeten zijn) of alleen als blijkt dat daar bij de huurders behoefte aan is? |
25-05-2017 15:17:42 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Waarschijnlijk wordt hier bedoeld dat de ATB van de locomotief nog niet ingeregeld is en daartoe moet zij toch echt eerst één keer in Nederland voor zijn geweest. Of zijn er inmiddels in het buitenland misschien ook plaatsen waar men dit mag inregelen? Jeanne Kok |
25-05-2017 17:03:05 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Ik doel op dit stukje:Quote Bron: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=7979&action=dview |
![]() |
advertentie |
25-05-2017 17:13:24 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat stukje komt uit september 2015, zeker dat dat nog steeds geldt? |
25-05-2017 21:57:31 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Daar is als het goed is nog geen verandering in gekomen en is dus nog steeds actueel. ![]() |
25-05-2017 22:41:44 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Ik zou het eerder omkeren, als er nog steeds niets veranderd is, is dat beslist geen goede zaak! %03% Jeanne Kok |
26-05-2017 11:42:11 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Want? Waarom zou je investeren in homologatie als de inzet geen noodzaak is? |
26-05-2017 14:17:35 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Had Railpool deze optie niet besteld en Bombardier haar aangenomen was er nu niet zoveel discussie. De homologatie is voor Bombardier die iets leveren wil. Inmiddels zijn we bijna twee jaar verder, maar misschien hoort dit bij Bombardier producten! Jeanne Kok |
27-05-2017 05:03:44 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Toelating van de Vectron is anders ook nog niet rond![]() |
04-07-2017 17:46:45 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Uitstel van betaling voor HSL Logistik: http://www.transport-online.nl/site/82590/uitstel-van-betaling-voor-hsl-logistik-bv/ |
20-10-2017 11:30:57 | ||
---|---|---|
ICM4444
![]() |
HSL Logistik is failliet verklaard: http://www.transport-online.nl/site/85396/hsl-logistik-failliet-verklaard/ |
20-10-2017 16:18:55 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dan ben ik benieuwd hoe t dan o.a. gaat aflopen met de 1300 die bij Volker Rail staat te Ddr al een lange tijd. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
20-10-2017 18:50:16 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Alsof dat het belangrijkste is zeg %09% Het personeel wat zonder werk komt te zitten is net even belangrijker dan een stuk ijzer hoor. |
20-10-2017 18:58:50 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
Personeel werd via een andere vennootschap ingehuurd, dus die zijn door dit faillissement niet direct getroffen. |
20-10-2017 19:47:06 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Heb het niet alleen over de machinisten. Er zullen ook vast wel mensen op kantoor werken. |
20-10-2017 19:49:20 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Lees anders de bron even... |
20-10-2017 20:42:10 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Dus eigenlijk, als het aan jouw ligt, moeten we allemaal maar dikke tranen gaan wenen van verdriet omdat er wellicht een paar mensen in de WW zijn beland? Ik zou toch zweren dat dit een treinenforum was... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
20-10-2017 22:11:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het bedrijf verkeert al een half jaar in surseance van betaling en er waren géén mensen bij in dienst. Daarnaast rijden er allang geen treinen meer rond door HSL en dat het zover moet heeft kunnen komen voor hun is een bekend verhaal... |
21-10-2017 02:00:07 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Treinen rijden niet meer door HSL in Nederland, wel in opdracht. Tevens heeft het Duitse hoofdkantoor al enkele maanden terug HSL Netherlands opgericht. Ze gaan zeker terug komen, maar zonder Nederlandse aandeelhouder![]() Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
21-10-2017 05:48:18 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteNeuh, hoeft niet hoor. Beetje medeleven is voor een aantal iets te veel van het goede, die hebben alleen maar oog voor oud ijzer %08% |
21-10-2017 06:49:44 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuotePunt. Aandeelhouder? Bedoel je niet een Nederlandse B.V.? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
21-10-2017 07:29:04 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
nee, het is zoals de heer Zwoferink zegt. HSL Logistiek in Nederland was voor 50% van een Nederlander. |
21-10-2017 09:45:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote Medelijden hebben met personeel dat er niet is, is weer het andere uiterste he ![]() |
21-10-2017 10:24:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Lijkt me duidelijk dat mijn uitspraak betrekking had op de HSL BV waar het in kwestie om ging. Feitelijk was HSL Logistik Gmbh hoofdaannemer, die het werk in Nederland uitbestede aan HSL Nederland BV waar ze 50% aandeel in hadden. Inmiddels besteden ze het vervoer nu uit aan IRP. |
21-10-2017 11:50:57 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Voor alle duidelijkheid,ik schreef ook met enige nadruk o.a. erbij ![]() Oog voor het getroffen personeel waar ook ,die hier last van ondervind ondanks dat het bedrijf al even in moelijke tijden verbleef,is er wel hoor. Ik weet hoe het is om aan de kant geschoven te worden omdat t bedrijf failliet gaat,gevolgen daarvan ondervind ik nu ook nog elke dag %07% Anderzijds is t zo,buiten het feit om dat ik hoop dat het voor die mensen goed komt,ik naar bijzondere dingen op het spoor wel benieuwd ben. Het geval van de 1300 bij VR is er daar zeker 1 van zou ik zeggen. Al las ik via de FB pagina van de stichting 1501/WG Klok,dat men de intentie heeft om de loc terug te krijgen wederom rijvaardig te krijgen. Echter dat bericht van gisteravond spreekt niet over hoe men de loc terug wil krijgen en waar dat ze die weer rijvaardig willen gaan maken. Ik ken de constructie tussen die groep en HSL niet als t gaat over gebruik van die loc,maar met het failliet raken van de HSL groep hier in NL,zal het lastiger kunnen zijn voor de eigenaars om m "effe" op te halen ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
21-10-2017 12:47:55 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De lok terug krijgen is niet moeilijk, want het huurcontract is natuurlijk niet meer van toepassen als de geurende partij failliet is, en daarmee niet meer bestaat. De lok in rijvaardige toestand terug krijgen zal een hele opgave worden, je kunt met de herstelkosten gewoon aansluiten in de rij van schuldeisers, dat zegt genoeg denk ik... |
21-10-2017 13:08:39 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteDat dat personeel kennelijk in dienst is van een andere niet failliete B.V. hoeft niet te betekenen dat dit geen gevolgen voor ze heeft, ga er maar gerust van uit dat het dat wel heeft. Hangt er maar van af onder wat voor contract die mensen vielen. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
21-10-2017 13:22:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Reken er maar op dat die mensen allemaal al wat anders zijn gaan doen toen ILeT de vervoerslicentie introk, want toen was er al niets meer te doen en het bedrijf niets anders meer dan een sterfhuis. |
21-10-2017 16:49:13 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Personeel krijgt gewoon een uitkering in geval van werkloosheid en met de groeiende arbeidsmarkt, zullen ze vast wel weer aan het werk zijn gekomen. Bedrijf was gewoon een leeg omhulsel nog. |
21-10-2017 18:08:54 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
QuoteVerhuurder is concurrent schuldeiser, die zullen dus niks meer krijgen, eerst wordt tenslotte de curator zelf betaald. Ook de fiscus en mensen met andere bijzondere voorrechten gaan allemaal voor. |
21-10-2017 22:08:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Precies wat ik bedoelde![]() |