Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Baureihe 186/TRAXX |
![]() |
04-08-2015 20:04:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat is 1000 kilometers storingsvrij rijden, voordat ze in de dienst mogen. De ritjes naar het buitenland tellen niet mee omdat ze daar gesleept worden. Choo choo..... |
06-08-2015 01:37:43 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote Mijn auto is vanaf dag 1 storingsvrij. Waarom moet daarvoor een loc kilometers maken? Die Traxx locs zijn hun prototype status al lang gepasseerd. |
06-08-2015 06:28:39 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Een trein is wel iets complexer dan een auto |
06-08-2015 06:42:51 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
En van een trein wordt een veel hogere bedrijfszekerheid gevraagd dan van een auto. Bijvoorbeeld omdat een trein heel wat meer kilometers maakt dan een auto. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
![]() |
advertentie |
06-08-2015 08:05:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het is gewoon een standaardprocedure voor elk materieel. Ook de Arriva GTW-treinen moesten dit na aflevering doen. Choo choo..... |
06-08-2015 08:12:10 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Ja, maar zo'n standaardprocedure wordt niet zomaar bedacht. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-08-2015 08:42:58 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Begrijpelijk! Choo choo..... |
06-08-2015 08:55:42 | ||
---|---|---|
Roder16078
![]() |
1000 km is wel erg weinig, vind ik. Als je zo'n hoge betrouwbaarheid eist. Zeker gezien de hoeveelheid storingen de laatste maanden op de HSL ![]() |
06-08-2015 10:13:04 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Daarvan is het maar de vraag of ze in het materieel, in de baan of in het samenspel daartussen zitten. Dan kun je factor 1 wel testen, maar als je 2 en 3 niet op dezelfde manier test heb je er nog niks aan. Beter gezegd ik kan wel 3x met een Traxx van Amsterdam naar Maastricht rijden maar daarmee los je baan- of trein-baan-storingen op de HSL natuurlijk niet op. |
06-08-2015 10:15:15 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Storingen kunnen ook door bedieningsfouten veroorzaakt worden. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-08-2015 10:30:11 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Bijna niet, de machinisten die op de hsl rijden weten wel wat de rem en de tractiehendel is. |
06-08-2015 10:42:29 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Gaat de ETCS automatisch? En hoe gaat de spanningswisseling eigenlijk? Laatst bewerkt door nohab op 06-08-2015 10:45 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-08-2015 11:06:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Etcs gegevens moet je invoeren bij vertrek. Dat gaat eigenlijk nooit fout. Bij het oprijden van de hsl moet je ETCS akkoord geven, daar heb je een paar seconden voor. Doe je dat niet krijg je een snelremming. Echter ook dit gaat zelden fout. Bij spanningssluizen gaat (in ieder geval wel op de betuweroute, ik heb al een tijd niet meer over de hsl gereden) de stroomafnemer automatisch naar beneden mocht je het vergeten. Kies je de verkeerde spanning is dat geen probleem, loc meld dat netjes. Spanning kiezen en stroomafnemer opzetten doet mcn zelf. |
06-08-2015 11:41:37 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Datzelfde geldt ook voor de HSL. Eenmalig moet ik de gegevens invoeren voor vertrek. Overgang van ATB naar ETCS moet ik bevestigen, maar is verder niet spannend (de rest overigens ook niet![]() Netkeuze moet ik wel handmatig doen, maar inderdaad, vergeet ik het, dan snuffelt de loc even aan de bovenleiding en dropt direct de stroomafnemer als ik het verkeerde net heb geselecteerd. Stroomafnemer moet ik handmatig opzetten na de spanningssluis. |
06-08-2015 12:10:59 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Hoe wordt de loc aangestuurd om de stroomafnemer neer te laten? Er hangt toch bovenleiding bij de spanningsluizen. Staat daar dan geen spanning op? Of volgt er een bericht via ETCS? |
06-08-2015 12:23:57 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Bij TVM-430 volgt er een signaal om de stroomafnemer neer te laten, ik weet het niet zeker bij ETCS maar het lijkt me dat daar ook wel zoiets is ingebouwd![]() |
06-08-2015 12:27:50 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote Wel dan een auto uit de jaren 80 ja. De modernste auto's zijn behoorlijk complex. De auto industrie geeft miljarden uit aan de ontwikkeling van nieuwe modellen, o.a. om later lange files bij de dealer te voorkomen. Zoveel geld voor ontwikkeling is in de spoorindustrie niet voorhanden, omdat het niet gaat om massaproductie. |
06-08-2015 12:33:24 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
QuoteHet ETCS systeem krijgt van de baan de melding dat de stroomafnemer neer moet zijn. Dit wordt gewoon geforceerd. Je kan dus niet zomaar de stroomafnemer op zetten. Strandt je in de spanningssluis, dan zul je via bepaalde procedures dit moeten overrulen. Er staat inderdaad geen spanning op de bovenleiding in de spanningssluis. In geval van een stranding kan er een deel onder spanning gezet worden. Er is een deel in het midden van 10 meter waar geheel geen spanning op gezet kan worden (permanent geaard gedeelte). De totale lengte van de gehele spanningssluis is 400 meter. Maar dit is allemaal niet echt heel relevant voor de NS Traxx. Laatst bewerkt door mtlx op 06-08-2015 14:07 |
06-08-2015 12:39:53 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Mijn nieuwsgierigheid is weer bevredigd. Dank voor de uitleg! |
12-08-2015 16:46:05 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De 186 016 is vandaag weer gewoon gespot in de ICD door een nfl. Aannemelijk dus geen verhuur voorlopig |
12-08-2015 17:47:31 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
De 017 wordt ook weer gereed gemaakt, dus zal over niet al te lange tijd ook weer dienst doen |
14-08-2015 17:57:19 | ||
---|---|---|
iraj-smile
![]() |
Misschien niet relevant maar, de titel van dit topic vloekt een beetje met de rest van de topics over de TRAXX'en. Misschien kan de titel i.p.v. Traxxen naar TRAXX'en Voor de rest is het een top topic! |
14-08-2015 18:48:19 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Bij deze is de titel aangepast. |
17-08-2015 12:34:53 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteVanmorgen sleepte LC 9903 de 186 017 van de Wgm naar Rsd. Vanuit depot Schaarbeek zal de loc testritten in België gaan rijden. 57 jaar OV-fotografie. |
17-08-2015 16:13:09 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Echt iets in het kader van "mag geld kosten" Waarom niet zelf overgebracht ( desnoods vermomd als testrit) of meegegeven met de Benelux die 's avonds keert op ledig mat naar Antwerpen ; even afkoppelen in Schaarbeek en klaar is kees. |
17-08-2015 16:15:54 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Misschien omdat er een test voor SW.9 op zit en het mat daardoor niet o.e.k. mag rijden? Was met de 186.236 ook het geval laatst. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
15-09-2015 22:05:58 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Vandaag is de 186 017 terug in de ICD gespot, deze heeft daar niet in gereden sinds maart dit jaar ivm alle testen die deze loc heeft uitgevoerd. |
16-09-2015 15:30:57 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
De 186 017 is door mij gespot in de 972 in asd op 11-09-15. |
08-02-2016 14:13:39 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De 186 002 is gisteren door LOCON 9902 als trein 93004 van Wgm naar Kfh gebracht en rijdt nu VR09 testritten in de Rotterdamse havens. (Vehicle Release) Laatst bewerkt door sfj op 08-02-2016 18:08 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-02-2016 20:01:23 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Op SION Rail wordt gemeld dat er een Locon BB 1600 is aangekomen op de Wgm met een NS-TRAXX. Iemand die weet of dat de 186 002 is, en zo nee, welke dan? |
11-02-2016 20:21:58 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Dat zou de herstelde 186 008 kunnen zijn. Deze is voor herstel van ontsporingsschade (5-4-2015 te Wgm) naar Henningsdorf geweest. Heen transport was op 2-8-2015. |
11-02-2016 20:46:29 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
De 186 002 is vandaag van de Kijfhoek naar de Watergraafsmeer getransporteerd door de Locon 9904. Laatst bewerkt door wadloper op 11-02-2016 20:47 |
11-02-2016 21:42:19 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Quote Daar wordt eerst VR09 nog ingebouwd, kan nog wel even duren voor die terugkomt. Dit was inderdaad de 186 002 retour van testen op de Betuweroute en de Rotterdamse havens. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
11-02-2016 21:52:47 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Mooi, bedankt voor de info! |
15-02-2016 19:52:41 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
In de avond van 15-02 is/wordt de 186 008 overgebracht naar de Wgm na herstel. |
10-05-2016 10:43:06 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De E186 021 maakt vandaag haar eerste testritten buiten de fabriek in Duitsland. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
10-05-2016 11:30:08 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Foto: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=829864273786510&id=268960009876942 |
20-05-2016 17:35:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bericht uit onverdachte bron: vanaf 23 mei in principe elke maandag afname van een nieuwe Traxx in de Zaanstraat (!). |
20-05-2016 18:18:15 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Correct. De 186 021 heeft de fabriek inmiddels verlaten en zal spoedig naar Nederland komen, gevolgd door 022 en 020. Daarna gevolgd door de overige 23 exemplaren 023-045. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
20-05-2016 18:24:50 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Heb ik iets gemist... Ik had vernomen dat men slechts 18 locs (t/m 037) had aangeschaft. |
20-05-2016 18:30:44 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De optie van 8 extra is ook gelicht, wordt mij door diverse betrokkenen gemeld. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
20-05-2016 18:50:54 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Er komen er 26 bij, ja. Laatst bewerkt door moderator op 24-05-2016 18:58, reden: reactie op verwijderd bericht weggehaald |
21-05-2016 21:58:48 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
De 186 021 is inmiddels onderweg naar Nederland. http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=8908&action=dview |
22-05-2016 14:54:53 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Volgens http://www.drehscheibe-online.de/ds_sifo/ds_live.php is de loc om 13.50 uit Hamm vertrokken naar Bad Bentheim achter de 139'er van RailAdventure |
22-05-2016 23:45:30 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Worden de nieuwe lichting locs eigenlijk direct uitgerust met de software waarmee de 186 002 proef reed? |
23-05-2016 00:22:05 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Quote Waar gaan die 8 ingezet worden? Het aantal locs wat nu geleverd gaat worden zou in theorie gelijk moeten zijn aan het aantal stuurstanden die nu als rijtuig gaan fungeren. Waarom dan 8 extra? |
23-05-2016 10:07:00 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Quote Versienummer even vergeten maar 7iets. Dus alleen NL-geschikt in de E186 021. Daarom ook gesleept door Duitsland. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
23-05-2016 14:57:01 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
7D, welke inderdaad niet in Duitsland is toegelaten. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
23-05-2016 15:26:34 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Quote Maar hoe zit dat dan, de Beneluxtrein gaat toch op te duur met NS TRAXX in Sandwich gereden worden? Of gaat er een pool komen met Loc's die in NL en BE zijn toegelaten? |
23-05-2016 15:40:21 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Je zal wel weer van alles gemist hebben maar aan uniforme software wordt al een paar jaar gewerkt. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
23-05-2016 21:03:54 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Volgens mij staat 7D juist op de 237 en 238. Alle andere locs draaien op 7J. |
23-05-2016 21:14:11 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Excuseer, 7J inderdaad. %02% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
24-05-2016 05:20:24 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Waarom nou weer locs met verschillende software,is men soms bang dat er iemand ooit nog een touw aan vast kan knopen. Ook leuk voor de bijsturing,gaat er een loc kapot net over de grens sturen ze een sleper en die heb dan toevallig voor t gemak foute software aanboord,plof, 2 locs kapot %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
24-05-2016 07:12:18 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Gelukkig werkt het zo niet. |
![]() |
advertentie |
24-05-2016 08:06:29 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteDan klopt er iets niet, die twee rijden elke dag tussen Amsterdam en Frankfurt met CNL. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
24-05-2016 08:25:29 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Selectief quoten.... 7J is de versie, ik haal ze zelf nogal eens door elkaar![]() Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
24-05-2016 09:14:07 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Hoe werkt het wel dan? Eerder in dit topic heb ik wel vaker gelezen over verschillende softwareversies, maar het waarom van al die verschillende versies, als de Traxx eigenlijk een uniforme loc is, ontgaat me volledig. En dat er dan bepaalde varianten wel en niet in D, B, of NL of elders zijn toegelaten. Kan iemand daar meer helderheid in verschaffen? |
24-05-2016 09:27:30 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Verschillende regelgeving per land, verschillende toegelaten versies, verschillende ERTMS versies in de baan misschien? Laatst bewerkt door b2py op 24-05-2016 09:27 |
24-05-2016 09:29:12 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Omdat de lok nog steeds ontwikkeld wordt door nieuwe gebruiks eisen die steeds diverser worden en daar de software voor wordt aangepast. Echter zal iets wat b.v. enkel voor rijden over de HSl in NL nodig is , niet snel ter goedkeuring aan de Duitse EBA worden voorgelegd. Ook is ETCS nog niet overal precies gelijk wat er ook nog bijkomt. Naar ik begrepen heb is echter software versie 9 ( 8 wordt kennelijk overgeslagen) die wel min of meer universeel zou zijn bijna klaar om toegepast te worden en kan dan ook in alle landen om ons heen toegelaten worden. |
24-05-2016 09:29:29 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Kort gezegd: De Traxx is een standaard-goederenlok die in principe door heel Europa kan rijden. Maar voor het gebruik als reizigerstrein op de HSL is een aantal aanpassingen gedaan, die door de software moet worden herkend. Denk bijvoorbeeld aan de noodremoverbrugging, daar kunnen de meeste goederentreinen ook wel zonder. Om nou die specifieke HSL-aanpassingen niet weer (duur en traag) in alle landen te laten toelaten, zijn er aparte software versies ontstaan die slechts in enkele landen zijn toegelaten. Niet omdat het per se gevaarlijk zou zijn om daarmee in andere landen te rijden, maar omdat het niet loont om aan te tonen dàt het veilig is. Idem voor verkeer van / naar België. Inmiddels werkt Bombardier al weer een tijdje aan één nieuwe basis waarin veel van die specifieke zaken allemaal zijn meegenomen, en die versie 9 zou dus wel weer overal moeten kunnen rijden. |
24-05-2016 09:48:36 | ||
---|---|---|
Basher
![]() |
Taken from my newsletter. Sorry for posting in English and do feel free to add any corrections. Jargon Buster. ATB = Automatische TreinBeïnvloeding - Nederlands Signalling Safety System. ETCS = European Train Control System KVB = Contrôle de Vitesse par Balises - French and Luxembourg Signalling Safety System. LZB = Linienzugbeeinflussung - German Signalling Safety System. MEMOR = MEMOR 2+ is used in Luxembourg and is/was used in Belgium and appears to be a form of AWS. Interested in further details. PZB = Punktförmige Zugbeeinflussung - German Signalling Safety System. TBL = Transmissie Baken Locomotief - Belgian Signalling Safety System. SW = Software. SW7 (no ETCS, KVB, LZB and PZB, MEMOR) SW7C1 (no ETCS, ATB, PZB, LZB, MEMOR) SW7C2 (ETCS Level1 + 2 in NL/no ETCS in BE, ATB, PZB, LZB and MEMOR) SW7D (ETCS [currently being homologated], ATB, PZB, LZB and TBL1 +, MEMOR) SW9 (ETCS Level 1 & 2 – Line 4 [Antwerpen - Breda], TBL1 +, ATB, PZB, LZB and MEMOR) As far as I am aware, all the NS TRAXX are migrating to SW9, starting perhaps in early August. SW9 is what 186 002 is fitted with and is currently testing. The NMBS HLE 28s being operated by B-Logistics on freight are currently using SW7C2 and will move to SW7D The NMBS HLE 28s being operated by B-Transport on passenger are currently using SW7C1 will move to SW9. As SW9 is not currently homologated the locos may be fitted with SW7D first before being fitted with SW9. The NMBS HLE 29s being operated by B-Logistics on freight are currently using SW7 and will also migrate to SW7D. An interesting point is that SW7D does not have KVB listed. The use of SW7C (1 + 2) in the Nederlands expires on 10/11/2016 and in Belgium on 12/12/2016. There is going to be a swap round of locomotives between B-Logistics and B-Transport to keep things simple. 2802 to 2813 inclusive will be fitted with Software Version 9 and work for B-Transport on Passenger services between Brussel Zuid and Amsterdam Centraal. 2814 to 2843 and 2861 & 2863 will be for use of B-Logistics and fitted with Software Version 7D So 2804, 2805, 2807, 2808, 2810 and 2811 will move to B-Transport and 2815, 2821, 2832, 2833, 2861 and 2863 will move to B-Logistics. 2804, 2805 and 2808 have not worked a passenger train, 2807 has done Ski Trains this year, 2810 worked a charter for Mercia. 2811 is ex-passenger. So there should be one software version for all the NMBS & NS passenger locomotives and that should allow them to do everything, Classic Lines NMBS, Classic Line NS, High Speed NMBS, High Speed NS, Line 4 between Antwerpen and Breda as well as working into Germany and Austria. Iain |
24-05-2016 09:58:57 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Dankjewel Ian, maakt 't iets duidelijker... |
24-05-2016 10:10:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Verhelderende uitleg, Iain! %02% Ben ik eigenlijk nog wel benieuwd of zo'n software-wijzigingen echt puur een kwestie is van nieuwe software installeren, of ook de toevoeging/wijziging van hardware? Laatst bewerkt door aarclay op 24-05-2016 10:13 Choo choo..... |
24-05-2016 10:14:04 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
QuoteDat de loc niet opeens 'plof' doet omdat een niet in dat land toegelaten software versie aanwezig is. ![]() |
24-05-2016 10:48:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Als je een lok ombouwt van een software versie zonder ATB naar een versie met, dan is dat pas functioneel als je natuurlijk ook de opneemspoelen ed eronder monteert. Dus ansich kan dat het geval zijn. Laatst bewerkt door thom op 24-05-2016 10:50 |
24-05-2016 13:06:00 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat uiteraard.... Maar misschien waren er nog wat andere dingen. Choo choo..... |
24-05-2016 15:41:44 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=824039357696700&id=252094568224518. De 186 022 rijdt ook al weer proef door Duitsland |
24-05-2016 16:22:15 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Kan ik hier uit opmaken dat de 022 de volgende is die naar Nederland zal komen? |
24-05-2016 16:28:09 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Ja. |
24-05-2016 16:30:44 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Ik zou niet zo onnodig gaan speculeren, er zijn echt meer factoren waarvan dit proces afhankelijk is. Zo'n testritje als vandaag zegt ook niet alles. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
24-05-2016 19:02:08 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Ik speculeer niet, ik praat enkel een reactie bij een foto op de Facebookpagina van Op de Rails na, door @Basher geschreven, die toch betrouwbare informatie geeft. Laatst bewerkt door PimTH op 24-05-2016 19:02 |
24-05-2016 19:04:29 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Meld er dan voortaan even een bron bij, of licht je antwoord wat meer toe. "Ja." is nou niet bepaald een duidelijke reactie. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
24-05-2016 20:21:12 | ||
---|---|---|
wouter15
![]() |
https://railmagazine.nl/acht-traxx-locomotieven-extra-voor-ns/ geeft aan dat de NS nog 8 extra TRAXX locs heeft besteld. |
24-05-2016 20:29:03 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Die zijn gewoon onderdeel van die 26 die ik eerder noemde. Blijkbaar is het bericht daar pas vandaag doorgekomen dat die optie gelicht is. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
24-05-2016 20:29:10 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Dat zijn dezelfde acht die al eerder genoemd zijn in dit topic. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
24-05-2016 21:06:19 | ||
---|---|---|
nougo
![]() |
Daarmee heeft NSR 45 eigen 186'ers en 11 gehuurde 186'érs in dienst. Het is daarmee stiekem / terloops / ongemerkt (althans voor mij) ineens een serie elektrische locomotieven die qua omvang vergelijkbaar is met de series 1100, 1600 en, (in mindere mate) 1700. In een tijd van treinstellen is dat, los van het pad naar deze aantallen toe, meer dan opvallend te noemen. Temeer daar het park gekoppeld zit aan rijtuigen die gemiddeld reeds een leeftijd van ca. 30 - 35 jaar hebben en de tijd zal leren hoe lang deze serie effectief (binnen NSR) zal worden ingezet. |
24-05-2016 21:09:59 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Tot ongeveer de tijd dat IC NG instroomt. Dan hebben de machines nog een mooie restwaarde en zullen waarschijnlijk verkocht worden vertelt men mij. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
24-05-2016 22:56:09 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Oh boy, dat zal wel weer de nodige ellende gaan opleveren wanneer het in productie wordt gebruikt. Quote En een paar locs en rijtuigen zullen nog wel wat langer gebruikt worden, tot 2025 (einde huidige concessie). De Benelux blijft tot die tijd met ICR rijden. |
25-05-2016 00:15:30 | ||
---|---|---|
Basher
![]() |
The Bombardier staff at Antwerpen Noord Depot are taking @ five days to install hardware and software in the HLE 28s there. As there is not enough time between the Software being passed off [in August] and the deadline in December 2016, some of this work is being done in advance. Then when SW9/SW7D is homologated, the software can be activated at a depot exam by a man with a lap top. I assume that the new NS TRAXX are already fitted with the hardware at delivery and that the older NS TRAXX are being retrofitted. The basic problem is that everything is now "fly by wire". When a driver applies the brake, a signal is sent to the computer and the computer then opens the air valve and brakes start to work. What you have to do to get homologation/certification is prove beyond reasonable doubt that you moving the brake lever, opens the air valve and the train slows. As anyone who works with any computer software knows, the software can do strange and unexpected things. Iain |
25-05-2016 10:12:36 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
kan dit ook vertaald worden ? Laatst bewerkt door moderator op 25-05-2016 10:55, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
25-05-2016 10:16:19 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Google Translate maakt er op zich nog best wel een lopend geheel van![]() |
25-05-2016 17:59:11 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
De 186 020 word nu ook beproefd in Duitsland. De 186 020 is vandaag gesignaleerd in Kassel. http://www.railcolor.net/index.php?nav=1000001&lang=1&file=bomb_186020_54&action=image |
25-05-2016 22:22:39 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Mij ontgaat nog de reden waarom deze optie gelicht is. De enige reden die ik zo kan bedenken, tenzij ik het mis heb uiteraard, is dat deze dienen (tzt). ter vervanging van de 1700'en die nu voor NS Int. rijden (10 stuks). Zodra de Spaanse CAFjes allemaal in dienst zijn en goed functioneren, zal er geen DDAR meer zijn en ook geen DDM 1. Er zou dan alleen voor NS Int. nog 1700'en aangehouden moeten worden. Ik kan mij voorstellen dat men dan van die 1700'en af wil. Ook al vanwege het feit dat de 1700'en, in tegenstelling tot de 1600'en, en voor zover ik weet, geen grote revisie gehad hebben. |
25-05-2016 22:27:55 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Aannemelijker is dat ze ter vervanging van de van Macquarie gehuurde exemplaren zijn. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
25-05-2016 22:42:51 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
@bnv, rond 2005 kregen de BB 1700'en een LT1-revisie en vorig jaar een LT2-revisie, al stelde die weinig voor. |
26-05-2016 07:17:43 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Ik weet niet waar ik het heb gelezen een paar dagen terug. Het leek er idd op neer te komen dat die laatste 8 voor de benelux zijn. Het verhaal ging hier al eerder dat de benelux met zowel een NS traxx als NMBS traxx zou gaan rijden. Ben ik toch weer benieuwd wat er gebeuren gaat met zowel de samenstelling van ICRm als de traxxen wanneer de benelux geïntegreerd gaat worden in de 1000 of 900. |
26-05-2016 08:51:23 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Op het inzetraster dat van de 021 ergens gefotografeerd was, stonden de kleine vierkantjes doorgestreept, met dus alleen NL in et grote vierkant vh raster. Zou tegen inzet in BNL pleiten |
26-05-2016 08:55:02 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Dat is gewoon een softwarekwestie, die kruisjes zijn zo weer weg als er een wel in het buitenland toegelaten versie op gezet wordt. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
26-05-2016 09:03:29 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Ligt het niet voor de hand om die loc dan af fabriek meteen van de goede software versie te voorzien als ie voor de BNL is bedoeld? Dit kijkt wel erg omslachtig. |
26-05-2016 09:07:38 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
Even heel klein stukje terug lezen staat alles uit een gezet. ![]() Laatst bewerkt door jor[D]1 op 26-05-2016 09:08 |
26-05-2016 11:19:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Laten we dan eerst maar eens met de toelating van die nieuwe software beginnen. Choo choo..... |
26-05-2016 12:13:25 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Quote Volgens mij word je op je wenken bediend Laatst bewerkt door yappa op 26-05-2016 12:13 |
26-05-2016 17:18:33 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Benelux gaat idd met 1 NMBS en 1 NS TRAXX rijden. |
26-05-2016 21:02:57 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Quote Zijn ze er niet al mee bezig (geweest). Toen ik eind maart in België ben geweest viel mij op de terugweg op dat er een blauw gele NS traxx op Antwerpen berchem stond. Nummer heb ik niet kunnen zien. Als ik veel berichten terug lees passen de puzzelstukjes aardig in elkaar. |
26-05-2016 22:20:25 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
SW9 wordt al tijden op allerlei verschillende vlakken getest, net als VR9. Maar dat is nog steeds niet 100% rond. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
26-05-2016 22:32:55 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
SW9 is een softwareversie. Maar wat is VR9 dan precies? Choo choo..... |
26-05-2016 22:35:33 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Vehicle Release 9, de hardware die er bij hoort. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
27-05-2016 15:45:47 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Ik kwam toevallig deze video tegen op Youtube waar een glimp op te vangen is van de 186 022 bij Bombardier: https://www.youtube.com/watch?v=qRN5myvo4ls De 186 022 is te zien vlak na 3:00. |
27-05-2016 17:29:58 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De E186 021 is vanmiddag definitief afgenomen en is inzetbaar voor ICD en AmRo Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
27-05-2016 20:32:22 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Gisteren al zelfstandig een rit over de Hanzelijn gemaakt: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/q82/p235x350/13239348_982933611759899_8410652153537141495_n.jpg?oh=d6940cece3f622bd18a3d0b7b6057a90&oe=57CB6CAB |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Baureihe 186/TRAXX |
![]() |