Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Baureihe 186/TRAXX |
![]() |
28-05-2016 06:19:31 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Dat was dinsdag. Toen zijn er twee slagen Dgro-Zl gemaakt, en woensdag Wgm-Rtd, vier slagen Bd en terug naar Wgm als afnameritten. Nog een klein stukje over de levering van de nieuwe locs: NS bestelde op 26 mei 2015 de achttien locs E186 020-037. In dit contract was een optie voor 8 machines opgenomen welke voor 30 september 2015 gelicht moest worden, opdat ze aansluitend geleverd konden worden. Met een kleine vertraging is de bestelling voor die acht extra locs uiteindelijk begin oktober 2015 geplaatst (E186 038-045). Inmiddels hebben de E186 020 en 022 proefritten buiten de fabriek gereden. Deze twee zullen zeer spoedig naar Nederland komen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
06-06-2016 06:07:29 | ||
---|---|---|
magnus
![]() |
Volgens dit bericht op Drehscheibe http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,7843340 werd zaterdag de 186 022 naar Bad Bentheim gebracht. |
06-06-2016 14:59:41 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
En is vandaag, volgens het OD topic, naar Asd gereden. Neem aan dat eindbestemming Aswplz was? Laatst bewerkt door wouterder op 06-06-2016 15:07 |
06-06-2016 15:27:36 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Correct. |
![]() |
advertentie |
06-06-2016 21:01:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Reken er maar op dat hij net als de 021 een paar dagen met een ICR-stam gaat proefrijden vanaf morgen. Laatst bewerkt door broek53 op 06-06-2016 21:01 |
06-06-2016 21:07:56 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Correct. In principe exact dezelfde ritten als twee weken geleden. Dinsdag Hanzelijn en woensdag HSL. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
14-06-2016 08:31:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kan het kloppen dat de 186 020 inmiddels ook in het land is? Zou dan vandaag moeten gaan proefritten. |
14-06-2016 08:51:08 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Ja de 186 020 is in Nederland |
14-06-2016 11:05:41 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Vermoedelijk niet.... De loc is gisteren tijdens de rit tussen Bh en Wgm gestrand in Amf met storing(en). |
14-06-2016 11:24:32 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Stond gister (dus weer "vandaag") om 11:40 op Amfge. Bij twijfel: gebruik beton. |
14-06-2016 12:51:25 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Is nu proefritten aan het maken hoor. Gisteren begin van de middag door Locon 9901 van Amf naar Aswplz gesleept. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
14-06-2016 13:43:53 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Oh wacht, dit was niet het OD. Nouja vergeet het gedeelte "vandaag" dan. Bij twijfel: gebruik beton. |
15-06-2016 12:10:54 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
Beste allemaal, Vernomen via de tam tam: Een 186 met aanhang voor testritten naar Noord Nederland?! Gr:MV |
15-06-2016 12:18:07 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Zijn dat geen BTI (Baan-Trein-Intergratie) testen met softwareversie VR09 en nieuwe EBI Cab 2000 P5f MR3 release? |
15-06-2016 12:28:00 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteUhhhh |
15-06-2016 12:31:49 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Voor zover ik weet worden die testen met de 186 002 gedaan gvttreinen. Daar zit de VR09/SW09 in. Loc is ook al een paar keer op havenlijn, betuweroute en in Belgie geweest. Waar MV het over heeft is de afnameproefritten nieuwe traxxen. De 186020+16502+186120 heeft gisteren een slag Groningen gemaakt ipv de gebruikelijke twee slagen dgr-zl. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
15-06-2016 12:43:56 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Quotevroeg ik me ook af ![]() Google is our friend ![]() Laatst bewerkt door gvttreinen op 15-06-2016 13:20 |
25-06-2016 14:52:40 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Uit het HSL-topic:Quote Is er iemand die een overzicht met wat de traxxen van NS uitspoken, bijhoudt of zich geroepen voelt om dat te doen? Ik wel het ook zelf doen, maar ik heb de info niet. Ik weet alleen: Er zijn nu 24 (186 001 - 024) in eigendom van NS in Nederland. De 002 beschikt over andere software. Volgens mij zijn de geleaste traxxen allemaal in revisie geweest en dus allemaal geel (nummers: 186 111, 186 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122). De grijze traxxen zijn de 186 142, 144, 148, 149, 236, 239. De laatste 4 worden echter bij mijn weten niet ingezet op de HSL. Mijn vraag is of er nu nog revisies worden uitgevoerd? Gaan de 142 en 144 ook nog geel worden? Master E meldt dat er alle locs in gebruik zijn, maar ik krijg de indruk dat er een hoop locs niets moeten staan te doen. |
25-06-2016 15:02:36 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Je vergeet nog de 186 237 en 238 die met CNL Amsterdam-Frankfurt v.v. rijden. De door jou genoemde grijze locs doen allemaal dienst op de HSL. Of die ook nog geel/blauw worden, geen idee. De 186 111-122 zijn inderdaad allemaal geel/blauw. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-06-2016 15:53:02 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De actuele reisinformatie via DVS toonde de afgelopen twee weken de volgende 33 locomotieven in reizigersdienst in de 900 en 1000: 186.004 t/m 186.019 en 186.021 186.111 t/m 186.122 186.142, 186.144, 186.149 en 186.239 Van de 186.001, 186.003 en 186.236 is de laatste inzet in de 900/1000 circa 3 á 4 weken geleden geweest. |
25-06-2016 17:36:50 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De 148 is als het goed is al op revisie. Overigens komen deze grijze locs gewoon grijs terug. |
25-06-2016 21:53:43 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De 148 komt vanavond laat of morgenochtend vroeg terug uit Dessau. De Macquerie-exemplaren worden inderdaad niet overgeschilderd. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-06-2016 22:23:23 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
De Alpha Traxx wel geel/blauw. De Macquire Traxx blijft grijs. Wat is de reden? |
25-06-2016 22:26:07 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Het kostenplaatje. De schilderbeurt komt volledig voor rekening van NS, ook het eventueel bij beeïndigen leaseperiode terugschilderen. Ook deed de rode kleur natuurlijk nog erg denken aan het FYRA-tijdperk, dus die moesten sowieso een andere kleur krijgen. Let op, dit wil niet zeggen dat deze locs als eerste teruggeleverd zullen worden als er minder locs nodig worden. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-06-2016 22:43:08 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Weet iemand hoe dat leasecontract eruit ziet? Tot wanneer koopt het of kan NS zomaar opzeggen? Zouden de grijze traxxen niet bestickerd mogen worden? Scheelt neem ik aan in kosten. Laatst bewerkt door Daan! op 25-06-2016 22:45 |
25-06-2016 23:02:03 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
QuoteHet zijn tevens twee verschillende leasebedrijven, dus beide beslissen weer anders. Misschien wil Macquire te locs bij teruglevering weer direct in kunnen zetten voor anderen, en daar is een NS-outfit niet bij gebaat. Alpha Trains denkt er blijkbaar anders over, hoewel het nog steeds erg opmerkelijk blijft dat ze overgeschilderd zijn. Ook het NS-logo eigenlijk? Laatst bewerkt door aarclay op 25-06-2016 23:02 Choo choo..... |
25-06-2016 23:04:45 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
NS heeft er bewust voor gekozen om ze niet over te laten schilderen, omdat dat geld kost. Dat heb ik hier boven ook al gemeld. Verder heeft dat weinig met de NS TRAXXen te maken, dat gaat over de lease-traxxen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-06-2016 23:34:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Als dat het probleem dan draai je het om, dan moet NS ze eerst weer grijs maken en daarna pas terug leveren ![]() Maar zal ongetwijfeld met kostenplaatje en het lease contract te maken hebben. Laatst bewerkt door thom op 25-06-2016 23:34 |
26-06-2016 20:44:37 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
De correcte naam van de lease company is Macquarie - http://www.macquarie.com/us/corporate/asset-finance/rail |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-06-2016 14:42:15 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Krijg net het bericht dat naast de 186021 nu de 020,022 en 023 ook afgenomen zijn door NS, dus die kan je in het wild aan gaan treffen. Er was een plan om de 186022 als testloc in Hlmwph in te zetten voorlopig, maar weet niet of dat doorgegaan is. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
04-08-2016 17:31:28 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Wordt de stand nog ergens bijgehouden? Als ik het goed heb gezien staat de 030 nu (04-08-16 17:28) op de Dgr. Voor degenen die hem mist: loc 022 is de sinds twee weken defect en zal dat deze week nog blijven. Verder is daar niks bijzonders mee. |
04-08-2016 18:10:13 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
De locs tot en met de 186 028 zijn inmiddels afgenomen. De 186 029 en 186 030 kwamen maandag naar de Zaanstraat en reden dinsdag en donderdag een slagje Zwolle. Volgende week nog een dagje op de HSL voordat deze afgenomen kunnen worden. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
07-08-2016 00:13:20 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Kan het kloppen dat de 186 002 inmiddels geen testloc meer is en terug is in de reizigersdienst? En zo ja, is dat met SW9? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
07-08-2016 00:21:46 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Terug in de reizigersdienst klopt, maar volgens mij nog steeds 7J, zal het eens navragen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
07-08-2016 00:39:21 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
gewoon 7J, andere software mag niet gebruikt worden voor ICd diensten Mcn NS International Rtd |
07-08-2016 00:47:28 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Dank aan beiden. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-09-2016 23:03:16 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Nadat de Locon 9903 de 186-149 naar Bh gebracht heeft voor een revisie. Heeft deze de nieuwe 186-037 meegenomen naar hetzij Amf of Zaanstraat. Laatst bewerkt door wouterder op 17-09-2016 23:03 |
18-09-2016 08:58:11 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
naar Amf |
05-10-2016 18:27:44 | ||
---|---|---|
Jelmer
![]() |
Quote de wissellingen vallen mee, tot nu toe, en de stammen zitten ook aardig vast op of de 900 of de 1000. Laatst bewerkt door moderator op 07-10-2016 11:57, reden: topic afgesplitst |
05-10-2016 18:45:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ja, omdat die stammen net geformeerd zijn en nog niet aan onderhoud toe geweest zijn, zoals Gose al zegt dat gaat echt wel komen nog.. |
05-10-2016 20:13:06 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Daarbij worden alle Traxx'en toch niet door NedTrain onderhouden, maar een andere partij? Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet tegelijk plaats kan vinden met de stam. |
05-10-2016 21:00:48 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens mij gedeeltelijk door NedTrain en gedeeltelijk door Bombardier wat garantiewerk en grote reparaties/storingen betreft. NedTrain zou naar mijn idee prima zelf een gebroken remleiding wel kunnen vervangen bijvoorbeeld. Laatst bewerkt door aarclay op 05-10-2016 21:01 Choo choo..... |
05-10-2016 21:39:55 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Kunnen en mogen zijn wel héél verschillende dingen hoor...! |
05-10-2016 23:08:27 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik mag hopen dat van de nieuwe Traxxen geen remleidingen breken en hopen dat dat zeker garantie is. Voor de oudere Traxxen zal het een ander verhaal zijn, vergeet niet dat die inmiddels ookal 10 jaar oud zijn. Als je trouwens gewoon een remslang bedoeld, die zal men gewoon wisselen en niet moeilijk gaan doen over wie, wat en garantie... ![]() Quote Ja en nee, volgens mij heeft Nedtrain dat uitbesteed, maar dat hoeft zeker niet gelijk te lopen met de ICR'en en dan is lokken doorwisselen wel interessant. Laatst bewerkt door thom op 05-10-2016 23:13 |
06-10-2016 00:20:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Alles kan stuk gaan, dat hoeft niet vanuit ouderdom. Weet je best![]() Choo choo..... |
06-10-2016 17:20:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is zo, maar zoiets als een stalen remleiding mag simpelweg niet zomaar stukgaan![]() |
06-10-2016 19:48:04 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik ben zelf geen volgeleerd treintechneut, hoewel ik er wel enige kennis van heb. Maar je snapt heus wel dat het voorbeelden zijn. |
22-11-2016 13:37:13 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Kennelijk is de 186 044 inmiddels gearriveerd, want die zie ik om 13:35 bij Asdmw rangeren met een ICR-stam. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
22-11-2016 14:00:47 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Is maandag het land binnen gekomen en rijdt vandaag afnameritten Dgro-Zl v.v. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-11-2016 16:04:55 | ||
---|---|---|
Dennis1977
![]() |
Dit is de laatste uit de serie? http://www.railcolor.net/index.php?nav=1000006&file=bomb_35361_51&action=image |
25-11-2016 16:05:47 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Klopt, komt maandag in Nederland aan. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-11-2016 16:08:09 | ||
---|---|---|
Dennis1977
![]() |
Dank voor info |
25-11-2016 16:23:21 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
Quotevia welke grens overgang komt de 186 045 dan ? Laatst bewerkt door tonnie12 op 25-11-2016 16:24 |
25-11-2016 16:25:10 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Bh zoals altijd. |
![]() |
advertentie |
25-11-2016 16:25:41 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Vragen naar dienstregelingen/routes is niet toegestaan, thanks Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-11-2016 16:32:37 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
vraag ook niet naar de dienstregeling maar naar de grensovergang . omdatdit de afgelopen tijd nog weleens Emmerich was zodoende deze vraag. |
25-11-2016 16:54:05 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Alleen de 001 is bij Em de grens over gekomen. |
25-11-2016 17:04:39 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
in oktober ook nog een aantal malen via Emmerich Am Rhein binnen gekomen |
25-11-2016 17:08:20 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Ah, niet goed gevolgd dus..dank voor de rechtzetting![]() |
25-11-2016 18:10:49 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Klopt niet, de 020-044 zijn allemaal via Bh gekomen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
27-11-2016 11:25:05 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
002-045 om precies te zijn. Wel zijn diverse locomotieven via Emmerich afgevoerd naar Zwitserland, Oostenrijk en andere locaties voor testdoeleinden. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
02-01-2017 18:59:23 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
De 186 011 rijdt met grijs front. Weet iemand waarom? Foto: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1000001&lang=1&file=bomb_35158_59&action=image |
02-01-2017 19:00:28 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Het originele front moest vervangen worden en een nieuw front was enkel in grijs beschikbaar? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
02-01-2017 20:09:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het kan aan mij liggen, maar ik krijg geen afbeelding te zien op die link. |
02-01-2017 20:18:05 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Dat ligt niet aan u, ik inmiddels ook niet meer. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
02-01-2017 20:19:52 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Dat stuk waar het nummer op staat (zgn aircoluik) is grijs. Dit na aanrijding persoon 23-12 in de avond |
02-01-2017 21:55:43 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Probeerde het net ook op Railcolor. Zelfde resultaat. ![]() Heb deze locomotief toevallig op station Rotterdam Centraal gezien. En zag ook al 4 keer in één uur de IC Direct Den Haag - Breda/Eindhoven. Het leek wel of ze de dienstregeling al uitvoerde. Alleen vervoerde ze natuurlijk geen reizigers. Laatst bewerkt door icened op 02-01-2017 21:57 |
02-01-2017 22:29:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Foto staat hier op Facebook: https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/997152223724380 Choo choo..... |
02-01-2017 22:36:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dankjewel![]() Vreemd gezicht inderdaad, zal wel tijdelijk zijn en het eerstvolgende onderhoud rechtgetrokken worden. |
06-01-2017 14:17:05 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
De 011 heeft een nieuwe frontplaat gekregen. https://www.facebook.com/NedTrain/?hc_ref=PAGES_TIMELINE |
06-01-2017 15:53:09 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Kan ik weer met een gerust hart slapen |
07-01-2017 13:15:44 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
186-017 is op 4-1 overgebracht naar Kassel ter behoeve van Bombardier testen. MCN ASD |
07-01-2017 16:39:46 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Misschien ook testen, maar vooral voor het definitief dichtmaken van kieren in de zijwandplaten. |
07-01-2017 17:39:02 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zijn die zijwandplaten niet bedoeld voor groot onderhoud? En wat is het exacte probleem waardoor ze nu definitief worden dichtgemaakt? Choo choo..... |
07-01-2017 18:05:57 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
gose91 schreef "het dichten van kieren", ik vermoed dat bepaalde isolatie- of afsluitrubbers niet voldeden waardoor er vocht kon binnendringen via die platen. Dat lijkt me niet de bedoeling. |
07-01-2017 20:58:32 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Die platen zitten erop gelast. Uitwisselen van componenten in de machineruimte gaat via het dak. Volgens mij een productiefoutje, waardoor de las iets losliet en er water binnen kon komen. Geen vloedgolven, dus het was geen enorm probleem. Klodders kit aan de binnenzijde hebben de boel tot nu toe prima dichtgehouden. |
31-05-2018 13:34:53 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
NS verkoopt alle 45 eigen Traxx`en aan Akiem en least ze vervolgens alle 45 weer terug per juni 2018. http://railcolornews.com/2018/05/31/nl-dutch-railways-and-akiem-sign-a-sale-and-leaseback-agreement-for-45-traxx-locomotives/ ![]() MCN ASD |
31-05-2018 17:31:28 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Je kan ze maar vast allemaal verkocht hebben! |
31-05-2018 17:59:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En zal de NVR/EVN dan ook weer veranderen![]() Laatst bewerkt door aarclay op 31-05-2018 21:34, reden: Moet toch eens de UIC-term uit mijn kop slijtten Choo choo..... |
31-05-2018 18:45:47 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Waarom zou dat veranderen? |
31-05-2018 18:52:00 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Het betekent in theorie wel dat dit topic vanaf morgen op slot kan, NS heeft tenslotte geen eigen TRAXX'en meer![]() |
31-05-2018 18:53:13 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Wat bedoel je met UIC? Het NVR/EVN zul je wel bedoelen, en veranderen daarvan is niet nodig als Akiem de voertuigen in Nederland blijft registreren. De gebruiker blijft per slot van rekent de zelfde, NS! Jeanne Kok |
31-05-2018 18:55:34 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Als Akiem ze in Frankrijk registreert krijgen we wel een bonte stoet met "NL-NS", "D-NS", "B-NS" en "FR-NS" %08% |
31-05-2018 19:46:15 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De nieuwe Akiem-locs rijden allemaal rond met D-AKIEM, er is denk ik een kleine kans dat het uiteindelijk dat zal worden, maar er zal vast geen noodzaak in zitten. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 31-05-2018 19:46 |
31-05-2018 19:54:54 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Er wordt gezegd: 'Alle 45 NS Traxx'en worden verkocht aan Akiem'. Het gaat hier dan om de nummers 186 001 - 186 045. Maar wat gaat er dan gebeuren met de 186 111 - 186 122. Zijn die nog steeds van NS, of misschien überhaupt nooit van NS geweest? |
31-05-2018 20:00:31 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Die worden al sinds 2008 gehuurd van Alpha Trains (ATC), die ze vervolgens heeft laten registreren in Nederland. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 31-05-2018 20:01 |
31-05-2018 20:09:52 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
En zijn dus nooit eigendom van NS geweest. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
31-05-2018 21:29:19 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Heeft NS zich goed ingedekt. Zien hoe snel de Akiem, Alpha Trains en Macquire Rail NS Traxx over 3 - 7 jaar aan de verhuurders teruggegeven worden. Blijven de NS Traxx Benelux serie 186 tot 2025 rijden? Waarna de laatste 12 NS Traxx kan worden teruggegeven. Laatst bewerkt door icened op 31-05-2018 21:30 |
31-05-2018 22:34:06 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Zolang NS de voertuighouder en ECM van de Traxxen blijft zal er gewoon NL-NS op blijven staan, dat heeft niets met het eigendom van doen. |
31-05-2018 22:48:05 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
En daarna NL-Akiem om de simpele reden dat in een ander land tegenwoordig een flinke papierwinkel + kosten oplevert door e.o.a. regelgeving over toelating en/of registratie. Eenmaal ergens ingeschreven smijt praktisch geen (nieuwe) eigenaar nog geld over de balk om dat te veranderen. |
31-05-2018 22:53:46 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
QuoteAkiem zal er echt geen verlies aan lijden. Anders hadden ze de deal echt niet gesloten. Het risico wat Akiem neemt door nu de Traxxen te kopen is meegenomen in de leaseprijs of de aanschafprijs. NS koopt het risico af door ze nu al te verkopen aan een leasemaatschappij. Ze blijven trouwens wel gewoon op de balans staan van NS vanaf 2019 (nieuwe regels IFRS die per 1/1/19 ingaan). |
31-05-2018 23:54:21 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Ik ben vooral benieuwd wat de technische staat is van deze locs over een aantal jaar, als NS ze weg doet. Ze worden nu niet echt gebruikt voor waar ze ooit bedoeld voor waren. Laatst bewerkt door wouterder op 31-05-2018 23:54 |
01-06-2018 10:32:55 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Komt toch een beetje vreemd over,je koopt een vloot locs om ze redelijk vlot aan een lease maatschappij te verkopen voor een dubbeltje per stuk om ze daarna voor een kwartje per stuk terug te huren van dat zelfde bedrijf %03% De enige die daarmee in mijn ogen lacht is in dit geval Akiem,ze geven iemand een zak geld voor een vloot locs om daarna anderhalf tot 2 zakken geld terug te gaan krijgen. Of zie ik dit verkeerd ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
01-06-2018 11:13:58 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Net andersom om in je analogie te blijven: je verkoopt ze voor een kwartje, least ze terug voor een stuiver per jaar en hoopt dat je ze eerder dan over 5 jaar niet meer nodig hebt. Als de leasemaatschappij ze dan nog 10 jaar voor goederen kan laten gebruiken en daar ook nog een appel en een ei voor krijgt is iedereen een winnaar. |
01-06-2018 11:14:13 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Dat is denk ik iets te kort door de bocht. NS weet nu zeker dat ze alle 45 locs verkocht heeft, iets wat je over 3 of 4 jaar maar moet afwachten. Bij komend voordeel is dat als ICNG instroomt je de Traxx-en kan laten afvloeien door de lease te beëindigen. Je voorkomt dus dat er locs onnodig stil komen te staan en wachten op een koper en eventueel op de schroothoop eindigen om dat ze al 2 jaar te koop staan (zie 17/1800). Laatst bewerkt door MasterE op 01-06-2018 11:16 |
01-06-2018 13:40:54 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
En daar bovenop verlies je niets als je zorgt dat de gelden voor het terugleasen niet hoger zijn dan de aankoopgelden. Je maakt daarmee namelijk wel een hele smak geld extra beschikbaar voor andere projecten. |
01-06-2018 14:07:11 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteJe weet helemaal niet wat de financiële afhandeling is geweest van dit hele gebeuren. Komt toch een beetje over als stemmingmakerij%03% |
01-06-2018 17:48:47 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Sja zo zijn sommige mensen... En hoezo (paar posts eerder) "niet echt gebruikt waar ze ooit voor bedoeld waren"? Bedoeld voor het trekken van treinen, dat lukt best. Alleen moeten ze wat vaker omschakelen dan beoogd, dan moet je wellicht wat schakelapparatuur eerder vervangen. Zwaar belast worden ze verder niet. |
01-06-2018 18:37:54 | ||
---|---|---|
Biem94
![]() |
Dan kan de naam van het topic wel worden veranderd![]() |
01-06-2018 19:34:54 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote En verdiep je nog eens in de historie van waar de traxx nu rijdt. Geen lease maatschappij had er meer, maar om de diensten zoals ze nu zijn te kunnen rijden was de enige optie om deze 45 te kopen voor de productielijn ervan dicht ging. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Baureihe 186/TRAXX |
![]() |