13-03-2007 16:21:05
mich
mich
op de Maaslijn is vandaag weer veel vertraging. Treinstel 3225 heeft een technisch probleem.  

13-03-2007 16:23:30
Meiziger
Meiziger
Quote
kbrandsma: een tweede klas kaartje (of OV-kaart).
Een OV-Studentenkaart ís een tweede klas kaartje. Er staat neit voor niets een 2 op
 

13-03-2007 16:35:10
mich
mich
OV kaarten zijn er dus ook eerste klas  

13-03-2007 16:40:39
Bollenstad
Bollenstad
Precies, die heb ik zelf, maar dat is dus géén OV-Studentenkaart...  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-03-2007 16:41:34
daniel
daniel
OV-studentenkaarten alleen weer niet...  

13-03-2007 16:42:55
sneltrein
sneltrein
Controleren ze wel in de treinen
tweee kinderen uit mijn klas van 13 zijn aleen met een railrunner naar venlo gegaan. en werd niet gecontroleerd


:)
 

13-03-2007 16:47:27
sneltrein
sneltrein
Veolia houdt bussen uit voorzorg paraat

Dinsdag, 13 maart 2007 - BOXMEER/CUIJK - Veolia, dat sinds 10 december het vervoer verzorgt op het spoor tussen Nijmegen en Roermond, houdt ook vandaag vier bussen achter de hand om in de spits reizigers te vervoeren.
"Dat is meer uit voorzorg. We zijn niet ontevreden over de manier waarop de spits op de Maaslijn maandag met extra treinen is verlopen", reageert raildirecteur Frank van Setten van Veolia Limburg. Sinds gisteren laat Veolia de vorig najaar al beloofde extra spitstreinen rijden tussen de stations van Boxmeer en Nijmegen.

Eén spitstrein moest gisterochtend om half negen uit de dienstregeling genomen worden. Dat had volgens Van Setten te maken met acute nierontsteking bij de betreffende machinist. De overige treinen reden op tijd of met enkele minuten vertraging.

Bron: de Gelderlander


:)
 

13-03-2007 17:19:17
webguy
webguy
Ja er wordt gecontroleerd, in de praktijk zou ik niet weten hoe vaak er ook echt daadwerkelijk een controleur aan boord is, maar ze werken wel met z'n tweeën volgens mij. In het begin waren er helemaal geen controleurs, nu dus wel, en de service is wel redelijk, je kan iig heel makkelijk een klachten formulier krijgen...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

13-03-2007 17:33:28
lw-o
lw-o
@ jjager op lw-gn is dit gedeeltelijk waar. heb het laatst aan een hc gevraagd en 1e klas geld officieel alleen in de stoptreinen die overal stoppen. dus niet de .33 buiten de spits


Virm is verrekte fijn spul
 

13-03-2007 17:34:27
lucky
lucky
Ik heb vaak genoeg 1ste klas in de .33 gereden, er is niks aan de hand.

Of dit ook zo is in de gtw's weet ik niet trouwens.
 

13-03-2007 18:13:53
kevinevers
kevinevers
wat is er toch aan de hand?? al die vertragingen%03%  

13-03-2007 19:29:49
job
job
Nog over eerste klas gesproken: ik zag vandaag dat de 3222, in het gedeelte waar een 1 aan de buitenkant staat, 8 rode ipv blauwe hoofdsteunen heeft gekregen. Aan de binnenkant staat nog wel gewoon "2e klas 64 zitplaatsen"... %08%  

13-03-2007 19:31:51
webguy
webguy
Ik zat in een stel waar er wel een 1 stond maar de stoelen waren hetzelfde, maar er was ook geen glas ofzo om het verschil te laten zien.


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

13-03-2007 19:32:58
peterselie
peterselie
Dat staat ook in de Groninger Wadlopers 3202 of 3218. Let er maar eens op. Deze wadlopers hebben meer dan de 64 zitplaatsen in die bak en ook nog een eerste klas in dezelfde of de andere bak.  

13-03-2007 19:34:41
job
job
De stellen met "Veoliastyle" eerste klas hebben inderdaad her en der 1'en opgeplakt gekregen, zonder verdere aanpassing. Klaarblijkelijk zijn ze nu begonnen toch nog enig verschil aan te brengen...  

13-03-2007 19:36:23
job
job
Quote
peterselie: Dat staat ook in de Groninger Wadlopers 3202 of 3218. Let er maar eens op. Deze wadlopers hebben meer dan de 64 zitplaatsen in die bak en ook nog een eerste klas in dezelfde of de andere bak.
Ja ok, maar bij Arriva hebben ze in ieder geval nog de moeite genomen de 2 in het eersteklas-gedeelte eraf te peuteren. Daar staat iets als 1e klas 8 / 20 zitplaatsen.
 

13-03-2007 21:23:06
kbrandsma
kbrandsma
...maar aan de andere zijde (bij het grote balkon) staat nog wel 60 zitplaatsen 2e klas.
Staat er op de (glas)wanden nabij de eerste klas in de 3202 en 3218 nog een sticker:
Alleen geldig op de volgende trajecten:
Groningen - Nieuweschans v.v.
Groningen - Delfzijl v.v.
Groningen - Roodeschool v.v.
 

13-03-2007 21:45:01
job
job
Laatst in een 31xx zag ik ze iig nog wel zitten, dus neem aan dat die tweetjes ze ook nog wel hebben  

14-03-2007 10:43:05
fastguy84
fastguy84
Quote
job: Nog over eerste klas gesproken: ik zag vandaag dat de 3222, in het gedeelte waar een 1 aan de buitenkant staat, 8 rode ipv blauwe hoofdsteunen heeft gekregen.


Die rode hoofdsteunen zag ik ook in de 3208 afgelopen zondag (heb niet opgelet of het ook aan de buitenzijde was aangegeven). Wel hopen dat ze eerst alles fatsoenlijk (en duidelijk) opnieuw bekleden en dan pas bonnen gaan schrijven aan mensen zonder 1e klaskaartje...
 

16-03-2007 14:19:23
mich
mich
Het gaat weer lekker, vandaag verschillende treinen met maar 2 bakken!
de 3210 is weer in dienst, maar de 3111, 3218, 3223 en 3228 staan defect/buiten dienst in Venlo. De 3225 word op dit moment hetsteld van een defect.
 

16-03-2007 14:47:37
kbrandsma
kbrandsma
De 3218 en 3228...

Dat heeft Arriva knap uitgezocht!
 

16-03-2007 15:59:20
keesje
keesje
Hebben die te korte treinen - behalve de defecten - in de serie 32200 Rm-Nm ook geen verband met dat nu ook serie 32300 Nm-Bmr rijdt? Als ik op een willekeurig moment op de actuele vertrektijden kijk dan zie ik nog geregeld vertragingen en opgeheven treinen...  

16-03-2007 16:25:17
mich
mich
natuurlijk hebben die daar ook verband mee, er moeten nu meer treinen gereden worden door dezelfde treinstellen en op hetzelfde spoor. De kruisingen zijn zeer gevoelig voor storingen, als er ergens een paar minuten vertraging is en een trein mist een kruising dan ligt alles in puin.  

16-03-2007 23:18:55
kevinevers
kevinevers
dat ze die spitsdienst maar weer snel afschaffen... dagelijks vertragingen%03%  

16-03-2007 23:34:08
lw-o
lw-o
zei iedereen in het begin van de halfuursdienst ook maar is ook helemaal opgelost. ik zie veolia hier ook wel uit komen desnoods met nog een paar extra maashoppers van arriva


Virm is verrekte fijn spul
 

16-03-2007 23:37:54
kevinevers
kevinevers
ik heb dinsdag bijna 2 uur er over gedaan om van vry in rm te komen%03%...en die spitsdienst doe het dan over de hele maaslijn en niet alleen een stukje%03%  

17-03-2007 00:00:22
mark
mark
Ik denk dat je dan tegen wat problemen met kruisingen aanloopt... Het is geen dubbelspoor  

17-03-2007 00:36:08
mich
mich
gezien het reizigersaanbod zou een gelele kwartiersdienst in de spits wenselijk zijn, maar daar is inderdaad de ruimte niet voor. Dat komt omdat tussen Venlo en Roermond er nog goederentreinen tussendoor moeten kunnen. Wel zou tussen Venray en Venlo en kwartiersdienst gereden kunnen worden(mits genoeg materieel en een dienstregeling met voldoende speling)  

17-03-2007 06:26:39
dumpy_dump
dumpy_dump
Dat een kwartierdienst op Vl-Rm niet past heeft niet zoveel met die anderhalve goederentrein per dag te maken, maar meer met dat je dan gewoon niet uitkomt met je kruisingen (Reuver-Tegelen is 9 minuten, dat stuk leg je dan 8 keer af, wat betekent dat een uur 72 minuten moet hebben om een kwartierdienst te kunnen rijden).  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


17-03-2007 18:54:20
kevinevers
kevinevers
Quote
dumpy_dump: Reuver-Tegelen is 9 minuten, dat stuk leg je dan 8 keer af, wat betekent dat een uur 72 minuten moet hebben om een kwartierdienst te kunnen rijden)


sinds wanneer hebben ze tg dan verlegt? rv-tg daar doe je toch echt 6 minuten over. 6x8=48
 

17-03-2007 19:00:39
mich
mich
zoals je dus kunt zien is er ruimte voor 2 passagiers en 2 goederentreinen per uur. Dat wil niet zeggen dat er 2 goederentreinen per uur rijden, maar zo heeft Prorail de capaciteit nu eenmaal verdeeld op Venlo-Roermond.

Laatst bewerkt door mich op 17-03-2007 19:02
 

17-03-2007 19:04:35
dumpy_dump
dumpy_dump
Mijn spoorboekje zegt echt 9 (de ene kant op) en 7. Da's alsnog te veel.  

17-03-2007 19:05:21
kevinevers
kevinevers
en laten ze nou eens goederen via ehv doen of buitende de kwartierdienst tussen 10-14 en tussen 18-06

EDIT: nou dumpy_dump koop dan eens een nieuw spoorboekje...
Vertrek 18:16
Aankomst 18:22
Reistijd 0:06
Overstappen geen

misschien is in jou versie van het spoorboekje de vertragingen er al bij gerekend dat weeet ik niet....%03%

en nog iets: als je de ene kant op 9 minuten er overdoet en de andere kant 7 minuten...leggen ze dan soms het station dichterbij?

Laatst bewerkt door kevinevers op 17-03-2007 19:09
 

17-03-2007 19:06:55
mich
mich
dan klopt je spoorboekje niet. De NS reisplanner geeft 6/7 minuten, en in de praktijk is dit iets korter. 4 treinen moeten ook wel in het uur passen, want er rijden ook wel eens 2 goederen treinen per uur op dat traject.

Laatst bewerkt door mich op 17-03-2007 19:08
 

17-03-2007 19:41:37
dumpy_dump
dumpy_dump
Spoorboekje 2007, waarmee ook einde discussie trouwens want daar komen we toch niet uit.  

17-03-2007 20:01:03
admin
Moderator
admin
1 Bericht verwijderd. Zoals dumpy_dump al aangeeft: einde discussie.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

26-03-2007 15:02:06
sneltrein
sneltrein
Geef de veolia-treinen een naam!!

In het vierde kwartaal van dit jaar gaat veolia Limburg met achtien nieuwe treinstellen rijden op de maaslijn. Veolia roept u op om voor die treinstellen een unieke naam te bedenken met als thema Limburgse groothede; persoonlijkheden die op een of andere manier van betekenis zijn geweest voor limburg. Uit alle ingezonden namen worden er achtien geselecteerd;
voor ieder treinstel 1. De trein draagt vervolgens niet alleen de naam, maar ook een beeltenis van de Limburgse beroemdheid in kwestie.

Uw bijdrage is niet voor niets: de bedenkers van de winnende namen krijgen van Veolia een dagtrip, inclusief diner, voor twee persoenen met de TGV naar brussel aangeboden. Uw suggestie kunt u mailen aan: treinstel@veolia-transport.nl

Dit komt uit een reclame blad dat ik vermorgen op de mat heb gekeregen.


:)
 

26-03-2007 15:27:32
lucky
lucky
Ze doen elkaar ook alleemaal na, de 1 begint met namen, en de rest volgt..  

26-03-2007 15:58:11
dh3201
dh3201
En het begon in 1839 allemaal met De Snelheid


Shqiperise-lopers?
 

26-03-2007 16:37:55
rugzakje
rugzakje
Wat dacht je van:
Kersenvlaai
Kruimelvlaai
Enz...
%08%

Sorry, kon het even niet laten...


Ik ben niet gek, ik ben een kiwi...
 

26-03-2007 17:56:52
sneltrein
sneltrein
er zullen echt wel grappige namen worden ingestuurd


:)
 

26-03-2007 18:22:07
micky
micky
die plan U's gaan tog naar Veolia, zo ja waneer dan

groeten micky
 

26-03-2007 18:32:55
lucky
lucky
Plan U gaat NIET naar Veolia..  

26-03-2007 18:34:58
micky
micky
hoezo niet dan, ik las dat ergens waar dat was weet ik niet, maar ik weer nog wel dat dat er stond, waar gaan die dingen anders naar toe  

26-03-2007 18:35:31
lucky
lucky
De sloop, kijk ook eens in het plan u topic hier op somda.  

26-03-2007 18:38:10
philips
philips
Waarom reviseren ze ze dan?


Groeten, Philips
 

26-03-2007 18:41:09
lucky
lucky
https://somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=1962#nieuw

Daar is een topic over dit..
 

26-03-2007 18:45:22
micky
micky
maar op www.stationzwolle.web-log.nl zag ik een foto van een plan U met Veolia stikkers, of was dat een bewerkte foto

Laatst bewerkt door micky op 26-03-2007 18:46
 

26-03-2007 18:46:28
sneltrein
sneltrein
ja veolia logo zit scheef en en veel duidelijker dan de trein(dat logo)
dus bewerkt!

Laatst bewerkt door sneltrein op 26-03-2007 18:47


:)
 

26-03-2007 18:47:40
micky
micky
ja maar ook in andere weken stond daar wat over  

26-03-2007 18:48:41
sneltrein
sneltrein
ja dat is allemaal onzin er is ook geen swalmen zondags nieuws dus en het is wel precies op 1 april dus een mooie grap


:)
 

26-03-2007 18:49:44
lucky
lucky
Die site heeft inderdaad al meerdere malen complete onzin foto's gepubliceerd over de plan u..  

26-03-2007 19:16:06
rugzakje
rugzakje
Gelieve onderwerpen als plan U in het andere topic te bespreken. Dank U!


Ik ben niet gek, ik ben een kiwi...
 

26-03-2007 21:01:38
mich
mich
Vandaag 3 Wadlopers in Arnhem, nummers volgen.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

26-03-2007 21:17:47
maaslijn
maaslijn
Die zijn om 11.07 uit Nm vertrokken; het betreft 2xDHII+1xDH1. Nummers niet gezien.  

26-03-2007 23:26:36
job
job
Ik gok op iig 3207 en 3110

Laatst bewerkt door job op 26-03-2007 23:28
 

27-03-2007 00:20:57
mich
mich
klopt smiddags stonden er 3, savonds alleen die 2 nog.

Laatst bewerkt door mich op 27-03-2007 00:22
 

27-03-2007 01:11:21
job
job
3222 stond iig met een ander stel in Ehv  

27-03-2007 01:21:03
mich
mich
met de 3226.  

27-03-2007 19:50:16
rbeijers
rbeijers
Vandaag stonden de 3222, 3226 en 3231 in Ehv.  

27-03-2007 20:54:26
salieri
salieri
Staat er trouwens in het weekend veel materieel van Veolia in Nm/Rm?

En rijd Veolia ook op Eijsden?
 

27-03-2007 20:56:13
julius
julius
Quote
salieri: Staat er trouwens in het weekend veel materieel van Veolia in Nm/Rm?
Opstel is in Nm en Vl.
Quote
salieri: En rijd Veolia ook op Eijsden?
Niet met treinen iig, Eijsden wordt niet meer bediend.

Laatst bewerkt door julius op 27-03-2007 21:09
 

27-03-2007 20:57:55
mich
mich
Roermond staat (bijna) nooit wat. Meeste staat in Venlo, en de rest in nijmegen. In het weekend staat denk ik een kwart stil. Veolia rijd niet op Eijsden.  

27-03-2007 21:08:18
dh3201
dh3201
Geen idee wie die offtopic kwartierdienst tussen Maastricht en Eijsden rijdt, ik vermoed overigens Veolia, die daar zowat alle offtopics rijdt


Shqiperise-lopers?
 

27-03-2007 21:10:19
erniewb
erniewb
Syntus is ooit begonnen met het geven van namen. Was er niet iemand van Syntus naar Veolia gegaan....?? %02%


Ernest
 

27-03-2007 21:27:02
kbrandsma
kbrandsma
En die heeft ondertussen Arriva besmet!  

27-03-2007 21:29:46
dh3201
dh3201
NS Cargo had al namen op de 6400'en staan.


Shqiperise-lopers?
 

27-03-2007 21:32:49
job
job
Quote
salieri: Staat er trouwens in het weekend veel materieel van Veolia in Nm/Rm?
Afgelopen weekend stonden er 3 tweetjes en 2 eentjes in Nm, waaronder de 3108 die er de hele week gestaan heeft.

Edit mvd: Stukje tekst weggehaald

Laatst bewerkt door job op 27-03-2007 22:36
 

27-03-2007 22:17:38
j.jager
j.jager
Quote
julius:
Quote
salieri: En rijd Veolia ook op Eijsden?
Niet met treinen iig, Eijsden wordt niet meer bediend.


Volgens mij is het Nerderlandse electrische matrieel niet geschikt om door te rijden naar Eijsden,(voor zover Eijsden nog bestaat) i.v.m. de Belgiesche bovenleidingspanning aldaar. Per dieseltrein zou het wel mogelijk om daar te komen, of zoals nu met het Belgiesche matrieel dat vanuit Luik naar Maastricht rijd.

Laatst bewerkt door j.jager op 27-03-2007 22:47
 

27-03-2007 22:28:32
kevinevers
kevinevers
Quote
erniewb: Syntus is ooit begonnen met het geven van namen. Was er niet iemand van Syntus naar Veolia gegaan....?? %02%


meneer frank van setten...aardige man trouwens
 

27-03-2007 22:32:43
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
dh3201: Geen idee wie die offtopic kwartierdienst tussen Maastricht en Eijsden rijdt, ik vermoed overigens Veolia, die daar zowat alle offtopics rijdt
Klopt helemaal, die offtopic rijdt trouwens Mt-Visé.

Quote
j.jager: Volgens mij is het Nerderlandse electrische matrieel niet geschikt om door te rijden naar Eisden,(voor zover Eisden nog bestaat) i.v.m. de Belgiesche bovenleidingspanning aldaar.
Eisden is een plaats in België zonder station, voor de duidelijkheid Neem aan dat je Eijsden bedoeld, daar kan Nederlands materieel inderdaad niet komen i.v.m. de bovenleidingsspanning.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 27-03-2007 22:33
 

27-03-2007 22:38:16
job
job
Quote
job: waaronder de 3108 die er de hele week gestaan heeft
en ik wilde dus alleen maar zeggen dat die sinds gisteren stralend geel rondrijdt...
 

27-03-2007 22:46:29
j.jager
j.jager
Quote
daniël_ddr. Neem aan dat je Eijsden bedoeld, daar kan Nederlands materieel inderdaad niet komen i.v.m. de bovenleidingsspanning.


Ja, ik bedoel Eijsden.(schrijf foutje van mij, heb het aangepast)

Laatst bewerkt door j.jager op 27-03-2007 22:48
 

27-03-2007 22:50:44
reizigert
reizigert
Quote
sneltrein: Uit alle ingezonden namen worden er achtien geselecteerd;
voor ieder treinstel 1. D

Huh, Veolia krijgt toch meer dan achttien treinen? 16 voor de Maaslijn en 8 voor de Heuvellandlijn als ik me niet vergis. Ik vraag me af hoe ze die naamgeving trouwens gaan aanpakken zonder al te veel scheve gezichten te krijgen. Want komen op de Diesels nu alleen bekende Noord- en MiddenLimburgers en op de elektrische alleen Zuid-Limburgers? En waarom komen er op de diesels geen bekende Nijmegenaren of Oost-Brabanders? De in de toekomst eveneens naar Limburgers vernoemde spitstreinen komen immers niet eens op Limburgs grondgebied!

Ik heb liever dat Veolia een prijsvraag uitschrijft voor het treintype als geheel. De naam Spurt, die wel al in de media genoemd wordt, vind ik waardeloos en een slap aftreksel van 'Sprinter'. Daarbij is het nog maar de vraag of Veolia die naam kan voeren, het is immers gewoon de naam van een OV-product van concurrent Arriva.

Laatst bewerkt door reizigert op 27-03-2007 22:51
 

28-03-2007 09:09:07
jbt
jbt
Quote
reizigert: Ik vraag me af hoe ze die naamgeving trouwens gaan aanpakken zonder al te veel scheve gezichten te krijgen. Want komen op de Diesels nu alleen bekende Noord- en MiddenLimburgers en op de elektrische alleen Zuid-Limburgers? En waarom komen er op de diesels geen bekende Nijmegenaren of Oost-Brabanders? De in de toekomst eveneens naar Limburgers vernoemde spitstreinen komen immers niet eens op Limburgs grondgebied!


Lijkt mij heel verstandig. Laat geen "Beppie Kraft" door Venlo rijden en ook geen "Frans Pollux" naar Maastricht, om maar te zwijgen van de "Math Vestjens".%02%

Laatst bewerkt door jbt op 28-03-2007 09:24
 

28-03-2007 09:20:17
fabrierban
fabrierban
Quote
daniël_ddr:
Eisden is een plaats in België zonder station, voor de duidelijkheid

Even terzijde, maar Belgisch Eisden heeft wel degelijk een station. Het was lang het eindpunt van de treinen Hasselt-Eisden. In de jaren tachtig is dat eindpunt verlegd van Eisden naar Genk. Er zijn inmiddels plannen om de lijn naar Eisden te heropenen i.v.m de groei van de gemeente Maasmechelen waarvan Eisden deel uit maakt.

Laatst bewerkt door fabrierban op 28-03-2007 09:22
 

28-03-2007 14:45:53
philips
philips
Is de 3212 nog in het Noorden?


Groeten, Philips
 

28-03-2007 14:53:06
woepje
woepje
De 3212 is dinsdag als laatste gespot in Gn. En aangezien er geen wadjes naar Veolia meer gingen, zal de 3212 dus ook in het noorden blijven. (tot de exucutie of verkoop naar verweghistan%08%)  

28-03-2007 14:56:52
philips
philips
Ja, oke


Groeten, Philips
 

28-03-2007 16:38:47
sneltrein
sneltrein
Quote
reizigert:
Quote
sneltrein: Uit alle ingezonden namen worden er achtien geselecteerd;
voor ieder treinstel 1. D

Huh, Veolia krijgt toch meer dan achttien treinen? 16 voor de Maaslijn en 8 voor de Heuvellandlijn als ik me niet vergis. Ik vraag me af hoe ze die naamgeving trouwens gaan aanpakken zonder al te veel scheve gezichten te krijgen. Want komen op de Diesels nu alleen bekende Noord- en MiddenLimburgers en op de elektrische alleen Zuid-Limburgers? En waarom komen er op de diesels geen bekende Nijmegenaren of Oost-Brabanders? De in de toekomst eveneens naar Limburgers vernoemde spitstreinen komen immers niet eens op Limburgs grondgebied!

Ik heb liever dat Veolia een prijsvraag uitschrijft voor het treintype als geheel. De naam Spurt, die wel al in de media genoemd wordt, vind ik waardeloos en een slap aftreksel van 'Sprinter'. Daarbij is het nog maar de vraag of Veolia die naam kan voeren, het is immers gewoon de naam van een OV-product van concurrent Arriva.


Het gaat over de maaslijn (maar er waren er maar 16 voor de maaslijn dus dat snap ik ook niet.


:)
 

28-03-2007 17:07:54
mich
mich
misschien toch 2 bijbesteld, want 16 is wel een minimum als je alle diensten met 2 treinen doet in de spits hou je er geen over voor onderhoud en defecten.  

28-03-2007 20:19:35
maaslijn
maaslijn
Het toch nog niet helemaal goed moet die spitsdiensten Bmr-Nm. Alles reed weer met zo'n +5. Daardoor komen de keringen in Nm net in gevaar. Bovendien vond Veolia het leuk om trein 32253 van 17.37 uur te rijden met maar 2xDH1! Dat het erg gezellig was hoef ik niet uit te leggen.  

28-03-2007 21:37:23
kevinevers
kevinevers
dr is weer veel defect. horen zeggen op de peronnen...links op kijkend naar de kopspoortjes kan ik me daar wel wat bij voorstellen stond weer aardig vol daar  

28-03-2007 21:40:57
job
job
De 3222 is iig weer huiswaarts gekeerd, zag hem vanavond om 20:45 op spoor 2 in Nm staan.  

28-03-2007 21:42:02
tla
tla
Quote
job: De 3222 is iig weer huiswaarts gekeerd, zag hem vanavond om 20:45 op spoor 2 in Nm staan.
Kwam even voor half vier door Btl ri. Ht. 20.34 uit Vl (DH II+DH I) was +22, keren Rv (ProRail riep dat natuurlijk niet om), volgende +3 (DH II).

Laatst bewerkt door tla op 28-03-2007 21:43
 

28-03-2007 22:02:20
kevinevers
kevinevers
ze moeten die rammelkist (3228) ook eens maken....je zou haast de neiging hebben om een trein later te pakken als die kist op het station stopt%07%

Laatst bewerkt door kevinevers op 28-03-2007 22:02
 

28-03-2007 23:17:19
fastguy84
fastguy84
Quote
reizigert: Ik vraag me af hoe ze die naamgeving trouwens gaan aanpakken zonder al te veel scheve gezichten te krijgen. Want komen op de Diesels nu alleen bekende Noord- en MiddenLimburgers en op de elektrische alleen Zuid-Limburgers? En waarom komen er op de diesels geen bekende Nijmegenaren of Oost-Brabanders? De in de toekomst eveneens naar Limburgers vernoemde spitstreinen komen immers niet eens op Limburgs grondgebied!


Wat zou er eerder zijn? De GTW's of station Molenhoek (aka Mook=Middelaar). Dat is namelijk (nog net) provincie Limburg en daar stoppen wel spitstreinen. Daarnaast zit de spitstrein in de huidige dienstregeling omlooptechnisch aan de doorgaande trein, dus het zou toch door elkaar gaan...

Neemt niet weg dat je gelijk hebt, het lijkt me handig om er bekende personen op te zetten die geboren/gewerkt/gewoond/gestorven zijn in een straal van 15 km rondom de Maaslijn (of iets anders logisch).
 

28-03-2007 23:34:44
keesje
keesje
Het personeel dat er rijdt heeft zowieso heel snel bekendheid op moeten doen met het materieel omdat het uit het noorden komt. En personeel dat uit het noorden gekomen is moest weer het traject goed gaan verkennen. Ik denk niet dat er nou veel (of überhaupt) personeel bij zit dat én de Wadlopers goed kende én de Maaslijn als zijn broekzak kende.

Maar goed, rijden is belangrijker dan een spoedopleiding Wadloper-rijden of Maaslijn-verkennen. Ik kan het niet bewijzen, maar feit is dat er 5 STS-en in de eerste maand waren op de Maaslijn en dat is wel wat aan de hoge kant... Oké, opstartproblemen, maar bewust het risico lopen dat de kersverse machinisten tijdens de dienst nog moeten wennen aan het materieel of het traject nog niet goed kennen is wel wat teveel van het goede.

Bovendien moest dat personeel met dat 'nieuwe' materieel ook nog eens een dienstregeling rijden dat bij lange na niet te halen viel. Onder hoge druk je werk moeten doen is nou ook niet bevorderlijk voor de veiligheid. Veolia kan je dat best aanrekenen omdat ze bewust die onhaalbare dienstregeling wilden rijden.

Geld-grage OV-bedrijven die vervoersconcessies winnen, doen dat tegen een lage prijs (anders winnen ze de concessie niet) en de winst moet érgens vandaan komen. Meestal is het personeel en vervolgens de reiziger daar dus de dupe van. Managers en gedeputeerden maken daar wel weer een positief verhaaltje van zonder dat ze ooit een trein van binnen gezien hebben.%03% En ik een wat negatiever verhaaltje omdat het reizen tussen Nm en Rm een trieste aangelegenheid is...

Laatst bewerkt door keesje op 28-03-2007 23:36
 

29-03-2007 00:01:38
mich
mich
Quote
De in de toekomst eveneens naar Limburgers vernoemde spitstreinen komen immers niet eens op Limburgs grondgebied!


Ook Venray ligt tog echt helemaal in limburg, de spitstreinen komen hier ook zogauw ze GTW's hebben.
 

29-03-2007 13:13:44
kevinevers
kevinevers
de 3110 is weer thuis (vl)  

30-03-2007 18:37:45
kevinevers
kevinevers
In rm was veolia aan het rangeren. de trein 1-2-1 werd gesplitst.

2-1 werd van de 1 afgehaald en naar spoor 4a gerangeerd. daarna is deze trein vanaf spoor 4a (met rangeer licht achter aan) vertrokken? reed in ieder geval wel de bocht om en het 1'tje bleef alleen achter in rm.
iemand enig idee?
 

30-03-2007 18:48:02
mich
mich
kapoetski Om half 5 kwam mijn Vader op het station van Boxmeer, waar mensen stonden die met de vorige 2 !!!! treinen niet mee hadden gekunt. Ook deze keer konden niet alle mensen mee omdat de trein die uit 3 bakken bestond al ram vol zat toen die in boxmeer aankwam.  

31-03-2007 11:08:13
maaslijn
maaslijn
Reizen bij de machinist

BOXMEER/CUIJK - Reizen in de cabine van de machinist. Voor zes reizigers van de Maaslijn was ditmaal zelfs geen plek in de gangpaden en op de balkons van de Wadloper van Veolia.
Reizigers uit Boxmeer en Cuijk telden donderdagochtend in de overvolle en vertraagde trein naar Nijmegen liefst zes passagiers die noodgedwongen een plekje hadden gezocht bij de machinist. De staatssecretaris van Verkeer liet onlangs, na Kamervragen van D66, weten nader onderzoek naar onveilige situaties bij Veolia niet nodig te vinden.

Bron: De Gelderlander, editie Maasland, 31 maart 2007

Volgens mij het ik eergisteren ook in die trein (32220) gezeten (lees: gestaan vanaf Vlb), die bestond uit maar liefst 2xDH1! Toen we in Nm aankwamen stond er al een grote menigte te wachten op het perron. Die paste ook niet in de trein en toen was het nog 10 minuten voor vertrektijd. Ook mensen uit de 3700 wilden nog in de trein maar dat ging niet meer. Als ze zes bakken hadden ingezet waren die ook goed gevuld geweest. Het sein stond bij vertrektijd nog op rood, maar de machinist heeft de deuren gesloten en is naar einde perron gereden.

Laatst bewerkt door maaslijn op 31-03-2007 11:08
 

31-03-2007 12:30:58
kevinevers
kevinevers
eigenlijk sinds die spitsdienst er is (corrigeer mij als dit fout is!) is veolia weer flink onvoldoende aan het scoren. zelf door stage hoef ik (gelukkig) voorloping maar een enkele keer met veolia te reizen maar ik vind echt dat veolia nu maar eens een straf moet krijgen want zo kan het gewoon niet meer!  

31-03-2007 13:07:52
mren
mren
En wat zou het nut zijn van zo'n straf? Deze is meestal financieel van aard, en zal dus hoofdzakelijk ten laste komen van reizigers en personeel, waarmee je juist een tegenovergesteld effect bereikt.

Bovendien zou Veolia die boete direct aan kunnen vechten met het verweer dat het moment van gunning dusdanig laat was dat bestellen van nieuwe treinen met levering voor aanvang concessie onmogelijk was.
 

31-03-2007 13:57:13
mich
mich
en dat ze er eigenlijk ook weinig aan kunnen doet als er een wadloper kapot gaat. Wel valt Veolia te verwijten dat ze niet al het mogelijke materieel inzetten, desnoods ATB-NG loccen huren met rijtuigen ertussen.  

31-03-2007 14:09:39
lucky
lucky
Kunnen ze over een paar weken niet nog een paar DH's huren? Arriva heeft ze straks steeds minder nodig.. volgens een nieuwsbericht wordt half april de volgende lijn overgenomen, dus dan zijn er zeker weer een bak of 8 - 12 over..  

31-03-2007 16:06:41
tla
tla
Quote
mich: en dat ze er eigenlijk ook weinig aan kunnen doet als er een wadloper kapot gaat. Wel valt Veolia te verwijten dat ze niet al het mogelijke materieel inzetten, desnoods ATB-NG loccen huren met rijtuigen ertussen.
Tuurlijk. Wat had je in gedachten?
 

31-03-2007 16:23:02
mich
mich
Er rijden inmiddels veel locomotieven met atb-ng rond in Nederland(6400, 66, g2000) Rijtuigen kun je overal halen, bijvoorbeeld bij de zlsm. Dit klinkt natuurlijk niet erg levensvatbaar, maar is zeker te doen want ik weet van beide zeker dat je ze zo kunt huren. Maar hoe en wat precies is niet interessant. Daarom ook geen verdere discussie erover.
Het gaat er mij om dat het mogelijk is meer materieel in te zetten dan nu gebeurt. Dat dat dan niet praktisch of goedkoop is doet er weinig toe, de mensen hier moeten gewoon vervoert worden en niet anderhalf uur op het station blijven staan.

Laatst bewerkt door mich op 31-03-2007 16:24
 

31-03-2007 16:32:14
rick
rick
Alleen zijn die locs nodig om goederentreinen te rijden, hebben ze geen treinverwarming enzo en zijn de rijtuigen van bijvoorbeeld de ZLSM niet bedoeld voor spitsdiensten enzovoort.

Tuurlijk is he mogelijk om meer materieel in te zetten maar daar hangt wel een prijskaartje aan.