31-05-2007 13:22:16 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Nog even een vraagje over station Roermond: Is het daar druk qua reizigers? En is er in Roermond ook nog wat te beleven qua treinen? |
31-05-2007 15:26:35 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
We hebben hier een piek op heel en half als alles bij elkaar komt (stoptrein uit Std die keert, 2 X de Intercity en Veolia die keert). Dan kan het even lekker druk zijn. Na vertrek van de stoptrein naar Sittard keert de rust weer. Er is dan ook helemaal niets te beleven en ook het emplacement staat leeg%04%, totdat de volgende stopper uit Sittard weer komt. En zo herhaalt zich dat ieder half uur, met hier en daar een goederentrein of iets anders dat voorbij schuift. Kijk daarvoor naar de doorkomststaat. Anders kun je vanaf zaterdag hier nog altijd naar de kermis%02% Laatst bewerkt door jbt op 31-05-2007 15:28 |
31-05-2007 15:34:30 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hehe, naja, dan kom ik wel via Veolia zelf daar, en niet met de 800 die ik eerst van plan was. bedankt!%02% |
31-05-2007 16:52:47 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Vandaag weer een treintje kapot gegaan hoorde ik op de radio... |
![]() |
advertentie |
01-06-2007 02:05:18 | ||
---|---|---|
thijs
![]() |
Op donderdag 31 mei heb ik de 3218 gespot, in de 32272 (A). Dit treinstel rijdt dus weer!!! |
01-06-2007 18:41:12 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat is bijzonder, had laatst al ergens gezet dat ze er mee bezig waren geweest in Ehv, heeft denk ik motor van een ander treinstel gekregen want hij stond in Ehv met onder een bak alleen losse kabels. |
01-06-2007 18:53:58 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Je had idd ergens anders gezet van die 3218!:Quote Groeten, Philips |
01-06-2007 20:51:17 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik zag hem vandaag aan de 3230 gekoppeld gezien in Nijmegen, daar kwam hij voorbij rangeren%02% Verder kreeg ik een leuke verrassing: De 3222%02% De 3111 overigens niet gezien%04% |
02-06-2007 17:48:26 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Gisterenmorgen erg lange Wadlopertreinen voor Veolia-doen: 32302 met 3x DH-2, 32307 met DH2+DH1+DH2, voor de rest heb ik vierbakstreinen gezien en bovendien nog allemaal op tijd![]() |
02-06-2007 18:17:38 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteMisschien is dat de motor van de 3118? |
02-06-2007 20:19:48 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
3118 of 3208 of 3202, binnenkort kan ik wel meer duidelijkheid geven denk ik, ook over de GTW's die waarvan er op dit moment al een klaar staat voor vertrek in deze richting. @Job inderdaad erg lange treinen, 6 bakken heb ik bij Veolia nog niet gezien maar zou voor sommigge treinen wel fijn zijn. Laatst bewerkt door mich op 02-06-2007 20:20 |
02-06-2007 20:23:42 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Is er al 1 klaar voor Veolia?%03% Terwijl Arriva nog 13 stellen moet krijgen ofzo%03% Of heeft Stadler verschillende locaties waar gebouwd kan worden? Gisteren ook een trein met 6 bakken gezien, kwam rond 10.25 aan te Nijmegen: 3219 V 3231 M 3222 A |
02-06-2007 20:28:35 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Stadler heeft inderdaad verschillende locaties, die ze onder andere huren van hun dochterbedrijven. Het moet ook wel dat ze Veolia GTW's naast de laatste Arriva GTW's bouwen, anders kunnen ze nooit af zijn over enkele maanden. |
02-06-2007 20:30:22 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Precies, vooral omdat Arriva dus nog een flink aantal stellen moet ontvangen![]() |
02-06-2007 20:57:34 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
nieuw overzichtje: In dienst: 3103 3106-3108 3111 3114 3117 3207 3210 3218 3222 3225 3226 3228 3230 3231. Ehv: 3118 en 3208. On: 3219 en 3224. Vl: 3223. Vermist: 3202. Niet zeker: 3105, 3110, 3227. |
02-06-2007 21:04:59 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
3110 en 3227 gisteren nog in Venlo gezien, reed mij voorbij om 11.35 |
02-06-2007 21:08:13 | ||
---|---|---|
berkel73
![]() |
QuoteStel 3111 vertrok gisteren om 14:04 gesandwiched tussen twee tweetjes uit Venlo richting Roermond. |
02-06-2007 21:18:13 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
nieuw overzichtje ![]() Ehv: 3118 en 3208. On: 3219 en 3224. Vl: 3223. Vermist: 3202. Niet zeker: 3105. |
02-06-2007 21:27:17 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
@mich: ben wel benieuwd hoe ver die eerste GTW (het is een 2/6 overigens) dan al is, voor zover ik weet is die pas op 14 mei naar RhB gegaan voor afbouw, en toen was alleen de carrosserie af...![]() Maar in ieder geval, ook nu de Wadlopers weer massaal inzetbaar zijn: het einde van het lijden is in zicht%05% |
02-06-2007 21:31:47 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Momenteel gaat het toch best aardig met de wadlopers bij Veolia heb ik het idee?![]() |
02-06-2007 21:49:42 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Van 14 mei tot nu hebben ze ongeveer die afbouw gefixt dan, hoever die precies is weet ik ook niet, heb het ook maar via een collega machinist van Veolia die zei dat de eerste af was. Het afbouwen is niet meer dan in elkaar zetten van (Groepen) onderdelen op het frame kan dus snel gaan. Hierna zal wel uitgebreid getest worden, want ze zijn niet exact hetzelfde als die van Arriva. (kan het zijn dat ze breder zijn ivm 5 stoelen en de extra ruimte in het profiel op de maaslijn?) Gaat inderdaad op dit moment redelijk goed, maar als we dalijk een hittegolf krijgen... Laatst bewerkt door mich op 02-06-2007 21:52 |
02-06-2007 22:06:59 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Ben ik blij dat ik niet meer met die rijdende sauna hoef te reizen. |
02-06-2007 22:33:36 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
zolang het rijdende is, maar denk dat je dat snel weg kunt gaan laten dan ![]() |
02-06-2007 23:01:02 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Quote De 3105 doet het sowieso, hij zat in alweer een 6 bakken tellende trein. (3226+3107+3105+3227) De 3105 en 3227 werden in Nm bij de uit Rm aankomende 3107 en 3226 gekoppeld, zodat deze combinatie ontstond voor de 32269. In de 3227 was in de B het licht uit en blijkbaar vonden de Veoliamannetjes dat dat een reden was om iedereen eruit te jagen en in de andere stellen plaats te laten nemen. |
02-06-2007 23:06:55 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Goed![]() Ehv: 3224(!), 3118 en 3208. On: 3219. Vl: 3223. Vermist: 3202. Laatst bewerkt door mich op 02-06-2007 23:23 |
03-06-2007 00:36:45 | ||
---|---|---|
advintix
![]() |
3119 staat ook nog steeds met flinke schade in Tilburg vergeet die niet. |
03-06-2007 01:08:15 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
die hoort niet meer bij veolia. |
03-06-2007 09:54:34 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Vreemd dat die 3202 verdwenen is%03% |
03-06-2007 10:13:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
ja vind ik ook, hij is in ieder geval niet meer in limburg anders had ik hem gezien. Ook niet in eindhoven. Laatst bewerkt door mich op 03-06-2007 10:14 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-06-2007 15:50:44 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Een ding moet je Veolia nageven: ze hebben onwaarschijnlijk snel nieuw materieel weten te regelen. Vandaar wellicht ook de keuze voor GTW's, ze hebben gewoon de leverancier gekozen die het snelst kon leveren, want volgens mij was het eerst de bedoeling dat Talenten zouden worden besteld. Hoe zit het trouwens met maasloper 3226? Rijdt die nog steeds rond met de tekst 'nog 8 maanden' of is het aantal maanden al eens aangepast? |
03-06-2007 17:21:28 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Vorige week zaterdag stond er nog 'nog 8 maanden' op. Die levering van GTW loopt toch wel uit, das dat kan er denk ik best nog wel een tijdje kloppend op staan. Laatst bewerkt door bloober op 03-06-2007 17:21 Groetjes, Bloober |
03-06-2007 17:37:56 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Gisteren inderdaad ook nog steeds 8 maanden![]() |
03-06-2007 17:47:01 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Veolia kan het zich ook niet veroorloven om dat ding zomaar een dag (of twee) uit de dienst te onttrekken om van die 8 een 7 te maken natuurlijk. |
03-06-2007 18:25:36 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Waarom niet? Tussendoor kan het wel, want toen ik er was, werden 4 bakken gerangeerd, dan kunnen ze heus wel even een 7 over de 8 heen plakken![]() |
04-06-2007 09:19:21 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
Voor de fanaten, vanmorgen rond 7.00 zag ik de 3111 te Roermond in dienst. |
04-06-2007 10:14:23 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik ben alleen de 3111 fanaat hoor hehe![]() Waardoor dat komt... ![]() |
04-06-2007 18:51:13 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Zoals al in de opvallende dingen gemeld is de 3210 in Nm een stukje te ver doorgereden. Schade lijkt mee te vallen. http://img413.imageshack.us/img413/9398/dsc1766np7.jpg |
04-06-2007 19:00:56 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
Wat gaat er gebeuren met de wadlopers van Veolia, sloop. |
04-06-2007 19:14:46 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Nou, als het zo door gaat hoeven ze niet eens meer naar de sloop, maar zijn ze al gesloopt![]() Nee, maar ff zonder gekheid... dat ze niet kunnen remmen had ik al gemerkt tijdens mijn rit bij Veolia... Ze moesten persé bij het bordje 2 staan, en dat ze daar een snelremming voor gebruiken boeide de machinist niet veel. Verder was het remgedrag ronduit amateuristisch te noemen, ik had toch wel beter verwacht na ongeveer een half jaar wadlopers... |
04-06-2007 20:48:47 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Op zich kun je het (een deel van) de machinisten niet kwalijk nemen: - een deel is met een spoedcursus treintje rijden op de trein gezet. - een deel kende óf de Maaslijn niet óf de Wadlopers niet (beiden wel kennen lijkt heel erg sterk). - de machinisten moeten een zeer krappe dienstregeling rijden en staan dus onder continue druk waardoor een extra risico nemen nooit uit te sluiten is, zelf heb ik ervaren dat een vertraagde trein zo snel mogelijk optrekt en heel laat vol in de ankers gaat (zat in een 3-bakkentrein die te Vry bij het bord 6 tot stilstand kwam). - op concessies die tegen een laag inschrijfbedrag gereden moeten worden moet ook geld verdiend worden; dat betekent dus op personeel of materieel (zie ook praktijken Veolia Brabant). Wie de concessie ook wint: het personeel is per definitie de pineut en de reiziger dus helaas vaak ook. |
04-06-2007 20:48:54 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Maar mooi dat die GTW's aan de voorzijde van buffers worden voorzien! Dit is een duur grapje. Die frontseinen zijn aardig ingedeukt, en ook de Scharfenberg koppeling is niet fris meer (koppeldozen e.d.). |
04-06-2007 20:50:59 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Die schade kon de 3210 helaas tog wel fataal zijn, omdat de wadloper een niet al te stevige contruktie onder de cabine heeft(o.a.van hout) Als die ontzet is, net als met de 3119 het geval was is herstel te kostbaar. Verder kan doorschieten iedereen gebeuren, zeker als je met een krappe dienstregeling rijd. |
04-06-2007 20:58:34 | ||
---|---|---|
job
![]() |
QuoteDat snap ik niet helemaal, dat perron is lang genoeg om 10 wadloperbakjes kwijt te kunnen, dus waarom je dan uitgerekend nog verder dan het einde wilt doorrijden is me niet helemaal duidelijk... ![]() |
04-06-2007 21:01:30 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Er bestaat ook nog eens iets als service voor de reiziger, die graag zo dicht mogelijk bij de ingang van het station of bij de tunnel die naar andere sporen leidt, wil instappen. Groetjes, Bloober |
04-06-2007 21:02:45 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Nou dat is dan wel gelukt %08% |
04-06-2007 21:07:37 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Het kan nog beter, hoor. Door de trein eventjes in het stationsgebouw te boren. %08%%08%%08% Groetjes, Bloober |
04-06-2007 21:11:01 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
nou, nou, nou %07% |
04-06-2007 21:17:52 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote In Amersfoort probeerde men dat al eens door de voetgangersbrug in te rijden. ![]() Shqiperise-lopers? |
04-06-2007 21:24:24 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Even serieus, meestal stoppen ze in nijmegen vlak voor het stootjuk. als je dan met een vaartje aan komt rijden, en je remt en glijd door zit je er tegenaan en kun je er niks aan doen. Veilig is om met hoogstens 20 km/h aan te komen rijden, want ik zelf altijd doe bij rode seinen enzo zodat je die kans niet loopt. |
04-06-2007 21:30:13 | ||
---|---|---|
brugger
![]() |
maar mijn vader die had zaterdag 2-06-07 een rare combo rond een uur of 3 dh2 dh1 dh2 of is dit normaal? |
04-06-2007 21:49:01 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Zeldzame combinatie, maar komt wel voor. |
05-06-2007 00:24:19 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Op station Leeuwarden heeft een aantal jaren geleden een ICM het stootjuk op spoor 3 ook een meter naar achteren verschoven. Het stootblok is later weer op de normale positie vastgezet. Een maand geleden viel mij op dat op het eind van spoor 4 ook eens een stevige aanvaring heeft plaatsgevonden. Door een aanrijding hebben de twee spoorstaven de zo'n 20 cm verder staande betonnen perronwanden op twee plaatsen verpulverd. Nu weer terug naar Veolia. Zal er morgen weer een melding verschijnen dat de spitstreinen niet rijden in verband met een materieeltekort bij de vervoerder? Laatst bewerkt door kbrandsma op 05-06-2007 00:26 |
05-06-2007 08:16:03 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Lijkt me niet, de meeste stellen zijn op dit moment in dienst, dus 1 stel minder, ach ze kunnen er mee leven. |
05-06-2007 08:33:01 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Daarom is er ook nog steeds een snelheidsbeperking bij Leeuwarden, vanwege dat structurele doorglijden. |
![]() |
advertentie |
05-06-2007 08:35:57 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
En dat structurele doorglijden komt door menselijke uitwerpselen... ![]() |
05-06-2007 09:16:09 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Het onderwerp Aanrijdingen/Doorglijden etc is bij deze afgesloten. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
05-06-2007 10:23:06 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
QuoteKijk maar naar de boem=ho in Gvc, toen een Sprinter even een broodje in de kiosk ging halen. Hoe vaker je een traject rijdt, hoe zekerder je wordt, en hoe groter de kans op een aanrijding. Zo, dat lijkt me een mooie afsluiting ![]() Trouwens, als die witte Wadloper binnenkort weer is gewassen wordt, wordt gelijk de bestickering aangepast. Moet wel na het wassen gebeuren, omdat stickers niet plakken op een vuile ondergrond. @mich: kom jij dan bij Transport vandaan? |
05-06-2007 10:30:05 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Cargo ![]() Laatst bewerkt door mich op 05-06-2007 10:36 |
06-06-2007 17:03:48 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vanmorgen in alle vroegte de 3210 gezien die door Blerick richting Ehv reed. In Ehv ingehaald(heb foto, schade lijkt mee te vallen) en op de terugweg in Tilburg zien staan. Op de 3226 staat nog steeds "nog 8 maanden" Laatst bewerkt door mich op 06-06-2007 17:13 |
06-06-2007 19:49:39 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Veolia zal wel tekenen voor 8 maanden gezien wat er allemaal regelmatig defect raakt... |
06-06-2007 20:15:15 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Veolia doet slim die laat gewoon nog 2 jaar nog 8 maanden staan ;p :) |
06-06-2007 21:03:56 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Zo slecht is de aflever-discipline van Stadler niet. |
07-06-2007 13:27:09 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
@keesje, @sneltrein, @anderen Vanwaar al dat negativisme? Akkoord, Veolia heeft in het begin een paar fouten gemaakt en ook wat tegenslag gehad. Op dit moment is de dienstverlening nog steeds niet ideaal, maar gezien de omstandigheden zeker niet slecht. Punt waar ik me aan stoor in deze discussie is dat er altijd personen zijn die alleen maar 'zeuren', terwijl daar niet echt aanleiding voor is als je bovenstaande berichten leest, ik herhaal maar eventjes: %01% bouw werkplaats vordert %01% hoog aantal treinen in dienst, veel treinen worden gereden met 4 of meer bakken %01% eerste GTW Stadler vordert flink, bezig aan afbouw %01% meer controles als je verder ziet dat GTW's bij Arriva na de kinderziektes inmiddels naar behoren functioneren, en dat Stadler aan de afleververplichting tot nu toe prima voldoet, snap ik niet zo goed wat nu het probleem is voor de toekomst. ![]() PS: dit betekent niet dat ik vind dat minpunten niet mogen worden genoemd, zoals bijvoorbeeld het 'kussen' van het stootblok deze week in Nijmegen, maar ik wil gewoon iedereen vragen kritiek een beetje te onderbouwen. ![]() |
07-06-2007 13:28:56 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Positieve punten zijn er inderdaad ook, maar als reiziger heb ik alleen de negatieve punten ervaren. Oke, het positieve was dat ik uiteindelijk mijn eindbestemming gehaald heb. |
07-06-2007 15:47:57 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
@fastguy84 Reis jij wel eens met de maasloper! Het is daar hartstikke smerig binnen en het zegt ook al dat er een trein tegen de stootblok aan rijd! er zijn ook positieve dingen maar ook zeker negatieve dingen! Wacht maar totdat er een grote hittegolf komt dan zal de ene trein naaar de andere trein kapot gaan! Niet teveel Enters gebruiken in je bericht, svp. DankU, Mikos :) |
07-06-2007 16:51:09 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
ja, ik reis wel vaker Rm-Nm en vv, maar dat maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat niemand iets aan ongefundeerde kritiek heeft. Ja, ik kan ook minpunten verzinnen (vertragingen, uitval, lage (doorgaande) snelheid), maar alleen roepen "het zal wel niks worden", zonder verwijzing naar waarom heeft gewoon niet zoveel zin. En ja, treinen zijn soms smerig, maar ik heb de afgelopen jaren waarin ik toch relatief veel getreind heb door heel Nederland wel vaker smeriger dingen gezien. Het is niet mooi zo, maar zeker niet absurd. En dat van het stootblok: zoals ik al aangaf in Veolia (16), dat hoort eigenlijk niet natuurlijk. Maar het gebeurt, vanuit verklaarbare redenen, en het was geen wereldramp. Het gebeurt wel vaker, er is volgens mij geen kopstation in Nederland en daarbuiten waar niet ooit een trein zich door het stootblok heeft gedrukt, en soms nog dwars door het perron ook ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeluk_Gare_Montparnasse als extreem voorbeeld). Voor een Nederlands voorbeeld: Den Haag, waar de trein de bonbonwinkel binnenreed (ongeveer een jaar geleden) of Leeuwarden waar in april/mei 2006 maar liefst vier keer in een maand tijd het stootblok werd geramd. Maar goed, om het positief te houden; ja ik denk ook dat het een hete zomer wordt op de Maaslijn. Is er al gedacht aan het volgende: %01% raamhouders (blokjes) verwijderen, zodat de ramen helemaal openkunnen? %01% extra schuiframen maken (dure grap, maar toch) %01% airco (nog duurdere grap) %01% dak wit schilderen/plakken (reflectie) %01% extra luchtkoeling door dakluiken zoals die ook in bussen te vinden zijn? %01% ... |
07-06-2007 17:01:29 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Ik ben het met je eens dat Veolia hier wel heel kritisch benaderd wordt. Op Somda is Veolia zo ongeveer synoniem voor de Maaslijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Afgezien van de bussen en regiotaxi rijdt Veolia ook op de Heuvellandlijn, en daar doen ze het zonder meer beter dan de NS voorheen. Wat betreft je maatregelen voor de zomer ben ik toch bang dat je de realiteit een beetje uit het oog verliest. Die dingen worden waarschijnlijk na 2007 nooit meer gebruikt, dus dan ga je daar niet nog volop in investeren. Witte daken en blokjes verwijderen (tenminste als dag mag, zou best kunnen dat in Nederland regeltjesland voorschriften zijn over hoe ver zo'n raampje openmag) zou een mogelijkheid zijn, maar je gelooft toch zeker niet dat ze extra schuiframen of een airco gaan inbouwen voor die paar maanden? Een dakraam is nog onwaarschijnlijker, kan me niet voorstellen dat zoiets goedgekeurd wordt. Op sommige stukken rijdt Veolia onder de draad, dus dat zal qua veiligheid nooit mogen. Bij dakramen in touringcars/bussen is bekend dat jongeren er uit baldadigheid vaak uit gaan hangen, en daar kan de chauffeur het nog opmerken. Laatst bewerkt door reizigert op 07-06-2007 17:03 |
07-06-2007 17:03:21 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dakraam kun je inderdaad vergeten, blokjes zitten er ook niet voor niks die zijn erop gemaakt toen het ook al zo warm was in die stellen. Witte folie op het dak zou kunnen, maar is wat kostbaar voor zo kort en lastig als je al je stellen nodig hebt |
07-06-2007 17:06:54 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Wij hebben het in het noorden ook jarenlang in de hitte uitgehouden, dus dan moet een zomer in het zuiden ook wel lukken, zeker als er zwitsers toverijzer met airco in het vooruitzicht gesteld is. |
07-06-2007 17:19:38 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
uiteraard waren de ramen en de airco niet geheel realistisch (staat er ook bij geloof ik). Waar het me om ging was meer om een andere manier van benadering aan te geven van een probleem. Dakluiken: zou het ook niet mogen met tralies of kippengaas ervoor? Bedenk me overigens net dat ik niet heb nagedacht of de carrosserie het aankan als er ineens gaten in geknipt worden... zal wel niet. Maar goed, wie heeft er een beter voorstel? Misschien kunnen de blokjes van de schuiframen heel goed verwijderd worden in ruil voor een tralie/spijl halverwege? (Beter dat dan wachten op de grappenmaker die het niet meer uithoudt in de hitte en zijn zwitser toverijzer (ik bedoel hier niet de GTW maar het zakmes) uit zijn zak haalt en het blokje er zelf afhaalt!) ![]() |
07-06-2007 17:25:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Beter voorstel: pak een taxi met airco ![]() |
07-06-2007 17:50:51 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
En op zich krijgt Veolia die dingen al redelijk snel![]() |
07-06-2007 17:52:54 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
QuoteDie blokjes zullen wel niet verplicht zijn, plan T rijdt ook nog altijd zonder blokjes rond en de ramen van ICM kunnen ook zo ver open dat er een hoofd tussendoor past. |
07-06-2007 18:07:18 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Gewoon er geen drama van maken en in die hete trein gaan zitten. Waarom zouden er opeens aanpassingen aan die trein moeten komen alleen maar omdat ie nu op de Maaslijn rijdt? Alsof het voorheen jarenlang in de Buffels lekker koel was... En in een plan V is het al 43 jaar snikheet in de zomer, daarvan worden ook geen daken geschilderd, blokjes verwijderd of airco ingebouwd. Wees blij dat het de laatste zomer is met dit probleem en geniet als spoorliefhebber nog eens extra van die typische zomerse dieselgeur ![]() Quote Ik denk wel dat daar regels voor zijn, maar dat oudere stellen die binnenkort uit dienst worden gehaald of gereviseerd worden daarvoor een ontheffing hebben. Aangezien dit in de Wadloper al is aangepakt zal daarvoor ook geen ontheffing meer zijn en is het niet terug te draaien |
07-06-2007 19:02:02 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Beetje raar, de plan V's serie 441-483 hebben de blokjes wel, ondanks dat deze eerder afgevoerd zouden worden dan plan T. |
07-06-2007 20:18:42 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Door een schuifraam met blokjes in een Wadloper past ook wel een hoofd ![]() |
07-06-2007 20:41:53 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die blokjes hebben ook helemaal niets te maken met het feit dat je je kop buiten het raam kan steken... Die blokjes zijn ervoor om te zorgen dat je geen bankzittingen naar buiten kunt gooien. En plan T heeft banken waarvan de zittingen vast zitten. |
07-06-2007 20:57:18 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Als het warm is alleen voor 8.00 en na 22.00 op de Maaslijn reizen. ![]() |
07-06-2007 21:58:10 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Aan het eind van dit jaar heeft Veolia meer stoptreinen met Airco dan NSR![]() Shqiperise-lopers? |
07-06-2007 22:00:52 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
En die airco in de GTW functioneert prima, genereren een prima klimaat in de treinen. |
07-06-2007 22:05:23 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteAls iedereen dat doet, worden de treinen alleen wel erg druk op die tijdstippen. Wordt het daardoor weer warm! ![]() |
07-06-2007 22:20:07 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
@fabrier: Niet verder vertellen dus! Ssssssst! %08% |
07-06-2007 23:56:56 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
gewoon blij zijn dat we van a naar b komen. mij maakt het echt niet uit of het warm of koud of vies of schoon in een trein is, als ik op tijd op de plaats van bestemming kom ben ik al heel blij. en die dm'90 van de ns daar was het in de zomer ook vrij warm in, nou jammer dan gewoon een extra flesje drinken meenemen en luchting kleden probleem opgelost! |
08-06-2007 00:56:18 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik snap dat blokjes verhaal echt niet, als ik een draaideurcrimineel was had ik ze er allang allemaal afgesloopt, heeft totaal geen nut voor mij. En wat betreft de buffels, als alle ramen daar open staan, dan komt daar zat frisse lucht binnen hoor. Ik vind het daar prima uit te houden. Ook met 30 graden. |
08-06-2007 06:41:27 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nu hebben ze op de maaslijn weer materieel tekort en de spitstreinen rijden niet. |
08-06-2007 08:08:12 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Is dat nog nieuws dan? %03% |
08-06-2007 08:30:43 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Op zich lijkt dat geen nieuws, maar ik krijg het idee dat de ernst toeneemt. Vandaag gaat er zelfs een waarschuwing van Veolia zelf over uit, aldus L1: "Veolia waarschuwt voor grote problemen vandaag op de Maaslijn. Dat is het spoor tussen Roermond en Nijmegen. Het vervoersbedrijf kampt met een uitval van treinen door technische problemen. Daardoor kunnen maar 18 van de 40 treinen worden ingezet. Alle spitstreinen vallen uit. De treinen op het hele en het halve uur rijden nog wel. Wanneer de problemen zijn opgelost, is nog niet bekend." De problemen met de inzet van de Wadlopers nemen dus alleen maar toe en beginnen werkelijk alarmerende vormen aan te nemen. Meer dan de helft van de bakken schijnt dus aan de kant te staan. Er moet serieus naar een oplossing worden gezocht tot het tijdstip waarop de Stadlers komen (en ook tot de tijd dat die de altijd voorkomende kinderziektes hebben overwonnen). |
08-06-2007 09:07:41 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Daar hadden ze vorig jaar oktober al over moeten nadenken als je het mij vraagt. Het typeert Veolia alleen maar dat pas nagedacht wordt over een oplossing, terwijl het probleem er al voor de invoering van de dienstregeling 2007 was: te trage treinen (of bewust een te snelle dienstregeling accepteren) en met treinen gaan rijden waarvan de kennelijk de technische staat niet al te best is. De machinisten waren ook maar kort bekend met de Wadlopers en worden daarmee ook gelijk onder grote druk gezet gezien de dienstregeling in combinatie de ervarenheid met het materieel. Natuurlijk is het plaatje met een kwartiersdienst tussen Bmr en Nm heel mooi, op papier een vooruitgang voor de reiziger. Maar die belofte kan lang niet altijd waargemaakt worden (zie ook Connexxion Amf-Bnn) dus lijkt het erop dat de provincie zich rijk gerekend heeft maar zich totaal niet heeft verdiept in de praktische mogelijkheden en haalbaarheid. Maar dat is een algemeen probleem met aanbestedingen vrees ik. Laatst bewerkt door keesje op 08-06-2007 09:07 |
08-06-2007 09:24:54 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
De manier waarop aanbestedingen in Nederland gaan kunnen sowieso ter discussie gesteld worden. De tijd die tussen het gunnen van de concessie zit, en het ingaan van de concessie is veel te kort. De tijd daartussen zou in ieder geval 2 jaar moeten zijn. Dan is er nog genoeg tijd om materieel te bestellen, en dat het ook nog voor het ingaan van de concessie geleverd is. Toen de Westmünsterlandbahn van DB Regio overging op de Prignitzer Eisenbahn liep er ook bij het ingaan van de concessie meteen een Talent. Daar werd (bij wijze van spreke) toch ook niet eerst een jaar lang een Railbus ingezet? Maar we zullen zien, in 2009 gaat de Achterhoek weer "onder de hamer". |
08-06-2007 13:01:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Wat is dit nou weer voor idiote uitspraak ? ![]() Blokjes slopen doe je toch niet, en daarnaast zitten die dingen aan de buitenkant dus kom je er niet bij.. Dat je uberhuapt op het idee komt is trouwens al triest.. ![]() |
08-06-2007 13:16:18 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
QuoteHierbij het vriendelijke verzoek om dit soort uitspraken voor je te houden. Daar zitten we hier op Somda niet op te wachten. Tevens het verzoek aan allen om hier geen zaken te gaan bespreken betreffende aanbestedingen in het algemeen, daar hebben we al een ander topic voor ![]() |
08-06-2007 13:26:46 | ||
---|---|---|
hessel
![]() |
Inderdaad vandaag vielen 22 van de 40 treinen van Veolia uit door problemen met de motor en problemen met de hitte. En wat nog rijdt zit stampvol. |
08-06-2007 13:37:59 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Bericht van het ANP: Problemen Veolia op Maaslijn Roermond-Nijmegen ROERMOND - Vervoersbedrijf Veolia kampt met uitval van treinen op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen. Van de veertig treinstellen zijn er sinds donderdagavond 22 uitgevallen door technische mankementen, zei manager Frank van Setten van Veolia vrijdag. ",Er zitten daardoor teveel mensen in een trein'', bevestigde Van Setten. Oorzaak is oververhitting van de dieselmotoren van de oude Wadlopers door het warme weer. Ook zijn er problemen met de remmen. Van Setten hoopt dat rond de middagspits weer zes defecte treinstellen zijn opgelapt. Voor het vervoer naar Nijmegen, waar vrijdagavond de Rolling Stones optreden, zijn volgens Van Setten voldoende treinstellen inzetbaar. Crisisoverleg Veolia heeft vrijdag met het onderhoudsbedrijf crisisoverleg gevoerd over de uitval. Het bedrijf werkt het hele weekeinde door om alle treinen weer op de rails te krijgen na het weekeinde. Ook maakt dit bedrijf een plan van aanpak om een dergelijke uitval bij warm weer in de toekomst te voorkomen. Daarnaast praten Veolia en de provincie Limburg volgende week met elkaar over de problemen op de Maaslijn. Veolia nam de oude Wadlopers over van de NS. Volgens enkele Limburgse statenleden zijn deze rammelende treinen rijp voor de sloop. Veolia hoopt eind dit jaar nieuwe treinen te kunnen aanschaffen. --- Tsja... niks nieuws dus eigenlijk! |
08-06-2007 13:45:11 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Etcetera. Wat er zorgvuldig niet bij gezegd wordt, is dat er inmiddels veel meer "oude treinstellen" naar de Maaslijn zouden kunnen, al was het maar als reserve. Dat kost geld, namelijk, en dan kun je beter de reizigers laten staan en hopen dat iedereen het mopperen op die "oude treinstellen" blijft begrijpen, schijnt men te denken. Volgende week worden er vier DH2-en uit Onnen weggezet in de loods in Amersfoort.... Michiel Laatst bewerkt door broek53 op 08-06-2007 13:49 |
08-06-2007 13:47:09 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Eerder hier gelezen dat Veolia de hier in het noorden overbodig geraakte Wadlopers niet wil hebben. Het zal financieel wel niet kloppend te maken zijn om die Wadlopers over te nemen, terwijl de defecte stellen ook doorbetaald moeten worden. |
08-06-2007 14:05:35 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Ik neem toch aan dat NedTrain nog steeds het onderhoud van die stellen doet, en dat NS Financial Services nog steeds verantwoordelijk is voor de technische staat van de voertuigen.Quote Een stukje van 3 zinnen, met in 2 van de 3 zinnen een fout, Veolia heeft de treinen niet van NS overgenomen, ze komen ten eerste allemaal van Arriva, en ten tweede huurt Veolia ze slechts van NSFSC. Met de tekst "hoopt te kunnen aanschaffen" lijkt het net of gesuggereerd wordt dat de stellen nog niet eens besteld zijn. Gelukkig is dat wel het geval, anders had het DH-drama nog langer geduurd. |
08-06-2007 15:10:41 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Waarom kopieer je die hele lap tekst dan hier naartoe? %03% |
08-06-2007 15:21:31 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Veolia heeft nog een poging gedaan om bussen in te zetten in plaats van de spitstreinen. Helaas waren ook niet voldoende bussen beschikbaar... |
08-06-2007 18:19:12 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ik ben benieuwe hoe we over 25 jaar over de staat van de GTW's dan hebben, als ze bij Veolia de 25 jaar al halen...... Shqiperise-lopers? |
08-06-2007 18:25:05 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote En dat zal vast ook komen door een flink tekort aan buschauffeurs ![]() |