02-07-2007 22:41:25
daniel
daniel
Als 35 en 1b allebei volledig gebruikt worden door Veolia, dan zal er wat meer gerangeerd moeten worden. Bijvoorbeeld 3700 behandelen op 1a en wanneer de 2000 in Nm komt de 3700 tussendoor even afrangeren naar 2b zodat de 2000 de ruimte heeft op 1a...  

02-07-2007 22:47:06
thijs
thijs
Nee, dat is reizigersvriendelijk, praktisch en vertragingsongevoelig..

[ik word steeds nieuwsgieriger naar de daadwerkelijke oplossing]
 

02-07-2007 22:58:03
fastguy84
fastguy84
Ja, die verrassing blijft nog eventjes in de hoge hoed... Wat ik nog vergeten te vertellen was, is dat spoor 1b (en 35) integraal aan Veolia worden toegewezen, dus ook geen 2000 of wat dan ook op 1b.  

03-07-2007 08:44:31
jbt
jbt
In de NS(R)-tijd werd voor de dienst op de Maaslijn zowel spoor 35 als spoor 1b gebruikt. Dat was voor drie treinen per uur per richting. Veolia rijdt in de spits - behoort te rijden - met vier treinen per uur per richting. Daarnaast bieden twee perronsporen meer mogelijkheden in de dienstregeling en -uitvoering. Lijkt mij terecht dat Veolia met vier kerende treinen per uur twee perronsporen krijgt.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

03-07-2007 11:03:51
cuijk
cuijk
minstens 15-20 jaar lang werd spoor 3b gebruikt voor de dienst op de maaslijn..... spoor 1b is pas veel later gebruikt gaan worden (sinds ergens id jaren 90)  

03-07-2007 11:07:47
thijs
thijs
Maar in ieder geval in de dienstregeling 2005-2006 werd alleen spoor 35 gebruikt.  

03-07-2007 14:18:48
broek53
broek53
Voor de zekerheid: vroeger (tot enkele jaren geleden) kon je van de Maaslijn wel op spoor 35 komen, maar er niet vandaan vertrekken naar rechterspoor.  

03-07-2007 15:32:10
robbertc
robbertc
Gisteren met Veolia gereisd. 3 bakken DH (waaronder 3202) in de trein van 14.28 van Vl naar Nm. Ging prima verder %02% Had trouwens wel controle.. is dat wel zo gebruikelijk daar?  

03-07-2007 17:10:40
mikos
mikos
Bij Veolia past men hetzelfde systeem toe als Arriva en Syntus: Er zijn controleteams die te pas en te onpas een keer op de trein stappen om te gaan controleren. Je kunt ze dus altijd tegenkomen.


www.ov-ervaringen.nl
 

03-07-2007 18:02:00
Dre
Dre
Of helemaal nooit... een koffiepauze van 30 minuten te Hgl is voor controleurs immers aanlokkelijker dan het controleren van een slagje Odz.
Ik heb wel eens tijden gehad dat ik 5x per week heen en terug reisde van Odz naar Hgl, en dat ik 3 à 4 maanden helemaal niet gecontroleerd ben...
 

03-07-2007 18:33:24
mich
mich
Op de 3202 staat geschreven: Groeten uit Weesp(?!)  

03-07-2007 18:34:51
mark
mark
Ach ja ik weleens NSR Hgl op een SGM-II zien staan  

03-07-2007 18:36:43
kevinevers
kevinevers
Quote
mich: Op de 3202 staat geschreven: Groeten uit Weesp(?!)


dat klopt, op de andere bak staat trouwens bij het veolia logo, veel olie ja (lijkt op veolia)
 

03-07-2007 18:37:33
kmark
kmark
De (witte, nog 6 maanden) 3226 stond vandaag de hele dag op Ahb.  

03-07-2007 19:03:30
mich
mich
Toch wel erg veel buiten dienst vandaag(correct me if im wrong): 3103 3105 3111 3226 Ahb, 3106 3118 3222 Ehv, 3110 3117 3208 3224 3227 3228 Vl.

In dienst vandaag: 3107 3108 3114 3202 3207 3210 3218 3219 3223 3225 3230 3231.

Aangezien ik een aantal doorgaande Veolia treinen heb zien rijden met 3/4 bakken moeten de spitstreinen niet gereden hebben. Ivm vakantie?

Laatst bewerkt door mich op 03-07-2007 19:42
 

03-07-2007 19:14:48
fastguy84
fastguy84
Jij mag door voor de wasmachine! Vanaf 17 augustus weer spitstreinen... volgens dienstregeling dan.
(datum is makkelijk te onthouden: dan is de SOV-kaart weer geldig)
 

03-07-2007 19:15:59
mich
mich
haha ik kon het zo snel niet vinden op de Veolia site, dan zullen ook wel niet al die stellen die in Venlo stonden kapot zijn.  

03-07-2007 19:34:35
willy84
willy84
Connexxion gebruikt in Amersfoort voor 4 treinen per uur ook alleen spoor 4a. Zelfde situatie als in Nijmegen lijkt mij.  

03-07-2007 21:59:39
raoul
raoul
Om 19.18 uur stonden de 3111 en de 3117 in Zwolle op spoor 2. Vlak nadat ik ze zag reden ze richting Onnen of Deventer!  

03-07-2007 22:01:54
daniel
daniel
Quote
thijs: Nee, dat is reizigersvriendelijk, praktisch en vertragingsongevoelig...
De ernst daarvan valt op zich allemaal wel mee hoor... Naar mijn idee een stuk reizigersvriendelijker en praktischer dan bijvoorbeeld de 3700 op spoor 3a behandelen, dat is nog eens een kolere-eind vanaf de trappen. Vraag me af of 3a überhaupt wel lang genoeg is voor 6 of 8 bakken, en zo ja, of je dan nog 12 bakken 3000 op 3b/c kwijt kunt... Met andere woorden, door de combinatie van krappe perroncapaciteit in Nijmegen en de lange keertijd van de 3700 heb je al snel een tussenoplossing nodig zoals bijvoorbeeld het tussendoor wegrangeren van een treinserie. Gebeurde tot enkele jaren geleden in Nijmegen ook al met de 4400-serie van/naar 4b van/naar 5a.

Quote
kmark: De (witte, nog 6 maanden) 3226 stond vandaag de hele dag op Ahb.
Niet de hele dag hoor, vanmorgen rond 9:15 stond ie nog in Nm
 

03-07-2007 22:07:30
thijs
thijs
@Daniel: ik heb eens zitten puzzelen, en een andere mogelijkheid is om de 3000 op 4a te laten binnenkomen. Om .19/.39 komt namelijk de 3600 ri Rsd aan, en als die weg komt keurig de 3000 binnen op 4a. Je kunt em vanaf daar zelfs laten vertrekken. De 2000 zet je dan op 3a, die tegelijk met aankomst 3000 vertrekt, maar er is nu ook een kruising, dus dat zou niet zo erg moeten zijn. Zit je alleen nog met de 4400 op 4b qua ruimte, ik weet niet of 10 bakken VIRM en 2xV past op 4? Dit lijkt mij een goede oplossing voor het extra spoorgebruik van Veolia (wat ik eerlijk gezegd nu wel snap, ook ik heb voortschrijdend inzicht, maar ik maakte me vooral zorgen om de krappe opstellingen voor de rest).

@Moderators: Formeel hoort dit niet helemaal meer bij Veolia, maar ik wilde dit toch nog even (als laatste?) zeggen, mocht er interesse zijn dan kan ie misschien afgesplitst worden?
 

03-07-2007 22:29:06
daniel
daniel
Ik heb even de lijst met perronlengtes erbij genomen.
Op 3a kun je slechts 5 bakken kwijt, en op 4a hooguit 11 bakken. De 3000 op maximale lengte van 12 bakken behandelen op 4a kan dan alleen door op zicht door te rijden tot het wissel aan de kant van 4b. Dat zou opzich kunnen, sterker nog, heb ik bij vertraging al eens zien gebeuren.
Naast het feit dat je het als onwenselijk moet zien om 3a te gebruiken (het is nogal een uithoek van het station), kun je geen een treinserie daar laten keren omdat het daar simpelweg niet lang genoeg voor is.
Jouw voorgestelde plannetje lijkt me dus ook niet echt mogelijk. Ik denk serieus dat, mits er niet te veel aan de tijden veranderd wordt, er een treinserie van een perronspoor weggerangeerd moet worden wanneer 1b naar Veolia gaat en de 2000 Nm aandoet. De voor de hand liggende serie om af te rangeren lijkt me dan de 3700 (1a > 2b ofzo)...

Laatst bewerkt door daniel op 03-07-2007 22:31
 

03-07-2007 23:37:27
lucky
lucky
Alleen is de SOV wel geldig tot en met zondag over een week en dus is het niet al te logisch.  

04-07-2007 09:23:21
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
raoul: Om 19.18 uur stonden de 3111 en de 3117 in Zwolle op spoor 2. Vlak nadat ik ze zag reden ze richting Onnen of Deventer!
Mijn SMS-box meldde de 3105 en de 3111?
 

04-07-2007 09:36:56
mich
mich
3105 en 3111 lijkt logischer, want die stonden te Ahb. De 3117 stond gistermiddag nog in Venlo.  

04-07-2007 10:09:41
raoul
raoul
Quote
dumpy_dump:
Quote
raoul: Om 19.18 uur stonden de 3111 en de 3117 in Zwolle op spoor 2. Vlak nadat ik ze zag reden ze richting Onnen of Deventer!
Mijn SMS-box meldde de 3105 en de 3111?


Klopt
 

04-07-2007 11:14:35
fastguy84
fastguy84
Quote
mich: Toch wel erg veel buiten dienst vandaag(correct me if im wrong): 3103 3105 3111 3226 Ahb, 3106 3118 3222 Ehv, 3110 3117 3208 3224 3227 3228 Vl.

In dienst vandaag: 3107 3108 3114 3202 3207 3210 3218 3219 3223 3225 3230 3231.


3228 reed gisteravond, dus die stond toen jij hem zag alleen even uit te rusten; er zijn gewoon niet meer treinen nodig. Gisteravond reed bijna alles met 1xDH-II, dat paste prima. De erg smerige 3223 waar ik in zat werd na aankomst in Nm wel gereinigd, door Veolia personeel? Of heeft het schoonmaakbedrijf wat ze hebben ingehuurd deze gele Veolia-hesjes gekregen?
 

04-07-2007 11:35:11
mich
mich
Schoonmaken gebeurt door ingehuurd personeel. Veolia machinisten doen wel technische controles olie bijvullen enzo.  

04-07-2007 12:03:40
fastguy84
fastguy84
Nee, dit was echt schoonmaken. Maar omdat bij NSR meestal personeel van schoonmaakbedrijven herkenbaar zijn als schoonmakers (bijv. Succes in Noord-Holland), was ik even in verwarring.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


04-07-2007 20:04:01
fastguy84
fastguy84
Hierbij de dienstregeling voor de 4 daagse in Nm:

Er rijden twee losse series: Nm-Bmr en Bmr-Rm, dus in beide richtingen dient er altijd overgestapt te worden in Bmr. Overstaptijden variëren dus vanwege het frequentieverschil, in zuidelijke richting afwisselend 3/13 minuten, in noordelijke richting afwisselend 5/15 minuten. Nachtnet op 14&15 juli alleen van Nm naar Bmr, van 16 tot 20 juli in beide richtingen.

17-20 juli
Rm-Bmr ongewijzigd, muv trein 32278 en 32280, deze rijden tot Bmr ipv Vl
Bmr-Rm ongewijzigd, muv trein 32203 en 32205 rijden vanaf Bmr ipv Vl
Nm-Bmr iedere twintig minuten volgens schema:
Nm .37/.57/.17 Nmh .41/.01/.21 Ck .51/.11/.31 Bmr .00/.20/.40 van 5.37-0.17
plus treinen vanaf Nm V 0.51 1.21 1.51 2.51 3.51 4.51
Bmr-Nm iedere twintig minuten volgens schema:
Bmr .03/.23/.43 Ck .12/.32/.52 Nmh .22/.42/.02 Nm .25/.45/.05 van 6.03-0.43
plus treinen vanaf Bmr V 0.55 1.18 1.48 2.22 3.22 4.22 5.28

nachten van 14/15/16 juli
Nm 0.51/1.51/2.51 Nmh 0.55/1.55/2.55 Ck 1.05/2.05/3.05 Bmr 1.14/2.14/3.14
nacht van 16 juli
Bmr 1.18/2.22/3.22 Ck 1.27/2.31/3.31 Nmh 1.37/2.41/3.41 Nm 1.40/2.44/3.44
 

04-07-2007 20:26:59
keesje
keesje
Gisteravond (dinsdag) reden rond 20.15 de 3111 en 3105 door Ah, komende uit de richting Zp en onderweg naar Nm. De witte 3226 stond in Ahbo.

Laatst bewerkt door keesje op 04-07-2007 20:27
 

04-07-2007 23:46:53
plaid
plaid
Zag vanmiddag de 3210 rond 17.00 in Nm aankomen uit Ahb. Deze werd supersnel nog even voor de 17.07 trein geplaatst: 3210+3207+3108.  

04-07-2007 23:56:11
daniel
daniel
De vierdaagsedienstregeling op de Maaslijn is er ook niet beter op geworden nu Veolia er rijdt... Vooral opvallend dat Veolia niet méér extra treinen laat rijden op de laatste dag van de vierdaagse (de vrijdag en de nacht naar zaterdag). In de NS-tijd werd er toen tot 4:00 een halfuursdienst naar Boxmeer gereden en vervolgens nog tot 6:00 een uursdienst. Ook liet NS destijds een tweetal nachttreinen doorrijden naar Venlo, terwijl Veolia blijkbaar alles onder Boxmeer laat stikken... Jammer  

05-07-2007 17:49:25
sneltrein
sneltrein
vandaag trein 32250 met bakken 3223 en de 3111 12 minuten vertraging vertrok de trein verder naar nijmegn.


:)
 

05-07-2007 22:00:36
thom
thom
Is dit niet meer wat voor opvallende zaken?

Als we hier ook spots neerzetten word de topic wel snel erg lang...
 

05-07-2007 22:18:32
admin
Moderator
admin
Mee eens.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

06-07-2007 21:03:33
ov_wijzer
ov_wijzer
Vandaag nog steeds de 3118 te Ehv. Gaat dat ding ooit nog rijden bij Veolia?  

06-07-2007 22:10:48
mich
mich
Volgens mij zijn er wat onderdelen onderuit. Voorlopig niet dus, misschien helemaal niet meer.
Naast de 3118 in Ehv, de 3105 en 3224 te Nm te niksen, 3219 en 3227 te Vl, 3226 te Ahb, 3103 3117 3218 ook ergens iets anders aan het doen.

Laatst bewerkt door mich op 06-07-2007 22:16
 

07-07-2007 10:57:03
WesselE
WesselE
Wat doet die 3226 in Arnhem?? Alweer kapot??

Laatst bewerkt door WesselE op 07-07-2007 10:57
 

07-07-2007 11:34:49
koelkastBD
koelkastBD
Defect sinds 29 juni en staat in On.  

07-07-2007 19:38:11
WesselE
WesselE
@ KoelkastBD
Als ik de spots mag geloven stond hij op 5 Juli op Arnhem Berg... Dan lijkt het me heel onlogisch dat ie op Onnen staat...

Laatst bewerkt door WesselE op 07-07-2007 19:39
 

07-07-2007 19:42:26
daniel
daniel
In twee dagen tijd kan veel veranderen hoor... M.a.w., hij zou inmiddels best in Onnen kunnen staan...  

07-07-2007 20:16:32
salieri
salieri
Ik heb geen 3226 gezien te Onnen... Wel 2 DH-1tjes, waarschijnlijk dus de 3103 en 3117?
Ze waren trouwens in de ochtend erg smerig, rijd ik er rond 19.05 weer langs, zijn ze weer helemaal schoon!%02%

Overigens zijn de machinisten erg aardig daar, zijn best in voor een praatje of verzoekje%02%
 

07-07-2007 20:17:35
ijsm
ijsm
Ded 3226 is op 6 juli jl. naar On gebracht.  

07-07-2007 20:19:15
salieri
salieri
Ja, dat is leuk, maar ik heb hem dus niet gezien%02%
Waarschijnlijk stond hij dus binnen in de werkplaats
 

07-07-2007 20:22:14
ijsm
ijsm
Ik wilde reageren op Daniël, maar jij was me 63 seconden voor .  

07-07-2007 20:26:38
salieri
salieri
Sorry  

08-07-2007 13:21:39
dumpy_dump
dumpy_dump
Het staat wat verstopt, maar het staat er: de dienstregeling van Veolia tijdens de Vierdaagse staat hier: http://www.veolia-transport.nl/uploadConnex/ConnexTheNetherlands/BusinessPortal/Limburg/Timetables/VierdaagseNijm/DR_Maaslijn_Vierdaagse.pdf  

08-07-2007 13:32:01
duffelsm
duffelsm
Ik heb d'r een hard hoofd in. Treinen die rond 25.00 uur moeten rijden. Als Veolia dat zo met ProRail heeft afgesproken, gaat het vast verkeerd%08%%08%

Daarnaast ben ik enigszins bezorgd om de capaciteit. NS reed altijd een zeer goed bezette kwartierdienst, om daar nu een twintigminutendienst van te maken, lijkt me dus niet handig.
Tenslotte vraag ik me af of dit niet de genadeslag voor de Wadlopers gaat worden. 7 dagen 24 uur dienst doen, kan vast niet goed gaan.
 

08-07-2007 14:20:13
WesselE
WesselE
Quote
7 dagen 24 uur dienst doen, kan vast niet goed gaan.


Ben ik helemaal met je eens, vraagt men bij Veolia niet iets te veel van die dingen??
 

08-07-2007 14:41:27
mich
mich
We zullen wel zien hoeveel er uit vallen, opzich staan de normaal ook 24 uur per dag aan en als een diesel loopt blijft die wel lopen.  

08-07-2007 14:49:37
WesselE
WesselE
Ze staan wel 24 uur per dag aan, maar ze lopen geen diensten, volgens mij is dat veel zwaarder voor de treinen

Laatst bewerkt door WesselE op 08-07-2007 14:58
 

08-07-2007 15:00:31
keesje
keesje
Of het nou goed gaat of niet: De provincie Limburg is verantwoordelijk voor de Maaslijn en hun paradepaardje Veolia. Maar of ze daar in het Gelderse Nijmegen en het Brabantse Cuijk en Boxmeer ook zo over denken...?

Laten we het beste er van hopen!
 

08-07-2007 15:40:04
mich
mich
Op sinds 6 juli zijn de 3105 3117 3224 en 3226 in Onnen. 3118 Ehv, 3103 en 3227 defect op onbekende plaats. De 3119 staat zonder motor en kapotte kop nog te Tbwph, uit het zicht.
Relatief veel in Venlo op reserve gister: 3202 3208 3218 3219 3228.

Laatst bewerkt door mich op 08-07-2007 15:43
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

08-07-2007 16:07:39
zugchef
zugchef
Is er enig idee wanneer de nu in Onnen staande Veolia-wadlopers weer terug zijn op de Maaslijn? Neem aan dat ze voor onderhoud in Onnen zijn ?  

08-07-2007 16:08:50
salieri
salieri
Quote
mich: Relatief veel in Venlo op reserve gister: 3202 3208 3218 3219 3228.
Nog veel meer gezien daar, maar we reden er net iets te snel langs, en zaten aan de verkeerde kant%09%

Quote
zugchef: Neem aan dat ze voor onderhoud in Onnen zijn ?

Zijn in onderhoud inderdaad

Laatst bewerkt door salieri op 08-07-2007 16:09
 

08-07-2007 16:19:52
mich
mich
de 3103 3108 3111 en 3227 zullen ook wel in Vl staan.  

08-07-2007 18:52:20
railfan
railfan
De 3108 had vandaag dagdienst: http://www.railfan.nl/foto/5632.jpg  

13-07-2007 12:45:02
mich
mich
Vandaag buiten dienst: 3105 3117 3224 3226 On, 3222 3227 Vl, 3118 Ehv, 3202 3219 3223 onbekend.  

13-07-2007 21:07:06
raoul
raoul
Volgens dumpy die net langs Venlo kwam stonden de 3222 en de 3226! gdst in Velo!  

13-07-2007 21:13:07
mich
mich
Weet die dat zeker? in ieder geval stond er vanmorgen de gele 3227. De witte 3226 stond gister nog in Onnen.  

14-07-2007 00:15:55
dumpy_dump
dumpy_dump
Ik ben niet helemaal kleurenblind, de 3226 stond vanochtend (11.30) nog niet in Venlo maar vanavond (21.00) wel!  

14-07-2007 00:29:53
mich
mich
haha %08% oke 3227 is naar ehv gegaan voor herstel.

Laatst bewerkt door mich op 14-07-2007 00:30
 

15-07-2007 13:02:29
mich
mich
Correctie, de 3227 is naar Ahbo samen met de 3223.
3226 Vl.
3118 in Ehv komt zo als het er nu uitziet niet meer in dienst en dienst als onderdelenleverancier.
3107 3117 3219 3230 op onbekende locatie, rest is allemaal in dienst/reserve.

Laatst bewerkt door mich op 15-07-2007 21:41
 

15-07-2007 23:15:39
dh3201
dh3201
Quote
mich: Correctie, de 3227 is naar Ahbo samen met de 3223.


Correctie, de 3223 en 3227 staan te Gdm met defecte remmen.


Shqiperise-lopers?
 

15-07-2007 23:22:14
railfan
railfan
De witte 3226 had vandaag geen dienst en stond te Venlo, de groene 3222 reed vandaag wel: http://temp.railfan.nl/3222cuijk.jpg %02%  

15-07-2007 23:22:54
dumpy_dump
dumpy_dump
Dan doe ik daar treinnummertje 53582 bij! Die is gestrand in Gdm vandaag.  

16-07-2007 10:21:16
WesselE
WesselE
Quote
Die is gestrand in Gdm



Serieus, staan die er nu nog steeds??

Laatst bewerkt door WesselE op 16-07-2007 10:21
 

18-07-2007 16:47:58
mich
mich
3117 op onbekende locatie, 3118 ehv en 3226 Vl.
Opvallend dat de 3212 en 3217 in dienst zijn voor Veolia.
In dienst voor de vierdaagse: 3103 3105-3108 3110 3111 3114 3202 3207 3208 3210 3212 3217-3219 3222-3225 3227 3228 3230 3231. Maarliefst 40 bakken(en het worden er nog steeds meer), een record.

Laatst bewerkt door mich op 18-07-2007 21:00
 

18-07-2007 18:47:51
kniesoor
kniesoor
3212 en 3217 rijden werkelijk voor Veolia, met in het interieur nog Arriva-stickers, maar vanbuiten wel Veolia plakkers. Verder zijn in deze stellen de toiletten niet afgesloten, benieuwd of die ook echt worden meegepoetst. Voor de complete samenstelling van de pendels nm-Bmr: zie straks de spots.  

18-07-2007 20:51:45
koelkastBD
koelkastBD
Quote
mich: Waar de 3223 en 3227 heen zijn weet ik niet, in ieder geval niet Vl of Ehv.
Toch wel, gewoon naar Vl gegaan maandag, waar ze al verkleed voor carnaval hun werk doen.
 

18-07-2007 20:58:48
mich
mich
Oke, dan heb ik ze over het hoofd gezien krijg je als ze verkleed zijn Hierboven aangepast.

Laatst bewerkt door mich op 18-07-2007 21:00
 

18-07-2007 23:41:24
lokfuhrer
lokfuhrer
3212+3217+3111 reden vandaag gecombineerd tussen Nm en Bmr. Zowel 3212 als 3217 aan de buitenzijde nog in Arriva outfit.

O.a. te Nm gespot in tr. 31871, 31887, 31902 en 31903.

Lokführer
 

19-07-2007 11:58:14
keesje
keesje
De actuele vertrektijden van onder andere Venray geven aan dat de aangepaste dienstregeling niet echt lekker loopt:

Stoptrein 32228 + 11 minuten
Stoptrein 32227 + 18 minuten , Rijdt niet verder dan Venlo\
Stoptrein 32230 + 4 minuten

Wat is hier nu precies de oorzaak van? Druk? Situatie Boxmeer?
 

19-07-2007 12:03:53
maaslijn
maaslijn
Gisteren liep het anders wel lekker, ik geen trein gezien met meer dan 5 minuten vertraging. Ik ben wel benieuwd hoe ze het er morgen vanaf brengen, het einde van de Vierdaagse brengt traditioneel veel volk op de been.  

19-07-2007 12:20:12
keesje
keesje
In ieder geval goede zaak dat Veolia op het laatste moment nog wat Wadjes geregeld heeft van Arriva.  

19-07-2007 12:24:46
thom
thom
Nee niet van Arriva, van NSFS...  

19-07-2007 14:17:17
keesje
keesje
Nog altijd loopt het niet gesmeerd, of is dit een momentopname?

32238 rijdt met +15
32237 rijdt met +10
32235 rijdt met +6
 

19-07-2007 14:36:35
train85
train85
Als er eentje te laat is dan moeten ze op elkaar wachten en dan stapelt de vertraging zich maar op en speling hebben ze niet.  

19-07-2007 15:40:06
keesje
keesje
Actuele vertrektijden Venray:

Stoptrein 32242 + 9 minuten
Stoptrein 32241 + 23 minuten, Rijdt niet verder dan Venlo
Stoptrein 32244 + 7 minuten
Stoptrein 32243 Rijdt niet verder dan Venlo
Stoptrein 32246 + 3 minuten

Het blijft een rommeltje daar...
 

19-07-2007 15:48:38
mikos
mikos
Ja, euh, mensen... Kom op nou. Uiteraard zijn er vertragingen (die zijn ondertussen geheel normaal bij Veolia, zeker op dit soort drukke dagen), maar om die nu elke keer te gaan updaten....

Hierbij het vriendelijke verzoek dat in te dammen en alleen de uitzonderlijke gevallen (zoals we altijd hebben gedaan op Somda) te posten als dat nodig is.

DankU.


www.ov-ervaringen.nl
 

19-07-2007 18:53:52
salieri
salieri
3117 stond vandaag bij de 3226 GDST te Venlo
Ik heb de 3118 gezien mét een motor te Eindhoven, hij had eerst geen motor meer toch?
Hij stond in ieder geval met de deuren open gericht naar de werkplaats
 

19-07-2007 19:19:13
mich
mich
Klopt, dan zit er weer een motor onder. 3117 en 3226 zijn al tijdje niet meer in dienst geweest.  

19-07-2007 19:20:26
salieri
salieri
Met de 3226 was iemand van Nedtrain bezig, af en toe werd de motor tot een hoog toerental gepusht
Is er nog een kansje dat de 3118 nog in dienst komt?
 

19-07-2007 19:22:31
mich
mich
Ja dat kan, al vaker stellen die lang weg zijn geweest weer in dienst zoals 3202.  

19-07-2007 22:45:56
salieri
salieri
Heeft iemand de treinnummers van alle treinen van Veolia deze week?
Ik wil de DH's invoeren, alleen ik heb geen lijst met de ritnummers%07%
 

21-07-2007 20:25:31
kniesoor
kniesoor
Lijkt me dat ook Veolia zeker niet ontevreden kan zijn over het verloop van de treindinst afgelopen week.  

21-07-2007 20:29:31
railfan
railfan
3226 reed vandaag weer eens en wel voorop in trein 32246. De 3222 geen dienst te Venlo.  

21-07-2007 20:56:41
j.jager
j.jager
De 3226 reed gisteren(20 juli) ook al, ik zat er gisteren n.l.in, in trein 32252 van Rm, naar Rv.  

22-07-2007 00:38:03
keesje
keesje
@mikos
Als zo'n beetje alle treinen vertraagd zijn en uitvallen en het is niet bijzonder meer dan is het wel erg triest gesteld met de dienstuitvoering daar. En volgens mij was dat juist deze dag aan de hand, want zo erg elke dag zal ook wel meevallen.

Maar zal het voortaan in nette zinnen doen en zonder actuele vertrekvertragingen
 

22-07-2007 12:28:49
mikos
mikos
Wij danken u voor uw begrip en aanpassing. Op dat moment werd het echt een beetje te gek (en toen was de dag nog lang...). 'Vervuiling' van het Forum moeten we een beetje voorkomen en eenmalig de melding "'s Middags waren er vertragingen van ongeveer 5-20 minuten en 's avonds was het wat beter gesteld" of iets in die richting kan nog een keer...


www.ov-ervaringen.nl
 

23-07-2007 12:08:35
kbrandsma
kbrandsma
Quote
kniesoor: Lijkt me dat ook Veolia zeker niet ontevreden kan zijn over het verloop van de treindinst afgelopen week.

Mede mogelijk gemaakt door de extra bakken DH afkomstig van Arriva.
Volgend jaar Arriva GTW's op Nm-Rm als versterkingsmateriaal?
 

23-07-2007 14:08:21
salieri
salieri
Lijkt mij niet, ze zijn concurrenten en hebben verder niets met elkaar te maken  

23-07-2007 20:35:45
WesselE
WesselE
Ze komen volgend jaar zeker in de problemen met maar 16 treinen. Ben echt benieuwd hoe ze dat volgend jaar gaan oplossen...  

23-07-2007 23:42:58
kbrandsma
kbrandsma
Quote
salieri: Lijkt mij niet, ze zijn concurrenten en hebben verder niets met elkaar te maken

Commerciële belangen tellen ook voor concurrenten! Als Arriva een fatsoenlijke aanbieding levert en Veolia de belangen van de vele extra reizigers inziet lijkt mij niets onmogelijk.
Zou in ieder geval een mooie spot-combi opleveren!
 

24-07-2007 00:09:52
wimhoekema
wimhoekema
vergeet niet dat de Wadlopers eigendom zijn van lease-maatschappij NSFSC.
Zowel Arriva als Veolia zijn lease-klantjes van dit bedrijf en zullen geen rechtreekse onderlinge 'handjeklap'handel in treinstellen kunnen opzetten, mochten ze dat idd al willen...

Laatst bewerkt door wimhoekema op 24-07-2007 00:14
 

24-07-2007 11:19:25
keesje
keesje
Dus zullen we zien en huiveren of reizigers anno 2007 (dan 2008) belangrijker zijn dan de financiën.  

24-07-2007 12:21:38
fabrierban
fabrierban
Quote
kbrandsma: Volgend jaar Arriva GTW's op Nm-Rm als versterkingsmateriaal?

Na dit jaar mogen er volgens het contract met de provincie geen oude treinen meer rijden.
 

24-07-2007 13:46:58
salieri
salieri
Zijn GTW's oud dan?  

24-07-2007 14:01:05
philips
philips
Volgensmij bedoeld ie dat ze dan niet meer met de wadje's mogen rijden;)


Groeten, Philips