06-05-2007 06:27:21 | ||
---|---|---|
andré
![]() |
Als ik naar de lokatie kijk van beide treinstellen hier in Ehv dan zou ik zeggen dat de 3218 het langst buiten dienst blijft. De 3107 staat voor de loods en die heeft in de laatste 2 weken al een paar keer binnen gestaan. Vermoedelijk wacht die nog op onderdelen of zo. De 3218 is op een positie neergezet waar die niet in de weg staat...dat lijkt langer te gaan duren. |
06-05-2007 10:30:33 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Van mijn collega's heb ik gehoord dat er al meerdere motoren en versnellingsbakken met pensioen zijn, dus die zullen dan onder de 3218 uit gehaald zijn om de 3107 en 3226 te repareren(want die hadden een defecte aandrijving) lijkt me. |
06-05-2007 11:44:59 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteGaat dus goed met die wadlopers daar... Als er telkens motoren onder treinstellen vandaan worden gehaald ![]() |
![]() |
advertentie |
06-05-2007 12:37:02 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Volgens staat in het contract van Veolia met NSR gewoon dat Veolia elk stel afzonderlijk gewoon goed moet onderhouden. Ze kunnen dus niet zomaar zeggen van: "Weet je wat, er zijn er nu 3 kapot, we maken met alle onderdelen bij elkaar 2 goeie en gebruiken 1 als plukstel". Zo gaan museumspoorbedrijven om met materieel dat ze gekregen hebben, maar zo ga je niet om met spullen die je slechts voor een jaartje huurt. Die kun je niet zomaar opofferen.(Afgezien dan van het door een aanrijding zwaar beschadigde stel) Bedenk dat de stellen gewoon na een jaartje weer terug gaan naar NSFS en daar op papier gewoon weer aan nieuwe potentiele huurders zullen worden aangeboden. Of de vervoerders er dan in de rij voor zullen staan is een tweede, maar Veolia moet het spul dat ze gehuurd hebben gewoon zo teruggeven zoals ze het hebben gekregen. |
06-05-2007 13:37:59 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
dus de opgeblazen motoren, gebroken cardanassen en kapotte versnellingsbakken moeten ze vernieuwen? je kunt die namelijk niet meer repareren. |
06-05-2007 13:47:39 | ||
---|---|---|
freek500
![]() |
Gisteren tussen Roermond en Venlo in een Wadloper gezeten, maar wat zien die dingen eruit zeg%04% Heb zelden in zo'n goore trein gezeten! Tussen Venlo en Nijmegen heb ik de snelbus gezeten, erg luxe hoor![]() |
06-05-2007 13:49:28 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
@mich Nee, dat wordt inderdaad moeilijk. Maar ik begin me wel steeds meer af te vragen hoe dat nou uiteindelijk zit met die afspraken met NSFS. Ze zullen toch toestemming moeten geven mbt dit soort beslissingen. Ben benieuwd of er Veolia-stellen vervangen gaan worden als er meer uit het noorden beschikbaar komt. Bij Arriva in Dordrecht zag je als ik me niet vergis dat er bij NSFS een V'tje werd ingewisseld toen het defect was. Als met Veolia ook zo'n afspraak geldt voorzie ik een hele ruilhandel als er meer wadjes vrijkomen Laatst bewerkt door reizigert op 06-05-2007 13:51 |
06-05-2007 14:22:23 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Quote ach freek daar wen je aan. ook met vertraging eerste dag is het shit weer vertraging 2de dag och nog steeds vertraging 3de dag denk je hij is toch niet op tijd. daar wen je gewoon aan ![]() |
06-05-2007 17:03:27 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteDat kan prima hoor, niemand verbiedt jou om wat onderdelen tussen twee stellen uit te wisselen. Zolang je, als dat inderdaad in het contract staat, aan het eind van de leasetermijn alle stellen maar weer rijvaardig oplevert... NSR wisselt ook regelmatig onderdelen uit tussen treinstellen, omdat een andere toch wat langer buiten dienst staat. |
07-05-2007 12:19:23 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Klopt. Contract is operational lease, zonder onderhoud. Ik heb ook geen idee hoe dat bij Arriva is vastgelegd, maar voor Veolia was het misschien beter geweest dat onderhoud inbegrepen was. In overleg met de lessor (NSFSC) kan overlegd worden of er treinstellen aangewezen worden als plukstel. Naar aanleiding van het bericht van Reizigert komt het er mogelijk op neer dat Veolia in 2008 nog kosten moet maken omdat enkele DH's nog niet rijvaardig zijn, maar deze na reparatie toch door geen enkele vervoerder meer worden gebruikt. Ik denk echter niet dat het zover zal gaan lopen, er zal echter wel een vergoeding geëist worden, omdat het materiaal in mindere toestand terugkeert. [Edit: echt verbazingwekkend hoeveel punten er overtreden worden t.o.v. het Pve van de provincie op www.lijn7.info. Verbazingwekkend dat er nog nooit boetes zijn opgelegd] Laatst bewerkt door kbrandsma op 07-05-2007 12:56 |
07-05-2007 13:15:23 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote De plan V's die rond Ehv rijden zijn minstens even treurig. Veolia en NSR interesseert dat geen barst, de reizigers wennen er wel aan. |
07-05-2007 13:37:47 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Dus, en? Treinen hoeven niet schoon te zijn, als je er maar mensen in kunt vervoeren. Overigens doet Veolia genoeg aan het onderhoud en schoonhouden van die treinstellen, maar je moet eens kijken in wat voor belabberde staat ze uit het noorden kwamen. Schoonmaken duurt zeker een dag ("ff" door de wasstraat zit er niet in), en soms kun je stellen nou eenmaal niet missen. Edit door admin: beledigende tekst verwijderd |
07-05-2007 14:12:18 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Volgens mij wilde lametop enkel aan de orde stellen dat niet alleen de treinen van Veolia er belabberd uitzien, maar ook die van NSR rondom Eindhoven, dit kennelijk omdat alle pijlen op Veolia lijken te zijn gericht en NSR de dans in deze topics lijkt te ontspringen. Treinen moeten trouwens wel schoon zijn, alleen al uit oogpunt van (sociale) veiligheid. Waarom kon dat pakweg 30 jaar geleden wel en nu niet meer. Sommigen menen dat je je in een trein kunt uitleven als in een varkensstal. Dat heeft volgens mij alles te maken met mentaliteit van het publiek. Ik vind dat soort gedrag onverdedigbaar en verwerpelijk. %07% |
07-05-2007 15:32:56 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@jbt Je hebt mijn boodschap inderdaad voor 100% gesnopen.%06% |
07-05-2007 16:35:14 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
@Kees (ijsm), bij deze een officiële waarschuwing. Zulke taal wens ik hier niet te zien. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
07-05-2007 17:14:37 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteNou nou, overdrijf je nu niet een beetje? Elke trein die naar Veolia vertrok stond op het emplacement, en tijdens deze overnachting worden álle treinstellen schoongemaakt. Dus waar jij die informatie van haalt, zou ik graag willen weten ![]() |
07-05-2007 18:53:04 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Dan vraag ik me af wat ze op dat emplacement onder schoon verstaan (kijk maar eens naar de 3222)... Daarnaast stonden (en staan nog steeds) die dingen zo ongeveer op instorten door slecht en veel te weinig onderhoud... |
07-05-2007 18:53:49 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zucht, ik ga niet eens meer een reactie op jou geven... |
07-05-2007 18:57:03 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Mag ik dan zo vrij zijn om te vragen waarom? Volgens mij zit er weinig schokkends in m'n berichtje ofzo. Dat je Arriva helemaal mooi vind, en niet stuk kan, vind ik best, maar je moest is zien hoe die stellen er uit zagen toen ze aankwamen... Ik heb me namelijk als één der eersten over die stellen mogen ontfermen, en toen ik ze voor het eerst zag, had ik de neiging om even een uurtje te gaan staan huilen. 't Verbaast me trouwens nog steeds dat er nu nog zoveel stellen rijden, ze doen goed hun best in Eindhoven ![]() Ik vermoed overigens dat het schoonmaken van die stellen in het noorden, alleen het legen van de prullebakjes betrof ofzo. Het geel op sommige stellen is bijna niet meer te redden door ingebrand vuil dat er te lang op heeft gezeten, de draaistellen lopen ook niet meer optimaal (één grote smurrie), de wagenvloer lijkt wel te gaan rotten of roesten en de motoren blijven ook veel aandacht vragen. Ik geef die stellen nog vijf jaar, en anders een zeer grote revisie. Laatst bewerkt door ijsm op 07-05-2007 19:00 |
07-05-2007 19:02:09 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ten eerste, ik vind Arriva helemaal niet het einde, want Arriva kan zelf ook nog veel leren.. Ten tweede: naar mijn weten zijn de stellen die meteen als eerst naar Veolia zijn gegaan, een nacht overgebleven op Groningen emplacement. En in die nacht wordt elk treinstel schoongemaakt door Asito. En af en toe wordt er nog 1 extra schoongemaakt op het schoonmaakspoortje. Tja, en wat wil je dat de wadlopers na 25 jaar er niet meer picobello uit zien, ze zijn niet nieuw meer hoor... En volgens mij zitten wij niet op dezelfde golflengte, en bedoelen wij beiden iets anders... Ik bedoel namelijk het interieur, en jij het exterieur heb ik het idee Laatst bewerkt door salieri op 07-05-2007 19:03 |
07-05-2007 19:03:12 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Houden we het een beetje vredig hier?![]() Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
07-05-2007 19:07:01 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Ik bedoelde zowel de technische staat als de buitenkant. De binnenkant ging inderdaad nog wel. |
07-05-2007 19:18:01 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De motoren zijn nog niet op revisie geweest, dus daar kun je Arriva niets verwijten. Het onderhoud zou af en toe beter kunnen, maar tot voor enkele weken, waren er eigenlijk weinig treinstellen in het noorden die uitvielen met problemen. Nu er nieuwe stellen instromen, wil Arriva natuurlijk niet te veel meer uitgeven aan onderhoud |
08-05-2007 00:33:54 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Ik wil echt geen olie op het vuur gooien, maar het is gewoon een feit dat de wadlopers op de maaslijn veel weg hebben van een zwijnenstal van binnen. Goed, de buffels van vroeger waren ook niet het toppunt van reinheid, maar zelden zie ik in treinen zo'n bende als in de DH's van Veolia (dit heeft ongetwijfeld ook te maken met het ontbreken van vuilnisbakken, maar de laag stof e.d. en de grote hoeveelheid vernielingen aan het interieur vallen ook gewoon erg op). Toppunt vond ik toch wel een laag bedaagde kots in een hoekje van de 3111 bij zo'n klapstoeltje, waar ik bijna met m'n rug tegenaan was gaan zitten...![]() |
08-05-2007 07:02:45 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Tja, dat is niet Arriva hun schuld, want nu rijd Veolia met die dingen![]() Dat Veolia nou zo lui is om die dingen schoon te houden... tja, zegt al genoeg eigenlijk... ![]() |
08-05-2007 09:44:44 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Nou lijkt me niet dat ze bij Veolia 'lui' zijn %03% (vind het nogal kort door de bocht iig, hoewel ik helemaal niks heb met Veolia, maar die opmerking wat ver vind gaan) Ik geloof dat ze daar op dit moment toch wel hun uiterste best doen om een fatsoenlijke drgl te rijden. Kun je achteraf zeggen dat ze wat 'beginnersfouten' hebben gemaakt, maar daar is nu niks meer aan te doen. Nu is het roeien met de riemen die ze hebben, met alle gevolgens van dien. Met nieuw materieel zullen ze er toch wel wat moois van maken??? |
08-05-2007 10:00:08 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Er is natuurlijk wel een verschil tussen technisch onderhoud en schoonhouden. Wat betreft het onderhoud moet je natuurlijk realiseren dat de stellen bij Veolia gemiddeld intensiever gebruikt worden dan destijds bij Arriva. Veel stellen rijden bij Veolia 7 dagen per week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, waar bij Arriva buiten de spits de helft stil stond. Wat betreft schoonhouden valt ook mij op dat de stellen in het noorden er zowel van binnen als van buiten schoner uitzien dan in Limburg. Sorry voor Veolia. |
08-05-2007 10:18:07 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Bij arriva komt er elke keer bij binnenkomst in gn of lw een schoonmaker door heen die de basis dingen doet, prullebakken, kranten en eventuele papier rommel ect op de grond, ik vind dat zeer goed, dan krijgen de meeste stellen elke 2 uur een schoonmaak beurt. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-05-2007 10:29:47 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
En dat is ook wat ik bedoel over dat 'lui zijn'![]() |
08-05-2007 11:51:11 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Veolia lijkt het schoonmaakregime van de bus te hanteren: alleen na de laatste rit 's avonds wordt de boel opgeruimd en geveegd. Overigens denk ik wat dit betreft nog wel eens met heimwee terug aan mijn tijd in Japan. De treinen daar hadden geen prullenbakken, werden overdag nooit schoongemaakt en na dag lang rijden lag er eind van de avond desondanks nog geen prulletje op de grond. Als je dan sommige varkens in NL-treinen ziet.... Laatst bewerkt door fabrierban op 08-05-2007 11:51 |
08-05-2007 13:10:54 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Nou ken ik betrouwbaarder kranten dan de Gelderlander, maar dit bericht bevat wel enkele 'harde' feiten, dat ik het jullie niet wil onthouden: http://www.gelderlander.nl/maasland/article1386144.ece ik som eventjes op: * van 5 naar 20 treinstewards (conducteurs): meer controles verwacht, maar nog altijd steeksproefsgewijs, want vaste conducteurs zijn te duur * eerste Veolia-GTW in NL: september * Veolia-GTW's in dienst: v/a november * start dienstregeling 2008: alle GTW's in dienst(!) Bron: Van Setten en dan ook nog maar even dit nieuwsbericht: http://www.gelderlander.nl/maasland/article1390091.ece Veolia op de Maaslijn van 18.050 (NS-tijd) naar 18.000 (nu) reizigers per dag... valt nog mee dan. |
08-05-2007 13:40:36 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Als je permanent (7 dagen per week van 6-24 uur) 1 persoon beschikbaar wil hebben voor controle, heb je 4 tot 5 werknemers nodig. 20 man betekent het dat je permanent zo'n 4-5 man beschikbaar hebt. Dat is ruim 2 teams van ieder 2 man en dat is net voldoende om steeksproefsgewijs zwartrijders af te schrikken. Verder is Veolia wel erg optimistisch over het in dienst stellen van de GTW's. Twee maanden voor opleiding, kinderziektes, etc lijkt me wat krap. |
08-05-2007 13:44:49 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Dat ligt binnen de statistische marge en dat valt me mee gezien de golf van negatieve publiciteit en het gebrek aan kaartcontrole. |
08-05-2007 13:53:45 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Wellicht zijn die 50 reizigers wel de zwartrijders die de afgelopen maanden buiten de statistieken vielen wegens de geringe controle ![]() Laatst bewerkt door fastguy84 op 08-05-2007 13:54 |
08-05-2007 14:45:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vandaag was ik o.a. in Eindhoven en zag ik dat onder de 3218 1 motor kapot is en de andere eronderuit gehaald. Navraag bij collega's leert dat dit stel plukstel is geworden en nooit meer zelf zal rijden. Aan de bouw van de nieuwe werkplaats in Blerick nog niet begonnen, hoewel de ondergrond er al een tijdje klaar voor licht. Laatst bewerkt door mich op 08-05-2007 15:02 |
08-05-2007 15:16:10 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
R.I.P. 3218 dus%04%%04% |
08-05-2007 15:51:44 | ||
---|---|---|
Meiziger
![]() |
QuoteNope, bij de metingen wordt iedereen geteld, inclusief zwartrijders. ![]() |
08-05-2007 15:57:27 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@michelvdn De vraag is of er echt geteld wordt of dat de getallen berekend worden op basis van de verkochte aantallen kaartjes. Beide methodes zijn statistisch onbetrouwbaar: tellen betekent toeval, berekenen betekent schattingen voor gebruik van abonnementen. |
08-05-2007 16:12:46 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteEr wordt geteld. Op verschillende dagen, en op verschillende momenten van de dag. Al kun je met de kaartverkoopcijfers een nauwkeuriger schatting maken over de gehele dag (of week, of maand, etc), met tellingen kun je een beter beeld krijgen over de verdeling over de treinen/uren. |
08-05-2007 16:17:54 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Als je gaat tellen zit je wel met een enorme toevalligheidsfactoren. Daar kun je echt geen conclusies uit trekken of het 18.000 of 18.050 is. Globaal kun je alleen maar zeggen dat Veolia of NS weinig uitmaakt qua aantal reizigers. Laatst bewerkt door lamote_ban op 08-05-2007 16:19 |
08-05-2007 16:20:43 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Hier mag men verder op https://somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2637 Laatste quote: Quote |
08-05-2007 16:20:49 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
I.v.m. de lengte een slotje, verder in: https://somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2742 |
08-05-2007 17:30:32 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Dat lijkt mij ook erg krap. Al vraag ik mij wel af in hoeverre Veolia goedkeuring van de GTW's bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) dient te verkrijgen. De GTW's zijn technisch vrijwel gelijk aan die van Arriva. Ik geloof hier ergens gelezen te hebben dat de eerste GTW van Arriva 3000 testkilometers diende te maken. Arriva is een kleine drie maanden bezig geweest met goedkeuring / testen, waar Veolia zonder de goedkeuring misschien 1 maand nodig heeft voor testen van de eerste GTW (anders is deze planning zeker onmogelijk). |
08-05-2007 17:51:17 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
krijgt zo'n GTW niet gewoon een typegoedkeuring hier in Nederland? Dan zou dit toch dankzij Arriva in het Noorden al in orde moeten zijn? Maar krap is het wel, typisch iets voor Veolia (voorlopig dan)![]() grt, Michiel |
08-05-2007 18:00:13 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het is niet onmogelijk, omdat de kinderziektes in het noorden er al uitgehaald zijn en ook de type goedkeuring er al is. Blijft over: het testen van elk afzonderlijk stel en het testen van de stellen op het traject Nm-Rm. Dat moet in een maand kunnen |
08-05-2007 18:02:37 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
En uiteraard het uittesten of de uitschuiftreden niet knel komen te zitten op de perronranden! |
08-05-2007 19:41:04 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Alle stellen moeten dus in een maand geleverd worden, dat lijkt mij erg krap... |
08-05-2007 19:42:51 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Hopelijk realiseert Veolia zich wel dat met nieuw materieel kinderziekten kunnen voordoen. Dus al ze wijs zijn houden ze die Wadjes nog zo lang mogelijk achter de hand en gaan die niet om financiële redenen 1 op 1 aan de kant zodra er een nieuw stel in dienst gaat, anders vrees ik dat het smoezenboek van Van Setten weer opengaat %03% |
08-05-2007 20:53:14 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
De Veolia V’tjes van de Heuvellandlijn krijgen hun zijruitjes in de cabine terug. Ik heb er vandaag twee (848 en 849, van afstand) zien rijden waarvan de buitenste ruitjes, een jaar of tien door de NS dichtgemaakt vanwege de verwarmde werking in de zomer, zijn teruggeplaatst. Althans, ik ga ervan uit dat het ruitjes zijn, of het moet zijn de gele voorzetsels voor de voormalige ruitjes door Veolia zwart zijn geschilderd (wat nogal een compleet nutteloze actie zou zijn). Het terugplaatsen van de ruitjes zou daarentegen wel degelijk nut kunnen hebben: vanwege de eenmansbediening moet de machinist (die ook moet sleutelen) tegenwoordig steeds zijn cabine uit om te kijken of iedereen binnen is. Ik vermoed dus dat de V’tjes binnenkort van achteruitkijkspiegels bij de cabine worden voorzien! Zal dan wel wennen worden, Syntus/Oostnet/Connexxion heeft dat destijds ook met twee DE-II’en geflikt, en dat vond ik geen gezicht…%03% |
08-05-2007 21:18:45 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Zullen we dat iets ruimer maken? De Gelderlander schreef eerste GTW in september, per 9 december dienen alle GTW's verwacht te zijn. Dit is dus 2,5 tot 3 maanden. |
08-05-2007 21:29:14 | ||
---|---|---|
Meiziger
![]() |
Quote Een combinatie van die twee - hetgeen nu dus gebeurt - levert voor de vervoerders wel een redelijk nauwkeurige schatting. De steekproeven voor de tellingen zijn ook vrij groot. Toegegeven, een verschil van 50 reizigers is natuurlijk wel érg marginaal ![]() |
08-05-2007 21:34:49 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteBen benieuwd of ze spiegels krijgen ![]() ![]() |
08-05-2007 21:57:06 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
QuoteHebben ze bijna allemaal nu, sommige alleen nog bij 1 cabine, en de andere nog niet ![]() |
![]() |
advertentie |
08-05-2007 22:33:44 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Sinds wanneer is dat dan? Het viel me vandaag pas op. De 841 en 847 die ik vandaag nog heb gezien, hebben het trouwens nog niet |
09-05-2007 10:00:54 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Ik weet niet of de Veolia-stellen die uitschuiftreden ook krijgen. Bij Arriva was dat nodig omdat de provincie een gelijksvloerse instap had geeist. |
09-05-2007 10:16:37 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@michelvdn Ik weet niet hoe men tegenwoordig aan die telinformatie komt. NS kreeg (ik weet niet of dat nog zo is) vroeger info over de bezettingsgraad uit de rapporten van de conducteurs. Idem dito vulde het personeel op de kleine stations tabellen in met aantallen in- en uitstappers. Die informatie was notoir onbetrouwbaar omdat veel personeel de aantallen flink opkrikte om zijn eigen baan niet in gevaar te brengen. Tegenwoordig zie ik bij NS heel af en toe wel eens huisvrouwen met zo'n scanapparaat die alle kaartjes van alle reizigers scannen. Bij Veolia heb ik zo iemand echter nog nooit gezien. Laatst bewerkt door fabrierban op 09-05-2007 10:17 |
09-05-2007 10:40:50 | ||
---|---|---|
siksik_ban
![]() |
QuoteIk wel, dus dat scheelt alweer. ![]() |
09-05-2007 11:09:41 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Bij arriva ben ik ondertussen al zo'n 6x gescant in een jaar, dus hoe betrouwbaar is zo'n telling? |
09-05-2007 14:54:40 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteToch zijn het geen ruitjes.. maar de gele plastic hoekraampjes zijn gewoon zwart geverfd ![]() Laatst bewerkt door ruysdael op 09-05-2007 14:54 |
09-05-2007 15:44:39 | ||
---|---|---|
Meiziger
![]() |
Quote Mede vanwege de onbetrouwbaarheid van de cijfers van het personeel is men toen ook overgegaan op de mensen die de kaarstoorten scannen. Daaruit volgen nu ook de reizigerstellingen. Dat scannen gebeurt net zo goed en ongeveer net zo vaak bij Arriva/Veolia/Syntus/Connexxion als bij NS. Dat je die mensen wel of niet (vaak) ziet, ligt vooral aan het toeval. |
09-05-2007 16:50:13 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@ass-er Als ik zo naar de foto kijk, vraag ik me af of het geen donkere folie is. Daarmee houd je de warmte buiten en kun je er van binnenuit toch doorheen kijken. |
09-05-2007 17:31:04 | ||
---|---|---|
frits_wil
![]() |
De zijruitjes zijn niet teruggeplaatst, deze zijn alleen bij de 848 in beide cabines gedaan, en bij de 849 bij 1 cabine. Alle andere treinstellen hebben dit (nog) niet. Bij mij als mcn van Veolia is ook niet bekend waarom dit gedaan is. |
09-05-2007 18:05:14 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
@frits_wil Maar het zijn dus wel ruitjes? Zo ja, dan is de enige reden hiervoor die ik kan bedenken dat de cabines spiegels krijgen, zodat je je hut niet meer uithoeft om te sleutelen ![]() |
09-05-2007 18:52:58 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
dat moet je tog omdat er geen centrale deurbediening in de cabine van plan V zit. |
09-05-2007 18:59:57 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Maar als je toch spiegels moet gaan monteren, kun je ook centrale deurbediening in de cabines monteren. Shqiperise-lopers? |
09-05-2007 19:19:00 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Dan hadden ze beter Ddr-Gdm V'tjes aan Veolia kunnen verhuren, die hebben al sleutelkastjes in de cabine![]() Vind de Arriva-oplossing op Ddr-Gdm dan toch praktischer: daar sleutelen de stewards nu. |
09-05-2007 19:20:45 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Dit hebben de Veolia V'tjes ook, de mcn sleutelt vanuit de cabinedeur... |
09-05-2007 19:22:10 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
De mcn'en van Veolia sleutelen anders al hangend vanuit de cabinedeur hoor![]() ![]() Laatst bewerkt door railfan op 09-05-2007 19:23 |
09-05-2007 19:22:27 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Op de Maaslijn: opmerkelijk de 3107 is vandaag in dienst gezien, zag hem gister middag nog in Eindhoven. Voor de rest rijd alles behalve de 3118 en de 3207. (3218 definitief exit). EDIT: de 3107 staat dus nog in Ehv. Laatst bewerkt door mich op 09-05-2007 20:02 |
09-05-2007 19:55:40 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
Dat was een typfoutje van mij: het was de 3117. Veolia weer erg raar bezig vandaag, de 32243 had een minuutje of 7 vertraging dus die kon ik nog halen toen ik met de IC uit Ht in Nm binnenkwam. In Bmr gaat ie ineens spoor 3 op, blijkt dat ie maar tot Bmr rijdt. Iedereen voor Vlb en verder kon dus mooi 20 minuten staan te wachten op de volgende trein (die gelukkig wel redelijk op tijd reed). |
09-05-2007 22:27:29 | ||
---|---|---|
frits_wil
![]() |
Ha reizigert, het zijn geen ruitjes, het zijn gewoon de gele plaatjes zwart geverfd. Er is ook niets bekend over spiegels. |
09-05-2007 22:33:27 | ||
---|---|---|
job
![]() |
ook niets bekend over het nut daarvan? Meen me te herinneren dat bij de hoekruitjes van de Plan U's van Syntus destijds hetzelfde gedaan is, had dat een reden? |
10-05-2007 00:08:27 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Inderdaad, heb er net eentje van dichtbij gezien en het lijkt er inderdaad op dat de gele platen gewoon donkergrijs zijn geverfd. Ik zie de treinen doorgaans van een afstandje langsrijden, dus kon dat gisteren niet duidelijk zien en ging ervan uit dat het ruitjes zouden zijn. Niet in de laatste plaats omdat ik totaal geen reden kon bedenken waarom ze die dingen zouden schilderen, zeker als je bedenkt dat bij V'je 849 de ene cabine wel van geverfde "ruitjes" is voorzien en de andere niet. Merkwaardige actie dus....%03% |
10-05-2007 09:56:52 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteZoals ik al vermeldde... ![]() |
10-05-2007 10:16:06 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Er was een seinstoring. |
12-05-2007 12:43:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Nieuw overzicht buiten dienst: 3107 Ehv, 3105 en 3118 Vl, 3207 in Onnen en de 3223 op onbekende locatie. In dienst nog 18 stellen. [edit: foutje de 3108 is wel in dienst] Laatst bewerkt door mich op 12-05-2007 16:50 |
12-05-2007 12:51:58 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Iets klopt er niet. Ik heb de 3107 of de 3108, ik dacht de 3108, maar welke ben ik niet helemaal zeker van, gisteren nog in Vl gezien(in dienst). Laatst bewerkt door spotter op 12-05-2007 12:59 |
12-05-2007 13:45:14 | ||
---|---|---|
siksik_ban
![]() |
3108 reed gisteren inderdaad, 3107 was foute spot. |
12-05-2007 15:32:32 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dus na 1 week rijden staan er alweer stellen naast de kant, dan heeft 1 week oplappen dus ook niet alles kunnen doen... Nog een paar weken en we zijn terug bij af? Laatst bewerkt door lucky op 12-05-2007 15:47 |
12-05-2007 16:01:45 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Ach, over anderhalve maand beginnen de schoolvakanties. Na de zomer zijn ze dan wel weer opgelapt. En zo strompelen we naar december. |
12-05-2007 17:10:17 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Het verhaal van de toch al niet goed geinformeerde verkeerswethouder Jan "als de NS niet zegt waar de Buffels zijn sleep ik ze voor de rechter" Donkers van Cuijk over een mogelijke terugkeer van een handvol Buffels blijkt inderdaad weer een luchtbel te zijn. Waar Donkers het vorige nog had over 'kansrijk overleg op hoog niveau' heeft NS gewoon nog eens haar standpunt duidelijk gemaakt dat de Buffels elders nodig zijn en dat de NS niks meer met de exploitatie van de Maaslijn te maken heeft. http://www.gelderlander.nl/maasland/article1406358.ece |
12-05-2007 17:27:27 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Heeft NSR trouwens meegedongen naar de concessie voor de Maaslijn? Zo ja, dan ligt het lekker aan die pipo die het bod van NSR heeft afgewezen en voor Veolia heeft gekozen %08% Shqiperise-lopers? |
12-05-2007 17:29:05 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
de NS heeft meegedongen, in combinatie met Hermes. |
12-05-2007 19:36:36 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Maar volgens mij wilde Syntus dolgraag ook meedoen, maar mocht dat niet van de NS, die groot aandeelhouder is (of was dat elders?). Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
12-05-2007 20:00:10 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Nee, Syntus mocht op het laatste moment opeens niet meer meebieden van een Franse aandeelhouder |
12-05-2007 20:04:58 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Connexxion dus. Maar wilde Connexxion de Valleilijn zelf winnen dan ofzo, dat daar geld / energie naar toe moest. Ik denk persoonlijk dat Syntus niet veel beter had gedaan... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
12-05-2007 23:00:58 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
De 3223 stond vandaag op de Arnhemse Berg! Dus daar is het onbekende nu ook wel van af ![]() |
12-05-2007 23:04:20 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
%08% weet ik dat ook weer |
13-05-2007 00:57:40 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteConnexxion is verre van Frans, en Limburg is verre van Valleilijn? De Franse aandeelhouder is Cariane, en Connexxion is eigenaar van Hermes... |
13-05-2007 02:20:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
In deze context staat mij iets bij van de naam Keolis oid? Of bazel ik nu? |
13-05-2007 02:34:33 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Nee hoor, Keolis is de nieuwe naam van CMI (Cariane) na een fusie. |
13-05-2007 09:03:44 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Keolis + SNCF = Cariane ![]() Cariane hielt het tegen omdat de medemoederbedrijven van Syntus (Connexxion/NS) ook met hun eigen bedrijven boden op concessies waar Syntus ook aan meedong. (Zutphen-Apeldoorn, Maaslijn, Valleilijn, DAV etc.) Dat moest natuurlijk een keer een halt toegeroepen worden. |
14-05-2007 00:08:34 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteVrijdagmorgen stond hij samen met de wadfietser en een derde stel op spoor 2a te Nm, vertrek gereed ri Ah. |
14-05-2007 12:52:22 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Deze partijen zijn op de Franse aandelhouder na gelijk als Syntus. Hermes is onderdeel van Connexxion. Connexxion + NS + ... = Syntus. NS + Hermes = LimLink dus Laatst bewerkt door kbrandsma op 14-05-2007 12:55 |
14-05-2007 12:53:16 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
helemaal goed ![]() |
14-05-2007 15:57:45 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ben beniwud wat er over 2 jaar gaat gebeuren als the backcorner weer wordt aanbesteed %03%. Ik doe een gok op het einde van Syntus in die contreien. |
14-05-2007 17:20:21 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
En waarom dan wel? Syntus doet het daar best heel aardig. Maar laten we nu terugkeren naar Veolia, stel ik voor... ![]() Laatst bewerkt door Bollenstad op 14-05-2007 17:20 |
14-05-2007 17:33:20 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Precies, graag hier kleppen over Veolia en niet over Cxx of Syntus. Als je graag wilt kleppen over aanbestedingen in het algemeen, dan kun je dat hier doen: https://somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2640 |
15-05-2007 13:51:55 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Plaats van de 3107 in Eindhoven was ingenomen door de 3118. |