Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Dienstregeling 2017 |
![]() |
14-10-2016 10:20:24 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Er staan aardig wat nieuwsberichten hierover op internet, bij kranten die eea vooral overnemen van wat NS heeft gecommuniceerd. Bijvoorbeeld hier: http://www.volkskrant.nl/binnenland/nieuwe-dienstregeling-ns-grootste-verandering-in-10-jaar~a4395500/ Of hier: http://www.1limburg.nl/venlo-krijgt-directe-trein-naar-den-bosch-en-utrecht?context=topstory Maar van de andere kant zijn de kranten zelf ook wel wat selectief: NS meldt bijvoorbeeld wel degelijk dat er tussen Eindhoven en Den Haag eerst in Breda moet worden overgestapt, waardoor het nieuws dat de IC Eindhoven-Den Haag voortaan via de HSL gaat feitelijk gewoon nog niet aan de orde is: "in het begin van 2017 moeten reizigers nog overstappen in Breda". http://nieuws.ns.nl/ns-dienstregeling-2017/ Dat staat een beetje geformuleerd alsof dat nu ook het geval is, maar dan nog: de kranten besluiten dit gegeven te negeren. Vooral van 1Limburg zou je iets minder hosanna moeten verwachten: in feite is het nieuws niet dat Venlo met Den Bosch en Utrecht verbonden wordt (eigenlijk wordt de aansluiting met de Randstad om pragmatische reden in Ehv gewoon omgeklapt). Het echte nieuws is dat er in heel Limburg niets, maar dan ook echt helemaal niets verbetert als het om NS (en de aansluitingen met Arriva) gaat, maar eerder verslechtert qua reistijd en reismogelijkheden. Als je als journalist niet zelf gaat zoeken, kom je daar niet achter. Natuurlijk gaat NS niet zelf vertellen, dat die bejubelde rechtstreekse verbinding tussen Venlo en Utrecht na een uur of acht 's avonds en 's zondags vroeg helemaal niet bestaat en dat het overstappen in Ehv dan ook nog een kwartier reistijdverlenging oplevert... Niet dat dat allemaal per se schandalig is, maar het gegeven an sich wordt geen publieke discussie, tenzij wellicht achteraf als het publiek zelf de veranderingen ervaart. Misschien moeten we weer allemaal gaan betalen voor onze kranten. |
14-10-2016 10:23:08 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Typerend dat NS niet meldt in het eigen bericht wanneer de doorkoppeling wel gerealiseerd gaat worden |
14-10-2016 10:44:29 | ||
---|---|---|
Bretgrenz
![]() |
De nieuwe dienstregeling staat inmiddels online in de Reisplanner. |
14-10-2016 10:45:14 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Apart, pas kreeg ik nog het bericht dat ze dit in december zouden doen.. Wat nergens op slaat natuurlijk. Ik blijf er bij dat dit best wel eens de beste dienstregeling ooit gaat worden, persoonlijk en theoretisch gezien dan. Laatst bewerkt door jordy94 op 14-10-2016 10:47 |
![]() |
advertentie |
14-10-2016 11:02:02 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Zojuist even gekeken naar de nieuwe dienstregeling. Erg prettig dat de 7300 en 7400 (utrecht - maarssen) in een 8/22 verhouding liggen! ipv de huidige 14/16 ligging. |
14-10-2016 11:05:33 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Dat bedoel je sarcastisch neem ik aan? |
14-10-2016 11:17:11 | ||
---|---|---|
wouter15
![]() |
Goed om te zien dat de treinen Wd -> Ut netjes over het uur zijn verdeelt. |
14-10-2016 11:41:36 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Hij staat er nu al op |
14-10-2016 11:49:54 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Kan niet erg blij worden van deze nieuwe dienstregeling, Van de ritjes die ik regelmatig doe wordt 2/3 langer en 1/3 gelijk of beter%04% |
14-10-2016 11:56:51 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote Dat bedoel ik uiteraard zeer sarcastisch. Als mijn u-ov bus dadelijk 3 minuten vertraging heeft sta ik 22 minuten te koukleumen op cs mits er niets bij u-ov veranderd. |
14-10-2016 11:57:34 | ||
---|---|---|
rysz
![]() |
Quote Zijn ze nu ook al redelijk. Wat wel jammer is dat er 7 minuten wordt stil gestaan in Wd en ook nog eens 8 in Gdg. In totaal 15 minuten "nutteloos" stilstaan voor reizigers van de stations tussen Ut/Wd naar Gd en verder. Of 2x overstappen om 7 minuten sneller te zijn. Wat is intussen nog het nut van de rechtstreekse sprinter Ut-Gvc? Laatst bewerkt door rysz op 14-10-2016 11:58 |
14-10-2016 12:02:56 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Quote Ik snap niet zo goed waarom dat niet 15/15 kan. Tussen Asd en Ut zou er met de 800 en 3000 toch sprake moeten zijn van symmetrie. En tussen Asb-Ut is er met de viersporigheid genoeg ruimte veronderstel ik. Waar ligt het dan aan? |
14-10-2016 12:28:52 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
De 4000 en 7400 liggen ongeveer in een kwartierdienst op Asd - Bkl. Omdat er maar 1 perronspoor per richting is in Bkl kan kwartieren tussen de 7400 en 7300 dan niet meer. Daarnaast staat de 7400 lang stil in Ut omdat het pad Utg-Asd-Bkl niet aansluit op het pad Ut - Har. De 7300 ligt wel weer ongeveer in kwartieren met de 7400 op Ut - Vndc. Vervolgens is er voor gekozen om de 7300 zo kort mogelijk stil te laten staan in Ut......Het gevolg is de 8/22 verdeling op Bkl - Ut. |
14-10-2016 13:26:55 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Opvallend: de 6400 (Tbu-Wt) lijkt een mengelmoes te gaan worden van SLT, DDZ4, DD-AR3 en zelfs ICMm! |
14-10-2016 13:38:24 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote De 1700 vertrekt om :30, echter volgens de plannormen moeten er 5 min tussen deze trein en het doorrijdende goederenpad zitten. |
14-10-2016 13:43:59 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Valt mij op dat de 7600 niet elk halfuur dezelfde tijden heeft vanuit Zp-->Wc. Op de oneven uren vertrekt de trein van (dan normaal) .09 uit Zp drie minuten eerder, om .06. |
14-10-2016 13:47:46 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote De kering 8800 op 2000 staat op spoor 21 omdat om :08/38 aankomen op spoor 9 met de 8800 niet samengaat met vertrek naar Amf om :06/36 vanaf spoor 11. Je rijdt door hetzelfde wissel, de plannormen schrijven hier een 6 min overkruis voor. |
14-10-2016 13:52:03 | ||
---|---|---|
mhlvdijk
![]() |
Ik dacht begrepen te hebben dat de Sprinter Almere - Utrecht vv 2x in het uur ging rijden 's avonds omdat de Sprinter Weesp - Utrecht vervalt. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Blijft 1x per uur, het andere uur rijdt er een pendel Hilversum - Utrecht. Ook voor mij (uit Almere Buiten) geldt dat bijna al mijn reizen een langere reistijd krijgen. De reis naar Utrecht is nog beroerder dan deze al was. Jammer. De IC die Almere Buiten er voor terug krijgt rijdt tot een uur of 19.00 en niet in het weekend, waardoor vooral dan vrijwel alle reizen langer gaan duren. Laatst bewerkt door mhlvdijk op 14-10-2016 13:54 |
14-10-2016 14:01:26 | ||
---|---|---|
Totreintje
![]() |
Het lijkt wel alsof de 800 niet meer 's ochtends in Hdr begint, maar allemaal vanaf Sgn. Dus ook de 827 en 829, die nu nog wel uit Hdr vertrekken. |
14-10-2016 14:31:48 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Quote Waar kun je dat zien? Die interne app gok ik? |
14-10-2016 14:54:15 | ||
---|---|---|
ICM4444
![]() |
QuoteDat viel mij ook al op. Daarnaast gaat de 3000 in Amr niet meer aansluiten op de 3400. Dit vanwege het feit dat de 3400 om .04 en .34 gaat vertrekken in plaats van de huidige .17 en .47 Laatst bewerkt door ICM4444 op 14-10-2016 14:55 |
14-10-2016 14:59:22 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Nee, gewoon in de reisplanner app. Je kiest een rit (bijv Oisterwijk -> Tilburg) na 11 december. Vervolgens klik je op de gegeven reismogelijkheid. Daar kun je de betreffende trein aanklikken en daar staat vervolgens met welk materieel (afbeelding) en met welke lengte er gereden wordt. Overigens werkt het nog niet bij elke treinserie. De 5900 of 11100 zijn bijv niet zichtbaar, terwijl de 3600 al wel zichtbaar is (DDZ6) |
14-10-2016 15:04:16 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote In mijn glazen bol (VPT15) zie ik alleen maar DDZ4 in de 5200/6400. Zal wel een bugje zijn in de app. |
14-10-2016 15:05:50 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Ik vond het al zo vreemd ja, haha. DDAR / DDZ hield ik best voor mogelijk, maar die ICMm maakte het verhaal wel vreemd. |
14-10-2016 15:08:21 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Dit is gedaan om een conflict met de ICE naar Duitsland op te lossen in Ah. De 7600 blijft dan langer staan te Ah en gaat vervolgens weer in de patroontijden door naar Nm en Wc. |
14-10-2016 15:12:02 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote Appart ik krijg geen enkel mat te zien bij welke reis dan ook of ik nou jou reis pak of een 3600 rit. Ik had begrepen dat de 3600 DDZ8 zou gaan worden wat wel een goede keuze zou zijn gezien deze in de spits bom vol is op het traject Nijmegen - 'S-Hertogenbosch ma in de dal zwaar overkill is met DDZ6. Ben benieuwd of dit dan een IOS app issue is of dat er iets gewoon nog niet klopt. |
14-10-2016 15:14:35 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote De NS-app refereert naar het materieelinzet van vandaag. Als het treinnummer (nog) niet bestaat is het materieel onbekend. |
14-10-2016 15:31:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteNouja, eerder omdat ´ie anders in de weg staat voor het goederenpad wat volgens jou de reden voor het niet gebruiken van spoor 9 was. Anders had de 8800 immers gewoon los kunnen liggen en in plaats daarvan de 2800 op de 2000 kunnen keren en andersom. Dat past immers wel qua wissels in de corridor spoor 8 t/m 12. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-10-2016 16:58:49 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Overzichtstabellen per treinserie: http://nsdr.bemined.nl/2017/ Aanwezige doorkoppelingen staan nu correct in de IFF data, de 7800 heeft Ht of Gdm als eindbestemming, de 6100 Tl. In de avond wanneer de 6100 niet rijdt keert de 6000 zo te zien in Ut (achteruitsteken via het keerspoor?) en is de 7800 wel doorgekoppeld aan de 6900. Ook de 6400 heeft keurig een doorkoppeling met de 5200 gekregen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-10-2016 17:03:51 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Nog niet voorbij zien komen: op Enschede-Gronau schuiven de tijden 6 minuten naar voren. Daardoor is er nu in beide richtingen aansluiting op de 7900. |
14-10-2016 17:05:21 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Waarom is altijd vertrekken om .06/.36 (of zelfs om .04/.34) niet een mogelijkheid? Zo wordt er in Velperpoort aansluiting geboden op de 30900. |
14-10-2016 17:20:06 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Spr Alm-Ut gaat met DDZ rijden en stopt niet in Bussum Zuid, Hilversum Media en Utrecht Overvecht. |
14-10-2016 17:23:04 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
En niet in Hollandse Rading neem ik aan? |
14-10-2016 17:32:59 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
Waarom ligt de 12231 (huidige 12131) niet in halfuurligging met de 12229 en 12227. Het nut van de 12231 als voortrein van de 2231 is daarmee toch weg. Hij rijdt dan namelijk 12/13 minuten voor de 2231 uit. En als de koppeling aanwezig is zoals nu met 12100/2600, dan staat deze 19 minuten stil in Rsd. Jammer voor de 2200 dat de 3600 maar liefst een stop van 4 (ri. Rsd) of 5 (ri. Tb) minuten heeft in Bd. Met twee minuten heb je nu nog tijd over. Laatst bewerkt door Michael98 op 14-10-2016 17:35 |
14-10-2016 17:44:12 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
QuoteDaarom verbaast het me dat het niet weer een IC is geworden. Dat kan weer als er planmatig materieel met toilet wordt ingezet. |
14-10-2016 18:00:16 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Dat is alleen overdag wanneer deze als 4900 rijdt. In de vroege ochtend en avond rijdt deze serie als 14900 en wordt er wel gestopt in Hor en Uto. |
14-10-2016 18:08:55 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Bedankt voor de aanvulling. |
14-10-2016 18:24:20 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Quote Dus daarmee kun je met heel hard rennen ook nog de IC richting Amf halen? Of denk ik nu de verkeerde kant op ![]() Laatst bewerkt door Coryza op 14-10-2016 18:27 |
14-10-2016 18:57:33 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Treinreizigers zijn met een rechtstreekse IC nog langer onderweg naar Amsterdam: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/amsterdam_-_zeeland:_26_minuten_langer_onderweg_sinds_2011-147776 Met een overstap bij Rotterdam C op de Intercity Direct kun je tijdswinst boeken. NS probeert de treinreizigers kunstmatig in de IC Direct te krijgen. Je kunt afvragen of dat gaat lukken. Zelfs met een goede aansluiting bij Rotterdam C zullen waarschijnlijk vele treinreizigers kiezen voor een rechtstreekse treinverbinding omdat de tijdswinst bepaald niet 30 - 60 minuten is. Het is geen Frankrijk, Duitsland, Spanje enz. Voeg daarbij dat de Benelux + vroeg of laat wegvalt. Het zou mooi zijn als de provincie Zeeland in de toekomst gecompenseerd gaat worden met een IC-NG die tussen Amsterdam - Vlissingen gaat rijden. En dat die IC-NG dezelfde rijpad krijgt vanaf Rotterdam C als de IC Amsterdam - Vlissingen van 2011. |
14-10-2016 19:09:55 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Als de provincie wat beter zijn best deed om de leegloop tegen te gaan ging het wellicht beter. Je kan beter bij het ministerie klagen die eist dat je 2 keer per uur een verbinding biedt. Er zijn gewoon te weinig reizigers om een aanbod van drie of vier treinen per uur te bieden. |
14-10-2016 19:10:01 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Als de provincie wat beter zijn best deed om de leegloop tegen te gaan ging het wellicht beter. Je kan beter bij het ministerie klagen die eist dat je 2 keer per uur een verbinding biedt. Er zijn gewoon te weinig reizigers om een aanbod van drie of vier treinen per uur te bieden. |
14-10-2016 19:23:12 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteJa ![]() Aankomst in Enschede wordt .26/.56 (is nu .20/.56), vertrek uit Enschede wordt .32/.02 (is nu .26/.56). Één minuut verder schuiven en hij was symmetrisch, maar dan haal je het in Gronau niet (straks nog één minuut stationnement, wat me met combineren al krap lijkt). Laatst bewerkt door dennistd op 14-10-2016 19:25 |
14-10-2016 23:57:23 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Quote Dat staat duidelijk omschreven in het bericht wat je citeerd ![]() ![]() Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
15-10-2016 01:27:24 | ||
---|---|---|
Sietse
![]() |
Ik denk dat Berk24 bedoelde waarom de 7600 niet gewoon altijd 06/36 kan vertrekken uit Zp. De nieuwe standaardtijden worden 09/39 terwijl het nu nog 05/35 is. Nu is de overstaptijd van de 7600 op de 30900 nog 3 minuten, maar dankzij deze wijziging en een vervroeging van 1 minuut in de 30900 worden dit -3 minuten. Zomaar een half uur extra reistijd cadeau dus voor reizigers van Ahpr en Vp naar Gaanderen-Winterswijk en een kwartier voor de mensen naar Westervoort-Doetinchem. Iemand die de reden weet? Laatst bewerkt door Sietse op 15-10-2016 01:28 |
15-10-2016 10:56:43 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Ik zie het ik las het verkeerd om als dat 06/36 standaard was uit Zp en 09 de uitzondering, mijn excuus. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
15-10-2016 11:10:26 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
De aansluiting vanuit de 800 en 3000 op de 2100 en 2200 wordt door NS vakkundig om zeep geholpen. Op Asd vertrekken de 800 en 3000 als de 2100 en de 2200 aankomen. Daarom adviseert de reisplanner als je van Hlm naar Ut wil reizen om de 4800 en 5400 te pakken. Ik hou me hart vast voor de 4800 en 5400 tussen Hlm en Asd...... |
15-10-2016 11:39:20 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Dit is een soort van tijdelijke situatie, nu er nog een overdaad aan IC-materieel en een tekort aan Sprintermaterieel is. Zodra er voldoende Flirts / SNG-tjes zijn, gaat er weer in elk geval in Uto gestopt worden. NS kijkt wel uit er tijdelijk een IC van te maken: wil je het over 1 of 2 jaar weer terugdraaien, gaan gemeentes klagen dat hun IC-verbinding verdwijnt ![]() |
15-10-2016 11:40:50 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Na Zeeland is ook Kampen ontevreden vanwege de verslechterde aansluitingen van de 4600 in Zl http://www.destentor.nl/regio/kampen/kampen-wil-gesprek-met-ns-over-nieuwe-dienstregeling-1.6531246 Wel verbazingwekkend dat al die reacties zo'n mosterd-na-de-maaltijd-gehalte hebben. Is er niet eerder een moment dat gemeentes al geïnformeerd worden (en desgewenst kunnen reageren) over drgl-wijzigingen? |
15-10-2016 11:43:00 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Die 4800 en 5400 staan beide op spoor 1 gepland in Asd en zullen met de nieuwe tijden dus in 6 minuten op elkaar moeten gaan keren. Ook een leuke uitdaging qua materieelinzet. |
15-10-2016 12:44:32 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
Heet zoiets niet, reizigers pesten en de trein uitjagen met al die net niet aansluitingen ! |
15-10-2016 12:54:39 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteIk begrijp dat ook niet. De provincie wacht gewoon eens rustig af wat er gaat gebeuren en klaagt bovendien over een reistijd waar de politieke beleidsmakers mede debet aan zijn. Trekt een busvervoerder ook niet meer tijdig aan de bel bij NS met de vraag wat ze het eerstvolgend dienstregelingsjaar kunnen verwachten? |
15-10-2016 13:17:00 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote In de spits alle treinen met SGM5, enkele met SGM6. De 5412 wordt niet gezien als spitstrein en mag het met SGM3 gaan proberen. |
15-10-2016 13:43:44 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Helemaal juist! DSSU is alleen ontworpen op een ETMET treinendienst inclusief hoe de goederenpaden daarin passen. Als je niet ETMET rijdt dan past het niet meer. De reizigers van Amf naar Gvc die in Ut willen overstappen zijn daar nu het slachtoffer van. |
15-10-2016 13:49:12 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteBij mijn weten zijn er nu regionale tafels gevormd om tijdig te kunnen afstemmen. Anderzijds, de gegevens van de NS, dienstregelingsgrafieken en spoorbezettingsstaten zijn geen app'jes die je direct een reisadvies geven. |
![]() |
advertentie |
15-10-2016 13:53:45 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Nee maar in het voorjaar is altijd een concept-dienstregeling van NS beschikbaar. Wat hebben de provincie en busvervoerder sindsdien al die tijd zitten doen? |
15-10-2016 14:26:44 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
CXX heeft bustijden aangepast, lesroosters zijn aangepast. Rover heeft hiervoor CXX geroemd om zijn flexibiliteit https://rover.nl/actueel/1120-positieve-veranderingen-in-zeeuwse-busdienstregeling |
15-10-2016 16:27:49 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Tjonge, CXX doet toch gewoon wat ze moeten doen? |
15-10-2016 18:22:16 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Een snelle blik in de reisplanner leert dat spoor 1 in Hvs niet meer planmatig gebruikt gaat worden. Niet dat ik elke trein gecontroleerd heb, maar alle treinen naar Ut lijken van spoor 2 te gaan vertrekken, met als uitzondering de pendel Hvs-Ut 's avonds (de 14900 welke dan nog maar 1x p/u uit Alm komt) welke dan van spoor 4 vertrekt. |
15-10-2016 18:26:41 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
QuoteDat gaat lekker worden want nu past het al niet, hoop dat de materieel planning dit snel zal corrigeren. |
15-10-2016 18:54:03 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Alleen de 5710 en 14987 vertrekken planmatig van spoor 1, op vrijdag en zaterdag komt daar de 14991 bij, en op zaterdag en zondag de 4918. |
15-10-2016 19:38:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Opvallende en best wel flinke wijzigingen in de 6000/6900 (6900 = ex 16000), de 6000 is richting Ut versneld en wacht in Gdm niet meer op inhaling, er wordt nu optimaal van de viersporigheid Ut - Htnc gebruik gemaakt aangezien daar de Sprinters ingehaald worden door de 800/3500..in beide richtingen! Overstap van 6000 uit/naar Tl op 6900 van/naar Ht is verruimd, behoorlijk zelfs want van 5/10 minuten naar 19 minuten in beide richtingen. Door de gewijzigde ligging vande 6000 is de keertijd on Tl geslonken van 13 naar 5 minuten..mss nog net voldoende om een snelle bak koffie in de kiosk te halen maar pas op, de 31100 van/naar Ah komt in die tussentijd ook in Tl....op werkdagen ieder half uur zelfs! |
15-10-2016 19:39:34 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Wat mij met de 6900 opvalt is dat de 2 avondritten van/tot Gdm een keertijd krijgen van -3 minuten. |
15-10-2016 19:46:04 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Keertijd van 57 minuten, dan kan je net zo goed doorrijden naar Ht, kost geen compositie extra! |
15-10-2016 19:50:46 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Klopt, alleen de 6980 moet uit de hoge hoed getoverd worden, de 6983 keert inderdaad in 57 minuten in Gdm op de 6984, waar hij vermoedelijk gigantisch in de weg zal staan en de 6987 verdwijnt vervolgens in de hoge hoed. Laatst bewerkt door MetroRET op 15-10-2016 19:51 |
15-10-2016 19:52:00 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote En nog blijft NS met een reizigersoverschot kampen. Het wil maar niet lukken.... ![]() Shqiperise-lopers? |
15-10-2016 19:59:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteLijkt op een gevalletje "past in de BUP maar klein issue in de 7x 24 uur". |
15-10-2016 20:00:15 | ||
---|---|---|
caspar
![]() |
. Laatst bewerkt door caspar op 14-12-2016 20:48 |
15-10-2016 20:13:22 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote De 6900 blijft ook niet langs het perron staan, aankomst uit Ut is spoor 4b, vertrek richting Ut spoor 3. Aangezien keren op de hoofdbaan niet mag en er geen keerspoor in Gdm is vermoed ik dat deze gewoon leeg doorrijden tot Ht. |
15-10-2016 20:20:54 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Lekker zinloos. |
15-10-2016 20:38:19 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Niet de enige vreemde constructie die ik ben tegengekomen. In de 4700/7500 heb je nog zoiets vaags, de 7460 en 7462 eindigen te Bkl, zonder enige tegentrein want de andere richting op rijdt men twee uur langer door met de kwartierdienst op Asd - Bkl. In Asd verschijnselen vervolgens de 4760 en 4762 weer uit het niets, zou me niets verbazen als deze ook weer als LM doorrijden. De 2400 die in Dvd gaat verschijnselen is ook zoiets, vanuit Lls stopt men al om 19:00, maar de andere kant op pas om 21:00, oftewel er zullen drie treinen leeg vanuit Lls of de Wgm naar Dvd moeten komen voor er kerende treinen zijn. Ook de 7000 kent zoiets, twee composities lopen na de ochtend uit in Aml, in de middag start er een compositie op in Aml, de andere in Es. |
15-10-2016 20:53:14 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Ik denk dat dit plan nog niet 100% af is. |
15-10-2016 21:00:55 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Ach, de 3500 keert in het superdal ook in 1 uur te Ut, in dat uur wordt Ctw en OZ bezocht. |
15-10-2016 21:39:09 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Quote6987 gaat volgens planning dan door als leeg mat naar Eindhoven. robq |
16-10-2016 02:57:05 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Breda - Tilburg - 's-Hertogenbosch gaat erop achteruit ten opzichte van dienstregeling 2016. De reistijd en frequentie blijft weliswaar hetzelfde, maar de spreiding van de treinen wordt een stuk slechter. Op dit moment is er een 14/16-spreiding in de richting van Ht (12/18 vanuit Tb), waardoor de reizigers redelijk gelijkmatig over de treinen verdeeld worden. In dienstregeling 2017 wordt dat een 3/27-spreiding (10/20 vanuit Tb). De 3600 vertrekt 3 minuten voor de sprinter. In omgekeerde richting blijft het min of meer gelijk aan hoe het nu is: 9/21 (nu 10/20). |
16-10-2016 08:27:04 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Reizigers vanaf Gz, Tbr en Tbu die naar Ehv gaan zijn best blij met deze nieuwe drgl omdat ze in Tb nu een overstap op de IC hebben waardoor de reistijd van 0:47 naar 0:38 gaat (Tbr). Richting Ht verandert er niet zo veel, alleen geen rechtstreekse verbinding meer richting Gdm en verder... |
16-10-2016 11:52:32 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Heeft iemand een lijstje met welk materieel, in welke treinserie gaat rijden? Ik ben benieuwd of de 2200/2600 straks nog steeds met VIRM rijdt. Hoewel ik zelf geen groot VIRM fan bent, is dit wel het beste materieel voor deze series. Ik hoop dat het minimaal VIRM-6 is en niet VIRM-4.. Laatst bewerkt door jordy94 op 16-10-2016 11:53 |
16-10-2016 11:59:19 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
De IC-diensten over de Oude Lijn (2100/2200/2400) worden uitgevoerd met VIRM,in de 2600 weet ik niet wat er komt te rijden. |
16-10-2016 13:03:33 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Blijkbaar weet jij meer... Toevallig DDZ-terugkeer in Rtd dat jij weet ? |
16-10-2016 13:48:35 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
QuoteEen zeer grote verbetering! Maak vaak gebruik van de 6000 en 31100 voor het bezoeken van m'n beste vrienden |
16-10-2016 14:00:27 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
De aansluiting tussen de 31100 en de 7600 in Elst is nu 5-6 minuten geworden in beide richtingen.Dat is ook een flinke vooruitgang, alleen op zondag niet. De 31100 kon dan beter een half uur verschoven worden om zo ook op zondag aansluiting te bieden op de 7600. |
16-10-2016 17:42:02 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Tussen Gv/Gvc en Ledn verbetert de dienstregeling. 1. Voortaan is er in Laa elk kwartier een overstap tussen IC en sprinter. Nu lukt dat niet doordat de 2200 en 6300 net niet aansluiten. 2. Doordat de IC's tussen Gvc en Ledn de sprinters niet meer inhalen ontstaan er per saldo 8 reismogelijkheden op dit traject. Wat ik niet begrijp is dat de sprinters van Ledn naar Gvc een 15/15 ligging hebben en van Gvc naar Ledn een 12/18. Minpunt: de sprinter Gvc-Zl blijft maar liefst 11 minuten wachten in Ledn. Hij moet zowel de 2400 als de 9200 (eenmaal per uur) voor laten gaan. De 6300 heeft hier geen last van, die wacht maar 1 minuut in Ledn. Ik heb begrepen dat de 9200 vanaf 2018 over de HSL gaat rijden en niet meer stopt te Gv. Ik hoop dat er dan ruimte ontstaat voor een rechtstreekse sprinter Ledn-Gv, voor een betere aansluiting op treinen van Gvc naar Rtd. Laatst bewerkt door FST op 16-10-2016 17:43 |
16-10-2016 22:06:54 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Heeft die 12/18 er mee te maken dat je anders een overkruisconflict krijgt te Gvc? |
17-10-2016 12:43:04 | ||
---|---|---|
koningm
![]() |
Quote De 823, 825, 827 en 829 beginnen dus straks in Schagen. Ik neem aan dat het materieel daar niet 'overnacht'. Dat zal dat leeg uit Alkmaar of Den Helder komen(?) Straks is er in de ochtendspits een overstap van de 800 naar de 3400. In Alkmaar is die niet zo handig, namelijk van spoor 4 naar spoor 1 via de traverse en het stationsplein. Dan lijkt Castricum een betere kandidaat. In de avondspits wordt de overstap van de 3400 naar de bestemmingen boven Alkmaar een stuk slechter. Bij aankomst van de 3400 kan net de 3000 naar Den Helder worden uitgezwaaid. Dat betekent 12 minuten wachten op de 800. |
17-10-2016 14:30:49 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
QuoteAlleen die in het weekeinde, de andere dagen gaat men leeg naar Ht om na een pauze van 30 minuten weer terug te keren naar Gdm.... |
17-10-2016 18:32:04 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Reagerend op voorgaande berichten m.b.t. de aansluiting in Ut van de 2000 op de 500/600. Strikt genomen hoeft deze er ook niet te zijn: Gvc -> Amf kan ieder half uur met de (1)1700 ; Gvc -> Zl, Gn, Lw kan ieder half uur met de 700/1800. Laatst bewerkt door abcde op 17-10-2016 18:34 |
17-10-2016 18:42:23 | ||
---|---|---|
IC2000
![]() |
Vergeet niet dat er best een hoog aantal dagelijkse reizigers zijn op Amf-Gvc/Rtd vv. Daarnaast is het heel erg handig in geval van verstoring en of werkzaamheden. Voor de dienstregeling zou het ideaal zijn als de verbinding via Ut en via Shl even snel zijn. (dan kun je namelijk overal dezelfde aansluitingen bieden) |
17-10-2016 21:56:30 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote CXX heeft in Ehv in de avonduren enquetes gehouden over de herkomst van de treinreizigers. Dus ongetwijfeld worden de halfuursdiensten in de avonduren afgestemd op de drukste richting, ik vermoed vanuit Den Bosch/Utrecht. Dit omdat de huidige series 800/1900 in de nieuwe DRGL niet meer handig tegelijk aankomen/vertrekken. |
18-10-2016 10:26:36 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Moeten de bussen niet op de Sprinters aansluiten dan? Volgens Rover heeft dat veel meer voordelen! %08% Laatst bewerkt door moderator op 18-10-2016 13:15, reden: bij het laatste bericht hoef je niet te quoten |
18-10-2016 18:59:39 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Vreemde dienstuitvoering op de Veenendaallijn vanaf december. In de ochtendspits is de laatste spitstrein van Vndc naar Ut de 7324 (v 8.48), echter om 9.12 komt er nog een 7327 in Vndc binnen. In de middag vertrekt er om 15.48 een 7352 ri Bkl terwijl de eerste uit Ut pas de 7355 (a 16.12) is. Lijkt me sterkt dat dit stel van 9.12 tot 15.48 in Vndc blijft staan. waarschijnlijk dus leeg mat ritten, waarom dan niet gewoon als spr terug/van Ut ?? Het stel rijdt nu in de niet-spitsrichting terwijl in de spitsrichting als (wrs) leeg mat gereden gaat worden. |
18-10-2016 19:06:41 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Dan kan je in een keer OZ op |
18-10-2016 19:09:57 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Hoe wil je vanuit Vndc Utoz op zonder te steken. Is vanuit die richting (nog) niet bereikbaar. Denk eerder aan Utctw. Mvg. Bart |
18-10-2016 19:19:02 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Je zou haast zeggen dat 'ie daar wel blijft staan, dat lijkt me de enige logische reden om die ene rit in de tegenspitsrichting nog te rijden. Immers had die trein anders van vanaf spoor 15 ook makkelijk OZ op gekund om de avondspits af te wachten. Maar als die trein op Utctw moet zijn tussen de spitsen dan is een LM wel praktischer. Zou je dan als dienstrit rijden dan kom je namelijk precies tegelijk met een trein naar Rhn op Ut aan. En dat gaat niet werken want je kunt alleen vanaf spoor 15 naar Utctw komen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-10-2016 20:00:16 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteGa dit morgen voor je uitzoeken. |
18-10-2016 20:12:44 | ||
---|---|---|
funtrucker
![]() |
Quote 7327 a Vndc 9:12 77327 v Vndc 9:24, a Ut 9:46 |
18-10-2016 20:14:46 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Qua aankomsttijd in ut kan die dan dus net zo goed overal stoppen |
19-10-2016 14:25:24 | ||
---|---|---|
roeter
![]() |
Bij mijn weten hier nog niet zien langskomen, maar mocht dit wel zo zijn, dan mijn excuses. De vroege Berlijner (245) wordt weer opgeheven. In plaats daarvan komt de 243 weer terug, die mag dan weer als 'spooktrein' gaan rijden van Hgl naar Bh. Ook de maandagse 244 komt te vervallen. |
19-10-2016 14:41:26 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Dat geldt alleen t/m maart, want van begin april t/m begin november rijdt de 245 wel weer: http://locov.nl/Images/Locov%202016-91200%20Besluit%20Internationale%20dienstregeling%202017_tcm311-374811.pdf De 243 rijdt overigens gewoon tot Bh volgens de reisplanner. |
19-10-2016 15:57:23 | ||
---|---|---|
roeter
![]() |
De 243 had tussen Hgl en Bh meestal meer rijtuigen dan reizigers %08%, zeker in de winter. |
19-10-2016 20:14:23 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
@Totreintje: Dit schijnt een fout in de reisplanner te zijn, de twee spitsritten van de 800 blijven gewoon in Hdr beginnen: https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/spitsritten-s800-vanuit-den-helder-richting-maastricht-28378/index1.html#post176636. Laatst bewerkt door Jan-Mark op 19-10-2016 20:15 |
19-10-2016 22:17:28 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Waar is Wally? Oh nee, waar is de 5975? De serie 5900 (Rsd-Ddr) bij vertrek in een 34/26 patroon richting het zuiden. Dit ivm de Benelux, op zich niet zo vreemd, maar ik ben ik dit rijtje trein 5975 kwijt geraakt. Om 19.52 vertrek de 5973 (Ma-Vr) Om 20.18 vertrek de 5977 Aan het einde van de dag lijkt dit gecorrigeerd te worden door tussen de 5989 (23.18) en 5991 (00.20) een uur verschil te maken. Het zou logischer zijn om de treinen 5977,81,85 en 89 met twee te verlagen. Laatst bewerkt door bart84 op 19-10-2016 22:18 Mvg. Bart |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Dienstregeling 2017 |
![]() |