25-08-2017 21:30:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou, volgens mij is mijn verhaaltje duidelijk genoeg hoor als je een beetje leest en nadenkt ![]() Maar als jij je geld liever op de lok van de Bentheimer inzet PM me je adres even, dan kom ik zondag even een kratje bier bij je ophalen %08% Laatst bewerkt door thom op 25-08-2017 21:31 |
25-08-2017 21:52:52 | ||
---|---|---|
willem1974
![]() |
Quote Ik heet dan weliswaar geen Thom, maar ik weet wel waar belgië ligt, en dat de trein daar vandaan komt. Hieruit kan ik ook concluderen wat de achterkant van de trein is, maar ook waar deze naar toe gaat ☺ |
25-08-2017 21:57:07 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
![]() |
Maaslijn lijkt/is confirmed door het volgende bericht van Maasluip (Frontpage Admin): Ik spot hem ook wel op station Venlo. Misschien ga ik op de terugreis wel een stukje verder mee. Eindelijk een echte trein op de Maaslijn. echte trein is diesel en de ramen kunnen open @Luke! enige kans dat hij in Nijmegen tijdens het kopmaken aan het perron staat? Op spoor 2 kunnen ze hem niet kwijt omdat je dan niet in Den Bosch komt, niet dat ze hem op 5 gaan zetten. Laatst bewerkt door JoepDDZ op 25-08-2017 21:57 |
25-08-2017 22:16:23 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Quote Klopt, de computers/consoles ed worden gevoed door de dieselgenerators die Railpromo reeds in de restauratierijtuigen heeft staan. Vandaag 't laatste stukje daarvan opgebouwd in het donker, omdat de ramen al geblindeerd waren, rijtuigen zonder hoogspanning stonden en de verlichting niet aan de walstroom hing ![]() Laatst bewerkt door microshit op 25-08-2017 22:19, reden: Quote toegevoegd |
![]() |
advertentie |
25-08-2017 22:49:53 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
@thom er zijn meer wegen die naar Rome, of in dit geval Wgm gaan, en afhankelijk van welke route kan de positie dus uitmaken. Oh en nee aan wedden doe ik niet, al helemaal niet met iemand die niet zegt welke loc het dan wél is. Wellicht krijg je de krat als je het zegt![]() |
25-08-2017 22:52:40 | ||
---|---|---|
sloterdijk
![]() |
Quote Hé Henk jij ook hier?Je verwacht het niet.Ach ik denk ik doe ook een duit in het zakje....hoop dat anderen het wel kunnen waarderen,,,,, |
25-08-2017 23:10:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik zeg dat de achterste lok mee komt uit België, 1+1? |
25-08-2017 23:17:21 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Gewoon twee dezelfde Traxxen dus. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
25-08-2017 23:22:04 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Waarvan 1 in de volledige Lineas kleuren en de ander vast en zeker niet? 186 293 is al gezien met een sleep I10, hoorde ik via via. @thom dat het een 186 moest zijn had ik al door, vraag is alleen welke vanuit Rsd voorop zit en welke route er naar Wgm gereden wordt (is geen vraag om drgl). Laatst bewerkt door DDZ7504 op 25-08-2017 23:29 |
25-08-2017 23:24:18 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk van niet, want er is er maar één van bestickerd in Lineas kleuren ![]() @Frontier, gelukkig nog mensen die gewoon nadenken ![]() Laatst bewerkt door thom op 25-08-2017 23:25 |
25-08-2017 23:24:43 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
@DDZ7504 laat je verassen morgen langs het spoor ipv hier een welles/nietes discussie te doen met @thom. ![]() Laatst bewerkt door wouterder op 25-08-2017 23:25 |
25-08-2017 23:28:24 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ik vraag me af of ik snel zal verbranden om die tijd, gezien hij redelijk vroeg rijdt, maar ik kan zelf morgen niet. Deze vragen zijn puur voor de administratie![]() @thom ik dacht juist na, ik denk alleen dat de vraag verkeerd werd begrepen. Maargoed, ik weet genoeg. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 25-08-2017 23:29 |
25-08-2017 23:37:54 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Als je toch zelf geen tijd hebt om langs de baan te gaan staan, wat maakt het dan uit of je nu de tractie al weet of morgen als ie gespot is? Laatst bewerkt door dennistd op 25-08-2017 23:38 |
25-08-2017 23:55:33 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Wellicht voor degenen die er wel achteraan gaan? Er zijn er een hoop die hem laten schieten als er een logoloze ATC of Railpool loc voorop zou zitten, hele plannen kunnen er vanaf hangen. Daarbij komend dat het een beetje eigenaardig is dat er mensen zijn die het weten, zeggen dat ze het weten, maar vervolgens niet zeggen wát het is, en ook niet zeggen waarom ze het niet zeggen. Klinkt als een mond vol maar je snapt het vast wel %08% |
26-08-2017 00:08:38 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote Weinig kans dat hij aan het perron zal staan, denk ik. De 3624 komt er immers vlak achteraan en ook de 3023 komt dan binnen. Als je echt wil kun je dan natuurlijk de 3624 naar 4a sturen, de 3023 naar 1a en spoor 3 gebruiken, maar waarom zou men zoveel moeite doen om een trein waar toch niemand in/uit moet aan het perron te krijgen? Maar wie weet. ![]() (Overigens zie ik nu al op OV-Tijden (en in de NS-reisplanner) dat de 4429 wordt aangekondigd met vertrek 08.49 +3, en de 4425 met vertrek 07.49 +3. Het eerste zou eventueel verklaard kunnen worden door kruisende locs, als men spoor 5 gaat gebruiken, maar van het laatste kan ik dan toch geen chocola maken. Eigenaardig. (Sowieso al omdat het vertrek normaal om .46 is.)) |
26-08-2017 06:46:57 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteDat van die achterste loc (en dat moet echt met een c) was volkomen onbegrijpelijk, maar hoe dan ook: om 6:42 bracht een 186 van Railpool de trein van Wgm naar Asd met de Lineas 186 293 achterop. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
26-08-2017 08:33:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
@Nohab, beide lokken zijn gewoon van Lineas hoor, die least ze bij Railpool. Als de tweede lok ook uit België komt en in NL moet kunnen rijden is de keus niet zo groot ![]() |
26-08-2017 08:49:05 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Als ik het nummer niet heb gezien kan ik niet weten dat die loc 'van' Lineas is (wat geen van beide zijn), dus vandaar. Er was helemaal geen sprake van een tweede loc, die 186 293 had die trein ook in z'n eentje naar Amsterdam kunnen brengen. Had mij ook logischer geleken want hier werd gemeld dat de BE 01 die trein van Ht naar Nm zou brengen. Daarom was die opmerking over een achteroplopende loc uit België zo vreemd. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
26-08-2017 14:25:46 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Spotmelding verwijderd, dit behoort thuis in het topic opvallende dingen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
26-08-2017 18:46:34 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Nou, ze hebben in Sandwich mode de trein gereden van Asd naar Ht ev naar Nm. Dat is volgensmij wel bevorderend voor de tijd van het keren in Ht oa. Overigens reed de trein na Vl ri Keulen niet meer in Sandwich mode en gaf alleen de 186-293 tractie. Laatst bewerkt door wouterder op 26-08-2017 18:47 |
26-08-2017 18:54:44 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Er werd niet in sandwichmode gereden, de achterste loc gaf geen tractie. Hij was wel volledig opgestart zodat de kering niet te lang zou duren. (bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/52366765#52366765) |
26-08-2017 20:12:14 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Ah kijk aan, dat verklaard wat. %02% |
26-08-2017 21:02:08 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Een (IRP) G2000 heeft zowel ETCS als ATB-NG, evenals (de in Nederland toegelaten) G1206'en. Ligt dat dan aan Bombardier dat ze geen loccen met beide systemen hebben? Laatst bewerkt door DDZ7504 op 26-08-2017 21:02 |
26-08-2017 21:19:45 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Lijkt mij eerder dat de klant er niet om heeft gevraagd. |
27-08-2017 01:10:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De installatie in de G2000'en is van het fabrikaat van Alstom. @DDDZ7504, het zegt inderdaad terecht (IRP), het is inderdaad niet standaard dat elke G2000 of G1206 ETCS+ATB-EG/NG heeft. |
27-08-2017 20:53:02 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ik twijfel ook sterk of er in sandwichmode gereden kon worden. Je hebt immers een communicatiekabel nodig tussen de rijtuigen. En ik durf te wedden dat alle of een deel van de rijtuigen bij elkaar deze speciale kabels niet hebben. Ik weet trouwens niet eens of de TRAXX-en hier van deze softwareaanpassing voorzien zijn, gezien ze voornamelijk voor vracht gebruikt worden. Choo choo..... |
27-08-2017 22:31:36 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Loopt dat niet via de uic kabel? |
28-08-2017 00:37:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Al zou dat, deze combinatie is daar niet voor toegelaten![]() |
28-08-2017 06:02:02 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Nou die dingen zijn gewoon doorverbonden via de UIC kabel ja aangezien van de achterste loc de stoomafnemer opstond en ingeval van nood of problemen moet die neer gelaten kunnen worden en de motoren waren wel uitgeschakeld anders mag het inderdaad niet![]() MCN ASD |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-08-2017 06:06:41 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
Op een gedeelte van de reis was er in de achterop lopende locomotief ook minstens 1 personeelslid aanwezig ![]() http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |