02-11-2022 22:15:15 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Maar volgens mij wordt het andersom. De 9200 gaat juist Breda overslaan en de nieuwe Belg (serie 9400) gaat juist het huidige stoppatroon van de 9200 overnemen. |
02-11-2022 22:16:40 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dat kan, ik zelf weet het nog niet voor de volle 100%. |
02-11-2022 22:21:26 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dit kaartje was een tijdje terug in omloop: www.ovmagazine.nl Hier wordt inderdaad een versnelde Benelux Lls - Brusz aangeduid zonder stop in Bd en een extra Benelux Rtd - Brusz die de huidige route volgt. Het lijkt me logisch dat ICNG hier naar de snelle Benelux gaat. In het toekomstmodel is dit overigens weer omgekeerd, maar dan komen beide IC Brussels vanuit het Amsterdamse (de 9200 via Bd doorgekoppeld aan een binnenlandse IC en de rechtstreekse 9400 beginnende in Asdz). |
03-11-2022 21:21:43 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Past niet in het corridordenken waarschijnlijk, maar qua klantattractiviteit lijkt het me ook nog wel het onderzoeken waard of niet één van die twee niet over Breda naar Eindhoven moet (of Arnhem).
|
![]() |
advertentie |
04-11-2022 00:39:12 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Dat is al heel vaak geopperd,in de jaren 80 tijdens de plannen voor Rail 21 stond er zelfs een doorgaande trein Oostende-Gent-Antwerpen-Roosendaal-Breda-Tilburg-'sHertogenbosch-Nijmegen-Arnhem op de planning |
04-11-2022 08:19:59 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Wat is de meerwaarde van het doortrekken vanaf Breda naar Arnhem? Dat de ICNG België vanaf Amsterdam Zuid wordt doorgetrokken naar Lelystad (opstelterrein) is logischer. |
04-11-2022 09:29:59 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Ik kan me niet voorstellen dat er een dusdanige reizigersvraag is voor de verbinding Flevoland - België dat dit een doorgetrokken 9200 rechtvaardigt. Doortrekken naar Lelystad lijkt me dan ook niet zo zeer 'logisch', eerder 'logistiek noodzakelijk' omdat men zich rond Amsterdam volledig in de hoek aan het schilderen is. |
04-11-2022 09:50:09 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Logisitek gaat het een drama worden! Of er moeten treinseries niet meer gestald gaan worden daar! Na de verbouwing aldaar is er een tekort van 16 bakken ontstaan. Spoor 2 is een doorrijspoor geworden, mag alleen 1 stel gereed voor vertrek gestald worden. Het tekort is onstaan door de onlogische plaatsing van de overpaden waar Hago Rail Service met hun karretjes overheen moeten kunnen rijden voor interne reiniging. |
04-11-2022 10:23:55 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Waar, Rsd, Bd, Asd, Alm, Almo, Lls, Llso of ergens anders? |
04-11-2022 10:40:39 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Die plannen op zich zelf zijn zelfs nog ouder voor Nijmegen - België. Ze stond in 1972/73 al in de sterren van de plannenmakers. |
04-11-2022 11:52:22 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Waarom niet IC Lelystad - Dordrecht inkorten tot Almere Centrum of Leiden Centraal? Kan de Benelux Lelystad - Brussel het rijpad van de huidige IC Lelystad - Dordrecht overnemen tussen Schiphol/Almere Centrum - Lelystad Centrum.
Laatst bewerkt door icened200 op 04-11-2022 11:53 |
04-11-2022 11:55:12 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Ik zie niet in voor welk probleem dat een oplossing is? |
04-11-2022 12:09:55 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Llso. Was een reactie op AlexNL over "logistiek noodzakelijk" |
04-11-2022 12:54:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Het heeft met het topic niets te maken eigenlijk, maar toch: ik zie niet wat er onlogisch is aan overpaden die aan de kop van de reinigingspaden liggen en zeker niet hoe je dat 16 bakken zou kosten. |
04-11-2022 15:21:09 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Nog even reageren. 16 bakken missen kan zeker wel. Spoor 2 is geen opstelspoor, en de vrijbalken liggen allemaal voor (stationszijde)of na (wasmachinezijde)de servicepaden. Kijk maar even wat er start en eindigt op Lls, en waar het vandaan komt of naar toe gaat. Llso dus 😉 |
04-11-2022 15:46:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik zeg niet dat het niet logisch is (Llso is ervoor gebouwd), maar het is geen wet van Meden en Perzen natuurlijk. Er zullen bijvoorbeeld zeker late uitlopers/vroege starters in Amsterdam Zuid eindigen en beginnen en 'dus" naar en van de Watergraafsmeer gaan, al was het ook maar omdat het ICNG voor het technisch onderhoud in het OB daaro moet zijn. |
04-11-2022 20:05:45 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote IC Lelystad - Brussel bovenop series 2400, 700 en 1800 is mogelijk overkill tussen Lelystad - Schiphol v..v. En is het qua dienstregeling tussen Lelystad - Schiphol in te passen vanwege de zeer hoge frequentie? Waarom dan niet serie 2400 inkorten zodat de IC Lelystad - Brussel hogere bezettingsgraad heeft? Tenzij er extra IC Lelystad -: Brussel nodig is. |
04-11-2022 20:16:21 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Diezelfde vraag stelde je op de vorige pagina ook al, en toen kreeg je hetzelfde antwoord: IntercityDirect en IC Brussel worden geïntegreerd in de 700/1600/1800/2400/11600, en de 3100/3500 gaan dan vanaf Shl door richting Ledn ter vervanging van de 700/1800/2400 daar. Dus 6x per uur een IC Rtd-HSL-Shl-Alm/Hvs waar de Benelux in geïntegreerd zit, en 6x per uur een IC Rtd/Gvc-Ledn-Shl-Ut. |
15-11-2022 19:41:28 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De NMBS 2808 is hersteld van brandschade en is voorzien van een andere kleurstelling op de koppen. Daarnaast draagt de loc toepasselijk de naam "de Feniks": Foto |
30-03-2023 15:33:44 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
NS meldt bij het locov dat de "Early Bird"-tickets voor de ICB treinbinding gaan krijgen deze zomer, vanaf 11 juni. De uiterlijke datum om ze te kopen verandert van 7 naar 5 dagen voor vertrek. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 30-03-2023 15:44 |
30-03-2023 15:44:34 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Met de hoge uitval is die treinbinding toch weinig waard. Maar ik laat me graag verrassen, als vaste klant BE-NL. |
14-08-2023 16:57:51 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De vernieuwde verbinding per 2025 is nu ook formeel aangekondigd:
Hele nieuwsbericht: nieuws.ns.nl |
14-08-2023 17:40:24 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Van 16 naar 32 treinen klinkt als weinig winst voor iemand die graag vroeg van Rotterdam naar Antwerpen wil of laat terug (uitgaande van nogmaals een uursdienst). Ik had liever een upgrade van 16 naar 34 gehoord. |
14-08-2023 18:12:51 | ||
---|---|---|
ChielB.
![]() |
Gaan beide verbindingen met ICNG gereden worden? |
14-08-2023 18:14:20 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Top! Lees (nog) niet welke trein er ingezet zal worden tussen Rotterdam - Breda - Brussel. Maar ze hadden al Traxx 28/17 met I - 11 rijtuigen. Klopt dat? |
14-08-2023 18:14:31 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
@ChielB. Nee. Alleen Amsterdam- Brussel wordt ICNG. Rotterdam - Brussel wordt NMBS reeks 17 + I11 (en tot de reeks 17 er is blijft dat een Traxx). Laatst bewerkt door mtlx op 14-08-2023 18:14 |
14-08-2023 18:17:05 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Pssst, reeks 17 is ook Traxx 😉 |
14-08-2023 18:22:49 1 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Quote Leg is duidelijk uit wat voor jou het verschil maakt van 32 of 34 treinen in totaal? |
14-08-2023 18:23:28 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
HLE 17 wordt wel een variant die we nog niet eerder hebben gezien: het gaat hier om de derde generatie Traxx MS, geschikt voor 200 km/u.
|
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-08-2023 18:29:13 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote
Ach natuurlijk. Wel met een maximumsnelheid van 200 km p/u. Zal me benieuwen hoe in de praktijk zal uitpakken. Want Thalys is niet véél sneller tot Brussel dan ICNG. En zal nu echt specifiek bedoeld zijn voor Parijs. Uiteraard kun je Thalys kiezen. Maar gezien de tarieven van ICNG, snel en flexibel kunnen boeken voor ICNG (Thalys is vaak volgeboekt) lijk me dat de vervoersstroom tussen Brussel Zuid - Amsterdam Zuid gaat kiezen voor ICNG België. |
14-08-2023 18:32:28 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Lijkt me duidelijk, een trein waarmee je voor 8:00 in Brussel kan zijn en een trein waarmee je na 22:00 nog weg kan uit Brussel. Eigenlijk wat het plan was voor de Fyra, daar waren 17 treinen per dag per richting voorzien waarvan de eerste voor 7:45 in Brussel zou zijn en de laatste na 22:15 terug zou gaan. |
14-08-2023 18:33:21 2 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Simpel: een vroegere trein dan de eerste van nu, en een latere dan de laatste van nu. (Ah, michaben was me net voor.)😉 Laatst bewerkt door sjoerd op 14-08-2023 18:34 |
14-08-2023 18:34:47 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Wordt Amsterdam Zuid begin/eindpunt? Waar moeten ze keren? Of bedoelen ze op ns.nl dat ICNG via Amsterdam Zuid gaat? Las in onofficiële berichten dat Lelystad het eindpunt/beginpunt zou worden. Ze hebben een prima opstelterrein. |
14-08-2023 18:40:06 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Asdz zal vooral vanuit commercieel oogpunt als begin/eindpunt getoond worden, zolang het extra perron met bijbehorende keersporen niet af is (en dat kan nog wel 10 tot 15 jaar duren) zal de boel inderdaad doorgekoppeld moeten worden aan de 2400 richting Lls. |
15-08-2023 09:08:48 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Wellicht start men wel eerder en eindigt men wel met een latere trein. |
15-08-2023 09:17:12 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
We zullen elk uur rijden per route. Bij zestien verbindingen per dag per route is het dan dus niet mogelijk om en een uur eerder te vertrekken en een uur later te arriveren. Daar zegt het aantal verbindingen per dag juist alles over. Vandaar de roep om 34 in plaats van 32 treinen. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 15-08-2023 09:18 |
15-08-2023 09:28:12 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het is wel een optie om de snelle en langzame trein zo af te stemmen dat de een een vroegere verbinding bied en de ander juist een latere. |
15-08-2023 12:01:08 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Of 14 van/naar Amsterdam en 18 met Rotterdam als begin/eindstation. Min of meer als in de vorige eeuw, toen de eerste 2 treinen naar Brussel vertrokken vanuit Rotterdam. |
16-08-2023 09:21:45 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde. Laatst bewerkt door phantom op 16-08-2023 09:23 |
16-08-2023 10:51:48 | ||
---|---|---|
DenTheo
![]() |
Quote Ik vond dat toen een prachtige oplossing, de laatste Benelux uit België kwam net na middernacht in R'daal als ik mij goed herinner. En in Rotterdam komt nu ook NS nachtnet. Toen bestond er in de uitbating van de Benelux een soort evenwicht tussen beide maatschappijen, de ene leverde rijtuigen , de ander de tractie. Is dat nu ook nog , wil men evenwicht tussen kilometers van NS materieel in België en NMBS materieel in Nederland ? |
16-08-2023 14:06:58 | ||
---|---|---|
jossevb
![]() |
Dat is in zeker zin nog steeds zo. NMBS levert een deel van de TRAXX'en NS de rest en de rijtuigen. En dalijk levert de NS ICNG voor de snelle IC Brussel, en NMBS materieel voor de langzame. |
16-08-2023 16:57:15 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Het schijnt dat de exploitatie op HSL Antwerpen - Nederlandse grens duurder is met een langzamere trein dan een snelle trein. Omdat Infrabel het in minuten rekent hoe lang een trein op de HSL Antwerpen - Nederlandse grens rijdt. Daarom is deze huidige Beneluxtrein een compromis geworden. NMBS wil dezelfdr stoppatroon nu wel met de nieuwe trein. Dat levert ook wat op. Maar opmerkelijk dat het nu wel kan. Blijkbaar is de situatie behoorlijk veranderd. |
16-08-2023 17:24:50 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Noorderkempen moet natuurlijk ook bediend worden. Vervoersvraag is er met name van/naar Antwerpen. In de spits rijden er enkeke extra treinen. Die plannen voor de snelle en trage trein zijn er al langer en daar waren ook al berichten over naar buiten gekomen Infrabel rekent idd meer voor een trage dan voor een snelle trein. |
16-08-2023 19:06:03 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Als goed heb begrepen moet Noorderkempen in opdracht van de Belgische overheid 2 keer p/u bediend worden. Dat was één van de eisen in de nieuwe concessie voor NMBS. In Gazet van Antwerpen hadden ze over inzet van M 7 naar Noorderkempen. Weet niet of dat een nieuwe pendeltrein wordt. Of van de IC Charleroi - Antwerpen die doorgetrokken wordt naar Noorderkempen. De verbindingen naar Noorderkempen komen vanaf niveau - 2 vanaf Antwerpen Centraal. |
17-08-2023 16:32:45 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Een kijkje genomen bij de Forum van de zuiderburen. Ook daar is wat verwarring of de ICNG België wel of niet stopt op Brussel Noord. Hoewel het wel op de site van NMBS staat. Maar niet op de site van NS. |
17-08-2023 16:41:24 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Quote Volgens de interne NS nieuws kanalen stopt de snelle IC Brussel niet in Brussel Noord en Brussel Centraal. |
17-08-2023 16:56:07 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Niet alleen ns intern, maar ook op het kaartje bij het nieuwsbericht op ns.nl staat Brussel-Noord niet aangegeven als stop. |
17-08-2023 17:06:18 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Maar er staat ook nog aangegeven dat de reistijden bij benadering zijn. Als men uiteindelijk alleen een treinpad kan krijgen met stop kan je net zo goed reizigers meenemen. |
17-08-2023 17:22:40 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Het lijkt me dan waarschijnlijker dat er via de westtak gereden gaat worden om de toch al overbelaste noordzuidverbinding niet nog verder in de problemen te brengen |
17-10-2023 12:50:15 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
In Spoorwegjournaal 255 is het volgende te lezen: - I - 11 stuurstandrijtuigen worden in 2024 aangepast met ETCS in werkplaats van Mechelen - In 2026 moet de stuurstandrijtuigen I - 11 gereed zijn om naar Nederland te kunnen rijden. Waarschijnlijk kan reeks 17 dan ook worden ingezet in Nederland. - I - 11 rijtuigen moeten een toelatingsproces doorlopen vanwege installatie ETCS. - Op zowel ICNG België en NMBS Traxx + I - 11 rijtuigen worden NS en NMBS personeel ingezet. - Maximumsnelheid onder 3000 volt is 190 km p/u. Na aanpassing stroomafnemer 200 km p/u. |
17-10-2023 14:16:24 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quote mij niet |
17-10-2023 14:22:16 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Van ICNG? Van HLE17? Beetje vaag dit. |
17-10-2023 14:39:17 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Van ICNG. |
17-10-2023 17:07:37 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Is er dan ook al duidelijk tot hoever die combinatie HL17+i 11 rijtuigen met stuurstand nederland in zullen komen ? |
![]() |
advertentie |
17-10-2023 17:12:33 1 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
De Belgische variant gaat rijden tot en met Rotterdam, met tussenstop in Breda, in Nederland. Bron: nieuws.ns.nl Laatst bewerkt door wouterder op 17-10-2023 17:16 |
17-10-2023 22:21:40 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Ze hadden gekeken naar een directe trein naar Eindhoven. Maar vanwege noodzakelijke aanpassingen op het Nederlandse spoorwegnet, het korte tijdsbestek om dit te realiseren en het gebrek aan financiering wordt dit plan niet haalbaar geacht. Bron: Spoorwegjournaal Laatst bewerkt door icened200 op 17-10-2023 22:22 |
18-10-2023 10:11:33 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat kan t.z.t. alsnog als er ieder kwartier een IC gaat rijden tussen Bd en Ehv, ik geloof in 2029. Dan zijn de goederentreinen weg en is de spoorlijn aangepast (verbouwingen Gz en Tb) |
18-10-2023 13:27:47 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote De plannen zijn er al héél lang. Het zal vast uitgevoerd worden. De planning voor de werkzaamheden tussen Emmerich - Oberhausen was t/m 2026. |
18-10-2023 14:07:09 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat heeft niks met Emmerich - Oberhausen te maken, maar met de nieuwe aftakking van de Betuweroute bij Meteren en het aanpassen van het spoor tussen Meteren en Boxtel. Inclusief de verdiepte ligging bij Vught. Die projecten en het verbouwen van Tb en Gz zijn inmiddels gestart |
18-10-2023 14:20:01 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Zijdelings heeft het wel met elkaar te maken - zonder het derde spoor is er minder capaciteit voor goederentreinen via de Betuweroute. Prorail geeft nu 2030 als einddatum voor de deelprojecten van PHS Meteren-Boxtel. |
18-10-2023 20:53:02 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Quote Er is zelfs een direct verband. Zo lang als de Duitsers bezig zijn met het 3e spoor, gaat het goederenvervoer via Vl en dus over de Brabantroute. Nu liggen er in deze periode nog 4 goederenpaden per uur per richting. Zie Artikel 8 Besluit capaciteitsverdeling hoofdspoorweginfrastructuur Even naar beneden scrollen voor deze uitzondering. Daarna zakt dat terug tot 2 paden per uur per richting op Bd - Tb Laatst bewerkt door Rsb op 18-10-2023 20:56 |
20-10-2023 01:28:29 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Quote Alleen is die extra IC Ehv-Bd bedoeld als 1e fase naar 4 IC treinen tussen Ehv en Rtd,niet als een verbinding naar Antwerpen |
22-08-2024 16:43:56 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
|
22-08-2024 16:52:16 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
In het begin zal het in sandwichbedrijf zijn, tot ook de stuurstanden operationeel zijn. Maar dat is pas over een aantal jaar. |
22-08-2024 18:59:38 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En ik neem aan ook eerst met BR 186? BR 187 is niet toegelaten in Nederland |
22-08-2024 19:03:43 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
NMBS Reeks 17 is nog in aanbouw (en is niet hetzelfde als de BR187), dus ja, inderdaad met de BR186, en 160 km/u max tot de reeks 17 instroomt. |
22-08-2024 19:50:55 1 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Reeks 17 kunnen we eigenlijk een beetje vergelijken met een potentiele BR148? BR188 (TRAXX3-MS), maar dan voor reizigers. |
22-08-2024 19:57:39 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Baureihe 188 dus 😉 |
22-08-2024 20:03:29 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Officieel is: BR14x voor reizigers (BR146/147/148) BR18x voor goederen (BR186/187/188) |
22-08-2024 23:59:32 | ||
---|---|---|
T-Twente
![]() |
Laatst bewerkt door T-Twente op 23-08-2024 00:06 |
23-08-2024 08:53:08 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Waarom een Duits nummer als het Belgische locomotieven worden? |
23-08-2024 09:09:22 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Het wordt ook een Belgisch nummer, reeks 17. Dat doen de Belgen beter dan wij, die de 186 niet in een Nederlandse reeks hebben ondergebracht... Als het leaseloks worden krijgen ze misschien een dubbel nummer zoals de reeks 28, dat zodra de lease beëindigt wordt, er ook al een 'Duits' nummer op zit |
23-08-2024 11:24:24 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Waarom zouden we de 186 in een Nederlandse nummerreeks moeten onderbrengen? |
23-08-2024 12:06:43 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Omdat al het andere NL-materieel dat ook heeft ..... zeker toen de NS zelf 186's kocht vond ik het heel vreemd dat die geen NL nummer hadden |
23-08-2024 12:15:55 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Zoals de Vectrons het hebben bedoel je? 😀 |
23-08-2024 12:29:04 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
|
23-08-2024 12:42:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Heel simpel, alle lokken in Nederland hadden eigen nummers toen er nog geen UIC / NVR nummer bestonden, die zijn er later wel aan toegevoegd. Nu worden lokken al reeds afgeleverd met een NVR nummer, en het is het veel makkelijker daar gewoon de verkorte variant van te gebruiken als 'roepnaam', dan dat je nog een vreemd nummer bij gaat verzinnen. |
23-08-2024 19:12:22 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
De ICE3neo heeft ook een verkort nummer, net als ICNG. Waarom lokomotieven dan niet? |
23-08-2024 19:25:50 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
ICE3Neo en ICNG zijn treinstellen die uit meerdere bakken bestaan. Een uniek nummer om het gehele treinstel mee aan te duiden kan administratief handig zijn. Een locomotief is één voertuig dus daarbij is er niet echt een voordeel aan het gebruik van een intern administratief nummer als (een deel van) het EVN hier ook geschikt voor is. Laatst bewerkt door AlexNL op 23-08-2024 19:27 |
23-08-2024 23:12:18 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is in Europa al vele jaren de gebruikelijke manier om verkorte nummers te maken van het verplichte UIC/NVR. |
24-08-2024 05:24:48 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De ICNG 3101 zou daarmee de 4601 001 hebben geheten, als voorbeeld. |
24-08-2024 09:16:55 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
We kunnen een eindeloze discussie gaan voeren over nummer systemen en voordelen en nadelen gaan verzinnen, of iets 'gewoon' of 'vreemd' gaan betitelen. Allemaal zinloos. Het is een keuze. En de NMBS heeft de keuze gemaakt om het klassieke reeks nummer te handhaven. |
24-08-2024 11:11:58 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
En als dat bij hun al zolang werkt,waarom zou je het dan gaan veranderen ? |
24-08-2024 11:47:15 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Het EVN/NVR is altijd leidend (juist bij grensoverschrijdende voertuigen). En wat voor eigen nummer een NS, NMBS, DB etc. er aanhangt is weinig relevant, dat is in feite alleen voor de interne systemen. Railwiki heeft vrij netjes omschreven over het hoe en wat... Laatst bewerkt door selivio op 24-08-2024 11:48 |
24-08-2024 12:50:39 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Rijdt die extra IC Ehv-Rtd dan tot Rtd? of gaat hij dan aan een andere trein of ICd gekoppeld worden? |
24-08-2024 13:22:26 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Al die busjes hebben een wettelijk kenteken, maar om het wat makkelijker te maken heeft het opperhoofd van de schilders met een penseel alle busjes voorzien van een vlootnummer zodat ie makkelijker kan onthouden van wie welk busje is. Hartstikke handig, maar voor de RDW of de Politie heeft het geen enkele betekenis, en ben je er vrij in hoeveel nummers je ook op die busjes wilt schilderen :)
Zo'n nummer word uitgegeven wanneer een voertuig, of voertuigserie ingeschreven word in het register, dat zal bij nieuwe treinen al ergens gebeuren in het ontwerp en toelatingstraject.
Uiteindelijk is dat het enige officiële nummer, alle andere nummers (zoals bijv 2800 op de NMBS Traxxen) is puur intern, en gelijk aan de nummers van de schilder hierboven. Op een internationale wagenlijst worden dus ook louter de NVR nummers gebruikt.
Laatst bewerkt door thom op 24-08-2024 13:25 |
24-08-2024 13:23:18 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
@Gydo Gekoppeld aan de huidige 900 (ben even kwijt of het nummertje verandert) Laatst bewerkt door JothamvW op 24-08-2024 13:23 |
24-08-2024 13:30:39 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
In drgl 2025 wordt dat de 1800. Tenzij dat nog verandert ten opzichte van de adviesaanvraag ivm TSBs op de HSL? Laatst bewerkt door Dionysusnu op 24-08-2024 13:31 |
26-08-2024 19:24:32 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Kwam toevallig een zinnetje tegen bij de NMBS:
Geen idee of ze helemaal afstappen van de zones, maar voor internationale reizigers in iedergeval wel. Nu mag je na aankomst in Brussel de hele verdere dag met hetzelfde kaartje onbeperkt binnen de zone rijden. Vanaf december zal je losse kaartjes moeten kopen. |
28-08-2024 22:04:53 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Onbeperkt? Volgens mij mag je maar 1 rit maken:Vanuit het ene Brusselse station naar het andere Brusselse station |
29-08-2024 07:48:57 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Dus binnen dezelfde zone de hele dag onbeperkt. Ligt je vertrek station in een andere zone dan je aankomststation, dan mag je dus slecht 1x de reis maken tussen de verschillende zones. |
29-08-2024 22:26:48 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Ja,zie het op de site.Verrassend,dan zou je dus voor 2,50 onbeperkt met de trein door Brussel kunnen rijden. |
30-08-2024 06:59:41 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Mij werd het door een conducteur in Antwerpen uitgelegd dat dit een enkele reis betrof. Dus met een kaartje Rotterdam - Antwerpen Centraal, mag de wel van Antwerpen Centraal naar Antwerpen Zuid reizen, maar niet van Antwerpen Zuid naar Antwerpen Centraal. Dat laatste sluit namelijk niet aan op je ticket vanuit Rotterdam. |
30-08-2024 19:01:34 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Dat klopt,want dat is ook precies wat treinhobby zegt,alleen met een ticket van en naar een station in 1 zone mag je onbeperkt reizen,buiten de zone geldt als een enkele reis |
30-08-2024 21:53:41 | ||
---|---|---|
DovaModaal
![]() |
Dat klopt niet, en dat is ook niet wat treinhobby zegt en op de website staat. Met dat kaartje Rotterdam - Antwerpen kun je eenmaal de reis doen naar zone Antwerpen (Centraal, Zuid of nog elders), en daarna onbeperkt die dag reizen binnen zone Antwerpen, dus bijvoorbeeld tienmaal van Centraal naar Zuid en terug. Tot december nog. |
17-09-2024 16:46:06 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Vanaf 7 oktober staat de snelle IC Brussel (9500 serie) in de reisinformatie opgenomen tussen Brussel en Lelystad, drie ritten per dag op maandag t/m vrijdag. Terug slechts één rit die in Lelystad begint, de andere beginnen in Amsterdam (LM vanaf Wgm) en Rotterdam (LM vanuit Lls maar trein staat dan enige tijd in Rtd GDST voor de rest van de rit). Trein is niet toegankelijk voor binnenlands gebruik. |
17-09-2024 16:54:13 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Op 7 oktober begint inderdaad het commerciële proefbedrijf met reguliere reizigers voor de ICNG. |
17-09-2024 22:01:57 | ||
---|---|---|
ChielB.
![]() |
Gaat het I11 materieel wat ingezet wordt naar Nederland nog een speciaal uiterlijk krijgen? |
19-09-2024 13:50:03 | ||
---|---|---|
NLRob03
![]() |
Weet iemand ook of je als reguliere reiziger tickets kan kopen voor het comerciële proefbedrijf? |
19-09-2024 17:41:29 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Aannemelijk mag je vanaf 7 oktober mee met een gewoon internationaal ticket naar Antwerpen of Brussel? Wel slim dat ze ICNG in een nieuwe extra serie gaan beproeven, als het dan mislukt kun je de serie zo weer opheffen zonder dat de gewone IC Brussel direct in het honderd loopt |