25-09-2019 19:41:28 | ||
---|---|---|
Z2N
![]() |
Je kan ervan uitgaan dat nu er een verdrag getekend is, de werkzaamheden op korte termijn weer hervat gaan worden. Doorgaan zolang niet zeker is of en wanneer de faciliteiten gebruikt mogen worden zorgt voor extra kosten. |
25-09-2019 19:55:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De gebouwtjes in Asd en Rtd zijn al heel lang klaar, maar de inrichting komt pas als een datum bekend is. |
25-09-2019 20:21:19 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ok, het gebouw in Rtd zit dus in het stationsgebouw zelf en de hekken die op het perron staan zijn om reizigersstromen te scheiden? |
25-09-2019 20:37:10 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik zou gewoon nog even een dikke maand wachten, want het kan nog steeds alle kanten op gaan met die gekke B.Johnson![]() |
![]() |
advertentie |
25-09-2019 21:18:53 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Zeg maar Boris J. %08% |
25-09-2019 22:15:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, het perron wordt in twee helften gescheiden als de Eurostar eraan komt. De helft voor de gecontroleerde reizigers naar Londen, de andere helft voor ongevisiteerden naar Brussel. |
26-09-2019 11:05:50 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Quote Precies, er zit alleen een goederenpad dat om .14/.44 vertrekt uit Amf ri Ut, maar die zou ook om .13/.43 weg kunnen. Dat geeft 5 minuten overkruistijd met de aankomende 11600. |
26-09-2019 12:32:10 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Of de rijtijd Hvs-Amf terugbrengen naar het huidige van 12 minuten, zodat er om :49 aangekomen wordt door de 11600. |
26-09-2019 20:49:22 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Deze drgl is nog niet geheel correct, want in Apd aankomen op .48 betekent een conflict met de vertrekkende 1600 bij Apda ![]() |
26-09-2019 21:53:19 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Er wordt in tienden gepland nu he, dus je hebt best kans dat de 30400 om x:47:06 Apda passeert terwijl het vertrek van de 1600 uit Apd om x:47:54 is. In die tussentijd moet de rijweg wel ingesteld kunnen worden, zelfs met het omlopen van een aantal wissels. Laatst bewerkt door dennistd op 26-09-2019 21:54 |
26-09-2019 23:06:02 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Die rijweg ligt er binnen 15 seconden wel in als de laatste gezamenlijke wisselsectie is vrijgereden. De trein komt alleen pas in beweging na het vertrekproces. |
26-09-2019 23:40:28 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Dat lijkt me logisch. Maar wat ProRail betreft kan de trein vertrekken als het sein veilig komt, dat NS vervolgens een tijdverslindende vertrekprocedure heeft hebben zijn niks mee van doen (tenzij er wat achterop komt natuurlijk %08%) Laatst bewerkt door dennistd op 26-09-2019 23:40 |
27-09-2019 01:35:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Want, de insteek van NS is toch om te vertrekken juist op het moment van het verspringen van de minuten wijze ? Het vertrekproces zit daar voor immers. |
27-09-2019 01:55:04 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteMisschien denkt men dat wel, maar zo rekent ProRail niet |
27-09-2019 08:31:59 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Misschien toch maar weer eens toe naar uitwisselingen van personeel en verplichte stages om aan elkaars bedrijfscultuur te wennen?%02% |
27-09-2019 08:43:41 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Helaas je gaat niet door voor de koelkast, we vertrekken op de seconde. |
27-09-2019 08:45:42 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Het sein behoort ongeveer 50 seconde voor vertrek uit de stand stop te komen. |
27-09-2019 09:59:04 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Waar het kan komt een (bediend) sein ongeveer 50 seconden voor vertrek veilig. Dat is meestal niet zo als er een overweg op korte afstand achter ligt omdat die dan onnodig lang gesloten is voor het wegverkeer. |
27-09-2019 11:20:55 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Het is toch zo dat de rijweg een minuut voor vertrek wordt ingesteld. Afhankelijk van wat er dan achter het sein ligt heb je dan na 10 seconden maar soms ook langer "veilig" |
27-09-2019 11:22:41 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Soms zijn er beveiligingstechnische ingrepen doorgevoerd om het sein "tegen te houden" en soms wordt de ARI-overwegtimer gebruikt. |
27-09-2019 12:31:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja, als een trein om 13:03 behoord te vertrekken, dan vertrek je toch als de seconde wijzer op :00 springt en de minuten wijzer van :02 naar :03 springt? |
27-09-2019 18:01:24 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Tenzij een trein om 13:03.18 hoort te vertrekken. Of om 13:03.54 |
28-09-2019 18:25:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor wat 't waard is: Zwolle Stadhagen is (althans nu) in de dienstregeling 2020 opgenomen. |
28-09-2019 19:45:00 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Of het daadwerkelijk ook doorgaat is nog afhankelijk van het onafhankelijk onderzoek dat heeft plaatsgevonden tijdens de test-14-daagse. Ook de zo gewenste "nachttrein" op zaterdag staat er al in, maar dat is weer afhankelijk van de financiering. En wie vind dat dat de dienstregeling wat apart is, dit is gedaan om beide ritten (Es-Zl-Es) met 1 compositie te kunnen rijden en eventueel bij gebrek aan succes makkelijk uit de diensten te kunnen schrappen... |
29-09-2019 00:45:29 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Quote Klopt,zowel in Oisterwijk,Rijen als Dorst heeft men volop geklaagd over de trillingen,naast de 1100 wil men ook dat het goederenvervoer langzamer rijdt |
29-09-2019 10:10:49 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Klagen is 1, maar worden ook de vastgestelde normen overschreden? |
29-09-2019 11:24:21 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Opzich al best opvallend dat men er nu schijnbaar ineens last van heeft,voorheen is zulk nieuws n.l. nooit naar buiten gekomen. Dat is (als t recent is gaan spelen) wel vreemd,om nu te klagen over allerlei treinen die al heel lang over die spoorlijn rijden %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
29-09-2019 11:47:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, als de snelheid van treinen wordt aangepast, is het in ieder geval geen kwestie van "zomaar ineens". Daar moeten jaren van onderzoek aan vooraf zijn gegaan, en er moet daadwerkelijk iets aan de hand zijn. |
29-09-2019 13:37:17 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De klachten in Dorst en Rijen zijn sterk toegenomen toen de 1100 naar Eindhoven werd doorgetrokken. Daardoor kon vrij zeker de hinder worden gekoppeld aan het gebruik van de twee TRAXX-en per passage. Op deze zandgronden staan de huizen op staal gefundeerd, dat wil zeggen: zonder heipalen meteen op de vaste zandgrond. Met name bij de overwegen worden veel trillingen doorgegeven aan de ondergrond en dat is natuurlijk ook de plek waar vaak veel huizen staan. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-09-2019 15:00:16 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteZijn die normen nog niet (weer) in discussie? |
29-09-2019 15:19:48 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
In Dorst barst het van de geluidsschermen, maar dat zal wel niet helpen tegen trillingen. |
30-09-2019 00:28:31 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
https://www.bd.nl/tilburg-e-o/intercity-remt-af-om-trillingen-bij-oisterwijk-rijen-en-dorst-weg-te-nemen-actiegroepen-krijgen-hun-zin~a0c118d6/ Dit is het bericht in het Brabants Dagblad van 18 sep |
30-09-2019 12:04:14 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Waarschijnlijk is dit weer een slecht stukje journalistiek, maar als het wel klopt, hebben alle Traxxen 'onronde' wielen? Die apparaten kunnen toch met prioriteit naar de kwb als daarmee het probleem verholpen is? |
30-09-2019 12:14:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, als je wielen in aanraking komen met betonnen platen, dan willen ze wel onrond worden![]() Ik denk dat hier van een ernstig geval van klok en klepel sprake is. Kennelijk vormt de overweg in de baan een dermate hard punt dat de locs met een klap uit hun kadans worden gehaald. En die stoot zal de trilling wel veroorzaken, denk ik. Dat het effect van zo'n stoot bij hogere snelheden zowat kwadratisch oploopt, hoort wel bij dat beeld (en maakt het logisch dat de snelheid een beetje verlaagd wordt). |
30-09-2019 17:21:48 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Het probleem met geluidstrillingen werd ook al besproken in de programma De Monitor (NCRV - KRO): https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendingen/treintrillingen Wat jij weergeeft zie je uitgelegd door een medewerker van Pro Rail vanaf 11:48. Twee Traxx locomotieven met een aslast van 21 ton veroorzaken bij 140 km p/u maximaal trillingen. Het wordt hoog tijd dat de ICNG gaat instromen. ![]() Laatst bewerkt door icened op 30-09-2019 17:24 |
30-09-2019 17:51:03 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Geven ze bij 160 minder trillingen dan bij 140? Harden rijden dan maar! |
30-09-2019 18:31:54 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Foutje!Er wordt maximaal met 140 km p/u gereden op de Brabantroute. En dan zijn er geen "maximale" trillingen. Soms is het niet eens simpel om goed Nederlands te schrijven. ![]() |
30-09-2019 20:40:45 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Tja, ik blijf het toch zeggen vrij naar een reclame. Een 186 is en blijft natuurlijk een machine met een relatief hoog onafgeveerd gewicht. Daar hebben ze niet alleen daar, maar ook op de HSL last van. Jeanne Kok |
30-09-2019 23:05:34 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja, technologisch gezien ga je terug naar de tijd van de 1200... maar omdat dat zesassers waren hadden die weer een veel lagere aslast |
01-10-2019 10:33:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik zie dat een Traxx een tonnetje of 80-85 weegt, dan bedenk ik mij dat een 1700 ook 86 ton weegt en eveneens een vierasser is dus eigenlijk verschilt dat niet zoveel. Dan heb ik nog het idee dat bij een Traxx de lomotiefkast afgeveerd is met luchtvering als weleens een losse lok zie remmen en daarna de kast zie nadansen ![]() Laatst bewerkt door thom op 01-10-2019 10:35 |
01-10-2019 11:59:54 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Toch hoeven Traxxen niet te trillen, gisteren kwamen twee Captrain Traxxen in dubbeltractie met een VTG kolentrein ri Em over de BR. Je hoorde die trein nauwelijks, laat staan dat ik trillingen voelde. Daar rijdt men wel niet harder dan 100km/h. |
01-10-2019 12:32:28 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De trillingen zijn dan ook specifiek bij o.a. overwegen en en andere stukken waar het spoor er niet volledig vlak bij ligt. Bij 100 km/u zijn daarnaast de hoeveelheid trillingen excessief minder, vandaar dus dat voor de NS Traxx-en een dienstregelingssnelheid van maximaal 115 km/u gaat gelden. Daarmee zouden de meest hinderlijke trillingen tot het verleden moeten horen. Daarnaast heeft de sandwich-configuratie een Traxx voor én achter. Daarmee is er een heel ander krachtenspel dan bij één (of twee) locs voorop. De onafgeveerde massa van de Traxx is een stuk hoger dan die van een 1700 (ondanks dat een 1700 zwaarder is) door de ophanging van de motoren. Laatst bewerkt door mtlx op 01-10-2019 12:33 |
01-10-2019 12:39:23 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Als ik goed begrijp gaat de 1100 met traxx 160 km/u op de hsl tussen Rtd en Bd en daarvoor en daarna max 115 km/u. Dus op de hsl sneller en daarbuiten langzamer, kan je beter met ICM of VIRM gaan rijder en dan via Dordt |
01-10-2019 12:44:26 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Enkel tussen Breda en Tilburg zal de lagere snelheid gelden. Dit is reeds opgenoemd in dit topic. |
01-10-2019 12:52:16 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
En in Oisterwijk. |
01-10-2019 12:53:21 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Kan dit ook in het Traxx topic ofzo? |
01-10-2019 20:17:13 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Wordt die dienstregelingsnelheid alleen als 'gedragsregel' ingevoerd of gaat die ook beveiligingstechnisch afgedwongen worden? En in het eerste geval, mag er sneller worden gereden om vertragingen in te lopen? |
01-10-2019 20:38:51 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Ik vind 'm heel mooi bedacht, da's nog eens concurrerend met de auto (ANWB routeplanner geeft Apd-Ww in 1:03 zonder oponthoud) Doet denken aan de drgl van 30 jaar geleden toen er ook 1x per uur een sneltrein Apd-Zp reed ongeveer in het patroon dat Arriva nu ook gaat doen (maar dan een half uur verschoven). Weet zo niet meer of die nou doorreed naar Ww of naar Hgl. Toen werd er om .19 gekruist te Apd. Overigens verdenk ik Arriva er stiekem van dat hun hoogste motivatie niet is om kortere reistijden te bieden, maar om een omloop uit te sparen%06% |
01-10-2019 20:39:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Als je iets voor 1 materieelsoort wilt afdwingen, gaat dat niet in de beveiliging. Los van het feit dat als je met afdwingen ook afdwingen bedoelt ![]() |
01-10-2019 20:41:00 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Beveiligings technisch wordt een heel moeilijk en dus duur geval. Zelfs ETCS gaat per 10 km stappen. Dus wordt het een ^simpele^ aanpassing van de snelheid in de Drgl, en tsja wat doen we als de Mcn zich er niet aan houd of er vertraging is? Je stelt vragen waar de techneuten die iets aan trillingen doen niet over gaan of over nadenken%02% Laatst bewerkt door cuneo56 op 01-10-2019 20:42 |
01-10-2019 20:44:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het hulpmiddel zou kunnen zijn een snelheidsbord dat alleen voor Traxxen geldt![]() |
01-10-2019 20:51:46 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Ik zal de laatste zijn die zal pleiten voor het technisch afdwingen van deze snelheid, echter zolangzamerhand krijg ik het idee dat sommige mensen bij 'het spoor' heel zenuwachtig worden van dingen die niet technisch afgedwongen kunnen worden. Maar dat gaat hier blijkbaar iet gebeuren, dus ik ben gerustgesteld %02% |
01-10-2019 21:01:05 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Quote Niet belangrijk voor deze discussie verder, maar ik meen dat ETCS per 5 km/h-stappen gaat. |
08-10-2019 09:31:01 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Volgens HAFAS gaat de 2100 te Gvc keren in 6 ipv 5 minuten. Om de overstap in Ledn te behouden, vertrekt de 2400 1 minuut eerder uit Shl. Zijn de normen voor opvolgtijd te Shl gewijzigd? De 2400 vertrekt hiermee namelijk 2 ipv 3 minuten na de 9200 over hetzelfde spoor. |
![]() |
advertentie |
08-10-2019 10:54:42 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dat wordt inderdaad 2 minuten na elkaar vertrek te Shl. De rest van de series daar in Shl behoudt 3 minuten. |
08-10-2019 11:21:31 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Wel opvallend, de rijtijd Shl - Ledn is 15 minuten maar wordt al jaren gepland op 16. De andere kant op is wel 15 minuten. De 2400 en 3300 zouden hun vertrektijd van .43 en .46 kunnen behouden, en dan resp. om .58 en .07 in Ledn arriveren. |
08-10-2019 11:24:37 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Intern is er over de traxx snelheidsverlaging nog niets gecommuniceerd aan de machinisten. Technisch kan het niet afgedwongen worden met ATB. En een dienstregelingssnelheid rijd je alleen als je op tijd bent, met vertraging mag je gewoon baanvaksnelheid/maximale materieelsnelheid rijden. Of dat hier ook zo zal zijn ligt denk ik aan de persoon die deze deal heeft gemaakt met prorail/gemeente en in hoevere deze op de hoogte is van regelgeving. |
08-10-2019 11:31:31 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Hoe wordt/werd de snelheidbeperking van 25 of 30 km/h van geduwd materieel in Asd afgedwongen dan? |
08-10-2019 11:56:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet, althans niet als je de regelgeving iets anders vindt dan afdwingen. |
08-10-2019 12:12:37 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
De 25 regel in den beginne van de 9-baks sandwich was opgenomen in de regelgeving, net als loc in opzening toen ook moest buiten inzetgebied en omleidingsroutes. Asd is nog steeds opgenomen in Lokale regelgeving, net als SGMM in Ledn sp 1/2. Je bent als mcn dus verantwoordelijk en verplicht dit uit te voeren. Het geen wat nu alleen in de media staat gaat over aanpassen dienstregelingssnelheid, ik heb nog niets gelezen over aanpassen van de regelgeving voor het baanvak. Want het zal in lokale regelgeving baanvak komen, niet in mat regelgeving kijkend naar Bds-Icr-1700 Asd en SGMM Ledn. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 08-10-2019 12:14 |
08-10-2019 17:10:12 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Plaatselijke regelgeving die hoort bij de wegbekendheid. |
08-10-2019 21:49:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Volgens mij heeft een trein een dienstregeling snelheid en een inhaalsnelheid, de laatste is de maximum toegelaten snelheid die je mag rijden als je vertraagd bent. Als je die voor dat stuk omlaag brengt dan mag jij regelgeving technisch niet harder. |
08-10-2019 22:05:43 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Inhaalsnelheid kent NS al jaren niet meer. |
08-10-2019 22:18:40 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Dat klopt , maar de lagere snelheid geldt alleen voor de 1100 serie. |
09-10-2019 11:46:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat kan, maar dan verlaag je toch alleen van de 1100 de inhaalsnelheid? Die hangt aan de dienstregeling van een treinnummer. Laatst bewerkt door thom op 09-10-2019 11:47 |
09-10-2019 14:44:59 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Dat helpt niet, want hoe borg je dan dat elke Mcn zich hieraan houdt? En als de trein te laat is zou dat betekenen dat hij wel harder mag. |
09-10-2019 14:48:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daarom zeg ik ook, de inhaal snelheid verlagen, dan mag je dus niet harder dan die voorgeschreven inhaalsnelheid. En hoe je dat borgt? Er rijden dagelijks goederentreinen door het land met 80/95 als snelheid, die krijgen ook gewoon ping 140 op de ATB... Daarnaast is er ook geen veiligheids risico als je die snelheid overschrijft, bij die goederentreinen wel. Laatst bewerkt door thom op 09-10-2019 14:51 |
09-10-2019 20:03:00 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Plaats je bij die overweg toch gewoon een flitspaal voor de treinen... %08% |
09-10-2019 21:26:48 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Je lacht maar er wordt op snelheid van treinen gecontroleerd met laser |
09-10-2019 23:07:06 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Niks nieuws. Al in de jaren twintig van de vorige eeuw werden snelheidsmeters ingebouwd in het spoor op een willekeurige plaats, en een periode later weer op een andere plaats. En je was als machinist redelijk de sjaak als je te snel had gereden. Hoewel de machinist ook op tijd diende te rijden en geen onnodige vertraging mocht veroorzaken (ook seinhuiswachters niet!![]() En net als bij defensie had je voertuigen die zelf graag snelheid leken te willen maken, maar je had ook materieel uit dezelfde serie dat niet vooruit te branden was. |
10-10-2019 23:43:53 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Dat is toch echt iets anders de V-max van die goederentreinen is 80/95 km/h, daarnaast kan de inhaalsnelheid niet lager zijn dan de dienstregelingsnelheid en bijkomend probleem is dat de inhaalsnelheid niet meer bestaat. |
11-10-2019 00:47:10 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat NS het dan blijkbaar niet meer hanteert naar zijn machinisten wil nog niet zeggen dat het niet meer bestaat toch? In aanschrijvingen van NS staan de snelheden nog gewoon dubbel genoemd namelijk. Voor het betreffende stuk de inhaalsnelheid en dienstregeling snelheid naar beneden halen, dat kan men gewoon in de plansystemen. Je moet mij ook even uitleggen wat er anders aan is dan bij een goederen trein? |
11-10-2019 06:40:34 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Een drgl wordt gewoon gepland met een inhaalsnelheid dus dat NSR er al jaren niet mee werkt herken ik niet en ik ben benieuwd waar die zo stellige bewering zijn grond heeft. |
11-10-2019 07:26:21 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
QuoteHoe wordt die vmax van 80-95 km/h afgedwongen? Laatst bewerkt door mdeen op 11-10-2019 07:26 |
11-10-2019 08:49:09 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteAlleen de goederen vervoerders werken in Donna met inhaalsnelheden. Reizigers vervoerders doen dat niet in Donna. En dat geldt al jaren. |
11-10-2019 09:24:57 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Excuses, zie het inderdaad nu ook.... Zit zelf aan de goederenkant inderdaad %08% |
11-10-2019 12:05:13 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Al eerder is hier gemeld dat >afdwingen< alleen gebeurt door treinbeïnvloedingssystemen, zoals ATB, en dat er dus geen sprake is van afdwingen. Ook bijvoorbeeld de L en H seinen voor goederentreinen dwingen niets af. De ATB geeft gewoon de code die hoort bij de stand van het sein. De machinist weet waaraan hij of zij zich te houden heeft. |
11-10-2019 17:26:34 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Met de intrede van ETCS en daarbij de STM-ATB is het mogelijk de V-max. te bewaken. Voorbeeld als je bij een SoM in een Traxx loc 100 km/h als V-max invoert zal de STM-ATB "groen 10" tonen in de DMI bij code 130 en 140/160. |
11-10-2019 20:00:48 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Som - Start of Mission - het invoeren van een "Maximum Train Speed", is dat niet voor het hele traject, bijvoorbeeld wanneer je een wagen bij je hebt die niet sneller mag? Er bestaat een "Temporary Speed Restriction" (TSB?) en een "Axle load speed profile" bij ECTS. Wanneer je onder STM-ATB rijdt, zou je toch nog steeds een aantal balises kunnen neerleggen die zoiets afdwingen? |
11-10-2019 20:31:34 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Mag ik een tijltje%04%. Het is niet eens mogelijk als er weer eens een wind beperking is op de Moerdijkbrug van de HSL deze enkel tot die brug te beperken. Die geldt dan voor de hele zuid sectie. Enige vooruitgang is geweest dat bij opening van de HSL zuid deze zelfs voor het hele stuk ( Grens - Hoofddorp ) gold en dat dat na een jaar of zo gewijzigd werd! |
12-10-2019 00:49:44 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Nou, ik heb een leerboek uit 2011, daar staan deze mogelijkheden in. En de bijbehorende figuur geeft duidelijk aan dat het slechts delen van het traject betreft. Laatst bewerkt door waalkade op 12-10-2019 00:55 |
14-10-2019 06:38:32 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Exact waar ik op doel. Of een IC Direct nu 95 moet rijden of een goederentrein, dat is voor de machinist verder exact hetzelfde. Hij krijgt een dienstregeling met zijn dienstsnelheid en daar hoort hij zich aan te houden. |
14-10-2019 07:16:12 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
@Capt_Molo, Op Utrecht vertrekt nu de intercity naar Nijmegen (07.09) 2 minuten na de ICE (07.07). Het gebeurt nu ook al 2 minuten achter elkaar te vertrekken. |
14-10-2019 14:17:04 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Dat wordt wel een spannend verhaal dan als ik ICD dienst heb mag ik volgens mijn dienstregeling snelheid namelijk overal 160 %08% Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 14-10-2019 14:17 MCN ASD |
16-10-2019 07:01:24 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote En hoe gaat dat als je straks een dienstregeling krijgt waarop staat dat je tussen Breda en Tilburg maar 100 mag rijden? |
16-10-2019 09:21:55 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Dan staat dat keurig op het dienstkaartje vermeld dat tussen Bd en Tb de dienstregeling snelheid 100 km/h is. |
16-10-2019 10:17:47 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Quote Klopt, zelfs met leeg mat waarmee je nooit op de HSL rijdt krijg je soms van prorail een dienstregelingssnelheid van 160. Maar ook bijvoorbeeld vele sprinterseries liggen er allemaal in met 140, terwijl je met een SGMM rijdt die maar 120 mag. Ooit wel is bij planning nagevraagd, verhaal is dan dat de tijden wel aangepast zijn maar de dienstregelingssnelheid niet naar gekeken wordt. |
16-10-2019 18:05:05 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat is dan lekker als je een nieuwe mcn krijgt op voor hem onbekend mat en traject die zich keurig aan de dienstregelings snelheid gaat houden,omdat dat z'n "enigste" houvast is ![]() Effe serieus,maar buiten het feit om dat dat raar is,is dat toch ook nalatig en evt gevaarlijk ? Als er ergens soms wel is "teveel dingen" met regels en "correcte oplossingen" word dicht getimmerd,dan is dat wel op het spoor om een "gevaarlijke situatie" voor te zijn,en dat laat men dat soort dingen gewoon voor wat t is ? ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
16-10-2019 19:10:56 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteOnbekend materieel en onbekend traject zal niet gebeuren. Want de machinist weet zelf donders goed of hij al dan niet bevoegd is. |
16-10-2019 21:26:06 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Een mogelijkheid om de snelheid omlaag te brengen is met L-A-E borden. Maar dan geld dat wel voor alle treinen. |
16-10-2019 21:48:40 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Valt het niet te regelen met borden van het seintype 282? |
16-10-2019 23:41:24 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Dat is een advies. Daar dwing je niets mee af. |
16-10-2019 23:50:07 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Waarvandaan komt toch die wens om alles maar af te dwingen? Stel jezelf eens voor op de bok van een TRAXX, en stel je voor dat je te horen hebt gekregen dat je een minuut meer rijtijd krijgt en dat je dan even vaart mindert bij Dorst, Gilze Rijen en Oisterwijk. Ga je dat dan om één of andere reden niet doen of zo? Tot nu toe is er in de ATB geen remkurvebewaking, dus je kunt ook niet remmen na een remopdracht en dan door een rood sein kachelen. (Jaja, ik weet dat er ATB vv is, maar daar gaat het niet om). Zo kan ik nog wel wat zaken noemen waar je als vakman/vrouw op de bok toch nog zelf verantwoordelijk voor bent! Gelukkig wel. %02% Laatst bewerkt door sjoerd op 16-10-2019 23:51 |
17-10-2019 14:35:07 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
![]() |
Quote Automatisme, hetzelfde zie of zag je bij het stoppen (of doorrijden) op Almere Buiten met de 2400. Gebeurde regelmatig dat machinisten vergaten te stoppen en afhankelijk van de richting kan je in Lelystad eindigen en terugreizen. Is ook menselijk, maar wel vervelend Dat kan ook gebeuren met die snelheidsverlaging. Met ander materieel mag je er snelheid X, maar daardoor vergeet je even die verlaging voor TRAXX. Is niet perse vervelend voor reizigers (die zijn juist eerder op bestemming), maar wel voor die omwonenden waarvoor die verlaging is ingesteld. Ben overigens niet voor of tegen het afdwingen, probeer enkel die andere kijk op de situatie te geven ![]() |
17-10-2019 17:50:11 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Er zijn nog 2 opties over : 1: De Mcn informeren via de IAM/TSB publicatie 2: Een nieuw lokaal voorkomend snelheidsverlaging/verhogings bord plaatsen met eventueel een onderbord geldt alleen voor NSR Traxx locomotieven (En aanpassing in het seinenboek) ![]() Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 17-10-2019 17:51 MCN ASD |
17-10-2019 22:37:56 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En ik blijf de heren en dames machinisten vertrouwen. %02% |
17-10-2019 22:38:14 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
Nu ook de dienstregeling van de internationale treinen in Hafas staat kwam ik tot de ontdekking dat de 20000 en 31100 in Ah meestal tegenover elkaar worden gezet op spoor 4. Dat betekent dat de 31100 dan telkens op geel-knipper binnen moet komen. Of zou men de 20000 na binnenkomst wegzetten op spoor 23 en daar zodra de 31100 weg is weer vandaan halen? |
17-10-2019 23:01:29 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De RE19 lijkt aan te komen op 6a en te vertrekken van 4. Dan moet er dus wel gerangeerd worden via spoor 23 (het middenspoor tussen Ah-Nm en Ah-Ed). Overigens is de RE19 flink uitgebogen richting Arnhem om achter de 30700 aan te gaan. Alleen dat is ook in het weekend zo, terwijl er dan (in het pad van de 30700) zeker 4 minuten eerder aangekomen kan worden in Ah. Jammer dat deze reistijdwinst niet gepakt wordt. Laatst bewerkt door dennistd op 17-10-2019 23:07 |
17-10-2019 23:07:26 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Op de momenten dat de RE19 aankomt op 6a is de 6600 die om :04 aankomt aangekomen op 7, gebruiken de 3600 en 7600 spoor 8 en de 3000 en 3100 spoor 9. Laatst bewerkt door JothamvW op 17-10-2019 23:08 |
18-10-2019 05:30:37 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Waarom wordt dit eigenlijk aangepast t.o.v. nu, het keren op 6b is toch geen probleem ?%03% |