01-02-2022 22:25:15 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Vervoerder VIAS reed vandaag eigenlijk een best prima dag. Alleen wat kleine vertragingen en verder geen uitval. Link Kaartverkoop is alleen online mogelijk nu. Kaartautomaten zijn er nog niet in Arnhem & Zevenaar en personeel heeft nog geen apparatuur om kaartjes te verkopen en te controleren. Laatst bewerkt door moderator op 24-04-2022 11:09 |
02-02-2022 18:30:15 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Ik heb van zowel VIAS en ns international personeel tehoren gekregen dat zolang er geen kaart automaat in Arnhem is je gratis mee mag toch Emmerich en er niet gecontroleerd word. Sla je slag zou ik zeggen Laatst bewerkt door pascalgerr op 02-02-2022 18:30 |
02-02-2022 23:23:54 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Staat er al een werkende Ci-Co / Chippaal in Emmerich? En in Elten en Praest? |
02-02-2022 23:40:28 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ik was op 3 januari nog in Elten en daar was toen niets te zien. Hoewel de NS-website al OV-chipkaarttarieven aangeeft, was er op andere websites (bijv. www.treinenweb.nl) aangekondigd dat het vanaf maart mogelijk zou zijn om met de OV-chipkaart te reizen. Dus tenzij de situatie met Abellio/VIAS roet in het eten gooit verwacht ik dat er op de drie stations binnenkort gewerkt gaat wroden. |
![]() |
advertentie |
02-02-2022 23:45:02 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
Deze staan er nog niet. De plaatsing ervan is vertraagd tot maart: Overigens heb ik vandaag nog de nodige treinen met Abellio logo's erop zien rijden in NRW. Met name de FLIRT3-XL treinstellen van de S-Bahn Rhein/Ruhr rijden veelal nog rond met Abellio erop. Binnen in de treinen is zelfs helemaal niets veranderd. In de RE19 werd bij binnenkomst in Arnhem ook nog gewoon "Abellio sagt Tschüss und bis zum nächsten Mal" omgeroepen 😜 |
02-04-2022 20:37:47 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Voor de liefhebbers staan er inmiddels VRR-automaten in Ah en Zv! |
02-04-2022 20:50:19 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Al een paar weken. |
02-04-2022 20:58:48 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Betekent niet dat het niet gemeld mag worden toch? ;) |
02-04-2022 21:14:13 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Zeker wel, maar het was hier al eerder gemeld. Laatst bewerkt door train85 op 02-04-2022 21:14 |
02-04-2022 21:15:21 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Wanneer dan? Want ik zag het niet staan (vandaar mijn melding) |
02-04-2022 21:40:48 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Al een paar weken? Sinds vorige week ;) |
03-04-2022 01:16:35 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
En de chippalen in Emmerich? |
03-04-2022 01:49:50 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Quote Dan zou die in de stationshal op een heel andere plek moeten staan als de vorige. Van de week stond er in de stationshal op de plek van de oude automaat nog niks en gister avond is die me ook niet opgevallen dus ik heb m'n twijfels. Ik ga maandag wel weer eens kijken als ik op Ah ben. Groetjes Michiel |
03-04-2022 08:20:31 | ||
---|---|---|
DaanICNG
![]() |
Quote Die staan er nog niet, althans maandag. |
03-04-2022 08:21:31 1 | ||
---|---|---|
DaanICNG
![]() |
Quote Staat exact op de zelfde plek. Had hem 2 weken geleden al gezien. |
03-04-2022 08:38:30 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Haha ja klopt. Ze staan echt op dezelfde plek. Ben trouwens wel nog steeds benieuwd waar ik op Somda had kunnen lezen dat ze er al weken staan, want dan kan mijn dubbele bericht en deze (wellicht) dubbele discussie weer verwijderd worden. |
03-04-2022 10:10:54 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Ook wel leuk om te melden dat de nieuwe automaten ook Nederlands kunnen en nog 7 andere talen en naast de automaat is een stempelautomaat aanwezig. |
03-04-2022 17:16:26 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Ze staan op de plek waar ook de abellio automaat stond |
07-04-2022 00:57:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote De vorige automaat in Arnhem kon ook Nederlands, maar dat was echt über-mega brak Nederlands. |
07-04-2022 10:17:56 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Als ik in de NS Reisplanner App een rit Arnhem - Elten / Emmerich / Preast opvraag, staat er bij dat advies dat je gebruik kunt maken van de OV -Chipkaart. Wel vreemd dat dit er dan (al) bijstaat, terwijl de paaltjes er zelf nog niet staan. |
23-04-2022 16:52:27 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
In Arnhem het VIAS treinpersoneel vraagt of het inmiddels mogelijk is en het antwoord was 'nee'. Er staan nog geen paaltjes in Duitsland. Het zit wel in de planning, maar onbekend vanaf wanneer het wel kan. |
23-04-2022 22:19:47 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ik kan bevestigen dat er in Elten nog niets van paaltjes te zien was vandaag. |
16-06-2022 13:25:17 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
In de opvallende dingen van 16 juni is gemeld: Quote |
23-06-2022 07:45:58 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Vanaf vandaag eindelijk zover. De ov-chipkaartpaal in Emmerich wordt geactiveerd. |
23-06-2022 08:05:54 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Vanaf vandaag? Ik heb vrijdag al een retourtje Emmerich gemaakt, fijn goedkoop boodschappen doen als Arnhemmer als je wat tijd er voor over hebt. De Duitse conducteurs waren alleen niet te spreken over mijn 1e klas abonnement op de businesscard. Dat was onbekend voor ze |
23-06-2022 08:36:36 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Staan deze palen op een beetje bereikbare plek om tijdens de stop van de RE19 even in of uit te checken? |
23-06-2022 10:04:12 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Niet echt, het kan met een flinke sprint maar mits de trein niet vertraagd is |
23-06-2022 10:24:08 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
In Elten toch wel? |
23-06-2022 10:41:30 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Maar daar staat-ie zo kort stil, in Em heb je veel meer tijd... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-06-2022 10:45:38 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Las net dat ze daar niet echt op een bereikbare plek staan 😉 |
23-06-2022 15:36:31 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
In Emmerich staan ze bij de trap naar het 2e perron |
23-06-2022 16:47:22 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hier o.a een foto van het openingsmomentje op Emmerich en de exacte plek waar het paaltje staat. |
23-06-2022 16:49:38 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Officieel momentje gewoon. Kost denk ik teveel moeite om ze op afstand na een druk op de knop aan te zetten. |
23-06-2022 17:34:03 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Voor naar Duitsland geen probleem, vergeten uit te checken.
Voor de terugreis naar Nederland maakt dit een beetje lastig. |
23-06-2022 17:44:12 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
De RE19 staat in Emmerich 3 minuten stil. Als je achterin zit, moet uitchecken dan wel lukken. |
23-06-2022 17:57:34 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Vorige week vrijdag vertelde een VIAS conducteur op de RE19 mij dat het 9 euro ticket tot aan Arnhem wordt gedoogd. Dit omdat er in Emmerich geen tijd is voor reizigers om een kaartje te kopen en personeel nog steeds geen apparatuur heeft om kaartjes te verkopen. LET WEL: in de richting van Arnhem !! En natuurlijk: ik heb het dus van horen zeggen, liegt de conducteur dan lieg ik mee he ? |
23-06-2022 17:58:31 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Bedoel je met lastig als je dezelfde dag terug reis dat het systeem achtet de checkpalen meent dat je uit checkt en dat je dan enkele minuten moet wachten voor in te checken. |
23-06-2022 18:36:26 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Je hoeft natuurlijk alleen maar in te checken als je van Emmerich richting Nederland rijdt... Dus alleen even trein uit, paal vinden, inchecken en weer de trein in. Daar of in Praest of Elten. En anders gewoon in Zevenaar als het toch gedoogd wordt. Daar staat de trein vaak erg lang stil en staat gewoon een paal op het perron. |
23-06-2022 19:44:16 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
De RE19 vorige vrijdag rond 18 uur was dusdanig druk dat " even de trein uit" nog best lastig werd. |
23-06-2022 21:08:21 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Daarnaast zullen steeds meer mensen de OV chipkaart gaan gebruiken op dit traject, dat wordt file bij het paaltje... |
26-06-2022 17:10:09 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Het viel me zojuist ook op dat er onder andere op Elten en Emmerich oplaadpunten (de bekende smalle gele palen voor onder andere opladen en producten ophalen) aanwezig zijn. Fijn dat daar ook aan is gedacht! De taal hiervan staat standaard in het Duits net zoals bij de OVC paaltjes zelf. Het grappige is dat de meeste Duitsers alle OVC paal geluidjes compleet niet gewend zijn en iedereen opkijkt als je incheckt. Laatst bewerkt door pascalgerr op 26-06-2022 17:10 |
27-06-2022 15:38:05 1 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
NOS Stories heeft de instatiefnemer van de OV chipkaart palen in Emmerich geinterviewd.
Spoiler, het begon met 1 brief naar de provincie. Laatst bewerkt door seinhuis op 27-06-2022 15:40 |
27-06-2022 15:49:12 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Zullen we met z'n allen afspreken dat we geen linkjes posten waar je verplicht een Facebook account voor aan moet maken? Hierbij een vergelijkbaar filmpje van Regio8: Nederlandse OV-chipkaart nu te gebruiken op stations in Emmerik - YouTube |
27-06-2022 21:53:34 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Lastige afspraak, aangezien sommige organisaties evenementen, ritten of andere info alleen via Facebook communiceren. Voor iemand mét een account niet te zien is of voor het lezen van het bericht een account nodig is. Maar vind het persoonlijk prima om dergelijke info niet meer te delen hoor. Past wel in de trend van steeds minder info algemeen te delen. 👍 |
27-06-2022 22:04:15 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote En hoeveel tijd kost het om een account aan te maken met een schuilnaam, zonder actief profiel. Anyway, als ik een link van sociale media deel, dan deel ik het bericht, een citaat ervan of samenvatting. |
27-06-2022 22:45:27 1 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Gaat natuurlijk vooral om dat vervelende Feestboek. Dat sommige organisaties alleen daar hun info delen, zegt vooral wat over die organisaties... Als ik achter een FB-inlog info zou moeten hebben, dan is die per definitie voor mij niet interessant. |
27-06-2022 22:52:07 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Maar waarom is dat zo'n probleem? Men deelt het op Facebook omdat dat het ideale platform is om iets semi-openbaar te delen. Alleen mensen die geïnteresseerd zijn in het onderwerp, volgen zo'n pagina, en dus krijgt alleen die groep het te zien. Wat zou volgens jou een beter middel zijn dan? Ik snap die angst voor social media echt niet. Iemand die echt kwaad wil tegen specifiek jou komt toch wel achter je gegevens zolang je een internetverbinding hebt, wel of geen Facebook hebben zal daar niets aan verergeren, zeker niet als je zelf niets plaatst... Laatst bewerkt door DDZ7504 op 27-06-2022 22:53 |
28-06-2022 08:34:10 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Stel iemand deelt informatie over een trein in Zeeuws-Vlaanderen. Heeft dat ook geen nut omdat niet iedereen in staat is / zin heeft om naar Zeeuws-Vlaanderen af te reizen? Ik waardeer het als mensen een tip geven, met originele bron erbij zelfs. |
28-06-2022 09:06:06 1 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Quote Dit komt weer neer op het "ik heb niks te verbergen"-argument, maar het is beangstigend om te zien hoeveel informatie sociale media van je verzamelen zonder dat je actief bent daar. Ben je toch actief door iets te liken? Dan is het algoritme je al in duizenden categorieën aan het indelen zodat bedrijven de meest effectieve advertenties voor jou kunnen uitkiezen... Er zijn nou eenmaal mensen die daar geen zin in hebben. Maar dat betekent niet dat informatie van Facebook delen op dit forum een slecht ding is. |
28-06-2022 09:13:58 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Als een dienst gratis is,ben je zelf het product. |
28-06-2022 17:47:30 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Dat meest efficiënte advertenties-verhaal op basis van activiteit heeft niets te maken met wel of geen Facebook-account hebben, en ook niet met hoe intensief je het dan gebruikt. Ik hoef maar te praten over een scheermes hier in huis en ik krijg scheermes-reclames te zien. Dat is ook zo bij mensen zonder social media-accounts. En vergeet niet dat je ook handmatig kan instellen of je wel of geen gepersonaliseerde reclames wilt. Je zal alsnog reclames krijgen, alleen dan een mix van dingen die ook totaal niets met jou te maken hebben En dan nog dit; er is ook een hele simpele manier om om te gaan met reclames, ze gewoon negeren. Quote Dan zet ik dit ook op mijn cv erbij. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 28-06-2022 17:49 |
29-06-2022 07:22:47 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik dacht dat we het hier over de RE19 hadden... |
04-07-2022 22:20:22 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Zowel bij NS als NS internationaal reisplanner wordt bij een reisadvies van/naar Emmerich Elten, Emmerich en Praest aangegeven dat het reizen met een OV chipkaart mogelijk is.
Een goeie ontwikkeling. |
04-07-2022 23:13:23 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Dat werd al aangegeven maanden vóór de paaltjes er daadwerkelijk stonden en in werking waren. |
![]() |
advertentie |
05-07-2022 07:47:06 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Quote ... en had ik hier al op 7 april gemeld. 😉 Laatst bewerkt door treinhobby op 05-07-2022 07:48 |
13-09-2024 14:54:22 1 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
VRR en NWL hebben bekend gemaakt dat VIAS de RE 19 (en RB 35) tot december 2036 blijft rijden: Het nieuwe contract gaat december 2025 in. |
07-11-2024 12:48:21 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Waarom wordt dit verlengd en wordt er geen nieuwe concessie uitgeschreven? Persoonlijk vind ik dat de RE19 Emmerich - Arnhem erg vaak uitvalt, maar ik heb geen idee wat de voorwaarden zijn voor een verlenging.
Laatst bewerkt door anton_ op 07-11-2024 12:49 |
07-11-2024 13:42:27 | ||
---|---|---|
treinfande
![]() |
Het oude contract is niet verlengt, deze was zelfs tijdelijk. Het is inderdaad een nieuwe concessie maar zonder veranderingen of zo… |
07-11-2024 14:57:34 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
07-11-2024 16:02:05 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Abellio deed het beter, maar daar hing een prijskaartje aan dat NRW niet meer wilde betalen. Elke andere partij, en zelfs VIAS zelf, zou het beter kunnen doen, maar zolang de prikkel vooral op prijs en niet op kwaliteit zit, gaat dat helaas niet veranderen.... |
10-05-2025 19:41:14 | ||
---|---|---|
T-Twente
![]() |
VIAS kampt met materieelproblemen, dus vanaf 12 mei tot 27 juni rijdt Lok-Partner twee keer per dag tussen Emmerich en Düsseldorf met 110 350 en een set n/y-Wagen. Laatst bewerkt door moderator op 10-05-2025 20:07, reden: Link aangepast |
11-05-2025 07:56:50 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Wat ik begrepen heb is dat Abellio peobeerde dezelfde chanterende druk op het NRW te zetten omdat het NRW constateerde dat Abellio zich niet aan de concessievoorwaarden hield. Daar was het NRW niet van gediend. In de Abellio tijd ben ik regelmatig in Emmerich gestrand met de mededeling "red u er met". De automaten Arnhem en Zevenaar waren vaak defect, waarmee je een kaartje bij de HC kon gaan halen. Nu met VIAS is het aantal strandingen minder. De informatievoorziening is beter, de automaten werken vaker (alleen pinnen is vaak lastig :-(). Zelfs het treinvervangend verzoer is beter, 2xp/u een bus naar Duitsland ipv 1xp/u. Dat VIAS nu "problemen" heeft met de RE19 is dat de revisietermijnen van de FLIRTs afgelopen is. In de begin periode reedt Abellio ook lokgetrokken treinen omdat ze nog niet alle stellen hadden. Als ik alvast in mijn glazen bol kijk zal dit in 2033 weer gebeuren ;-) Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
11-05-2025 19:27:39 1 | ||
---|---|---|
treinfande
![]() |
Kleine opmerking: De automaten in het gehele VRR-gebied (dus alleen de wit-groene) vallen onder de verantwoordelijkheid van Transdev. |
12-05-2025 08:12:31 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
En niemand die er over nagedacht heeft dat treinen onderhoud nodig hebben en soms groot onderhoud en dat je dan iets moet hebben om ze te vervangen?
|
12-05-2025 09:07:39 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Wellicht wreekt zich nu de boedelscheiding van Abellio. Abellio exploiteerde behalve de RE19 ook de RB 40 en de RE16, en onderling werd daarin nog wel eens materieel uitgewisseld. Nu het werkterrein van Abellio is opgedeeld tussen verscnhillende vervoerders mis je die efficiencykans. |
12-05-2025 09:08:24 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Ongetwijfeld hebben mensen hier wel aan gedacht. Waarom er dan toch weinig/onvoldoende reserve is, zal waarschijnlijk te maken hebben met commerciële druk. Een extra stelletje aanschaffen is, in een kleine concessie ( / voor een kleine meerspanningsvloot ), erg duur. Het is waarschijnlijk een weloverwogen keus om beperkte reserve aan te houden. Bij grotere concessies kan je de kosten voor een reservestel beter spreiden. Wat bijvoorbeeld een optie zou kunnen zijn, is om met een aantal regionale overheden (b.v. Nederlandse provincies + Duitse verkeersregio's) een uniforme vloot meerspanningsFlirts aan te schaffen voor alle Nederlands-Duitse geëlektrificeerde grensovergangen (Bentheim, Zevenaar, Venlo, in de toekomst Enschede). Die kan je dan verplicht verhuren aan de concessiehouders. LNVG, de Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen, doet iets vergelijkbaars. Laatst bewerkt door Marco op 12-05-2025 09:14 |
12-05-2025 13:18:53 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Die vlieger gaat niet meer op, want de RE 16 wordt wederom door VIAS uitgevoerd. Die FLIRTs stond al op de nominatie voor een grote revisie(incl interieur), maar is tot op heden bij inbouwen van stopcontact gebleven. Het interieur van deze FLIRTs begint namelijk wel zware gebruikssporen te vertonen. |
12-05-2025 18:14:48 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Die Flirts van de RE 19 hebben voor zover ik weet al vanaf t begin stopcontacten. |
12-05-2025 18:34:44 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Klopt. |
12-05-2025 19:10:45 1 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ik reageer op dat de treinen van de RE16, behalve een technische revisie, niet verder zijn gekomen. Het interieur is nog steeds hetzelfde als dat bij de indiensttreding van 2006. Bij de technische revisie zijn de treinstellen voorzien van Wifi en stopcontacten. De FLIRTs van het NiederRheinNetz hebben idd wel stopcontacten, maar regelmatig 3 defecte toiletten, defecte ATB installaties etc. Weet niet of het door VIAS komt door slecht onderhoud of dat er ergens anders in de keten wat steken zijn gevallen. |
12-05-2025 20:42:08 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
De ATB installatie is niet defect, de problemen ontstaan door de keuring van de ETCS installatie die bij sommige stellen verlopen is en waar gespecialiseerde monteurs voor nodig zijn die kennelijk niet beschikbaar zijn |