Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
![]() |
25-03-2024 16:41:46 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Je moet haast wel, want je kunt nergens meer heen met je treinen. Bij Arriva al voorgekomen dat stellen welke je wilt parkeren in Zwolle vanwege de beschikbaarheid van helemaal niks maar naar Maastricht gereden worden... Ja Dv of Aml kon ook, maar dat was ook niet handig. Laatst bewerkt door mich op 25-03-2024 16:42 |
25-03-2024 18:31:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel, en dat is dan ook de diepere reden dat NS Ahgons en wagenwerkplaats Amf op eigen terrein heeft gebouwd, speciaal voor instromend en uitstromend materieel. Dat valt per definitie buiten de normele capaciteitsverdeling. De definitie van Prorail, welteverstaan. Laatst bewerkt door broek53 op 25-03-2024 18:32 |
26-03-2024 08:00:28 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
Is er nog iets met de rijtuigen gedaan toen ze op de Wgm stonden? Mogelijk een inspectie bij Nedtrain van de staat van de rijtuigen die niet op Ahgons gedaan kon worden? Ze zullen een grote revisie nodig hebben voordat ze weer opnieuw ingezet kunnen gaan worden. Voordat je een bedrijf de opdracht geeft wil je als nieuwe eigenaar wel weten wat er nodig zal zijn qua werk. Dat ze nu weer naar Ahgons zijn gesleept kan nu in afwachting zijn van de revisie wat natuurlijk geen APK keuring zonder afspraak is. |
26-03-2024 11:05:15 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Het wordt wel meer dan alleen een APK keuring. Zoals hier al eerder besproken zal er een compleet nieuwe toelating moeten komen voor inzet in het buitenland. |
![]() |
advertentie |
04-07-2024 16:39:27 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Koninklijk begeleidingsrijtuig 50 84 10-70 350-0 is vandaag naar Ahgons gebracht. Vraagje: Is voor al het spul wat daar staat definitief einde verhaal of is er dan nog hoop? Laatst bewerkt door mat64Hidde op 04-07-2024 17:30 |
04-07-2024 17:14:31 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Als je graag een ICR zou willen kopen, dan juist een van beide nemen, na revisie en schilderwerk nauwelijks kilometers gemaakt en ook nette reizigers aan boord.😊 |
04-07-2024 18:52:34 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Kostprijs? |
04-07-2024 21:33:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En er is bij eentje meteen een minibar aan boord voor wat catering. |
04-07-2024 21:40:33 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
|
05-07-2024 14:47:09 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
SR10 wordt vrijdag 12/07 door Wouter Koolmees overgedragen aan het Spoorwegmuseum. Aankomst 11:29 Maliebaan. |
05-07-2024 15:37:00 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Samen met de SR12 volgens de site van het spoorwegmuseum. |
05-07-2024 16:56:15 1 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
05-07-2024 17:26:47 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wel opmerkelijk dat ze de SR12a overnemen, en niet de SR11a. Die is volgens RailWiki aangepast en daardoor wat interessanter:
De SR12a is volgens mij gewoon te vergelijken met een normaal ICR-rijtuig na de eerste tussentijdse LT1 modernisering. Maar wel leuk dat er een begeleidingsrijtuig mee komt. Dan hebben we meteen ook een moderne ICR in het museum. Mogelijk was dat wel een keuze? Laatst bewerkt door aarclay op 05-07-2024 17:34 |
05-07-2024 17:38:36 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Niet mogelijk, maar bewust , zo hoorde ik van het hoofd collectie van het NSM |
05-07-2024 22:03:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
06-07-2024 07:31:29 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Ik snap het niet helemaal meer, want de 10-350 is volgens berichten hier op Arnhem gedropt maar dat is de SR12 en de SR12 zou nu door NSM worden overgenomen? De SR11 heeft de bar. Deze twee rijtuigen hebben LT1 volledig genoten. Ze zijn toen uit de boventallige voorraad eerste klas rijtuigen gehaald en zijn nooit omgebouwd naar tweede klas. |
06-07-2024 08:24:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De SR 10 en 12 zijn beide overgebracht naar Arnhem. Kennelijk worden ze samen op 12 juli van daaruit naar het museum gebracht. Ah zal gekozen zijn omdat vanaf vandaag voorlopig geen materieel van en naar Amersfoort Wagenwerkplaats kan komen. |
06-07-2024 09:32:20 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Word dat begeleidings rijtuig dan ook nog teruggespoten in de normale NS kleur stelling? En ik zag dingen over extra bedden, maar sinds wanneer zitten die daar in? Want de begeleidingsrijtuigen hebben geen toelating voor het buitenland, beetje onnodig dan |
06-07-2024 10:29:50 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat hangt er vanaf,staf zal wellicht wel is willen rusten,extra (buitenlandse) gasten wellicht ook ?? |
06-07-2024 12:10:28 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
De extra bedden anders dan in de SR10 zijn wat losse matrassen in een extra gebouwde balkonkast. |
06-07-2024 12:14:20 1 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ben benieuwd hoe ik me dat moet voorstellen. Ik krijg met die krappe ruimte eerder een bedstee-achtig beeld in gedachten, met de hoop dat er een gordijntje of deurtje voor zit. Ik had eerder verwacht dat ze die coupétjes hadden omgebouwd tot slaapkamertje. Ik ga er van uit dat de RVD of een afdeling van het Koninklijk Huis in overleg met NS met een eisenlijst kwam tijdens de verbouwing van de stellen. Ergens heb ik nog wel een foto van die bar, die ergens op Instagram gedeeld werd. Ik ga eens zoeken. Voor wie mee wilt zoeken: Ze werden een jaar of 3 á 4 geleden gedeeld op @WerkenBijNS. Klinkt trouwens goed voor een Marktplaats-advertentie: Goed onderhouden rijtuig, zelden gebruikt. Van oud dametje geweest! Laatst bewerkt door aarclay op 06-07-2024 12:25 |
06-07-2024 14:35:52 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Nou ja, niet heel veel anders dan ik het omschrijf. De SR10 heeft echte bedden. Vijf stuks sjiek en twee in de begeleidersruimte. In de SR12 lagen in een balkonkast nog wat losse matrassen. Die konden daar uit gehaald worden en op een willekeurige plek elders in de trein gelegd worden. De fotos werden inderdaad gedeeld tijdens een onderhoudsbeurt op de Wgm Laatst bewerkt door gose91 op 06-07-2024 14:37 |
11-07-2024 12:35:17 3 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
22 TCS - ICR rijtuigen zijn vandaag overgebracht naar Onnen door TCS. |
11-07-2024 12:49:27 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En ik ben natuurlijk wat ongeduldig en nieuwsgierig, maar... weet nou niemand hier wat TCS met die rijtuigen aan wil? Als in, concrete plannen, verbouwingen/aanpassingen en inzet; in plaats van geruchten? Of dat ze een kat in de zak hebben gekocht? |
11-07-2024 15:07:53 2 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Gaan naar Coevorden. |
11-07-2024 15:31:16 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En dan wat? |
11-07-2024 15:44:38 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Laatst zag ik in Coevorden ook al een sleepje restauratierijtuigen WRmz die nog wit met rode band waren, ook van TCS. Stonden met enkele Lint-treinstellen van de BE (ex-DB) aan De Mars. Laatst bewerkt door sik214 op 11-07-2024 15:44 |
11-07-2024 19:36:01 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Lijkt er op dat ze in Coevorden sporen huren om heel veel neer te zetten wat op de Wgm en Ahg in de weg staat. |
11-07-2024 21:21:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee hoor, die WRmz'en zijn daar allang weer weg ook namelijk. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-07-2024 21:30:09 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Uit de nieuwsbrief van het spoorwegmuseum:
|
11-07-2024 23:08:14 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
De SR12 gaat ook naar het Spoorwegmuseum. Laatst bewerkt door MasterE op 11-07-2024 23:08 |
23-07-2024 13:37:15 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Stam 16503 terzijde en wordt morgen overgebracht van Wgm naar Ahgons |
23-07-2024 22:16:49 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Vorige week dinsdag eens gekeken, maar op Heege kon ik geen ICR ontdekken. |
28-07-2024 09:10:15 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Heb een foto voor bij zien komen waarop de ICR-rijtuigen van TCS te zien zijn op wat een fabrieksaansluiting in Duitsland lijkt te zijn. Als ik een gokje moet wagen dan gooi ik een pijltje op Emlichheim. |
28-07-2024 09:52:04 | ||
---|---|---|
Fairrail
![]() |
Check, staan bij de oude olie aansluiting in Emlichheim. In Coevorden staan ex-DB Intercity rijtuigen van SEL. |
28-07-2024 11:03:45 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
SEL = Schlünß Eisenbahn Logistik? |
02-09-2024 22:50:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op 1 september sleepte TCS 17 ICR van Ahgons naar de Westhaven en 10 stuks naar de Watergraafsmeer. Weet iemand meer over de bedoelingen daarmee? |
03-09-2024 07:01:22 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
Ruimte maken op Ahgons. |
03-09-2024 07:44:12 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Zijn deze rijtuigen die gisteren door TCS werden overgebracht naar Wgm/Westhaven ook van TCS of zijn ze nog van NSR? |
03-09-2024 08:25:14 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
TCS. |
03-09-2024 10:02:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Aha. Opvallend (onder andere) dat de NS-logo's er nog op zitten en er nu ook BDs' en tussen zitten. |
03-09-2024 10:26:51 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
|
03-09-2024 10:50:45 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Zover ik weet zijn dit wel stammen die ze bij de eerste aankoop hadden gedaan. (Ze hebben een keer rijtuigen gekocht toch?) Ik heb in video's althans meerdere BDSen en rijtuigen met NS logo's zien rondgaan. |
03-09-2024 11:13:52 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
|
03-09-2024 11:48:02 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De eerste +/- 45 zijn verdeeld over Emlichheim en Gekkengraaf. Maar TCS heeft er 90 gekocht en daarvan is de helft toen in Arnhem gebleven. |
03-09-2024 13:43:48 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Aha, dat TCS er 90 gekocht heeft, had ik nog niet ergens gelezen. |
03-09-2024 14:00:02 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Je kan ook niet alles bijhouden, doe ik ook niet. Ik weet niet meer waar ik het allemaal gelezen heb, maar het stond in ieder geval op Railwiki en in Op de Rails. |
04-09-2024 08:38:12 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
|
04-09-2024 16:33:54 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Hier is wel wat info te vinden: |
04-09-2024 19:43:47 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
In Op de rails is in januari 2024 gemeld dat er blijkbaar 70 rijtuigen door TCS van NS zijn opgenomen. Het getal van 90 is voor zover ik weet nooit in OdR genoemd. |
05-09-2024 09:23:55 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Op Martijn's site staat niet een stam die dit jaar aan TCS is verkocht. Wel die van vorig jaar, dat linkje is wel interessant met al die rijtugnummers. Laatst bewerkt door Gydo op 05-09-2024 09:24 |
05-09-2024 10:07:27 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Wanneer is er dan nog een stam verkocht? Of beter gezegd, is dit voor of nadat GoVolta heeft aangekondigd zelf te gaan rijden? |
05-09-2024 10:33:02 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Zou het ook kunnen dat nog niet alle rijtuigen beschikbaar waren de vorige keer, en dat nu de overige rijtuigen uit de aankoop overgdragen is aan TCS (een paar jaar geleden toen het nieuwsbericht van de verkoop van ICRm werd immers gemeld dat de rijtuigen verkocht zouden worden in batches van (ik dacht) 75 rijtuigen)? Laatst bewerkt door selivio op 05-09-2024 10:35 |
05-09-2024 12:47:33 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag TCS in 2 slepen ICRmh vanaf Wgm 10 stuks en Awhvo 17 stuks naar Gkgf. |
![]() |
advertentie |
05-09-2024 13:15:14 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Dat brengt het aantal ICR rijtuigen op totaal 72 stuks als ik het goed heb. Laatst bewerkt door Gydo op 05-09-2024 15:47 |
05-09-2024 14:33:07 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
45+27 = 72.. |
05-09-2024 14:42:09 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
In RailMagazine 411, blz. 7 heb ik alle 3 de slepen (45 rtgn) gespecificeerd genoemd. Dit waren de transporten van 20-12-2023. |
05-09-2024 14:46:16 2 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ja, dan heb ik daar dus niet gelezen dat het er 90 waren. Moet ook toegeven dat ik niet meer heb gezocht naar een bron naast Railwiki, maar zie dat we er nog maar 18 te gaan hebben om het aantal compleet te krijgen ;) |
06-09-2024 11:03:54 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
|
06-09-2024 11:27:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Daar staat welke rijtuigen in december zijn overgebracht, dus niet per se welke TCS nog meer heeft aangeschaft. Dat blijken er dus veel meer dan die 45 te zijn. Misschien kan de moderator van Railwiki aangeven waar het getal 90 vandaan komt? |
06-09-2024 12:57:31 1 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Tsja, geen idee waar ik dat getal van 90 vandaan heb. Oorspronkelijk stond dat er een aantal rijtuigen zijn overgenomen. Ik heb overigens mijn vraagtekens bij het getal van 72 rijtuigen dat nu genoemd wordt. Ik denk namelijk nog steeds dat het 45 rijtuigen zijn. Op 1 september zijn er namelijk 27 rijtuigen van Arnhem opstelterrein naar het Amsterdamse overgebracht. Op 5 september zijn er 27 rijtuigen van het Amsterdamse naar Gekkengraaf gebracht. Als ik het goed heb, maken deze 27 rijtuigen nog steeds deel uit van de 45 rijtuigen die in december 2023 zijn gekocht. Of zijn er overbrengingen die ik gemist heb voor de Railwiki?
En de nummers van de rijtuigen uit Railmagazine 411 heb ik op Railwiki overgenomen. Groeten, Martin |
06-09-2024 13:49:45 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
www.handelsblatt.com Hier stond toen de aankondiging werd gedaan door dhr. Winkelmann van Greencitytrip dat er 75 rijtuigen waren aangekocht door een 'leasing specialist'(TCS?) met een optie tot max 250 rijtuigen (wat overigens later weer werd ingetrokken door GCT dat de rijtuigen voor hun aangekocht waren). De rijtuigen die de afgelopen maanden zijn versleept door TCS zijn aannemelijk van die eerste batch van 75 (iets wat ook overeen komt met de aankondiging van NS dat de rijtuigen per batch van +/- 75 verkocht zouden worden). Of die eventuele deal tussen GCT en TCS ook werkelijkheid (gaat) worden, zal de tijd leren. Ondertussen moet TCS dan wel ergens die rijtuigen kwijt (voor niet de hoofdprijs aan stallingskosten), dus daarvoor worden ze het hele land door gesleept.
De rijtuigen die door TCS worden versleept zijn sowieso aannemelijk niet meer in eigendom van NS, aangezien NS zeer consequent Strukton inhuurt voor het verslepen van materieel (zal wel een contract voor afgesloten zijn). Laatst bewerkt door selivio op 06-09-2024 13:50 |
06-09-2024 14:00:42 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Zou wel gaaf/leuk zijn als ze ook voor de European Sleeper worden gebruikt, aangezien GCT hiermee samen werkt en zelf geen nachttreinen meer rijdt. |
06-09-2024 14:58:46 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Op 11-7 gingen 22 van de 45 rtgn van Ahgons naar Emlichheim en op 12-7 gingen de overige 23 van Ahgons naar Gkgf. Zie details in RM 417. De genoemde 27 stuks, die uiteindelijk naar Gkgf gingen, is een nieuwe lichting. |
07-09-2024 09:49:33 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
27 Gkgf Laatst bewerkt door phantom op 07-09-2024 09:51 |
07-09-2024 11:41:04 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
Van de tweede sleep van afgelopen donderdag 5/9 zijn dit de nummers van de 1e 16 rijtuigen. 20-70 144-2, 10-70 320-0, 20-70 110-3, 20-70 550-0, 20-70 143-4, 10-70 361-4, 82-70 026-6, 82-70 025-8, 10-70 310-1, 20-70 106-1, 20-70 117-8, 10-70 303-6, 20-70 119-4, 20-70 247-3, 20-70 239-0, 10-70 302-? Het laatste rijtuig was een Bpm(e?)z10 61 84 20-70 ???-5 waarbij ik het rijtuignummer niet kan ontcijferen. Overigens stond op alle rijtuigen NS nog aangegeven als houder. |
07-09-2024 13:13:33 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Zou de 411 dat kunnen zijn? |
07-09-2024 20:33:35 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Het is de 270 |
12-09-2024 18:06:47 5 | ||
---|---|---|
Pim
![]() |
Ik om eens wat dingen te verhelderen ben ik vanmiddag even richting Gekkengraaf gereden. Daar staan inderdaad 1x 23 en 1x 27 rijtuigen waarvan de 23 met TCS logo en de 27 met NS logo (zie foto's). Die laatste is dus een nieuwe lichting. De overige 22 stuks die bekend zijn staan in Emlichheim. 23+27+22 = 72. Over de rest of mogelijk meer rijtuigen kunnen we enkel speculeren tot we beeld materiaal hebben van waar mogelijk meer rijtuigen uithangen. |
24-09-2024 17:23:20 | ||
---|---|---|
BusNL
![]() |
Met ingang van oktober zullen de ICRm stammen omgebouwd worden van 9 bakken naar 7 bakken. |
24-09-2024 17:24:43 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Klopt. De 16508 is al omgebouwd. |
24-09-2024 18:00:48 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
|
24-09-2024 18:26:42 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Omdat het onderhoud op de Wgm te veel tijd kost. De lange stammen moeten namelijk gebroken worden om onderhouden te worden. ICNG vraagt steeds meer capaciteit. Door stammen te verkorten wordt capaciteit vrijgemaakt. |
24-09-2024 20:53:44 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Voor de werkplaats dan, niet voor de reiziger. |
24-09-2024 21:57:27 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Waarom dan er geen stamen van 8 rijtuigen van maken, dat past prima op de sporen binnen de loods op de Wgm en kunnen de Reizigers toch wat meer zitten. |
25-09-2024 00:10:17 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Zijn er niet enkel 7 of 9 delige stammen toegelaten? |
25-09-2024 08:01:08 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Van wanneer is dat dat je voor specifieke treinlengtes een speciale toelating moet hebben? |
25-09-2024 08:35:28 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Sandwich is van 6 tot en met 10 rijtuigen dacht ik. Voornamelijk vanwege het krachtenspel in bochten en op de buffers. Ook met daaronder alle mitsen en maten zoals die maximale duwkracht van de achterste loc. Voor een stam van acht rijtuigen moet voor diverse activiteiten de stam aan de westzijde uit de loods uitsteken. Door het aardwind is spoor 3206 en 3207 qua nuttige lengte korter. 3209 is overdag TRAXX en 3208 ICNG |
25-09-2024 09:22:34 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Waarom is dat breken van de stammen zo ingewikkeld? Voor en achter staat een lok dus rangeren hoeft niet. Zo'n klusje is toch in 5 minuten wel geklaard? |
25-09-2024 12:48:51 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Het complete testprotocol na opnieuw samenstellen :D maar de essentie is spoorcapaciteit en met deze wijziging is een stam een dienst minder in onderhoud en kan het personeel een dienst ergens anders op ingezet worden, zoals bijvoorbeeld op het topic Ontwikkelingen ICNG
"Rangeren hoeft niet" is natuurlijk quatsj, want de beide delen moeten nog steeds ergens anders staan en dat moet nog steeds door wissels heen Laatst bewerkt door gose91 op 25-09-2024 12:50 |
28-09-2024 17:48:46 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Ik kwam vandaag in het voorbijgaan de ingekorte stam 16508 tegen, maar tot mijn verbazing leek die maar 1 rijtuig 1e klas te hebben, de rest was 2e klas. Heb ik dit goed gezien? |
28-09-2024 20:06:59 | ||
---|---|---|
koploper1
![]() |
is de eerste 9 rijtuigen stam die is terug gebracht naar 7 rijtuigen. Laatst bewerkt door koploper1 op 28-09-2024 20:07 |
29-09-2024 13:03:14 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Dat klopt, maar dat is geen antwoord op de vraag of er maar één eerste klasse rijtuig in de stam zit. |
29-09-2024 14:00:22 | ||
---|---|---|
koploper1
![]() |
is inderdaad 1 eerste klas en 1 2de klas rijtuig uitgehaald ( hadden beide een defecte watertank dus geen werkend toilet ). |
29-09-2024 20:36:30 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Vandaag (29 september) kwam ik de 16508 te Rotterdam tegen, rijtuig NL-NS 61 84 10-70 308-5 - A en NL-NS 61 84 20-70 140-0 - B zijn uit de stam gehaald |
22-10-2024 10:04:54 | ||
---|---|---|
ChielM
![]() |
Er staat een hele reeks ICR onder naam van Traincharter met een Vectron ervoor richting Tsjechië, iemand een idee wat ze gaan doen ermee? |
22-10-2024 10:27:54 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Waar is 'er'? Ze zijn onderweg naar Ostrava. |
22-10-2024 11:08:55 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
Afgaande op de bijdrage in de Opvallende dingen 21 oktober staan ze nu in Bad Schandau, op de grens tussen Duitsland en Tsjechië. Is er een bedrijf in Ostrava een bedrijf die de rijtuigen kan reviseren/verbouwen? Ik zie dat Vítkovické železniční opravny daar gevestigd is, maar zij gespecialiseerd in onderhoud van goederenwagens. |
22-10-2024 11:09:34 | ||
---|---|---|
ChielM
![]() |
Bad Schandau, sorry🙈 |
23-10-2024 09:04:05 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Gisteravond (22-10) is, aldus meldingen elders, een eerste sleep ICR's uit Emlichheim naar Bad Bentheim gebracht door een BE G2000, om daarna ook richting het oosten te vertrekken. |
23-10-2024 09:29:25 1 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Klopt, de 72 ICRmh rijtuigen van TCS zijn verkocht aan Leo Mobility die ze na een grondige verbouwing/opknapbeurt wil verhuren. Misschien iets voor de paar jaar eerder aangekondigde dienst Oostende-Bratislava van Leo Express? Laatst bewerkt door Gydo op 04-12-2024 09:20 |
23-10-2024 09:30:54 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Gistereren zat er in de sleep ICRmh's achter de Bentheimer Eisenbahn G2000 ook een TCS WRmz, aldus een melding. |
23-10-2024 10:47:56 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
Dit is groot nieuws, zeer positief voor de toekomst van de ICR rijtuigen en ook positief voor TCS. Leo Mobility is een leasebedrijf met dezelfde eigenaar als Leo Express. Ze zijn nog niet zo lang actief, tot nu toe hebben ze de Chinese CRRC treinstellen die door Leo Express waren besteld maar die uiteindelijk nooit in gebruikt zijn genomen geleased aan RegioJet in Tsjechië. Ook hebben ze DB IC1 rijtuigen gekocht van de DB die nu zijn geleased aan de ÖBB. Ze willen uitbreiden door meer gebruikte rijtuigen aan te schaffen om die te reviseren en daarna nieuwe internationale toelating te regelen. Hopelijk gaat het ze ook lukken en zien we de ICR rijtuigen op termijn terug op de Europese sporen. Of dit nu bij spoorwegmaatschappijen zijn die geallieerd zijn aan dezelfde eigenaar of andere partijen zoals GoVolta. Ik denk dat dit een veel betere partij is dan TCS om aan de slag te gaan met deze rijtuigen. Voor Leo Mobility is dit hun hoofdactiviteit en niet iets wat ze ernaast bij doen zoals het bij TCS wel zou zijn geweest.
|
23-10-2024 11:50:04 | ||
---|---|---|
TCSFan
![]() |
Die fata morgana verzin je zelf? |
23-10-2024 12:27:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het zal hier ook om een WRmh gegaan zijn. |
23-10-2024 12:44:53 | ||
---|---|---|
Arman3428
![]() |
De ICR'en die op Amf(ge) staan zouden vanmiddag naar Bh gaan, heb helaas geen exacte tijden. |
23-10-2024 15:42:09 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Leo Express-oprichter Leoš Novotný Jr. breidt zijn verhuurbedrijf van treinstellen aanzienlijk uit. Deze dagen haalt zijn bedrijf drie sets gebruikte rijtuigen uit Nederland van de staatsvervoerder Nederlandse Spoorwegen (NS). Pavel Peterka wees op X op de aankomst van de eerste rijtuigen. Het zijn drie sets, elk met een stuurstandrijtuig. In totaal zijn er 72 rijtuigen. Twee treinen worden opgesteld bij Liberty in Ostrava, één gaat naar Hodonín. Ze zijn in Tsjechië aangekomen vanuit Amsterdam. De nieuwe eigenaar is het bedrijf Leo Mobility. Volgens de opschriften op de geïmporteerde rijtuigen waren niet de Nederlandse spoorwegen de eigenaar, maar Train Charter. Directeur Leoš Novotný bevestigde de aankoop aan Zdopravy.cz. “Ik kan bevestigen dat we de rijtuigen hebben gekocht voor de lease aan een klant. Dit zijn multisysteem NS ICR-rijtuigen voor 160 km/u,” zei Novotný. Hij specificeerde niet aan welke vervoerder of in welk land de wagens zouden worden gebruikt.
Klinkt niet als een fata morgana. PS, interessant is dat ze ook de stuurstandrijtuigen hebben gekocht. Ik heb geen idee hoe het zit met de toelating van zulke rijtuigen, kun je die geschikt maken voor het rijden met een huidige generatie locomotief, bijvoorbeeld een Vectron? Even vooropgesteld dat het technisch allemaal lukt met nieuwe bekabeling, stuurtafel enzovoort. Dat zou het immers heel interessant maken voor vervoerders als Flixtrain, die op dit moment geen trekduwtreinen hebben, omdat die gewoon niet beschikbaar waren. Laatst bewerkt door brun op 23-10-2024 16:02 |
23-10-2024 16:02:33 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Lezen, schrijven en interpreteren is een lastig iets.
- Menno SBB maakt in zijn post 3 opmerkingen. - TCS fan reageert daarop met een opmerking over "Fata Morgana." - brun reageert met een bron die het tegendeel beweert.
Kennelijk was niet duidelijk welke van de 3 opmerkingen van Menno SBB , TCS-fan die opmerking deed maken, maar wel dat brun op een andere deel van Menno SBB z'n post weer reageerde. |
23-10-2024 16:04:53 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
|
23-10-2024 16:06:34 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
De laatste regel. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
![]() |