13-03-2018 21:42:56 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
NMBS heeft nog nooit een toeslag gevraagd voor Antwerpen - Noorderkempen. De enige toeslag die NMBS kent is op biljetten van/naar de luchthaven van Brussel, de zogeheten diabolo-toeslag. |
13-03-2018 21:59:40 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Zijn ze nou echt zo onzeker of de dienst wel kan starten op 8 april dat er nog steeds niet op de nieuwe route geboekt kan worden na 8 april? Ik wilde graag tijd en prijs vergelijken met de Thalys als ik vanuit Zeeland reis, maar dat kan nu niet. Het spijt me, maar het komt lekker amateuristisch over. ![]() |
13-03-2018 22:02:54 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Het schijnt volgens een Belgisch treinforum dat het vrijdag op de reisplanner te zien is. Spiek nog wel eens. ![]() |
14-03-2018 06:14:14 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Quote Vergeet de toeslag voor de HSL-treinen tussen Brussel en Luik niet ![]() Laatst bewerkt door Jan-Mark op 14-03-2018 06:15 |
![]() |
advertentie |
14-03-2018 06:23:44 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Daar is voor de binnenlandse treindienst geen toeslag voor nodig. |
14-03-2018 06:39:32 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Nee, maar ik doelde op de Thalys en ICE, die ook op dat traject rijden en die je als binnenlandse reiziger, mits voorzien van het juiste ticket, ook kan gebruiken. |
15-03-2018 10:17:25 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Bevestiging NS: http://nieuws.ns.nl/half-uur-sneller-naar-belgie-intercity-brussel-rijdt-vanaf-9-april-via-hsl/ |
15-03-2018 11:10:11 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Quote Er wordt gestart met 6 x ICR en tot half mei wordt alle stammen verlengd tot 7. Welke verhouding 1ste en 2de klas staat er niet bij. (bron, link in post hierboven) |
15-03-2018 13:57:02 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ben ook wel benieuwd waar die rijtuigen vandaan worden gehaald. De stammen die nu nog in de 1000 rijden, worden tenslotte vanaf december opnieuw in de 2x/uur rijdende 1000 gestoken. |
15-03-2018 19:45:58 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
![]() |
Half uur tijdswinst dus een stam minder nodig en die rijtuigen verdelen misschien? |
15-03-2018 22:40:11 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Volgens mij heeft gose91 het een tijd geleden al eens verklaard, al weet ik niet of dat in dit topic was of het ICR-topic. |
16-03-2018 01:24:34 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Bizar dat de IC-aansluiting vanaf Ht maar liefst 32 minuten is... vanaf Eindhoven 20 minuten, 27 minuten vanaf Roosendaal en 19 minuten vanaf Ddr. Hoe óngunstig kun je een trein inleggen - daar lok je ook geen klanten mee. Andersom overigens net zo triest... |
16-03-2018 01:32:31 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Op pagina 3 van dit topic is de aansluiting van 32 minuten al uitgebreid besproken inclusief een discussie over aantallen gedupeerde reizigers (en hoe veel er daadwerkelijk met de IC moeten omdat ze van een station komen waar de Sprinter niet rechtstreeks naar Bd rijdt). |
16-03-2018 08:34:58 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Ben stiekem wel benieuwd wat de nieuwe route met de reizigersaantallen gaat doen. Het ergste vind ik het nog voor de reizigers rondom Rsd, daar zullen de meeste forenzen wonen. Met deze nieuwe route doen ze er vooral de dagjesuitmensen er een plezier mee, lijkt het.. |
16-03-2018 08:43:45 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Als er veranderingen optreden, zal tevens de nieuwe tariefstructuur daaraan ten grondslag liggen. Goedkoop op de bonnefooi naar Antwerpen is er dadelijk niet meer bij. |
16-03-2018 10:08:02 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Als je via Roosendaal met de stopper naar Antwerpen reist blijven de goedkope tarieven toch wel bestaan? Wel weer jammer dat de NS weer tariefsverhogingen doorvoert op conventionele internationale verbindingen. Volgens mij geeft de NS ook niets om de internationale reiziger, hetzij deze per Thalys of ICE reist. Het is goed dat op de verbindingen naar Duitsland de regionale overheden de regie in eigen hand hebben genomen, want richting Duitsland is er afgelopen jaren sprake van een kwaliteitsimpuls. Ik hoop dat dat straks richting België ook gaat gebeuren, maar die bureaucratie is hardnekkig. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
16-03-2018 10:11:39 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Tussen 9200 en 6600 ontstaat er in Breda echter in beide richtingen een prima cross-platform aansluiting van 6 minuten. De 6600 is tussen Ht en Bd maar 6 minuten trager dan de 3600, dus dat is niet echt een dealbreaker. |
16-03-2018 10:41:13 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Er is uitsluitsel over de prijsvoering: http://nieuws.ns.nl/nieuwe-tarieven-intercity-brussel-via-de-hogesnelheidslijn-vroegboekers-reizen-goedkoop/ Prijsdifferentiatie (met Early Bird- en Flextarieven) moet ervoor zorgen dat de Benelux op de rustiger dagen (ma-do) wat beter gevuld wordt. Weekendretour, Superdagretour en Jongerentarief worden afgeschaft; in ruil daarvoor worden kortingstarieven nu ook voor enkele reizen beschikbaar. Kinderen t/m 11 jaar reizen gratis mee. Laatst bewerkt door DDietzen op 16-03-2018 10:43 |
16-03-2018 10:50:02 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Treinreiziger.nl zal vandaag met een uitgebreid artikel komen, maar enige voorinformatie: Echte nieuws komt pas vandaag: het nieuwe tariefstelsel. Via Rover (met bijzondere dank aan Rian) heb ik de info daarover gekregen (begreep dat ook vandaag op locov.nl verschijnt). Weekendretour en superdagretour verdwijnt. Nieuw zijn Vroegboektickets, verkrijgbaar vanaf 7 dagen voor vertrek (onbeperkt beschikbaar). Omdat treinen op de Benelux vrijdag, zaterdag en zondag drukker zijn, wijken de prijzen op die dagen af. Rian kan alle gevolgen tot in detail schetsen. Mijn samenvatting op basis van vier doorrekeningen: * Weekendretour lastminute wordt circa +70%. * Weekendretour gepland (vroegboeken) wordt circa +20% * dagretour lastminute wordt +50 a +60%. * Dagretour gepland ma t/m do wordt ongeveer 15% goedkoper * Enkele reis naar t/m do wordt gepland tot bijna 60% goedkoper. Daarbij geldt: er is per afstandscategorie een prijs. Er zijn slechts beperkt aantal categorieën. Daardoor kan de korting per traject zeer verschillen. Rian (of collega's) hebben zelfs voorbeelden gevonden waarbij vroegboeken helemaal niet voordeliger is. NS zegt dat altijd laagste prijs zal gelden. Vandaag zal ik op treinreiziger een uitgebreid stuk hierover plaatsen. (De genoemde Rian is dé specialist bij Rover voor grensoverschrijdend vervoer en tarieven) |
16-03-2018 10:56:57 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Het artikel is verschenen: https://www.treinreiziger.nl/ic-brussel-weekendretour-tot-70-duurder-enkeltjes-juist-tot-50-goedkoper/ Dick van den Hoven |
16-03-2018 11:09:11 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote de stammen worden voorzien van of een extra A of een extra B. volgens mij is de verhouding 4 om 7, waarbij de stammen met een extra A niet in een eigen omloop gaan rijden zodat er meer 1e klasse is in de spits bijvoorbeeld. Mcn NS International Rtd |
16-03-2018 11:22:50 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Was men 'vroeger' toch niet helemaal achterlijk met die AB-rijtuigen ![]() |
16-03-2018 11:25:52 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Maar wat is het idee hierachter dan? Want op deze manier is versterken niet erg zinvol. Als er in een trein te weinig 1e klas zitplaatsen zijn kun je eventueel genoegen nemen met een plek in een tweedeklas rijtuig, als er te weinig 2e klasse zitplaatsen zijn rijdt het extra A-rijtuig dus van Jan Joker mee (het aantal reizigers dat spontaan zal omboeken naar 1e klas zal minimaal zijn...) |
16-03-2018 11:26:50 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote Dat vind ik wel heel onhandig. %04% Je kunt voor een goedkoop kaartje dus terecht bij een balie van NS International, maar dan zul je wel weer extra kosten betalen voor het kopen van een kaartje aan een balie, of je kunt het online bestellen, maar dan moet je ook weer moeilijk gaan doen om het zelf te printen. Even een kaartje halen voor volgende week, voor of na een andere reis, zit er dus niet in... |
16-03-2018 11:47:53 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dat soort opzetjes wordt bij gebleken succes gehandhaafd en bij gebleken flop wel bijgesteld. ![]() |
16-03-2018 11:50:18 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Goedkoop met 100% korting NL naar Atw (nu 8.20 retour ofzo vanuit Rsd dacht ik) zit er dus niet in vanuit Bd![]() |
16-03-2018 12:29:27 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Ik ben stiekem wel benieuwd hoeveel mensen extra er nu verplicht een trein moeten nemen ri Bd of Rtd om met de trein over de hsl ri Antwerpen te rijden. Alleen sympathie voor Rsd,dank je wel,vinden wij als de groep overige gedupeerde,niet komend uit Rsd erg leuk om te horen %03% Iedereen tussen Rtd en Bd en tussen Bd en Rsd is de sjaak,het enigste verschil wat er is,is hoe groot is de afstand tussen jouw en het station waar je nu heen moet om een aansluiting op de trein naar Antwerpen te krijgen. Tussen Bd en rondom Rsd zijn die afstanden klein,voor sommige is het wellicht zelfs sneller om met de auto naar Antwerpen te rijden. Dus tussen Bd en Rtd zitten de meest nieuwe extra km's voor de reiziger om gebruik te kunnen maken van die trein. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
16-03-2018 12:30:52 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteOnline tickets bij de NMBS gekocht, hoef je niet uit te printen, maar kan je op je telefoon laten zien. |
16-03-2018 13:12:48 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Bevestiging van bovenstaande. Ja, het is even wennen, maar ook NMBS-personeel heeft tegenwoordig meer dan alleen een kniptang.%08% Als ik zo die tarieven zie kun je qua prijs en reistijd vanuit Amsterdam volgens mij beter de Thalys nemen. Sowieso start die (mits vroeggeboekt) op 2 x € 29,- en IC Brussel voor dat stuk op € 66,- in het weekend. Dus goedkoper, sneller, gereserveerde stoel, betere voorzieningen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-03-2018 13:13:28 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Ook bij NS Int kun je naar alle bestemmingen in België met een Mobiel Ticket reizen (https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/9164/related/1), uitprinten is (gelukkig) niet meer nodig. Dat men de hudige prijsstructuur op de schop gooit kan ik me goed voorstellen. In de weekenden/feestdagen zijn de tickets nu goedkoop en zitten de treinen vol terwijl ze doordeweeks duur zijn en de treinen dan relatief leeg zijn. Als je een weekendje weg wilt kun je straks voordelig Early Bird-tarieven boeken. Ook kun je een goedkoop enkeltje met de Benelux makkelijker combineren met een voordelig enkeltje met de Eurostar of Thalys. Alleen de mensen die spontaan besluiten om een dagje België te doen zullen duurder uit zijn, maar mogelijk komt er nog een binnenlands NMBS-tarief vanaf Breda zoals dat ook vanaf Roosendaal en Maastricht bestaat. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
16-03-2018 13:24:39 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
@Phantom: Ik ben het wel met je eens dat er door sommigen een extra aanreisje gemaakt moet worden om op de trein naar Antwerpen te stappen maar anderzijds vervalt er voor velen, met name tussen Rotterdam en Breda of tussen de rest van het land en Breda een aanreis over Amsterdam of Rotterdam om de Thalys of de Eurostar te nemen. Die is via Breda - Antwerpen/Brussel nu veel sneller, goedkoper en gemakkelijker te bereiken. Het is niet alleen kommer en kwel. En wat Roosendaal betreft: er gloort hoop op aanpassingen voor een tweede halfuurdienst naar Antwerpen. Hopelijk is dat blijvend, want zodra de reiziger gewend is aan zijn pad, is het lastig te veranderen. |
16-03-2018 13:54:09 | ||
---|---|---|
Nick86
![]() |
Quote De NMBS gaat geen binnenlandse tarieven naar Breda aanbieden |
16-03-2018 15:20:28 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote Dat hele prijzencircus is een mistbank om de vraag te sturen, anders niet. Op vrijdag straks een retourtje Amsterdam Brussel, met een kaartje gekocht op dag van vertrek, voor bijna 95 Euro. Een retourtje Asd - Mt op dezelfde vrijdag voor nog geen 53 Euro. En dat voor vrijwel evenveel kilometers en een beter aanbod, want sneller en vaker. Zelfs bij vroeg boeken is zo'n kaartje naar Brussel rond 25% duurder dan een binnenlands kaartje vol tarief. Welkom in de trein. Laatst bewerkt door kiekkiek op 16-03-2018 15:29 |
16-03-2018 15:44:01 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Quote Wow! Je hebt inderdaad gelijk.. Dat is wel even schrikken zeg. Voor mij geen Atw meer in ieder geval, al zat dat er sowieso al niet meer in vanaf Vs.. Ik vertik het om het varken te pakken vanuit Rsd %08% |
20-03-2018 13:10:58 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Ik zie trouwens dat de reizigers vanuit Zeeland, Bgn en Rsd toch nog een voordeel krijgen, niet naar België, maar wel naar Asd! Door vanaf Rtd met deze trein mee te reizen, kunnen zij straks 18 min sneller in Asd zijn zonder toeslag te betalen %08% |
20-03-2018 13:18:50 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Je bedoelt in Rtd overstappen op de 9200? Zoja,heb je het mis,doordat de 9200 als ICD functioneert tussen Bd en Asd,en hierdoor voor binnenlandse reizigers een toeslagverplichting geld! |
20-03-2018 13:21:41 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Pff, wat flauw.. Dus de binnenlandse reizigers raken ook een trein kwijt? Flut HSL %08% Wel gek dat dit (nog) niet in de reisplanner staat. Laatst bewerkt door jordy94 op 20-03-2018 13:25 |
20-03-2018 17:00:50 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De binnenlandse reizigers hebben nog evenveel treinen tot hun beschikking, maar hij zit wel een stukje voller. Vandaar dat er een extra rijtuig bij komt. Tijdelijk, want per dienstregeling 2019 gaat de 9200 los naar Asd rijden. |
20-03-2018 21:04:16 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Zien of 7 ICR voldoende is. Het schijnt dat de IC Direct steeds voller wordt. ROVER houdt reizigersaantallen bij van drukste treinen. En de IC Direct stond zelfs in de top 10. Ben wel benieuwd wat het effect zal zijn van de Benelux via de HSL en Breda. Hoe punctueel zal de Benelux zijn? Bij hoge punctualiteit kunnen treinreizigers vanaf Amsterdam C/Schiphol (regio Noord Holland/Flevoland) kunnen profiteren van de 30 minuten tijdswinst via de HSL? Hoe "vervelend" vinden treinreizigers vanaf Den Haag om over te stappen op Rotterdam C? Waarschijnlijk alleen die hele kleine groepje gemeenteambtenaren. %08% Wat zal het effect zijn van de tijdswinst tussen Arnhem - Breda voor de reizigers in Oost Brabant/Gelderland? Vraag me af hoeveel reizigers in die regio op de hoogte zijn dat ze vanaf 9 april sneller kunnen reizen met behulp van de serie 3600, serie 4400 in combinatie met serie 9200. Bij goede mond op mond reclame kan het de verkwanselde Beneluxtrein weer een boost geven. Maar dan heb je waarschijnlijk weer te weinig korte samenstellingen met de Beneluxtrein. |
20-03-2018 21:39:30 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Prima, maar ik ben niet zo weg van mond-op-mond reclame. Laten we het maar van mond tot mond laten gaan...![]() |
20-03-2018 21:50:08 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Quote Om mezelf nog maar eventjes te citeren: in het kader van 'we willen deze dure trein graag vol krijgen' wordt het goedkope alternatief (Bd - Atw mijden en de stopper Rsd - Atw pakken) ook om zeep geholpen: met 100% korting NL wordt zowel Rsd - Atw als Bd - Atw 7 eurootjes. Dat is per retourtje dus 5,50 meer. Bij Bd kan je het nog verdedigen dat dat meer kost dan Rsd (dure spoorlijn), maar om ook maar even snel het traject vanuit Rsd naar Atw in prijs te verhogen had men naar mijn bescheiden mening beter niet kunnen doen... Enfin, zodoende krijgt men wel de Benelux vol ![]() |
20-03-2018 22:47:21 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
Als ik bij NSI een reis plan voor 18 april, dan kan dit voor 5,50 voor zowel Bd-Atw als Rsd-Atw. Bij de NMBS kost dit 6,50 voorvanuit Bd en 6,80 voor de reis uit Rsd. Op zich is 5,50 voor een ritje van 33min niet veel. |
21-03-2018 06:19:00 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Ik bedoelde zelf de weekendtickets, daar zie je het prijsverschil tussen nu en straks het meest. |
21-03-2018 07:32:37 | ||
---|---|---|
bloemkool
![]() |
Men wil juist het gebruik in het weekend ontmoedigen. Wie goedkoper wil reizen gebruikt de bus, nog flexibeler ook qua reismogelijkheden. |
21-03-2018 09:27:42 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Klinkt logisch, gebruik van een nieuwe treinverbinding ontmoedigen.... Waarom geen ICR-9 stammen van de 1100 serie inzetten in het weekend? |
21-03-2018 09:31:54 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Hebben geen België-toelating |
21-03-2018 12:17:22 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Sinds de instelling van de ICd is het regime van de toeslag op een deel of het gehele traject al enkele malen gewijzigd, waaronder enkele noodmaatregelen ter compensatie van reizigersongemakken. Dat gaat ook bij de Benelux nog wel gebeuren. De praktijk zal gevolgd worden en er komen bij eventueel gebrek aan reizigers nog wel aanpassingen. Een wat vroegere start en latere laatste rit is ook nog wel een optie. Wie later op de avond aankomt op Zaventem en van daaraf naar Nederland wil, of er vroeg naartoe wil vertrekken, kan dit niet per Benelux doen. Laatst bewerkt door sjoerd op 21-03-2018 13:09 |
21-03-2018 12:44:35 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Wel "goede" reclame maakt NS zo,vind ik. 1st halen ze de trein weg uit je "voortuin" door m om te leggen. Moet je er dus voor om gaan reizen om in dat pokkeding te kunnen reizen,of je moet in een stopper naar Rsd,om daar over te stappen. En als klap op de treindienst,verhogen ze de prijzen ook nog is %03% Nou een dagje Antwerpen,daar zal ik me voortaan ook wel voor achter de oren krabben,zo leuk word het allemaal niet meer om dat te doen met de trein. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
21-03-2018 13:06:01 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Precies, zo denk ik er exact over! Hopelijk ook andere reizigers, wie weet gaat er dan nog iets veranderen in de toekomst. |
21-03-2018 13:44:09 | ||
---|---|---|
roja
![]() |
Hoe jaag je de reiziger de Benelux uit. Onbegrijpelijk. De rekening hiervan krijgen ze later wel gepresenteerd. |
21-03-2018 14:04:32 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Is de reiziger niet al sinds 2012 (Fyra-debacle) de Benelux uitgejaagd? Voor 2012 ging de Benelux stampvol de grens bij Essen over. Na 2012 toen de Beneluxtrein in ere werd gesteld, werd het een stuk rustiger in die trein. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
21-03-2018 16:10:11 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Het "uitjagen" van de treinreizigers begon eigenlijk al vanaf 2007. Toen begonnen de problemen met NMBS reeks 12. Dieptepunt was tijdelijk een IC Amsterdam - Roosendaal (V-IRM) + IC Roosendaal - Brussel (Varkensneuzen). Nou dan gaat de lol bij een aantal treinreizigers er wel af. %03% De NMBS reeks 12 werd vervangen door NMBS reeks 28. Niet verkeerd. Maar de totale reistijd werd wel steeds langer door meer stationnementen op Belgische zijde. En toen kwam natuurlijk de Fyra debacle. Dat heeft NS & NMBS inderdaad een slecht imago bezorgd. Hebben ze geleerd van de Fyra debacle? Treinreizigers managen de Beneluxtrein wel of niet te nemen/stimuleren. Het voordeel van de Beneluxtrein t.o.v. de Thalys is flexibiliteit en 'lagere' tarieven. Is de kans in ieder geval minder groot dat de 7 rijtuigen minder vol/leeg is. Maar dat is niet in het belang van de treinreizigers. Die willen de Beneluxtrein nemen als het hun uitkomt. |
21-03-2018 16:26:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Je bedoeld waarschijnlijk reeks 11.8, reeks 12 was voorbehouden aan verkeer België - Frankrijk (3 kV - 25 kV) |
21-03-2018 19:47:06 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Klopt. Dit was een vergissing. |
![]() |
advertentie |
22-03-2018 02:16:52 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Kan toch niet moeilijk zijn: Quote Hooguit 13% van de klanten dus. En die krijgen tot 25 min extra reistijd. Het grootste probleem van de geplande opzet zijn niet dat handje vol mensen die er hinder van gaat ondervinden maar de 87% die er niets mee gaat opschieten dat je heel hard over een HSL gaat rijden. De klanten uit Asd hoeven voor de snelste verbinding niet meer altijd over te stappen, uit Gv meestal wel. Meer gaat het niet opleveren, terwijl dus vrijwel alle klanten er 20 min op vooruit hadden kunnen gaan zonder die nodeloze omweg via Bd. |
22-03-2018 02:20:30 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Dat had een stam van 6 ICR's met een meewerkende loc achterop tot niet lang geleden ook niet. Ik zie het probleem niet zo om iets met 3 bakken extra toegelaten te krijgen. |
22-03-2018 08:21:34 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Waar komt die 13% vandaan? |
22-03-2018 09:52:22 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Op NS International Planner lees je dat een enkel Breda - Noorderkempen met Mid Flex tarief E 9,-- is. Met Full Flex tarief is E 9,20. |
22-03-2018 11:47:48 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Je spreekt over percentage's gezien vanuit een trein,daar heb ik t niet over. Dat zijn percentage's van niks,10% van wat is ??? Ik zou (als het te berekenen valt) wel is willen zien hoeveel reizigers nu verplicht zijn naar ofwel Rtd ofwel ri Bd te reizen om met die beneluxtrein te kunnen reizen. Ofwel hoeveel reizigers zijn gedupeerd met extra reistijd en extra treinen sinds de omlegging van die Benelux. Over elke Benelux in de periode van een gemiddelde week,niet over 1 trein,dan pas kan je objectief berekenen hoeveel mensen je dupeert met de nieuwe aanpak. En hoewel jij het misschien niet belangrijk vind dat jouw fictieve 13% groep nu extra gedupeerd word,vind ik dat nou juist wel interessant om te weten. Die groep heeft niet gevraagd om die trein weg te halen uit de voortuin en ook niet om extra trein en reistijd en overstappen om toch met dat ding te kunnen reizen voor meer geld dan voorheen. Zo scoor je als NS niet,langere reistijden,extra overstappen,prijs verhogingen en gemak en comfort foetsie omdat een treindienst zo nodig ineens over een andere soort spoorlijn moet gaan rijden,dat verkoopt goed %03% Als ze het product in 2012 gewoon met rust hadden gelaten,dan was iedereen blij gebleven. Toen was elke Benelux goed gevuld,zeker die in spits uren,redenen waren simpel,wanneer je ook wilde je was voor een leuke prijs op elk moment van de dag zo in Antwerpen. Dat is wat mensen willen,gemak,leuke prijs,en een vrij snelle reistijd zonder overstappen en dat 24-7. Laatst bewerkt door phantom op 22-03-2018 11:50 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
22-03-2018 12:47:19 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dat de Benelux via de HSL moet lopen is meer een politiek ding dan dat de reizigers tegemoet wordt gekomen aan hun jarenlange wens om een ander uitzicht tussen Rtd en Atw dat hun maar liefst 1 minuut tijdswinst oplevert. |
22-03-2018 21:09:54 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote 10% stapt in Rsd in en 3% in Ddr. Als je wilt weten waar die mensen hun reis aanvangen dan moet ik het antwoord ook schuldig blijven want dat vermeldt de bron niet. Laatst bewerkt door Henk1619 op 22-03-2018 23:36 |
22-03-2018 21:33:17 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Tsja, het is inderdaad een percentage van niks wat in Ddr instapt. En ook in absolute aantallen stelt het aantal klanten uit Ddr geen moer voor: 110 per dag, minder dan 7 per trein dus. En daarvoor benadeel je vervolgens iedere dag 3480 klanten. Quote Er is weinig fictief aan dat percentage. Van mij hoeft die trein niet weg van zijn huidige route maar als ik objectief naar de cijfers kijk dan begrijp ik de overweging wel. Misschien zou je dat ook eens moeten doen, de ratio boven de emotie stellen. In Wolvega en Hoogeveen hebben ze ook niet gevraagd om die trein weg te halen uit de voortuin. Net zo min als de veel grotere groep klanten uit Gn en Lw er in het verleden niet om hebben gevraagd om tijd te verspillen aan stops in dergelijke gaten. |
22-03-2018 21:37:28 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteTja, maar wat is de oorzaak van die drukste treinen? Zijn er werkelijk zoveel reizigers, of zijn ze zo druk omdat de treinen ervoor plots zijn uitgevallen. Dat laatste gebeurt immers bovengemiddeld vaak bij de IC-direct. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
22-03-2018 22:25:15 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Nooit in de ochtendspits te Rotterdam CS wezen kijken zeker? Die drukte ontstaat echt niet pas wanneer er een trein is uitgevallen. |
22-03-2018 22:47:25 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Sommige ochtendtreinen zijn vanaf Breda al erg vol. De komst van de HSL heeft "wonen in Brabant, werken op de zuidas" een stuk aantrekkelijker gemaakt en dat is terug te zien in de reizigersaantallen. |
22-03-2018 22:54:00 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Er is gewoon vraag naar snelle verbindingen tussen Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda. Ondanks de niet optimale prestaties van de IC Direct. Bij een nieuwe snellere. betrouwbaardere, comfortabelere en punctueler HSL IC wordt de drukte alleen maar groter. En dan zal de kans op een zitplaats in de spitsuren groter zijn. Want NS kan dan flexibel nog een aantal stammen Traxx + ICR achter de hand houden. Tot er voldoende ICNG zijn op de HSL. Laatst bewerkt door icened op 22-03-2018 22:55 |
23-03-2018 19:47:59 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteEr is natuurlijk wel een verschil tussen gewoon drukte of extreme drukte die meldingswaardig is. Al is de laatste jaren de druk op de HSL natuurlijk wel toegenomen door de relatief kleine treinen terwijl de verbinding naar Asd via de Oude Lijn trager is geworden (die gaat nu immers via Hlm of je hebt een overstap extra). Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
24-03-2018 12:50:59 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Nou ehm, ga maar eens kijken naar treinen als 907, 909 en 911 vanaf Rtd. Dat is standaard sardientjesvervoer. |
24-03-2018 13:27:39 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat heb ik een tijdje terug eens gedaan naar aanleiding van de berichten hier (was toch rond die tijd op het station dus even via de loopbrug naar spoor 11 gelopen i.p.v. rechtstreeks naar de uitgang) en daar was toen echt geen sprake van sardientjesvervoer. Het was iets over de streefwaarde dat je bij ritten van 15 minuten en langer kunt zitten dus capaciteitsuitbreiding is zeker welkom hier, maar sardientjesvervoer is toch wat anders. |
24-03-2018 14:50:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ik heb zelden tot nooit een van die treinen zien vertrekken zonder dat iedereen kon zitten. |
24-03-2018 14:58:37 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Niet kunnen zitten en sardientjesvervoer zijn echt twee totaal verschillende dingen. |
24-03-2018 15:56:25 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Mee eens. Diverse keren met IC Direct op verschillende dagen en tijdstippen gereisd. En de drukte bekeken. Mijn indruk is dat tussen 16.00 - 19.00 op werkdagen het echt druk is. Toen verschillende keren gezien dat sommige mensen moesten staan. En dat ondanks de toeslag. Maar tussen 10.00 - 16.00 is de bezettingspercentage nooit echt hoog. Tenzij er werkzaamheden/storingen zijn tussen Schiphol - Leiden. |
24-03-2018 17:11:02 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Ik rijd 4 keer per week met de 1007 tussen Rtd en Shl. Alleen op vrijdag is er een kans dat er geen mensen in de gangpaden staan. Vroeger nam ik de 1009 maar die is me echt te druk, geregeld 5 minuten voor vertrek waren alle zitplaatsen vol. Terug mijd ik ICD tenzij ik echt laat ben. De 1060 en 960 hebben meestal nog gangpadstaanders (960 is op Shl om 18:53, dus er is echt sprake van een lange spits). De 1062 is dan - ondanks dat het de eerste toeslagvrije ICD is na de avondspits - echt een stuk rustiger, kans op een tweezitter in je eentje. Ik vermoed dat dat ook komt omdat hij maar 11 minuten achter de 960 zit. |
24-03-2018 17:13:17 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Opmerkelijk is dat ik eigenlijk nooit gecontroleerd word in ICD (de conducteurs hebben natuurlijk ook moeite om er door te komen, maar ik denk dat dat niet de enige reden is) maar dan weer wel in de 1062. Oftewel: eigenlijk is die toeslag een farce. |
24-03-2018 17:46:01 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Wat heeft het gejank over staanplaatsen met de Benelux te maken? Wellicht een schone taak voor de moderator om deze discussie naar het juiste topic te verplaatsen. |
24-03-2018 17:53:52 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Even teruglezen Henk. Daar word%02% je vast vrolijk van. |
25-03-2018 10:47:05 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteNu ontkracht je je eerdere bericht want met deze dubbele ontkenning schrijf je dat iedereen altijd kan zitten%08% Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-03-2018 11:11:03 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Verlenging Benelux van 6 ICR naar 7 ICR iets later: https://www.bndestem.nl/breda/enkele-reis-breda-antwerpen-kost-straks-9-euro~ad272997/ De trein naar Antwerpen en Brussel start op 9 april met zes rijtuigen, die in totaal aan 523 reizigers een zitplaats bieden. “Vanaf half april worden de treinen langer”, zegt Boon. “We plaatsen er een rijtuig bij en dan ligt het totaal aantal zitplaatsen op 580.” |
25-03-2018 11:17:28 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Klapstoeltjes worden blijkbaar meegeteld want bijna 90 zitplaatsen per rijtuig? |
25-03-2018 11:22:33 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Uiteraard, en de eerste en tweede klas maakt men ook geen onderscheid tussen. Wat dat betreft zijn de ICR6 ICD en ICR6 BNL stammen nu sowieso al verschillend van elkaar, alleen met de eigenwijze rekenmethode zijn ze vrijwel identiek aan elkaar omdat 20 mensen in het gangpad van de tweede klas weggestreept mag worden tegen 20 lege zitplaatsen in de eerste klas. |
25-03-2018 12:27:49 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat zou alleen maar eerlijk wezen als alle 2e klas vol zit en die 20 echt in 1ste klas mogen gaan zitten op die lege stoelen in 1ste klas. Maar dat vind de controleur dan waarschijnlijk weer niet goed %03% Zo kan ik ook rekenen: (tel maar na op je vingers,elk cijfer en teken is 1 vinger,) 1+1=5 %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
25-03-2018 12:52:00 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote ook de BNL stammen hebben 2 verschillende samenstellingen dus stoel verschillen... daarnaast is die verlenging niks nieuws, was al ff bekend dat ze pas na de introductie hsl zouden worden verlengd. half april wordt 23 april, verlenging duurt tot half mei, en zoals gezegd met een A of een B rijtuig Mcn NS International Rtd |
25-03-2018 12:55:38 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Maar nog even hè: NS vindt dus een klapstoel een zitplaats op een internationale verbinding met speciale prijzen?? |
25-03-2018 13:22:31 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Belachelijk deze tarieven! De NS rekent zich weer veel te rijk! Reken even mee... Ik wil op zaterdag een dagje naar Brussel en ik ben op Bd... Zonder earlybird gewoon even weg.... Als ik een kaartje koop vanaf Roosendaal betaal ik €25,60 1e klas retour maar wel met een iets langere reistijd maar prima acceptabel... Bij NS betaal ik dus 24,60 enkele reis 2e klas..... Hoezo absurd prijs verschil! En de reistijd is met de langzame stoptrein prima te doen aangezien je in Antwerpen gewoon op de volgende IC stap naar Brussel. Lijkt me dat veel meer reizigers dit ook gaan vinden! Bijna 100% verdubbeld plus naar 2e klas... |
25-03-2018 14:01:28 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Volgens mij ben je vanaf Bd en uur langer onderweg via Rsd. En tussen Bd en Rsd moet je natuurlijk ook meerekenen in het prijsverschil. Laatst bewerkt door MasterE op 25-03-2018 14:03 |
26-03-2018 00:20:54 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Quote Ok,even rekenen:een extra rijtuig levert 57 zitplaatsen op.Geen 2e klas rijtuig dus. |
26-03-2018 09:19:04 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Heb even Wikipedia gekeken. Kom je uit op andere waarden. Waarschijnlijk hebben ze specifiek zitplaatsen gerekend. En geen klapstoelen: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjuh6biuInaAhVG16QKHWZ1BagQFggqMAA&url=https%3A%2F%2Fnl.wikipedia.org%2Fwiki%2FIntercityrijtuig&usg=AOvVaw2uE8aAe3UO6ejNewTGlrTM |
26-03-2018 10:43:49 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
QuoteIk ben er gemakshalve vanuit gegaan dat de meeste hier iets van weekend vrij hebben. Oké ja het is 55min langer maar als ik dan de helft betaal plus dat ik 1e klas reis heb ik dat er gewoon voor over. Verder rijd IC Brussel ook 1x per uur en daar zit de winst ook niet in. Ik verwacht dat veel dagjes mensen daarom die dure IC links laten liggen door de hoge prijs zonder enige extra service. |
26-03-2018 12:08:04 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Impressie testrit Beneluxtrein: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwij6cay_InaAhXG26QKHXFrBGg4ChC3AghEMAM&url=https%3A%2F%2Fwww.ed.nl%2Fvideo%2Fproduction%2Ftestrijden-breda-antwerpen-brussel-op-de-hsl~vp29815&usg=AOvVaw3TXgHty8sPoCf53UQdp3_Z Laatst bewerkt door icened op 26-03-2018 14:22 |
26-03-2018 14:46:18 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja, als je daar vanuit gaat is het wel lekker scheef redeneren... |
26-03-2018 14:50:59 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Hoezo? Mocht je wat meer kwijt zijn tot de grens reis je toch 2e klas vanaf Roosendaal? Ik ben bewust van het duurste tarief uitgegaan zodat je daarmee kan compenseren! |
26-03-2018 15:20:55 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Als je een goede vergelijking wilt maken moet je de klasse het zelfde houden en dan kijken wat een enkele reis kost. Rechtstreeks en via Rsd. Met de Benelux is het € 18,- (€ 25,- 1e klas) Via Rsd is het € 23,10 (€ 33,60 1e klas) Dus ik zie niet dat men massaal meer gaat betalen om langer onderweg te zijn????? |
26-03-2018 16:19:08 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Mss voor de Zeeuwen niet...zij moeten dan verder reizen voor de Benelux en; 'geen cent teveel'![]() Bij de weg, mss een handige busboer die een snelbus Bgn - Antw. instelt, de Zeeuwen ook tevreden ![]() |
26-03-2018 16:22:58 | ||
---|---|---|
YSH
![]() |
Nee, maar Xander140 neemt niet voor niets een Belgisch weekendticket (50% korting) als voorbeeld. In vergelijking daarmee wordt het zeker duurder, maar voor de meeste reizigers die niet gratis reizen in Nederland en geen moeite doen in Rsd uit te stappen en naar de NMBS-automaat te lopen is het allemaal niet zo dramatisch. |
26-03-2018 16:23:52 | ||
---|---|---|
Chrisdb
![]() |
Quote ... Nadat diezelfde Belgen 100x door de Nederlanders genaaid zijn (zonder censuur). Neem aan dat de Belgen ook niets hoeven bij te leggen en gewoon hun dikke middelvinger opsteken naar de Nederlanders met de mededeling: 'Hadden jullie ons maar niet in die Fyra moeten dwingen' of 'Die Hedwigepolder staat ook nog altijd droog'. Quit pro quo. |
26-03-2018 16:44:05 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Oei, dat doet pijn aan mijn ogen. %08% Quid pro quo. ![]() |
26-03-2018 16:59:03 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Is te vergelijken met de Flixbus Düsseldorf - Eindhoven - Antwerpen. Er zijn delen in Nederland die gewoon niet op te vullen is met treinvervoer. Dus waarom geen bus tussen Antwerpen - Bergen op Zoom? Tussen Zwolle - Lelystad heeft vele jaren een Interliner gereden. Tot december 2012. En hoeveel Zeeuwen gaan vanaf Vlissingen/Goes eerst naar Roosendaal/Breda per trein? Om vervolgens de stoptrein Roosendaal - Antwerpen of de Benelux via Breda te pakken? De oostelijke deel tussen Goes - Bergen op Zoom zit dichter in de buurt. Maar daar wonen relatief erg weinig mensen. De stations Kruiningen - Yerseke, Kapelle - Biezelinge, Krabbendijke en Rilland - Bath behoren tot de stations waar zeer weinig reizigers de trein nemen: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwimgp__oIraAhUSqaQKHf4JCcAQFggoMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.treinreiziger.nl%2Fpopulairiteit-trein-stijgt-vooral-stedelijk-gebied%2F&usg=AOvVaw1EC3YCb_-Wjj42M-hbUjBr Wordt het voor de provincie Zeeland niet eens tijd om hun OV grondig te reorganiseren? Laatst bewerkt door icened op 26-03-2018 17:04 |
26-03-2018 17:35:36 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Descheemaecker heeft dat inderdaad prima weten te onderhandelen met zijn bitterballen- en pizza-akkoorden (zie zijn boek, Dwarsligger). Laatst bewerkt door AlexNL op 26-03-2018 17:35 |
26-03-2018 18:38:20 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
QuoteFlixbus rijdt al Bergen op Zoom - Antwerpen, kost bijna niets en de bus vertrekt op loopafatand van het station. Vanuit ZeeVla ben je trouwens wel redelijk rap en goedkoop in Antwerpen; bus 19 vanaf Hulst, gratis met StudentOV (pin me op dat gratis niet vast). Zolang de provincie 5,1miljoen per jaar in die boot (Westerschelde Ferry boot Vlissingen - Breskens) blijft steken, kan er niks veranderen. Per reiziger kost het ±11,-, waarvan ±8,- aan subsidie en ong 3,-voor een ritkaartje. Omdat die boot moet blijven varen is er geen geld voor andere projecten als bussen, treinen en wegenbouw zoals normaal uitvoeren van de Bernhardweg/Sloeweg nabij Sloe. |
26-03-2018 18:42:26 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
@umbusko zijn beide partijen dan niet vaker dan ge-quit uit de deals tussen Nederland en België?![]() |