26-03-2018 20:21:02 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Is dat niet de DB IC-bus? Of rijdt Flixbus die route ook al? |
26-03-2018 20:33:10 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Ze rijden allebei op die route: https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwj834LP0oraAhWxFtMKHZCOCKsYABAAGgJ3Yg&ohost=www.google.nl&cid=CAESEeD20zsWNi6_qsT7ty43quQg&sig=AOD64_03t4zkwRMgnBkDUG0JSnhc7F5t2A&q=&ved=0ahUKEwjlq_zO0oraAhXBMewKHfnWBEIQ0QwIJg&adurl= https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwip97CW0YraAhWG2aQKHcUgB_MQFgiZATAJ&url=https%3A%2F%2Fwww.ovmagazine.nl%2F2015%2F10%2Fflixbus-neemt-eindhoven-en-nijmegen-mee-1125%2F&usg=AOvVaw3_qzJQVX7Orh5aB8Un54vp Die busbedrijven springen in het gat wat spoorbedrijven niet kunnen opvullen. En Nederland heeft al het dichtste spoornet van de wereld. Stel dat een open acces vervoerder zoals de Lage Landen Lijn en Brainport Brussel Express in het gat waren gesprongen. En verbindingen zoals Den Haag - Brussel of Eindhoven - Brussel hadden uitgevoerd. Dan was er gezonde concurrentie voor de Beneluxtrein. Laatst bewerkt door icened op 26-03-2018 20:45 |
26-03-2018 20:56:57 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Er komt hier wel vaker potjeslatijn voor in de onderste regel, en ik zeg altijd maar zo: inspraak zonder inzicht is uitspraak zonder uitzicht! ![]() |
26-03-2018 21:55:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Omdat het rekenen waarbij iemand op een deel van het traject korting krijgt (Vrij reizen) de vergelijking natuurlijk niet eerlijker maakt, je dat er niet bij verteld en ik denk dat je van een koude kermis thuis komt als je denkt dat de meeste die korting toch wel hebben... |
![]() |
advertentie |
27-03-2018 13:05:23 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
De meeste niet dagelijkse reizigers hebben niks dus ook geen vrij reizen. Als je vergelijkingen wil doen,moet je ook uitgaan van een blanco pagina,en niet van een halfvolle pagina. Als je het goed wil dan zou je moeten beginnen met bv reizigers uit Rsd die met niks aan korting de boemel pakken naar Antwerpen,dan zien wat dat kost qua tijd en geld. Dan zien wat diezelfde reiziger kwijt is aan geld en tijd om 1st naar Bd te gaan en dan met de Bnl reist naar Atw. Verveel je je eigen,dan kan je dat ook doen voor elk dorp en stad met een station aan de brabantroute tussen Bd en Rtd. Al zal je voorbij Zlw dan waarschijnlijk Bd moeten vervangen met Rtd als opstap plek voor de Bnl ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
27-03-2018 17:22:42 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Quote Als dat ding uberhaupt vaart, het is dat er twee exemplaren zijn, maar grootste deel van de tijd is er één defect. Waarom? Omdat het de goedkoopste troep moest zijn. Sorry voor offtopic. Het kruispunt Sloeweg betalen we massaal TOL voor (onder de naam Westerscheldetunnel). En er gebeurd (wederom) voorlopig niets, geld ligt klaar. Bovenstaande dingen zijn diep triest hier in Zeeland.%04% |
01-04-2018 20:22:30 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Belgische tarief Beneluxtrein: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjLxo_u15naAhUPOsAKHZu2CeMQFghYMAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.grenstreinbus.be%2Ftreinverbinding.php%3Fid%3D31&usg=AOvVaw3WYhkfy6gl4Je5maBnySDp |
03-04-2018 01:33:33 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Snapt U het nog? Welkom in de trein! |
03-04-2018 09:39:04 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Voor je dat allemaal hebt uitgevogeld is een omreis via Rsd en het stoppertje ongetwijfeld sneller.![]() |
03-04-2018 12:40:33 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Goedkoper en simpeler is t om gewoon helemaal niet meer daarheen te gaan %08% Het zou voor reizigers van het ov makkelijk/overzichtelijk/normaal geprijst en niet stress gevend moeten zijn als je op reis moet/gaat. Tot zover die gedachte's ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
03-04-2018 21:54:43 | ||
---|---|---|
roja
![]() |
Helemaal mee eens, maak het gebruiksvriendelijk en betaalbaar, probeer meer reizigers te overtuigen van het reizen per trein, in plaats van al dat ingewikkelde gedoe. Klantvriendelijk heet dat. vr gr J. S. |
07-04-2018 08:29:06 | ||
---|---|---|
Chrisdb
![]() |
BN De Stem: 'Protest tegen feestelijk uitzwaaien van Beneluxtrein op station Roosendaal' https://www.bndestem.nl/roosendaal/protest-tegen-feestelijk-uitzwaaien-van-beneluxtrein-op-station-roosendaal~af9d6994/ Wat me vooral opvalt, verderop in het artikel: er ligt volgens de politiek in Roosendaal een toezegging vanuit Den Haag dat er voor mensen uit Roosendaal een snellere verbinding met Antwerpen komt. Vergeef me mijn wantrouwen in die toezegging, maar die gaat er dus feitelijk (denk ik) als volgt op neerkomen: - Niet doortrekken IC vanuit Essen naar Roosendaal, maar NS lost het zonder NMBS op. - De NMBS plempt het stuk Essen - Antwerpen vol met eigen treinen zodat er sowieso geen ruimte meer overblijft voor een verbinding richting Roosendaal of zet niets in en komt ermee weg omdat de clubkas nagenoeg leeg is. - Een rechtstreekse snelle verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen zal er niet snel komen, want ook wil men de investeringen in de HSL terugverdienen. - Die oplossing bedraagt dat reizigers met de 3600 vanuit Roosendaal naar Breda moeten - In Breda wordt de overstaptijd tussen de 3600 en 9200 ingekort en wel zodanig, dat het mogelijk 'kantje boord' gaat zijn voor overstappers. Ik snap niet dat de politiek in Roosendaal zo enorm naïef is... Of de oplossing is dat de politiek een taskforce inricht die gaat nadenken over oplossingen oftewel werkverschaffing der politiek..... grapje. Laatst bewerkt door Chrisdb op 07-04-2018 08:34 |
07-04-2018 08:33:39 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Waarom zou de NS een treindienst in België moeten verzorgen? De NMBS zou prima zelf (en op eigen initiatief) treinen van/naar Roosendaal moeten kunnen rijden (of deed ProRail moeilijk over dat idee?). Als de NS een verbetering moet en kan doorvoeren is dat juist die verkorting van overstaptijd in Breda. |
07-04-2018 08:36:31 | ||
---|---|---|
Chrisdb
![]() |
Er vindt (heb ik weleens gelezen in een documentje op Locov.nl - zal wel zo'n NS-brief zijn) wel degelijk overleg plaat tussen NS en NMBS over het traject Roosendaal - Antwerpen. Hoewel NMBS inderdaad de feitelijke stoptreindienst verzorgd, vindt er over die dienst (en het verdere aanbod) wel overleg plaats tussen beide bedrijven. Of dit bilateraal is of op welk niveau weet ik verder ook niet. Verkorting van de overstaptijd is één ding, ik vraag me alleen af of dat alleen afdoende is. Dat je zoveel mogelijk via Breda wilt laten reizen kan ik me trouwens wel voorstellen; het heeft wat gekost en als ik moet kiezen tussen Roosendaal en Breda als ik 's-avonds naar huis ben, dan weet ik het antwoord wel (gelet op mijn veiligheid). UPDATE: Zit ik net in de Reisplanner te kijken, worden de treinen die vanuit Asd vertrekken als ..... Intercity direct weergegeven! Zie https://ibb.co/jpSd2H Behoort Intercity Brussel tegenwoordig ook tot de Intercity direct familie? Laatst bewerkt door Chrisdb op 07-04-2018 08:49 |
07-04-2018 08:52:28 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ja, want er is toeslag nodig tussen Schiphol en Rotterdam![]() |
07-04-2018 15:34:17 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Zou nogal wat reuring opleveren als de IC Brussel tussen Shl en Rtd toeslagvrij zou zijn. |
07-04-2018 16:13:17 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote In dat dunbevolkte gebied veel treinen laten rijden? Nu nog rijden 3 passagierstreinen p/u en een aantal goederentreinen per dag. Nog niet eens zo slecht. Vermoed dat de bezettingsgraad van de IC Essen - Charleroi tussen Antwerpen - Essen laag is. Wel kan deze spoortraject meer gebruikt worden voor goederentreinen van/naar Nederland. Maar daar is waarschijnlijk nu al genoeg ruimte voor. |
07-04-2018 17:51:45 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Wie op de kaart kijkt naar het gebied tussen Antwerpen en Essen kan toch niet tot de conclusie komen dat het dunbevolkt is: één en al bebouwing met weliswaar veel villa's maar toch ook veel middenstandswoningen van forenzen die op al die stopplaatsen de stoppers naar Antwerpen nemen, en dat natuurlijk vooral in de spits. Bijpompen van treinen is wel het laatste wat de NMBS doet als er toch niemand mee reist. Hoezo zou je de lijn volpompen als het je geld kost en allerlei andere dingen niet kunnen omdat er geen geld is? Daarnaast heeft de bevolking daar niet voor niets flink geprotesteerd toen het eerste plan rond de HSL naar Rotterdam langs dit tracé zou lopen. |
08-04-2018 09:14:51 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Regio Kempen/inwoners van Brecht hebben er zin in: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiT96SckKraAhXKb1AKHXmLBMIQFgg6MAM&url=https%3A%2F%2Fwww.gva.be%2Fcnt%2Fdmf20180406_03450075%2Ftreinreis-naar-nederland-wordt-sneller-en-makkelijker-dan-ooit&usg=AOvVaw3LQmnjwkhBPathmKdpdIxO Morgen direct einde van inzet Desiro ML Antwerpen - Noorderkempen? Of rijden die in de piekuren als extra trein tussen Antwerpen - Noorderkempen? |
08-04-2018 09:28:40 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De P-treinen blijven rijden, maar de IC-treinen worden wél opgeheven. |
08-04-2018 10:42:05 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Dat is niet verkeerd. En wat als de Beneluxtrein toch eens een keer moet worden omgeleid vanaf Breda naar Antwerpen via Roosendaal? Hebben ze dan tussen Breda - Brecht gewoon pech? |
08-04-2018 10:57:23 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ja, zoals we weten van de ICB worden grensoverschrijdende treinen bij uitval niet vervangen. ![]() |
08-04-2018 11:35:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Bij stremming op het zuidelijke HSL deel gaat de Benelux nonstop over Ddr en Rsd, bij stremming op een van de verbindingsbogen bij Bda gaat de Benelux rechtstreeks naar Noorderkempem met een langdurige stop aldaar. |
08-04-2018 11:53:04 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Dat tweede is logisch, maar waarom niet stoppen in Rsd voor omreizigers vanuit Bd? |
08-04-2018 13:02:44 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Zo logisch zou ik m niet vinden als je b.v. in Rsd woont. Wordt je gedwongen naar Bd te reizen,om dan feitelijk weer langs je huis ri Belgie te gaan. Datzelfde telt voor de terug weg vanuit Belgie 1st je huis voorbij rijden om dan met een stopper ofzo weer naar Rsd te mogen reizen,pure tijd en geld verspilling. Als de huidige boemel tussen Rsd en Atw zou worden weg gehaald dan ben je als forens dus mooi de sjaak. En zagen ze bij meerdere dorpen en steden de stoelpoten onder je vandaan en dat allemaal voor een HSL lijn met een tijdswinst van niks en vaak kapotte treinen die uitvallen %03% Lang leve de aanpak van NS %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
08-04-2018 14:36:25 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
De stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen blijft gewoon rijden. Het zou gek zijn, als er enerzijds richting Duitsland moeite is gedaan om twee nieuwe stoptreinlijnen erbij te krijgen, dat er richting België ééntje verdwijnt. Het is logisch om tegenwoordig ook de grensdorpen aan weerszijden van de grens met elkaar te verbinden, mits er een actieve spoorlijn ligt en zo slecht presteert de huidige stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen toch ook niet qua reizigersaantallen op het grensoverschrijdende gedeelte. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
08-04-2018 17:47:00 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Daar valt misschien wat voor te zeggen. Ken geen cijfers en feiten qua reizigersaantallen. Maar de huidige L trein Roosendaal - Antwerpen/Puurs is zo lelijk. Maar er is hoop. Het wordt gemoderniseerd. Het design zal niet de schoonheidsprijs winnen. Maar dat was ook niet het geval met de DD-AR/MDDM die getransformeerd zijn in een DDZ. Maar het interieur van de DDZ is nu wel prima en modern. Hopelijk is dat ook het geval met de gemoderniseerde Varkensneuzen: https://www.bndestem.nl/brabant/breda-heeft-een-flitsende-trein-naar-belgieneuml-voor-roosendaal-blijft-een-afgetrapte-800-over~a3d147dd/ Laatst bewerkt door icened op 08-04-2018 17:57 |
08-04-2018 18:49:42 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Met de gerenoveerde varkensneuzen is niks mee. Is redelijk in lijn met de andere gerenoveerde stoptreinen bij de NMBS. |
08-04-2018 19:10:13 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
![]() |
Moeten ze uiteraard wel Roosendaal in mogen![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-04-2018 19:41:28 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dat heeft andere redenen ja. |
09-04-2018 06:47:11 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
In Brecht wordt de Beneluxtrein uitgewuifd. Gisteren werd de laatste rit Beneluxtrein in Roosendaal uitgefloten: https://www.gva.be/cnt/dmf20180408_03451890/station-noorderkempen-beleeft-historische-dag |
09-04-2018 22:35:42 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Ze hadden vandaag een extra persoon bij station Breda die de handelingen deed bij de voorste Traxx van de kerende Beneluxtrein. Intussen kon de treinmachinist van de achterste Traxx naar voren lopen. Niet gezien of hij zelf nog wat deed in de achterste Traxx. En daarna nam de treinmachinist van de achterste Traxx het in de voorste Traxx het weer over. |
10-04-2018 06:18:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dat wat er op de eerste dag niet goed ging met de nieuwe Beneluxdienst, kwam volgens mij door infraproblemen en niet door problemen aan het materieel. |
10-04-2018 06:38:56 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Mee eens. |
10-04-2018 10:23:42 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Daarnaast viel het mij op dat veel vertragingen tussen Brussel en Antwerpen werden opgelopen. Ook dat valt niet te wijten aan de 'omklap'. (Ter referentie: ik doel dan op de 9211, 9215, 9219, 9235 en 9255.) Laatst bewerkt door DDietzen op 10-04-2018 10:29 |
10-04-2018 11:17:28 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Dat is dus i.d.d. m'n punt. Als die straks zijn gerenoveerd dan mogen ze volgens mij NL niet meer in. Dan hoef je niet eens een grens overschrijdende dienst te stoppen,want dat word nu al geregeld met die renovatie ![]() Aangezien het volgens mij in zn ongerenoveerde vorm,het enigste mat is dat in Rsd mag komen vanuit Belgie,heb je dus ook geen backup. Dus zou het zomaar kunnen dat je straks vanuit Rsd naar Bd moet om in Atw ofzo uit tekomen %03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-04-2018 12:13:59 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Het is niet het enige mat dat in Roosendal mag komen, dat blijkt wel als er eens een gereviseerd exemplaar de dienst rijdt. Deze wordt dan over het algemeen in Essen uitgewisseld. Zie ook de Opvallende Dingen topics. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 10-04-2018 12:14 |
10-04-2018 12:23:00 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
En ook de Duikbrillen mogen er komen, zoals de afgelopen maanden al af en toe gebeurde. |
10-04-2018 12:24:59 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Hoe zit dat met de Breaks? Daar was toch ook iets mee dat die alleen in Mt mochten komen en niet in Rsd oid? |
10-04-2018 13:20:53 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Bij de modernisering van de Varkensneuzen had men in eerste instantie geen 3e frontsein inbegrepen. De nu gereviseerde treinen krijgen een 3e frontsein boven de ruiten, waarmee toelating in Nederland weer op de agenda kan komen. Ook de gemoderniseerde met 2 frontseinen krijgen een 3e. De oude varkensneuzen mogen wel, omdat die ooit toegelaten zijn en het intrekken daarvan niet de meest handige procedure is. Tot die tijd rijden er oudjes, of hier en daar een Duikbril. Bij NMBS komt opheffen minder vaak voor dan bij NS is mijn ervaring. %08% Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
10-04-2018 13:53:11 | ||
---|---|---|
RudiL
![]() |
Dan zal IL&T een ontheffing moeten willen geven in verband met de afwezigheid van een in Nederland werkzame automatische treinbeïnvloeding. Verbouwd materieel kan geen beroep meer doen op "oude rechten". Of ProRail moet nu werk maken van de installatie van TBL 1+ op het emplacement van Roosendaal natuurlijk. |
10-04-2018 13:58:29 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
En dat laatste is nu ook net waar aan gewerkt wordt![]() |
10-04-2018 21:17:32 | ||
---|---|---|
Chrisdb
![]() |
Quote Huilie huilie. Als mensen niet tegen vooruitgang kunnen, moeten ze onder een steen gaan leven. Het is logisch dat men de corridor naar Breda heeft gegooid en dat daar geen snelle(re) verbinding tegenover staat via Roosendaal. Dát heet markt, en dat heet 'terugverdienen'. Als iemand hier problemen mee had, had men in begin 2000 anders moeten stemmen. Quote Alsof dát de reiziger wat boeit. We willen op tijd rijdende treinen, geen infraproblemen. Anders hadden ze op de Oude Lijn moeten blijven. Aan klantbeleving zouden ze van mij nog een jaartje of wat naar school terug mogen. Quote Belachelijk. Zolang er geen allerhande Windows gestuurde rommel op die treinen draait, die dingen niet gesnapt zijn door de Sleepwet of belast zijn met ransomware (om maar eens wat te noemen) en de techniek nog in basis ongewijzigd is, zouden die treinen gewoon op hun oude rechten moeten kunnen beroepen. Sterker nog: een nieuwe toelating zou geschrapt moeten worden. Sorry hoor, maar zo kan iedereen wel op kosten en bureaucratie gejaagd worden (krijgt ineens een beeld voor zich van Asterix en de Helden - Vrijgeleide A38) PS: Met excuses als ik wat scherp overkom, als je voor 2 personen onderhand 2x 40 uur per week draait op de zaak, ben je niet altijd even aardig dan wel objectief dan wel reëel. Laatst bewerkt door Chrisdb op 10-04-2018 21:21 |
11-04-2018 01:00:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De truc is juist dat er eisen in de regelgeving gemaakt zijn om te zorgen dat er ook innovatie en vooruitgang te boeken is en we niet eeuwig blijven hangen in het verleden. Eisen dat een trein bij nieuwbouw of renovatie/revisie ook aan nieuwer regelgeving zal moeten voldoen zijn er natuurlijk omdat dat de ideale momenten zijn om dat soort zaken te implementeren en toe te passen. Anders hadden we nu nog met stoomlokken gereden ![]() |
11-04-2018 07:43:44 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote En hoe kun je dit 'vooruitgang' voor Zeeland en Roosendaal noemen? Extra reistijd, extra kosten, extra overstap? |
11-04-2018 08:54:41 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
QuoteDat is een wel erg paternalistische kijk op de wereld.... |
11-04-2018 09:25:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote |
11-04-2018 10:04:46 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Dat valt ook wel mee toch? Het had sneller gekund als de overstap 'normaal' was. West-Brabant, waar de meeste forenzen wonen, mogen op zoek naar een alternatief (op Bd na). |
11-04-2018 10:05:08 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
@chrisdb: Het is een groot misverstand dat Marktwerking leidend zou moeten zijn bij het nemen van beslissingen. Marktwerking is in die zin een eng begrip, dat daaronder alleen een financieel-economische afweging wordt verstaan terwijl bijvoorbeeld bij besluiten over openbaar vervoer ook andere overwegingen een rol behoren te spelen, zoals gebruikersgemak, milieu, duurzaamheid, keuzemogelijkheden, reistijd, omgevingsbelasting op drukke verkeersaders en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je die zaken er wel in betrekt, ben je moderner bezig dan wanneer je je beslissingen alleen op Marktwerking baseert. |
11-04-2018 10:12:27 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Ook wel grappig: in het weekend van zaterdag 21 en zondag 22 april rijdt de Benelux vanaf Rsd door werkzaamheden aan de HSL, alleen dan wel met de prijs vanaf Bd gok ik %08% "IC Brussel rijdt niet tussen Amsterdam C en Antwerpen C, maar uitsluitend tussen Roosendaal, Antwerpen C en Brussel Zuid/Midi" En de week erop, zaterdag 28 april: "Intercity Brussel stopt niet in Breda; reis naar Breda met de overige treinen (of vanuit Roosendaal met de NS-bussen). Er rijdt een NS-bus van Breda naar Noorderkempen; daar kunt u overstappen naar Antwerpen C en verder." Daar betaal je dan 70% meer voor? %08% Laatst bewerkt door jordy94 op 11-04-2018 10:16 |
11-04-2018 10:29:44 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote |
11-04-2018 11:22:50 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote Nee, dan hadden we met stoomlocomotieven kunnen rijden als we dat zouden willen. ![]() Natuurlijk zit er logica in, maar je kunt je ook afvragen hoe ver je daarin moet/wilt gaan, dat aanscherpen van de regelgeving. Eigenlijk zou je in dit geval het volgende moeten constateren: 1. De "oude" en de "nieuwe" Varkensneuzen verschillen in zoverre niet, dat de "problemen" hetzelfde zijn: beveiliging (ATB/TBL-1) en twee/drie frontseinen. Die nieuwe Varkensneuzen zijn heus niet onveiliger... (Sterker nog, waarschijnlijk zijn ze aantrekkelijker voor de reiziger en kun je ze dus beter wél inzetten.) 2. Vroeger vonden we de "problemen" geen problemen, maar in deze tijden willen we dat (om wat voor reden dan ook) blijkbaar niet meer. Maar het zijn niet zulke ernstige problemen dat er per direct geen (oude) Varkensneuzen meer kunnen rijden, want die rijden gewoon nog. 3. Wat is dan de oplossing die het meest voor de hand ligt? Afspraken maken om de "problemen" op te lossen, en ondertussen gewoon toelaten wat de status quo handhaaft, of dat nou om gereviseerde treinen gaat of niet. Je kunt zeggen: per die en die (haalbare) datum willen we moderne beveiliging en drie frontseinen. En dan doe je dat. Het is een beetje hetzelfde idee als dat bij een spitstrein met maar 1 HC in plaats van twee soms een stel afgesloten wordt. Het komt voort uit een in principe goed idee, namelijk dat de veiligheid van de reizigers dan beter gegarandeerd kan worden; maar het gevolg kan zijn dat de rest van de trein overvol wordt omdat het niet past, en dan heb je misschien wel een onveiligere situatie bereikt dan dat je zou hebben als je wél de hele trein had opengesteld. Het vervelende is dus dat vanuit een goed idee algemene "regels" worden gemaakt, maar dat het soms, in specifieke situaties, juist beter is om je niet aan die regel te (hoeven) houden. Laatst bewerkt door umbusko op 11-04-2018 11:23 |
11-04-2018 12:11:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is natuurlijk heel zwart wit op te vatten maar dat een huidige situatie niet direct gevaarlijk is is natuurlijk geen reden om niet het verlangen te hebben om een hoger veiligheidsniveau toe te gaan. Een vervoerder zal echt niet snel zelf het initiatief nemen om dat soort grote investeringen te doen waar hij nooit meer een cent van terug verdiend, dus dat het een beetje afgedwongen word is niet zo gek denk ik. Als er morgen een Belgisch stelletje een aanrijding krijgt met een goederentrein is de krant morgen gevuld met de vraagstelling waarom er zulke risico's kunnen bestaan in Rsd... %03% |
11-04-2018 12:25:00 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote |
![]() |
advertentie |
11-04-2018 12:28:45 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Asd-HSL-Bd-Rsd-Mdb zou ik zeggen. Zeeuwen ook blij %02% |
11-04-2018 12:52:33 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote Ja, natuurlijk, dat ben ik ook met je eens en dat snap ik ook wel. Ik zeg ook niet dat je helemaal niets moet doen, of dat de vervoerder actie moet ondernemen; dat mag best een hogere instantie zijn. Mijn punt is vooral dat je zoiets niet zou moeten willen koppelen aan de revisie van een trein, maar dat je daar dan beter een haalbare datum voor kunt afspreken. (Voor nieuw materieel ligt dat misschien weer anders.) Dat er straks misschien slagen Essen-Rsd v.v. opgeheven gaan worden omdat er toevallig een nieuwe Varkensneus in de omloop terechtgekomen is, terwijl een oud stel - met dezelfde beperkingen - wel door zou kunnen rijden, dat kan toch de bedoeling niet zijn? En dat "oude" stellen in theorie nog jarenlang welkom zijn, toch ook niet? |
11-04-2018 13:30:42 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Dacht aan doortrekken van ICNG Amsterdam C - Schiphol - Rotterdam C naar Roosendaal/Vlissingen. Niet via Breda. Dat is uiteindelijk toch een omweg. Doortrekken naar Vlissingen zal wel vele haken en ogen hebben voor NS. NS wilt nu al slechts alleen in de spitsuren op werkdagen een Intercity laten rijden tussen Roosendaal - Vlissingen. Veel zal afhangen hoe de provincie Zeeland zich opstelt. Willen ze de kleine stations zoals Kruiningen-Yerseke, Rilland-Bath, Kapelle-Biezelinge en Krabbendijke behouden? En willen ze ook snellere Intercity's tussen Randstad - Zeeland? Zullen ze wel meer voor moeten betalen. |
11-04-2018 15:32:43 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Helaas was gisteren een forse storing: https://www.gva.be/cnt/dmf20180410_03456642/nieuwe-beneluxtrein-staat-twee-uur-en-30-minuten-stil Weer die ellendige grensovergang. Problemen met RBC? |
11-04-2018 16:38:13 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Onder andere. En vandaag opnieuw met trein 9219. |
11-04-2018 16:44:20 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
9248 tevens geheel opgeheven. |
11-04-2018 17:46:29 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Op de site van Intercity Defect zie je onderaan dat de Benelux de meeste vertragingen en uitval had op 10 april: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjUjo-nx7LaAhUSPVAKHZcjCWUQFjAAegQIABAv&url=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Ficdefect&usg=AOvVaw1pDBppA3eZ5Vtgi1IC45fc Maar daar is al voor gewaarschuwd door NS en Pro Rail. De percentage van de andere Traxx + ICR is (aanzienlijk) hoger t.o.v. de Beneluxtrein. Is dat vooral te wijten aan de problemen op de HSL baan Breda - Antwerpen? Vertragingen wordt ook opgelopen bij de Noord - Zuidverbinding in Brussel. |
11-04-2018 18:00:05 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Wat ik niet begrijp: op HSL4 is zowel L1 als L2 tegelijkertijd mogelijk, daardoor kunnen de Desiro's van NMBS daar rijden. Als het opzetten van een verbinding met het Belgische RBC bij de grensovergang niet lukt, kan er dan niet worden doorgereden onder L1? |
12-04-2018 10:12:06 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Update Beneluxtrein: https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2018/04/12/intercity-brussel-staat-ruim-twee-uur-stil-door-softwareprobleem/ Een softwareprobleem heeft er dinsdagavond voor gezorgd dat de Intercity Brussel tweeënhalf uur stil heeft gestaan met 300 passagiers aan boord. Volgens Belgische spoorbeheerder Infrabel ging het inlezen van bepaalde datagegevens verkeerd ter hoogte van de grensovergang bij het Belgische Meer. Geeft dat aan dat het probleem op de HSL baan ligt? Of in de trein? Of een combinatie van beiden. Quote Is dit misschien een antwoord op jouw vraag?: Dan is het aan jullie om ETCS over GPRS-R (packet-based) beginnen uit te rollen ipv nu op het voice GSM-R netwerk ook ETCS-communicatie te sturen (circuit-based). In het slechtste geval zou de BNL op Belgisch grondgebied ook kunnen terugvallen naar Level 1, éénmaal de grens over moet men dan wel terug in Level 2 komen (geen fallback op Nederlands deel). Overgenomen uit een andere bron. Laatst bewerkt door icened op 12-04-2018 10:15 |
12-04-2018 13:13:01 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
12-04-2018 14:43:56 | ||
---|---|---|
pescher.c
![]() |
Afgezien van de software problemen, zie ik eigenlijk iedere dag dat trein 9216 en 9252 richting Brussel vertraging oplopen bij het oprijden van de HSL in Breda, omdat ze moeten wachten op de Eurostar. Die paden moeten wel heel dicht tegen elkaar geplant zijn, is het überhaupt het volgens de officiële paden mogelijk dat de 9216 en 9252 op tijd kunnen rijden richting de grens? |
12-04-2018 15:01:47 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
In regeltjesland Nederland moet dat zelfs... Dus dat levert onderstaande doorkomsten op: Eurostar 9171 d 08:44 Breda HSL asl. Benelux 9216 d 08:47 Breda HSL asl. Eurostar 9177 d 17:44 Breda HSL asl. Benelux 9252 d 17:47 Breda HSL asl. |
12-04-2018 15:09:52 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Met ERTMS kunnen toch dichter op elkaar rijden, zo wordt altijd beweerd? dan moet het vast sneller kunnen dan de 3 minuten die standaard in ATB-gebieden wordt gehanteerd.![]() |
12-04-2018 17:10:30 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Grappig dat de normering vanuit de protocollen hier ook strenger is dan de techniek toelaat... Met 300 km/h ben je namelijk in 1 minuut al 5 km verder. In 3 minuten plus reactietijd en het optrekken is er dus een speelruimte van naar schatting 20 km ontstaan tussen Eurostar en Benelux. Heel wat meer dan op blokafstand rijden... Laatst bewerkt door sjoerd op 12-04-2018 17:14 |
12-04-2018 18:08:14 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Er moet eennogal flink stuk zijn vrijgereden om de transitie zonder hinder te laten verlopen. Dat hoogt de opvolgtijd op. Als je eenmaal op de lijn zit heb je geen hinder meer. |
12-04-2018 18:31:30 | ||
---|---|---|
roja
![]() |
Ik zie deze week vaak, dat een vertraagde Thalys nog meer vertraging oploopt dankzij de geweldige IC Direct die het best goed doet, echter maar 160 km/u op de HSL rijd. Dit heb ik allang zien aankomen. |
12-04-2018 18:39:25 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Ja, een of andere bureaucratische stoethaspel heeft onlangs besloten dat de ICD voortaan voorrang krijgt wanneer de Thalys meer dan een X aantal minuten vertraagd is. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
12-04-2018 18:48:26 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
OVmagazine probeert het weer eens... https://ovmagazine.nl/2018/04/sla-breda-en-zaventem-over-met-ic-brussel-1733/ |
12-04-2018 18:55:31 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Tja, met de premisse 'de NMBS wil daar vast aan meebetalen' (laatste regel) gaat meneer al de mist in![]() |
12-04-2018 19:03:16 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Ben het helemaal eens met het artikel. Het is gewoon een waardeloze peperdure trein geworden met nul winst op snelheid. Wist iedereen dat maar. |
12-04-2018 20:26:05 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Het grootste deel van Brabant heeft toch een flink betere verbinding met België gekregen. Breda een rechtstreekse trein, Tilburg en 's Hertogenbosch een kortere reistijd, Eindhoven een overstap minder en Oss/Nijmegen/Arnhem hebben juist een betrouwbaardere overstap gekregen, die haast niet fout kan gaan. Ja, Roosendaal, Bergen op Zoom en Dordrecht zijn er wel flink op achteruit gegaan, maar een groter gebied met meer inwoners hebben geprofiteerd van de nieuwe Beneluxtrein via Breda. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
12-04-2018 20:43:16 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het artikel gaat over de zogenaamde snelheidswinst tussen Asd en Brusz die de NS claimde in het persbericht. Vergeleken met de dienstregeling van 2012 is de tijdwinst nu slechts 3 à 4 minuten, en die dienstregeling in 2012 was al niet de snelste. Kortom er is eigenlijk geen winst gepakt op het volledige traject, de omwegen via Bd en Fbnl zijn bij elkaar meer dan een half uur en dan heb je nog last van trage treinpaden en lange stops. Zonder die onzin zou Asd - Brusz in 2:15 moeten kunnen via de HSL (met TRAXX+ICR), dát zou pas tijdwinst zijn, dit is een sigaar uit eigen doos. |
12-04-2018 21:00:41 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Op NS International Planner helpen ze de treinreizigers een handje. Want daar staat als alternatief aangegeven dat je bij een overstap op Antwerpen Centraal van Benelux op de IC Essen - Charleroi vijf minuten tijdswinst kunt boeken. Zelfs met een marge van 11 minuten op station Antwerpen Centraal. Treinreizigers kunnen uit - en instappen op niveau - 2. Weet niet of treinreizigers dat altijd begrijpen. Of dat het hun interesseert dat ze vijf minuten tijdswinst kunnen boeken t.o.v. de directe Benelux. 2 rechtstreekse directe snelle treinen tussen Rotterdam - Antwerpen wilt NMBS niet. En is daar genoeg vervoersmarkt voor? Thalys & Eurostar rijden gezamenlijk bijna/net 1 keer p/u. |
12-04-2018 21:09:42 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
In Duitsland is het normaal dat goedkopere treinen (RE/RB) significant langzamer zijn dan dure treinen (ICE/IC), met uitzondering van enkele lijnen, zoals in het Ruhrgebiet. Dit model is nu letter gekopieerd op Amsterdam-Brussel met snelle, dure treinen (Thalys, Eurostar) en goedkope, langzamere treinen (IC Brussel), maar hier wordt het Duitse model met afschuw ontvangen, terwijl het Duitse model best logisch is. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
12-04-2018 21:25:20 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
QuoteHoeveel korter is de reistijd vanuit Den Bosch? Ik ga even uit van een overstap van 32 minuten met de Intercity 3600 - de overstap van de stoptrein van 5 minuten is riskant voor de gemiddelde internationale reiziger - en kom dan op exact dezelfde reistijd van 1 uur en 33 minuten uit... Maar leg dat maar uit als een betrouwbaardere overstap die niet fout kan gaan. En vanuit Rotterdam is er amper tijdswinst, vanuit Amsterdam ook niet want die konden al per Intercity Direct met overstap naar het andere perron met een zo goed als gegarandeerde overstap. Bijzondere stelling om te verdedigen. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 12-04-2018 21:27 |
12-04-2018 21:36:37 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Zo'n soort is die overstap is er toch ook nu in Breda vanuit de 6600. |
12-04-2018 21:53:34 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Vanuit de 6600 is er een cross-platform overstap van 5 minuten, toch ietwat krap voor een internationale aansluiting. Overigens komen er door die aansluitingen wel meerdere dingen ongelukkig uit. Vanuit Ddr doe je er bijvoorbeeld met de overstap in Bd 25 minuten langer over om in Atw te komen, echter bestaat van die 25 minuten extra reistijd liefst 18 minuten uit overstaptijd. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-04-2018 22:14:43 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Blijkbaar zijn er wel reizigers die het erop wagen in Bd die uit de 3600 komen vanuit Tb en zich een ongeluk rennen naar de 9200 richting Atw. Dat ritueel toch geregeld gezien en vaak gaat het om meer dan een paar reizigers. |
12-04-2018 22:37:24 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Haagse rancune/jaloezie: https://www.youtube.com/watch?v=DuSDv5bRy5I Den Haag slechts 4 keer per dag. En station Noorderkempen 1 keer p/u + spitstreinen. In Nederland worden kleinere stations als Noorderkempen 2 keer p/u bediend. Als Infrabel niet zo hoge heffingen vroeg zou station Noorderkempen frequenter bediend worden. |
12-04-2018 22:38:09 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Quote Waarom is dat zo raar dan? NS denkt aan zijn eigen belang en terecht! |
12-04-2018 22:52:09 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Nee, de manier waarop België is ingedeeld maakt dat helemaal niet interessant. Laat staan rendabel. De Belgische bevolking woont veel meer verspreid over het land in vergelijking met Nederland, waardoor de hoeveelheid potentiële reizigers voor een station in verhouding lager ligt. Ter vergelijking: België heeft zo'n 550 stations op 11,3 miljoen inwoners. Nederland heeft zo'n 400 stations voor 17 miljoen inwoners. Daardoor is op veel trajecten (behalve de hoofdassen) meer dan één trein per uur niet interessant, omdat de vraag er gewoon niet is en die ook niet snel zal komen. Dit kun je enigszins proberen te sturen ("aanbod creëert vraag"), maar de grootste kostenpost is nog altijd personeel. Je moet die kosten flink omlaag zien te krijgen om zo'n tweede trein rendabel te krijgen. |
13-04-2018 00:19:31 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Internationaal treinverkeer moet toch een goed alternatief voor het vliegtuig zijn? Van Boxtel riep het nota bene zelf nog vorige week in de Eurostar, dat landen eigenlijk geheel verkeerd bezig zijn tegenwoordig door eerst de binnenlandse dienstregeling te maken en daar vervolgens internationale treinen tussen te proppen, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn. Nou, dan moet je vooral nog extra belemmeringen als deze maatregel invoeren... Plus dat het natuurlijk gewoon bespottelijk is dat een trein die de snelheid rijdt waar het hele traject oorspronkelijk voor bedoeld is wordt opgehouden door een uit geklungel en gierigheid geboren traag stuk ellende. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
13-04-2018 07:59:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Er is toch elk jaar een conferentie tussen alle spoorwegen waar afspraken worden gemaakt over de grenstijden van Internationale treinpaden? Wat is er mis mee om die als vertrekpunt te gebruiken voor je nationale dienstregeling? |
13-04-2018 09:13:58 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Als dat zogenaamde supersnelle ding (Thalys) dan ook is een keer optijd is dan is er niks aan de hand maar omdat iemand bedacht heeft dat er maar 2minuten opvolgtijd bij Hszha zit en zodra die Thalys weer is +1 t/m +10 heeft moet alles maar wachten ? Met als gevolg dat de 900 en de 1100 lekker staan te wachten en een trage HSL aansluiting tot aan Hsvhd voor die 900 en 1100 helpt ook niet mee. Dus laat ze nou eerst maar is wat aan die Treinpaden doen bij Hszha dat er wat meer speling in de opvolgtijden zit en die Fasescheiding bij Lage-Zwaluwe weghalen of verplaatsen tot die tijd zal het daar wel een rommeltje blijven %08% Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 13-04-2018 09:15 MCN ASD |
13-04-2018 09:38:48 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quote5 Minuten overstap cross-platform is riant te noemen op een reis van bijvoorbeeld 72 minuten (Ht-Atw). België is echt niet zo ver als Moskou. |
13-04-2018 12:04:23 | ||
---|---|---|
roja
![]() |
Er moet eens meer logisch nagedacht worden, voordat er met ander materieel op een HSL gereden gaat worden. Treinen moeten minstens 200km / u kunnen rijden. |
13-04-2018 12:16:11 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Het enigste wat er veranderd is voor Brabant,is dat Breda nou ook op die HSL is vastgeplakt,en dat men in de directe omgeving van Breda daar dus die supertrein kan pakken. Een resterend deel van Brabant ligt zo dicht bij de grens dat ze daar de trein niet voor nodig hebben om bv in Antwerpen te geraken. Nog een deel kan elders in Belgie z'n ding doen zonder trein. En voor de richting Rotterdam was er al een redelijk snelle verbinding. Dus hoeveel procent van brabant zal werkelijk nu die turbotrein gaan pakken omdat deze naar Antwerpen rijd ? En dat allemaal voor de valse belofte zover dat die turbotrein sneller zou zijn als hij niet over de brabantroute zou blijven rijden. Want daar ging dit spectakel om,tijdswinst,niet om reizigers op 1 te zetten,en t was ook niet onrendabel via de brabantroute,dus geld kwestie kan ook geen rol zijn. Nee de route is veranderd voor tijdwinst,en die is er eigenlijk niet. Dus worden een hoop mensen gewoon g*n**it voor valse argumenten,persoonlijk kan ik daar best pissig van worden,als je wil liegen dan doe je dat maar thuis tegen je vrouw/vriend/vriendin,niet tegen het product mens wat verantwoordelijk is voor jouw brood op de plank omdat jij baas bent van NS. Waarom het woord product ? omdat ik steeds meer het idee krijg dat we niet meer zijn dan dat in deze maatschappij,bevalt t niet dan mikt men het product weg en zorgt voor nieuw enz enz Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-04-2018 13:54:18 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Ik kan daar vrij weinig aan toevoegen, mooi gesproken. Nu moeten we de rest van Nederland nog overtuigen. |
13-04-2018 14:23:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Je hebt afgelopen jaren onder een steen gelegen dat je die uitspraak doet ? %03% |
13-04-2018 15:59:42 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Tussen Paris Nord - Amsterdam C moet de Thalys het spoor ook delen met andere treinen. En heeft het niet zoals de Japanse Shinkansen een volledig gescheiden rijpad met andere even snelle treinen. Tussen Parijs - Gonesse (voorstad van Parijs) deelt het spoor met andere (hogesnelheid)treinen. Vanaf Gonesse tot Halle rijdt het op de HSL met even snelle TGV. Wel zal de Thalys mogelijk niet altijd met 300 km p/u rijden omdat op de LGV Parijs - Lille ook druk is. Dan gaat de snelheid eventjes omlaag. Vanaf Halle t/m Antwerpen Noord deelt de Thalys het spoor met overige treinen die lagere snelheden en andere stoppatronen hebben. De Noord - Zuidverbinding in Brussel is het moeilijkste deel. Zien wat het effect is als de GNER netwerk in gebruik gaat. Als de Thalys de aansluiting bij Breda gehaald heeft zal het wel eens vertragingen oplopen. Men heeft er over dat er vertragingen op de HSL Zuid zijn. Maar die vertragingen heeft Thalys daarvoor ook wel eens. Quote De nationale HSL treinen rijden 4 - 5 keer p/u (vanaf 2019). De internationale HST rijdt hooguit 1 keer p/u. Oorspronkelijk was de HSL aangelegd voor de supersnelle 250 - 300 km p/u treinmaterieel. Dat was in een tijd waarin men hele hoge verwachtingen hadden van de HST. Nu is men tot andere inzichten gekomen. De HSL moet meer een onderdeel worden van het hoofdrailnet. Waarom vooral richten op die snelle HST naar Parijs & Londen? Laten ze ook prioriteit geven aan die nationale HSL Intercity. Het ontbreekt alleen nog aan goed treinmaterieel. Quote Er rijden ook wel eens goederentreinen langs Breda. Ook soms hinderlijk want dan moet de IC (Direct) eerst met lagere snelheden achter de goederentreinen rijden voordat het op de verbindingsspoorlijn rijdt. En daar wordt tot de HSL brug al niet hard gereden. Zal het weghalen van veel goederentreinen tussen Kijfhoek - Breda - Eindhoven - Venlo ook niet voor een betere doorstroming kunnen zorgen tussen Breda - Hszha? Quote Daar had de Pro Rail directeur ook over. Maar vrees als de politiek erover gaat we lang kunnen wachten. Laatst bewerkt door icened op 13-04-2018 16:20 |
13-04-2018 16:14:08 | ||
---|---|---|
roja
![]() |
Af en toe een poosje slapen is niet verkeerd, echter ik zie geen vooruitgang op de HSL. Ik vind het nog steeds heel bizar wat er nu gebeurd. Met de Benelux wordt je gewoon voor de gek gehouden. En tijdwinst ho maar. vr gr. J.S. |
13-04-2018 16:16:21 | ||
---|---|---|
roja
![]() |
Hier ben ik het ook mee eens. |
13-04-2018 16:25:36 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Tot aan 2021 (wanneer de ICNG komt) zal het gewoon een broddelwerk blijven daar. En dan is het maar hopen dat de ICNG zijn instroom minstens net zo vlotjes doet als de Flirt. |
13-04-2018 16:25:47 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Zie het maar als beter benutten van de HSL. En er is natuurlijk wel tijdswinst tussen Amsterdam/Schiphol: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjDvKma8rfaAhUSPFAKHSuxDrMQFjAEegQIABBO&url=https%3A%2F%2Fwww.rover.nl%2Factueel%2F995-combineer-beneluxtrein-met-ic-direct&usg=AOvVaw2Sa89Zlsut8SG09apMFkeZ Maar niet vanaf Rotterdam. Vervelender is dat treinreizigers hogere tarieven moeten betalen ondanks dat tussen Rotterdam/Breda - Antwerpen/Brussel niet eens tijdswinst geboekt wordt. Tussen Amsterdam/Schiphol - Antwerpen/Brussel zijn die hogere tarieven meer terecht. Laatst bewerkt door icened op 13-04-2018 20:41 |
13-04-2018 16:28:38 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote In Frankrijk gaat het met de instroom van de Coradia Liner prima. De ontwikkeling van deze IC duurde ruim drie jaar. https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj04bvPurfaAhUmMewKHXfcCbIQFjAGegQIABBV&url=http%3A%2F%2Fwww.railwaygazette.com%2Fnews%2Fsingle-view%2Fview%2Fcoradia-liner-enters-service.html&usg=AOvVaw3RobZReqJosSTBoSIiT5F6 Laatst bewerkt door icened op 13-04-2018 16:36 |
13-04-2018 17:47:43 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Correct, ik kon mijn bericht al niet meer terugvinden. Excuus! |