Ontwikkelingen "Kippenlijn"
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
25-05-2007 13:52:24
rob_ehv
rob_ehv
Mooie foto!
is die nou nog aan het testrijden ?


robq
 

25-05-2007 14:54:29
dvdhoven
dvdhoven
De foto is goed, maar ik vind dat ding oerlelijk.


Dick van den Hoven
 

25-05-2007 14:58:06
mark
mark
Ja ik ook, werkelijk een verschrikkelijk ding... Het is toch niet zo moeilijk een treinstel er nog een beetje uit te laten zien? Hier jaag je gewoon reizigers mee weg %08%  

25-05-2007 15:02:14
oudeaap
oudeaap
helemaal mee eens dat dat ding lelijk is, de gigantische stootblokken, apparatuur op t dak dat te goed zichtbaar is, enz enz. Als je de buitenkant zo ziet, moet de binnenkant wel mooier zijn.:)  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

25-05-2007 15:25:44
treinfan
treinfan
En ook de kleur zo mooier mogen zijn.
Valeilijnblauw is toch echt stukken mooier
Hopen dat ze het bij de andere stellen wel mooier afwerken
 

25-05-2007 15:30:04
wouderobva
wouderobva
Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik vind de PROTOS een fascinerende uitstraling hebben. De kleur zal naar ik aanneem wel Valleilijnblauw zijn

Laatst bewerkt door wouderobva op 25-05-2007 15:30
 

25-05-2007 15:31:30
mat64
mat64
Ik vind het ook zeker een mooi uiterlijk hebben.
een keer wat anders....
 

25-05-2007 16:13:00
ijsm
ijsm
Ach ja, het ding heeft wel wat: hij heeft niet het uiterlijk van een trein voor een boemellijntje zoals Plan V. Daarnaast maakt het ding een echt ouderwets geluid, geweldig gewoon!%02%  

25-05-2007 16:30:17
Bollenstad
Bollenstad
@Treinfan en anderen:
Dit is een Proto(s)type; de definitieve exemplaren worden inderdaad Valleilijn-blauw. En ik vind 'm eigenlijk best mooi! Ben nu wel benieuwd naar het geluid...
Tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke? Elektronische stoomfluit? %08%

Laatst bewerkt door Bollenstad op 25-05-2007 16:32
 

25-05-2007 16:49:57
ijsm
ijsm
Met een beetje fantasie hoor je er nog wel een V'tje in: http://www.youtube.com/watch?v=pFAkx_urNro&mode=related&search=  

25-05-2007 17:16:40
wouderobva
wouderobva
Jij had in ieder geval zon. Leuk om te zien. En dat zie ik graag. Advies: probeer je camera te ondersteunen. Een een-pootsstatief, leunen tegen een paal of zo. Worden de beelden nog fraaier. rob

Laatst bewerkt door wouderobva op 25-05-2007 17:17
 

25-05-2007 17:17:59
ijsm
ijsm
Idd, maar laten dat nou net niet mijn beelden zijn .  

25-05-2007 17:59:47
rudolfph
rudolfph
Ik vind het ook een mooi treinstel, hij ziet er een stuk steviger uit dan een Lintje. De buffers zijn trouwens niet origineel (nee, ook niet van de GTW), maar van de DRG/DB ET11: http://www.lbforum.com/images/Messe2005/H0%20Liliput%20Deutsche%20Bundesbahn%20ET%2011.jpg  

25-05-2007 18:08:07
hellfire
hellfire
Quote
oudeaap: apparatuur op t dak dat te goed zichtbaar is,

Als je op deze foto kijkt http://www.lok-report.de/innotrans2006/images/DSC03693.jpg dan zie je dat de dakapparatuur beter afgewerkt is. Ik neem aan dat ze voor die testritten de dakbeplating weg hebben gelaten, zodat ze beter bij de appartuur kunnen.
 

25-05-2007 18:30:57
dh3201
dh3201
De kleurstelling doet een hoop. Ik vond de blauwe beplakking op Innotrans er vele malen beter uitzien dan het saaie grijs.
Ten tweede kun je Cxx er niet van betichten dezelfde saaie eenheidsworst te bestellen.
Dus kom maar op met die blauwe dingen. %02%


Shqiperise-lopers?
 

28-05-2007 11:35:02
floriss
floriss
Quote
rob_ehv: In de week na pinksteren komt de 2e protos naar nederland volgens iemand van de protos in eindhoven dat ik heb gehoort van mijn opa ( hobby bij somda ).
Deze zal niet zilver zijn maar al in de Connexion kleuren.
Ze doen dit vooral om te testrijden met 2 aan mekaar hoe dat gaat!
Is hier al meer over bekend? Kunnen we meteen een mooie vergelijking doen tussen (saai) grijs en Valleilijn-blauw.
 

28-05-2007 11:37:28
rob_ehv
rob_ehv
Nee meer informatie heb ik helaas nog niet.
Het zou zomaar kunnen dat die morgen in eindhoven staat maar daar heb ik echt geen idee over kan ook nog een week duren.
als ik er meer over weet laat ik het hier wel horen.


robq
 

30-05-2007 09:24:26
knuffie_nl
knuffie_nl
Als het goed is rijdt het stel deze week volgens onderstaande drgl de proefritten: (alles uiteraard onder voorbehoud van)

92535 Ehv 0858 - Hrt 0921
92336 Hrt 0941 - Hm 0958
92337 Hm 1037 - Hrt 1052
92338 Hrt 1109 - Hm 1125
92339 Hm 1152 - Hrt 1210
92541 Hrt 1225 - Hm 1241
92542 Hm 1256 - Hrt 1314
92543 Hrt 1352 - Hm 1408
92544 Hm 1438 - Hrt 1456
92545 Hrt 1527 - Ehv 1557

Laatst bewerkt door knuffie_nl op 30-05-2007 09:24
 

30-05-2007 10:02:44
thieskes
thieskes
vanmorgen vertrok hij met +30 uit eindhoven
als de gegeven drgl klopt


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

30-05-2007 15:34:52
spotter
spotter
Reed vanmiddag nog steeds. Steeds minder vertraging, resp. +50, +35 en +10. Zullen ze wel minder lang gekeert hebben in Hm en Hrt.

Laatst bewerkt door spotter op 30-05-2007 16:01
 

30-05-2007 17:02:07
thieskes
thieskes
om 16:17 stond de protos weer netjes in ehv in het zonnetje geparkeerd


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

31-05-2007 14:08:28
tgvfan
tgvfan
Ik heb ook wat plaatjes online gezet van dat malle ding.
Kijk op http://www.maarten-otto.net/mei2007/photo.htm

Laatst bewerkt door tgvfan op 31-05-2007 14:09
 

31-05-2007 15:42:55
oudeaap
oudeaap
@tgvfan: idd malle trein, maar mooie foto´s!:)  

31-05-2007 17:09:08
lucky
lucky
Even een vraagje, hoeveel meer zitplaatsen heeft dit ding, tenopzichte van de plan V?  

31-05-2007 17:29:27
mat64
mat64
Ik dacht evenveel
maar meer staanplaatsen dan een V
 

31-05-2007 22:23:47
lamote_ban
lamote_ban
Weet iemand wanneer Connexxion die Protos denkt te gaan inzetten in de normale dienst?
We blijven maar proefrijden.
 

31-05-2007 22:51:43
Bollenstad
Bollenstad
Deze Protos zal nooit in de normale dienst worden ingezet. Het is een proto(s)type dat nu uitgebreid wordt getest voordat de "serie" productie op gang komt.  

31-05-2007 23:03:47
bloober
bloober
@lamotep: September was de planning, maar voor mij geldt hier toch echt 'eerst zien, dan geloven.' Denk toch dat het op z'n vroegst december wordt.

EDIT: En dan ben ik nu weer niet helemaal zeker. Was die september nu 2007 of 2008?

Laatst bewerkt door bloober op 31-05-2007 23:04


Groetjes, Bloober
 

31-05-2007 23:07:37
lucky
lucky
De eerste "echte" zou toch deze of volgende week arriveren? Dus dan is de serie al in productie..  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


01-06-2007 11:57:53
daan-ns
daan-ns
in September 2007 willen ze met de Protos gaan rijden  

20-06-2007 13:00:28
wibi
wibi
vandaag 20 juni heb ik een tweetje protos gezien in helmond, blijkbaar vandaag testritten richting deurne of verder, jammer dat ik mijn camera niet bij me had.  

20-06-2007 15:25:39
mich
mich
Die zijn constant met dat stel bezig, vandaag reden ze ook weer.  

20-06-2007 21:46:36
thieskes
thieskes
een tweetje protos?

bedoel je dan alleen de grijze of bedoel je dan de grijze en een blauwe (die ook zou komen voor testritten)


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

20-06-2007 21:51:36
bloober
bloober
2 bakken protos


Groetjes, Bloober
 

21-06-2007 12:45:43
mich
mich
In Eindhoven staat alleen die grijze met 2 bakken. Vanmorgen stond hij in de werkplaats, werd aan gewerkt.

Laatst bewerkt door mich op 21-06-2007 12:46
 

21-06-2007 14:22:35
thieskes
thieskes
vanmiddag was tie weer aan het rijde (kwam voorbij de trein geraast waar ik inzat) tussen 13:45 en 13:50 te helmond
wat mij opviel is dat er ook een IRM heen en weer pendelde tussen helmond en horst-sevenum waar niemand in kon stappen


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

21-06-2007 17:45:00
mich
mich
Daar zijn ze ook iets aan aan het testen ja, laatst iets met de stroomafnemer.  

24-06-2007 16:01:32
floriss
floriss
In de HOV nieuwsbrief van juni 2007 stond een ingezonden stuk van Dhr. Storm, projectmanager Connexxion Openbaar Vervoer.

Samengevat deelde hij het volgende mede:

- In verband met een betere gewichtsverdeling zijn de draaistellen omgewisseld
(Techneuten onder ons kunnen dit misschien nader verklaren)
- De proefritten ivm toelating van de Protos treinstellen zijn goed verlopen. Het testtreinstel heeft een soepele comfortabele en stille rijstijl.
- Eind juni (dus deze of volgende week) komt het eerst treinstel binnen uit de bestelling van Connexxion voor de Valleilijn, deze gaat de proefritten voor toelating dan overnemen.
- In de weken daarna worden de overige vier treinstellen afgeleverd.

Spotters rondom Eindhoven, Helmond en Horst hou u ogen geopend, voordat we weten schiet er een Valleilijn blauwachtig voertuig over de rails
 

24-06-2007 16:06:24
mren
mren
Quote
floriss: - In verband met een betere gewichtsverdeling zijn de draaistellen omgewisseld
(Techneuten onder ons kunnen dit misschien nader verklaren)



Motordraaistellen zijn zwaarder dan loopdraaistellen.
Dus wellicht loopt het ding beter/fijner/watdanook met de motorstellen aan de uiteinden dan in het midden, of andersom. Over het algemeen zitten de loopdraaistellen aan de uiteinden van de trein.
 

24-06-2007 16:31:13
thieskes
thieskes
in verband met werk zal ik waarschijnlijk niet meer de gelegenheid hebben deze te spotten


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

25-06-2007 21:30:05
floriss
floriss
Quote
Motordraaistellen zijn zwaarder dan loopdraaistellen.
Dus wellicht loopt het ding beter/fijner/watdanook met de motorstellen aan de uiteinden dan in het midden, of andersom. Over het algemeen zitten de loopdraaistellen aan de uiteinden van de trein.


Bedankt voor je reactie en de informatie,

groeten,

Floris
 

03-07-2007 21:41:29
floriss
floriss
1 juli 2007 11:35 uur

Problemen Valleilijn door tekort aan treinen

AMERSFOORT - Een tekort aan treinen zorgde zondagochtend wederom voor vertragingen op de Valleilijn tussen Amersfoort en Barneveld Noord. Tegen de middag waren de problemen opgelost.

Vanaf december 2006 is Connexxion verantwoordelijk voor het vervoer op het voormalige 'Kippenlijntje', tussen Amersfoort en Ede-Wageningen. Maar het bedrijf kampt met een gebrek aan treinstellen en machinisten, waardoor er regelmatig vertragingen zijn.

Connexxion krijgt in september twee extra treinstellen uit Duitsland om het tekort aan materieel op de Valleilijn op te vangen.


Bron: RTV Utrecht

Als ik het bericht goed lees, betekent dit dat er dus geen vijf maar in totaal zeven treinstellen worden geleverd. Connexxion wordt eindelijk verstandig.
 

03-07-2007 22:09:35
rudolfph
rudolfph
Nou, ik denk het dus niet, hier zal de pers ook wel weer te snel geweest zijn met dingen lezen. In september komen de eerste 2 Protosjes beschikbaar, en ik mag hopen dat Connexxion de plan V-tjes lekker houdt als back-up (ook als alle Protosjes geleverd zijn), of inderdaad extra Protosjes besteld. 5 stellen is een beetje weinig, en als de Protos ook nog eens een stuk comfortabeler is, dan zal het reizigersaanbod ook flink toenemen. Mijn gokje: Protosjes straks Amf-Ed en plan V Amf-Bnn.  

03-07-2007 22:35:02
floriss
floriss
Quote
floriss: In de HOV nieuwsbrief van juni 2007 stond een ingezonden stuk van Dhr. Storm, projectmanager Connexxion Openbaar Vervoer.

Samengevat deelde hij het volgende mede:

- Eind juni (dus deze of volgende week) komt het eerst treinstel binnen uit de bestelling van Connexxion voor de Valleilijn, deze gaat de proefritten voor toelating dan overnemen.
- In de weken daarna worden de overige vier treinstellen afgeleverd.



Ik denk het toch niet, als ik bovenstaand bericht nog een keer teruglees. Bovendien hebben de gemeente Barneveld en de provincie Gelderland plannen voor een spoorverdubbeling tussen Barneveld Noord en Barneveld Zuid inclusief een nieuw station voor de laatste. Hiervoor zou er toch toch al een extra treinstel besteld moeten worden. In september moeten de Protostreinstellen gaan rijden op de Valleilijn. Het zou me niet verbazen als het toch om een nabestelling gaat. Reservetreinstellen hebben ze toch nodig, als er nu een uitvalt, is er sprake van een materieeltekort.
 

03-07-2007 23:39:23
lucky
lucky
Ja, maar dat er een stel uit kon vallen en dat ze dan mat terkort hadden dat wisten ze ook al toen ze de eerste bestelling gingen maken. Dus dat kan never een reden zijn.  

04-07-2007 11:31:24
lexroot
lexroot
provincie gelderland dreigt met boetes bij treinuitval en dat hadden ze blijkbaar aanvankelijk (want staat wel in kontrakt) anders ingeschat. Nu lijkt reservestel wel rendabele investering te worden.  

04-07-2007 11:31:45
fastguy84
fastguy84
Op 13 juni berichtte Fahrzeugtechnik Dessau (de fabrikant) nog:

Quote
FTD:
Ab September 2007 wird das niederländische Verkehrsunternehmen Connexxion fünf 2-teilige Elektrotriebzüge des PROTOS® zwischen Ede-Wageningen und Amersfoort (NL) betreiben.


Dat was twee weken geleden. En in de tussentijd zou je dus twee extra stellen kunnen bouwen in die kleine fabriek met dezelfde aflevertermijn? Dacht het niet Het lijkt me dus gewoon dat vanaf september de eerste 2 stellen beschikbaar komen voor de dienst, en dat Plan V (voorlopig) nog wordt aangehouden.

In datzelfde bericht staat trouwens dat de Protos in NL 160 heeft gereden bij de toelatingstesten, dus dat 'ie toekomstbestendig is... Denk zelf dat de Protos al afgeschreven is voordat in NL 160 km/h gemeengoed wordt, maar dat terzijde.

Laatst bewerkt door fastguy84 op 04-07-2007 11:32
 

09-07-2007 10:01:26
lamote_ban
lamote_ban
Quote
rudolfph: In september komen de eerste 2 Protosjes beschikbaar, en ik mag hopen dat Connexxion de plan V-tjes lekker houdt als back-up (ook als alle Protosjes geleverd zijn), of inderdaad extra Protosjes besteld. 5 stellen is een beetje weinig, en als de Protos ook nog eens een stuk comfortabeler is, dan zal het reizigersaanbod ook flink toenemen. Mijn gokje: Protosjes straks Amf-Ed en plan V Amf-Bnn.

Connexxion heeft zich bij de aanbesteding verplicht alle diensten met Protos te rijden. Zodra de provincie daarmee structureel de hand licht zullen er problemen komen met andere inschrijvers van de aanbesteding. Permanente inzet van Plan V is derhalve geen optie, waarbij het ook zeer twijfelachtig is of NS gezien de eigen grote tekorten aan Plan V de huur zou willen verlengen.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 09-07-2007 10:10
 

09-07-2007 10:10:24
lamote_ban
lamote_ban
Quote
fastguy84: Het lijkt me dus gewoon dat vanaf september de eerste 2 stellen beschikbaar komen voor de dienst, en dat Plan V (voorlopig) nog wordt aangehouden.
Inderdaad. Pas eind dit jaar moeten alle Plan V's contractueel vervangen zijn door Protos. Tijdens de afleverperiode kan er dus sprake zijn van gemengd bedrijf, en dat is ook wat bedoeld wordt met 5+2 in het najaar: 5 x Plan V + 2 x Proto. Blijft het probleem wat er gebeuren moet eind dit jaar als de Plan V's niet meer mogen worden ingezet en terug moeten naar NS.Feitelijk heeft Connexxion te weinig materieel voor de spitsuren en dat gaat pijn doen.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 09-07-2007 10:11
 

09-07-2007 11:18:52
treinfan
treinfan
De wadjes zullen toch reservematerieel voor verschillende vervoerders zijn
krijg je 2 V'tjes met een wadloper ertussen
 

09-07-2007 15:53:21
daan1714
daan1714
De testrit met de Protos vandaag is opgeheven wegens een verstoring te Ht.  

09-07-2007 16:17:56
jasper
jasper
Hoe groot is de kans dat ie dan morgen op dezelfde tijdstippen rijd?  

09-07-2007 17:21:44
noof
noof
Zou mooi zijn als 'ie morgen nog dezelfde rit rijdt.. *stond al klaar op Emmen*  

09-07-2007 17:55:23
daan1714
daan1714
Ik ga morgen maar eens in Ed kijken, zie wel of die langskomt..  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

10-07-2007 00:29:58
dh3201
dh3201
Quote
lamotep: Connexxion heeft zich bij de aanbesteding verplicht alle diensten met Protos te rijden. Zodra de provincie daarmee structureel de hand licht zullen er problemen komen met andere inschrijvers van de aanbesteding. Permanente inzet van Plan V is derhalve geen optie, waarbij het ook zeer twijfelachtig is of NS gezien de eigen grote tekorten aan Plan V de huur zou willen verlengen.

NSR moet voor materieel net zo hard aankloppen bij NSFSC dan welke toko dan ook, misschien kan NSFSC het schaarse plan V materieel wel per opbod verleasen. Wie er het meest voor over heeft, NSR of Connexxion %08%


Shqiperise-lopers?
 

10-07-2007 08:04:43
daan1714
daan1714
Ik ga toch maar niet..  

10-07-2007 09:42:50
lamote_ban
lamote_ban
@dh3201
Connexxion mag contractueel nog slechts tot uiterlijk eind 2007 Plan V inzetten. Arriva en Veolia mogen dat op grond van hun contract nog tot uiterlijk eind 2008. Daarna is NSR de enige die nog met Plan V mag rijden, dus er valt weinig per opbod te verleasen.
 

10-07-2007 10:27:41
rob46
rob46
Quote
daan1714: Ik ga morgen maar eens in Ed kijken, zie wel of die langskomt..


Protos voor vandaag ook opgeheven, stel defect te Ehv.
groetjes,
Rob
 

10-07-2007 19:10:44
dh3201
dh3201
Als de Protos niet op tijd klaar en goedgekeurd is door IVW, dan heeft de provincie Gelderland de keuze tussen Connexxion door laten rijden met plan V of helemaal geen treinen op de Valleilijn.


Shqiperise-lopers?
 

10-07-2007 19:12:39
daan-ns
daan-ns
is het niet zo dat NSR die 'vtjes weer terug krijgt?
Mag connexxion langer met die victors rijden dan dat ze hebben afgesproken?
 

10-07-2007 20:38:16
thom
thom
Nee, die C'tjes gaan terug naar NSFC, oftewel de Lease maatschappij van NS, die treinen verhuurt aan oa NSR Veolia Cxx Arrvia ededededed....  

10-07-2007 21:59:35
taigagaai
Moderator
taigagaai
Op OVL werd zelfs gesuggereerd vanuit Syntus (!) dat als de Protos niet beschikbaar zou zijn aan het eind van de lease periode, dat er dan Valleihoppers/Kippenlopers zouden gaan rijden... Cxx heeft immers de 3101 + 3102 nog  

11-07-2007 00:16:17
lucky
lucky
Daarmee vervang je 1 stel. Dat schiet niet zoveel op  

11-07-2007 00:24:02
broek53
broek53
Neen, maar zou het toeval zijn dat er in principe 6 DH2-en rijvaardig gehouden worden ( = in Zwolle aan de voeding gaan)?  

11-07-2007 00:26:28
lucky
lucky
Dat zou eventueel wel kunnen ja.. lijkt me beter toch dat ze dan nog wat langer plan V's proberen te houden.  

11-07-2007 16:12:47
torsten
torsten
zojuist door Co zien komen richting Zl, waarschijnlijk de drgl van Maandag  

11-07-2007 16:17:41
noof
noof
Das niet tof, dan heb ik 'm dus gemist vandaag (Emn).  

11-07-2007 17:09:06
rob46
rob46
Tsja, vandaag dus de achterstallige drgl naar Emn gereden maar dat zal deze week wel weer de laatste zijn geweest. Op de retourrit vanuit Emn is de Protos in Na (spoor 3) onder de draad uitgereden en hangt nu achter een RN 6400 richting Zl, hij is fijn !!!

groetjes,
Rob
 

11-07-2007 17:50:02
lucky
lucky
Zow, het gaat dus lekker met die protos.  

11-07-2007 18:09:36
salieri
salieri
Gaat inderdaad goed zeg%03%

Maar wat deed hij trouwens in Emmen?%03%
 

11-07-2007 18:10:42
bouwe
bouwe
Wat ik begreep was dat de Protos alle enkelspoorlijntjes bezoekt waar een waslijn boven hangt.  

11-07-2007 18:17:17
salieri
salieri
Oke
Reden is mij niet helemaal duidelijk waarom hij persé deze lijnen moet doen, maar zal wel met eventuele toekomstige inzet door NSR kunnen zijn ofzo? Noem maar iets?
 

11-07-2007 18:40:49
stel172
stel172
Quote
rob46: Tsja, vandaag dus de achterstallige drgl naar Emn gereden maar dat zal deze week wel weer de laatste zijn geweest. Op de retourrit vanuit Emn is de Protos in Na (spoor 3) onder de draad uitgereden en hangt nu achter een RN 6400 richting Zl, hij is fijn !!!
Dag Rob 46;
ter informatie; de Protos rijdt alweer. Van ca 16.55u tot ca 17.10 stond hij op spoor 1 in Zwolle, waarna hij op eigen kracht vertrok richting Amersfoort. Behalve mijn aandacht trok hij ook de aandacht van een vrouwlijke treinreiziger.

groetjes stel 172
 

11-07-2007 19:26:24
fermon
fermon
Was die aandacht voor de Protos positief of negatief %08%
Jammer dat ik 'm gemist heb. Ik woon vlak bij de spoorlijn Zwolle - Emmen.
 

11-07-2007 19:28:05
fabrierban
fabrierban
Quote
salieri: Oke
Reden is mij niet helemaal duidelijk waarom hij persé deze lijnen moet doen, maar zal wel met eventuele toekomstige inzet door NSR kunnen zijn ofzo? Noem maar iets?

Zw-Emn wordt binnenkort aanbesteed.
Dus kan ik me voorstellen dat eventuele gegadigden geinteresseerd zijn.
 

11-07-2007 21:32:31
1631
1631
Komt ie dan ook in Den Helder en Obdam enzo?? Ook enkelspoor+waslijn. Zal wel leuk wezen een x. Overigens vandaag gespot in Zl op spoor 2 om kwart over 1.  

11-07-2007 23:23:16
jorwerd_f1
jorwerd_f1
Ik heb een Protos omstreeks 18:05 uur in Amersfoort zien rijden, waarschijnlijk richting het opstelterrein? Hij is dus vanuit Zwolle naar Amersfoort gereden.

Laatst bewerkt door jorwerd_f1 op 11-07-2007 23:23
 

12-07-2007 09:10:38
rob46
rob46
Gisteren is de Protos door een RN6400 in Na weer onder de draad geplaatst en kon zijn weg naar Ehv vervolgen. Geen schade aan de stra en vandaag pendelen tussen Ehv en Hrt.  

12-07-2007 10:57:12
bouwe
bouwe
Foto's: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/philipscheel/  

12-07-2007 11:28:06
massamsee
massamsee
Ik heb hem dus ook gemist, zijn er mensen van somda die foto's hebben gemaakt tussen Emmen en Coevorden.

bvd Mass am See.(evert masselink)
 

12-07-2007 13:56:32
bloober
bloober
Even tussen het testrit-geneuzel door: De stoelen zien er hetzelfde uit als die in SGMm (alleen een ander stofje). Zijn ze dat ook?


Groetjes, Bloober
 

12-07-2007 15:31:05
torsten
torsten
Zie http://www.torro-trains.com/jaaroverzicht/2007/frameactueel.htm deze foto is genomen bij de Schimmelarij een gehucht tussen Nieuw-Amsterdam en Dalen  

12-07-2007 15:37:45
zugchef
zugchef
jammer dat die paal voor de trein zit.  

12-07-2007 23:56:18
kbrandsma
kbrandsma
Quote
bloober: Even tussen het testrit-geneuzel door: De stoelen zien er hetzelfde uit als die in SGMm (alleen een ander stofje). Zijn ze dat ook?

En het stoelframe + leuning met houtinleg is gelijk als die van de Arriva Diesel-GTW's.
 

13-07-2007 11:03:00
bloober
bloober
Zo te zien test de PROTOS vanaf 11:30 uur tussen Amf en Ed. %02%


Groetjes, Bloober
 

13-07-2007 11:11:16
achterdoel
achterdoel
Ik denk eerder tussen Amf en Bnn.

Iemand een idee tot hoe laat?
 

13-07-2007 11:48:43
mat64
mat64
ik geloof maar 2 slagen....  

13-07-2007 12:06:21
robbertc
robbertc
teletekst meld idd van 11.30 tot 12.30  

13-07-2007 12:16:44
kbrandsma
kbrandsma
Uit het opvallende dingen topic van vandaag:
Quote
dumpy_dump: 31427, 31429, 31430 en 31432 (de pendel naar Barneveld Noord) zijn opgeheven ivm testritten... Meer weet ik er niet van, maar ik kan wel gokken wat voor testritten!

De 31427 start om 11.31 en gaat terug als 31430 om 11.45 uit Bnn.
De 31429 start om 12.01 en gaat terug als 31432 om 12.15 uit Bnn met aankomst in Amf om 12.26.
 

13-07-2007 15:12:22
wouderobva
wouderobva
Helaas bleek de praktijk anders. De PROTOS kwam om 11:30 uit Bnn ri Amf en tot 13.00 niet meer bij Bnn gezien. http://robvanderwoude654.fotopic.net/p43132049.html

Laatst bewerkt door wouderobva op 13-07-2007 15:18
 

13-07-2007 16:32:00
WLE 21
WLE 21
De Protos kwam om 13.10 door Zaandam richting Uitgeest.  

13-07-2007 18:26:34
rob46
rob46
Protos vandaag, tr. 92610E Ehv (v.9.20),Nm,Ah,Ed,Bnc,Amf,Hvs,Asd,Utg (a.13.18) en als 92611E v.13.48 (met -5)uit Utg,Sptn,Ledn,Dt,Dhsa,Ut,Gdm,Ht,Ehv(a.17.13)

Laatst bewerkt door rob46 op 13-07-2007 18:27
 

13-07-2007 20:11:31
stel172
stel172
Quote
fermon: Was die aandacht voor de Protos positief of negatief %08%
Jammer dat ik 'm gemist heb. Ik woon vlak bij de spoorlijn Zwolle - Emmen.


Die aandacht was zeer positief. Deze trein is een opvallende moderne verschijning voor het publiek in Zwolle in vergelijking met het NS-materieel, wat doorgaans niet zo modern is en er meestal niet florissant uit ziet.
 

21-07-2007 21:46:45
train85
train85
Hier nog een berichtje over de protos. De eerste in het nieuwe blauw gestoken Protos voor Connexxion is af en zal als alles goed komt morgen in Nederland (Eindhoven) arriveren.
Voor meer info: http://www.treinennieuws.nl/de-valleilijn-in-september-met-nieuwe-treinen

En hier al nieuwe foto's: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3400222
 

21-07-2007 22:13:38
raoul
raoul
Ik ga zeggen:

Wat ziet die trein er gaaf uit! Veel mooier dan die grijze. Dat blauwe heeft echt wat.
 

21-07-2007 22:16:17
tweetyrock
tweetyrock
Hier nog een betere foto: http://www.nicospilt.com/20070721_PROTOS_Serienzug_Valleilijn.JPG  

21-07-2007 22:39:22
webguy
webguy
Over die stoelen: Ze zien er uit als de 'standaard DB stoel' (qua uiterlijk he) maar met een ander stofje. Vooral die armleuning ziet er hetzelfde uit...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

21-07-2007 22:51:04
maurits
maurits
Oef, wat een geweldig mooie kleurstelling hebben ze daar van gemaakt! En dat witte vlak voorop is ook ontzettend mooi geïntegreerd in het ontwerp, doet me een beetje denken aan een blauwe lucht met witte schapenwolkjes op een mooie lentedag %08%.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

22-07-2007 00:06:38
dh3201
dh3201
Dat ziet er echt goed uit!
Nu alleen hopen dat Connexxion het ook zo mooi weet te houden,
en niet zo laat verslonzen als die plan V's waar ze nu mee rijden....


Shqiperise-lopers?
 

22-07-2007 00:09:43
thejag
thejag
Schitterend inderdaad! Het ontwerp (van het materieel) doet me ergens wat denken aan Japanse treinen, erg stylish. Mooie aanwinst op het Nederlandse spoor!


grt, Michiel