11-08-2008 12:49:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteInderdaad, in de huidige verhoudingen is dat niet relevant. Voor de provincie weer wel: die legt gewoon de ene boete na de andere op en betaalt van de opbrengst aan Prorail het geld dat nodig is om Barneveld C te wijzigen.. Dat er maar weinig reizigers last van hebben dat er een wanproduct geleverd wordt, dat is daarbij dan een soort prettige bijkomstigheid. |
11-08-2008 12:54:47 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
De wens is wel geuit, om in Barneveld Zuid een extra halte te krijgen. De tussenpendel Amf-Bnn/c zou daar dan kunnen keren. Weet iemand of dit nog actueel is ? |
11-08-2008 12:57:40 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Ik mis het punt niet helemaal, maar wat ik bedoelde te zeggen is: Waar draait het openbaar vervoer om? Om de reiziger. Dus op deze manier heeft de reiziger er maar weinig last van, dus in dat opzicht is het niet zo erg. De provincie krijgt het geld heus wel terug, of via boetes, of gewoon inkorting van het budget.. Dus de provincie ligt er ook niet wakker van als er wat minder treinen liggen. Als cxx straks nog een stel kwijt raakt en ook een doorgaande dienst moet schrappen zal de provincie wel een actievere rollen moeten gaan spelen. |
11-08-2008 13:10:06 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteOh? Er zijn reizigers die er op rekenen dat de treinen volgens het spoorboekje rijden.. (en dus voor niets op het station staan te wachten op een trein die niet komt). QuoteIk denk dat de provincie liever krijgt wat ze besteld hebben, dan dit. (of ze het geld op welke manier dan ook terug krijgen doet er niet toe). |
![]() |
advertentie |
11-08-2008 13:15:41 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Quote Het draait al jaren niet meer om de passagier, de passgier is alleen maar lastig. De passagier klaagt, is traag, heeft niet het juiste kaartje... alleen maar lastig. Waar het om draait is dat er OV moet zijn vanwege een aantal 'geitewollen sokken figuren' die het vertikken een auto te kopen. Daarnaast doet het internationaal goed als je een goed OV systeem kunt bieden. Maar dan zonder investeringen. Als de overheid gaat investeren in het OV(zoals dat op veel andere plekken in de wereld gebeurt) dan doen ze wat voor de reiziger, want dan gaan ze OV aanbieden waar het nodig is en niet waar ze denken dat het leuk zou zijn. Momenteel hebben wij in Enschede een zware discussie over een nutteloze busbaan. Een busbaan is wel leuk, maar niemand schiet er wat mee op, zeker niet als je in de spits tot 14 bussen per uur door een woonwijkje van 5000 inwoners laat rijden, waarvan ook nog eens de helft nog niet klaar is. Dus ja... dat het om de reiziger gaat is allang niet meer waar. |
11-08-2008 13:20:00 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Enig idee hoe weinig reizigers er in die bnn noord pendel zitten? Soms houdt het bij 1 of 2 reizigers wel op. Lege pendels komen ook geregeld voor..(buiten de spits dan). Natuurlijk rekenen er mensen op, maar je moet alles altijd relatief zien. |
11-08-2008 13:22:44 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Ik kan me voorstellen dat dat er meer worden als ie doorgetrokken wordt naar bnc. Is nogal een verschil natuurlijk, een eindhalte in the middle of knowhere, of midden in een flink dorp... |
11-08-2008 13:27:51 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ja, dat is juist de reden dat cxx dat ook wil, dan rijden die pendels niet steeds compleet leeg. En ze zullen er wel weer wat geld extra voor krijgen, dus is dat mooi meegenomen. |
11-08-2008 13:34:31 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
En dán hebben ze dus wel een probleem als er weer eens gerommel is met materieel...%03%. Connexxion laat nu ook een aanzienlijk deel van de treindiensten niet rijden, maar "omdat er toch niemand in zit" (en ze het gled toch krijgen via boetes), zit de provincie er niet mee? Ik kan me niet voorstellen. Laatst bewerkt door ruysdael op 11-08-2008 13:35 |
11-08-2008 13:36:38 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Quote Je mist nog steeds het punt (gefeliciteerd ![]() Overigens is die tussenslag naar Bnn er gekomen door het transferium wat daar gebouwd is. Een transferium zal sneller succesvol worden bij een frequente en betrouwbare treindienst, dus ik kan me heel goed voorstellen dat de provincieambtenaren grijze haren krijgen van alle uitgevallen treinen. http://www.ovinnederland.nl/ |
11-08-2008 13:55:29 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik snap het heel goed, we denken alleen vanuit 2 verschillende hoeken. Ik denk vanuit reizigersperspectief en hoeveel last per reiziger. De provincie denkt vanuit het contract en wat er geleverd behoort te worden. |
11-08-2008 14:13:05 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Het is een alternatief geweest bij de studie bij de overbelastverklaring. Het zuidstation is echter iets op de langere termijn. De gemeente ziet het in ieder geval nog steeds als iets zeer wenselijks. |
12-08-2008 20:48:51 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Even heel gekscherend gezegd. Eigenlijk is het een zegen voor de reizigers op de Valleilijn, dat Connexxion volgens contract een pendeltrein naar Barneveld Noord moet rijden. Had deze eis er niet in gestaan, wat op zich niet onrealistisch zou zijn geweest, gezien de reizigersaantallen, dan had Connexxion slechts vier treinstellen besteld in Dessau. Met de huidige stand van 1 schadebak en in dat geval drie treinen die operationeel zijn, was het blijven rijden van de doorgaande treindienst naar Ede-Wageningen veel onzekerder geweest. |
12-08-2008 20:54:48 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
tja dat is iets wat wat ik niet met zekerheid zou gaan geloven. hoeveel reistijd zou cxx winnen als ze de PROTOS voor 130 toegelaten krijgen op Amf-Bnn?? |
12-08-2008 21:10:39 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
![]() |
QuotePrecies, maar je "reizigersperspectief" is totaal niet relevant als bijvoorbeeld de te rijden diensten aan het contract getoetst moeten worden. "Je hebt er niks aan." |
12-08-2008 21:11:33 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Je kunt je ook afvragen of een grote maatschappij met een behoorlijk materieelpark en een inherent hoeveelheid beschikbaar personeel een beter product kan leveren. Met mooie plannen en praatjes vul je nog geen gaatjes zal ik maar zeggen... |
12-08-2008 21:12:43 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Inderdaad, het is net tennis: vervoerder aan de ene kant van het net, de overheid aan de andere kant; ze slaan de bal steeds naar elkaar toe en jij als reiziger staat aan de zijlijn toe te kijken hoe ze het spel spelen... Laatst bewerkt door keesje op 12-08-2008 21:13 |
12-08-2008 21:32:13 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Gezien de ervaringen met NS op de Valleilijn in het verleden ben ik geneigd nee te zeggen. NS kwam niet verder dan een uurdienst en anno 2008 is een halfuurdienst (ook in het dal) het minimum om de concurrentie met de auto te kunnen volhouden. Frekwenties blijven voor reizigers toch het belangrijkste criterium. Laatst bewerkt door lamote_ban op 12-08-2008 21:33 |
12-08-2008 22:02:07 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Er is een verschil tussen frequentie en betrouwbaarheid van de uitvoering. Tuurlijk is een hoge frequentie een hele vooruitgang, mee eens. Maar er hoeft iets te gebeuren en de dienst wordt (niet zelden) gehalveerd. Ik ben meer iemand van weten waar hij aan toe is dan maar moeten afwachten of mooie praatjes ook tot de werkelijkheid gaan behoren. |
12-08-2008 22:12:57 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@keesje Zelfs als de frekwentie wordt gehalveerd is hij nog steeds net zo hoog als vroeger bij NS. Ik begrijp echt niet dat je het probleem van die infrekwente uurdiensten maar blijft bagatelliseren. |
13-08-2008 08:13:33 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Waar spreek ik over uurdiensten dan? De vraag was: wil je een dienstregeling met hoge frequenties waarbij je maar moet afwachten of je trein komt opdraven óf een dienstregeling met een halfuursdienst waarbij de kans op uitval van een trein veel kleiner is? Doe mij dat laatste dan maar. |
13-08-2008 10:01:35 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Laat ik het dan nog anders zeggen: Ik heb liever dat bij een kwartiersdienst een trein uitvalt dan bij een halfuursdienst. Bij een kwartiersdienst hoef je niet langer dan een kwartier op de volgende trein te wachten en bij een halfuursdienst een half uur. Want.... als alles een halfuursdienst is dan zal de vervoerder daar ook maar het materiaal voor aanschaffen, het is niet zo dat een vervoerder materiaal aanschaft om een kwartiersdienst te rijden terwijl hij werkelijk een halfuursdienst rijdt. Is voor de halfuursdienst 3 stellen nodig, zal hij er mogelijk 4 aanschaffen. 1 stel heeft de pech dat hij dat ongeluk heeft gehad, heb je helemaal niks geen reserve meer als er ergens een technisch mankement is, of als er weer eens een eikel een steen door de ruit heeft gegooid. En dan heb je al ondercapaciteit. De kwartiersdienst heeft als voordeel dat er extra materiaal vrij gespeeld kan worden met maximaal 15 minuten vertraging voor de passagiers i.p.v. bussen of een half uur vertraging. En deze constructie kun je zelfs contractueel vastleggen. Laatst bewerkt door gkw1969 op 13-08-2008 10:02 |
13-08-2008 22:23:13 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
Quote Ja prima hoor. Contractueel gezien heeft de provincie gelijk. Toch zijn zij wel verantwoordelijk voor een enorme verspilling van belastinggeld. Ze hadden sowieso natuurlijk nooit de lijn Amersfoort - Ede moeten aanbesteden als enkele lijn en vereisen dat daar nieuw materieel op gaat rijden. Dat is gewoon onzinnig. Daarnaast is de eis van een kwartiersbediening (buiten de spits) van Barneveld noord volslagen over de top. Er rijden pak em beet meer treinen per uur tussen Amersfoort en Barneveld Noord dan tussen Lille en Paris Nord... ![]() |
13-08-2008 23:50:23 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Gertjan: Bericht verwijderd, gebruiker weet wel waarom ... reactie erop ook weggegumd. |
14-08-2008 00:04:55 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Quote Ooh, dat zal wel mee vallen, ga maar eens langs de LGV-Nord-Europe staan tussen Lille/Arras en Parijs, daar rijden ze vaak elke drie minuten per richting. En ze komen heus niet allemaal uit lille, maar ook uit Arras en Valenciennes. Maar om weer even ontopic terug te keren, Het beleid is daar ook heel anders dan hier, dan kan je ook wel zeggen dat er evenveel treinen rijden tussen Asd en Amf als tussen Amf en Bnn. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
15-08-2008 02:05:17 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
‘Stenengooiers zijn groot probleem’ AMERSFOORT - In de werkplaats van Connexxion aan de Soesterweg in Amersfoort is het maandagochtend vrij rustig. Er is ruimte voor één treinstel en dat staat er dan ook in. Doordat de Valleilijn tussen Amersfoort en Barneveld er wegens spooronderhoud een week uitligt, krijgt de vervoerder mooi de gelegenheid ook groot onderhoud aan zijn treinen uit te voeren. Kevin de Both van het bedrijf Techno Service, dat het onderhoud voor Connexxion doet, klimt op een drietredig trapje naast de felblauwe Valleitrein in de werkplaats. Hij heeft er zojuist een raam met een grote barst uitgehaald en kit nu de randen waar het nieuwe raam in moet. Even later komt zijn collega Zoran Mitic erbij om ’m erin te plakken. ,,Dat moet een paar uur blijven drogen en dan pas mogen ze er weer mee rijden,’’ zegt Kevin. Het is misschien een simpel klusje, maar het kost Connexxion veel geld. ,,Vraag me niet hoeveel, maar het gaat om serieuze bedragen,’’ aldus projectmanager Coen Storms. ,,Stenengooiers zijn een verschrikkelijk groot probleem tegenwoordig. Het laatste half jaar hadden we er ongeveer vijf.’’ Tot 15 augustus rijden er geen treinen tussen Amersfoort en Barneveld. Alle vijf Valleitreinen waarmee Connexxion rijdt, worden in die periode van onder tot boven gereinigd en opgeknapt. ,,De treinen krijgen te maken met allerlei vormen van vandalisme,’’ legt Storms uit. ,,Graffiti, brandjes, mensen die hun behoefte in een vuilnisbak doen en zo kan ik nog even doorgaan. Gelukkig hebben we camerabeveiliging in de treinen, dus kunnen we vandalen opsporen.’’ Twee Valleitreinen rijden er maandag tussen Barneveld en Ede. Twee staan elders gestald, één in de werkplaats en de andere staat bij een onderaannemer. Die raakte bij een crash met een personenauto -vorige week in Barneveld- zwaar beschadigd. ,,De werkzaamheden aan het spoor komen dan ook wel weer goed uit.’’ Die zijn twee jaar van tevoren voorbereid, aldus Maura Middelhof van ProRail. ,,Wij, personen- en goederenvervoerders, en de aannemers moeten het eens zijn over de exacte data van het onderhoud. Dat vergt enig overleg.’’ Het grind waarin de spoorbielzen liggen, moet worden vervangen over een lengte van tien kilometer. ,,Dat zorgt voor een goede afwatering en stabiliteit. Als dat grind er te lang ligt, wordt het gruis. Dus moet het eens in de zoveel tijd vervangen worden.’’ Reizigers moeten rekening houden met zeker een half uur vertraging. En dat hebben ze dan ook gedaan. Vele staan op het plein bij de stationsuitgang aan de Barchman Wuytierslaan op de bus te wachten. Zo ook Daantje de Winter uit Barneveld. Voor kleding winkelt ze graag in Amersfoort en dit keer koos ze daar de maandag voor uit. ,,Een half uurtje meer of minder maakt me niet zo veel uit.’’ Haar zus, die ook mee is: ,,Als je toch vakantie hebt, doet die vertraging je niks.’’ http://www.ad.nl/amersfoort/2520045/lsquoStenengooiers_zijn_groot_probleemrsquo.html |
15-08-2008 19:43:10 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Quote Even voor de mensen die redeneren vanuit het 'reizigersperspectief': dat er geen/nauwelijks mensen in de Bnn-pendel zitten, heeft natuurlijk ook nog een andere oorzaak dan het middle-of-nowhere station: de betrouwbaarheid zorgt ervoor dat keuzereizigers (en waar vind je die nou, precies op een transferium als, pak-em-beet, Bnn) de 'gok' niet nemen. In die zin is het dus een kip-en-ei discussie, en weet ik zeker dat als de drgl betrouwbaar wordt uitgevoerd, de reizigersaantallen ook omhoog gaan. Dat het geen tweede Amsterdam Centraal wordt is een ander verhaal. En wat ik mij herinner van de 'grijze' Protos, is dat 'ie nagenoeg identiek is aan de andere Protossen, in ieder geval van binnen. |
15-08-2008 19:45:56 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Volgens mij zijn alle protossen aangepast, behalve de FTD-01. Zou gaan om een aanpassing aan de bak ofzo. |
01-09-2008 16:49:26 | ||
---|---|---|
arjan
![]() |
Vandaag reed de 5035 een keer met een andere tekst op de led display's: 'Connexxion' in plaats van 'VALLEILIJN'. Volgens mij is dit ook het enige treinstel tot nu dat een automatisch omroepsysteem heeft. Ik meen dat het dezelfde stem van de SUN tram is (wat natuurlijk logisch zou zijn als ze dat systeem al gebruiken bij de trams). Ook de overstapmogelijkheden werden omgeroepen toen de trein Amf naderde. De overige treinen hadden nog steeds 'VALLEILIJN' op de display's staan. Ook miste overigens de 5033 een dakplaat. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-10-2008 11:15:28 | ||
---|---|---|
bz2
![]() |
Volgens http://www.reiziger.connexxion.nl/web/show/id=66944/contentid=27921 gaat Connexxion met ingang van de nieuwe dienstregeling maandag tot en met zaterdag overdag doorrijden naar Barneveld Centrum, ik neem aan dat men de pendels 's avonds en op zondag laat vervallen om de extra kosten hiervoor op te vangen. Sowieso heeft het weinig zin om veel treinen op zondag naar het uiterst gereformeerde Barneveld te laten rijden![]() |
27-10-2008 12:53:30 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Betekent dat dan dat de pendel tussen Amersfoort en Barneveld Noord na 14 december ook vervalt in het weekend en 's avonds, of geldt dat alleen voor het stukje van Noord naar Centrum? Laatst bewerkt door idolaat op 27-10-2008 12:57 |
27-10-2008 13:12:45 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Er staat "ik neem aan...". Dat betekent dat het niet automatisch waarheid is, dat de pendels in de avonduren/weekend vervallen. EDIT: Zie nu dat ik het bericht van bz2 verkeerd heb gelezen, excuus.. Laatst bewerkt door robbertc op 31-10-2008 14:54 |
27-10-2008 13:13:13 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteHet zou mij niet verbazen als die treinen zijn voorzien van InfoXX, met de omroepster Marion de Jager, net zoals in de bussen %08%. |
31-10-2008 14:34:07 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Het zou mij niet verbazen als de Barneveld pendel na 14 december 's-avonds en op zondag niet meer rijdt. Wellicht hebben Connexxion en de Provincie Gelderland ervoor gekozen om de doortrekking naar Barneveld Centrum kostenneutraal door te voeren. Met andere woorden de extra kosten voor personeel en materieel voor de doortrekking op werkdagen en zaterdag overdag naar Barneveld Centrum, wordt gecompenseerd door het laten vervallen van de Barneveld pendel op de overige momenten. Per saldo zullen de extra kosten en de besparingen elkaar ongeveer opheffen. |
31-10-2008 14:59:09 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Quote Het bericht waarnaar verwezen wordt is een beetje onduidelijk. Er staat dat er vanaf 14 december overdag op werkdagen ieder kwartier tussen Amersfoort en Barnveld Centrum wordt gereden. Er staat echter niet dat de huidige pendel tussen Amersfoort en Barneveld Noord in de avonden en in de weekenden vervalt. Je kunt het dus lezen alsof de pendel door de week verlengd wordt naar Centrum, en verder blijft zoals ie is... |
31-10-2008 15:56:14 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Het lijkt er nu toch op dat "Fahrzeugtechnik Dessau" het zal kunnen overleven! Bron: http://www.mdr.de/sachsen-anhalt/dessau/5845035.html Groetjes, Jeanne. |
31-10-2008 18:12:02 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
Quote ook in de 5031 werkte dinsdag de miep van de omroep. iig in de barneveld noord pendel werd voor amf keurig gemeld welk station we naderden en welke overstapmogelijkheden er zijn. Virm is verrekte fijn spul |
31-10-2008 19:03:05 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Op 12 februari stond nog in een persbericht: Quote Maar inmiddels wordt ook op www.valleilijn.nl gesproken over ma-za overdag, ook bij een bericht over het 6e stel (Plan V) staat dit terloops vermeld. In de loop van 2009 wordt Protos 6 verwacht. |
31-10-2008 21:21:31 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
QuoteFTD draaide goed toen het zich beperkte tot het maken van onderdelen. Ik neem aan dat de Roemeense eigenaren dus kiezen voor "back to the basics". |
31-10-2008 21:23:35 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Mits die avond op ma-vr pas rond 20.00 uur begint (evt. koopavonden 21.30, zaterdag 18.30) lijkt me dit ook niet onverstandig. |
31-10-2008 22:26:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Blijf het maar de vraag of het bouwen van 5 treintjes FTD de kop gekost heeft, of dat dat iets heel anders geweest is... |
31-10-2008 23:15:39 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Die vijf treintjes hebben mede gezien de kinderziektes een kapitaal aan ontwikkelkosten gevergd. En als je er dan maar 5 van bouwt.... |
31-10-2008 23:36:07 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
![]() |
Ah ja, daar weet jij natuurlijk alles van. Vertel eens, fabrier, welke kinderziektes hebben er allemaal ingezeten? |
31-10-2008 23:44:59 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Bij deze onthutsende vraag past slechts een diep zwijgen. |
01-11-2008 00:39:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hij bedoelt natuurlijk dat al die strandingen en het maandenlang met te weinig materieel rijden, geen kinderziektes waren %06% Wedervraag: waar kwam het dan door? |
01-11-2008 03:32:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Als je A zegt, waarom zeg je dan nu geen B? Sorry, maar op deze manier kan iedereen wel wat rondbléren... ![]() Want sorry dit is zomaar geklets wat je nu doet... Daarnaast hoeven die 5 treintjes nogsteeds geen faillisement aan te richten, dat kan net zo goed een andere bedrijfstak zijn die veel slechter draait. Dat die 5 treintjes toevallig aan NL geleverd zijn, en we geen idee van de andere zaken van FTD weten, dus zouden die 5 treintjes dus het faillisement veroorzaken? Dat ljikt mijniet de juiste gedachtengang... Edit door admin: taalgebruik aangepast Laatst bewerkt door thom op 01-11-2008 03:33 |
01-11-2008 14:11:48 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Quote Uiteindelijk zullen we het merken vanaf 14 december a.s. tenzij Connexxion het zelf eerder bekent maakt. Overigens zou in het standhouden van die pendeltrein in de avonduren en op zondag weinig uithalen. Barneveld Noord is nou niet bepaald een plek waar veel mensen op dat tijdstip nog moeten zijn. Laat die pendel dan gewoon standaard op Barneveld Centrum keren. Ik wacht het rustig af, maar hou het vooralsnog bij mijn eigen gedachtegang, dat de Provincie en Connexxion de extra kosten enerzijds en de besparingen anderzijds tegen elkaar willen wegstrepen. |
01-11-2008 14:54:33 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Edit door admin: respect voor alles en iedereen |
01-11-2008 15:00:15 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteHet gaat dan voornamelijk om de exploitatiekosten. De infrastructurele aanpassingen worden grotendeels betaald uit de boetes die CXX eerder betaald heeft. Maar verder denk ik dat je hier gelijk hebt, een kwartiersdienst Amf-Bnn is natuurlijk waanzin 's avonds en op zondag. Het doortrekken naar Bnc is in de spitsen dan juist weer bittere noodzaak. |
01-11-2008 20:08:54 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
![]() |
QuoteNee hoor, dat wil ik juist niet beweren. Maar fabrier blaast altijd zo hoog van de toren, dat het hem vast ook moet lukken om dan concreet te formuleren waarmee de stellen te kampen hebben gehad. Stel nu eens - slechts als mogelijk voorbeeld! - dat er, net zoals bij de GTW's (ULG), problemen zijn geweest met één onderdeel wat een tijdje voor ellende heeft gezorgd. Waarom dan "al die kinderziektes"? Zo schokkend hóeft het dus niet te zijn (ha, dat zul jij niet weten). Aan fabrier dus de eer om eens met concrete informatie te komen in plaats van theater te maken door diep te zuchten, wat ononderbouwde opmerkingen te maken en dan te vertrekken. Of wordt dergelijk niveauloos geklets hier gepromoot? Arm Nederland... Laatst bewerkt door t.ricksen_ op 01-11-2008 20:12 |
01-11-2008 20:21:04 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
En dan zeg jij iets over van de toren blazen. Die laatste 2 zinnen van jou mogen ook wel wat minder. admin: Nu weer on-topic! Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
02-11-2008 11:14:27 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Wat wel eens een probleem kan zijn is dat er een openbare aanbesteding is gedaan en CXX daarbij een kwartierdienst naar Bnn heeft geboden op alle dagen en alle tijden. Ik weet niet of het contract wel tussentijdse wijzigingen toe staat (meer rijden mag altijd, maar minder niet tenzij expliciet vermeld). Daarnaast is er destijds subsidie verleend voor de bouw van het transferium en ook daar zouden wel eens eisen t.a.v. de bediening aan vast kunnen zitten, dat het transferium een fiasco is verandert dat niet. Voorlopig is het allemaal erg mistig. De site van de Valleilijn geeft regelrecht tegenstrijdige info, op de site van Rocov Gelderland werkt de link naar het dienstregelingadvies 2009 niet en op de site van de provincie is nergens iets te vinden. Mijn inschatting is dat het de bedoeling is de pendel in de daluren te schrappen en de vrijkomende dru's te gebruiken voor de verlenging overdag, maar dat men er in een laat stadium achter is gekomen dat dat contractueel misschien wel eens niet zou kunnen. Laatst bewerkt door lamote_ban op 02-11-2008 11:58 |
02-11-2008 16:41:39 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteTja, was het nou Rover of Locov? %08% |
02-11-2008 16:43:51 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Of toch het rocov? http://www.rocovgelderland.nl/ |
![]() |
advertentie |
02-11-2008 16:45:28 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
![]() |
02-11-2008 17:32:05 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Het bestaat allemaal toch? Een Rocov is de regionale versie van het L(andelijke)ocov. Rover is weer een reizergsorganisatie. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
03-11-2008 11:37:01 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Als ik het allemaal goed zie (en ik zie niet altijd goed![]() |
06-11-2008 15:38:13 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Uit de internationale Belgische planner (zoals gelinkt in het drgl 2009-topic) haal ik: ma-vr pendel tot Amf v. 20:00, Bnc v. 20:33 za pendel vanaf Amf v. 8:30, Bnc v. 9:03 en tot Amf v. 17:00, Bnc v. 17:33 zo geen pendel |
06-11-2008 15:47:36 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
En dan nog een spotje van mij: De 867 is, zoals door anderen ook gezien, voorzien van de bekende blauwe baan met Valleilijn-logo's, en de vermelding "4x per uur Amersfoort - Barneveld CENTRUM"... |
10-11-2008 14:04:29 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Voor zover ik weet hier nog niet gemeld: in de 5034 is de snoepautomaat eindelijk gevuld en is ook te gebruiken. Prijzen liggen gemiddeld 10 cent lager dan bij de automaten op de NS Stations. Betalen kan enkel per chipknip, dus niet contant. De schermen werken overigens niet. Laatst bewerkt door raymond16 op 10-11-2008 14:13 |
10-11-2008 17:48:33 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Wel zo handig, scheelt weer in gesloopte automaten. Voorafgaand aan de nieuwe dienstregeling, wordt inmiddels een extra bus Bnc-Bnn ingezet zodat er wellicht al meer reizigers het gemak van 4 reismogelijkheden per uur kunnen ervaren. Connexxion: Van 27 oktober t/m 12 december rijdt er een bus van Barneveld Centrum naar Barneveld Noord. Deze bus sluit aan op de trein van Barneveld Noord naar Amersfoort. Vanaf 14 december (ingang nieuwe dienstregeling) rijdt er op maandag t/m zaterdag overdag elke 15 minuten een trein tussen Barneveld Centrum en Amersfoort. Tot die tijd rijden er doordeweeks bussen, om de drukte in de ochtendspits te kunnen opvangen. Vertrektijden Barneveld Centrum bus V. 7.05 7.35 8.07 Barneveld Noord bus A. 7.12 7.42 8.14 Trein naar Amersfoort V. 7.16 7.45 8.16 De bus rijdt, indien nodig, ook na vertrek van de treinen van 7.20 en 7.50 uit Barneveld Centrum naar Amersfoort. In Barneveld Noord sluiten de bussen aan op de treinen van 7.45 en 8.16 naar Amersfoort. Laatst bewerkt door mren op 10-11-2008 17:51 |
10-11-2008 19:28:43 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
Quote de chipknip was tog al compleet mislukt. dus ik weet niet hoeveel mensen er nog standaard geld op die chip hebben staan. maar dat zullen er vast erg weinig zijn. Laatst bewerkt door jordydl1 op 10-11-2008 19:31 |
10-11-2008 19:44:22 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Het is toch. En compleet mislukt is de concurrerende chipper van de postbank. Chipknip niet, al wordt deze op minder grote schaal gebruikt dan vooraf gehoopt. Terwijl het veel handiger is bij parkeren, kantines etc. Komt vast nog van pas als meer en meer winkels (gedeeltes van de dag) contant geld gaan weigeren, zoals nu in opmars is tegen het toenemende aantal overvallen. Laatst bewerkt door mren op 10-11-2008 19:45 |
10-11-2008 21:59:43 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Er zijn ook nog regelmatig winkels te vinden waar je extra moet betalen. De Bioscoop in lw wou mij 50 cent laten dokken omdat ik graag wou pinnen.. Maar nu dwalen we wel heel ver af. ![]() Laatst bewerkt door lucky op 10-11-2008 22:00 |
10-11-2008 22:43:20 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
QuoteDit is toch echt een teken dat Cxx het hier echt niet slecht meer doet. Ik ben geeen Cxx fan, ik ben nog niet vergeten hoe ze de lijn Almelo- matrienberg zo'n beetje om zeep geholpen hebben totdat Syntus het weer mocht rijden, maar dit is echt een goed teken, dat ze het nu beter doen. en echt een compliment waard. Wat het materieel betreft: Gelukkig is de bouwer van de Protos failliet, maar zolang het bij zes van die stelletjes blijft vind ik het best. De reno shitlopers- eh pardon koplopers van NS zijn spartaanser en worden in de noordoost bij voorkeur ook al vervangen door IRM, omdat ze na rugklachten opleveren Laatst bewerkt door stel172 op 10-11-2008 22:49 |
10-11-2008 22:48:48 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Hoezo gelukkig dat FTD failliet is? Zodat alle werknemers en hun gezinnen in de ww kunnen gaan proberen rond te komen? Comfort van de Protos-stellen erbij slepen is erg vergezocht. En ik wil niet lullig doen, maar Connexxion rijdt toch echt al een paar jaartjes op Aml-Mrb, zeker als je de Oostnetjaren ook nog meerekent.... |
10-11-2008 22:52:44 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Hoe het nu gaat op Aml-Mrb is zeer goed. en het leven is hard. had Ftd maar een beter product moeten leveren. Je kunt niet duizenden passagiers vervoeren met slecht materieel om een fabrikant aan het werk te houden. Die mensen komen ook vast wel weer aan het werk. Bovendien als je vervolgens Stadlers koopt hou je weer extra mensen in Zwitersland aan het werk![]() Laatst bewerkt door stel172 op 10-11-2008 22:53 |
10-11-2008 22:58:18 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Mag ik opmerken dat ik bovenstaande een flauwekulredenering vind? http://www.ovinnederland.nl/ |
10-11-2008 23:07:50 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
dat mag je van mij opmerken, maar ook uitleggen, want er geldt ook nog zo iets als de een zijn brood is de ander zijn brood. Mijn ervaringen met de Protos zijn, dat ze het nu aardig redden, maar dat het wel een matige trein is. Ik heb mee gemaakt met stevige regenbuien dat de er aardig wat water over de vloer liep omdat de ramen zo lek zijn als een mandje. Natuurlijk als ze een eerlijke kans kregen was dit op den duur op te lossen, maar ze hebben het niet gehaald in de concurrentie op de markt. Dat het niet voor alle kleintjes onmogelijk is een positie te veroveren op de markt blijkt wel uit het feit dat de 1300-serie van Leipzig wel een succes is, maar de bouwer van de Protos's is het niet gelukt om een positie te veroveren. Helaas, maar dit nou eenmaal de werkelijkheid. Persoonlijk denk ik dat er op de markt zat betere stellen te koop zijn en het is de bouwer van de Protos niet gelukt om daar tussen te komen. Persooonlijk ben ik daar blij mee omdat ik het ook geen geslaagd model vind, maar voor persoonlijk telt ook persoonlijke smaak mee.En persoonlijk geniet ik toch stiekem ontzettend van deze vijf naar mijn mening minder geslaagde stelletjes omdat het er maar vijf zijn in een geweldig mooie huisstijl ![]() Laatst bewerkt door stel172 op 10-11-2008 23:26 |
10-11-2008 23:23:36 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
ALs je voor zo;n maximaal 45 minuten een hele luxe trein laat bouwen, reken je dat door in je inschrijving. Als er iets valt te besparen, doe je dat. Provincie's hebben -mijns inziens- de kik, om de concessie te gunnen aan het bedrijf die het laagste inschrijf. CXX had het dan niet gewonnen, als ze met luxer (=duurder) materieel had gereden. Verder is het maar net hoe je het bekijkt, 'vroeger' moest je op houten banken (mat'24) plaatsnemen. Mensen die de eer hebben, om elke dag naar het werk mogen met SGMm, zullen ICM een keertje een walhalla vinden. Maar we zouden geen Nederlanders zijn, zonder ook daar over -plat gezegd- zeiken. Maar daar zijn we Nederlander voor... |
10-11-2008 23:29:09 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Dat de protos wellicht in jouw ogen slecht gebouwd is, hoeft nog niet in te houden dat de bouwer gelijk failliet moet gaan. Ik moet namelijk nog de eerste treinenbouwer vinden die gelijk vanaf de eerste aflevering perfecte treinstellen/lokomotieven gebouwd heeft. Voith zal ook niet failliet gaan als de maxima/gravita niet aanslaan. Verder is de PROTOS het eerste treinstel waarbij alles op het dak ligt. Dit is nog niet eerder geprobeerd. De een noemt dat slecht, de ander vooruitgang. De toekomst zal het leren. De LIREX is trouwens ook niet beter, want ze mogen nog niet ingezet worden. De NS heeft ook zo'n serie gehad, SM'90. Compleet geflopt maar diverse technieken worden nu gebruikt in de DD-AR, IRM en SLT. Qua comfort doen de PROTOS-stellen niet onder voor de gerenoveerde SGM, SLT, LINT, FLIRT, GTW en Desiro. Deze stoelen hebben allemaal hetzelfde basis ontwerp. Apart is wel dat je de PROTOS is zijn geheel niet hoort aanzetten als je erin zit. Het enige wat Connexxion aan te rekenen valt is dat ze met FTD in zee zijn gegaan. Aan de andere kant had men dan nu nog met Plan V gereden omdat alle grote treinenbouwers een goed gevulde order portofeuille hebben. Ook kan je merken dat (net zoals Veolia) er geen permanente controle aan boord is. Een aantal stellen beginnen sporen van vandalisme te vertonen. Groet Patrick |
10-11-2008 23:31:33 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Stadler heeft zijn portofeuille net tot 2012 gevuld. Dus die hebben even geen ruimte om iets extra's te doen. |
10-11-2008 23:36:35 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Wat er qua comfort mis is met de Proto's ontgaat mij nog altijd. |
10-11-2008 23:37:02 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
ik bezoek ze regelmatig, dus ergens vind ik ze best wel erg leuk. Voor een verdere reactie wacht ik graag de discussie af, en ze zijn voor een mini-serie volgens mijn niet erg onbetrouwbaar gezien het succes van het afgelopen half jaar alleen heeft de ene bouwer meer geluk op de markt dan de ander... |
10-11-2008 23:43:38 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Had je dan liever gehad dat Connexxion bij AnsaldoBreda was gaan shoppen? Dan had Railion in ieder geval alle ruimte op het spoor want nadat NSR haar plan V'tjes terug wou zou Cxx alleen maar bussen hebben kunnen inzetten... Als slechte kwaliteit gelijk tot faillisement zou hebben geleid waren er in europa zo goed als geen treinenbouwers meer. Siemens, Bombardier en Alstom zouden dan ook niet meer bestaan. Het zitcomfort is niet aan de fabrikant van het materieel toe te schrijven, maar aan de opdrachtgever. Die bepaalt wat voor zitplaatsen erin komen. Zo ken ik bijvoorbeeld Talenten met uitstekend comfort (o.a. PEG) en Talenten met belabberd comfort (o.a. DBRegio). Is Talbot daaraan failliet gegaan? Shqiperise-lopers? |
10-11-2008 23:46:25 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
ik kom veel in Duitsland; mee eens![]() Laatst bewerkt door stel172 op 10-11-2008 23:58 |
11-11-2008 00:17:25 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Quote Los van het feit dat het comfort van de Protos kennelijk toch niet zo heel slecht is (terwijl dat de basis was van het betoog): ik vind de stelling slechte trein -> bouwer moet failliet nogal een gedurfde mening. Een (vermeende) slechte serie hoeft volgens mij niet automatisch te betekenen dat een fabrikant failliet moet gaan, net zo min als dat andere bedrijven zichzelf maar automatisch zouden moeten opheffen als ze een slecht product in de markt zetten. http://www.ovinnederland.nl/ |
11-11-2008 00:20:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Volgens mij verzanden we in een volslagen non-discussie. |
11-11-2008 12:06:29 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Feit is dat Connexxion het nu een beetje begint te leren. Het heeft bijna 2 jaar geduurd, maar nu begint de invloed van een aantal mensen zich af te tekenen en wordt er meer klantgericht gewerkt. Die extra bus tussen Barneveld Centrum en Barneveld is echt niet door de provincie bedacht(en wordt dan ook niet door de provincie betaald) maar is een initiatief van Connexxion om de mensen daar te krijgen waar ze willen zijn: in de trein naar Amersfoort. Wat betreft het materiaal: alle begin is moeilijk en geen enkel type voertuig is zonder kinderziektes bij "geboorte" (tsja, het heet dan ook niet voor niets KINDERziektes). En als er doorontwikkeling plaatsvindt worden de treinen alleen maar beter. |
15-11-2008 00:18:46 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Dat een fabrikant failliet gaat heeft inderdaad niet altijd te maken met het produkt wat geleverd wordt. Ik wil hierbij de bom onder de discussie weghalen. Van de week ben ik weer wezen toeren bij CXX en zeker tot 100 km/h ben ik er nu toch aan gewend en vind het ondertussen toch een fijne trein op een zeer mooie lijn. Er zijn treinstellen te koop die beter passen bij mijn smaak, maar ik wens deze vijf stellen zeker niet naar de sloop en hoop dat ze als eenling toch nog jaren dienst gaan doen samen met de zesde proto-protos. Ik heb deze lijn nu samen met de lijnen van Arriva en Veolia in het vaste pakket zitten van vaak te bereizen lijnen. De situatie bij CXX is duidelijk sterk verbeterd. Strijdbijl hierbij begraven.![]() |
15-11-2008 00:26:04 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Dan toch zeker vijfling, en binnenkort hopelijk zesling ![]() |
21-11-2008 13:10:21 | ||
---|---|---|
achterdoel
![]() |
Connexxion heeft grootse plannen getuige dit bericht in Ede stad http://www.edestad.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Valleilijn-van-Arnhem-naar-Utrecht.288081.news Valleilijn van Arnhem naar Utrecht donderdag 20 november 2008 13:01 EDE - Connexxion wil op termijn de Valleilijn ombouwen tot een hoogwaardige kwartiersverbinding tussen Arnhem en Utrecht, via Barneveld. Dat zegt projectmanager Coen Storm. ,,Maar daarvoor is wel een flinke investering voor de veiligheid op de lijn noodzakelijk." Laatst bewerkt door achterdoel op 21-11-2008 13:11 |
21-11-2008 15:38:49 | ||
---|---|---|
jorwerd_f1
![]() |
Connexxion is ambitieus! Er zit echter wel een nadeel aan, ze moeten waarschijnlijk wachten tot 2015 om de plannen te kunnen realiseren. NS zal namelijk niet gek zijn om concurrentie toe te laten op haar eigen grondgebied. Samengevat moet ze nog ongeveer 6 jaar wachten ![]() |
21-11-2008 15:39:56 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Dat redden ze vast niet met 6 protossen. Misschien moeten ze dan nu maar vast materieel gaan bestellen....![]() |
21-11-2008 15:46:00 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Altijd leuk voor FTD mochten ze dat gaan doen. Maar zoals voor mij al gezegd is, zal zoiets heel wat voeten in de aarde hebben, aangezien Ede Wageningen - Arnhem niet tot de concessie behoort en NSR niet happy is met zulke plannen. Hoe ze Utrecht willen bereiken voor 2015 is me al helemaal een raadsel. Laatst bewerkt door maxime op 21-11-2008 15:47 |
21-11-2008 15:46:57 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Het gaat CXX nu ook nog helemaal niet om concrete doortrekking. Het is gewoon een politiek spel om vast de geesten te laten rijpen enzo. Dat Cxx door wil naar Ut is trouwens al behoorlijk lang bekend. |
21-11-2008 20:01:56 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
CXX heeft niet eens voldoende materieel voor het kippenlijntje, de Bnn-pendel ligt er vandaag voor de zoveelste keer uit. Dus niet serieus dit plan. Het probleem is dat CXX een busbedrijf is en niet wil investeren in treinen. Er is wel geld om in de regio Ehv binnen 3 maanden 150 nieuwe bussen aan te schaffen, maar een treinstel extra is onbespreekbaar. Laatst bewerkt door fabrierban op 21-11-2008 20:04 |
21-11-2008 20:51:30 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Hoezo onbespreekbaar? Omdat de grijze Protos niet snel beschikbaar komt/kan komen hebben ze een plan V gehuurd, getuigt mijns inziens toch wel van enig regelwerk. Mag de toon over ConneXXion hier soms nooit positief zijn? |
21-11-2008 21:25:31 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@sik214 De Plan V is nodig omdat ze voor de nieuwe dienst een stel meer nodig hebben. De vrijwel dagelijkse uitval van diensten blijft dus het zelfde. |
21-11-2008 21:37:17 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Maar zonder die nieuwe dienst zijn er dus al tekorten. Ze hebben nu zes stellen. Dat betekent dat maar 50% in dienst is geweest (2 reserve en een exemplaar voor de Bnn-pendel, waarbij die plan V al in dienst is en er dus maar 2/5 van de Protossen de dienst in kan). Zijn nou niet bepaald positieve cijfers.. Laatst bewerkt door raymond16 op 21-11-2008 21:37 |
21-11-2008 21:45:12 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Ach, dit is (zoals vaker hier besproken) gewoon een rechtstreeks gevolg van het aanbesteden van slechts enkele spoorlijnen. De kleine eilandbedrijfjes die ontstaan kunnen nou eenmaal geen grote reserve aan materieel hebben, terwijl een bedrijf als de NS veel flexibeler kan schuiven met zijn materieelinzet en/of reserve... |
21-11-2008 21:51:50 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Op dit moment zijn er 5 protos en een Vtje van Cxx... Totaal (5+1) 6 treinstellen. Voor de dienst zijn er (3+1) 4 treinstellen nodig. Dat betekent dat 1 op de 3 stellen reserve staat. Ik wil niet veel zeggen, maar om nu 20 treinstellen aan te gaan schaffen, terwijl je er maar 4 nodig hebt, lijkt me een beetje weggegooid geld... |
21-11-2008 22:05:10 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Er zijn 6 stellen, maar er zijn vanaf 14 december wel 5 stellen nodig in de dienst. Om de haverklap, zoals ook vandaag weer, zijn er echter maar 3 stellen inzetbaar. Een aanhoudende inzetbaarheid van 50% betekent dat er iets structureel fout zit. Laatst bewerkt door fabrierban op 21-11-2008 22:10 |
21-11-2008 22:54:49 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Als gevolg van datgene dat nielske inderdaad al aangeeft en helaas voorlopig niks aan verandert. Politieke figuren die graag met treintjes spelen, maar dat beter met hun modelbaan kunnen doen zonder de reserves. Realiteit is dat het dus in het echie zo niet werkt, is de ervaring nu al enige tijd en ook vandaag weer. |
21-11-2008 23:00:57 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Connexxion heeft in verhouding met NS (percentages) al meer reservematerieel. Overigens verandert de positie bij Connexxion miv de nieuwe dienstregeling natuurlijk iets: de Bnc-pendel rijdt niet meer 's avonds en op zondag. Meer tijd voor onderhoud dus. |
21-11-2008 23:35:03 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Als ze die tijd daar ook daadwerkelijk voor gaan gebruiken dan zou het nog wel een keer goed kunnen komen op dat lijntje... immers gaat het bij Arriva op Ddr-Gdm ook redelijk goed met eveneens slechts één reservestel, maar wel wekelijks in de daluren en het weekend twee stellen beschikbaar voor onderhoud. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 21-11-2008 23:35 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
22-11-2008 01:10:09 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
![]() |
Versterking in de vorm van een extra V'tje zit ook in de pen. Zekerheid - net als garantie - nihil. |
22-11-2008 13:51:04 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Garantie heb je nooit.![]() |
22-11-2008 14:53:13 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
![]() |
Fabrieksgarantie op de PROTOS? ![]() |
22-11-2008 15:05:01 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
QuoteJa, en Zp-Apd rijdt helemaal zonder (direct beschikbare) reservestellen. Verschil is dat op zowel Ddr-Gdm als Zp-Apd met dubbele stellen gereden wordt en er dus bij uitval altijd nog met een (heel vol) enkel stel gereden kan worden. De trein valt dan dus niet uit, wat voor de statistieken natuurlijk een hoop uitmaakt. Connexxion heeft deze luxe van drukke treinen niet, waardoor alle treinen standaard al met een stel rijden en er dus bij een defect direct een trein uitvalt (als het vijfde stel niet direct beschikbaar is). |