13-03-2009 12:02:37 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Men studeert op het gebruik van "infraroodpistolen" om de sluitingstijd van de overwegen in Barneveld te beperken. Ik neem aan dat dat dan ter vervanging van een stop-door-schakeling is? Cxx twijfelt nog omdat de mcn afgeleid zou kunnen worden en dan een rood sein zou kunnen missen. http://barneveldsekrant.nl/page/Nieuws-detail/Infraroodpistool-tegen-gesloten.333232.news Verder is er een AKI beschikbaar voor de "gevaarlijke" onbewaakte overweg in de Esweg. Er ligt echter een aanwonende dwars, dus het schiet nog steeds niet op. http://barneveldsekrant.nl/page/Nieuws-detail/Snelle-beveiliging-Esweg-onzeker.333707.news |
13-03-2009 13:33:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De infraroodpistolen worden door Syntus en ik denk ook Arriva volop gebruikt, das waarom Connexxion daarvoor nou bang is? Sterker nog; als de machinist het pistool niet gebruikt, krijgt hij helemaal niet veilig. Of anders gezegd: hij/zij moet een bewuste handeling doen om een sein veilig te krijgen, en dat is stukken veiliger in de beleving. Hoe komt dit? In Barneveld Centrum zijn bij de ombouw medewerkingskastjes geplaatst om de rijweg te activeren en daarmee de overweg te sluiten. Geen rekening is gehouden met het feit dat Cxx zonder conductuers rijdt die ze kunnen bedienen en met stellen zonder cabinedeuren. De machinist moet er dus via de reizigersafdeling uit en in om buiten te sleutelen. Dat weigert Cxx, waarop Prorail dan maar de rijwegen instelt met de door-schakeling. En daarom liggen de overwegen zo lang dicht.... Laatst bewerkt door broek53 op 13-03-2009 14:39 |
13-03-2009 14:11:37 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Weer een kandidaat voor de langs-elkaar-heen-werken-award! Mag ik een "P" kopen?![]() |
13-03-2009 16:30:02 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
laat Cxx eens naar Www, Es, Ese of Gbr gaan, dat zijn maar enkele voorbeelden van het 'op groen schieten' van een sein in ons land. |
![]() |
advertentie |
13-03-2009 20:35:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik denk schieten, niet opletten en gaan rijden... Want dat sein komt altijd gelijk veilig nadat ik hem schiet... ![]() |
13-03-2009 20:38:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Het is in ieder geval een hogere vorm van veiligheid dan nu, waarin het sein "altijd" veilig staat, dus vertrekken op dienstregelingtijd en nergens meer naar kijken. |
13-03-2009 20:59:57 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote De achterliggende installatie (in dit geval een overweg) moet toch echt veilig te berijden zijn (dus gesloten zijn) voordat het sein groen wordt. Tenminste zo werkt het met de Sbk's op Es-Gbr. |
13-03-2009 21:02:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is ook absurt, maar was het enige wat ik zo in de bedoelingssfeer van Cxx kon bedenken...![]() |
13-03-2009 21:13:07 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteOp Barneveld Centrum hangt volgens mij de hele dag iemand in een afgeschot deel van de wachtruimte. Misschien is dat mens bereid om het medewerkingskastje te bedienen. |
14-03-2009 13:01:11 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Zou de werkelijke reden niet veel banaler zijn, gewoon een centenkwestie? Nu werkt het, relatief veilig*, zonder kosten (vanuit CXX bezien). Met pistool moet iemand die pistolen kopen, personeel opleiden, gaat weer rijtijd verloren, helemaal wanneer er een keer een weigering is, en gaat de veiligheid omlaag**, terwijl er voor CXX geen directe voordelen zijn (gebruiksfunctie voor CXX blijft gelijk). Ik zou het ook wel weten als CXX zijnde. * relatief, want als alles-stop-door staat kun je niet STS, hooguit kom je ongeduldige weggebruikers tegen op een overweg ** risico STS acht ik persoonlijk groter én gevaarlijker dan stop-door-met-ongeduldige-weggebruikers. |
23-03-2009 16:27:43 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Cxx-woordvoerder Herman de Gooijer over de uitvallende treinen van de laatste tijd:Quote Uit de Barneveldse Krant: http://barneveldsekrant.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Problemen-op-Valleilijn-voorbij.338726.news |
23-03-2009 17:04:47 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Ondertussen staat de FTD01 nog steeds fijn op de bokkeduinen. Is er al meer duidelijkheid of en wanneer daar iets mee gebeurt? |
26-04-2009 17:14:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Inmiddels is de 5033 retour uit Dessau. Het is nu zaak te kijken of Cxx een van de twee plan V's gaat terugleveren aan NSR. |
26-04-2009 17:39:46 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Tot hoe lang zijn de 844 en 867 eigenlijk gehuurd door CXX? |
26-04-2009 18:39:42 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Met geen enkele reserve, en een verplichte 48-uurscontrole zou ik dat niet gaan doen. Dan kun je de pendel naar Bnc net zo goed uit voorzorg meteen 1x per uur opdoeken. |
26-04-2009 18:48:02 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Er stond ook: één van de Plan V's.![]() |
26-04-2009 20:28:46 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
en ondertussen staat de FTD01 nog steeds gewoon grijs te zijn. Nog ontwikkelingen op dat vlak? |
01-06-2009 13:00:11 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteIk heb de afgelopen weken een paar ritjes Ed-Amf gedaan en daarbij zaten er steeds twee V-tjes in de doorgaande dienst. De 5033 heb ik alleen op de Bokkeduinen zien staan en hij is ook nog niet in dienst gespot. |
11-07-2009 07:44:08 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
De "gevaarlijke" overweg bij Barneveld (Esweg) is nu beveiligd met een AKI: http://www.barneveldsekrant.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Esweg-Barneveld-beveiligd-met-lamp-en.391395.news |
11-07-2009 09:36:52 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Is dit nu de eerste geplaatste AKI in 2009? Shqiperise-lopers? |
11-07-2009 10:20:25 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Ik neem aan van wel, in principe worden geen AKIs meer geplaatst op "gewone" overwegen. Merk ook op dat deze tijdelijk is; de gemeente werkt aan een omleidingsroute en zodra deze af is wordt de overweg in de Esweg opgeheven. |
11-07-2009 12:57:48 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ze hebben blijkbaar een door AHOB vervangen AKI gebruikt om tijdelijk aan de Esweg te gebruiken. |
11-07-2009 14:30:41 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Iemand trouwens enig idee waar er nog Aki's staan langs normaal gebruikte baanvakken? Zelf weet ik er alleen nog een bij Rosmalen richting Oss. |
11-07-2009 16:23:36 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Bij het station van Beverwijk bij de overweg naar Corus, alleen heeft deze slagbomen. |
11-07-2009 17:16:46 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Quote Net na Hld richting Hlds, lekker gevaarlijk overigens... De groeten uit Schagen |
11-07-2009 17:32:18 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Op een dienstpad (achter hekken dus) vlakbij de fly-over van Bda. |
11-07-2009 20:50:11 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Op de kijfhoek is het een woud aan AKI's ![]() |
11-07-2009 21:51:42 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Bavinkelsweg (overweg t.h.v. km 4,6 Aml-Sa) |
12-07-2009 00:48:52 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik weet niet hoor... maar dit topic gaat over de Valleilijn en nu ineens gaat iedereen alle Aki's in Nederland opnoemen? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-07-2009 11:48:56 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
ikt nu in de protos emn mij valt op dat er informatieschermen hangen met de stations en de tv schermen hangen er eindelijk. welk nummer het is zal ik straks even kijken want dat kan ik binnen niet vinden. |
12-07-2009 17:25:01 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Ik had vorige week in de Cxx5032 ook dat er schermen waren geïnstalleerd waar oa de stations op stonden. |
12-07-2009 17:59:30 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat is (in ieder geval 1 stel) al minstens een maand zo hoor.![]() |
12-07-2009 18:01:29 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ja, ik heb er zo'n maand geleden ook al ingezeten. En ik kan me een heel irritante omroep herinneren ![]() |
12-07-2009 19:30:49 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
die omroep is al maanden zo in alle stellen... het was de 5032 zoals hierboven al gezegt wed dat ze daarin zitten. |
27-10-2009 19:54:32 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
schop: Al iets bekend over het lot van de ftd01? |
27-10-2009 20:08:02 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Hij staat nog gewoon grijs te zijn op de Bokkeduinen. |
27-10-2009 20:45:47 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Dat was precies wat ik al wist. Was benieuwd of er nou eindelijk al verbouwingsplannen zijn.... |
27-10-2009 21:00:00 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
ik weet niet of het al in het topic vermeld is, ik kan het in ieder geval niet vinden. maar wat moet er eigenlijk veranderd worden voor de FTD01 voor hij dienst kan doen als volledig 6e stel?? |
27-10-2009 23:40:04 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
Quote 1. het interieur is niet gebouwd. deze bestaat slechts uit apparatuur. en als tweede de bestickering. echter is de fabrikant ervan failliet maar zou die alsnog worden verbouwd voor 6e stel. echter is er nog steeds niets mee gebeurd. |
27-10-2009 23:43:33 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Hoezo is het Interieur niet gebouwd? Tijdens de open dag op de zaanstraat kon je er toch anders in zitten... |
28-10-2009 00:15:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Gezien het feit dat het een prototype is zal het echt wel wat meer zijn dan alleen wat interieur en omstickeren, maar zullen er wel wat technische zaken verschillen... |
28-10-2009 03:56:47 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Stuur tafel is heel anders,schakelaars en bedieningsknoppen die er in de blauwe protos wel zitten ontbreken in de grijze.En zo zijn er nog meer technische verschillen. Gr Joop mcn Lls |
28-10-2009 08:28:04 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Quote Nee, de fabriek bestaat nog steeds en is tegenwoordig in Roemeense handen. ---- Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl |
28-10-2009 11:22:51 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
En de draaistellen: de middelste zijn motordraaistellen bij de CXX stellen (aangepast voor betere gewichtsverdeling) en bij de FTD01 zijn de buitenste de motordraaistellen. |
29-12-2009 09:11:23 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Uit een ander topic:Quote En zelfs als de Barneveld-pendel niet rijdt biedt CXX nog steeds meer ritten aan dan NSR in het laatste jaar dat ze er reden. |
29-12-2009 09:27:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel, en tegen halve lengte. |
30-12-2009 10:03:54 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Halve lengte is echter niet halve capaciteit. Maar ik wil geenszins beweren dat NSR het destijds "slecht" deed, maar vooral aangeven dat het uitvallen van de Barneveld-pendels er niet toe leidt dat je in aantal ritten terug bent op NSR-niveau. Connexxion rijdt volgens mij ook meer vroege en late treinen. Iets anders: Quote Wat ik uit het artikel ( http://www.barneveldsekrant.nl/page/Nieuws-detail/Gelderland-trekt-5-8-miljoen-euro-uit.460611.news ) begrijp is dat het gaat om een kruisingsmogelijkheid te Bnn die nodig is om de Barneveld-pendel te kunnen verlengen naar Barneveld Zuid, dat in 2011 gerealiseerd moet worden. Laatst bewerkt door bjornl op 30-12-2009 11:13 |
30-12-2009 11:11:34 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
QuoteEn is de dienst van CXX momenteel dus ook minder betrouwbaar dan bij NSR, het is immers weer iedere dag de vraag of je trein wel komt of dat ie wegblijft.%03% |
30-12-2009 11:15:56 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Een drama, dan moet je een heel kwartier wachten. Dat is me bij NSR ook zo vaak overkomen bij de 3100/3500 vanaf Asb, die liggen er ook zeer regelmatig uit. |
30-12-2009 11:17:42 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Quote Begrijp ik dan goed dat er een extra omloop komt? Want als ik het goed begrijp (ben niet zo bekend in die hoek) dan komt dat spoor er om de korte slag richting Amf tegelijk met de lange slag richting Ed te behandelen. Dan kan de korte slag toch nooit meer op tijd in Amf zijn voor de volgende? Of gaat de hele dienstregeling op de schop en worden lange slagen aan korte slagen geknoopt? Ik dacht namelijk dat CXX niet zo ruim in het materieel zat... ![]() Laatst bewerkt door fastguy84 op 30-12-2009 11:18 |
30-12-2009 11:21:22 | ||
---|---|---|
orselinus
![]() |
Het zal mischien ergens ver terug in dit topic staan, wanneer loopt de conssesie van CXX op de kippenlijn af? (zo blijf ik hem noemen) |
30-12-2009 11:27:58 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Quote De Bnc-pendel rijdt al met 2 stellen. Met het extra spoor kunnen de 31300>Ed met de 31300>Amf kruisen op Bnn (nu is dat ervoor, en houdt die >Amf het hoofdspoor bezet, evenals de 31400, welke ook op dat stukje dan kunnen kruisen. Bij twijfel: gebruik beton. |
30-12-2009 12:00:40 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote De concessie van Connexxion voor de Valleilijn is op 10 december ingegaan met een looptijd van 15 jaar. Per dienstregeling 2022 dus een nieuwe vervoerder. |
30-12-2009 15:26:08 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Niet perse een nieuwe vervoerder![]() Verder is het zo dat CXX minder capaciteit nodig heeft dan de NS, deels omdat de NS verder ging als stoptrein richting Utrecht... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
![]() |
advertentie |
30-12-2009 16:21:38 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Maar wel een veel kleiner parkje materieel waarmee geregeld de kwetsbaarheid daarvan zich vertaald naar de uitvoering (en dito uitgevallen treinen). |
30-12-2009 20:53:09 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
...en nog steeds een ftd01 die aan de rails op de bokkeduinen is vastgeroest.. Is daar al meer over bekend? |
30-12-2009 21:02:00 | ||
---|---|---|
ettenrail
![]() |
Als er iets overbekend is en het mag verteld worden wordt het hier heus wel gepost hoor... |
17-01-2010 13:47:40 | ||
---|---|---|
marcel72
![]() |
Is er iemand die weet wanneer de 844 door Connexxion is ingeleverd ? De 867 reed in december 2009 nog steeds rond bij CXX. |
17-01-2010 14:56:19 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Gewoon dit draadje even doorzoeken, dan kom je het wel tegen. |
17-01-2010 20:54:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Begin juni, toen de 5033 weer in dienst was gekomen (en net voordat de revisietermijn van de 844 afliep). |
17-01-2010 21:01:19 | ||
---|---|---|
marcel72
![]() |
bedankt, Marcel |
09-02-2010 18:43:19 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Connexxion heeft een reizigersgroei van 48% gehaald ten opzicht evan het startmoment in 2006. Tevens bevestigen ze nog eens de ambitie om de lijn naar Arnhem en Utrecht te verlengen. http://www.edestad.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Stijging-reizigers-Valleilijn-van-48.492075.news |
09-02-2010 21:52:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik geloof persoonlijk niet zo in sprookjes, eigenlijk. |
09-02-2010 22:57:08 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Doel je op de reizigersgroei of op het doortrekken van de lijn? Als het over het tweede gaat deel ik je mening grotendeels; Ut-Amf is puur kernnet en komt dan, lijkt me, niet in aanmerking (geen concurrentie op het spoor, maar om het spoor). De stoptrein Ed-Ah is ook kernnet, maar ik kan me voorstellen dat NSR het niet zo heel erg zal vinden om deze niet meer te hoeven rijden. Hoe dat dan juridisch allemaal zit weet ik natuurlijk niet, maar misschien zou CXX deze ritten in overleg met de provincie (die het ook geen verkeerd idee lijkt te vinden) "in opdracht van" NSR kunnen rijden? |
10-02-2010 22:51:50 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Haha dat zou wat zijn zeg: CXX rijdt in opdracht van NS tussen Ah en Ed, vervolgens onder eigen vlag door naar Amf. Lekker met de chipkaart te Ed even snel de trein uit om uit te checken en weer terug hollen omdat je daarna van vervoerder wisselt. Ja, dan zijn we lekker bezig in OV-land... Los van die chipperikelen, vind ik het niet zo'n heel slecht idee: niemand wordt slechter van een doorgaande trein Ah-Amf en ik denk zelfs NS niet. De 7500 is niet zo'n winstgevende serie, gok ik zo. Te Ed wordt het wat meer puzzelen met de dienstregeling wellicht. Betekent wel dat CXX weer extra materieel zou moeten aanschaffen en misschien ook wel een extra reservestel. Of op de koop toenemen dat er eens een treintje uitvalt, maar dan zou ik zeggen: laat het bij het oude. |
11-02-2010 00:08:20 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Misschien kan CXX wel oude DDM1 rijtuigen overnemen? 1800 en 2 of 3 bakken lijkt mij prima. Klinkt misschien wel idioot maar als ze een reizigers groei van 140% willen, kan je niet met een solo Protos aan komen zetten... Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
11-02-2010 00:29:50 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
dream on ![]() Laatst bewerkt door SleutelMan op 11-02-2010 00:31 |
11-02-2010 00:38:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Duur zeker (NS wil er niet voor niets snel af), maar inflexibel is het niet. Met een stuurstandrijtuig erbij uiteraard. |
11-02-2010 01:16:55 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Waarom niet? NoordNed reed destijds ook de treinen tussen Lw en Gn voor NS en de verdere takken onder eigen vlag. Laatst bewerkt door mren op 11-02-2010 01:17 |
11-02-2010 11:31:51 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Los van duur en onwenselijk (DDM = sowieso geen gelijkvloerse instap) vraag ik me af of de capaciteit van DDM-1 ueberhaupt hoger ligt dan van een Protos. Als je ziet dat SLT en DD-AR al ongeveer gelijk zit en dat combineert met de beperkte treinlengte op dit traject (waardoor de weinig zitplaatsen biedende loc en Bvk extra zwaar meewegen) heb ik er een hard hoofd in. |
11-02-2010 12:00:42 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De beperkte treinlengte zit 'm toch vooral in de perronlengte? Een 8-baks ICE past immers ook... |
11-02-2010 12:04:23 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
Langs welk station aan de Valleilijn denk jij een ICE kwijt te kunnen? Volgens mij zijn alle perrons daar enkel lang genoeg voor 4, misschien net 5 bakken. Desalniettemin raakt dat hele DDM-1-idee natuurlijk kant noch wal, dus daar nog verder serieus op ingaan lijkt me sowieso nergens voor nodig... |
11-02-2010 14:27:39 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Het kortste spoor (nuttige lengte) is Ed 1A, 105 m, 4 bakken. Als de trein aan de 7500 wordt gekoppeld, kan het hele (390 m lange) perron 1 worden gebruikt. Het kortste perron is dan Bnc spoor 1, 116 m. 4 bakken is daar ook het max. (http://prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Vervoerders/Doc/Infrastructuur/Landelijk%20overzicht%20Nuttige%20perronlengtes%20juni%202008.pdf) |
11-02-2010 17:38:43 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Iemand zegt dat het lastig is vanwege de beperkte perronlengte, maar je hoeft de loc niet mee te tellen omdat de sporen lang zat zijn. Je kan dus rustig met 4 rijtuigen en een loc rijden, dat bedoelde ik. |
11-02-2010 18:08:22 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Want als de loc voorop loopt zet je 'm gewoon alvast voorbij het sein? Maar goed, inzet van DDM is inderdaad zo'n zot idee dat ik er verder ook maar over op houd. |
11-02-2010 19:04:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Nee dat niet. Maar een vervoerder als Cxx zou wel kunnen plannen aan welke kant de loc zit (of heb je langs de lijn aan beide kanten last van dat probleem?) |
11-02-2010 20:05:13 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Eigenlijk wel vreemd: Zl-Es is één geheel terwijl zo'n beetje de helft kernnet is (Wdn-Es). Dan moet Ah-Amf ook kunnen lijkt mij zo |
12-02-2010 12:05:23 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Is dat niet precies de omgekeerde situatie? NS-treinen die op een lijn rijden die niet bij het hoofdrailnet hoort tegenover treinen van een andere vervoerder die over een gedeelte van het hoofdrailnet rijden. Al komt dat laatste ook wel meer voor bij kleine stukjes. In de concessie voor het hoofdrailnet staat dat NS voor de uitvoering ervan "gebruik moet maken" van NSR maar ook: Quote Connexxion zou dus best de stoptreindienst Ed-Ah mogen uitvoeren als NS dat wil. |
12-02-2010 23:56:34 | ||
---|---|---|
Pim-ICR
![]() |
Sterker nog, toen ik met een omleiding daar eens een V-IRM IV had stapte ik uit op het hek... |
13-02-2010 09:09:07 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Pim-ICR.Kan je misschien wat specifieker in je reactie(s) zijn? Zoals op welk station het was en op wie je reageerde. Want nu lijkt het een beetje een loze opmerking ![]() Gr Joop mcn Lls |
13-02-2010 10:47:42 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Bnc gok ik, ging over die 4 bakken die daar zouden passen. Deze quote dus:Quote Laatst bewerkt door SleutelMan op 13-02-2010 10:48 |
13-02-2010 15:08:10 | ||
---|---|---|
Pim-ICR
![]() |
Ja sorry, was quoten vergeten aan te vinken![]() Laatst bewerkt door admin op 13-02-2010 16:44, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten |
14-02-2010 15:12:35 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Waarschijnlijk heeft de mcn de trein te vroeg gestopt (gewend met veel korter mat te rijden?) De nuttige perronlengte 116 m (die ik zoals in mijn bericht staat van Prorail zelf heb) is het langst wat mogelijk is met goed zicht op het uitrijsein, waarbij de hele trein langs het perron staat. Het was dus wel mogelijk, omdat een VIRM-IV 108 meter en 56 cm lang is. |
14-02-2010 15:44:02 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Nee, dat lijkt mij niet de omgekeerde situatie: in beide gevallen rijden treinen uit de contractsector lange delen over het HRN. Enig verschil is dat Zl-Wdn nog niet is aanbesteed, de oorzaak hiervan zijn de huidige werkzaamheden. Als die gereed zijn, zal ook Zl-Wdn aanbesteed worden. |
14-02-2010 16:13:42 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Quote nja, denk dat de mcn misschien niet zo goed bekend was op Bnc, het was immers NS-personeel wat reed met een connexion pilot. 8 m lijkt trouwens veel, maar remmen is ook een vak apart ![]() |
14-02-2010 16:15:34 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ik heb inderdaad nog nooit een echte trein geremd, maar van Microsoft Train Simulator weet ik wel ongeveer hoe het werkt met remmen. |
14-02-2010 16:24:42 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Met knip en verplichte overstap in Wdn of mag de nieuwe vervoerder ook doorrijden naar Es? Shqiperise-lopers? |
14-02-2010 17:18:17 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteElke trein remt anders ![]() En via een simulator remmen kan je niet vergelijken met de echte omstandigheden. |
19-02-2010 14:05:04 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Stadsregio Arnhem-Nijmegen zet in op doortrekken van de Valleilijn naar Ah, met bediening Wf, Otb en een nieuw te bouwen station tussen Otb en Ah en een halfuursfrequentie: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/6271841/Stadsregio-wil-Valleilijn-naar-Arnhem.ece |
19-02-2010 14:21:31 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
QuoteZoals het in MSTS remt, kun je inderdaad niet vergelijken Sterker nog de simulator die NS zelf heeft in Amersfoort van de Virm, lijkt kwa remgedrag ook nog niet 100% op een echte, al komt het er aardig in de buurt. kwa simulatoren die je thuis kunt spelen is openBVE wel het meest lijkend |
19-02-2010 16:14:11 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteDan hebben ze wel meer materieel nodig. ![]() Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
19-02-2010 16:19:48 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Ja, dat wisten we al:Quote |
19-02-2010 16:27:38 | ||
---|---|---|
gerard4653
![]() |
Quote Dat treinstation KEMA zat toch al in de planning voor als het emplacement ten westen van Ah er een paar maanden uit gaat. |
19-02-2010 16:40:42 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
De Tennet wil daar een hoofdkantoor bouwen, daar is het station voor bedoeld. |
19-02-2010 16:45:19 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Zoveel volk zit daar toch niet op kantoor dat dat een compleet nieuw station zou rechtvaardigen? Doorrijden naar Arnhem lijkt me verder wel een prima optie waar je veel klanten (potentieel) een plezier mee zal doen. |
19-02-2010 18:03:18 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Er staat in de Regiorail/KAN-boeken ook al langer een station Arnhem Business Park wat ook ongeveer op die plek zou moeten komen, maar dan aan de lijn naar Nm. Het past in ieder geval in het streven van dit project om een hoogfrequente dienst met veel stops op de lijnen rond Arnhem en Nijmegen te realiseren. |
28-02-2010 02:37:28 | ||
---|---|---|
wadloper96
![]() |
Wat mij nu opvalt is toen er werkzaamheden waren tussen Ed en Ut (juni 2009?). toen reden er VIRMs tussen Ed en Amf altijd met een vertraging van 15 tot 30 minuten. VIRMs is dus niet geschrikt voor de Valeilijn?? er reden toen geen cxx mat. |
28-02-2010 09:11:32 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Reden van vertraging was een wisselstoring (ik meen tussen Ah-Ed). In september 2008 ging het wel goed. Laatst bewerkt door mdj op 28-02-2010 09:12 Bij twijfel: gebruik beton. |
28-02-2010 11:31:24 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
VIRM op de Valleilijn is meerdere keren gebeurd (ICM is er gezien een foto ook geweest), en de VIRM's reden toen planmatig een andere dienstregeling dan CXX. De vertragingen kwamen denk ik, omdat ze die bij de kruising in Ltn aan elkaar doorgaven. Laatst bewerkt door AlbertP op 28-02-2010 11:32 |
01-03-2010 17:53:19 | ||
---|---|---|
ettenrail
![]() |
En een keer in zo'n 'omleidingsweekend' reed ACTS ook een werktreintje wat ook niet goed is voor de punctualiteit, omdat het enkelspoor is wordt de vertraging, zoals je al aangeeft, aan elke trein doorgegeven en reden zo'n beetje alle treinen met +15/+20. |