13-08-2010 10:25:10 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
FtD01 is nu dus vertrokken naar Dessau. Is er bekend wat er mee gaat gebeuren? |
13-08-2010 11:45:50 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Wat bedoel je met "nu", is ie zojuist vertrokken ? Op eigen kracht of gesleept door ??. |
13-08-2010 11:48:16 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
In het OD van gister:Quote Hij gaat dus naar Duitsland. |
13-08-2010 14:26:03 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Dat stond er gisteren inderdaad. Waar ik benieuwd naar ben is waarom ie naar Duitsland gaat? (en of ie misschien verbouwd gaat worden om de zesde CXX-protos te worden) |
![]() |
advertentie |
13-08-2010 15:50:52 | ||
---|---|---|
gerard4653
![]() |
De consessie loopt nog tot 2021, dus dat kan best wel lonend zijn. |
14-08-2010 12:13:44 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ja, idd. Beetje knudde dat XX die concessie net een paar jaar heeft en nu semi-permanent met oud materieel rijdt. Sowieso houdt die huur het niet uit tot 2021 dus dan moet je weer wat anders versieren.. |
14-08-2010 13:57:29 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Een SLT huren kan ook lonend zijn. Aan die FTD 001 moest behoorlijk wat vertimmert worden voor hij bruikbaar is voor XX. |
14-08-2010 14:13:28 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het is of 11 jaar de huurprijs betalen, of een eenmalige investering in het protostel... |
14-08-2010 14:16:05 | ||
---|---|---|
gerard4653
![]() |
Quote Is daar wat meer over te vertellen: de verschillen tussen het prototype en de stellen die nu bij CXX in dienst zijn? |
14-08-2010 18:22:03 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Het belangrijkste verschil is de asopstelling: FTD-01: Bo'2' + 2'Bo' 5031-5035: 2'Bo' + Bo'2' Shqiperise-lopers? |
15-08-2010 21:17:20 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Los van de vraag of dat waar is kan je je ook afvragen of NS dat wel wil doen. Ik meen me te herinneren dat ICM en IRM niet wordt verhuurd. Mat'64 kan een poos terug ook niet aan Veolia verhuurt worden vanwege tekorten. |
16-08-2010 09:38:12 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Dat lijkt me nu juist het minst belangrijke verschil. Goed, je moet even weten dat je aan de andere kant van de bak moet zijn om motoren te vervangen, maar als dat het belangrijkste verschil is dan kan hij dus per direkt ingezet worden. |
16-08-2010 10:00:09 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Ik meende ook dat het (onder andere) geen normaal interieur heeft zoals stoelen/banken of dergelijke. |
16-08-2010 10:07:39 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Ja hoor, dat staat er gewoon in. |
16-08-2010 10:18:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNeen, het verschil is: toegelaten of niet toegelaten. De motordraaistellen en loopdraaistellen zijn bij de serie juist gewisseld omdat de loopeigenschappen van de proto-protos te slecht waren om hogere snelheden toe te laten. |
16-08-2010 19:45:02 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Voor het vertimmeren (zie het bericht boven diegene waarop ik reageerde) is dit juist wel een belangrijk verschil. Door de FTD-01 ook te veranderen naar 2'Bo' + Bo'2' moet er behoorlijk wat vertimmerd worden qua ophanging, krachtoverbrengingen, leidingen etc. Shqiperise-lopers? |
17-08-2010 14:14:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bevestiging: de FTD-01 is (na het afwikkelen van alle faillissementsprocedures) nu uiteindelijk eigendom van Connexxion geworden en is naar Dessau om geheel aangepast te worden aan de serie-stellen. |
17-08-2010 15:07:41 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Leuk!, de 5036. Tot wanneer zit de 867 nog in de revisietermijn? Aangezien de verbouwing wel even zal duren? |
17-08-2010 15:20:22 | ||
---|---|---|
gerard4653
![]() |
Anders zal het vast geen probleem zijn een andere Plan V te vinden totdat de nieuweling gearriveerd is na zijn verbouwing. |
17-08-2010 16:20:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In NS-termen is de 867 sinds kort "in de verlenging", dus kan nog anderhalf jaar mee, schat ik. |
25-10-2010 23:15:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik las in: https://somda.nl/forum/2078/Ontwikkelingen+Mat%2764/ (tja, het ging helaas offtopic) dat de 5036 al gereden heeft? Dat ding wordt toch nog steeds omgebouwd toch? En heeft hij als FTD-01 wel op eigen kracht gereden in Nederland, in zijn grijze interieur? Choo choo..... |
25-10-2010 23:19:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hij wordt omgebouwd, of hij al gereden heeft als 5036: geen idee, dat moet de verspreider van die suggestie maar beantwoorden. En als FTSD01 heeft hij vele duizenden kilometers in NL gereden. Daar is o.a uit voortgekomen dat de motordraaistellen en de loopdraaistellen bij de serie-stellen gewisseld moesten worden etc. Laatst bewerkt door broek53 op 01-11-2010 08:51 |
31-10-2010 13:34:29 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote Dit zal exterieur zijn: de binnenkant is gewoon net als de CXX-stellen (of was, want dit stel is bij de presentatie van de serie op Innotrans gebruikt en dat is al weer een paar jaar terug). Verder heeft de binnenkant van de 5 CXX-stellen ook vrij veel grijs. Laatst bewerkt door AlbertP op 31-10-2010 13:35 |
10-12-2010 11:36:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Cxx gaat blijkbaar nu ook ook buiten de Valleilijn... http://frontpage.fok.nl/nieuws/419391/1/1/50/nma-keurt-fusie-veolia-en-connexxion-goed.html Dus binnenkort misschien wel blauwe GTW's _O_ Laatst bewerkt door aarclay op 10-12-2010 11:37 Choo choo..... |
10-12-2010 11:42:37 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Of wit/rode Protossen %08%... Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
10-12-2010 13:01:42 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
En misschien een GTW reserve-stel die kan inspringen op Ed-Amf of Protos op Mt-Hrl ![]() ![]() |
10-12-2010 13:54:53 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
De blauwe kleur is niet gekozen door CXX maar door de opdrachtgever, Provincie Gelderland. Hoort bij het product 'valleilijn'. Kleine kans dus dat CXX ook elders treinen gaan 'versmurfen'. |
10-12-2010 23:14:20 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Wie zegt dat Veolia Transport Nederland en Connexxion als naam gaan verdwijnen als Veolia Transport en Transdev gaan fuseren? Toen Connexxion opging in Transdev bleef de naam Connexxion ook bestaan en werden niet alle bussen van Transdev kleurtjes en logos voorzien. Net zoals Arriva gewoon blijft bestaan en niet wordt gewijzigd in DB. Shqiperise-lopers? |
11-12-2010 04:39:09 | ||
---|---|---|
Hejlov
![]() |
Het wordt Veolia-Transdev |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-12-2010 12:09:05 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Ja, zo gaat het Franse fusiebedrijf heten. Dat zegt alleen nog niks over de Nederlandse dochterondernemingen. Er is (nog) geen sprake van een fusie tussen Veolia Transport Nederland en Connexxion. |
11-12-2010 12:42:19 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Op de website van L1 staat over de fusie tussen Veolia en Connexxion het volgende. Zie link. http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_4878000/_rp_links4_hasclickpage/1_1013 |
18-12-2010 16:34:48 | ||
---|---|---|
lnijhoff
![]() |
"Naast de ov-chipkaart, is Connexxion ook nog bezig met een andere aanpassing. Er rijdt momenteel nog een oude Plan V-trein (Mat’64). Deze wordt waarschijnlijk eind volgend jaar vervangen door een zesde blauwe, moderne Protos-trein. “Deze hebben we naar de fabriek gestuurd en wordt momenteel omgebouwd, zodat ook deze op de spoorlijn kan rijden." Aldus Coen Storm van Connexxion in De Edese Post van enkele weken geleden. Laatst bewerkt door lnijhoff op 18-12-2010 16:35 |
18-12-2010 16:57:42 | ||
---|---|---|
achterdoel
![]() |
Dat artikel is hier http://www.deweekkrant.nl/artikel/2010/december/06/ovchipkaart_a_binnenkorta_op_de_valleilijn te vinden Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel |
18-12-2010 16:59:30 | ||
---|---|---|
achterdoel
![]() |
Connexxion voor verdubbeling Valleilijn Vervoersbedrijf Connexxion is groot voorstander van een verdubbeling van de Valleilijn, de grotendeels enkelsporige lijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen. Dat zegt Coen Storm, manager rail van het vervoersbedrijf. http://www.deweekkrant.nl/artikel/2010/december/10/connexxion_voor_verdubbeling_valleilijn http://www.edestad.nl/page/Nieuws-detail/Valleilijn-als-noodroute-voor-NS.633421.news Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel |
18-12-2010 17:04:44 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
En daarop is recent ook een ander bericht over uitgevloeid: "Tweede Kamer wil onderzoek naar verdubbeling Valleilijn" http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Plaatsnamen/Barneveld/Tweede-Kamer-wil-onderzoek-naar.637745.news |
18-12-2010 17:04:50 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Als meneer Storm een kwartierdienst bij Prorail aanvraagt is dat 'zo' geregeld. Op de site van Prorail staat namelijk hoe dit moet.... |
18-12-2010 17:12:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Verrassende mening (..) Nu ja, ik zou verraster geweest zijn als hij tegen spoorverdubbeling zou zijn geweest. Overigens zou ik verdubbeling van de Kippenlijn ten zuiden van Barneveld al op voorhand voldoende vinden voor een parlementaire enquete. Wat een (niet door enig vervoercijfer gesteunde) nonsens, zeg. |
18-12-2010 17:24:55 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Persoonlijk ben ik wel een voorstander om de lijn door te trekken naar Arnhem. Dan kan NS de sprinter Arnhem-Ede Wageningen schrappen en kan Conexxion 2x per uur op de stations Wolfheze & Oosterbeek stoppen. Waarschijnlijk komen er zo meer reizigers. In dat geval lijkt het me niet verkeerd om een sneltrein op het traject te laten rijden. |
18-12-2010 17:28:22 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Dan zal er wel extra materieel gekocht moeten worden. |
18-12-2010 17:31:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteJa, dat deden de treinen van de Kippenlijn dan ook - totdat men het nodig vond deze lijn openbaar aan te besteden, de dienst gekapt moest worden in Ede-W en aldaar een perronverlenging moets worden aangelegd om de twee uiterst efficient tegenover elkaar kerende treinen te kunnen behandelen. Zoals aan de andere kant NS de 5600 ineens niet meer als sneltrein Ut - Amf kon rijden en er (weer) een stoptrein van moest maken omdat de treinen van de kippenlijn dat niet meer konden doen (Ut-Amf stopperen, bedoe ik dus). |
20-09-2011 19:55:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Even een schopje.. Is er al inmiddels bekend hoe het met het 6e treinstel voor CXX staat? Deze is in augustus vorig jaar naar Dessau gegaan voor ombouw van proto-protos naar definitief model. En hij zou nog volgens Wikipedia deze maand moeten arriveren. Misschien is er iemand die meer weet? Dessau had destijds een doorstart gemaakt na zijn faillisement, dus we zijn benieuwd. Choo choo..... |
21-09-2011 17:55:56 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ben even benieuwd naar de plannen om de vallei lijn dubbelsporig te maken,of was dit meer wishfull thinking dan dat er echt iets gebeurt is. Is er enige aanleiding in de de dienstregeling te zien,dat men ook bv weer een sneltreindienst in gaat voeren ? Afijn wats gebeurt daar ?? ![]() |
21-09-2011 20:36:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De gedeputeerden van Gelderland zijn niet zo lang geleden bijna ontploft toen ze vernamen dat een snelheidsverhoging plus kruisingsmogelijkheid in Ede Centrum plus frequentieverhoging aan infrastructuur 120 miljoen moet gaan kosten. |
21-09-2011 21:08:13 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Niet alleen snelheidsverhoging en kruisingsmogelijkheid, maar in de 120 miljoen staat ook dat er 2-3-4 (fiets)tunnels moesten worden aangelegd... "De beste overweg is geen overweg" is het niet? Bij twijfel: gebruik beton. |
21-09-2011 21:15:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, als gevolg van de sneheids- en frequentieverhoging dus. Vandaar dat die aan dit project worden toegerekend. |
21-09-2011 22:53:06 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Wanneer je Googelt op: maatregelen kwartiersdienst valleilijn heb je wat om te lezen. |
09-12-2011 10:44:26 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ik was benieuwd hoe het ermee staat? Of is de fabriek alsnog weer failliet verklaard waardoor het stel weer ligt te verstoffen? Hij zou volgens planning allang geleverd moeten zijn, maar blijkbaar gaat dat nog lang duren? Choo choo..... |
09-12-2011 10:52:43 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Ik had het al in een ander topic geschreven, maar de Proto-Protos gaat definitief niet meer naar Connexxion. Connexxion heeft een ander treinstel aangeschaft. Als ik weet wanneer die ongeveer geleverd gaat worden meld ik dat wel. |
09-12-2011 15:29:37 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En wat voor treinstel hebben ze dan aangeschaft? Is dat wel bekend? Kosten waren zeker toch te duur? Ik ga ervan uit dat je niet de Plan-V 919 bedoeld ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 09-12-2011 15:41 Choo choo..... |
09-12-2011 15:49:33 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Gezien het huidige aanbod van de spoorwegindustrie is er eigenlijk maar één mogelijkheid en dat is een GTW. Dit ervan uitgaande dat ze wijselijk nu wél voor een beproefd concept kiezen en bovendien een ding dat al in NL is toegelaten. Tweede mogelijkheid (maar al minder waarschijnlijk) is SLT, maar die zijn voor CXX eigenlijk te groot en als ze de SLT een maatje korter willen hebben, moet er toch eerst weer aan ontworpen worden (hoe modulair het concept ook is). |
09-12-2011 15:54:02 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
QuoteIets is te duur of de kosten zijn te hoog. ![]() |
09-12-2011 16:14:18 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteHeeft niets met de kosten van de ombouw te maken, maar meer met de fabriek zelf. Connexxion was het gewoon zat om maar te wachten tot er iets ging gebeuren. Daarom zijn ze nu naar een andere fabriek gestapt. Er komt dus inderdaad geen plan V ![]() |
09-12-2011 16:18:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
SLT is het concept van de NS welke afgeleid is van BR425. Dus SLT zelf zal niet mogelijk zijn, lijkt me. Hoogstens een BR425 in dat geval, maar of die ook toegelaten is? Ik geloof dat de techniek haast gelijk is. Ik zet zelf ook in GTW, of anders FLIRT. Quote ...als extra zesde stel. Wel als vervangend stel voor de 867 ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 09-12-2011 16:20 Choo choo..... |
09-12-2011 17:24:01 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Waarbij ik dan aanneem dat de 'GTW' op zijn beurt de vervanger wordt van de 919. |
![]() |
advertentie |
09-12-2011 17:36:48 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote SLT is een "bestelling uit het boekje", dus niets eigen ontwikkeling. Hooguit zijn de aanpassingen specifiek voor NS. Connexxion kan in theorie een SLT bestellen. Stadler heeft een goed gevulde portfolio, dus een FLIRT of GTW duurt wel even. Bombardier heeft het qua treinstellen iets rustiger, Connexxion kan dus ook voor een ander model uit de catalogus besteld hebben. Ze kunnen ook een Talent-II aangeschaft hebben. Alstom heeft het druk met de LIREX en de nieuwe LINTEN voor de Eiffelbahn, maar Connexxion kan ook een LIREX besteld hebben. Siemens is momenteel druk bezig met het afleveren van de Desiro-Mainline. Dus ook daar kan Connexxion 1 van aangeschaft hebben. Er zijn mogelijkheden genoeg, dus tot die tijd is het afwachten. 2 dingen zijn zeker. Het nieuwe stel moet toegelaten worden en het wordt een stuk interresanter op de kippenlijn. Wie had dat 10 jaar geleden verwacht!! %08% |
09-12-2011 19:15:00 | ||
---|---|---|
Sender
![]() |
Kan jeanpierre svp zeggen wat Connexxion aangeschaft zou hebben, voor we drie pagina's lang getergd worden met soort zinloze berichten? |
09-12-2011 20:59:50 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
CXX heeft kort geleden nog ik meen 9 GTW's voor de SAN concessie aangeschaft. |
09-12-2011 21:15:09 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Klopt, maar dat zijn diesels. En uit die bestelling zal zeker niets voor de Valleilijn worden gebouwd. Als het allemaal rond is, zal ik het wel melden, maar nu is men nog aan het onderhandelen met de fabriek. |
09-12-2011 22:03:46 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
En die bestelling (voor Breng toch?) gaat mee met de lopende voor Arriva. Dus dat is allemaal al voorbereid. |
09-12-2011 22:30:48 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Klopt Arriva heeft in opdracht van de stadsregio de stellen besteld. Hermes gaat ze nu overnemen en exploiteren. BRENG is de branding van het OV in de stadsregio. |
10-12-2011 10:25:37 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteZowel de fabrikant als de vervoerder zal nooit investeren in één treinstel waarvoor geen toelating bestaat in NL. Laatst bewerkt door rolandrail op 10-12-2011 10:25 |
10-12-2011 11:45:44 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Ging de discussie in eerste instantie niet over het einde van de 867? En over de start van de 919? Gesteld dat as. vrijdag (16.12) inderdaad alle termijnen van de 867 verstreken zijn, en er dus niet meer mee gereden kan worden, lijkt een directe vervanging op zo 'n korte termijn door een plan V voor de hand te liggen. De 919 zal zeker een kandidaat zijn gezien wat er in dit topic hierover allemaal langs is gekomen. Dat neemt niet weg dat er nagedacht wordt over de toekomst zonder plan V. Allicht probeert men mee te liften met bestellingen die door andere spoorwegmaatschappijen gedaan zijn. Even geduld aub, lijkt mij. Stellen we ons voorlopig maar even in op een inzet van de 919 vanaf de 16e. Tenzij volgende week anders blijkt. |
10-12-2011 13:37:38 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Ja uiteraard, daarom schreef ik ook 'op zijn beurt'. . CXX heeft de concessie tot 2020 of daaromtrent. Op korte termijn hebben ze vervanging voor de 867 nodig, maar over 2-3 jaar, als verder al het plan V van de Nederlandse sporen is verdwenen, zal men ook nog verder moeten. Dat men nu al bezig is voor een nieuw stel is an niet meer dan logisch. Het ding moet nog gebouwd worden, personeel moet nog instructie krijgen, dus voordat dat ding rijdt ben je zo een jaar verder en kan in de tussentijd de 919 dat opvullen. Dat maakt meteen dat het niet zo bezwaarlijk is dat Stadler het nu druk heeft; ze hebben het stel niet à la minute nodig. |
12-12-2011 19:55:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk niet dat CXX pas vervanging zoekt voor als plan V bij NS buiten dienst gaat, maar die plan V gehuurd is tot ze zo snel mogelijk een eigen stel hebben en zodra die er is gewoon de deur uitgaat. Klein verschil, maar andere insteek... Laatst bewerkt door thom op 12-12-2011 19:56 |
12-12-2011 22:39:09 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Nou inmiddels hebben ze vervanging... De 919 gaat per volgende week ter vervanging van de 867 bij CXX rijden. |
13-12-2011 07:53:46 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Als CXX gewoon betaalt voor onderhoud van dat stel, waarom zou het dan moeten verdwijnen? Het is niet zo dat het ministerie of een of andere instantie heeft beslist dat al het plan V van de Nederlandse sporen moet verdwijnen? Als puntje bij paaltje komt kunnen ze het stel ook nog zelf overnemen. |
13-12-2011 09:26:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In principe kan iedereen met elk toegelaten materieeltype op het net (blijven) rijden. Bij mat '64 is wel sprake van een gewenste eindigheid, als ik het goed weet. Dat heeft te maken met de ontsporingsgevoeligheid bij aanrijdingen; het heeft feitelijk geen baanruimers. Ik geloof alleen niet dat er een harde grens gesteld is aan de duur van de toelating van het spul. |
13-12-2011 09:32:59 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Dat klopt, maar wanneer Nedtrain nog maar één plan V moet onderhouden zullen de kosten daarvan wel wat hoger komen te liggen dan nu er nog een vloot op de rails is. Verder vraag ik me af of CXX niet makkelijk heeft kunnen meeliften op een Veolia-Transdev-aanbesteding? Wellicht dat vooruitlopend op de concessie Rosenheim alvast een 'proef'stel naar Nederland kan komen? |
13-12-2011 09:42:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
NedTrain onderhoudt de plan V die voor Cxx rijdt niet. |
13-12-2011 11:43:58 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
..en dat doet Strukton. Choo choo..... |
13-12-2011 21:46:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
... wat weer bewijst dat het toch prima kan, een materieelvloot met een aantal van 1 onderhouden %08% |
13-12-2011 22:41:06 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Zolang er voor dat ene stel nog onderdeeltjes zijn wel, ja. Maar zodra dat ene stel de hele vloot is, stopt het gisteren. |
14-12-2011 14:19:41 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Leuk nieuwsbericht: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/connexxion_wil_kwartiersdienst_valleilijn_tot_ede-wageningen-144017. Nog even afgezien van de diensregelingtechische zaken (schuiven met de tijden zodat het zowel bij Bnva en Ahwa allemaal goed gaat), materieel? Dan kan CXX direct ook wel wat extra stellen erbij gaan halen naast die eenling die hier al genoemd wordt. Voor de rest is het artikel meer van hetzelfde, 4x/u Amf-Ed (-Ah) gaat echt niet lukken zonder wat extra dubbelspoor... |
14-12-2011 14:51:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Je moet minimaal kunnen kruisen in Ede Centrum. |
14-12-2011 15:02:48 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Dus het dubbelspoor Bnc - Ltn waar in het artikel wordt gerept zou alleen de bedrijfzekerheid vergroten en niet zozeer echt vereist zijn voor een kwartiersdienst op Ed - Amf? Dat scheelt behoorlijk wat kosten. Aan de andere kant, rond Edc is er nou niet een zee van ruimte die over is voor dubbelspoor... |
14-12-2011 16:56:09 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Nu nog even een helder licht laten bedenken dat CXX ook best de pendel Ah-Ed in opdracht van NS kan gaan rijden, en de klantattractiviteit schiet omhoog. |
14-12-2011 17:06:53 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Het hoeft alleen maar rijden te zijn, de stellen kan NSR wel leveren. |
14-12-2011 17:07:32 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Dat is allang bedacht, CXX kwam eerder dit jaar zélf met het idee om tot Arnhem door te willen gaan rijden. |
14-12-2011 17:11:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In tegenstelling tot wat sommigen hier voortdurend uitdragen, werken er niet louter randdebielen bij de diverse vervoerders, zelfs niet bij NS. Er is dus wel eens over nagedacht. Resultaat: NS kijkt wel drie keer uit voordat het zoiets doet. |
14-12-2011 17:18:04 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Reed NoordNed destijds de dienst Gn-Lw niet in opdracht van NS? |
14-12-2011 17:22:30 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Als je elke 15 min rijdt kom je elkaar elke 7,5 minuut tegen. Nu is dat elke 15 min en gebeurt dat op de enkelsporige lijn alleen bij Ltn. Even een drgl erbij: Ed v 17.25 Edc + 17.29 Ltn a 17.36 Ltn v 17.37 Bnc a 17.44 Bnc v 17.45 Bnn a 17.48 Bnn v 17.49 Bnva - 17.50 Ama - 18.01 Amf a 18.03 Edc is zeven minuten voor Ltn, dus dat komt precies uit. Bnc is 7 minuten na Ltn, dus dat komt ook prima uit. 7 a 8 minuten voor Edc zit je al op of voorbij Ed, dus dan ben je alleen afhankelijk van de inpassing op Ed-Ah, en 7 a 8 minuten na Bnc zit je al voorbij Bnva en ben je alleen afhankelijk van de inpassing op Amf-Apd. Wel is het dan zo dat het bij Bnva krap is, dus als de trein uit Bnn laat is staat de trein naar Bnn de boel op Amf-Apd vervolgens te blokkeren... |
14-12-2011 17:25:27 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Vergeet in de discussie hier niet dat er een station barneveld zuid gepland is. Hierdoor is er wel een extra stuk dubbelspoor nodig tussen Ltn en Bnc. |
14-12-2011 19:58:03 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zoveel rijtijd zal dat station toch niet toevoegen, dat je dat hele stuk zou moeten verdubbelen? Volstaat dubbelspoor Bnc - Bnz dan niet? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-12-2011 21:26:07 | ||
---|---|---|
illyavaes
![]() |
Quote Nou, die paar parkeerplaatsen aan de zuidzijde (op de plek van het vroegere emplacement!) zijn zo opgeruimd hoor. |
14-12-2011 22:02:31 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Wat mij nog wel het meeste verbaast is de idee dat er een enorme behoefte is aan nóg meer treinen op dit lijntje. Vergeleken met de rest van NL is dit toch een lijntje met niet heel erg veel potentie. Niet voor niets reed NSR jarenlang slechts een uurdienst buiten de spitsen. Zelfs op veel drukkere assen zijn halfuurdiensten de norm, als ik b.v. denk aan Amf-Zl. Alles en iedereen moet bezuinigen maar kennelijk heeft de provincie Gelderland teveel geld %03% |
14-12-2011 22:03:26 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteIk dank u! %08% |
14-12-2011 22:16:30 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteHet hele artikel gaat over wensen van Connexxion, niet van de provincie. |
14-12-2011 23:33:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteZo'n soort constructie, ja. |
14-12-2011 23:40:05 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Met als grote verschil dat NSR zelf verder op Gn-Lw geen belangen had. Op Ah-Ed zou er dan echter concurrenite óp het spoor ontstaan. Gezien de reactie van NSR op de mogelijkheid van aanbesteden van de 7000 enz, zullen ze hier niet enthousiast zijn over een dergelijke opzet. |
14-12-2011 23:51:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is op een baanvak als Ede - Arnhem gelijk het binnenhalen van het Paard van Troje. NS en Cxx hebben al genoeg issues op Amersfoort - Barneveld enerzijds, en itt Gn - Lw heeft NS er geen belang bij om Ede - Ah door een ander te laten uitvoeren. |
15-12-2011 01:47:36 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat is een kromme manier van redeneren. Als je maar eens per uur rijdt, trek je alleen captives. Als je 4x/uur rijdt, trek je ook nieuwe reizigers en ex-automobilisten omdat zo'n trein dan toch wel een stuk aantrekkelijker is. |
15-12-2011 08:33:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tuurlijk, maar de aloude kwestie is dat je met vier maal zoveel treinen niet vier maal zoveel reizigers trekt en wel ongeveer viermaal zoveel kosten maakt. Laatst bewerkt door broek53 op 15-12-2011 08:34 |
15-12-2011 10:39:26 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Nou, niet helemaal. Het aantal treinstellen moet je toch inkopen op de spits, dus is dat alvast maar 2x zo veel. Overigens, een deel van de reizigersgroei komt natuurlijk ook door het opheffen van de parallelle buslijnen. Dat lijkt CXX in elke uiting over reizigersgroei weer te "vergeten" ![]() |
15-12-2011 12:13:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Maar treinen kosten niet alleen geld in aanschaf, ook in onderhoud. Dus meer inzetten, is ook meer kosten... En die krijgen geen grote winteractiebeurt van 19,95 bij de dealer hoor %08% |
15-12-2011 13:39:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is waar dat viermaal zoveel treinen niet viermaal zoveel kosten betekent, maar driemaal vind ik ook wel genoeg. En dan hangt het er maar vanaf hoeveel meer inkomsten je ermee denkt te genereren alvorens je zo'n sprong maakt. En ik kan mij niet voorstellen dat Cxx dat zomaar op eigen houtje gaat doen uit de Goedheid van hun Hart, of als aanbod aan de samenleving. De concessieverlener mag ervoor betalen, althans een leeuwendeel. Wedden? |
15-12-2011 15:32:44 | ||
---|---|---|
Mearten279
![]() |
Rijdt de 867 nou vandaag haar laatste rit in de dienstregeling of morgen? |
15-12-2011 19:04:34 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Op 12 december werd in dit draadje bericht dat de 867 ZIJN laatste rit morgen maakt omdat hij volgende week vervangen wordt. Dus waarschijnlijk rijdt HET treinstel dan niet vandaag al ZIJN laatste rit. |
15-12-2011 20:51:44 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteNee, dank je ![]() Ja, uiteraard zal CXX dat alleen doen als ze er niet slechter van worden, daar zijn ze marktpartij voor. Ik denk zelf, zoals ook al in een andere thread wordt gesuggereerd, dat dit een onderdeel is van het charmeoffensief waarmee Arriva, Veolia en CXX proberen een groter deel van de nationale spoortaart te veroveren. ProRail vraagt te veel geld voor betere voorzieningen, NSR is star en wil maar weinig treinen rijden, dus kom naar ons, wij rijden 4x per uur voor bijna niets! Dat idee. Het zou me niets verbazen als Wijchen, Harderwijk, Hoogeveen en Meppel ook al wat mooie plannetje ingefluisterd krijgen. |
15-12-2011 20:59:49 | ||
---|---|---|
illyavaes
![]() |
Quote Heb je al eens op dit traject gereisd of ken je het alleen vanuit een auto via de A30 (die er ook voor een druppelstroompje werd gelegd en door zijn aanwezigheid bovenmatig veel nieuw verkeer trekt)? En dan hebben we het nog niet over het om de haverklap voor NS mogen opvangen van omreizende passagiers wegens de zoveelste versperring (en ik kan vertellen dat dat ook met Japanse aanduwmethoden niet past in een halfuurdienst met tweetjes). |
15-12-2011 21:27:28 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Kom op illya het is gezellig druk op het stuk tussen Bnc en Amf Tussen Bnc en Ed heb ik vaak in de spits gereisd. Ik kan veel over dat stuk zeggen, maar niet dat er op basis van de vervoersvraag een vervoersaanbod van 4 treinen per uur per richting te legitimeren valt. Zeker niet de gehele dag want ik kan me niet voorstellen dat het in de dal uren drukker is dan de spitsuren. Het lijkt mij ook nogal irreëel om te verwachten dat als één van de drukste lijnen van Nederland gestremd raakt dit opgevangen kan worden door een regionaal lijntje. |