15-12-2011 21:35:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteJawel. En de verkapte bijgaande suggestie bij dat aanbod is dat dat gratis en voor niks gaat gebeuren. Daar komt men dan nog wel achter... |
15-12-2011 21:42:30 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
CXX hoeft zich ook niet zoveel zorgen te maken, meer en minderwerk zit prima in het contract verwerkt en de provincie gelderland heeft behoorlijk wat geld. Hun risico is dus erg klein. |
15-12-2011 22:13:31 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Naar buiten toe mooie praatjes, maar ondertussen gewoon uurtje factuurtje. Het zal me niks verbazen als de politiek er nog intrapt ook... |
15-12-2011 22:31:26 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteZullen we in dat geval ook maar vragen aan Syntus of ze met onmiddellijke ingang een 15-minutendienst gaan aanbieden tussen Tl en Ah om ook daar omreizende reizigers de helpende hand te bieden? |
![]() |
advertentie |
16-12-2011 09:47:50 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Nee, want dat is dus geen nuttige omreisroute (Ut - Ah kan net zo goed via Ht). Bij de onderzochte mogelijkheden voor capaciteitsuitbreiding van de Valleilijn ging het niet zo zeer om omreizende reizigers, maar juist ook om die route te kunnen gebruiken voor omgeleide treinen. |
16-12-2011 17:56:21 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Binnen een paar uur wordt het nut hiervan bewezen. |
16-12-2011 20:26:56 | ||
---|---|---|
Mearten279
![]() |
Komen er binnen een paar uur omgeleide treinen over de valleilijn ivm de overwegbotsing bij Maarsbergen? ![]() |
16-12-2011 20:33:16 | ||
---|---|---|
Mat75
![]() |
Quote Ja, over het algemeen regelt CXX dat keurig en zo ook vandaag. Vanavond reed ik om 18.12 vanuit Amf met een dubbel stel. Scheelde denk ik zo'n 200 achterblijvers. |
16-12-2011 20:36:33 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Alleen al het feit dat op de Valleilijn er planmatig nooit gekoppelde stellen ingezet worden, bewijst m.i. al genoeg. Voordat de Bnn-pendel doorreed naar Bnc waren er inderdaad wat problemen maar dat is nu helemaal over en niets wijst erop dat het zinvol of nuttig is ieder kwartier door te rijden naar Ed. Kijk, als de infra er al zou liggen zou je het nog kunnen overwegen, maar alle miljoenen die er nodig zijn voor infra-aanpassingen lijken mij volstrekt onverantwoord en ik als Gelderlander wens daar zeker niet aan mee te betalen.%05% En een kwartierdienst invoeren vanwege de omreisroute is natuurlijk geen argument; met vier tweetjes per uur vervoer je weliswaar meer dan met twee tweetjes per uur maar het blijft een druppel op een gloeiende plaat. Sterker nog; ik denk dat de hudiige situatie juist vanwege het omreizen alleen maar gunstiger is. Want dankzij de spitspendels hebben inwoners van Barneveld tenminste nog de kans om thuis te komen. Zou alles doorrijden naar Ed, dan zou de capaciteit bijna volledig ingenomen worden door omreizigers en zouden ze achterblijven op het perron. Laatst bewerkt door daniel81 op 16-12-2011 20:38 |
16-12-2011 20:40:45 | ||
---|---|---|
Mearten279
![]() |
Maar heeft CXX dan geen stellen tekort? Of is de hele dienstregeling overhoop gegooid? Want ik hoorde tijdens het kranten doen rond 18:46 de spoorbomen gaan. Normaal is de trein dan al zo'n 8 minuten weg. |
16-12-2011 20:44:32 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
CXX heeft 6 stellen beschikbaar. 3 zijn er nodig voor Amf-Ed en 2 voor de Bnc-pendel, betekent dus 1 reserve die evt als versterkingsstel gebruikt kan worden. Geluk bij een ongeluk zou zijn als de 919 al beschikbaar is en aan de 867 gekoppeld zou kunnen worden. |
16-12-2011 20:54:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Oh, en die stellen hoeven nooit in onderhoud...? Lijkt me erg tricky om een reserve stel in te plannen in de dienst... Laatst bewerkt door thom op 16-12-2011 20:55 |
16-12-2011 21:00:10 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Het ging nu even specifiek om vanmiddag. Als er vanmiddag geen stel in onderhoud was, kon het als versterkingsstel gebruikt worden ![]() |
16-12-2011 21:04:50 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Mja oke, true![]() Maar dat kan dat niet meer dan een gelukje zijn ![]() |
16-12-2011 21:32:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Je kan natuurlijk ook afspreken dat je de Barneveld-pendels schrapt op het moment dat je het baanvak voor omleidingen nodig hebt. Of NSR gaat gewoon met twee VIRM-zesjes rijden... |
16-12-2011 21:37:08 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
NSR zal dan met VIRM-IV'tjes moeten rijden omdat zesje niet langs de perrons passen, maar dat is slechts een detail.![]() Garantie tot aan de voordeur. |
16-12-2011 22:01:33 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Ik heb nog wel een mooi documentje wat de plannen cxx volgens officiële wegen probeert te regelen, en ook het bewijs dat de ideëen voor de valleilijn nog niet stroken met de capaciteit op dit moment. http://prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Overbelastverklaringen/Documents/Overbelastverklaring%20drgl%202012%20Amersfoort-Barneveld.pdf |
16-12-2011 22:05:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Yep, al is dit een inmiddels jaarlijks terugkerend ritueel dat niet gaat over een kwartierdienst, maar puur over de asymmetrische ligging van de dienstregeling waar Cxx (begrijpelijk) vanaf wil. Laatst bewerkt door broek53 op 31-12-2011 13:38 |
16-12-2011 22:06:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNSR moet dan hele standplaatsen de Valleilijn leren. |
16-12-2011 22:25:47 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Je kan natuurlijk ook tijdens de (incidentele) omleiding de Cxx-mcn als pilot meesturen. |
28-12-2011 12:00:38 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Het loopt nog niet helemaal lekker met de lobby van Connexxion: http://nl.sitestat.com/wegener/degelderlander/s?clickin.voorpagina.devallei.rss&ns_type=clickin&ns_url=http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/10149375/Minister-Schultz-van-Haegen-niet-happig-op-doortrekken-van-de-Valleilijn.ece Dick van den Hoven |
28-12-2011 19:25:34 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Sterker nog: dat is in september en november 2008 al eens keer voorgekomen tijdens werkzaamheden tussen Ut en Ed. Zo heb ik met een VIRM een rit Arnhem-Amersfoort gereden, waarbij er zelfs als stoptrein gereden werd tussen Ed em Amf. In feite reed NSR gewoon de dienst voor Connexxion en die stelde een pilot voor het stukje Ed-Bnva. Groetjes, Emiel |
29-12-2011 08:44:52 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote 120 miljoen is veel om een doorgaande kwartiersdienst aan te kunnen bieden? En die 6 IC's per uur op Utrecht-Arnhem gaat zeker voor minder dan 120 miljoen? Alleen al de tunnel voor de N225 in Driebergen-Zeist kost 120 miljoen. |
29-12-2011 09:17:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Een doorgaande kwartierdienst op een lijntje dat je rustig met losse tweetjes kunt blijven rijden, is van een andere orde dan een tienminutendienst met tamelijk omvangrijke intercity's, dunkt mij. In Driebergen-Zeist gaat het niet alleen om een tunnel voor de N225, maar ook en vooral om een nieuw station en een stukje viersporigheid. |
29-12-2011 13:35:38 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Ik heb nergens kunnen vinden wat de totale kosten voor Db zijn, maar ik kan me eigenlijk niet indenken dat je een heel station met viersporigheid en omliggende infra voor 120 miljoen realiseert. Overal waar ik kijk zie ik 120 miljoen voor de tunnel. En natuurlijk kun je je afvragen of je niet beter langere treinen kunt inzetten op de Kippenlijn. Rijden ze daar nooit gekoppeld? |
29-12-2011 14:26:59 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Nee, maar dat is dan ook totaal niet nodig. Dat is ook het wonderlijke van het hele verhaal: de capaciteit is helemaal geen issue. Ik verwacht dat het meer een systeemverhaal is: de Valleilijn is de verbinding Amersfoort - Wageningen (waarom dat als één verbinding wordt gezien weet ik niet, maar dat vindt de provincie Gelderland nu eenmaal). Dat betekent dat op deze verbinding HOV geboden wordt: frequent comfortabel en milieuvriendelijk materieel in Valleilijnkleurstelling, op Amf-Ed is dat een trein, op Ed- Wageningen een bus. Nu wordt op de Valleilijn een kwartierdienst geboden op Amf-Bnc en op Ed- Wageningen, het tussenliggende deel Ed-Bnc rijdt 'slechts' een halfuurdienst. Nogmaals, niemand weet waarom de Wageningers niets liever doen dan elk kwartier naar Amersfoort reizen danwel dat Amersfoorters dolgraag ieder kwartier naar Wageningen willen, maar volgens de provincie is dat kennelijk zo en de vervoerders spelen daar handig op in. Laatst bewerkt door daniel81 op 29-12-2011 14:28 |
01-02-2012 17:42:58 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
In de RailMagazine van Januari/Februari staat dat Connexxion een GTW 2/8 gekocht heeft voor de treindienst Amersfoort-Ede/Wageningen. Hierdoor kan een van de protossen ingezet worden op de minder drukke dienst Amersfoort-Barneveld Centrum. Laatst bewerkt door koosmat64 op 01-02-2012 20:33 |
01-02-2012 20:08:57 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
maar van dat kon maar kan, duurt nog ff![]() Verbaasd me uiteindelijk dat ze alsnog voor een GTW hebben gekozen, hoewel natuurlijk de plan V nu ook al een eenling in het park is. Die proto-Protos (FTD-01) zien we denk ik in ieder geval niet meer terug in dit tempo ![]() |
01-02-2012 20:34:46 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Gewijzigd. ![]() Waar ik eigenlijk verbaasd om sta is dat ze voor een driedelig treinstel hebben gekozen i.p.v. een tweedelig treinstel. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-02-2012 22:10:56 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteStrikt genomen wordt de GTW geleverd aansluitend op de elektrische van de Vechtdallijnen. Hij komt uit die optie. QuoteDoor het meeliften met de Arriva bestelling kon er toch nog relatief goedkoop een éénling besteld worden. En binnen het concern zijn er natuurlijk al een aantal E-GTW's in Nederland in exploitatie. |
01-02-2012 22:43:01 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Lijkt me handig voor de drukste spitsritten voor de dag. |
01-02-2012 22:50:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En het idee dat je dat treinstel dus niet kunt versterken... |
01-02-2012 22:55:00 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Past een 3-delig treinstel eigenlijk wel in de loods van TSN in Amf? Ook zullen ze wat hefbokken erbij moeten aanschaffen. Of natuurlijk voor onderhoud naar Lw of Zp. |
01-02-2012 23:04:08 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Een 2/8 is anderhalve meter langer dan een Protos, dus dat zal wel loslopen qua lengte (tevens een heel stuk lichter, en heel ietsje meer zitplaatsen) |
01-02-2012 23:24:22 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Ik kan me niet voorstellen dat er in Amf meer aan die GTW gesleuteld gaat worden dan het weg werken van kritieke storingen. Voor 1 stel je personeel een volledige opleiding te geven om het stel te kunnen onderhouden is verschrikkelijk duur. Zeker als er in de buurt 2 onderhoudsplekken zitten Zp en Br allebei binnen 1 uur en een kwartier te bereiken. Weet iemand trouwens waar de proef protos zich ergens bevind op dit moment? ik wil er graag nog eens foto's van maken. Laatst bewerkt door Nelis op 01-02-2012 23:29 |
01-02-2012 23:39:48 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ergens in Dessau of zo. Shqiperise-lopers? |
02-02-2012 00:15:02 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteIs handig voor Pinkpop. |
02-02-2012 08:34:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDrie zelfs, Ldd ga je ook wel halen in een uurtje ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-02-2012 14:01:45 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote In de zin dat CXX hem dan verhuurt aan Veolia? Pinkpop = Landgraaf ![]() |
02-02-2012 17:18:55 | ||
---|---|---|
magnus
![]() |
De 919 heeft inmiddels stickers van de Valleilijn. Deze keer iets groter dan bij de voorganger, namelijk over de hele zijwand (behalve een stukje bij de koppen). |
02-02-2012 18:06:51 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Tot dusver heb ik nog geen plaatje kunnen vinden op het web. Wie brengt de primeur %08% Met vriendelijke groet, Robin |
02-02-2012 18:53:59 | ||
---|---|---|
Sam
![]() |
Geduld joh,die foto's komen echt wel. Heb zelf uit alle nieuwsgierigheid even op de webcam van Barneveld gekeken. Voor de mensen die niet kunnen wachten hieronder twee screens ervan geplaatst. ![]() http://img831.imageshack.us/img831/7790/bvvhr.jpg http://img854.imageshack.us/img854/425/bvv2.jpg |
02-02-2012 18:58:52 | ||
---|---|---|
Mearten279
![]() |
Quote Ik zal morgen eens kijken of ik een plaatje kan schieten ![]() ![]() Laatst bewerkt door Mearten279 op 02-02-2012 19:04 |
02-02-2012 19:43:54 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Voor alle liefhebbers, zo ziet het er nu uit: http://www.flickr.com/photos/treinfan/6807875219/ ![]() |
02-02-2012 19:50:43 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Grappig! Jammer dat de Plan-V op de Valleilijn geen vaste inzet heeft. Dan was het wat gemakkelijker om hem een keer op te zoeken. |
02-02-2012 19:53:15 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Uit de spots komt uit dat het stel meestal in de 314xx rijdt, die om .28 over elk uur uit Amersfoort vertrekt. Uitzondering is een bevestiging op de regel![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
02-02-2012 20:13:48 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
QuoteDat hebben ze mooi gedaan, maar ze hadden hem dan beter helemaal blauw kunnen bestickeren. Dat was het nog mooier geweest. Laatst bewerkt door SGMm2137 op 02-02-2012 20:13 |
02-02-2012 20:23:19 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat mag niet omdat er een wit of geel contrastvlak voorop moet zitten. |
02-02-2012 20:30:08 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik denk dat het opzich wel was te combineren met het Valleilijn-logo, dan had je een wit vlak voorop kunnen maken. Da's beter dan het CXX Blauw in het midden en het NS Geel op de koppen. Maar ach, het is ook maar een trein ![]() |
02-02-2012 21:07:17 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Alleen bij een wit vlak voorop moet ie weer opnieuw worden toegelaten en ik kan me voorstellen dat dat met deze bestickering niet hoeft. |
02-02-2012 21:50:27 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Moet hij opnieuw door de toelatingskeuring als hij van kleur verandert (op de kop)? En waar ligt de grens hierbij? |
02-02-2012 21:58:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee hoor, daar komt geen keuring aan te pas. |
02-02-2012 22:02:08 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Hoe gaat dit dan precies? Want als dat V'tje paars met een gouden randje was geschilderd was hij echt niet op de baan gekomen. Ik neem aan dat daar toch een soort keuring voor is? |
02-02-2012 22:07:26 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Richtlijnen waar aan moet worden voldaan en bij overtreden grijpt IVW waarschijnlijk in. |
![]() |
advertentie |
02-02-2012 22:12:32 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de richtlijn van het contrastvlak vervallen is. Iets van IVW overruled door Europa ofzo. Weet iemand het exact? |
03-02-2012 00:19:51 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ik denk eerder dat die ronde vormen op de neus erg lastig te beplakken zijn. De zijwand is vlak en dus rechttoe rechtaan, alleen wat gaten voor de ramen. Shqiperise-lopers? |
03-02-2012 08:39:43 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
QuoteHet gaat minder om de "deligheid" dan om de capaciteit, natuurlijk. Die GTW heeft met de standaard 2+2-opstelling ongeveer evenveel zitplaatsen als een Protos. |
03-02-2012 10:26:20 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteHet is in elk geval in strijd met Europese regelgeving. Laatst bewerkt door nohab op 03-02-2012 10:26 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
03-02-2012 12:13:20 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Om het nog ingewikkelder te maken: het heet ook geen IVW meer, maar ILT: http://www.ilent.nl/ Groetjes, Emiel |
03-02-2012 17:10:41 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
QuoteIn dat geval is het begrijpelijk. In eerste instantie leek me een GTW 2/8 wat groot voor de Valleilijn. Uitgezonderd enkele spitstritten natuurlijk. |
03-02-2012 19:09:16 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Volgens mij wordt het tijd om Cxx eens te vragen of we de neusjes van de V'tje babyblauw mogen schilderen... broek53, help je mee?![]() |
28-03-2012 11:11:41 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Eerder is er hier al aangegeven dat er echt geen rekening meer met de proto Protos gehouden hoeft te worden. Berichten in de Duitse media bevestigen dit nu. Het gaat echt niet goed gaat met Fahrzeugtechnik Dessau ze hebben weer surseance van betaling is aangevraagd. Meerdere partijen die nog iets tegoed hebben van FTD of haar Roemeense moedermaatschappij, willen niet langer op hun geld te wachten, aldus de MDR. |
28-03-2012 12:26:48 | ||
---|---|---|
Mearten279
![]() |
Hmm, maar stel dat FTD failliet gaat, wat gaat er dan met de proto-protos gebeuren? CXX is immers maar de enige maatschappij die met dit materieel rondrijdt. |
28-03-2012 12:27:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Denk niet, dat iemand bij FTD daar zich nu zorgen over maakt hé? |
28-03-2012 17:41:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nu ja, er gebeurt nu ook niets met de protoprotos, dat is precies de reden waarom Cxx een GTW-stel heeft aangeschaft. Daarnaast is de protoprotos ook al niet meer van FTD, bij mijn beste weten, maar van Cxx. Die het dus niet voor elkaar heeft gekregen om FTD het stel te laten aanpassen... |
28-03-2012 19:16:29 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
En er is geen enkel ander bedrijf die die aanpassingen kan doen? NedTrain, Strukton etc...? |
28-03-2012 19:23:09 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Blijkbaar was een GTW kopen goedkoper. Of ze waren het gedoe zat, dat kan ook natuurlijk. |
28-03-2012 19:38:49 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Wilden ze dat prototype nog wel aan laten passen? Ik hoorde dat ze juist in plaats daarvan de GTW namen. |
28-03-2012 19:40:29 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Bijkbaar niet, anders hadden ze die order voor de GTW niet de deur uit gedaan![]() |
28-03-2012 20:19:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De volgorde was: nadat de Protoprotos eindelijk vrijgekomen was uit de failliete boedel, heeft Cxx 'm overgenomen en vervolgens naar de opvolger van FTD gestuurd om 'm te laten aanpassen. Dat laatste doet de opvolger van FTD niet (vraag me niet waarom, maar het feit dat ook zij failliet dreigen te gaan, zal er wel iets mee te maken hebben), na verloop van vele maanden had Cxx er schoon genoeg van, en bestelde een GTW. Of ze nu nog - als daar enige kans op zou bestaan - het stel zouden laten aanpassen, betwijfel ik. |
28-03-2012 20:25:55 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Vergeet ook niet dat Hermes (toevallig dochterbedrijf van Cxx) GTW's moet bestellen voor Arnhem-Doetinchem. Dus die kon er ook meteen achteraan besteld worden. Zal me ook niets verbazen als het onderhoud daarvan ook bij hetzelfde bedrijf als de Hermes stellen gedaan wordt![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
28-03-2012 20:52:12 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Een contrastvlak is nog steeds verplicht, geheel conform de ruimte gegeven door de Europesche regels. Er is 1 uitzondering op deze regel. Hij geld niet voor materieel wat al in dienst was op het moment dat de regel in gegaan is. Dit is de reden dat de laatste serie VIRM ook geen contrastvlak heeft. Nu is de "vrij" beplakbare ruimte van de trein in CXX kleuren gebracht en voldoet het stel nog aan de eisen. Zou de neus ook beplakt worden dan moet het stel een wit contrastvlak hebben. |
28-03-2012 21:01:21 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Of is het minimale formaat van het contrastvlak verkleind? De 1615 heeft anders maar kleine witte vlakjes. Shqiperise-lopers? |
28-03-2012 22:08:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij begreep ik nu laatst dat ivw, of hoe ze ook heten tegenwoordig, die regel afgeschaft heeft, en daarom de 1615 een andere uitmonstering heeft dan de 1612 waarbij men er nog wel rekening mee had gehouden. Echter beplakt cxx de Victor niet vanwege diens vorm en dat nogal wat moeite kost om te plakken. |
28-03-2012 22:20:58 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote.... in de kleurstelling die dat materieel op dat moment had ![]() (anders zou jouw zin betekenen dat Plan V nu elke willekeurige kleurstelling zou kunnen krijgen, omdat plan V al in dienst was toen die regel werd ingevoerd ![]() Met deze redenering is het opvallend dat de gerestylde Thalyssen de baan op mochten. Trouwens nog vreemder dat die regel in NL überhaupt bestaat: de 4012 had in 1987 een helemaal witte voorkant (Martinair) en daar zat al heel snel een rode stip op wegens de slechte zichtbaarheid %06%. |
28-03-2012 23:21:21 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Moderne treinen hebben toch juist witte LED-verlichting aan de voorkant gekregen voor de opvallendheid? Denk aan SLT, V250, en sommige TRAXX-locs... |
28-03-2012 23:24:38 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Het gaat mij niet zo zeer om de kleur wit, alswel om het feit dat het enige voorschrift een minimum hoeveelheid wit/geel is(was?) en geen maximum, dit terwijl er juist slechte ervaringen zijn met helemaal witte voorzijdes. Maar goed, we zijn inmiddels erg diep afgedaald in de vallei naast de kippenlijn ![]() Laatst bewerkt door daniel81 op 28-03-2012 23:25 |
28-03-2012 23:39:28 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Nee, al zou het gifgroen of discopaars met een goud randje zijn, het is een vlak wat er voor moet zorgen dat je die trein ziet. Maar volgens mij vervangt die LED-verlichting dat contrastvlak. (Mods, even afsplitsen?) |
28-03-2012 23:53:20 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Nou die led verlichting heeft niks te maken met het contrastvlak voorop ![]() MCN ASD |
29-03-2012 17:41:33 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Hoelang blijft die plan V 919 nu nog ongeveer rijden? tot de GTW of nog langer? |
29-03-2012 18:27:11 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Eind 2012. De GTW wordt samen geleverd met de GTW's van Hermes. (hsl)-mcn Ehv |
29-03-2012 20:43:51 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Zwaar toevallig is dat een dochterbedrijf van Cxx |
29-03-2012 22:10:55 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De GTW's van Hermes zijn door Arriva al besteld (of in elk geval als optie genomen), dat was een van de eisen van de concessie Achterhoek. Dit zodat er in elk geval gelijke treinstellen zouden komen te rijden, en de bestelling van de later aanbestede concessie SAN niet te laat geleverd zou worden. |
02-04-2012 22:02:54 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Ik hoorde dat de 919 momenteel voor onderhoud in Maastricht is. Weet iemand wanneer hij weer terug is? Of valt dat niet precies te achterhalen?. |
02-04-2012 22:18:24 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
In de OD van de afgelopen dagen staat te lezen dat-ie inmiddels alweer terug is rondom de Vallei |
02-04-2012 23:14:41 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Zolang er geen rare dingen gebeuren zullen ze dat in de weekenden plannen, zodat ie geen ochtendspits hoeft te missen. Daar zal, zoals ook op alle andere lijnen, de voornaamste pijn wel zitten. |
02-04-2012 23:51:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat zou de 919 in Maastricht moeten? Nedtrain heeft geen enkele bemoeienis meet materieel van Cxx (en Strukton des te meer), bij mijn beste weten. |
02-04-2012 23:52:53 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Volgens de OD is-ie in elk geval in Ehv geweest, zuidelijker dan dat is niet gemeld |
03-04-2012 01:11:20 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Het is niet NedTrain, maar Strukton die de 919 onderhoudt. Bij mijn weten heeft hij een retourtje KWB gedaan, want die heeft Strukton niet. |
03-04-2012 11:51:30 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Nu nog niet, maar als de nieuwe vestiging in Zutphen opgaat kunnen ze ook dat in eigen regie. |
03-04-2012 14:27:39 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
... vandaar dat hij vandeweek nog even naar Eindhoven moest![]() |
03-04-2012 19:01:58 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Oké, ik weet even genoeg, jullie bedankt voor de informatie. |
03-04-2012 23:24:01 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Stond vandaag gewoon weer op zijn plek naast de 867 op de Bokkeduinen. |
20-07-2012 11:44:38 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Nadat in maart 2012 FTD Fahrzeugtechnik Dessau GmbH opnieuw in faillissement geraakt is weer een koper gevonden TransTec Vetschau GmbH volgens Eurailpress http://www.eurailpress.de/article/view//trans-tec-uebernimmt-ftd-in-dessau.html |
01-08-2012 20:29:18 | ||
---|---|---|
Mearten279
![]() |
Spiketrain: vragen naar dienstregelingen/extra treinen is niet toegestaan. Laatst bewerkt door spiketrain op 01-08-2012 20:31 |
29-09-2012 01:47:45 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De 919 is nog steeds een problemenkindje van CXX. Het stel schijnt al diverse ATB-storingen achter elkaar te hebben. Twee weken geleden gestrand in Ht, en vandaag weer Ehv.. Het is afwachten of er op termijn een vervanger komt. Een BRENG GTW zou leuk zijn, maar die zijn nog niet toegelaten en instructie is ook nog niet begonnen. In ieder geval is CXX druk op zoek naar mogelijkheden om de omloop weer compleet te brengen. Jammer dat NSR niet snel een nieuw stel even aan CXX kan geven tot de GTW er is. Choo choo..... |
29-09-2012 01:52:39 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Wel grappig om te vermelden is dat de zoveelste poging om de 919 terug naar Amf te brengen (wat vanmorgen mislukte) onder NSR bijsturingsnummers gebeurde: 89245 Mt - Ehv, en 89246 Ehv - Mt. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
29-09-2012 01:58:38 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteWie zegt dat NSR dat niet kan? Wat veel relevanter is, is de vraag of CXX er bij NSR om gevraagd heeft. En daar lees ik in dit topic niks over. ![]() Gr Joop mcn Lls |
29-09-2012 07:13:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Misschien kan het wel, maar als een stel een week aan de kant staat, zou je toch een tijdelijk vervangend stel moeten hebben. Ligt inderdaad ook weer aan CXX dus.. Laatst bewerkt door aarclay op 29-09-2012 07:14 Choo choo..... |
29-09-2012 08:58:53 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Het blijft overigens een raadsel waarom dit repeterend geklungel van CXX geen boete oplevert van de opdrachtgever, de Provincie Gelderland. |