22-11-2021 13:22:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Die toiletten waren een voorbeeld. Het kan ook een camerasysteem zijn, of een totaal nieuw informatiesysteem of nieuwe deurtreden. In diverse gevallen wil je toch graag contact hebben met de boordcomputer. Zo wil je toch graag in de logboeken ervan zien dat bijv. het camerasysteem niet functioneert. Toegang tot de sourcecode of de werking van de software is dan wel noodzakelijk. |
22-11-2021 13:22:48 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Nou, ik schrijf mijn bezit ook niet af omdat Windows over 4 jaar mijn pc niet meer ondersteunt. Er zijn wel ingewikkelder materieelingrepen gedaan om het op de rails te houden. |
22-11-2021 13:29:03 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quote Met 5 treinstellen zou het me niet verbazen als het veel goedkoper is om zulke dingen periodiek te controleren, dan om software te (her)schrijven om diagnoses te stellen. |
22-11-2021 13:30:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
GSM module erin met een simkaart, en het kan zich prima standalone doormelden ;) |
![]() |
advertentie |
22-11-2021 14:35:52 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Als dat wenselijk is.... 🙂 |
22-11-2021 14:52:58 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Of gewoon ff naar het toilet toelopen om te controleren of-ie nog werkt? |
22-11-2021 15:08:25 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Kan ook, en dan het display of lampjes bekijken (kan zijn dat die bijna vol is) Maar CXX heeft gewoon de software en sourcecode, dus is er geen probleem. Aan CXX is het dus of ze het materieel willen behouden of laten vervangen. Laatst bewerkt door aarclay op 22-11-2021 15:12 |
22-11-2021 15:14:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Sowieso zal de functioneren van het toilet een onderdeel zijn van de dagelijkse controles van het materieel. Het legen van de fecalien tanks is meestal gewoon berekend en op een vast moment ingepland en niet pas als er een (bijna) vol melding is. |
22-11-2021 15:52:14 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Zolangzamerhand zijn we zover doorgeslagen in alles willen automatiseren dat we onzelf allerlei problemen op de hals halen die er helemaal niet hadden hoeven te zijn en waar vervolgens weer dure consultants voor ingehuurd moeten worden om ze op te lossen... |
24-11-2021 20:49:10 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote En wat gaat de mcn dan doen als in de boordcomputer ineens een melding komt dat het toilet vol is? Een snelremming inzetten om dat ding op de vrije baan leeg te gooien? Tijdens de rit naar camera beelden kijken, daar heeft ILT denk ik ook nog wel een mening over. En bij een later toegevoegde schuiftrede aansluiten aan het netwerk en vervolgens via de software van de boordcomputer weer gaan monitoren is ook een stuk meer moeite dan aanhaken op bestaande open/sluiten signalen van het deur systeem zelf. |
24-11-2021 20:53:01 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Die bedrijven doen dan iets heel erg verkeerd. Ieder profesioneel bedrijf heeft gewoon een escrow overeenkomst voor zijn bedrijfskritische software. |
24-11-2021 21:04:42 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Miljoenen uitgeven omdat iemand zijn plasje niet op kan houden tussen Bnc en Ltn, dat zou wel heel erg nuttige besteding van de zuur verdiende centen van de belasting betaler zijn. Het fenomeen meer capaciteit heeft Connexion al een keer uitgevoerd zonder ook maar gelijk het hele materieelpark te vervangen, waarom zou dat niet nog een keer kunnen? Tegen de tijd dat ETCS nodig is op de Kippenlijn dan kun je al weer nieuw materieel aanschaffen of voor een riant tarief upgraden naar een volgende ETCS versie. Aan ETCS heeft een vervoerder nul komma niks. Ja ooit in een hele verre toekomst waar het in heel Europa standaard ligt en men is gestopt met het uitbrengen van incompatible versies dan zou je eventueel er iets aan kunnen hebben. Tot dat moment is de kans groter dat je als bedrijf ten onder gaat aan de meerkosten van zo'n systeem... |
25-11-2021 01:48:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat ging over de MLL, en die knoop gaan ze begin volgend jaar doorhakken. En ja, over die meldingen in het computer-logboek van bijvoorbeeld een vastgelopen DVR-systeem, storing in de treeplanken, of een volle toilet. Dat mag de mcn lekker melden bij de MBN lijkt me. Of blij zijn als dit naar de wal gemeld wordt. Zou toch in ieder geval wel fijn zijn als hij tijdens de rit van de huidige storingen afweet. 😉 En ik kan mij indenken dat een bedrijf wel inzicht zal hebben in bedrijfskritische software. Maar er zijn ook wat minder kritische dingen. Er was al wat opgenoemd over RUF en toiletten in de GTW. Maar dit vraagstuk is wat mij betreft al lang en breed beantwoord. Laatst bewerkt door aarclay op 25-11-2021 01:59 |
25-11-2021 09:22:34 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Niet zo'n goed voorstel, de biobakken (?) lozen op de dwarsliggers. Die voelen zich al rot...😉 |
25-11-2021 10:37:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Even voor het idee, maar een Biobak kun je onderweg niet lozen ;)
En dat is precies wat Henk ook bedoeld, waarom die Machinist ermee vervelen, die word betaald om naar buiten te kijken en niet om zich daarbij bezig te houden met zaken waar ie toch geen invloed op heeft of mee kan. |
25-11-2021 10:42:28 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ja, dat is mij wel bekend, maar een goede grap is nooit weg, zeker als er regelmatig rotte dwarsliggers opduiken, hout of beton, het komt allebei voor. |
25-11-2021 11:43:29 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat een biobak op juiste manier geledigd moet worden is mij ook wel bekend. Het ledigen gaat overigens niet met een knopje in de cabine hoor. Maar gaat het nu eigelijk niet meer echt over de Valleilijn... :P Laatst bewerkt door aarclay op 25-11-2021 11:49 |
25-11-2021 11:54:17 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Je reageert precies in de geest van deze tijd: 1) het is een enorm drama als het toilet kapot is ("niets is zo vervelend....") Volgens mij zijn er héél veel dingen vervelender en zou deze maatschappij enorm baat hebben bij een beetje relativeringsvermogen 2) het moet direct op een technocratische manier worden opgelost (geautomatiseerd en met lampjes in de cabine). Die dan ook weer gevoelig zijn voor storingen, en dan moet daar ook weer wat op bedacht worden enz enz. Ipv gewoon af en toe er eens even langslopen Er zouden in deze wereld heel wat minder problemen zijn als we het onszelf niet zo verschrikkelijk moeilijk zouden maken.... Laatst bewerkt door Muizeneus op 25-11-2021 11:55 |
25-11-2021 12:50:24 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Daar ben ik het hartgrondig mee eens. En als ook degenen die werken voor bedrijven en organisaties dat dan in hun werk ook doen, dan worden we allemaal wat milder. Tot dan sommigen weer vinden dat men coulanter is voor de één dan voor de ander. En dan komen er weer regels...😉 |
25-11-2021 13:28:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij zijn we ook spijkers op laag water aan het zoeken, een toilet wat zich defect kan melden op een scherm in de cabine heeft doorgaans ook een "WC Defect" display om dat aan de reiziger te tonen. |
25-11-2021 13:38:56 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
uiteraard. Maar de discussie begon met de vraag of de Protossoftware het aan zou kunnen als er nu een toilet geïnstalleerd zou worden; er werd haast al gesugereerd dat dat niet kon en er daarom maar nieuwe treinstellen aangeschaft moesten worden..... Waarop mijn vraag was waarom daar dan weer zonodig software op aangesloten moet worden, een softwareloos toilet is immers duizenden malen goedkoper dan een nieuw treinstel.... |
24-03-2022 11:48:41 | ||
---|---|---|
achterdoel
![]() |
Nieuwe ronde, nieuwe kansen, nieuwe prijzen... Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel |
14-03-2023 20:48:33 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Ergens in maart zou dit bekend moeten worden, iemand die misschien hier meer van af weet? Laatst bewerkt door GerritJan op 14-03-2023 20:48 |
14-03-2023 22:32:53 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Connexxion en Keolis zouden ingeschreven hebben, eind april de uitslag |
15-03-2023 01:14:15 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Geen NS? Zij hadden toch aangekondigd mee te doen |
15-03-2023 11:35:29 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Volgens tenderned was de sluitingsdatum 27-02-2023. Geen idee hoe snel een voorlopige uitslag dan beschikbaar is. Aanbesteding treindienst Amersfoort Centraal - Ede-Wageningen 2023-2036 - Details - TenderNed |
15-03-2023 12:52:34 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote Heb je ook een bron? |
15-03-2023 14:19:50 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Intern bericht Keolis. Uitslag 25 april staat daarin. |
19-03-2023 18:47:15 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Ik was erg benieuwd naar het volgende, ik heb begrepen in een vlog van julien, dat de stellen op de valleilijn worden vernieuwd/opgekanpt, weet iemand hier meer over? En dan was ik nog erg benieuwd, wat is er met het zesde protos stel gebeurd? Laatst bewerkt door moderator op 21-03-2023 18:19, reden: berichten samengevoegd uit los Protos topic naar C |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-03-2023 19:36:49 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Op 12 Augustus 2010 stond de ProtoProtos klaar om terug te keren naar waar deze was gebouwd. Foto in Amersfoort Er waren wel ideeën om deze om te bouwen naar de serie. Maar dat zou wel ingewikkeld worden, o.a. omwisselen van loop- en aangedreven draaistellen. Het bedrijf waar ze gebouw zijn en het op volgende bedrijf zijn echter beide failliet gegaan. , dus of dat ding dat überhaupt overleefd heeft? En dat de stellen opgeknapt worden, het zal best eens tijd worden voor een revisie , want ze lopen al aardig tegen de halve levensduur aan. Laatst bewerkt door cuneo56 op 19-03-2023 19:37 |
19-03-2023 19:43:12 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ik heb begrepen dat de Proto Protos gesloopt it. |
19-03-2023 20:22:09 | ||
---|---|---|
DjDaan111
![]() |
Wat ik begrepen heb is dat met de nieuwe concessie de RRReis formule op de stellen gaat verschijnen. Wat er verder gaat gebeuren weet ik niet. |
19-03-2023 20:32:16 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Wat is de RRReis formule? |
19-03-2023 20:33:41 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Het plan is inderdaad om de treinen te reviseren en in de huisstijl van RRReis te verven / wrappen. Zie bijvoorbeeld dit artikel. Voor de huisstijl zie deze webpagina, onderaan staan voorbeeldafbeeldingen van de RRReis-kleurstelling voor een Protos, Lint en Flirt. Bovenaan staat een afbeelding van een GTW in de kleurstelling. Er waren ooit plannen om de Protos een tweede versie te geven met een nieuw front, zie deze pagina. Het zou dus kunnen dat het prototype in ieder geval tot 2014 heeft bestaan. Maar, een tijdje geleden kreeg ik deze afbeelding van Google Earth te zien online, waar het lijkt dat op het adres van FTD metall- und komponentenbau een enkel grijs rijtuig staat waar de indeling op het dak best goed lijkt op die van een Protos, met aan de zuidkant een vlak deel met erachter een bedekt deel met aan het uiteinde onbedekte apparatuur. Zou het een overgebleven bak zijn van FTD 01 oftwel het Protos-prototype? Zelf betwijfel ik het, maar het is interessant genoeg om te delen denk ik.
RRreis is het concept voor een gelijke uitstraling voor het ov in midden- en oost-Nederland, waarbij trein en bus dezelfde kleurstelling hebben, vergelijkbaar met Blauwnet. Wanneer nieuwe concessies ingaan wordt de overgang gemaakt. Als je in Zwolle, Harderwijk, Barneveld en Apeldoorn bijvoorbeeld een bus pakt kan je die nieuwe kleurstelling al zien. Laatst bewerkt door RX7567 op 19-03-2023 20:38 |
21-03-2023 18:23:25 1 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Enkele vragen over Protos en reacties daarop zijn in dit topic geplakt omdat Protos in principe hier wordt behandeld (vanwege de kleine serie en de nauwe relatie met de Valeilijn/Connexion). Daarbij zijn enkele offtopic reacties verwijderd. Hierbij heeft het beheer wel getracht om de relevante reacties te bewaren maar mocht er iets wat on-topic was missen, excuses daarvoor. |
17-04-2023 15:59:07 1 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Provincie Gelderland heeft de ingeschreven vervoerders meegedeeld dat de uitslag van de aanbesteding niet 25 april, maar reeds op 18 april (morgen dus al!) bekend gemaakt zal worden. Laatst bewerkt door marvinkok op 17-04-2023 15:59 |
17-04-2023 16:03:06 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Let wel: dit is de voorlopige gunning. Hierna gaat de zogenaamde Alcatel termijn lopen waarin de andere partijen bezwaar kunnen aantekenen. |
17-04-2023 17:01:50 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ik zat vrijdag in een FLIRT en daarbij viel het me op dat tussen Bnn en Hvl met een 'slakkegangetje' (100 km/h) gereden werd. Is de drgl zo traag? Mag Protos nog steeds niet sneller? |
17-04-2023 17:02:53 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Volgens mij is de trein met die snelheid daar ingelegd |
17-04-2023 17:34:06 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote spannend, connexxion en keolis toch Laatst bewerkt door GerritJan op 17-04-2023 17:35 |
17-04-2023 18:58:24 | ||
---|---|---|
DaanICNG
![]() |
Jup! Alleen staat Connexxion ingeschreven onder Transdev. |
18-04-2023 15:40:03 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En Keolis heeft gewonnen! Laatst bewerkt door martijn op 18-04-2023 15:46 |
18-04-2023 15:43:32 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ik lees daar het heuglijke nieuws dat keolis vanaf 10 december 2013 het vervoer op de Valleilijn mag verzorgen 😃
Laatst bewerkt door Muizeneus op 18-04-2023 15:45 |
18-04-2023 15:46:01 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Bijzonder, bij mij werkt de link gewoon, daar staat inderdaad ook vanaf 2013 😉 Bericht van de Provincie Gelderland Laatst bewerkt door martijn op 18-04-2023 16:06 |
18-04-2023 15:46:04 | ||
---|---|---|
DjDaan111
![]() |
Quote Bij mij werkt de link wel naar behoren. |
18-04-2023 16:06:59 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote Ik krijg nu 2023 te zien |
18-04-2023 18:09:51 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Quote Dienstsnelheid is aldaar 110 km/h, al red je het met 90 ook wel als je strak op tijd in Bnn vertrekt. Met wat moeite lukt het met snel fluiten/sluiten om er tot 5 minuten uit te rijden tussen Bnn en Amf. Beide materieelsoorten kunnen en mogen de baanvaksnelheid (130 km/h) halen. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
18-04-2023 19:07:03 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote |
18-04-2023 19:46:23 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dat typfoutje was door Keolis inmiddels ook al verbeterd zoals je kon lezen... Laatst bewerkt door martijn op 18-04-2023 19:46 |
20-04-2023 22:48:19 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Wat betreft de proto-Protos: de rechtsopvolger van de rechtsopvolger van de bouwer is failliet en de boedel wordt geveild, waaronder de restanten van deze trein: |
21-04-2023 16:56:49 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Misschien mis ik iets, maar ik zie nergens een plaatje van iets dat op een Protos trein lijkt Laatst bewerkt door mat64Hidde op 21-04-2023 16:59 |
21-04-2023 17:01:53 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Slechts een klein deel van de duizenden objecten is gefotografeerd. Object nummer 1911 heeft als beschrijving "2 Waggons Fa. Fahrzeugtechnik Dessau, Typ Protos, als Ersatzteilspender" |
22-04-2023 17:59:55 1 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Dit is een iets oudere foto, maar iemand op Twitter had deze foto gedeeld van FTD-01. De foto komt uit 2022, maar geeft een goed beeld van hoe FTD-01 er nu ongeveer uit zal zien. |
24-04-2023 11:05:48 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De nieuwe kleuren van de treinstellen die de dienst op de Kippenlijn (klinkt toch ook leuk?) verzorgen, zijn op zich wel fraai, maar kennelijk zijn gele koppen daar niet nodig. Terwijl er relatief veel overwegen zijn. Er wordt daar weliswaar niet zo hard gereden, maar toch... |
![]() |
advertentie |
24-04-2023 11:06:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zoals bekend zijn die gele koppen geen verplichting vanuit wetswege, maar een eigen initiatief van NS en daarmee hoef je niet te verwachten dat andere partijen dat ook doen. Laatst bewerkt door thom op 24-04-2023 11:07 |
24-04-2023 11:13:44 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Inderdaad bekend. 🙂 Gisteren zag ik nabij Zevenbergen twee Sprinters met gele koppen die zo vuil waren dat ik de trein na enkele honderden meters al niet meer vond opvallen, terwijl de zon er op scheen. Die extra veiligheid is dus betrekkelijk. |
24-04-2023 11:24:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ongetwijfeld, maar het heeft dus allemaal niks te maken met het onderwerp alhier ;) |
24-04-2023 12:45:35 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Station Ede-Noord bestaat niet, maar staat wel op de nieuwe trein van Keolis
Het eerste fout van Keolis is al gemaakt. |
24-04-2023 12:58:48 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Iemand die verder kan gaan dan de betaalmuur? |
24-04-2023 14:23:07 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Waarbij we het alleen maar hebben over een plaatje van een artist impression, dus er word een storm in een glas water van gemaakt... |
24-04-2023 15:13:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Inderdaad! En ook nog eens op een getekend koersdisplay. Ik heb wel vaker in dergelijke impressies opmerkelijke dingen gezien. 😜 Laatst bewerkt door aarclay op 24-04-2023 15:13 |
11-05-2023 17:42:26 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
Quote Hier staan actuele foto's van het stel. |
11-05-2023 17:59:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Behoorlijk gestript dus. Het zou nog een leuke B&B kunnen worden. 🙂 Laatst bewerkt door aarclay op 11-05-2023 17:59 |
17-11-2023 21:30:01 2 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Per 20 november rijden de 5 Protossen en 2 Flirts onder de naam RRReis, zonder stickers van Connexxion. Op de zijkanten staat de tekst "Valleilijn wordt RRReis...". De treinen zijn de afgelopen week gestickerd, waarbij de Protossen direct voorzien zijn van LED-frontseinen. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
17-11-2023 22:41:28 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
De binnenzijde wordt in 2024/2025 aangepakt. De modernisering omvat de wijziging van een aantal systemen die worden toegeleverd door geselecteerde en nog te selecteren leveranciers. Daarvan raken de volgende werkpakketten de elektrische systemen:
De ombouw van de treinen vindt plaats in de werkplaats van Brouwer Technology in Roozendaal. |
18-11-2023 00:00:29 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Maak daar maar met gemak 2024 t.e.m. 2026 van. Naar het schijnt wil de Provincie ook toiletten in de Protos. Maar of dat mogelijk is, is nog niet duidelijk. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
18-11-2023 08:25:44 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote *Roosendaal |
18-11-2023 09:30:27 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Dat vermoeden had ik al, maar heb het letterlijk uit de vacature tekst van Keolis gehaald. |
18-08-2024 10:35:40 | ||
---|---|---|
Dj188nl
![]() |
heeft er toevallig iemand nog beeldmatriaal van de testritten tussen Venlo en Eindhoven met de Protos |
18-08-2024 10:53:46 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
|
02-10-2024 22:47:06 | ||
---|---|---|
Ontspoord
![]() |
Laatst bewerkt door Ontspoord op 02-10-2024 22:51 |
03-10-2024 09:53:12 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Voor het beheer, CXX rijdt niet meer de Valleilijn, kan het woord 'Connexxion' uit de topicnaam gehaald worden? |
03-10-2024 09:55:44 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Volgens mij is inmiddels ook afscheid genomen van de merknaam Valleilijn. RRReis gebruikt 'm in ieder geval niet meer. |
03-10-2024 11:13:38 3 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Doe maar weer kippenlijn ;) |
30-10-2024 18:55:46 1 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
30-10-2024 19:50:08 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
De haalbaarheid van een Flirt uit Limburg lijkt me groter.... |
30-10-2024 19:56:37 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Daar zijn er meer dan genoeg van, alleen zijn die van Arriva. |
30-10-2024 20:16:38 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Tsja, of tot 2028 stil laten staan,of er eentje tot dan verhuren. |
30-10-2024 20:41:31 2 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Dacht Arriva maar zo... Laatst verloren ze de busconcessie Friesland aan QBuzz, en mocht QBuzz van Arriva niet de remises overnemen. Arriva vond dat zij gewonnen hadden... QBuzz moest toen stallingen náást de locaties van Arriva gaan bouwen. Dus die logica van jou klikt niet altijd helaas :( |
30-10-2024 23:13:57 1 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nou dat ligt iets genuanceerder, Arriva verkoopt de garage in Heerenveen aan een projectontwikkelaar en dat levert meer op dan verkoop aan Qbuzz. Dat was ook gebeurt als Arriva zelf had gewonnen alleen dan iets later in de tijd.Qbuzz bouwt een nieuwe garage elders in Heerenveen en verkoopt deze bij het einde van de concessie aan de provincie voor de volgende concessiehouder |
30-10-2024 23:15:11 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Er was ooit sprake van tijdelijke inzet van de 904 van de Stichting 2454Crew. Is dat definitief van de baan? |
31-10-2024 08:05:55 | ||
---|---|---|
JPvanLingo
![]() |
Ik zie het ze niet doen maar zover ik weet heeft Keolis hun LINT stellen nog niet verkocht, zouden ze hiermee ook de dienstregeling kunnen opvullen als laatste redmiddel of zouden deze inmiddels al te lang stil staan? |
31-10-2024 08:20:10 2 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Daar zit dacht ik geen ATB installatie meer in dus wordt een beetje lastig. |
31-10-2024 08:40:39 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Die ex-Keolis linten die in Zwolle staan hebben geen ATB er meer in, maar ik denk persoonlijk dat die treinen hun dienstregeling niet zullen halen. Heeft Keolis Blauwnet niet een stel over? |
31-10-2024 13:13:10 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Zoals hierboven staat is de provincie Overijssel daar niet zo enthousiast over😉 Breng-GTW's zou ook nog kunnen, die hebben al wegkennis 😀 |
31-10-2024 17:33:44 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Breng-GTW's? Je bedoelt de machinisten die hierop rijden. 😀 |
31-10-2024 17:48:48 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
7 jaar geleden hebben deze diesel GTW’s gereden tussen Amersfoort en Barneveld, omdat ze toen te weinig elektrische treinstellen hadden. Laatst bewerkt door treinhobby op 31-10-2024 17:49 |
31-10-2024 17:48:56 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Nee, de grap is dus dat de treinstellen een aantal maanden op de Kippenlijn hebben gereden. Edit: Treinhobby was me net voor Laatst bewerkt door martijn op 31-10-2024 17:49 |
31-10-2024 17:57:02 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Waar dat verhaal vandaan kwam weet ik nog steeds niet, maar voorlopig is er niks bekend... Voorlopig is er nog geen stel naar Rsd gegaan voor revisie, de 5032 gaat morgen zoals normaal naar Rsd voor het reguliere onderhoud. Laatst bewerkt door treinnetco op 31-10-2024 18:00 Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
31-10-2024 20:37:13 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Werd er dan weleens wat uitgewisseld? Lijkt me niet dat je kan tanken op Amf... |
31-10-2024 20:47:01 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
(Zie ook Bijlage 21 van de Netverklaring 2025) Laatst bewerkt door mren op 31-10-2024 20:48 |
31-10-2024 20:47:18 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Dat kan wel. |
31-10-2024 21:49:13 1 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Dat heb ik even gemist, was dat genoemd in dit topic? |
31-10-2024 22:23:20 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
|
01-11-2024 09:18:35 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Nee hoor, uiteindelijk is er een setje in Amf gebleven, die kregen deels onderhoud in de loods van Cxx op de Bokkeduinen. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
01-11-2024 10:47:56 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Laatst bewerkt door martijn op 01-11-2024 10:50 |
01-11-2024 12:17:14 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Kunnen ze de PlanV gelijk voorzien van blauwe Valleilijn stickers. 😁 |
01-11-2024 12:44:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het zal vast niet zomaar gebeuren dat Keolis met de 904 gaat slepen en daar dus kennelijk verantwoordelijk voor wil zijn. Laatst bewerkt door broek53 op 01-11-2024 12:44 |
01-11-2024 13:01:41 3 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
|
01-11-2024 17:08:31 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Iemand in de reacties meldt:
Zeer vreemd allemaal...
|