Ontwikkelingen "Kippenlijn"
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
22-07-2007 12:14:16
rob_ehv
rob_ehv
Nog mensen die tussen eindhoven en venlo um proberen tezien?
Ik ben dadelijk in eindhoven om tekijken of ik um nog zie zo ja verschijner er vanavond fotos


robq
 

22-07-2007 14:15:37
rob46
rob46
Valleilijn Protos arriveerde in Vl (drgl a.6.47) achter DB 140 686 met +260 en nadert nu achter de RN 6460 Ehv (a.14.26).

Laatst bewerkt door rob46 op 22-07-2007 15:19
 

22-07-2007 18:12:50
Utregfan
Utregfan
Hallo.
Dat is mooi dat die in Nederland is ik vind het een mooie trein.
Hier een foto die ik in April maakte in de Fahrzeugtechnik Dessau de fabriek waar de treinen worden gebouwd.Zie hier de foto:
http://treinendooreuropa.fotopic.net/p43390105.html
In de loop van het jaar komt een uitgebreide fotospecial over de trein met foto`s van de trein en met foto`s van spullen die ik van de fabriek in Dessau heb gehad. Maar goed dat duurt nog even.

Edit door Mikos: Overbodige Enters uit de tekst gehaald. Gelieve hier aan te denken!
 

22-07-2007 18:15:33
andré
andré
Fraai %02%

http://www.rail-eindhoven.info/coppermine/displayimage.php?pos=-252

Deze Protos heeft het nummer 5031 op de blauwe bufferkappen staan.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

22-07-2007 18:37:55
railfan
railfan
Protos 5031 bij Blerick om 13.37:
http://www.railfan.nl/foto/5703.jpg

Laatst bewerkt door railfan op 22-07-2007 18:38
 

22-07-2007 18:42:53
mark
mark
Waarom 5031 en niet gewoon 5001? %03%  

22-07-2007 18:49:03
andré
andré
Dat is een goede vraag, stelden wij ook. Iemand opperde al dat waarschijnlijk de 5030 al gebruikt werd door een bus  

22-07-2007 18:49:53
bjornl
bjornl
Connexxion sneltrams voor Utrecht-Nieuwegein hebben nrs 5001-5027...

Laatst bewerkt door bjornl op 22-07-2007 18:50
 

22-07-2007 19:03:25
daniel_ddr
daniel_ddr
Op OHIH wordt trouwens gemeld dat Connexxion deze stellen gaat onderhouden in... Nieuwegein%05% Hebben we alleen nog een aansluiting van het sneltramspoor op het NS-net nodig (of een vrachtwagen) om ze er te krijgen


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

22-07-2007 19:07:58
broek53
broek53
Tsja, die non-discussie is op OVL ook al eens geweest. Het is niet alleen niet mogelijk, maar ook niet waar. Er wordt voor het Protos-onderhoud een werkplaatsje gebouwd op Amersfoort Bokkeduinen.
Best mogelijk dat het monteurs zullen zijn uit Nieuwegein die er daar aan gaan werken, maar dat zal dan ook de enige binding met Nieuwegein zijn

Laatst bewerkt door broek53 op 22-07-2007 19:08
 

22-07-2007 19:12:33
philips
philips
Quote
andré: http://www.rail-eindhoven.info/coppermine/albums/userpics/10001/20070722_Ehv-NedTrain_119.jpg
Ziet bij het nummer er zelfde uit als bij de ICMm en SGMm!

Laatst bewerkt door philips op 22-07-2007 19:15


Groeten, Philips
 

22-07-2007 19:17:07
daniel_ddr
daniel_ddr
@broek53: nogal apart dat ze er dan een vacature voor in Nieuwegein hebben
Zie: http://www.corporate.connexxion.nl/web/show/id=50187/contentid=10001


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

22-07-2007 19:24:07
bjornl
bjornl
Kijk dan even door en zie de gedetailleerde omschrijving:

"Voor de werkplaats Nieuwegein waaronder ressorteert de tramwerkplaats en de treinwerkplaats Amersfoort Bokkeduinen, die vanaf de tweede helft van 2007 de treinen van de Valleilijn mede in onderhoud krijgt, zoeken wij zo spoedig mogelijk technici voor de mechanische werkzaamheden en technici die gespecialiseerd zijn in elektronica."

(van http://www.technoservice.nl/werken/index.php?lang=NL&VacancyID=8 , vet van mij)

Laatst bewerkt door bjornl op 22-07-2007 19:24
 

22-07-2007 19:27:16
daniel_ddr
daniel_ddr
Aah, handig dat connexxion zo lekker volledig is op z'n eigen site Maar dan heb ik niks gezegd


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

22-07-2007 20:00:11
thieskes
thieskes
gaan de 2 protossen nu samen testritjes maken tussen ehv en hrt?
of gaan ze nu meteen al op diverse stukken spoor testen?


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

22-07-2007 20:01:42
andré
andré
Dat is afwachten, van de duitse projectleiding begreep ik eerst dat de blauwe de taken van de proto versie gaat overnemen. Of dat betekent dat ze eerst nog samen gaan rijden is nog onbekend.  

22-07-2007 20:08:41
railfan
railfan
Zal ongetwijfeld gebeuren, want ook dubbeltractie willen ze vast uitproberen onder de Nederlandsche 1500V-waslijn.  

22-07-2007 20:48:29
dh3201
dh3201
Waarom dan?
Connexxion heeft toch precies genoeg Protosjes besteld om alle diensten met 1 solo stel te rijden + 1 stel op reserve en voor onderhoud? %08%

p.s.: Dikke vette


Shqiperise-lopers?
 

22-07-2007 23:24:21
Bollenstad
Bollenstad
Wat mij nou opvalt, behalve dat 'ie er inderdaad bijzonder gelikt uitziet, is de instaphoogte. Is dat de standaard hoogte? Ik krijg namelijk het idee dat de instaphoogte een stuk lager is dan bij de plannen V...  

22-07-2007 23:28:41
lucky
lucky
Hij lijkt me qwa opbouw bij de GTW's passen.. een hogere neus en de rest van de trein is lagevloers.  

23-07-2007 00:26:58
rob_ehv
rob_ehv
Hier is mijn aandeel foto's en filmpjes van deze trein
http://www.youtube.com/watch?v=0FJkI8_F4eQ
( in het youtube filmpje zijn fotos en 1 filmpje van de trein tezien )

Groeten rob
 

23-07-2007 00:46:31
manuelspot
manuelspot
Leuk filmje, staan er al aardig wat op zeg.

Ik heb hem er vandaag in Einhoven op gezet.
http://www.manuelspot.nl/manuelspot_bestanden/Page11571.htm

Het enigste wat ik mooi vind aan dit treinstel is de mooie bestikkering waar NS nog wel een puntje aan kan zuigen voor hun materieel.

Manuel
 

23-07-2007 08:10:50
Bollenstad
Bollenstad
Quote
lucky: Hij lijkt me qwa opbouw bij de GTW's passen.. een hogere neus en de rest van de trein is lagevloers.
Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik krijg het idee dat de vloer lager is dan de perronhoogte...
 

23-07-2007 08:11:52
train85
train85
Trein reed onder nummer 46320.  

23-07-2007 11:21:30
WesselE
WesselE
Hoe zit dat eigenlijk met die grijze Protos? Komt die ook in dienst bij Connexxion ??  

23-07-2007 11:41:58
rob46
rob46
Cxx Protos 5031 zal op 15 september a.s. aanwezig zijn bij de open dag in Asdwpl.

Laatst bewerkt door rob46 op 23-07-2007 11:42
 

23-07-2007 12:01:38
rob_ehv
rob_ehv
Zo als ik op de foto zie met 6400 staat die klaar om tevertrekken is die uit eindhoven weg gegaan?


robq
 

23-07-2007 12:17:43
philips
philips
Misschien is het handig om dit in het nieuws stukje (reizigersmaterieel) tezetten ?


Groeten, Philips
 

23-07-2007 13:05:44
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
WesselE: Hoe zit dat eigenlijk met die grijze Protos? Komt die ook in dienst bij Connexxion ??
Nee, deze zal niet in dienst komen bij Connexxion.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-07-2007 14:32:04
andré
andré
In de NedTrain loods zijn o.a. een aantal Vossloh medewerkers bezig om het treinstel rijvaardig te maken. Opvallend is dat men ook in de proto Protos binnen bezig is met een verbouwing. Het lijkt alsof men wat onderdelen daarin aan het verwijderen is.  

23-07-2007 14:41:28
salieri
salieri
Misschien dat testapparatuur ofzo?  

23-07-2007 15:29:35
philips
philips
Hij lijkt qua voorkant (die zwarte 'stootblokken') beetje op de spurt.


Groeten, Philips
 

23-07-2007 16:11:00
gertjan
gertjan
Stootblokken? Bedoel je niet buffers? Het ding ziet er wel leuk uit, iig beter dan die Vtjes met die stickers.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

23-07-2007 16:39:02
philips
philips
Nou buffers dan (is voor mij het zelfde).


Groeten, Philips
 

24-07-2007 15:19:57
andré
andré
Quote
andré: Opvallend is dat men ook in de proto Protos binnen bezig is met een verbouwing. Het lijkt alsof men wat onderdelen daarin aan het verwijderen is.


Niet verwijderen maar monteren. Men is de proto Protos van binnen van een compleet interieur aan het vooorzien.

Volgens de Vossloh medewerkers kan men op zijn vroegst donderdag met de 1e ritten beginnen. Dit kan ook alleen op het emplacement zijn!! Een test met beide Protos versies is wel gepland maar men durft zich nu nog niet daarover uit te spreken. Daarvoor moeten we de man van FTD hebben....
 

24-07-2007 15:29:04
mich
mich
Vanmorgen stond de grijze protos buiten en was alle aandacht voor de blauwe die binnen in de werkplaats stond.  

26-07-2007 11:53:01
wimhoekema
wimhoekema
Volgens een Connexxion-machinist worden er vanaf 10 augustus instructieritten gereden tussen Amf en Apd. Een aantal mcn is momenteel aan het wegleren op dat traject.  

26-07-2007 20:20:44
rob_ehv
rob_ehv
De zilveren protos is zojuist 19.50 vanuit eindhoven vertrokken richting venlo.
en om 20.20 weer terug gekomen

Laatst bewerkt door rob_ehv op 26-07-2007 20:21


robq
 

27-07-2007 14:25:38
rob_ehv
rob_ehv
Dit http://www.eindhovensdagblad.nl/eindhovenstad/article1690711.ece stond vandaag over deze trein in het eindhovens dagblad.
1 ding is wel raar staat vandaag in de krant en daar spreken ze dat over een tijde de nieuwe blauwen komen tja toevallig zijn ze er nu al bijna een week


robq
 

27-07-2007 20:06:13
train85
train85
ICK B 5031 GDST Vrijdag 27 juli 2007 remcons Ehv

Dit krijg je dus als je hem als: 5031 invoert. Misschien een idee om het als: CXX5031 in te voeren? Iemand anders ideeen, die zijn ook welkom.
 

27-07-2007 20:09:30
remcons
remcons
Dat zal ik er dan alvast wel van maken!


Remco
 

27-07-2007 20:27:22
micky
micky
Connexxion heeft er maar 5 besteld blijven die plan V ook ofzo.  

27-07-2007 20:30:51
train85
train85
In het begin tot alle nieuwe stellen zijn geleverd blijven de 5 stuks plan V ook aanwezig, daarna gaan ze terug naar NSR.  

27-07-2007 20:42:56
micky
micky
connexxion heef nu al matrieel te kort dat blijft dan toch ook  

27-07-2007 20:51:11
thom
thom
Quote
railsim: In het begin tot alle nieuwe stellen zijn geleverd blijven de 5 stuks plan V ook aanwezig, daarna gaan ze terug naar NSR.

En zelfs dat schijnt de vraag nog maar te zijn ivm met het aflopen van het huurcontroact van die Victors...
 

27-07-2007 21:24:44
broek53
broek53
De kans dat er nog een tijdje Valleilopers komen, bestaat zelfs. NSFS laat niet voor niets een paar DH-stellen aan de voeding staan...
Al heeft men geen idee hoe dat daar praktisch gesproken in te voeren, overigens.
 

27-07-2007 21:25:46
bjornl
bjornl
Bij CXX spelen op dit moment twee problemen: tekort aan treinstellen bij een defect treinstel (omdat er geen reserve is) en te weinig zitplaatsen (in de spits). Dat eerste los je met de Protossen niet op, maar dat tweede deels wel: een Plan V zoals nu rijdt heeft 128 zitplaatsen (volgens http://www.railfaneurope.net/ns/cxx_836.html ), een Protos heeft 136 vaste stoelen en dan nog die "dance"-coupé waar zo op het oog ook nog wel een man of 20 kan zitten en een "multifunctionele ruimte" met 12 klapzitjes (zie http://www.valleilijn.nl/index.php?pid=13 ). Een Protos heeft dus sigificant meer zitplaatsen.  

27-07-2007 21:30:20
train85
train85
En wat me nu ook opvalt geen toiletten in deze treinstellen.  

27-07-2007 21:34:49
WesselE
WesselE
Quote
De kans dat er nog een tijdje Valleilopers komen, bestaat zelfs. NSFS laat niet voor niets een paar DH-stellen aan de voeding staan...
Al heeft men geen idee hoe dat daar praktisch gesproken in te voeren, overigens.


Zou wel heel vet zijn, ouwe wadlopertjes op de valleilijn!!:p. Zou wel kunnen tussen Amersfoort en Barneveld Noord...
 

27-07-2007 21:40:15
bjornl
bjornl
Quote
broek53: De kans dat er nog een tijdje Valleilopers komen, bestaat zelfs. NSFS laat niet voor niets een paar DH-stellen aan de voeding staan...

Dat zal dan wel in strijd met het programma van eisen van de aanbesteding zijn: "Het materieel maakt gebruik van elektrische tractie, te betrekken uit de aanwezige bovenleiding."
 

27-07-2007 21:40:59
bjornl
bjornl
Quote
railsim: En wat me nu ook opvalt geen toiletten in deze treinstellen.

Die zijn nu ook al afgesloten in de Vtjes.
 

27-07-2007 21:46:14
WesselE
WesselE
En zo lang is de rit nou ook weer niet, in die tijd kan je het toch nog best effe ophouden??

Effe off-topic, weet iemand misschien hoe vaak die V'tjes nu worden schoongemaakt. Die dingen zijn echt verschrikkelijk smerig...
 

27-07-2007 21:50:49
thom
thom
Quote
bjornl:
Quote
broek53: De kans dat er nog een tijdje Valleilopers komen, bestaat zelfs. NSFS laat niet voor niets een paar DH-stellen aan de voeding staan...

Dat zal dan wel in strijd met het programma van eisen van de aanbesteding zijn: "Het materieel maakt gebruik van elektrische tractie, te betrekken uit de aanwezige bovenleiding."

Is dat voor het nieuwe materieel of algemeen?

En daarnaast, beter een trein, dan geen trein
 

27-07-2007 22:06:47
bjornl
bjornl
Het staat in het algemene deel. Natuurlijk beter een dieseltrein dan geen trein, maar daar krijgen ze ongetwijfeld gedonder mee; de trein rijdt ook grote delen door bebouwde kom, ik denk dat omwonenden ook gaan bokken als je daar DH-mat gaat laten rijden. Tot slot is de topsnelheid mogelijk een probleem tussen Barneveld Noord en Amf.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

27-07-2007 22:29:37
broek53
broek53
Tsja, en tanken in Amersfoort en opstellen van dieselmaterieel kan niet en mag niet, kortom: ik zei niet voor niets dat er wel wat praktische problemen te overwinnen zouden zijn als Cxx deze noodgreep zou plegen
Daarna (of daarvoor al) krijgt NS de "schuld" omdat ze de plan V's niet langer wil verhuren - het is zoooo voorspelbaar allemaal. Ik betwijfel, alleen al vanwege het laatste aspect, of het zover komt. NS verhoogt de inzet van plan V per 10 september niet,zover ik weet.
 

27-07-2007 22:30:54
TreinOFiel
TreinOFiel
Het contract met NS loopt toch 1/9 af voor de Plan V's?  

27-07-2007 23:04:43
Utregfan
Utregfan
Hallo.

Wat ik hoorde van Connexxion is het niet de bedoeling dat de Wadlopers hier komen te rijden.
Maar je weet het toch maar nooit.Als er niets anders is kan het er toch nog gaan rijden.Maar het zou geen verbetering zijn voor de reiziger.
 

27-07-2007 23:23:56
lucky
lucky
Zoals al vaker gezegd... een reiziger wil vervoerd worden... dus liever in een DH dan een kwartier wachten.  

27-07-2007 23:28:42
broek53
broek53
Quote
patrick: Wat ik hoorde van Connexxion is het niet de bedoeling dat de Wadlopers hier komen te rijden.
Maar je weet het toch maar nooit.Als er niets anders is kan het er toch nog gaan rijden. Maar het zou geen verbetering zijn voor de reiziger.

Nee, de bedoeling is het natuurlijk niet & het zou ook geen verbetering zijn, maar alleen een overbrugging van het gat tussen de (vertraagde) komst van de Protossen en het vertrek van Plan V.
Nood breekt wet, zoiets.
 

27-07-2007 23:42:43
Utregfan
Utregfan
Hallo.

Nee dat weet ik ook wel dat de Protos hier komen te rijden ben zelf in de fabriek geweest waar ze worden gebouwd.
Maar het is ook niet de bedoeling als tijdelijke vervanger.
Maar ja ook dat weet je maar nooit.
 

27-07-2007 23:45:20
dh3201
dh3201
Quote
bjornl: Het staat in het algemene deel. Natuurlijk beter een dieseltrein dan geen trein, maar daar krijgen ze ongetwijfeld gedonder mee; de trein rijdt ook grote delen door bebouwde kom, ik denk dat omwonenden ook gaan bokken als je daar DH-mat gaat laten rijden. Tot slot is de topsnelheid mogelijk een probleem tussen Barneveld Noord en Amf.

Bokken die omwonenden dan nog niet over de dieseltreinen van Railion?


Shqiperise-lopers?
 

28-07-2007 00:05:42
wimhoekema
wimhoekema
l'histoire se répète?? Het DH-materieel als redder van de nevenlijn?  

28-07-2007 01:41:51
thom
thom
Geniale opmerking %08%  

28-07-2007 10:27:38
fabrierban
fabrierban
Weet iemand toevallig of er behalve aan Connexxion nog meer Protos verkocht zijn?
Ik heb er in Duitsland ook nog nooit over gehoord.
 

28-07-2007 10:32:24
broek53
broek53
De fabrikant meldt wel nieuwtjes over de testen in Holland, maar niet over nieuwe verkopen. Reken dus maar dat er nog niet meer verkocht zijn.  

28-07-2007 11:00:36
fabrierban
fabrierban
Ik vermoedde al zoiets omdat het er op lijkt dat ze de fabriekstesten ook hier doen. Connexxion loopt daarmee overigens wel een aardig risico, zowel qua kinderziektes als qua onderdelenvoorziening op langere termijn.  

28-07-2007 11:56:35
dh3201
dh3201
Ach, het is tenminste wel een leverancier die enigszins op tijd levert, en waar je niet eerst tig jaar op je bestelling moet wachten....


Shqiperise-lopers?
 

28-07-2007 12:04:46
broek53
broek53
Nou, ze leveren dus niet op tijd, want op 1/9 zijn de Protossen noet in dienst, althans zeker niet allemaal. Vooruit: enigszins op tijd gebeurt het waarschijnlijk wel. Vergeleken bij Ansaldo B is èlke leverancier natuurlijk beter/sneller, maar vergeleken bij Stadler leggen ze het allemaal af, is mijn idee.  

28-07-2007 12:19:43
bouwe
bouwe
Stadler fabriceert inderdaad als een gek. Tot nu toe om de twee weken nieuwe GTW-stellen voor Arriva. Hoeveel 'plants' heeft Dessau eigenlijk?

Laatst bewerkt door bouwe op 28-07-2007 12:20
 

28-07-2007 13:20:41
dh3201
dh3201
Met enigszins op tijd bedoel ik inderdaad dat het materieel niet tig jaar na afloop van de geplande levertijd nog niet geleverd is, en inderdaad doelend op AnsaldoBreda.


Shqiperise-lopers?
 

28-07-2007 16:57:08
willy84
willy84
Quote
fabrier: Ik vermoedde al zoiets omdat het er op lijkt dat ze de fabriekstesten ook hier doen. Connexxion loopt daarmee overigens wel een aardig risico, zowel qua kinderziektes als qua onderdelenvoorziening op langere termijn.

Kinderziektes ben ik met je eens, maar onderdelenvoorziening zullen ongetwijfeld afspraken over zijn.
Ik meen zelfs te herinneren dat daar voor wat betreft brommers/scooters een wet voor is dat een fabrikant 15 jaar lang nog onderdelen moet kunnen leveren.
Ik ga er vanuit dat dat bij auto's en treinen niet anders is.
 

28-07-2007 17:14:25
andré
andré
Bedenk even dat alle elektrische systemen, en ik dacht ook het complete onderstel, van Vossloh komen en niet van FTD. FTD maakt vooral de body, interieur etc.  

30-07-2007 15:50:13
andré
andré
zo te zien is het 1e gedeelte van de installatie klaar. De 5031 stond vanmiddag buiten met de pantograaf omhoog. zie http://www.rail-eindhoven.info/coppermine/displayimage.php?pos=-362

De FTD 01 daarentegen staat nu weer in de NedTrain loods.
 

30-07-2007 16:41:58
lamote_ban
lamote_ban
Quote
willy84:
Ik meen zelfs te herinneren dat daar voor wat betreft brommers/scooters een wet voor is dat een fabrikant 15 jaar lang nog onderdelen moet kunnen leveren.
Ik ga er vanuit dat dat bij auto's en treinen niet anders is.

Dat klopt, maar dat betreft alleen de verplichting tot nalevering van (bepaalde) onderdelen voor een bepaalde tijd. De pijn zit vaak in de prijs van de na te leveren onderdelen. Als de productieserie heel klein is gebleven, moet er jaren later steeds EEN los onderdeel worden bijgemaakt waardoor dat onbetaalbaar wordt, zeker als het techniek betreft die dan inmiddels niet meer gangbaar is.

Maar goed, als de Protos van Connexxion een succes zijn kunnen die verkopen nog snel oplopen want wie degelijke, betrouwbare producten kan leveren zonder kinderziektes kan veel geld verdienen in deze business.
 

30-07-2007 19:32:49
mich
mich
Quote
andré: Bedenk even dat alle elektrische systemen, en ik dacht ook het complete onderstel, van Vossloh komen.


ben ik blij dat hier GTW komt...

Laatst bewerkt door mich op 30-07-2007 19:33
 

30-07-2007 19:59:13
j.jager
j.jager
Quote
andré: De FTD 01 daarentegen staat nu weer in de NedTrain loods.


Ik zag vanmorgen, toen ik langs Ehv kwam, dat de proto buiten stond. De 5031 heb ik niet gezien.
 

30-07-2007 22:53:14
micky
micky
Aan deze site te zien is er geen WC aanwezig in de trein klopt dat op zie ik hem over het hoofd
http://www.valleilijn.nl/index.php?pid=13

micky

Laatst bewerkt door micky op 30-07-2007 22:53
 

30-07-2007 22:59:48
train85
train85
Heb je helemaal gelijk in, is ook niet nodig voor zo'n stukje waar die gaat rijden en dat kost dan geen onderhoud aan toiletten van Connexxion.  

30-07-2007 23:02:16
gertjan
gertjan
De WC in de V'tjes die Connexxion nu least zijn toch ook afgesloten


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

30-07-2007 23:14:19
rudolfph
rudolfph
Quote
railsim: Heb je helemaal gelijk in, is ook niet nodig voor zo'n stukje waar die gaat rijden en dat kost dan geen onderhoud aan toiletten van Connexxion.
Dat ben ik dus niet met je eens, een ritje Ed-Amf duurt een goed half uur. Ik zie het niet beschikbaar stellen van toiletten in treinen als een ordinaire bezuinigingsmaatregel en een verslechtering van het comfort.
 

02-08-2007 09:03:03
rob46
rob46
Gisteren bij NedTrain Ehv geweest, de Duitsers van Kiepe uit Düsseldorf wisten mij te vertellen dat de statische testen met de Cxx 5031 nagenoeg gereed zijn en men misschien morgen al een eerste testrit naar Hrt kunnen gaan rijden.

Laatst bewerkt door rob46 op 19-08-2007 16:23
 

02-08-2007 10:26:51
andre_ede
andre_ede
Dan hebben ze nog maximaal 2 maandjes om te testen, moet lukken toch.  

02-08-2007 11:32:10
lamote_ban
lamote_ban
Quote
rudolfph: Dat ben ik dus niet met je eens, een ritje Ed-Amf duurt een goed half uur. Ik zie het niet beschikbaar stellen van toiletten in treinen als een ordinaire bezuinigingsmaatregel en een verslechtering van het comfort.

Smerige toiletten beschouw ik ook niet als een vorm van comfort. Trouwens ik zat gisteren in de bus van Den Bosch naar Waalwijk (40 min) en daar is ook geen toilet. Nog nooit iemand over horen klagen.
 

03-08-2007 21:01:35
treinhobby
treinhobby
Volgens mij gaan we wat off-topic

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om de treinreis.
Als je met de bus uit Wageningen komt (ook Valleilijn) dan overstappen op Ede=Wageningen op de trein naar Amersfoort en dan (per bus) verder, kom je totaal al gauw op meer dan een uur reistijd zonder toilet.

En die combinatie kan, vooral voor ouderen, telang worden.
 

03-08-2007 21:04:49
andré
andré
Quote
rob46: Gisteren bij NedTrain Ehv geweest, ...men misschien morgen al een eerste testrit naar Hrt kunnen gaan rijden.


Heeft iemand die gezien? Ik ben er van ong. 12.00 uur tot ruim 15.30 in Ehv geweest maar toen reed men alleen op het emplacement Ehv. Dat is op zich ook al positief, er wordt tenminste al mee gereden

Laatst bewerkt door andré op 03-08-2007 21:05
 

03-08-2007 22:21:27
train85
train85
Hieronder volgen de tijden voor testritten voor morgen en overmorgen ingelegd met 120 km/u: 6= zaterdag en 7= zondag.
92535 (67):
Ehv 16 v.08.36
Hm 82 d.08.46
Hrt 203 a.09:11

92536 (67):
Hrt 203 v.09:21
Hm 83 a.09.38

92537 (67):
Hm 83 v.09.50
Hrt 203 a.10.08

92538 (67):
Hrt 203 v.10.18
Hm 83 a.10.35

92539 (67):
Hm 83 v.10.50
Hrt 203 a.11.08

92540 (6):
Hrt 203 v.11.47
Hm 83 a.12.04

92540 (7):
Hrt 203 v.11.53
Hm 83 a.12.10

92541 (67):
Hm 83 v.12.22
Hrt 203 a.12.40

92542 (67):
Hrt 203 v.12.53
Hm 83 a.13.10

92543 (67):
Hm 83 v.13.24
Hrt 203 a.13.42

92544 (6):
Hrt 203 v.14.09
Hm 81 d.14.25
Ehv 16 a.14.39

92544 (7):
Hrt 203 v.14.16
Hm 81 d.14.32
Ehv 16 a.14.46

Tijden onder voorbehoud.

Laatst bewerkt door train85 op 03-08-2007 22:24
 

03-08-2007 22:23:56
bloober
bloober
Miss. is het duidelijker als je de 6 en de 7 (weekdagen) vervangt door respectievelijk de 4 en de 5 (data)?


Groetjes, Bloober
 

03-08-2007 22:25:15
train85
train85
Dit zijn alleen tijden voor het weekend,daarom boven me bericht gemeld welke zaterdag en welke zondag rijdt.  

04-08-2007 11:53:37
rob_ehv
rob_ehv
Wat is dan het verschil tussen 6 & 7 is de ene de blauwe en de anderen de zilveren? en zo ja welke is 6 dan en welke 7

Groeten rob


robq
 

04-08-2007 11:55:21
train85
train85
Ik heb hier net duidelijk boven gezet dat de 6 staat voor zaterdag en de 7 voor zondag, welke er precies gaat rijden weet ik ook niet.  

04-08-2007 15:19:01
mat64
mat64
ik ga morgen maar even naar horst sevenum of Helmond ervoor%02%  

04-08-2007 15:53:45
achterdoel
achterdoel
Vandaag heeft de protos niet gereden. Ik zag ze allebei in Ehv. De grijze in ruste, de blauwe wat heen en weer rijdend op het emplacement.

Laatst bewerkt door achterdoel op 04-08-2007 15:54
 

04-08-2007 16:45:53
andré
andré
De blauwe en grijze hebben tot zeker 12.00 uur in de loods gestaan. Toen ik om 14.00 terugkwam reed de 5031 bij de NedTrain loods. De FTD01 was toen geparkeerd op het kopspoortje bij de voormalige wasstraat. Jammer, ik had ze graag samen gezien.

Ik heb nog geen idee of op zondag wel ritten zullen plaatsvinden.

Laatst bewerkt door andré op 04-08-2007 16:46
 

04-08-2007 18:49:32
Utregfan
Utregfan
Hallo.

Weet iemand of de Protos morgen wel rijden.
Ik had namelijk niks gehoord over deze ritten van Zaterdag en Zondag.
 

05-08-2007 10:30:37
andré
andré
Quote
patrick: Weet iemand of de Protos morgen wel rijden.


Ja, de testrit vindt nu in ieder geval niet plaats. Tot in ieder geval 10hr15 stond de 5031 naast de kuilwielenbank (goed zichtbaar vanuit de IC's) en was er niemand (FTD/Vossloh etc) aanwezig om ermee te rijden.
 

05-08-2007 23:03:45
train85
train85
Tijden voor maandag, alles is onder voorbehoud en weet niet zeker welke het is en/of die wel gaat rijden.

92535:
Ehv v.08.36
Hm d.08.46
Hrt a.09.11

92536:
Hrt v.09.21
Hm a.09.38

92537:
Hm v.09.50
Hrt a.10.08

92538:
Hrt v.10.18
Hm a.10.35

92539:
Hm v.10.50
Hrt a.11.08

92540:
Hrt v.11.50
Hm a.12.07

92541:
Hm v.12.22
Hrt a.12.40

92542:
Hrt v.12.53
Hm a.13.09

92543:
Hm v.13.24
Hrt a.13.42

92544:
Hrt v.14.10
Hm d.14.26
Ehv a.14.39
 

06-08-2007 11:12:33
andré
andré
Quote
railsim: Tijden voor maandag, alles is onder voorbehoud en weet niet zeker welke het is en/of die wel gaat rijden.

92535:
Ehv v.08.36
Hm d.08.46



Heb je ook een DRGL voor ritten van en naar de NedTrain Ehv Loods? Daar ging hij namelijk heen, dus vandaag (zeer waarschijnlijk) geen ritten.
 

07-08-2007 16:58:28
andré
andré
De 5031 rijdt nog steeds niet, maar staat nu wel op een betere fotostek.

http://www.rail-eindhoven.info/coppermine/displayimage.php?pos=-387
 

07-08-2007 17:13:00
wouderobva
wouderobva
Fraaie opnamen. Vanuit de trein?  

10-08-2007 13:00:11
broek53
broek53
Geplande instructie(?)ritten op Amersfoort - Stroe op maandag 13 t/m woensdag 15 augustus: met een slagje om de arm alvast voor de reis- en spotplannenmakers het schema: Amf v. 9.14, 10.14, 11.14, 12.44, 13.44, 14.44 en 15.44, Stroe vertrek een half uur later.