16-12-2024 07:03:31 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ff gekeken op de railcam van Amf en zoals vele hier al vermoedde: Trein 31409 is geen Mat'64 maar gewoon een Protos. |
16-12-2024 09:10:55 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
23-12-2024 13:06:06 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Geen idee of ze er voorheen reden, maar voortaan dus geen gevaarlijke stoffen meer via de Kippenlijn. Kan ik me voor deze lijn, die soms meer op een tramlijn dan een spoorlijn lijkt, wel wat bij voorstellen.
Laatst bewerkt door Muizeneus op 23-12-2024 13:06 |
23-12-2024 15:56:47 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Het gaat om www.rijksoverheid.nl Ik citeer (vet door mij toegevoegd):
Laatst bewerkt door wattman op 23-12-2024 15:57 |
![]() |
advertentie |
23-12-2024 16:40:09 | ||
---|---|---|
pothuize
![]() |
Als ik dit moet lezen als 'voortaan mogen deze routes niet meer worden gebruikt voor goederentreinen waarin wagens met gevaarlijke stoffen meelopen' dan klinkt mij dit in de oren als het zoveelste dwarszitten en tegenwerken van goederenvervoer per spoor. Ik mag toch hopen dat ook de goederenvervoerders geconsulteerd worden over dit voornemen. En hopen dat elke nu nog bestaande omleidingsmogelijkheid gespaard blijft. Mijn vertrouwen in (de beleidsmakers op) dit Ministerie was al laag, maar de met woorden voorgestane modal split-shift komt er zo natuurlijk nooit. adriaan |
23-12-2024 16:42:43 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
De titel is "Geen gevaarlijke stoffen meer over Valleilijn" maar die conclusie lijkt niet te kloppen. In de brief van het ministerie staat expliciet:
De trein naar Akzo in Emmen rijdt normaal toch via Almelo - Mariënberg? Of rijdt die dusdanig weinig dat ze het niet als structureel vervoer beschouwen? |
23-12-2024 16:56:48 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Ik zou de brief van het ministerie eens lezen, ik denk dat je dan veel positiever gestemd raakt. Het idee is juist om de huidige regels te versimpelen. Bijvoorbeeld voor emplacementen is het doel om de noodzaak voor lokale vergunningen te laten vervallen, en in plaats daarvan landelijke regels in te voeren. Die regels gelden voor emplacementen waar structureel met gevaarlijke goederen gerangeerd wordt (dat Basisnet). Op andere emplacementen komt volgens het huidige plan juist geen nationale/lokale regelgeving:
|
23-12-2024 19:17:03 1 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
|
23-12-2024 22:11:35 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
|
23-12-2024 22:13:30 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Lees het bericht van Marco voor wat nuance. :) |
23-12-2024 22:19:36 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
je bedoelt,dat het in principe overal mag plaatsvinden,dus ook buiten robuust basisnet? hm,ja ok,iets te snel geoordeeld |
23-12-2024 23:21:00 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Als ik het goed lees, verandert er voor waar treinen met gevaarlijke stoffen mogen rijden niets [of niet veel]. Wat het ministerie wil veranderen is Ik denk dat het gebruik van het woord 'basis' nogal verwarrend is |
06-01-2025 18:57:55 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Iemand in de chat van de railcam bij Amf beweerd dat de Mat'64 3 februari in dienst komt.
Waarop iemand anders een hele goede reactie gaf dat hiervan een bij effect kan zijn:
|
06-01-2025 20:20:07 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Gewoon wachten wat de stichting zelf zal vermelden op hun facebookpagina. Dan weet je het zeker. |
06-01-2025 20:34:14 3 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Want de 2454 Crew deelt vooraf dingen op hun Facebook? Was het maar zo. Nou ja, als hij woensdagochtend in dienst komt horen jullie het vast wel van mij:) Ik ben van plan de wekker te zetten en als die rijdt z.s.m. naar het station te fietsen. Ik ben trouwens de gebruiker 'Molentje' in het bericht van Mat64Hidde😀.
Trouwens, op rrreis.nl/trein staat deze tekst. 'We starten de vernieuwing Vanaf begin 2025 worden alle treinen één voor één grondig vernieuwd. Om jouw dienstregeling te kunnen blijven rijden zetten we een extra (bijzondere) trein in. Halverwege 2025 stap je in de eerste vernieuwde trein. Meer informatie hierover volgt.'
Dat is de eerste officiële hint naar de inzet van stel 904 toch? Laatst bewerkt door RX7567 op 06-01-2025 20:40 |
06-01-2025 21:50:05 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
In de NS reisplanner is bij rit 31413 (Amf v 7:55) ook als afbeelding een Mat’64 gekomen. |
06-01-2025 22:24:04 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Zelfs al bij rit 31409 een uur eerder. Overigens worden alle andere omlopen als 'Flirt' aangeduid en dus nergens met Protos... Laatst bewerkt door Muizeneus op 06-01-2025 22:26 |
06-01-2025 23:54:39 1 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Dat staat er vandaag echter ook, dus dat lijkt mij hetzelfde verhaal als de weergave van treinposities; Oftewel: hoe de rit gepland staat in het systeem van ProRail, maar niet per sé wat Keolis erop inzet. |
07-01-2025 07:17:05 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Voor de oplettende kijker stond dat treinstel al vanaf half december 2024 bij de genoemde ritten in de reisplanner afgebeeld. |
07-01-2025 09:07:54 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Mat'64 gaat tot nader order niet rijden vanwege een remrevisie, aldus een bericht in het Opvallende Dingen topic. |
07-01-2025 14:48:45 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Precies, niet iedereen weet de informatie goed op waarde weet te schatten. Een plaatje in de planner zegt niets, want dat is geen actuele data. Ga er maar vanuit dat de mat '64 pas wordt ingezet op Amf-Bnc nadat er spotmeldingen zijn geweest dat het treinstel niet meer in Rsd staat. |
07-01-2025 15:28:22 4 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Nieuwsbericht hierover in de Gelderlander/AD: Laatst bewerkt door mat64Hidde op 07-01-2025 15:31 |
07-01-2025 16:28:01 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Krijgt volgens dat artikel dus ook de Rrreis kleurstelling. |
07-01-2025 18:32:14 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Opzich jammer dat ie niet in het NS geel/blauw er komt rijden, maar snap wel dat die kleurstelling misschien niet mag. Achja een blauwe Mat’64 is ook uniek genoeg te noemen. Keolis zal wel denken wie straks de “extra” reizigers zijn. |
07-01-2025 19:25:59 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De RRReis-huisstijl kent amper blauw, maar dat terzijde. |
07-01-2025 20:49:57 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Hierbij een link naar de officiële instructies qua huisstijl van Rrreis:
|
07-01-2025 21:14:40 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Wel jammer dat in het artikel over de 904 wordt gesproken als een oer-Hollandse trein..... Nooit geweten dat Talbot Aachen oer-Hollands was.... |
07-01-2025 21:38:01 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Excuus, omdat er nog geen enkel ander stel van een andere kleur is voorzien denk ik nog steeds in de oude kleurstelling |
07-01-2025 21:46:01 1 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Pffff dat is wel een knap staaltje spijkers op laag water zoeken Uiteraard is de Plan V oer-Nederlands, (deels) gebouwd over de grens of niet |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-01-2025 23:26:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is ook niet dat destijds Talbot het ontwerp van Werkspoor over nieuw gemaakt heeft, ze hebben het gewoon doorgebouwd. |
08-01-2025 06:36:40 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Daarnaast werkte bij Talbot nogal wat Hollandse...euh, Limburgse arbeiders 😀 |
08-01-2025 13:19:44 | ||
---|---|---|
achterdoel
![]() |
Laatst bewerkt door achterdoel op 08-01-2025 13:20 |
08-01-2025 13:44:10 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Alleen ligt de merknaam Valleilijn natuurlijk al ruim een jaar ergens in de archieven. Zou een beetje raar zijn om die naam weer nieuw leven in te blazen. Maar we zullen zien. |
08-01-2025 14:10:29 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het zou een leuke knipoog naar het verleden zijn :-) Connexxion Valleilijn Plan V 919 | Deze Plan V 919 of Mat 64… | Flickr |
08-01-2025 14:17:27 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Het idee is al vrij oud... Laatst bewerkt door Muizeneus op 08-01-2025 15:25 |
08-01-2025 14:45:01 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Je hebt een verkeerde link geplakt denk ik, kan je die aanpassen? www.nicospilt.com is het juiste linkje van Langs de rails dat je bedoelt. |
08-01-2025 15:25:42 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
dank, is aangepast! |
08-01-2025 17:53:40 1 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Ach ja, maar weer iets opduiken uit de belegen moppentrommel. "Lachen, gieren, brullen". Nu iedereen is bijgekomen van deze 1 april grap, maar weer naar de feiten hoop ik. |
03-02-2025 16:26:20 | ||
---|---|---|
V200
![]() |
Dit lijkt me iets waarschijnlijker (of zou het toch alleen maar een paar opschriften worden?): Laatst bewerkt door V200 op 03-02-2025 16:27 |
03-02-2025 21:38:33 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ff voor de duidelijkheid voordat nepnieuws zich gaat verspreiden: Dit is fanmade, toch? |
03-02-2025 21:49:43 | ||
---|---|---|
T-Twente
![]() |
Als de Plan V in RRReis merk komt, is dit het meeste logische cdn.discordapp.com |
03-02-2025 22:08:01 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
oorspronkelijke heeft een boog, dus of ze die nou zo recht maken of er een boog bij in zetten maakt niet uit lijkt mij? |
03-02-2025 22:18:17 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Kijk maar naar de URL 😉 |
04-02-2025 07:45:19 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
vermoed de tekst ‘ik ben een reservetrein’. |
04-02-2025 10:19:18 | ||
---|---|---|
V200
![]() |
Waarom zou dat meer logisch zijn? Als je kijkt op de site van RRReis naar de ontwerpen van de Protos, Lint en Flirt zie je dat het kleurgedeelte verder doorloopt richting de kop. Kan natuurlijk zijn dat ze voor een simpeler ontwerp kiezen. |
04-02-2025 13:12:20 | ||
---|---|---|
T-Twente
![]() |
De Protos en FLIRT zijn de vaste stellen, de Plan V is immers een extra 'reserve' trein die niet voldoet aan het RRReis-merk. Net als met de bussen. Laatst bewerkt door T-Twente op 04-02-2025 13:12 |
04-02-2025 13:17:59 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Maar of NS het oke vind dat die trein in een (oude) NS kleurstelling gaat rijden? |
04-02-2025 13:39:44 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De Plan V 904 gaat ook niet in NS kleuren rijden, dat is hier ook zo vaak vermeld. Hij krijgt een alternatieve kleurstelling, die nog niet bekend is welke. Zodra die de loods uit gaat daar, wordt het bekend gemaakt. |
04-02-2025 16:38:31 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
De NS kan geen bezwaar maken over in welke kleur oud materieel van hun rijdt. Wel is er een voorbehoud voor het gebruik van hun Logo, dat eigenlijk enkel gebruikt mag worden in een historisch kader. (om de een of andere reden schijnt dat echter niet te gelden voor de SHD met hun 2205 en meetrijtuig) |
04-02-2025 17:26:25 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Het wordt nu lichtelijk off topic maar ook kenmerkende (bedrijfs- of product)kleuren worden min of meer beschermd tegen inbreuken door het merkenrecht. |
04-02-2025 17:46:08 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
Voor tijdelijke (reserve)bussen hebben ze ook een simpele variant van de RRReisstijl, zie bijvoorbeeld commons.wikimedia.org . Zoiets kunnen ze ook nog met de 904 doen. |
05-02-2025 01:51:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat NS er van kan vinden, heeft ook te maken met de eisen die gesteld zijn in het overname contract van het stel destijds. Laatst bewerkt door thom op 05-02-2025 01:52 |
06-02-2025 14:52:55 1 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Protos 5032 mag het spits afbijten voor de revisie: de trein is om 14.45u vertrokken uit Amf ri Rsd. Laatst bewerkt door treinnetco op 06-02-2025 14:53 Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
06-02-2025 15:47:00 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Is de 904 al inzetbaar, of wordt er een stukje met minder reserve gereden? |
![]() |
advertentie |
06-02-2025 15:57:43 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
06-02-2025 15:57:57 1 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
06-02-2025 17:50:43 7 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
06-02-2025 18:25:21 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik begrijp jou helemaal. Mooi dat er nu beetje schot in de zaak komt. |
07-02-2025 10:49:09 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Geen idee of het al een keer is langs gekomen,maar voor hoelang zal het mat64 stel nu terug keren in dienst ? |
07-02-2025 10:53:21 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Volgens een nieuwsbericht in De Gelderlander die hier eerder is voorbij gekomen "minstens 2 jaar". Dus tot 2027. |
07-02-2025 20:58:29 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Vergeet de beide Flirt's niet. Die moeten ook omgebouwd worden... Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
08-02-2025 10:58:58 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Duidelijk verhaal,dank voor de info. |
13-02-2025 16:55:44 | ||
---|---|---|
Pattrein
![]() |
Protos 5031 is mogelijk aan de beurt. Vandaag reedt deze naar Roosendaal |
13-02-2025 17:11:49 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Zoals eerder gemeld, is het de 5032 geworden. De hele klus kost niet een paar dagen maar een paar maanden per treinstel, anders was de 904 niet voor minimaal 2 jaar gehuurd natuurlijk. |
13-02-2025 18:53:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De stellen van ook voor regulier onderhoud naar Roosendaal toe. |
26-03-2025 19:43:01 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Ik vraag mij trouwens het volgende af, wat gaat er nu gebeuren met de onderhoud locatie van Connexxion in Amersfoort? Gezien daar geen onderhoud meer uitgevoerd word. |
26-03-2025 19:50:07 | ||
---|---|---|
NsBrinks
![]() |
Laatst bewerkt door NsBrinks op 26-03-2025 19:50 |
26-03-2025 19:51:11 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Bijna, het betreft de GTW's van het concessiegebied Achterhoek-Rivierenland die de RRReis-huisstijl krijgen. De noordelijke stellen zijn enkele jaren geleden bij Transit Oost in Winterswijk al van nieuwe stickers voorzien. (reactie geplaatst voordat bovenstaand bericht was aangepast) Laatst bewerkt door martijn op 26-03-2025 19:55 |
27-03-2025 04:26:15 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
GTW’s van de Vechtdallijn zijn er ook geweest voor nieuwe stickers. |
23-04-2025 22:04:08 2 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
De 904 gaat dan eindelijk echt rijden. Op zaterdag 3 mei 2025 rijdt hij voor belangstellenden, vanaf dinsdag 6 mei 2025 in de ochtendspits van de reguliere dienstregeling. www.barneveldsekrant.nl |
24-04-2025 09:03:28 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Artikel achter de betaalmuur. |
24-04-2025 09:13:59 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Keolis verwachtte zeker zoveel Somda'ers in z'n eerste rit dat ze bang waren de reguliere reizigers op het perron te moeten achterlaten 😀 |
24-04-2025 09:15:57 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
|
24-04-2025 09:36:23 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Zeker dat waarderen wij ook. |
24-04-2025 09:36:50 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
24-04-2025 13:57:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Stel.904 kwam vandaag door Ut ri Amf, opmerkelijk detail..de 1e klasse open afdeling is gedegradeerd tot 2e klasse....daar zal het lekker druk worden 😉 |
24-04-2025 16:39:08 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
dat was op 11 april al gemeld. of heb je kunnen zien wat er met het interieur gebeurt is en de eerste klas banken daar nog staan? |
24-04-2025 18:28:08 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Helaas, niet kunnen zien (doorrijden en miezerregen) |
24-04-2025 20:01:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat zal wel ongewijzigd zijn, immers heeft de 1e klas een verschoven middenpad. Andere banken erin zetten met een 2+2 opstelling zou ervoor zorgen dat de coupedeuren niet meer uitkomen met het gangpad ;) Laatst bewerkt door thom op 24-04-2025 20:08 |
24-04-2025 20:40:44 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Of de banken eruit en er een sta / open / loungebanken afdeling van maken, zoals de Protossen nu ook al hebben. |
24-04-2025 22:06:33 1 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Waarom zou je dat doen? Kost extra geld en levert niets extra's op. |
25-04-2025 07:02:13 1 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Ga er maar van uit dat het interieur ongewijzigd is. Er zitten extra stickers in de trein die verplicht zijn, zoals reisregels e.d., evenals informatie over de verbouwing van de Protossen. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
25-04-2025 12:33:39 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
Zit er nog orgineel mat 64 interieur in? |
25-04-2025 12:50:15 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Er is niks veranderd aan het interieur. |
25-04-2025 19:16:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die lege ruimte heeft het stel al, in de voormalige post of bagage ruimte :p |
30-04-2025 19:40:56 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Al op verschillende websites (Zoals deze) dwaalden verhalen rond dat de Mat'64 een extra rit zou rijden op zaterdag 3 mei. En dat lijkt nu bevestigd te zijn door Treinposities: 31425 wordt gereden door de 904 ipv Protos of Flirt. Opvallend genoeg is de terugrit, 31426, op dit moment nog niet gepland met Plan V. |
30-04-2025 19:44:34 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Zou tot en met de 31442 moeten rijden gezien het afwijkende aankomstperron van die trein. |
30-04-2025 20:35:32 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
|
01-05-2025 17:12:53 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dit is na publicatie van de laatste versie van de reisplanner aangepast, trein 31438 is nu de laatste rit met de Plan V en wordt te Amf binnengenomen op spoor 4a om daarna afgerangeerd te worden naar de Bkd. |
02-05-2025 10:41:33 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De ritten die zaterdag gereden worden is ook alleen voor pers en genodigden en vrijwilligers van de 2454crew. |
02-05-2025 10:45:01 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Bijzonder dat ze dan gewoon in de dienstregeling staan. Je zou verwachten dat die 4 slagen Amersfoort - Barneveld Zuid zouden uitvallen voor de overige reizigers. (en waarom maar liefst 4 retourritten voor pers, genodigden en vrijwilligers, past dat niet in 1 trein?) |
02-05-2025 10:53:31 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ze willen het verspreiden over 4 ritten. Wat precies de reden is geen idee. De ritten zitten onder het normale nummer in de planningssystemen. Daarom komen ze ook in de reisplanner. Ben benieuwd hoe Keolis dat gaat oplossen, dat er geen gewone reizigers mee gaan. |
02-05-2025 10:57:14 | ||
---|---|---|
Terebo
![]() |
is het dan niet eerder dat pers etc speciaal zijn uitgenodigd en er woordvoerders enzo zijn, maar de ritten verder wel gewoon beschikbaar zijn voor gewone reizigers. De slagen worden buiten de spits gereden dus ik denk dat dat prima kan. Misschien alles door elkaar, misschien dat ze een bak reserveren voor "genodigden" |
02-05-2025 11:13:05 2 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ben ook weleens bij een soortgelijk persmoment geweest, maar daar werd geen rit in de reizigersdienst voor opgeofferd, zeker niet 4. Als zoveel pers e.d. wordt verwacht, kunnen ze het stel toch op een ander traject laten rijden? Ik snap dat de zondag wanneer de pendel naar Barneveld Zuid niet rijdt, geen optie is op de Biblebelt ;) |
02-05-2025 13:46:36 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Volgens een mail van crew2454 is de rit ook toegankelijk voor betalende reizigers en mogen donateurs van crew2454 1 slag gratis mee op vertoon van de donateurs pas. |
02-05-2025 14:11:37 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Kijk, dat lijkt er meer op ;) |
02-05-2025 16:15:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zou toch vreemd zijn dat als het een perspresentatie is voor tijdelijk vervangend materieel op een verbinding en dat je dan ergens anders rond gaat rijden :p? |
02-05-2025 16:27:02 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Dat klopt, dat deed Arriva ook voor bijv. de Nachttrein. Gewoon 1 coupé voor genodigden en in andere delen van de trein de 'normale' reizigers. Gaat prima en de sfeer is altijd goed, vooral als er nog een natje of droogje rondgedeeld wordt :) |
02-05-2025 16:36:48 2 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
|
02-05-2025 23:02:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is dus maar de vraag of die ritten daadwerkelijk niet toegankelijk zijn voor reizigers. |