Ontwikkelingen "Kippenlijn"
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
03-09-2007 12:16:24
fastguy84
fastguy84
Vanochtend om 7:52 stond de grijze Protos FTD-01 in Ut op spoor 10b, met in ieder geval sluitseinen naar het zuiden, mcn schakelde de lichten om, reed twee meter ri zuiden en stopte weer. Er waren meerdere mensen in de trein aanwezig, maar meer kon ik niet zien vanaf spoor 7...  

03-09-2007 13:05:25
broek53
broek53
De speculaas hiero en op OHIH gaat steeds maar uit van keren op Lunteren, nadat een tijdje geleden iemand gezegd had dat daar gekeerd zou kunnen worden.
Nu weet ik heel erg zeker dat dat in de NS-tijd niet kon en voor 99 % zeker dat er aan de beveiliging van de Kippenvallei niets veranderd is sinds die tijd. Dus weet ik voor 99 % zeker dat je er niet kunt keren, wil ik maar zeggen. Daarmee zijn alle speculaasjes over geknipte pendeldiensten naar mijn beste weten ongeldig %09%, tenzij men met de beveiliging gaat futselen en standaard zou gaan loodsen en wissels krukken. En dat lijkt mij ongeveer het laatste waar RVL aan zou meewerken.
 

03-09-2007 13:59:09
webguy
webguy
Barneveld Centrum kan overigens wel als een er rangeerder is...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

03-09-2007 14:29:22
broek53
broek53
Sure, maar twee treinen tegelijk keren lukt dan weer niet zonder ze tegenover elkaar te zetten, lijkt mij. En dan nog: wie verzint er nou zoiets?  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

03-09-2007 16:18:36
bjornl
bjornl
Nou, ik had al niet verwacht dat ze serieus zouden overwegen Wadjes van stal te halen. Om in speculaasmode te blijven, zou het wel mogelijk zijn om een gebroken dienst op Barneveld Noord te rijden? Dus twee composities Ed-Bnn (1x2DH1 + bijvoorbeeld 1xPlanV), kruisend te Lunteren, en twee composities Bnn-Amf?  

03-09-2007 16:27:07
broek53
broek53
Bij mijn beste weten kun je in Barneveld Noord niet op bezet spoor binnen komen (baanvakbeveiliging met rijrichting, voor de kenners).  

03-09-2007 18:33:36
stel172
stel172
'speculaas sugesstie'%08%: is dan toch de Barneveld Noord pendel een serieuse optie? Feit is immers wel dat de 3101 en 3102 weer rijvaardig zijn en op eigen lracht naar Amf gereden zijn. Er zal toch een reden voor zijn en in Twente zullen we ze niet echt gauw meer missen nu we van de 44 en 45 mogen genieten. De pendel tot Noord is een gesloten omloop en zal als het niet uit de hand loopt niet zo gauw de dienstregeling op het enkelsporige deel verstoren.

Laatst bewerkt door stel172 op 03-09-2007 18:34
 

03-09-2007 19:05:44
sik214
sik214
Zou het niet zo kunnen zijn dat ConeXXion de bestaande diensten gewoon gaat rijden met door hun te kiezen materieel? Zonder ProRail van veranderde rijomstandigheden (snelheid) op de hoogte te stellen.
Zou CXX dus gewoon de spitspendel met 2x DHI gaan rijden, waarna in de praktijk zal gaan blijken dat die niet in de tijdspadenpassen en de rest in de war gaan schoppen?
Of zouden ze niet zo brutaal zijn?

Overigens zag ik de 838 nog in de 31349 te Amf.

Laatst bewerkt door sik214 op 03-09-2007 19:07
 

03-09-2007 19:09:03
bjornl
bjornl
Als je dan toch zo brutaal bent, lever dan gewoon geen Vtjes in...  

03-09-2007 21:42:30
keesje
keesje
Mijn conclusie met al deze onzekerheid en geharrewar is dat gedoe rondom concessies louter onrust veroorzaakt en prachtige beloftes die slechts voor een deel worden waargemaakt...

Laatst bewerkt door keesje op 03-09-2007 21:42
 

03-09-2007 21:55:27
stel172
stel172
Komop,dit mischien een beetje positiever bekijken
Zonder concessies waren deze lijnen vanaf 1997 allemaal gesloten. Was er niets meer geweest om over te harrewarren. Er zijn genoeg voorbeelden waar het alleen beter is geworden.Soms na de nodige kinderziekten, soms vrijwel direct Achterhoek, Veolia Zuid Limburg op Maastricht- Kerkrade, Twents, Arriva Zuid Holland, -Noord Nederland. De hobby is er daarnaast een stuk afwisselender op geworden i.p.v dat we nu spoorwegarcheologisch onderzoek aan het doen zouden zijn naar deze lijnen.

Laatst bewerkt door stel172 op 03-09-2007 21:59
 

03-09-2007 22:01:37
broek53
broek53
Het is een sprookje waar kennelijk velen in zijn gaan geloven dat "die lijnen anders gesloten zouden zijn". Waar die flauwekul vandaan komt, weet ik niet prcies, maar flauwekul is het. Waarmee ik niet zeg dat je ze niet apart zou moeten aanbesteden of zo, maar nogmaals: het begin van het idee dat ze anders gesloten zouden zijn, is het begin van een grove geschiedvervalsing.

Laatst bewerkt door broek53 op 03-09-2007 22:58
 

03-09-2007 22:05:37
broek53
broek53
Quote
sik214: Zou het niet zo kunnen zijn dat ConeXXion de bestaande diensten gewoon gaat rijden met door hun te kiezen materieel? Zonder ProRail van veranderde rijomstandigheden (snelheid) op de hoogte te stellen.
Zou CXX dus gewoon de spitspendel met 2x DHI gaan rijden, waarna in de praktijk zal gaan blijken dat die niet in de tijdspadenpassen en de rest in de war gaan schoppen?

Er is niets dat ze tegenhoudt, en RVL wenst in het algemeen ook helemaal niet te weten waar "de vervoerder" mee rijdt. NSR vertelt ook absoluut niet als er met ander materieel gereden wordt, al was het maar omdat RVL niet eens weet waarmee er eigenlijk gereden zou moeten worden Ik denk dat RVL pas begint te piepen als er van oplopende vertraging sprake is.
 

03-09-2007 22:21:55
stel172
stel172
Sluiting van veel lijnen is in de tijd van het paarse kabinet toch wel heel erg serieus aan de orde geweest. Ik kan me nog (die)Jorritsma herinneren die helemaal niets zag in lokale lijnen. Van Almelo- Marienberg was het in 1996/97 een tijd zeker dat hij als eerste dicht zou gaan. Pas een half jaar voor die tijd werd duidelijk dat de lijn alleen open kon blijven door een plaatselijk spoorwegbedrijf op te richten, waar NS dan blijkbaar wel z'n medewerking aan heeft verleend door het bewaren van drie DE2-en.

Laatst bewerkt door stel172 op 03-09-2007 22:31
 

04-09-2007 07:16:15
dvdhoven
dvdhoven
Quote
broek53: Er is niets dat ze tegenhoudt, en RVL wenst in het algemeen ook helemaal niet te weten waar "de vervoerder" mee rijdt. NSR vertelt ook absoluut niet als er met ander materieel gereden wordt, al was het maar omdat RVL niet eens weet waarmee er eigenlijk gereden zou moeten worden
Sorry, dat ik hier even OT ga, ik weet niet wat jij onder RVL verstaat, maar Procesleiding weet wel met welk materieel de treinen gereden moeten worden. LokaalPlan levert aan Procesleiding bestanden, waarin ook opgenomen is met welke samenstelling de trein rijdt. Verder is de materieelsoort bepalend voor de DieselTractieIndicator, die aangeeft of een trein op een spoor zonder bovenleiding kan/mag rijden.


Dick van den Hoven
 

04-09-2007 07:27:42
rudolfph
rudolfph
Quote
stel172: Komop,dit mischien een beetje positiever bekijken
Zonder concessies waren deze lijnen vanaf 1997 allemaal gesloten. Was er niets meer geweest om over te harrewarren. Er zijn genoeg voorbeelden waar het alleen beter is geworden.Soms na de nodige kinderziekten, soms vrijwel direct Achterhoek, Veolia Zuid Limburg op Maastricht- Kerkrade, Twents, Arriva Zuid Holland, -Noord Nederland. De hobby is er daarnaast een stuk afwisselender op geworden i.p.v dat we nu spoorwegarcheologisch onderzoek aan het doen zouden zijn naar deze lijnen.
Nee, niet alle lijnen die aanbesteed zijn/gaan worden zouden gesloten worden. Bijvoorbeeld Gn-Lw, Zl-Es, Nm-Rm en Hrl-Mt zijn goedlopende lijnen. Deze lijnen zijn uitsluitend aanbesteed omdat ze een regionale functie hebben, en op die manier de integratie bus-trein op een hoger niveau kan komen.

Keren op de Valleilijn is met de huidige beveiliging niet mogelijk (behalve Bnn), dus mocht er ergens onderweg gekeerd moeten worden, dan zal er ergens wat moeten veranderen.
 

04-09-2007 09:02:16
lamote_ban
lamote_ban
Quote
broek53:
Er is niets dat ze tegenhoudt, en RVL wenst in het algemeen ook helemaal niet te weten waar "de vervoerder" mee rijdt. NSR vertelt ook absoluut niet als er met ander materieel gereden wordt, al was het maar omdat RVL niet eens weet waarmee er eigenlijk gereden zou moeten worden Ik denk dat RVL pas begint te piepen als er van oplopende vertraging sprake is.

Sowieso is het maar voor een paar weken en buiten de spits zal het wel meevallen met vertraging. Ook bij NS zijn er voorbeelden van series (bijv. de 3600) die in de spits systematisch problemen hebben om de dienstregeling te halen en daar wordt ook niet meteen ingegrepen. Wel zal worden verzocht op termijn de zaak te verbeteren.
 

04-09-2007 09:09:49
keesje
keesje
Ik reis dagelijks in de spits met de 3600, maar te laat is deze zelden. Toeval?  

04-09-2007 09:19:38
broek53
broek53
Dat er series zijn die moeite hebben de rijtijden te halen, is duidelijk. Maar er wordt geen materieel ingezet dat de rijtijden niet kan halen, dat is het verschil. Ik geloof overigens ook niet dat het met een Wadloper vreselijk uit de hand loopt tussen Amf en Bnn, zolang je maar kunt zorgen dat ze op tijd uit Bnn vertrekken. En dat is met een enkelsporig baanvak uiteindelijk het echte probleem: oplopende vertraging door het kruisen,
Waarbij ik echt niet weet hoe de spelingen op de Valleilijn liggen, dus een voorspelling over de mate waarin het "dramatisch" kan worden met Wadlopers of Veenexpressen, zou ik niet durven geven.
 

04-09-2007 09:22:55
rob46
rob46
De Wadloperberichten die mij vorige week donderdag op Bkd bereikten lijken waarheid te worden. Er was toen sprake van de 3101+02 (hetgeen geschiedde) maar ook de komst van vier DH2-stellen. Afwachten dus...............

Laatst bewerkt door rob46 op 04-09-2007 09:23
 

04-09-2007 09:35:02
sik214
sik214
Op de 3101 en 3102 in Amf zitten trouwens geen stickers Veenexpres of ConneXXion meer. Hadden ze er net zo goed op kunnen laten zitten:-)  

04-09-2007 09:38:36
broek53
broek53
Zojuist vers van de pers: dienstregeling om vier plan V's van Amersfoort over te brengen naar de Zaanstraat op maandagmorgen 10 september heel vroeg  

04-09-2007 09:55:32
lamote_ban
lamote_ban
Quote
keesje: Ik reis dagelijks in de spits met de 3600, maar te laat is deze zelden. Toeval?

Het is maar een voorbeeld. Sinds het begin van de scholen zijn de treinen ri Rsd in de ochtendspits weer vrijwel steeds ruim 5 minuten te laat, net als voor de meivakantie. ICRm trekt traag op en in- en uitstappen duurt erg lang. Af en toe rijdt er ter vervanging VIRM en dat kan de dienstregeling wel met gemak halen. De andere kant op lijkt het overigens minder kritisch.

Ik denk dat de problemen op de Valleilijn niet erger zullen blijken te zijn dan het bovenstaande voorbeeld. Wel kunnen de korte keringen in Amf een probleem worden, maar dat kan met een extra wadlopertje opgelost worden.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 04-09-2007 10:15
 

04-09-2007 09:57:48
edegroot
edegroot
Vriendelijk verzoek om hier ontopic te gaan.
Ik wil niets lezen over aanbestedingen in het algemeen.
 

04-09-2007 09:58:12
bjornl
bjornl
Dan lijkt het er dus echt op dat men met DH gaat rijden... dat had ik zeker niet verwacht. Ik vind het bijna jammer dat ik zondag op vakantie ga.  

04-09-2007 10:59:50
keesje
keesje
En als dat zo is:

Rijtijden 31400 Amf-Bnn is 11 minuten. Met DH-mat wordt dit 13 minuten. Simpel rekensommetje: 13 minuten en 13 minuten terug is 26 minuten. Met een halfuursdienst heb je dus in Amf 2 en in Bnn 2 minuten over om te keren. Trek je conclusie...
 

04-09-2007 11:11:48
thejag
thejag
Eigenlijk lijkt het me dat het DH mat dan in de volledige dienst Ed-Amf terecht komt, aan de Ed kant is voldoende ruimte om te keren (9 min) en de trajectsnelheid op Ed-Bnn is te halen door DH mat, mogelijk zou zelfs tijd goed gemaakt kunnen worden. De pendel zal dan waarschijnlijk plan V of Protos worden. Het grootste probleem is in hoeverre het DH mat de IC's tussen Amf-Bnva in de weg zitten, is die ruimte van 2 minuten per richting er wel?

Laatst bewerkt door thejag op 04-09-2007 11:13


grt, Michiel
 

04-09-2007 11:21:03
broek53
broek53
Voor die pendel stelt NS dan ook een plan V beschikbaar, aangezien dat alles in zich heeft om uit de klauw te lopen.
Voor de dienst over de hele Valleilijn hoef je je geen zorgen te maken, op papier althans. De treinen Amf --> Ede hebben op de rijtijden van plan V een speling van 4 (VIER) minuten, de andere kant op maar 2. Maar in beide richtingen zit er alleen een goederenpad achter, die ruim voldoende afstand houdt tot de Valleitreinen (op papier uiteraard). En de keringen in Amf en Ede zijn lang zat.

Laatst bewerkt door broek53 op 04-09-2007 11:35
 

04-09-2007 11:42:35
fabrierban
fabrierban
Quote
thejag: Het grootste probleem is in hoeverre het DH mat de IC's tussen Amf-Bnva in de weg zitten, is die ruimte van 2 minuten per richting er wel?

Buiten de spits lukt dat wel, in de spits zullen wellicht ook de IC's kleine vertragingen oplopen. Maar zoals lamotep terecht opmerkt, dit soort kleine systematische vertragingen in de spits heb je ook in andere treinseries.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


04-09-2007 12:08:52
bjornl
bjornl
Quote
keesje: Rijtijden 31400 Amf-Bnn is 11 minuten. Met DH-mat wordt dit 13 minuten. Simpel rekensommetje: 13 minuten en 13 minuten terug is 26 minuten. Met een halfuursdienst heb je dus in Amf 2 en in Bnn 2 minuten over om te keren. Trek je conclusie...

Nu blijkt uit latere opmerkingen dat de problemen qua rijtijden wel meevallen, maar nog los daarvan: er is straks dus ook een extra compositie, immers, 1 2xDH1 + 4 DH2 + Plan V.
 

04-09-2007 12:24:09
keesje
keesje
Tussen Bnn en Ed is het ook wel te doen. Ik doel meer op het traject Bnn-Amf.  

04-09-2007 12:24:35
mich
mich
Quote
bjornl: er is straks dus ook een extra compositie, immers, 1 2xDH1 + 4 DH2 + Plan V.
En dat is als je met DH gaat rijden wel zo verstandig

Laatst bewerkt door mich op 04-09-2007 12:25
 

04-09-2007 12:29:49
fabrierban
fabrierban
@bjorn
Vorige week deelde CXX mee "de nieuwe treinen zullen binnen twee weken rijden".
Kennelijk was er bedoeld rijden op Eindhoven-Horst, niet op de Valleilijn.
Ik had dat niet begrepen, maar juridisch klopt het.%06%

Laatst bewerkt door fabrierban op 04-09-2007 12:30
 

04-09-2007 13:31:47
andre_ede
andre_ede
Rukje hier geen zin uit zijn verband ?

"Connexxion zegt dat de dienstregeling niet in gevaar komt en dat de nieuwe treinen over twee weken rijden."

Zag trouwens ook ergens op een nieuws site staan dat de lijn nog steeds last heeft van lege treinen, gebaseerd op 1 ritje rond het middag uur
Op de tijden dat ik deze trein gebruik zijn ze toch aardig vol tenoemen en helemaal vanaf Barneveld.

Gr Andre

Laatst bewerkt door andre_ede op 04-09-2007 15:11
 

04-09-2007 19:05:35
sik214
sik214
De 5032 stond vanmiddag om 5 uur klaar op het spoor voor de Jules op Amfge. Hij was net gebracht door Struktonloc Tiny met een sleepkoppeling. Sluitseinen stonden aan, aan de stationszijde. Nachtelijke proefritten?  

05-09-2007 10:51:50
timtrein
timtrein
Hoezo 5 setjes? Wie zegt dat de beide eentjes niet ergens achter worden gehangen? (2x II en 2x III bakken). Of inderdaad, reserve...

Interessant, toch maar eens die kant op
 

05-09-2007 11:26:16
webguy
webguy
D'r is dus (nog) niks te zien, maar eh, 't wordt druk met spotters op de Kippelijn binnenkort hoor ik al Ben ik effe blij dat het maar een paar minuten fietsen is...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

05-09-2007 11:48:33
rob46
rob46
Quote
sik214: De 5032 stond vanmiddag om 5 uur klaar op het spoor voor de Jules op Amfge. Hij was net gebracht door Struktonloc Tiny met een sleepkoppeling. Sluitseinen stonden aan, aan de stationszijde. Nachtelijke proefritten?


Voor deze week (36) ma/vr zijn overdag Protos wegleer/testritten Amf-Apd v.v. gepland maar in de praktijk komt er niets van terecht. Het opheffen zal ongetwijfeld zo z'n redenen hebben.
 

05-09-2007 12:58:02
jeanpierre
jeanpierre
Quote
broek53: Zojuist vers van de pers: dienstregeling om vier plan V's van Amersfoort over te brengen naar de Zaanstraat op maandagmorgen 10 september heel vroeg
Ik hoorde vandaag dat er (gisteravond) een akkoord is gesloten tussen NSR en Connexxion over inzet plan V. Ben benieuwd of de dienstregeling dus weer wordt opgeheven en wat het akkoord verder inhoudt (details weet ik dus niet).
 

05-09-2007 13:07:25
fabrierban
fabrierban
@jeanpierre
Laten we hopen dat dit niet waar is, want dat zou betekenen dat de reizigers elders de rekening gepresenteerd krijgen. En verder zou dan iedere druk op CXX wegvallen om haast te maken met de inzet van de Protos.
 

05-09-2007 14:47:48
micky
micky
op de een paar DH treinstellen in Zl staat met de vinger geschreven in het viese gedeelde valeilijn connexxion.

micky

Laatst bewerkt door micky op 05-09-2007 20:57
 

05-09-2007 15:48:36
thejag
thejag
Quote
fabrier: @jeanpierre
Laten we hopen dat dit niet waar is, want dat zou betekenen dat de reizigers elders de rekening gepresenteerd krijgen. En verder zou dan iedere druk op CXX wegvallen om haast te maken met de inzet van de Protos.
Inderdaad, en ik hoorde dat Brabant dan de pineut is Maar even zonder dollen, het niet per 1 september rijden met moderne treinstellen levert CXX al een boete op, ga er dus maar vanuit dat CXX wel degelijk haast maakt met de inzet van de Protos.

Laatst bewerkt door thejag op 05-09-2007 15:49


grt, Michiel
 

05-09-2007 15:57:31
Utregfan
Utregfan
Hallo.

Ik heb een vraag over de Protos.Rijden die Donderdag en Vrijdag nog testritten op de route Eindhoven-Horst Sevenum?En weet iemand tijden mischien?
 

05-09-2007 16:00:26
broek53
broek53
Nog een keertje, maar nu echt voor het laatst: ér zijn per 10/9 NIET meer diensten plan V ingepland dan voor 10/9. De stellen van Cxx zouden gebruikt kunnen worden voor versterking van treinen op Den Haag - Gouda (met enig doorschuiven uiteraard) in het kader van RandstadRail, en/of anderzijds zou het het reservebestand lekker kunnen opvoeren. Niet meer en niet minder.  

05-09-2007 16:05:29
train85
train85
Quote
patrick: Hallo.

Ik heb een vraag over de Protos.Rijden die Donderdag en Vrijdag nog testritten op de route Eindhoven-Horst Sevenum?En weet iemand tijden mischien?
Er staan donderdag en vrijdag geen proefritten gepland tussen Hrt-Ehv.
 

05-09-2007 16:07:11
rob46
rob46
Quote
patrick: Hallo.

Ik heb een vraag over de Protos.Rijden die Donderdag en Vrijdag nog testritten op de route Eindhoven-Horst Sevenum?En weet iemand tijden mischien?


Nee, deze ritten staan t/m vandaag gepland maar volgens mij hebben ze niet gereden. Het papier is geduldig.
 

05-09-2007 16:11:35
geugie
geugie
Da's maar goed ook, die treinstellen hebben zo onderhand een heel nieuw interieur nodig! Er rijdt zelfs een stel waarbij de ramen met een rollertje rood zijn geverfd...

Weet niet of dit al gemeld is, maar ik zag de 839 gister zonder de blauwe Valleilijn stickers rijden.
 

05-09-2007 16:13:38
lucky
lucky
Als dat die grijze is, dan is dat geen probleem.  

05-09-2007 16:25:09
fabrierban
fabrierban
Quote
train85: Er staan donderdag en vrijdag geen proefritten gepland tussen Hrt-Ehv.

Als ze nou toch niks staan te doen, dan kunnen ze rond Ehv wel worden ingezet in de spits ter vervanging van de Plan V's die naar Barneveld moeten.
 

05-09-2007 17:16:20
mren
mren
Iemand enig idee of de ritten met de Protos donderdag en vrijdag as. op de Emmerlijn door gaan?  

05-09-2007 18:52:17
koelkastBD
koelkastBD
Geannuleerd.  

05-09-2007 18:58:08
fabrierban
fabrierban
@koelkastBD
Het heeft er toch alle schijn van dat er nog serieuze problemen met de Protos zijn.

Laatst bewerkt door fabrierban op 05-09-2007 18:58
 

05-09-2007 19:55:01
Utregfan
Utregfan
Hallo.

Ik hoorde dat de ritten van Donderdag en Vrijdag tussen Amersfoort en Apeldoorn ook niet doorgaan.Weet iemand meer?
 

05-09-2007 21:36:11
bjornl
bjornl
Quote
timtrein: Hoezo 5 setjes? Wie zegt dat de beide eentjes niet ergens achter worden gehangen? (2x II en 2x III bakken). Of inderdaad, reserve...

Bof, er loopt een hoop door elkaar...
Die vijf setjes kwamen er omdat iemand zei dat de korte keringen niet meer haalbaar waren met het "trage" (alles is relatief) DH-mat (naast de Plan V die CXX voorlopig mag houden). Natuurlijk kan je ook twee setjes van drie maken (leuker in de spits), of met losse ééntjes gaan rijden, of een set van vier, vijf of zes bakken componeren. Of misschien worden de DH1's puur gebruikt voor wegleren en worden alleen de DH2's daadwerkelijk in de reizigersdienst gegooid. Hoe dan ook, alles wat _ik_ zeg is in ieder geval pure speculaas, leuk om over te bomen, maar op geen enkel officieel feit gebaseerd.
Ik ben wel héél nieuwsgierig wat er precies gaat gebeuren en vind het eigenlijk heel jammer dat ik uitgerekend aanstaande zondag op vakantie ga... ik hoop dan ook stiekem dat als ik terug kom er nog DH op de Valleilijn rijdt, hoewel ik voor CXX, de reizigers en de omwonenden (BROEM!) eigenlijk hoop dat er dan minstens vier Protossen mobiel zijn
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

05-09-2007 21:41:58
koelkastBD
koelkastBD
Quote
fabrier: @koelkastBD
Het heeft er toch alle schijn van dat er nog serieuze problemen met de Protos zijn.
Waarom? Omdat het stukje Zl-Emn v.v. is opgeheven ten gunste van een gewijzigde drgl?

Edit door Mikos: Zie mijn post hieronder.

Laatst bewerkt door koelkastBD op 05-09-2007 21:45
 

05-09-2007 21:43:50
lucky
lucky
Als alle testritten steeds niet doorgaan dan geeft mij dat ook het idee dat alles nog niet 100% is ja.  

05-09-2007 21:57:37
mikos
mikos
Quote
koelkastBD:@ hieronder: Er wordt niet gezegd dat "testritten steeds niet doorgaan".


Mikos: Dit is niet onze manier van posten op het Forum, daarom quote ik hier wat er gezegd is, namens KoelkastBD en verwijder het uit het eerdere bericht.

Dan mijn mening: Maar de testritten gáán steeds niet door, er wordt niet gezegd dat ze niet doorgaan, ze gáán niet door...


www.ov-ervaringen.nl
 

05-09-2007 22:03:45
broek53
broek53
Quote
bjornl: Ik ben wel héél nieuwsgierig wat er precies gaat gebeuren en vind het eigenlijk heel jammer dat ik uitgerekend aanstaande zondag op vakantie ga... ik hoop dan ook stiekem dat als ik terug kom er nog DH op de Valleilijn rijdt, hoewel ik voor CXX, de reizigers en de omwonenden (BROEM!) eigenlijk hoop dat er dan minstens vier Protossen mobiel zijn

Ga maar rustig, want 90 % zeker dat er geen DH's komen te rijden en dat plan V gewoon saai zijn baantjes blijft trekken. Het bericht dat NS uiteindelijk door de knieën is gegaan/de hand over het hart heeft gestreken, hoorde ik nu ook uit kringen van de materieelregelaars enerzijds, terwijl anderzijds NedTrain aan Cxx heeft aangegeven absoluut niets aan/met Wadlopers in het Amersfoortse te kunnen doen op zo'n korte termijn. Kortom: het lijkt er sterk op dat Cxx heeft gespeeld en gewonnen. Afgezien van de boetes voor het niet rijden met Protossen, maar daar kletsen ze zich ook wel weer uit, lijkt mij
 

05-09-2007 23:30:59
koelkastBD
koelkastBD
Quote
mikos: Dan mijn mening: Maar de testritten gáán steeds niet door, er wordt niet gezegd dat ze niet doorgaan, ze gáán niet door...
Of jullie trekken te snel conclusies dat ze niet doorgaan op basis van het niet aanhouden van de dienstregelingen op Somda c.q. geen spots, want ook lang niet alles zegt. Meetdagen worden ook regelmatig eerder afgebroken omdat de benodigde info (voor die dag) compleet is enz. Met dat kort-door-de-bocht-redeneerwerk schiet niemand iets op.

Laatst bewerkt door koelkastBD op 05-09-2007 23:32
 

05-09-2007 23:37:16
broek53
broek53
Zeker waar, maar het niet-houden van instructieritten vind ik niet onder die noemer vallen. Allemaal niet vreselijk, want ik heb nog nooit een nieuwe materieelsoort of een nieuwe materieellevering op tijd in dienst zien komen. "Op tijd" zijn immers altijd planningen die er niet vanuit gaan dat het wel eens mis kan gaan - en zoals wij, kenners van Murphy, weten, gaat er altijd wel wat mis. Daar ligt dan meteen de kern van het probleem dat Cxx heeft: die kent Murphy niet en de geschiedenis van nieuw in dienst komend materieel kennelijk ook niet. En dat is hun grote fout geweest.  

06-09-2007 00:24:31
stel172
stel172
Dat materieel ook wel eens stuk gaat en onderhoud nodig heeft hebben ze ook nooit begrepen bij CXX.
edit door edegroot: respectloos deel van bericht verwijderd

Laatst bewerkt door stel172 op 06-09-2007 00:24
 

06-09-2007 09:08:05
lamote_ban
lamote_ban
Als ik de discussie hieronder lees denk ik dat een ding duidelijk wordt: het wordt tijd dat Connexxion eens wat opener en duidelijker communiceert wat de stand van zaken is met de Protos.
Er is weinig fantasie voor nodig om te begrijpen dat als er zonder uitleg vooraf maandag plotseling DH'tjes zouden verschijnen de hel losbreekt en de kranten dinsdag vol staan met boze reakties.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 06-09-2007 09:08
 

06-09-2007 10:51:13
admin
Moderator
admin
Als de sfeer in deze discussie niet heel snel terug naar normaal gaat, dan gaat er voorlopig een slotje op.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

06-09-2007 13:16:26
keesje
keesje
Het is in ieder geval duidelijk dat vanaf volgende week NSR weer een dienst of 4-5 meer heeft aan Mat '64 en dat zullen de stellen wel zijn die van CXX afkomen...

Laatst bewerkt door keesje op 06-09-2007 13:16
 

06-09-2007 13:18:28
lucky
lucky
Maar wat gaat er dan wel rijden? Gister werdt nog vermeld dat DH niet zo snel mogelijk zou zijn en er waarschijnlijk v'tjes bleven rijden.  

06-09-2007 13:19:04
mikos
mikos
Als we Broek53 mogen geloven is dat niet het geval... Ben erg benieuwd.


www.ov-ervaringen.nl
 

06-09-2007 13:41:57
kbrandsma
kbrandsma
Als we Broek53 mogen geloven betekend dat dat de 3101 en 3102 voor niets naar Amf zijn gekomen...
Nouja we zien inderdaad wel. Ik zal kijken of de Wadjes nog vast te leggen zijn (en de blauwe Victors).
 

06-09-2007 14:39:34
sik214
sik214
Stel (utopie?) dat er volgende week tenminste 1 Protos rijdt, waar vindt dan het onderhoud plaats? CXX heeft bij mijn weten alleen een contract met Nedtrain voor de Victors en niet voor de Protos. Bovendien is de Valleilijnwerkplaats op de Bokkeduinen nog niet klaar....  

06-09-2007 15:14:01
Utregfan
Utregfan
Hallo.

Vandaag stond de grijze Protos te Utrecht Daalsedijk..http://treinendooreuropa.fotopic.net/p44802223.html
Nedtrain 673 en een Protos treinstel staan naast elkaar te Utrecht Daalsedijk.
http://treinendooreuropa.fotopic.net/p44802222.html

Ojah er was vandaag een Protos in de Connexxion kleuren te Amersfoort.

Laatst bewerkt door Utregfan op 06-09-2007 16:13
 

06-09-2007 16:09:13
fabrierban
fabrierban
Quote
sik214: Stel (utopie?) dat er volgende week tenminste 1 Protos rijdt, waar vindt dan het onderhoud plaats?.

Voorlopig neem ik aan in Ehv.
 

06-09-2007 16:37:24
dvdhoven
dvdhoven
Mogelijk reed de blauwe Protos vanmiddag op de lijn Amersfoort - Apeldoorn.
Ik zat in trein 1649 en tussen Amersfoort en Bnva passeerde eerst de Connexxion trein -> Amf en toen kort erna een blauwe flits richting Amersfoort.


Dick van den Hoven
 

06-09-2007 16:50:44
Cangaceiro
Cangaceiro
Dat kan kloppen. De 5032 heeft inderdaad gereden tussen Amf en Apd. Ik heb m aardig kunnen fotografen in Stroe.  

06-09-2007 17:31:39
javanree
javanree
Quote
sik214: Stel (utopie?) dat er volgende week tenminste 1 Protos rijdt, waar vindt dan het onderhoud plaats? CXX heeft bij mijn weten alleen een contract met Nedtrain voor de Victors en niet voor de Protos. Bovendien is de Valleilijnwerkplaats op de Bokkeduinen nog niet klaar....


Connexxion is bezig eigen monteurs op te leiden. Er stond enige weken geleden in Ede stad een vacature voor storingsmonteurs voor spoorwegmaterieel. Jammer dat de voorwaarden zo slecht waren...
 

06-09-2007 18:35:01
remcons
remcons
Heeft een Protos nog meer diensten tussen Amf-Apd??


Remco
 

06-09-2007 18:49:16
Utregfan
Utregfan
Als het goed is zijn er morgen nog een aantal slagen.  

06-09-2007 19:26:38
broek53
broek53
Naar Stroe, neem ik aan?  

06-09-2007 20:23:08
massamsee
massamsee
komt zl-emn morgen ook nog aan bod vandaag niet gezien


mvrgr evert masselink

Laatst bewerkt door massamsee op 06-09-2007 20:59
 

06-09-2007 20:26:39
brugger
brugger
vandaag moest hij ook rijden volgens nico spilt maar niet gezien  

06-09-2007 21:31:41
mren
mren
Quote
broek53: Naar Stroe, neem ik aan?

DRGL meldt door Stroe en tot Apeldoorn.
 

06-09-2007 21:57:16
martin
martin
Quote
massamsee: komt zl-emn morgen ook nog aan bod vandaag niet gezien



De ritten Zl-Emn zijn geschrapt volgens mijn bron.
 

06-09-2007 22:30:54
kbrandsma
kbrandsma
De FTD01 vandaag zien passeren te Uto riching Amf om 15.43.

Daarnaast vandaag nog even foto's gemaakt van de 3101 en 3102 te Amf. Opvallend is dat de Connexxion logo's ALLEEN aan de stationszijde zijn verwijderd!! Connexxion was/is zich al bewust van eventuele speculaties onder de reiziger (wat zou het zijn als de reiziger er de "beruchte" "afgeschreven treinen van de NS" van Veolia er in zou herkennen die hij/zij meerdere keren in de bekende gratis (ov-)kranten heeft zien staan )

EDIT: Foto's toegevoegd op http://picasaweb.google.nl/Printsjes/ConnexxionMateriaalTeAmersfoort

Laatst bewerkt door kbrandsma op 06-09-2007 22:40
 

07-09-2007 08:11:15
Bollenstad
Bollenstad
Misschien oud nieuws, maar 't stond net vers op www.openbaarvervoerinboskoop.nl:

NS helpt Connexxion uit de brand op Valleilijn

BARNEVELD - Vervoerder Connexxion is uit de brand geholpen op de Valleilijn (Amersfoort-Ede). De huur van de vijf treinstellen van de NS is op het laatste moment verlengd, waardoor gaten in de dienstregeling worden voorkomen.

Gedeputeerde Marijke van Haaren bracht het nieuws woensdag naar buiten tijdens de commissievergadering Mobiliteit en Economische Zaken in het provinciehuis in Arnhem. Connexxion was in de problemen geraakt, doordat de levering van de in Duitsland bestelde treinen vertraging had opgelopen.
Aanvankelijk moest de vervoerder medio augustus al twee treinstellen teruggeven aan de NS, maar ook toen werd uitstel gegeven. Vorige week melde Connexxion dat ze werkte aan een noodplan voor het geval de dienstregeling niet normaal zou kunnen verlopen vanaf volgende week. Dat gevaar is nu geweken. ,,NS en Connexxion hebben formeel afgesproken dat Connexxion niet zonder treinen komt te zitten totdat het nieuwe materieel er is'', bevestigt woordvoerder Madelon Tuil van de provincie Gelderland.


Heb zomaar het idee dat die wadlopers niet doorgaan.

Laatst bewerkt door Bollenstad op 07-09-2007 08:12
 

07-09-2007 08:25:34
admin
Moderator
admin
De Protos gaat vandaag op pad: https://somda.nl/www/index.php?blokid=21&drglid=85


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

07-09-2007 10:41:25
dvdhoven
dvdhoven
Om 10:25 kwam er een blauwe Protos aan uit zuidelijke richting aan in Utrecht, ik dacht spoor 10 en vertrok 10:34 in noordelijke richting, mogelijk HTMU.


Dick van den Hoven
 

07-09-2007 11:59:22
cvdo
cvdo
Om 10:25) kwam de "Valleilijn" inderdaad voorbij in Utrecht (rijdend richting NO). Als ik het goed zie is het de 92545 naar amf-barneveld-ede-ah-zp-dv-zl13:04 en verder als 92547zl-amf-bkp-utm-utl-ht-ehv15:14  

07-09-2007 13:13:26
daan1714
daan1714
Rijd de Protos wel of niet volgens de drgl vandaag? Of rijd er een Protos naar Zl, en een andere Amf-Apd..?  

07-09-2007 14:07:59
magnus
magnus
Geen idee. Om 13.45 uur zag ik in ieder geval een blauwe Protos in Amf staan.

Laatst bewerkt door magnus op 07-09-2007 14:08
 

07-09-2007 14:09:30
mark
mark
Quote
kbrandsma: Opvallend is dat de Connexxion logo's ALLEEN aan de stationszijde zijn verwijderd!! Connexxion was/is zich al bewust van eventuele speculaties onder de reiziger (wat zou het zijn als de reiziger er de "beruchte" "afgeschreven treinen van de NS" van Veolia er in zou herkennen die hij/zij meerdere keren in de bekende gratis (ov-)kranten heeft zien staan )
Helaas, je gaat niet door voor de koelkast.
De Connexxion-logo's misten al maanden aan één zijde, omdat de stellen een tijd geleden g******-reiniging hebben gehad en de logo's daarbij ook zijn verdwenen.
 

07-09-2007 14:42:12
arjan
arjan
vandaag rijdt de 5032 Amf-Apd. Om ongeveer 13:45 is ie gespot bij bnva richting Apd. Heb niet meer gewacht totdat ie terug kwam.

De 5031 stond overigens vanmiddag op amf aan de Apd-zijde te wachten met zijn frontseinen aan.

Toen ik uit amsterdam kwam stonden er twee vallei-veetjes op bokkeduinen. Dit was rond 11uur. De volledige omloop heeft toch 4 treinen nodig? Ik heb zien rijden de 836, 837 en de 839 (zonder valleistickers)

Tot zover!
 

07-09-2007 15:39:36
dvdhoven
dvdhoven
Om 14:20 kwam ik - zittend in trein 1747 - een blauwe Protos tegen tussen Sto en Bnva rijdend richting Amf.


Dick van den Hoven
 

07-09-2007 16:16:59
Utregfan
Utregfan
Hallo.

Vandaag de Connexxion Protos te Apeldoorn http://treinendooreuropa.fotopic.net/p44837410.html
 

07-09-2007 17:05:19
sik214
sik214
...en om 16.00 kwam de 5032 net binnen rijden op spoor 8/9 in Amf en stond de 5031 op Amfge gereed om naar Apd te vertrekken.  

07-09-2007 21:05:36
dh3201
dh3201
Quote
sik214: Op de 3101 en 3102 in Amf zitten trouwens geen stickers Veenexpres of ConneXXion meer. Hadden ze er net zo goed op kunnen laten zitten:-)

Wanneer en waar hebben ze dat er dan afgehaald?
Op 1 en 2 september te Amersfoort zaten de Connexxion logo's er nog gewoon op!


Shqiperise-lopers?
 

07-09-2007 21:07:05
job
job
Quote
mark: De Connexxion-logo's misten al maanden aan één zijde, omdat de stellen een tijd geleden g******-reiniging hebben gehad en de logo's daarbij ook zijn verdwenen.
 

07-09-2007 21:14:49
daan1714
daan1714
Veenexpress staat er nog gewoon op, althans, vanmiddag in Amf wel.  

07-09-2007 21:54:39
kbrandsma
kbrandsma
't is dus maar net van welke kant je het bekijkt.
Stationszijde: geen logo's
Parkeerplaatszijde: wel logo's
 

07-09-2007 22:23:05
mrmartin
mrmartin
Nog een aanvulling hierop volgens de "De Barneveldse krant":
Er zal volgende week 1 PROTOS in de reizigers dienst rijden. Omwonenden krijgen nog brief met een waarschuwing over de stillere treinstellen die je niet zou horen aankomen (...) aldus woordvoerder Madelon Tul van de prov. Gelderland.
CXX voegt toe dat de rekening van de boetes doorgestuurd worden naar de fabrikant, aldus Kortenhorst, voorzitter van CXX.

We zullen zien...

Laatst bewerkt door mrmartin op 07-09-2007 22:24
 

07-09-2007 22:26:38
daan1714
daan1714
@Kbrandsma: Is het niet andersom? Ik stond op het station en zag 'Veenexpress' staan, dus die staan wel degelijk aan de stationszijde.. Of bedoel je soms de CXX-logo's?  

08-09-2007 10:21:39
andre_ede
andre_ede
Quote
mrmartin: Nog een aanvulling hierop volgens de "De Barneveldse krant":
Er zal volgende week 1 PROTOS in de reizigers dienst rijden. Omwonenden krijgen nog brief met een waarschuwing over de stillere treinstellen die je niet zou horen aankomen (...) aldus woordvoerder Madelon Tul van de prov. Gelderland.



Op Text van TVGelderland wordt gemeld dat de eerste Protos pas op 17 September op de lijn zal rijden.

Quote

CXX voegt toe dat de rekening van de boetes doorgestuurd worden naar de fabrikant, aldus Kortenhorst, voorzitter van CXX.


Dat was mijn opmerking 2 weken terug al. CXX zit niet zo met de boetes die sturen ze lekker door.

Gr Andre.
 

08-09-2007 12:14:57
kbrandsma
kbrandsma
Quote
daan1714: @Kbrandsma: Is het niet andersom? Ik stond op het station en zag 'Veenexpress' staan, dus die staan wel degelijk aan de stationszijde.. Of bedoel je soms de CXX-logo's?

Ik bedoel inderdaad de Connexxion logo's. Veenexxpress staat aan beide zijden nog opgeplakt (sowieso bij de 3101).
M'n foto's van afgelopen donderdag: http://picasaweb.google.nl/Printsjes/ConnexxionMateriaalTeAmersfoort

Laatst bewerkt door kbrandsma op 08-09-2007 12:17