23-09-2007 19:01:06 | ||
---|---|---|
daan1714
![]() |
Dat zijn 2 dezelfde foto's.. ![]() |
23-09-2007 19:07:13 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Ik zie wel 2 verschillende foto's...![]() |
23-09-2007 19:09:02 | ||
---|---|---|
daan1714
![]() |
Nu wel inderdaad, maar net nog niet.. ![]() |
23-09-2007 19:35:43 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Quote |
![]() |
advertentie |
23-09-2007 19:45:35 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
En ook ik was vandaag eventjes langs en op de Valleilijn te vinden: met de 5032 Ed-Bnn (tr. 31334) afgelegd en daar even uitgestapt om het laatste V'tje en de weer terugkerende Protos vast te leggen. Daarna de 31338 verder naar Amf genomen. De stoelen zijn vrij hard, maar voor de korte afstanden zitten ze prima. Verder schommelt de trein best wel op het eerste stuk van Ed naar Ltn, daarna vond ik 't een stuk minder merkbaar. Het wachten op het uitschuiven van de treeplank is wel even wennen, vooral omdat het nog even duurt voor die in beweging komt na het drukken op de knop. Echt veel heb je niet aan dat ding te Bnn, daar zou 'ie 2x zo ver moeten uitschuiven wil je geen groot gat over houden ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
23-09-2007 19:57:58 | ||
---|---|---|
bz2
![]() |
QuoteNou, dan krijgen we nog wat te wachten met dat moderne lagevloermaterieel. Het zit er dik in dat al het toekomstige materieel lagevloers zal zijn, en om dat te bereiken moet je wel gaan schuiven met dat gewicht. Onder de vloer past het echt niet meer, dat zie je wel bij de Protos - die heeft letterlijk NIETS onder de vloer op het lagevloergedeelte (past niet). De GTW stopt het in een eigen 'rijtuig', maar de meestgebruikte oplossing is op het dak. De nieuwe NS Sprinters zijn zo ook opgebouwd. |
23-09-2007 20:00:35 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Sinds wanneer had ICM in het begin ook alle apparatuur op het dak ? %03% Shqiperise-lopers? |
23-09-2007 20:03:10 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
beetje vaag geformuleerd inderdaad. ICM had de apparatuur niet op het dak, maar schommelde wel als een rubberboot bij windkracht 9. Zat toen ineens meer personeel ziek thuis met heupaandoeningen, |
23-09-2007 20:17:46 | ||
---|---|---|
javanree
![]() |
Zojuist paar maal de 5032 geplaat en even met personeel van CXX gepraat... De 5031 is defect en staat te Amf, de grijze Protos mag niet voor reizigersvervoer worden ingezet aldus een CXX machinist. De hele dag hebben 5032 en 840 de diensten gereden, iedere 3e trein valt uit. |
23-09-2007 20:41:03 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Als aanvulling op m'n vorige bericht wat foto's... De 5032 komt binnen te Ed: http://www.ovronddordt.nl/230907_Valleilijn/XX5032_Ed_230907.jpg De 840 bij vertrek uit Bnn: http://www.ovronddordt.nl/230907_Valleilijn/XX840_Bnn_230907.jpg En de 5032 bij vertrek te Bnn: http://www.ovronddordt.nl/230907_Valleilijn/XX5032_Bnn_230907.jpg Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
23-09-2007 21:35:02 | ||
---|---|---|
elizabeth
![]() |
Dus als ik het zo lees had ik van mijn gepande Protos dag nog wel wat kunnen maken. Nu is het op treinengebied een baaldag geworden. Wou de gok niet wagen en zo met de lightrail mee gaan. Een groot drama. Dus Cxx valt nog mee. jaapfan. |
23-09-2007 22:01:43 | ||
---|---|---|
lexroot
![]() |
De invoeringstermijn van een jaar, had volgens mij te maken met het feit dat de NS uiterlijk 10 december 2006 van de exploitatie van deze (bij hen verliesgevende) lijn afwilde. Bij een aanbesteding in november 2005 bleef dus maximaal een jaar over. De dienstregeling van CXX biedt gelukkig wel extra late ritten vanuit Amersfoort/Randstad en dat is ruime verbetering ten opzichte van NS-exploitatie. |
23-09-2007 22:05:27 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Wat mij opvalt als ik de foto's zie, is een vrij donkere interieur. Wat is de mening van de fotografen hierover? |
23-09-2007 23:45:45 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
Eerder steriel, ik vond het eigenlijk een vrij lichte trein wat nog versterkt wordt door de gele banken. Door de open indeling voelt het verder ook heel ruim aan. Wat ik wel jammer vind is dat er praktisch geen coach opstelling is, dat is bij bv de GTW wat mij betreft wel beter geregeld. grt, Michiel |
24-09-2007 00:02:23 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Gtw heeft juist bijna geen 4 zits, wat ik weer jammer vindt. Een beetje betere afstemming tussen beide manieren is het meest fijne vind ik. |
24-09-2007 00:50:49 | ||
---|---|---|
4201
![]() |
Vanmorgen ook even met de Protos mee, en van binnen is het heel aardig geslaagd. Best goede stoelen voor zo'n regionaal lijntje, lekker functioneel ingericht (goede bagagerekken) en het ligt als een blok op de rails. En ook heel opvallend was dat in het interieur vrijwel geen gepiep en gekraak te horen was (dat is bij een Lint wel anders!), prima werk afgeleverd door de mensen in Dessau! Alleen de stoelen zijn denk ik nogal snel vuil door de besmettelijke gele kleur. Nu nog hopen dat het met de inzet snel in orde komt en dat de andere functies in de Protos geïnstalleerd worden, dan komt het volgens mij wel goed met de Kippe...eeh..Valleilijn. |
24-09-2007 01:19:15 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
En de eerste defecte Protos is een feit: de trein wilde te Bnn niet meer vertrekken (iets met de remleiding), uiteindelijk werden de reizigers naar bussen gestuurd. (trein 31371, V Amf 22.17). Busvervoer was echter compleet lachwekkend (er kwam na 3 kwartier een bus, die slechts tot Bnc reed: aldaar reed een Plan V naar Ede-Wageningen (men reed intussen weer, passagiers hadden dus beter te Bnn kunnen blijven staan, maar dat verneem je niet...) natuurlijk net weg, mcn zag de mensen best aankomen!). Daarna weer een half uur gewacht (en uiteraard geen teken van leven van CXX) en toen kwam dezelfde Protos weer aanrijden, die schijnbaar weer gerepareerd was. Uiteindelijk om 0.30 uur op spoor 3 aangekomen te Ede-Wageningen, met een (schandalige) +90. Uiteraard mag je dan ook nog 25 minuten wachten op je Valleilijnbus, waar je anders een goede aansluiting op had. CXX: bedankt! ![]() Laatst bewerkt door TreinOFiel op 24-09-2007 01:21 |
24-09-2007 02:54:16 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
En wanneer was de laatste vertraging met de NS? En hoe lang duurde die? Je moet niet vergeten dat je op zondagavond zit, een avond dat iedereen vindt dat hij/zij thuis moet zitten voor de buis(iets waar 90% van de Nederlanders verantwoordelijk voor is: zondag=rustdag) Als je bussen op standby wilt hebben staan dan zul je waarschijnlijk een treinkaartje krijgen dat 2x zo duur is. Enne... keek je met de ogen van de machinist? Weet je 100% zeker dat hij de mensen aan zag komen? Als regelmatige treinreiziger zie ik ook heel vaak geen NS personeel bij GEPLANDE treinstremmingen. Ik heb zelf treinstremmingen gereden waarbij op de kleinere stations bij GEPLANDE stremmingen niemand aanwezig was om passagiers uitleg te geven. Dus denk alsjeblieft eerst eens na voordat je iets negatiefs zegt. Het is zo makkelijk om te vergeten hoe het voor die tijd was. Een mooie Twentse uitdrukking is: "nen koo is gauw vergett'n dat e kalf is ewest". Oftewel "Een koe is snel vergeten dat ie kalf is geweest". Laatst bewerkt door gkw1969 op 24-09-2007 02:58 |
24-09-2007 07:45:12 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Er is natuurlijk wel een verschil tussen vertragingen waar Prorail verantwoordelijk voor is of in het geval van Trein-O-Fiel, de vervoerder zelf. Ik vind dat je vertragingen als gevolg van defect of een tekort aan materieel de vervoerder mag aanrekenen. En dat is meestal de oorzaak van de vertraging bij CXX. Bij de NS gebeurt natuurlijk ook wel eens hetzelfde. Maar ik heb sterk de indruk dat bij 'NS'-vertragingen 9 van de 10 keer het een gevolg is van wisselstoringen, seinstoringen, uitgelopen werkzaamheden, computerstoringen, aanrijdingen, etc etc |
24-09-2007 07:50:08 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Volgens mij kun je, als je als machinist te Barneveld Noord je reizigers uit de trein hebt gejaagd omdat je stuk bent, op het moment dat je weer gerepareerd bent ook wel even je reizigers op gaan halen. Volgens mij kun je, als Connexxion die dat in een hand heeft, ook wel aan je machinist doorgeven dat er een bus aankomt met reizigers uit een gestrande trein, en vragen of ie ff 5 tellen wil wachten. Maar misschien heb ik nu weer een heel vreemd wereldbeeld hoor... Ik heb trouwens geen idee wanneer ik voor het laatst +90 had, en zeker niet op zo'n kort stukkie als Bnn-Ed. |
24-09-2007 07:53:11 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De NS heeft de V-tje trouwens vandaag hard nodig, zo blijkt: de 837, 838 en 839 staan sinds gisterochtend vrolijk te niksen in de werkplaats Asd. Waar de 836 uithangt weet ik niet. |
24-09-2007 09:33:01 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Maarja, CXX mag bij nieuw materieel toch wel ervan uitgaan dat er ook kinderziektes kunnen zijn en extra bussen achter de hand houden. Verder zei de mcn dat er bussen geregeld waren (eentje zou doorrijden van Bnn naar Ed: buschauffeur wist van niets). Toevallig reed op de trein die weer reed (en waarmee ik meeging) met de mcn die ook de defecte trein reed: hij zeer verbaasd over hoe het gelopen was. Interne communicatie is niet best dus. Maargoed: natuurlijk kan een vertraging/defecte trein bij iedere vervoerder voorkomen, maar kan me voorstellen dat het tijdstip wel bijdroeg aan de slechte maatregelen (weinig chauffeurs op te roepen). Het kan iedere vervoerder wel eens overkomen, maar er kan misschien wel een soort protocol komen bij CXX: heb niet het idee dat dat nu bestaat nl ![]() |
24-09-2007 09:57:01 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Er rijdt in Duitsland overal lagevloer materieel en dat heeft die problemen niet. Ik weet niet hoe ze dat daar dan oplossen. Laatst bewerkt door fabrierban op 24-09-2007 09:58 |
24-09-2007 13:53:55 | ||
---|---|---|
hugovis
![]() |
Quote Het idee over hoe het zou moeten lopen in theorie klopt wel. Ware het niet dat alle communicatie tussen het rijdend personeel onderling en tussen het rijdend personeel en 'de wal' altijd via de verkeersleiding moet lopen. Op drukke momenten kan het zomaar zijn dat je ruim een kwartier in de wacht staat eer je geholpen kan worden. Wellicht dat de computerstoring bij CVL van zondagavond ook nog meespeelde, daarover kan ik alleen niet oordelen. Laatst bewerkt door hugovis op 24-09-2007 13:58 |
24-09-2007 16:51:53 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Binnen nu en een uur wordt de 5033 in Amf verwacht. |
24-09-2007 17:01:44 | ||
---|---|---|
andre_ede
![]() |
Quote Helaas was dit de tweede al, zondag morgen wilde 1 van de protos niet vertrekken uit Amersfoort, iets met computers. Wat ik wel erg prettig vindt is dat deze Protos een stuk stiler zijn dan de Plan V, nu wordt ik 's nacht niet meer wakker omdat er weer zo'n V door de boog piept en kraakt en piept. Wat een rust was dat vannacht. |
24-09-2007 17:34:24 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat is niet zo verwonderlijk als ze allebei defect zijn %08% |
24-09-2007 17:48:35 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Vanmiddag vertrok er om 14:46 een Protos uit Amersfoort naar Ede-Wageningen. Nummer niet gezien, die zitten assymetrisch als ik het goed gezien heb, oftewel maar aan 1 kant. ![]() Dick van den Hoven |
24-09-2007 18:03:20 | ||
---|---|---|
thijmen007
![]() |
Morgen komt er rond 10 uur 'sochtends weer een protos het land binnen. Zal bij Venlo de grens overgaan. Bron: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?6,3480595 dan de bovenste diensregeling. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-09-2007 19:11:24 | ||
---|---|---|
hnh_block
![]() |
QuoteVertrek uit Dessau is pas vandaag gepland en het stel komt morgenochtend pas de grens over. Vandaag in Amf = onzin. Laatst bewerkt door hnh_block op 24-09-2007 19:12 |
24-09-2007 20:48:57 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Bij ProRail weten ze blijkbaar nog niet dat de 31400 niet rijdt. Elk half uur wordt keurig de trein naar Barneveld Noord op de CTA en Vertrekkende treinen aangekondigd. Ik was net vanaf 20:05 even op station Amf. De CTA van spoor 4b toonde nog de stoptrein naar Barneveld Noord van 20:01. Ondertussen kwam de 840 uit Ede-Wageningen binnen en vertrok om 20:17 ook weer naar Ede-Wageningen. De CTA toonde nog altijd de stoptrein naar Barneveld van 20:01. Om 20:25 floeperde de CTA heel kort naar de stoptrein naar Ede-Wageningen van 20:16 en een seconde later toonde de CTA de stoptrein naar Barneveld Centrum van 20:31. Shqiperise-lopers? |
24-09-2007 20:55:27 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Quote Nou ben ik waarschijnlijk dom, maar wat is de logica van bij Venlo de grens over gaan? Kan het niet via Oberhausen (waar 'ie toch al door komt) en Emmerich? (en nee, geen idee hoe dat zit qua spoor daar...) 't zal toch naar Amf moeten... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
24-09-2007 21:54:08 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De vorige kwam ook via Venlo, echte spoorlogica ![]() |
24-09-2007 22:00:17 | ||
---|---|---|
duffelsm
![]() |
Gaan ze dan niet eerst via Nedtrain in Eindhoven, voordat ze door Cxx op Bkd in dienst worden genomen? |
25-09-2007 14:43:12 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
De dienstregeling gaat uit van een directe overbrenging naar Amf, zonder stop in Ehv. E.e.a. kan dus nog wel veranderen natuurlijk, het zal niet de eerste keer zijn... Maar gezien het lange testtraject dat nu al met de Protos doorlopen is, verwacht ik zelf ook dat die gelijk door gaat naar Amf. @hnh: inderdaad, dacht dat het gisteren al de 25ste was |
25-09-2007 15:08:26 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Aardig om in dit topic ook even te melden: de 837 en 839 zijn weer voor het eerst bij NS aan het werk en begonnen hun avontuur in 7242 Ut-Asdz en rijden nu 7253 naar Ut. |
25-09-2007 23:44:15 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Even dacht ik dat de informatievoorziening op de schermen met vertrekkende treinen weer in orde was. Rond 19:20 zag ik staan dat de stoptrein van 19:31 naar Bnn vandaag niet zou rijden. Het papiertje wat Connexxion in de hal heeft opgehangen bij de trap naar spoor 4b klopt ook niet. Daarop staan de treinen die niet rijden, waaronder de trein van 19:46 naar Ed. Tot mijn grote verbazing komt er om 19:35 toch een Protos vanuit het oosten aanzetten en deze ging om 19:46 toch echt naar Ed. Een half uur eerder was de 840 al naar Ed vertrokken. Onderweg kruisten we niets nabij Bnva, dus het was vandaag de trein van 20:16 (plus en min anderhalf uur telkens) die niet reden. Terug in Amf om 21:05 zag ik op het scherm met vertrekkende treinen de volgende treinen van Cxx: 21:01 stoptrein Bnn 21:16 stoptrein Ed rijdt vandaag niet 21:31 stoptrein Bnn Ik heb niet tot 21:16 gewacht, maar volgens het personeel ging de Protos wel weer naar Ed. Shqiperise-lopers? |
25-09-2007 23:54:29 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik zie allerlei 3tjes voor treinnummers van Connexxion verschijnen... Zie ook foute spots. Kennelijk wat te veel opgeheven ofzo. |
25-09-2007 23:57:46 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Misschien zijn dat die treinen die op het blaadje van Cxx als opgeheven stonden aangekondigd (19:46 plus en min anderhalf uur steeds)? Nog iets over de treinen van 20:16 plus en min anderhalf uur steeds gevonden? Bij gebrek aan meer Protossen, waren die vandaag blijkbaar opgeheven, maar niet op het blaadje van Cxx als opgeheven aangekondigd. Shqiperise-lopers? |
25-09-2007 23:59:14 | ||
---|---|---|
ronald
![]() |
Op ns.nl staat dat er werkzaamheden zijn.Misschien dat dat er mee te maken heeft. |
26-09-2007 00:20:30 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Aan de spots is te zien wat er vandaag gereden heeft aan treinen (met in de avond steeds + of - anderhalf uur). De anderen heb ik niet als opgeheven gevonden, maar dat was misschien al gebeurd... |
26-09-2007 00:53:08 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Gelukkig heeft Cxx de exploitatie van Almelo- Marienberg overgelaten aan syntus, doordat ze behalve de concessie geen trek hadden meer in ons. Ook bij ons reden er in 2001 en 2002 bussen omdat ze het materieel niet geregeld hadden. In 2001 zelfs een tijd standaard omdat de 180 en 186 door gebrek aan onderhoud uitgeschakeld waren. In 2002 de spitsuurtreinen na terzijde stellen en het niet meer onderhouden/ repareren van de 186, waarna er alleen nog een Lint beschikbaar was voor de basisdienst. De inzet van de niet door de keuring gekomen engelse stellen zagen we hier niet zitten. Levensgevaarlijk!!! Een keer iets op de rails leggen door het tuig in Vroomshoop en zo'n ding was ontspoord. Heeft de partij die gekozen heeft voor CXX op de Kippelijn nou nooit serieus gekeken naar de c.v. van CXX?!!! De problemen waren in ieder geval net zo voorspelbaar als de gemidelde vertraging van een NS trein%04%. |
26-09-2007 01:22:48 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Quote Het is een illusie als je denkt dat een opdrachtgever afgaat op het verleden van een vervoerder. De opdrachtgever kijkt maar naar 1 ding en dat is geld. In de omgeving van Dordrecht deed Arriva het heeeeeeel slecht in het begin en toch gaat de provincie Zuid Holland wederom in zee met Arriva. Bij een, door de provincie ZH uitgegeven, concessie in Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfherenlanden(DAV)heeft Arriva in 2002 flinke fouten gemaakt. Maar Arriva krijgt wel de stadsdienst Dordrecht er bij, van dezelfde opdrachtgever. Dus ja.... een opdrachtgever kijkt dus echt niet naar het verleden van een vervoerd(helaas). Laatst bewerkt door gkw1969 op 26-09-2007 01:23 |
26-09-2007 07:56:50 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote Hoezo gebrek aan onderhoud etc? Misschien was er wel iets defect waar door de ouderdom geen reserve meer was en het origineel gemaakt moest worden. Heb je de inside info, want er zijn echt zóveel factoren waaraan dit kon liggen. Ik denk alleen al aan Nedtrain (planning/kundigheid/kwaliteit). Al met concludeer ik keer op keer dat het je allemaal nog steeds héél erg hoog zit. |
26-09-2007 09:11:34 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Sorry, maar er zijn regels voor aanbestedingen. Sommige mensen schijnen nog steeds te denken dat een provincie gewoon naar eigen voorkeur maar iemand mag uitkiezen. De realiteit is dat de provincie die keuze volgens vastgelegde criteria dient te doen. En juridisch is het daarbij niet mogelijk om een inschrijvende partij uit te sluiten van een aanbesteding vanwege overigens (vaak zeer subjectieve) ervaringen elders. Overigens als je consequent bent zou in jouw optiek NS gezien de aanhoudende systematische tekorten aan stoptreinmaterieel dan ook niet meer in aanmerking moeten komen voor inschrijving op stoptreindiensten. Wat wel kan is bijv. in het pakket van eisen vastleggen dat een inschrijver moet aantonen dat hij bijv. op tijd voldoende materieel en personeel van de juiste kwaliteit kan garanderen. Maar ja, dat soort zaken hebben zowel de provincie Gelderland (CXX) als de provincie Limburg (Veolia) niet geeist. Laatst bewerkt door lamote_ban op 26-09-2007 09:24 |
26-09-2007 13:15:19 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Hoewel ik me meer bezig houd met aanbestedingen in de GWW-sector, is het niet per definitie waar wat je stelt. Het is weldegelijk mogelijk om een preselectie te maken, bijvoorbeeld door omzeteisen te stellen om te voorkomen dat het lokale klussenbedrijf optreedt als hoofdaannemer voor de bouw van een extra rijbaan langs de A2. En ik zou eerlijk gezegd niet weten, waarom je -uiteraard vooraf!- niet bij een aanbesteding een bewijs van soepel verlopen overgang of nakomen van beloftes bij vorige aanbestedingen zou mogen eisen. Het lastige is natuurlijk om dat de kwantificeren (een jaarlijkse omzetseis is vrij eenvoudig te meten). Weegt de ellende op de kippenlijn bij CXX op tegen de ellende van Arriva in Waterland om maar iets te noemen? Het moet overigens juridisch wel relevant zijn, anders wordt de aanbestende partij alsnog teruggefloten, wat bijv. in het genoemde geval van de (schijnbaar niet-relevante) omzetseis al eens is gebeurd. |
26-09-2007 20:29:48 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Quote ????? Het is waarheid geweest dat de treinen de afgelopen jaren vaak niet reden en het zit me niet hoog meer nu CXX weg is. Laatst bewerkt door stel172 op 26-09-2007 20:31 |
26-09-2007 21:12:43 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Daar zit in dit geval ook precies het probleem. |
26-09-2007 21:28:39 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat weet ik niet...ik denk als je stelt dat deugdelijk OV voor veel mensen van dagelijks belang is, dat je best kunt eisen dat een vervoerder bewezen goed omgaat met concessie-overgangen. Het punt dat ik meer problematisch acht dan de juridische zijde, is -zoals ik al scheef- de meetbaarheid van ervaringen uit het verleden. |
26-09-2007 22:14:42 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Er is ook een ander probleem: grote concerns als Arriva of Veolia bestaan uit allemaal onafhankelijke werkmaatschappijen. Je kunt juridisch dan Veolia Limburg bijv. niet beoordelen op grond van de prestaties van Veolia Brabant. |
26-09-2007 22:21:40 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Onderdelen van de blauwtjes raakte natuurlijk een keer op. niet voor niks is het voor sommige stichtingen verdomd lastig om aan goede spullen te komen. Maar ze hebben alles er aan gedaan om de zooi rijdende te houden. |
27-09-2007 00:02:32 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
@lamotep Het komt inderdaad wel eens voor dat stoppertjes te klein rijden, maar als een andere vervoerder gaat rijden, zou dat dan de oplossing zijn? Tot nu toe zie ik alleen maar achteruitgang bij Veolia op de Maaslijn (juist veel kortere treinen of treinen die helemaal niet rijden) en idem dito bij CXX, die er nu wel helemaal een potje van maakt. Helaas denkt de overheid dat het zo werkt: NS weg = meteen beter OV op het spoor. Op papier wel, absoluut. Helaas heb ik in de praktijk het nog niet ontdekt, sorry... Die CXX stelletjes zijn terug bij NS en het zal niet voor niks zijn dat ik ze de afgelopen dagen juist in het zuiden heb zien rijden %08% |
27-09-2007 00:54:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij is dit niet de plek om het algemeen over het nut van aanbesteden te hebben, en volgens mij kennen we je mening daar onderhand ookwel over.... %09% |
27-09-2007 01:13:47 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Het probleem van CXX is nu het mat. Over 't algemeen is CXX een verbetering - meer vroege en late treinen en de 15 min dienst op Bnn, en met de V'tjes ging het prima. Nu maken ze er alleen een troep van! De bussen die ze inhuren zijn ook niet van CXX, terwijl 't zelf een busbedrijf is.. De logica daarvan ontgaat me... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
![]() |
advertentie |
27-09-2007 08:59:25 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@webguy Onvoldoende eigen chauffeurs. Laatst bewerkt door fabrierban op 27-09-2007 08:59 |
27-09-2007 09:01:15 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Vanochtend om 06.50 uur stond er op spoor 4 een V en een Protos. De V zal wel als eerste vertrokken zijn richting Bnn. Rijden momenteel alleen de 840 en 5032 maar de diensten? |
27-09-2007 11:03:31 | ||
---|---|---|
andre_ede
![]() |
Volgens de media hier (Ede) rijdt de tweede Protos (5031) nu ook weer, deze stond enkele dagen stil ivm een computer storing. Gr Andre |
27-09-2007 15:02:49 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Er staat nu ergens tussen Barneveld Centrum en Ede-Wageningen een treintje kapot, welke weet ik niet, misschien iemand anders wel. Daardoor geen treinen daar, maar bussen. Laatst bewerkt door train85 op 27-09-2007 15:58 |
27-09-2007 15:10:23 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Trein 31340, volgens de Connexxion-site een trein die met Protos zou moeten rijden... |
27-09-2007 15:15:56 | ||
---|---|---|
arjan
![]() |
Vanochtend reden in ieder geval de 5031 en 5032. De 840 stond op Bkd. Toen ik later in de middag weer terug kwam stond de 5032 op de plek van de 840. Als het een protos zou moeten zijn dan zou het (weer) de 5031 zijn Hoe ver is het nu met de 5033? |
27-09-2007 15:18:50 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
nou dit gaat fijn zo ik zou morgen nog in een protos willen zitten namelijk%08% |
27-09-2007 15:35:47 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
En nu ligt dus alles plat: het CXX-drama op de Valleilijn. |
27-09-2007 15:39:24 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Ook voor de fabriek in Dessau moet dit langzamerhand een nachtmerrie zijn. De kans dat ze met deze referentie ooit nog elders een Protos verkopen is vrijwel nihil. |
27-09-2007 15:47:06 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Ja, want alle andere materieelsoorten ter wereld functioneren in hun eerste week altijd compleet storingsvrij... ![]() Elk nieuw materieel heeft de eerste tijd last van storingen. |
27-09-2007 16:06:39 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Gelukkig voor FTD denken grote vervoerders niet zo opportunistisch. Als je zo gaat denken kun je nergens meer een trein bestellen. De NS laat zich bijvoorbeeld toch ook niet door het beruchte trammendebacle in A'dam weerhouden om materieel bij Siemens/Bombardier te kopen? Als de Valleilijn straks helemaal verProtost is en alles loopt goed, gaan die dingen zich vanzelf in de kijker rijden. |
27-09-2007 16:14:03 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
Quote Poeh, drama is een groot woord. Dat je met een fonkelnieuwe trein tegen een aantal problemen aan loopt is te verwachten. Het is pijnlijk dat reizigers hiervan de dupe zijn, maar als eenmaal alles volgens plan loopt zijn ze er wel een stuk op vooruit gegaan met nieuwe treinen en hoge(re) frequenties. grt, Michiel |
27-09-2007 16:23:46 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
@fabrier, @lamotep: Hoe zat het nou ook weer met die beste stuurlui? Connexxion doet op dit moment haar uiterste best en heeft, rekening houdend met de kans dat 't mis gaat, permanent bussen achter de hand om de klappen op te vangen. En ja, misschien had 't allemaal wat anders gepland moeten worden, maar dat is allemaal achteraf. Gegeven de huidige omstandigheden zie ik niet hoe Connexxion het op dit moment beter zou kunnen doen. Jullie wel? Ben benieuwd! Laatst bewerkt door Bollenstad op 27-09-2007 16:27 |
27-09-2007 16:27:19 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Als ik het goed zag, stond de 5033 vanmiddag om 14:35 bij de ATB loods in Amersfoort. Maar die nummers zijn zo verhipte klein. %04% Dick van den Hoven |
27-09-2007 16:28:44 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Alle emoties ten spijt, je eerste referentie kan je produkt maken of breken. En dat staat los van de vraag of het produkt uiteindelijk wel of niet goed functioneert. Veel vervoerders zullen toch bijv. eerder Flirts of Talenten kopen om geen risico's te lopen. Quote Maar daarmee blijft het voor CXX nog wel een drama. Laatst bewerkt door fabrierban op 27-09-2007 16:30 |
27-09-2007 16:31:14 | ||
---|---|---|
treinenvid
![]() |
Als ik het goed begrijp, rijdt Connexion nu dus op de Valleilijn met 1 plan V-tje en 2 Protossen? Ik ga namelijk zaterdag naar Hgl voor de open dag, en misschien op de terugweg (kom ik langs Amf) een stukje met de Protos, maar als ik een te grote kans heb om in een oud V-tje te gaan zitten doe ik het niet... |
27-09-2007 16:39:19 | ||
---|---|---|
andre_ede
![]() |
Die kans is aanwezig, je kunt op de site van CXX zien, in welke ritten de Protos behoren te rijden. ALs het goed is komt er zeer binnenkort een Protos bij, half tot eind Oktober zouden alle 5de Protos moeten rijden volgend de media hier. |
27-09-2007 18:42:33 | ||
---|---|---|
hugovis
![]() |
QuoteNiet alleen personeel, maar waarschijnlijk speelt het tekort aan busmaterieel ook mee ![]() |
27-09-2007 19:03:11 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Nou, dat weet ik zonet nog niet. In Friesland is net een hele hoop aan de kant gegaan na de instroom van de 100+ Fryskers. Of die zijn net van de hand gedaan. |
27-09-2007 19:10:21 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
FTD01 heeft 5031 weggesleept, die had last van oververhitting... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
27-09-2007 19:13:15 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Volgens het AD schommelt de Protos als een boot... http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article1689252.ece |
27-09-2007 19:16:08 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Zoveel zijn er niet aan de kant gegaan. Eerder het nieuwe mat wat aan de kant staat, vanwege de te geringe capaciteit. ontopic: Dat er problemen zouden komen, was te verwachten. Als de problemen een beetje beheersbaar zijn, dan is de Protos zeker een aanwinst voor het Nederlandse spoor. |
27-09-2007 19:32:09 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Wees blij dat Connexxion materieel bij FTD heeft besteld en niet bij AnsaldoBreda, want dan hadden we de komende drie jaar nog wel met een bus op de Valleilijn moeten rijden....![]() Shqiperise-lopers? |
27-09-2007 19:34:03 | ||
---|---|---|
Derk
![]() |
Quote Ja klik hier voor foto's en video van FTD01 die aankomt in Lunteren. %02% http://s225.photobucket.com/albums/dd253/Derky0/Valleilijn%20Protos%20FTD01%20en%205031%20Lunteren/ Laatst bewerkt door Derk op 27-09-2007 19:35 |
27-09-2007 19:53:16 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ahh dat arme CXX ook he... Als ze echt om de reiziger geven dan: - hadden meer reserve materieel geregeld - meer aan de omroep in o.a. Amf gedaan - hadden de Protos langer en uitvoeriger getest - hadden ze nu en tot nu toe niet met een minimum aan treinstellen gereden Leuk voor de provincie (160.000 Euries cash), maar de reiziger mag het weer uitzoeken allemaal. Beloof dan niks en doe ook niks, dan weet je waar je aan toe bent. Edit door admin: respect voor alles en iedereen, dus ook voor CXX |
27-09-2007 20:03:05 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ach een paar weekjes vertraging met die Protossen, er rijdt in ieder geval al iets. Wanneer had NSHispeed ook alweer moeten rijden? Wanneer had RandstadRail ook alweer moeten rijden? Zo slecht doet Connexxion het dus nog niet. En als Connexxion ipv Protossen, ook Sprinters had besteld, dan waren die pas ergens eind volgend jaar geleverd. En ik ben benieuwd of die NSR Sprinters gelijk op de eerste dag van inzet in een keer goed presteren. ![]() Shqiperise-lopers? |
27-09-2007 20:10:40 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
@keesje: Sorry hoor, maar je post is in mijn ogen volkomen out-of-line. Zie ook mijn eerdere bericht hierboven, dat ik gericht had aan fabrier en lamotep. Geloof dat ik jouw naam daar beter neer had kunnen zetten. Maareh... inhoudelijke reactie op je post: - meer reservematerieel: hoe dan en bij wie? - omroep: mee eens, alle begin is moeilijk - Protos langer en uitvoeriger testen: dan hadden er nu dus alleen maar bussen gereden... - aantal treinstellen: waar hadden ze er meer vandaan moeten halen? Ik herhaal nog maar eens: in mijn ogen kan Connexxion, gegeven de huidige omstandigheden, het niet beter doen dat dat ze het nu doen. En ja, de omroep mogen ze verbeteren. Laatst bewerkt door Bollenstad op 27-09-2007 20:16 |
27-09-2007 20:11:03 | ||
---|---|---|
Martijnboo
![]() |
QuoteKlopt het is de 5033 |
27-09-2007 20:12:38 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
Hoeveel komer er ook alweer van. En de testPROTOS blijft die rijden of gaat die weer terug naar Duitsland. micky |
27-09-2007 20:12:44 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Wat de provincie met die 160.000 euro zou moeten doen is zorgen dat de reizigers gratis met de trein kunnen zolang de problemen aanhouden. Dan compeseer je de reizigers tenminste en wordt de boete tenminste nog goed gebruikt. |
27-09-2007 20:16:40 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
QuoteGeen persoonlijke aanvallen in het forum! Ik heb de reactie van keesje aangepast, we discussiëren hier met respect voor elkaar en voor organisaties. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
27-09-2007 20:20:28 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
@bollenstad Als de helft van de treindiensten structureel uitvalt doordat je je materieelzaakjes niet op orde hebt, lever je dan een goed product? Of begrijp ik je verkeerd? Een keertje een trein uitvallen kan altijd gebeuren en daar klaag ik ook niet over. Maar dat het al heel geregeld een zooitje is (vertaling van: ik krijg heel vaak niet wat wel beloofd is), dan ben je het toch een keer zat. |
27-09-2007 20:22:20 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quotewees blij dat het connexxion is%02% die hebben tenmiste genoeg bussen ![]() |
27-09-2007 20:25:18 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
@keesje: Dat begrijp ik ook wel, maar op dit moment doet Connexxion alles om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Maar geef eens antwoord op de vragen die ik je stelde? - meer reservematerieel: hoe dan en bij wie? - Protos langer en uitvoeriger testen: dan hadden er nu dus alleen maar bussen gereden... - aantal treinstellen: waar hadden ze er meer vandaan moeten halen? |
27-09-2007 20:27:31 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Quote Was dat maar zo - er worden bussen van Noot (je zou haast nood zeggen) ingezet... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
27-09-2007 20:28:02 | ||
---|---|---|
thijs
![]() |
Quote Waarom heeft Connexxion niet bij het huren van de Plan V's een langere termijn afgesproken met de NS? Ik denk dat dat toen nog wel in de mogelijkheden lag... |
27-09-2007 20:28:39 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
@webguy: Noot (en ook Bolderman) is een dochteronderneming van Connexxion...![]() |
27-09-2007 20:28:53 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
@treinfan: snel vervangend busvervoer inzetten bij wat voor calamiteit ook, daar kan bijvoorbeeld NS wel wat van leren. Maar of je als treinreiziger erop zit te wachten om elke dag met die bus eventueel in de file te staan en veel langer onderweg te zijn... En ik denk ook niet dat CXX in de spits snel een heel blik bussen en chauffeurs achter de hand heeft. @admin/bollenstad: ik voel niet aangevallen hoor, het is juist een interessante discussie waar de meningen nogal uiteen lopen ![]() |
27-09-2007 20:30:07 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
QuoteCXX wist niet dat het langer zou duren voordat die protos kwamen. Ze kunnen niet in de toekomst kijken ![]() |
27-09-2007 20:30:19 | ||
---|---|---|
hugovis
![]() |
QuoteDan nog blijft staan dat Connexxion niet erg ruim in haar wagenpark zit ![]() |
27-09-2007 20:30:22 | ||
---|---|---|
Derk
![]() |
Quote Ik vroeg ook al aan zo'n machinist of ze dan niet die trein konden gebruiken. (Want er zitten ook gewoon stoelen in: http://s225.photobucket.com/albums/dd253/Derky0/Valleilijn%20Protos%20FTD01%20en%205031%20Lunteren/?action=view¤t=27092007033.jpg ) Maar hij zei dat daar geen passasiers in mochten. Deze trein wordt gebruikt voor het testen en opleiden van machinisten. ![]() ![]() |
27-09-2007 20:32:21 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Dus er zijn straks 6 protos. 5 voor CXX en 1 test? Trouwens, de treinen rijden weer tussen amersfoort en ede-wagingen. Laatst bewerkt door seinhuis op 27-09-2007 20:33 |
27-09-2007 20:35:46 | ||
---|---|---|
thijs
![]() |
Quote Dat is wel heel makkelijk. De planning is nu wel erg krap. En bij elke levering van gloednieuw materieel kan er vertraging optreden, of zijn er kinderziektes. Ik vind het wel erg krap allemaal... |
27-09-2007 20:36:19 | ||
---|---|---|
andre_ede
![]() |
Er blijven er 5 hier de test protos gaat weer terug naar Duitsland, zullen ze wel promo werk mee doen, om bv de NS een stel van die fluister dingen te verkopen![]() |
27-09-2007 20:36:40 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Daar kunnen de reizigers tussen Zoetermeer en Den Haag over mee praten. Sinds 3 juni 2006 rijdt daar geen trein of tram meer, maar bussen. Dus meer dan een jaar! Dat is wat anders dan eens in de anderhalf uur een bus ipv trein zoals bij Connexxion. En de reizigers die al sinds medio 2006 op de HSL zitten te wachten, moeten het nog steeds doen met de Benelux, die daarnaast ook vaak genoeg uit valt en zelfs structureel opgeheven wordt! Nee dat is geweldig! %09% Shqiperise-lopers? |
27-09-2007 20:37:37 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Komen ze: 1) Geen idee, maar dat interesseert een reiziger (en mij dus) ook niet. CXX had langer materieel moeten huren óf gewoon geen kwartiersdienst moeten aanbieden. Liever een betrouwbare halfuursdienst dan een onbetrouwbare kwartiersdienst. Tuurlijk had de NS in de dal een slecht frequentie aanbod, maar het reed in ieder geval! Ook in de spits reed die halfuursdienst gewoon zoals het hoorde. 2) Die rijden er nu ook voor een deel, tis in ieder geval íets. Zie ook het antwoord bij 1. 3) Als je een aanbieding doet om een uitgebreide dienst te doen, dan zul je bij die aanbieding toch een grote mate van zekerheid moeten hebben dat je dat materieel t.z.t. ook hebt. Het blijft al met al een complex gebeuren. De provincie wil voor een dubbeltje op de eerste rang en dat weet CXX ook. Dus schrijven ze scherp in met een mooi aanbod zoals CXX. Maar daarmee heeft CXX ook risico's gelopen in die vertalen zich nu dus in de chaos. |