Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
10-06-2024 13:25:09 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En anders sprak je gewoon over de mBk, AB of sfBk met het stel nummer erachter. Laatst bewerkt door aarclay op 10-06-2024 13:27 |
10-06-2024 14:07:49 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De volledige rit ziet er als volgt uit: De overbrengingsrit start in Onnen en komt via Groningen (09:00 vertrek), Zwolle (09:52 aankomst), Amersfoort (10:51 aankomst) en Bilthoven (11:04 aankomst) naar Utrecht Maliebaan, waar hij om 11:20 aankomt op perron 3. Bron en de rest van het programma die dag op Spoorwegmuseum.nl Laatst bewerkt door martijn op 10-06-2024 14:22 |
10-06-2024 14:08:58 | ||
---|---|---|
6501
![]() |
Hoofd collecties |
10-06-2024 14:14:21 1 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Ik had de vorige pagina gemist, dus ik wachtte maar even op deze om het lijstje weer even naar 'voren' te halen. Dank voor alle locatieupdates omtrent de stellen die op dit moment van/naar Hgl zijn (geweest) voor ontmanteling. Ik probeer de boel een beetje bij te houden op basis van de info die ik hier en op facebook/instagram voorbij zie komen. ICM 1 (ICM-III rijweerstanden) (De gehele ICM 1 serie is terzijdegesteld, de stellen worden één voor één ontmandeld in Hgl). 4011 terzijde 08-05-2024 Utm Treinstel is op 14-06-2024 overgedragen aan het NSM ICM 2 (ICM-III chopper)
ICM 3/4 (ICM-IV) 4201 Laatst bewerkt door plant op 21-01-2025 14:51, reden: 4038 4049 naar Hgl 4045 oefenobject Youri |
![]() |
advertentie |
10-06-2024 14:42:41 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
|
10-06-2024 14:53:24 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Er staat vaker treinstel dan rijtuig in het bericht... Foutje kan gebeuren toch. |
10-06-2024 17:26:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Is de 4011 terug naar Onnen dan? Ik las een tijd geleden dat hij naar Amersfoort was gereden. |
10-06-2024 17:37:23 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Gaat voor een wasbeurtje nog even terug naar On ;) |
10-06-2024 17:38:00 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
De 4011 staat nog in Amersfoort en zou naar verluidt een laatste schoonmaakbeurt in Onnen krijgen voordat hij wordt overgedragen. |
10-06-2024 17:39:37 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De rit naar Utrecht is vrijdag pas, dus hij heeft nog even om weer van Amersfoort naar Onnen te rijden voor een wasbeurt en wat nawerk. |
10-06-2024 22:56:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee, waarschijnlijk een grappige verwoording nav dat het Spoorwegmuseum het op Twitter over een rijtuig had. |
10-06-2024 23:08:32 1 | ||
---|---|---|
ZTM
![]() |
Een ICMm-III bestaat uit een mBFk, AB en sBk. |
10-06-2024 23:24:51 | ||
---|---|---|
Citea8625
![]() |
Is er al iets bekend over de sloop van de treinstellen? Neem aan dat die nu wel kan beginnen. Voornamelijk de stellen op Hrp staan al twee jaar weg te roesten. |
11-06-2024 14:26:39 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Zal aanbesteed moeten worden (ook om schadegevallen op te ruimen). De afgelopen "tender" waar o.a. SGM, DDM1, DDM2 en DDM3 in zaten alsmede de vorige schadegevallen, is inmiddels verstreken. |
12-06-2024 20:38:50 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Op 11-6 gingen 4045+4014 van Amfww naar Hgl en de onttakelde 4204 met remmer 4014 van Hgl naar Amfww, alles gesleept door SR 303001. |
13-06-2024 00:32:27 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Dank, verwerkt! Vanuit het OD maak ik op dat de 4011 vandaag van Amf naar On is gegaan.
Laatst bewerkt door plant op 13-06-2024 00:32 |
14-06-2024 00:03:10 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
Laatst bewerkt door anlern op 14-06-2024 00:07 |
14-06-2024 10:47:31 | ||
---|---|---|
bultena
![]() |
Kwam om 09.30 door Hgv richting Mp. |
14-06-2024 12:21:15 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Hoe zit het eigenlijk nu met het 'afvoerschema'? Afgezien van een paar ICM-1's die het iets langer volhielden dan gedacht, is er dit jaar nog geen enkel stel buiten dienst gesteld. Is de afvoer nu opgeschort of kunnen we binnenkort weer een paar buitendienststellingen verwachten? |
14-06-2024 13:54:56 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Het stel is in zijn geheel om 11.20 op Utm aangekomen, daar was een officiële overdracht. |
14-06-2024 15:35:42 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Bij de overdracht zijn een paar toekomstplannen voor dit stel bekend gemaakt. De trein blijft in dezelfde staat als het nu is. De doorloopkop komt niet terug omdat er geen andere trein is waarmee deze zou kunnen koppelen. |
14-06-2024 15:38:35 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Misschien over een aantal jaar, wanneer de 4250 met pensioen gaat 🙃 |
14-06-2024 15:44:01 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Jammer want dat was door NS ontwikkelde stuk technisch vernuft en waarom koppelen, voor de show mag ook 😀 Zal financiële kwestie zijn, terugverbouwen is een kostbare zaak. |
14-06-2024 15:54:14 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Ik dacht dat behoudens de 'klapdeuren' voorop alles nog gewoon aanwezig was in de kop? Dus dan zou het 'alleen' (OK, dat is ook een klus) een kwestie zijn van de originele kopdeuren weer terugplaatsen. En voor een statische expositie zou het nog steeds leuk zijn als je dan die deuren open laat staan, zodat museumbezoekers door die doorlopkop zouden kunnen lopen. |
14-06-2024 16:07:04 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Van het hele systeem is niks meer aanwezig in de trein zelf. |
14-06-2024 16:14:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Naar ik ooit gelezen heb, staan er twee doorloopkop-units in Blerick. |
14-06-2024 16:17:22 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ik weet niet in wat voor staat ze zijn maar ze zouden ook onderdelen kunnen gebruiken van de 4001 die in Arnhem staat. |
14-06-2024 16:28:51 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ik denk dat de componenten van de 4001 niet bepaald meer in goede staat zijn door vele jaren buiten staan in weer en wind. |
14-06-2024 16:35:25 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
De doorlopkop-units in Blerick (het waren er 4) zijn gesloopt in 2023. Zie deze serie tweets. Als het goed is is het zonder account te zien, zo niet kan ik wel even een screenshot maken en ergens uploaden. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-06-2024 16:52:07 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
|
14-06-2024 17:37:29 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
Kan men niet beide kopbakken van de 4011 met de neuzen tegen elkaar zetten om zo de doorloopkop te kunnen demonstreren? |
14-06-2024 17:59:20 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Nog mooier lijkt mij om van een ander stel de kop afzagen en daar een statisch object van maken waar de 4011 mee gekoppeld kan worden. |
14-06-2024 18:15:27 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Bij een ICM-0 liep je, vanaf de bak gezien, links om de trap van de machinist naar de doorloopkop en bij de serie uitvoering rechtsom, langs het aparte machinisten deurtje. |
14-06-2024 23:36:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Heel veel onderdelen van ICM-0 zijn totaal anders dan bij de vervolgseries, en de doorloopkoppen waren dat zeker.
Maar terugbouwen zal gewoon niet gebeuren, het past helemaal niet in de huidige uitvoering van het treinstel, een deel van de benodigde ruimte is ingenomen door andere apparatuur Daarnaast is er geen ander treinstel om mee te koppelen straks, en de twee kopbakken tegen elkaar zetten is leuk maar dan kun je ook niets meer dan alleen de doorlopkop demonstreren. Het gaat ook niet samen met het rijvaardig houden van het treinstel. |
15-06-2024 19:49:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het bedieningspaneel met de overrulende (en niet werkende) actieknoppen om hem hand te kunnen bedienen heeft het overigens nog lang volgehouden 😀. Volgens mij werden deze verwijderd om ruimte te maken toen de treinstellen voorzien werden van het ORBIT-systeem of de noodremoverbrugging? Gelukkig zijn er nog videobeelden van de doorloopkop. Laatst bewerkt door aarclay op 15-06-2024 19:59 |
16-06-2024 02:39:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is sowieso nu niet meer aanwezig in de treinstellen zelf, dus wat is het relevant in de discussie wanneer het kwa datum precies verwijderd is? Laatst bewerkt door thom op 16-06-2024 02:40 |
16-06-2024 11:21:01 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Dan vind ik het toch eerlijk gezegd wel opvallend dat het NSM zich niet eerder -lees ten tijde van de verbouwing naar ICMm- hard heeft gemaakt om een -al dan niet werkende- doorloopkop in de collectie op te nemen (of misschien dat ze dat wel gedaan hebben maar dat dat indertijd niet gelukt is, dat kan natuurlijk ook) |
16-06-2024 13:30:18 1 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Er is voorlopig helemaal geen sprake van een verdere afvoer van ICM-2 t/m 4, zover ik weet (dus ook geen opschorting). De eerste afvoergolf waren de zwakkere stellen die overtollig waren, de tweede golf ICM-1. Wat nu nog rijdt, krijgt al een tijdlang een opknapbeurt. NB: een gemiste kans om alle doorloopunits te slopen, je had mooi tijdens een tentoonstelling een losse doorloopunit naast de 4011 kunnen zetten (waar mensen dan doorheen konden lopen enzo). |
16-06-2024 13:42:36 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Zoiets wat ook op 'treinen door de tijd' stond in de Jaarbeurs dus... |
16-06-2024 15:45:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Datum boeit mij niet, maar die verwijderingsactie ervan maakte toch plaats voor de systemen van de noodremoverbrugging. Of was dat ORBIT? En ja, doorloopkop is nu doodloopkop. Laatst bewerkt door aarclay op 16-06-2024 16:10 |
17-06-2024 00:41:52 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Wat versta je onder een opknapbeurt? En is dat van binnen ook het geval? En sorry als dat eens benoemd is wat is het plan qua inzet op de lange termijn? Ik had begrepen dat de 4200 serie het langste zal blijven aangezien deze ook uit de laatste aflevering bestaat of is dat inmiddels achterhaald? |
17-06-2024 22:32:52 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Even een paar pagina's teruggebladerd: Bron: facebook.com (Openbare groep, dus zou voor iedereen zonder FB account leesbaar moeten zijn) NB: die datum afvoer per 2028 mag je met een korrel zout nemen, dat zien we tegen die tijd wel... |
18-06-2024 17:05:44 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Met ICMm 4205 heeft Onnen deze week de laatste "opgefriste" ICMm afgeleverd waarbij graffiti op de balkonwanden en toiletten is aangepakt en vervuilde en/of versleten zittingen zijn behandeld of vervangen. Het upgrade project waarbij de nog rijdende treinstellen uit de ICM2/3/4 series werden behandeld startte in juli 2023. |
18-06-2024 21:00:15 1 | ||
---|---|---|
jpvdveer19
![]() |
In het aprilnummer (2024) van Op de Rails stond er daarnaast een bericht over de start van een levensduurverlenging van het casco voor ICM-2. Als eerste zou de 4069 in de hulpwerkplaats Zaanstraat zijn binnengelopen. Het uit te voeren werk zou wel zijn tegengevallen. |
19-06-2024 09:12:57 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Op 18 juni 2024 sleepte SR 1756 de onttakelde 4204+remmer 4014 van Amfww naar Ahgons en kwam retour naar Amfww met 4014+4035. |
19-06-2024 17:49:42 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Laatst bewerkt door phantom op 19-06-2024 17:50 |
19-06-2024 18:44:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dit zijn de wat genoemde werkzaamheden. Zo te zien worden er slechte plekken opgeknapt. Laatst bewerkt door aarclay op 19-06-2024 18:44 |
22-06-2024 23:14:18 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Ah okay Thanks! Dit topic is inmiddels zo lang sorry dat ik er naar vroeg ;) |
08-07-2024 12:38:58 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bij gebrek aan activiteiten in de Zaanstraat eens nagevraagd: het blijkt dat de opknapbeurten na een stel of 4 a 5 al weer gestopt zijn. Een reden werd daarvoor niet gegeven. |
23-07-2024 12:30:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het was mij (ook) ontgaan, maar op 2 juli is de onttakelde 4048 (die een dag eerder uit Hengelo was opgehaald) van Amersfoort naar de TMA-terminal overgebracht. |
09-08-2024 18:37:24 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Vandaag heeft de 4014 zijn spoorse eindpunt bereikt op de TMA-terminal te Amsterdam. De 4040 die als remstel diende is mee terug gegaan en afgeleverd op Amersfoort. |
09-08-2024 22:40:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, en donderdag is de 4031 uit Ah in Hgl aangekomen voor onttakeling. |
10-08-2024 14:18:51 2 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Dank voor de updates, locaties van de genoemde stellen bijgewerkt. Is de 4014 eigenlijk in Hgl geweest voor onttakeling? Youri |
10-08-2024 14:51:33 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Ja, dat staat in het OD van 9 augustus beschreven. |
![]() |
advertentie |
10-08-2024 15:00:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, daar stond hij sinds 1 juli, zover ik weet. Donderdag is hij gewisseld met de 4031. |
21-08-2024 16:59:38 | ||
---|---|---|
pvduin
![]() |
Vanuit Ahgons kwamen de 4049+4012+4022 achter SR 1740 vandaag naar Amf. |
24-08-2024 20:12:06 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 4012 en 4022 zijn op 22-8 naar Hengelo gebracht en de 4035 is opgehaald uit Hgl en inmiddels op de TMA-terminal geplaatst. |
27-09-2024 18:27:34 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
In Hrp gaat de onttakeling verder: de cabines zijn daar van het dak afgesneden (of is dat toch in Hgl gebeurd?); geeft wel een vreemd gezicht zo'n 'cabriolet'. Laatst bewerkt door vrijgezel op 23-01-2025 17:15 |
27-09-2024 20:42:31 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Ik weet 100% zeker dat ze nog geen cabriolet waren toen ze uit Hengelo kwamen, dus dat is daar gebeurt. |
27-09-2024 21:48:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kennelijk nodig om de bakken over de weg naar een sloper te krijgen. |
28-09-2024 13:25:57 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Krijg een treinvervoerder van de sloper nog geld uit voor een trein als oud ijzer, of moet een treinvervoerder er nog geld op toeleggen? De bakken over de weg naar de sloper brengen, zal een sloper of vervoerder niet voor niks doen. |
28-09-2024 13:55:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Buiten de zaken als transport en manuren die genoeg geld kosten, zitten er ook een hoop materialen in treinen die milieu belastend zijn, of simpelweg niet te recyclen vallen en al met al zorgt dat ervoor dat het vaak meer kost dan de wel te recyclen materialen opleveren. |
28-09-2024 14:46:12 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Laatst bewerkt door vrijgezel op 28-09-2024 19:37 |
28-09-2024 15:06:25 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
28-09-2024 16:08:04 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker, dat is wat er sinds de tijden van Koek veranderd is. In die tijd betaalde de sloper nog aan NS (en maakte de opbrengst aan oud metaal die kosten blijkbaar goed). |
28-09-2024 17:59:06 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Om het iets scherper te stellen, wat er is veranderd tussen 'toen' en 'nu' is dat de kosten verbonden aan niet te recyclen materiaal 'toen' werden afgewenteld op de maatschappij door het in de brand zetten van die materialen, danwel dumpen. Denk aan het feit dat het voormalige sloop terrein in Mijdrecht zwaar vervuild was geraakt. Net zoals 'toen' gaat 'nu' geen enkel sloopbedrijf die kosten voor zijn rekening nemen, en moet de aanbieder dus betalen. In de kern zit er geen verschil tussen het businessmodel tussen de 'sloper' en wat nu wordt aangeduid als recycling. Ook vroeger werd niets weggegooid (gedumpt) wat nog waarde heeft. |
17-10-2024 11:51:20 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
ICMm 4049+4041+4017 zijn vanmorgen overgebracht van Amersfoort naar Hengelo voor demontage (ICMm 4017 fungeerde als remstel). In Hengelo wordt momenteel gerangeerd voor een retourrit waarbij in ieder geval ICMm 4023 meegaat. |
17-10-2024 15:49:28 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Voor het transport heen ri Hgl is er geen remstel, alle stellen remmen dan "gewoon" op lucht mee. Terug vanuit Hengelo met een geplukt stel is er uiteraard wel altijd een remstel benodigd, aangezien het geplukte stel dan niet meer remt (luchtslangen zijn doorgeknipt) en je niet met iets ongeremds als laatste wagen van de trein mag rijden. |
17-10-2024 16:03:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In het OD staat de waarneming van de terugweg met juist andere stellen: de kennelijk ook geplukte 4031 en de 4049 als remwagen. |
18-10-2024 02:18:41 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Verder zal er het nodige aan pneumatische onderdelen ook gedemonteerd zijn waardoor de stellen gewoon niet meer kunnen remmen, want als het alleen om doorgeknipte luchtleidingen zou gaan dan zou ik niet weten waarom men dat sowieso al zou doen. |
31-10-2024 20:07:22 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Stel 4041 is vandaag door Strukton1740 + ICM 4049 enigszins toegetakeld opgehaald uit Hengelo en naar Amersfoort teruggebracht. |
10-11-2024 20:02:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Na-ijlend bericht: op 6 november is de onttakelde 4023 uit Hengelo opgehaald en naar Amf gesleept. |
13-11-2024 22:35:13 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Strukton's 1824 bracht vandaag de 4050 naar Amf. Ik zag de aankomst daar om 12:24. |
14-11-2024 10:43:32 | ||
---|---|---|
mkns
![]() |
|
14-11-2024 15:14:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
En de retourvracht (voor de 1824 en 4049): de onttakelde 4017 van Hengelo naar Amersfoort. |
27-11-2024 21:01:52 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
ICMm 4046+4037+4049 zijn vanavond achter Strukton loks 1740+1756 overgebracht van Ahgons via Dv naar Amf |
27-11-2024 23:09:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
O ja, nagekomen melding: op 21-11 is de onttakelde 4047 van Hgl naar Amf versleept (door de 1824 met de 4049) |
27-11-2024 23:21:06 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
|
29-11-2024 10:15:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op 28 november de 4037 en 4046 doorgevoerd van Amf naar Hgl en als tegenprestatie de onttakelde 4050 van Hgl naar Amf. |
29-11-2024 16:31:08 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Gecombineerd met de 4049 |
29-11-2024 17:11:30 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
.... die al wekenlang standaard het remstel is op alle retourritten dus voor de ontwikkelingen ICM wat minder relevant 😉 Laatst bewerkt door Muizeneus op 29-11-2024 17:11 |
29-11-2024 17:38:56 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Och, dat dat stel daarvoor dient wist ik niet. Zal het voortaan achterwege laten. 🤪 |
29-11-2024 21:28:05 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Dat is apart. Want in het OD van 27-11 staat het volgende:
Eerder op de dag was alleen de 4040 van Amersfoort naar Hengelo overgebracht. Blijkbaar zijn er op 27-11 of 28-11 andere treinstellen overgebracht dan de 4037 + 4046, waarbij ik vermoed dat de melding van 27-11 onjuist is. Ik kan het namelijk niet vinden dat beide treinstellen eerder naar Hengelo zijn gegaan om een dag later weer terug naar Hengelo te gaan. Volgens mijn administratie zouden de 4012, 4022 en 4050 tot 27-11 in Hengelo staan. Als de 4050 op 28-11 naar Amersfoort is gegaan, dan zouden in de avond van 27-11 de 4012 en 4022 moeten zijn overgebracht. Klopt dit? Groeten, Martin |
30-11-2024 00:50:11 1 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Kort antwoord (aan de hand van verschillende berichten hier en op FB): nee. De 4012 staat al maanden in Hgl, de 4037 en 4046 zijn daar 28-11 naartoe gebracht (nadat deze 27-11 opgehaald lijken te zijn vanaf Ah), en de 4050 is weer mee terug gegaan naar Amf. De 4049 heeft een heen en weertje gedaan naar Hgl tbv het remmen van de 4050. Waar de 4040 en 4022 vandaan komen in je administratie weet ik niet, maar die staan niet in Hgl, en zijn er deze week ook niet geweest. |
30-11-2024 10:56:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik denk dat de verwarring grotendeels veroorzaakt is doordat de 4046 en 4037 op 27/11 van Ahgons naar Amf zijn gebracht via Deventer ipv rechtstreeks via Ut (door de stremmingen Bunnik). Daaruit trok de melder in het OD de conclusie dat ze uit Hgl kwamen, maar dat is dus niet zo. Laatst bewerkt door broek53 op 30-11-2024 12:56 |
30-11-2024 21:12:58 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
De 4022 is samen met de 4012 op 22-8 naar Hengelo overgebracht. Dus zij staan samen al maanden in Hengelo te staan. Of ik moet de overbrenging van de 4022 uit Hengelo naar Amersfoort gemist hebben, want het laatste bericht in dit topic over de 4022 is gedaan op 24-8 met de overbrenging naar Hgl. En de 4040 is op 27-11 van Amf naar Hgl gekomen. |
01-12-2024 00:19:24 1 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Niet alle transporten worden hier gemeld, maar de 4022 is begin oktober in de nacht (2 op 3 okt) afgevoerd via Zp (aan de hand van foto op FB). En zoals eerder gemeld, de 4040 is afgelopen week niet naar Hgl gegaan. Waar deze wel uithangt durf ik niet te zeggen, maar iig niet in hgl... |
01-12-2024 09:12:31 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
4012 staat nog altijd geplukt in Hgl. De complete 4040 ging van Amfww via Dv en Ah naar Ahgons. |
24-12-2024 15:00:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op 12 december is er weer wat gewisseld tussen Amersfoort en Hengelo. Naar verluidt i de 4042 naar Hengelo gegaan en de onttakelde 4046 retour. Kan iemand dat bevestigen? |
21-01-2025 05:58:36 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
De gehele 4045 is via LinkedIn opgedoken in Amersfoort als oefenobject voor Veiligheid en Service. Één bak is in ieder geval van binnen kaal gestript. Laatst bewerkt door gose91 op 21-01-2025 05:59 |
21-01-2025 10:59:45 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Hier ook nog niet gemeld. De 4038 is al 8 januari opgehaald in Ahgons en 9 januari samen met weer de 4049 vanuit Amf naar Hgl gegaan. |
21-01-2025 11:32:57 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
|
22-01-2025 12:02:29 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Waar staat die trein/waar ligt dat perron? Het gebouw links lijkt op de wagen werkplaats maar daar ligt geen perron (toch?) |
22-01-2025 12:08:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Jawel, dat is daar dus speciaal voor aangelegd langs de 3 spoortjes naast de loods :)
|
22-01-2025 12:19:27 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is één van die drie (recent aangelegde) sporen juist weer opgeofferd voor dat perron. |
22-01-2025 12:24:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Correct, dat is aan de portalen op de foto wel te zien dat het spoor het dichtste tegen de loods verdwenen is nu. |
22-01-2025 12:36:31 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Ah, ik was al aan het zoeken met maps en kon geen perron ontdekken, maps loopt dus een beetje achter nog. Thnx :) |
22-01-2025 13:07:21 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Als ik het zo vergelijk met het satellietdataportaal, dan loopt Google maps slechts een jaar of 3.5 achter. maar dat terzijde... |
22-01-2025 13:20:06 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Prorail heeft toch een openbare website met recentere luchtfoto's. |
17-02-2025 21:38:15 1 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
De 4040 is ook een oefenobject in wording www.linkedin.com |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |