Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
02-05-2007 18:06:16
rob1
rob1
Dat zal dan wel ! Bedankt voor de info, het is de 4011 dus.  

04-05-2007 20:28:59
salieri
salieri
Ik heb Rachid even gesmst om te vragen of hij de ICMm te pakken heeft gekregen, en hij zit er nu in en komt zometeen aan in Asd  

05-05-2007 01:00:42
woepje
woepje
Ding reed keurig in de 1568 en de 1577 vandaag (vrijdag). Heb een mooi slagje gemaakt.  

05-05-2007 06:56:38
salieri
salieri
En nu zijn we natuurlijk hartstikke benieuwd wat je ervan vond  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

05-05-2007 07:34:56
spotter
spotter
Ik probeer er vandaag in gaan te zitten. Vertrek over een half uur en dat zit ik van Amf tot Asd in de 1528(met als het goed is de 4011). Als ik er in zit meld ik jullie vanavond mijn ervaringen.  

05-05-2007 08:51:17
treinenvid
treinenvid
Ik ga daar ook inzitten! Van mij krijgen jullie ook ervaringen, wie weet zijn er verschillen?

Laatst bewerkt door treinenvid op 05-05-2007 08:53
 

05-05-2007 10:09:57
woepje
woepje
Quote
salieri: En nu zijn we natuurlijk hartstikke benieuwd wat je ervan vond
Prachtig

Heel mooi van binnen. En laat ik over de 1e klas maar zwijgen. Een complete walhalla wat mij betreft. Verder zitten de stoelen in de 2de klas goed. Wel mogen ze die omroep even wat zachter zetten want toen er werd gemeld dat we bij station Apeldoorn zijn, viel ik zowat van mijn stoel af. Tussen Deventer en Apeldoorn waren de achterste 2 bakken van de 4011 helemaal leeg, dus kon ik in alle rust genieten van het ritje%08% En ik heb dus een zitplaats gevonden%02%
 

05-05-2007 16:06:14
petar
petar
Edit door admin: LEES de forumregels  

06-05-2007 10:19:05
kwant_ban
kwant_ban
Ik was zaterdag ook in ICMm 4011 te vinden. Toen de 4011 om 09:35 uit Amsterdam aankwam op station Amersfoort, maakte ik mijn eerste foto van het treinstel. Het treinstel vertrok pas weer om 09:58 naar Amsterdam. Toen iedereen was uitgestapt had ik voldoende tijd om foto's te maken in het lege treinstel. Vervolgens om 09:58 mijn eerste riteje meegemaakt van Amf naar Asd.

Mijn indruk over het treinstel. Ziet er mooi uit, alles is natuurlijk nieuw. Maar de 1e klas in de ICMm is minder comfortabel dan in de huidige Koploper-treinstellen. De zitplaatsen in de 2e klas zijn er wel op vooruit gegaan. Wat wel een verbetering is ten opzichte van de huidige Koploper is de airco. In het ICMm-treinstel is het lekker koel. In de koplopers worden bij warm meer alle ramen open gezet en waaien je oren bijna van je hoofd.

Kortom een mooi treinstel, die 4011; maar blijft dat zo. Want alles wat je gebruikt, dat wordt vies. De ICRm rijtuigen zagen er toen ze nieuw waren ook mooi uit. Maar moet je nu toch zien. De bekleding is vies geworden en ze kunnen het niet meer schoon krijgen. Stoffen bekleding in een trein is ook niet praktisch. Je kunt het beste gewoon sky hebben. Net als in de Plan V en Koplopers. Maar in steeds meer nieuwe treinen zie je die stoffen banken. Niet alleen de ICMm heeft dat, maar ook de ICRm en de SGMm.

Tot slot. Wie waren die twee mannen die om half elf in Amsterdam waren uitgestapt en de 4011 stonden te filmen toen hij naar de Watergraafsmeer ging. Ik stond daar ook, om een foto te maken.

Mijn website over de ICMm staat online op http://treinonline.transferiumbenelux.nl/index.php?pagina=icmm
 

06-05-2007 11:35:38
spotter
spotter
Van die twee mannen was ik er een van. Nu wat ik van mijn eerste ritje met de 4011 vond:

Ik heb alleen in de eerste klas gezeten en daar heb ik een aanmerking op. Die prullenbak bij de tweezitsbanken. Die is erg irritant. Voor de rest een prachtige trein.

Laatst bewerkt door spotter op 06-05-2007 11:36
 

06-05-2007 11:41:52
salieri
salieri
Quote
kwant: Mijn website over de ICMm staat online op http://treinonline.transferiumbenelux.nl/index.php?pagina=icmm

En er staat ook meteen een fout op je site:

Quote
serie bestaat uit 77 treinstellen en krijgen de nummers 4011 t/m 4087). De treinstellen zijn voorzien van airconditioning.

Er zijn 87 stellen, 4011 t/m 4097
 

06-05-2007 12:56:37
berkel73
berkel73
Quote
woepje: Wel mogen ze die omroep even wat zachter zetten want toen er werd gemeld dat we bij station Apeldoorn zijn, viel ik zowat van mijn stoel af.
Werkt het automatisch omroepen eigenlijk al?
 

06-05-2007 13:10:33
gertjan
gertjan
Nee, menig HC krijgt het systeem niet ingesteld, omdat NSR weer te lui is om het personeel eerst op te leiden voor het materieel. Gister samen met Mark en de HC van de 1571 met de koersdisplay staan stoeien, maar ding deed het niet.
Dus voor alle leuke technische snufjes moet je nog even wachten.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

06-05-2007 13:20:08
freek500
freek500
Gisteren voor de eerste keer in de ICMm gezeten. Rook nog erg nieuw moet ik zeggen! Tweede klas stoelen vindt ik erg goed, die in de eerste klas met dat kunstleer wat minder. Volgens mij heeft de ICMm ook een ander soort verwarmingsysteem, want ik werd naar 5 minuten echt kots misselijk van die verwarmde lucht, terwijl ik dit in de ICM nooit heb. Verder vondt ik het erg jammer om te zien dat er van de 3 coupé's nog maar twee zijn overgebleven.
Kortom: tweede klas vindt ik een verbetering (wel jammer van de coach opstelling) en de eerste klas vindt ik een achteruitgang (minder goede stoelen als nu)
oja, er viel me nog een klein dingetje op: van een van de twee coupé's in de 4011 is de deur weg

Laatst bewerkt door freek500 op 06-05-2007 14:05
 

06-05-2007 13:36:13
gertjan
gertjan
Die deur viel mij ook al op, even lief aan de HC gevraagd of die het aan LBM door wou geven. Gister de eerste klasse uitgetest, en het zat lekker. Tweede klas ziet er ook goed uit. Ook die glazen wand tussen de 2 coupe's is wel leuk, maar soms onhandig.
Quote
freek500: ... beenruimte vondt ik in de coupé een beetje aan de krappe kant, mede doordat een giga prullebak in de weg zit.
Hoe zit jij dan? ik zat naast dat ding, en me medereiziger tegenover me, en we hadden genoeg ruimte. oude prullenbak vind ik meer in de weg zitten.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

06-05-2007 13:56:32
robbertc
robbertc
De prullenbak bij de stoelen in coachopstelling (iig in de 2e klas) zitten wél in de weg. Daardoor is de beenruimte daar best krap.  

06-05-2007 14:55:55
ijsm
ijsm
Quote
gertjan: even lief aan de HC gevraagd of die het aan LBM door wou geven.
Waar zouden we zijn zonder jouw oplettendheid?
 

06-05-2007 16:04:19
admin
Moderator
admin
Kees, een beetje minder bijdehand mag ook wel.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

06-05-2007 17:06:07
dumpy_dump
dumpy_dump
Vandaag de vraag gehad van een reiziger waar die vernieuwde Koploper nou reed...  

07-05-2007 18:32:30
philips
philips
Wilde zeker er ook even inzitten%08%


Groeten, Philips
 

10-05-2007 18:46:52
ruysdael
ruysdael
Hoe staat het eigenlijk met de 4012? Zou die niet allang in dienst moeten zijn?  

10-05-2007 18:54:10
oudeaap
oudeaap
In de mat. voorspellingen staat nog ICM-III 4011, zou dit niet kunnen veranderen in ICMm. Net zoals bij SGMm en ICRm  

10-05-2007 18:58:46
lucky
lucky
Quote
ass-er: Hoe staat het eigenlijk met de 4012? Zou die niet allang in dienst moeten zijn?



als het goed is komt de 4012 op 8-5 de baan op zoals nu gepland staat. Kreeg net te horen dat het een week uitgesteld is.

Deze tekst staat gewoon hierboven.. beetje zoeken is niet slecht voor je.. Ctrl + F helpt je daarbij
 

13-05-2007 00:04:30
aarclay
aarclay
Nu zou e ICMm 4012 wel op de baanzijn. Nu afwachten tot hij geslpot is.

En die DVD heb ik ook ff gebrand. Wel leuk verder, maar erg kort.....
 

13-05-2007 09:36:28
salieri
salieri
8 mei + 7 = 15 mei, dan komt dat ding waarschijnlijk op de baan. Kan je niet rekenen?%03%
Maar reken er maar niet op dat hij dan op de baan is, zal wel weer worden uitgesteld...
 

13-05-2007 10:28:57
woepje
woepje
Je mag toch aannemen dat het ooit een keer gedaan is met uitstellen. Maarja, beter in 1x goed op de baan dan dat hij 10x weer van de baan gehaald moet worden ivm technische mankementen en foutjes e.d.  

13-05-2007 11:16:27
aarclay
aarclay
Sorry rekende verkeerd. Was in de veronderstelling dat het al de 17 was :')...

Naja, ben weer helder gelukkig
 

13-05-2007 11:17:34
philips
philips
Mag ik weten in welke treinnummers hij altijd zit, of is dat steeds anders?


Groeten, Philips
 

13-05-2007 11:30:19
thejag
thejag
Ik vermoed dat het stel in de EOH2 komt

1514 (A) EOH2 Amf 06.28 Asd 07.01
1523 (V) EOH2 Asd 07.27 Dv 08.53
1530 (A) EOH2 Dv 09.38 Asd 11.01
1541 (V) EOH2 Asd 11.57 Amf 12.32
1540 (A) EOH2 Amf 12.58 Asd 13.32
1549 EOH2 Asd 13.57 Amf 14.32
1554 (V) EOH2 Amf 16.28 Asd 17.01
1571 EOH2 Asd 19.27 Amf 20.02

Maar mogelijk ook dat het stel net zoals de 4011 alleen de 1514, 1523, 1530 en 1571 rijdt. Of NSR besluit tot iets heel anders, we'll see.


grt, Michiel
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-05-2007 16:11:50
john563
john563
ga van de 4012 maar even niet uit, zijn wat dingen mis, misschien deze week proefrit.  

14-05-2007 09:28:54
aarclay
aarclay
Durf je ook te vertellen wat er zoal mis is?  

14-05-2007 20:06:35
john563
john563
nou liever niet, vandaag toevallig de ATB aan het barrel gedaan en dat was wel goed.  

14-05-2007 21:25:11
thom
thom
Quote
aarclay: Durf je ook te vertellen wat er zoal mis is?

Vergeet niet dat sommige mensen die mischien wel al een hoop melden, niet zomaar alles kunnen melden.
De info van je werk naar buiten brengen word niet altijd gewaardeerd...
 

14-05-2007 21:38:47
bloober
bloober
Ik denk dat 'ie dat niet was vergeten en vandaar zijn woordkeuze 'durf', maar daar gaat dit topic niet over.


Groetjes, Bloober
 

14-05-2007 21:41:55
rudolfph
rudolfph
Ook hier graag weer ontopic, als mensen bepaalde dingen niet wensen te melden moet dat gerespecteerd worden.  

16-05-2007 19:23:09
john563
john563
dit mag ik wel vertellen, nu ik dit tik gaat de 4012 proefritten naar leiden en vanavond staat in de planning om hem naar hengelo te brengen.  

18-05-2007 19:33:29
kbrandsma
kbrandsma
...Waar hij vandaag ook te bewonderen was. Opvallend detail van de 4012 is dat de afdekplaat van de voormalige doorloopkop aan één zijde niet van een donkere rand aan de bovenzijde is voorzien. Een detail waar menig onverbouwde ICM tegenwoordig ook steeds meer mee te maken krijgt.

Laatst bewerkt door kbrandsma op 18-05-2007 20:05
 

20-05-2007 22:21:54
aarclay
aarclay
En hij is al in dienst blijkbaar, wat ik o.a op OVL-group heb gelezen.  

20-05-2007 22:23:49
lucky
lucky
Nee, hij is alleen voor instructie.  

22-05-2007 14:46:38
stefanuzz
stefanuzz
De 4012 staat vandaag op het opstel terrein van Nedtrain in Zwolle, vanaf de weg te zien! Foto's volgen.  

22-05-2007 15:57:16
daan-ns
daan-ns
4011 afgelopen weekend gespot in Bkh.
stond helemaal achterin, lag plat.
ook instructie?
 

22-05-2007 16:08:09
philips
philips
Hij is/was kapot. Of was dat toen nog niet?


Groeten, Philips
 

22-05-2007 16:32:49
stefanuzz
stefanuzz
Foto's staan op http://stefanuzz.nl/?blog=315 (niet bedoeld als spam oid, meer informatief)
Speciaal voor jullie dan maar:

http://stefanuzz.nl/fotomap/2007%20-%2005%20-%20Mei%20-%204012/05.jpg
 

22-05-2007 16:51:47
mark
mark
Zojuist een paar reacties verwijderd, deze kunnen ook op de site van stefanuzz zelf geplaatst worden.  

22-05-2007 16:57:32
ruysdael
ruysdael
Zeuw, hij staat dus op precies dezelfde plek als de 4011 een tijdje terug . Jammer dat ze die plaat (doorloopkopplaat, of hoe het ook mag heten) iet even wat beter afgewerkt hebben met een grijze rand, vind het echt geen pan zo %03%.

Laatst bewerkt door ruysdael op 22-05-2007 16:58
 

22-05-2007 19:22:09
aarclay
aarclay
Ach Nedtrain leert er wel van voor het reviseringsproces van de komende koplopers. Foutje in de planning bijv.
Ze hebben het vast wel ontdekt denk ik hoor, en zullen wel een schilder/bestickeraar ingeplanned hebben...
 

25-05-2007 17:18:43
john563
john563
Quote
aarclay: Ach Nedtrain leert er wel van voor het reviseringsproces van de komende koplopers. Foutje in de planning bijv.
Ze hebben het vast wel ontdekt denk ik hoor, en zullen wel een schilder/bestickeraar ingeplanned hebben...


is vandaag geregeld in haarlem
 

25-05-2007 19:13:30
rh_ii
rh_ii
Op deze foto ( http://stefanuzz.nl/fotomap/2007%20-%2005%20-%20Mei%20-%204012/04.jpg ) van stefanuzz valt me op dat de 1e klas kleiner is geworden, ook in vergelijking met de 4011... Gevalletje slecht spuitwerk, of is de verhouding 4 ramen 2e klas - 6 ramen 1e klas écht gewijzigd?

Bas

Laatst bewerkt door rh_ii op 25-05-2007 19:13
 

25-05-2007 19:52:14
micky
micky
daar zat ik ook al naar te kijken, is dat de 4011 of de 4012 die foto wand ik zie in de rail magazine 244 dat aan alle bijde kanten het gewoon 6 ramen 1e klas en 4 ramen 2 e klas, bovendien is de 4012 niet mooi afgewerkt en er ook een paar stomme foutje zijn gemaakt.

groeten michiel
 

25-05-2007 20:10:05
fermon
fermon
Ik zag net op het Spoorforum deze foto: http://www.solcon.nl/baron/spoorforum/25-05-2007/RiB0067.jpg
en daar zie ik dat de 1e klas bestaat uit 6 ramen. Raar.
 

25-05-2007 20:12:07
micky
micky
dat klop ook bij de 4000 is de middenbak ingedeeld in 4 voor de 2e en 6 voor de 1e klas bij de 4200 is een voledige bak 1e klas 10 ramen  

25-05-2007 20:12:30
wietse
wietse
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze aan de ene kant een 5/5-verdeling aan de buitenkant gemaakt hebben, en aan de andere kant een 4/6 verdeling. Foutje, dus  

25-05-2007 20:12:37
spotter
spotter
Zal dus wel gewoon een spuitfoutje zijn.  

25-05-2007 20:14:41
micky
micky
dat zal kunnen maar was dat op de 4012 of de 4011  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

25-05-2007 21:29:38
zugchef
zugchef
de 4011 zit in de 10573 ri Lw  

25-05-2007 21:30:48
Bollenstad
Bollenstad
@Micky:
Als je kijkt in het bericht van rh ii (paar berichten hierboven) zie je dat hij de foto vergelijkt met die van de 4011, dus is deze foto van de 4012.

Laatst bewerkt door Bollenstad op 25-05-2007 21:31
 

26-05-2007 12:03:27
zugchef
zugchef
4011 rijdt in de 10744 Lw - Shl zojuist vertrokken uit Lw  

26-05-2007 15:51:42
micky
micky
De 4012 kwam toch al met niet goed afgewerkte dingen op de baan, ik bedoel de plaat voorop de trein was helemaal geel terweil er een grijse rand op moest, maar volgens mij is dat al gespoten.  

28-05-2007 09:23:39
treinfan
treinfan
De 4011 zit niet in zijn omloop, welke ik voor doordeweeks al af heb.
Treinnummers waar deze in hoort te zitten:
Maandag t/m Donderdag:
1514A 1523V 1530A 1571V
Vrijdag:
1514A 1523V 1530A 1539V 1538A 1547V 1552A 1561V 1568A 1577V 1576A 1585V 1584A
 

29-05-2007 14:29:42
lint27
lint27
Hij reed vandaag in de 3700

Laatst bewerkt door lint27 op 29-05-2007 14:29
 

29-05-2007 14:31:04
salieri
salieri
Is er al een planningsdatum voor de 4013 en 4014?
Niet omdat ik er zo gehaast mee wil zijn, maar gewoon benieuwd wanneer ze ongeveer te verwachten zijn
 

29-05-2007 16:21:28
julius
julius
Quote
Reizigersmaterieeloverzicht over ICM: De renovatie van deze treinstelserie is inmiddels begonnen, treinstellen 4011, 4012 zijn gerenoveerd terug op de baan. In behandeling zijn momenteel de 4013-4016, de overige treinstellen 4017-4097, 4201-4230, 4232-4250 en 4444 zijn gewoon in dienst.
 

29-05-2007 16:32:53
admin
Moderator
admin
Diverse zinloze reacties verwijderd. De vraag van salieri lijkt me duidelijk: "Is er al bekend wanneer de 4013 en 4014 de baan op komen?"


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

29-05-2007 17:49:35
taigagaai
Moderator
taigagaai
Print me er niet op vast, maar volgens mij was de planning om een stel in 90 dagen geheel te reviseren en daarna nog wat testwerk. Dus ongeveer 3,5; 4 maand zit er tussen. Met behulp van de laatste spotdata van de stellen moet ongeveer te berekenen zijn wanneer ze eventueel terug zouden kunnen komen. Voor de 4013 zou dat dan in juni/juli kunnen zijn.  

30-05-2007 22:20:26
john563
john563
De 4013 zit nog in de pijplijn, maar reken de eerste twee weken nog nergens op.  

31-05-2007 17:18:48
philips
philips
@john563, mag ik weten wat een 'pijplijn' is?


Groeten, Philips
 

31-05-2007 17:43:23
aarclay
aarclay
Hij bedoelt er aan gewerkt wordt en dat het er aan zit te komen.  

06-06-2007 00:24:54
aarclay
aarclay
Kan er iemand vertellen hoeveel bakken er behandeld kunnen worden in de werkplaats aan ICMm moderniseringen?  

06-06-2007 00:31:01
mren
mren
Volgens mij zijn daar 5 posities voor ingericht, aangezien NSR dat als maximum aanhoudt voor het aantal stellen in revisie.  

06-06-2007 07:35:32
rjybema
rjybema
Dat klopt precies met het aantal stellen wat zich nu in Hlm bevindt. Eergisteren heeft de 4017 (afgelopen zaterdag nog gespot in de 2200-serie als laatste dienst voor zijn modernisering) zich aan het kwartet van 4013-4016 toegevoegd.

Groet,
Roelof.
 

06-06-2007 09:17:08
AlbertP
AlbertP
ICMm heeft twee keer in Rail Magazine gestaan. Bij het tweede artikel stond dat er voor de modernisering zes plaatsen voor één bak zijn, dus twee drietjes en negen plaatsen voor één bak, dus voor drie drietjes, gebruikt worden voor schilderen, demonteren en de gaten voor de koersdisplays groter maken.

Eind mei heb ik nog in de 4017, trein 2172, gereden. Hiermee was ik dus net optijd!

Albert Pool
 

11-06-2007 20:22:36
aarclay
aarclay
Over die koersborden, kunnen ze de text ook zelf bedenken, of is die allemaal voorgeprogrammeerd?  

11-06-2007 20:44:43
mark
mark
Dat is een lijst voorgeprogrammeerde bestemmingen. Maar Almelo de Riet kan er i.i.g. wel op %08%  

11-06-2007 20:59:46
Dre
Dre
Dan komt natuurlijk de hamvraag, zit Odz er ook weer op? (die zat/zit er bij de ICM-III/IV wel op. Laatst zag ik te Es nog de 936, met op de koersrol Odz...  

11-06-2007 21:26:27
edje
edje
Ongetwijveld zal Oldenzaal er op zitten.
Zoveel mogelijk bestemming erop zetten, het is alleen maar makkelijk
Zo kun je met SGMm, Aalten op het scherm krijgen
En met DM'90, Amsterdam Centraal, en Rotterdam Centraal
 

11-06-2007 21:35:56
lucky
lucky
Even geheel offtopic, maar waarom staat er nooit iets op het scherm van de arriva dm'90? Willen ze dat gewoon niet, of werkt het daar niet?  

11-06-2007 21:38:39
mren
mren
Dat zullen ze wel niet willen (te veel werk). Het kan volgens mij ook alleen maar vanuit de HC-ruimte en niet vanuit de cabine. En wat heeft Arriva niet? Juist...

Laatst bewerkt door mren op 11-06-2007 21:39
 

11-06-2007 21:39:13
woepje
woepje
Aangezien er haast geen conducteurs zijn in de Arrivatreinen en de mcn zelf moet sleutelen, past hij de koersdisplay ook niet aan. Dat moet nl in het HC-hokje. Bij NSR heb je HC's en die stellen het dus wel in als ze in hun hokje zijn. Daarom zijn de NSR DM'90 treinen meestal wel voorzien van een plaatsnaam op de display  

11-06-2007 21:43:12
lucky
lucky
Hartstikke duidelijk. bedankt.  

11-06-2007 22:31:57
bouwe
bouwe
Quote
woepje: Aangezien er haast geen conducteurs zijn in de Arrivatreinen en de mcn zelf moet sleutelen, past hij de koersdisplay ook niet aan. Dat moet nl in het HC-hokje. Bij NSR heb je HC's en die stellen het dus wel in als ze in hun hokje zijn. Daarom zijn de NSR DM'90 treinen meestal wel voorzien van een plaatsnaam op de display


In Grunn zijn het de plp'ers die elke aankomende trein induiken om de koersborden juist te zetten.
 

11-06-2007 22:36:22
dh3201
dh3201
Zal Boxmeer er ook in zitten? (in de unit voor de koersdisplay van ICMm dus)
In DD-AR zit die wel. Ik weet dat de displays verschillend zijn, maar de besturingsunit...?
%08%


Shqiperise-lopers?
 

12-06-2007 12:11:42
mren
mren
Vast wel, je weet maar nooit welke lijnen je over 20 jaar nu wel/niet rijdt, al dan niet geëlectricificeerd (hoewel dat wel erg optimistisch is gedacht vrees ik).  

12-06-2007 13:41:08
edje
edje
Het mooie van de electronische bestemmingsaanduiding, is dat je het eenvoudig kunt uitbreiden.
Als voorbeeld de Lint41, Hier zitten alleen maar de bestemmingen in die nodig zijn. Daar kun je dus nooit Amsterdam op het Display zetten.
 

13-06-2007 12:15:19
aarclay
aarclay
Mja, id ook zo met DD-AR. Deze kent ook geen Groningen dacht ik.
Vraag me af of er oit een DD-AR daar in gn geweest zal zijn

Ontopic:
Enig idee over de status van de 4013 En de rest?
Want de 4015 zal nu ook zijn voltooiing naderen, denk ik, nadat ik ongeveer 2 maanden een foto van zijn ontmanteling heb gezien, en dat een koploper gemoderniseerd is na 2,5 maand...

Laatst bewerkt door aarclay op 13-06-2007 12:16
 

13-06-2007 12:17:56
bouwe
bouwe
Quote
aarclay: Mja, id ook zo met DD-AR. Deze kent ook geen Groningen dacht ik.
Vraag me af of er oit een DD-AR daar in gn geweest zal zijn



DD-AR komt wel eens in Gn als er geen DM90 beschikbaar is voor de stopper.
 

13-06-2007 12:19:11
mren
mren
DD-AR kent gewoon Groningen, en komt er regelmatig bij verstoringen, minimaal een a twee keer per jaar.

Als je het over apart hebt, dan heb je het eerder over DDM-1 in Enschede.
 

13-06-2007 12:20:55
aarclay
aarclay
Quote
bouwe:
Quote
aarclay: Mja, id ook zo met DD-AR. Deze kent ook geen Groningen dacht ik.
Vraag me af of er oit een DD-AR daar in gn geweest zal zijn



DD-AR komt wel eens in Gn als er geen DM90 beschikbaar is voor de stopper.

Nog nooit meegemaakt terwijl ik somds in het weekend wel eens de stopper neem

En verder over de ICMm, als de MCN of HC de koersbestemming voor de koersdisplay instelt, past deze dan ook aan bij een tweede gekoppelde ICMm?
 

13-06-2007 12:39:11
mikos
mikos
DD-AR valt vaak in voor verstoorde IC-drgl's en inderdaad ook als de 9100 problemen heeft...

Maar, daar gaat het hier natuurlijk niet over, he?


www.ov-ervaringen.nl
 

13-06-2007 13:19:17
rh_ii
rh_ii
Quote
aarclay:
als de MCN of HC de koersbestemming voor de koersdisplay instelt, past deze dan ook aan bij een tweede gekoppelde ICMm?


Dat lijkt mij niet, aangezien ICM(m) zeer regelmatig wordt ingezet in treinen die her en der gesplitst dienen te worden en dus verschillende bestemmingen op de displays horen te hebben Wat ik vreemd vind is dat er 3 plaatsen zijn waar je de displays in kunt stellen (en omroepen, etc.), namelijk de beide neuzen én het Hc-hok... Het instelapparaat in de neus waar het Hc-hok zit lijkt me dus een beetje overbodig eigenlijk... Hoe dan ook, ik heb ook al gezien dat ICMm Amsterdam ArenA weer kan geven, en ook Houten behoort tot de mogelijkheden (maar Htnc dan weer niet)

Bas
 

13-06-2007 18:29:56
aarclay
aarclay
In de VIRM kan je het wel instellen per treinstel.  

15-06-2007 14:53:02
reisthijs
reisthijs
Quote
edje: Het mooie van de electronische bestemmingsaanduiding, is dat je het eenvoudig kunt uitbreiden.

Als dat zo eenvoudig is, waarom toont DDAR dan nog altijd de eindbestemming "Almere Buiten Oost", in plaats van Almere Oostvaarders? Kennelijk is het daar toch niet zo eenvoudig de bestemmingen aan te passen.
 

15-06-2007 15:07:20
blokker
blokker
Het Openbaar Vervoer Railnieuws van januari http://www.hov-rn.nl meldt het volgende:

In 2006 is NSR gestart van VIRM en DD-AR de digitale bestemmingsaanduidingen aan te passen. Geruime tijd toonden de displays bijvoorbeeld de foutieve bestemming Almere Buiten Oost in plaats van Almere Oostvaarders. Een aantal bestemmingen was bovendien niet beschikbaar. Sinds kort blijkt het ook mogelijk te zijn de bestemming ‘Watergraafsmeer’ te tonen in VIRM.

Ik heb hier echter nog weinig van gemerkt. Zowel DD-AR als VIRM geven nog steeds Almere Buiten Oost aan. VIRM kan idd Watergraafsmeer weergeven.

Laatst bewerkt door blokker op 15-06-2007 23:24
 

16-06-2007 18:51:29
aarclay
aarclay
back ontopic
Ik kwam vandaag een ICMm tegen in Onnen? Is er weer eentje defect? Enw elek is het, de 4011 of de 4012 (of stiekem al de 4013 )
 

16-06-2007 19:05:48
thom
thom
Vergeete zowieso niet dat ze ookweleens onderhoud nodig hebben  

16-06-2007 19:07:22
remcons
remcons
Quote
aarclay: Ik kwam vandaag een ICMm tegen in Onnen? Is er weer eentje defect? Enw elek is het, de 4011 of de 4012 (of stiekem al de 4013 )
Dat zal denk ik de 4011 zijn!


Remco
 

16-06-2007 20:04:08
j.jager
j.jager
Dat was de 4011, deze is ook door sander en mij gespot.  

17-06-2007 00:24:03
woepje
woepje
Inderdaad en om 23.05 stond hij er nog steeds. Volgens mij ook geen mm bewogen.  

17-06-2007 12:03:33
raoul
raoul
Gistermiddag en vanmorgen in alle vroegte stond de 4011 er nog steeds!

Laatst bewerkt door raoul op 17-06-2007 12:03
 

18-06-2007 18:38:30
aarclay
aarclay
En vandaag was hij waarsch weg.  

20-06-2007 09:12:43
aarclay
aarclay
Maar zijn er al verwachtingen waneer we de 4013 en de 4014 mogen verwachten?  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl