15-03-2024 14:02:31 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Aantal zitplaatsen is vrijwel gelijk, verschil zit in aantal klapzittingen. En een verklaring voor dat verschil is naast het toilet ook dat de SNG 2 deuren per bak heeft en de GTW slechts 1. |
15-03-2024 14:33:32 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het aantal zitplaatsen neemt wat af, de extra balkons zorgen voor wat meer staanplaatsen en voor betere doorstroming? |
15-03-2024 18:01:38 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De 2 middengedeeltes van de koprijtuigen (dus tussen beide deurpartijen) krijgen bij Qbuzz klapzittingen/fietsplekken. Dat hebben de NS-stellen uiteraard ook niet. Mijn verzameling treinen, stations en lijnen en het nodige spoorzoekwerk is te vinden op https://martijnvanvulpen.nl/ |
15-03-2024 22:22:54 | ||
---|---|---|
Ontspoord
![]() |
Maar geen winst in het aantal treinstellen. Als er 1 defect is merk je dat gelijk in de dienstuitvoering. |
![]() |
advertentie |
15-03-2024 22:26:55 | ||
---|---|---|
Ontspoord
![]() |
Zou het wel leuk vinden als de nieuwe treinen weer namen krijgen. De huidige GTW's hadden die ook in het Arriva-tijdperk. De treinen waren toen vernoemd naar lokaal bekende personen. Die namen zijn verdwenen met het aanbrengen van de R-net huisstijl. Mogelijk dat de R-net formule - wat een soort uniform kwaliteitsgehalte moet uitstralen - namen niet toestaat, maar het maakt de binding met de regio toch groter. Misschien een leuke geste van Qbuzz aan de plaatselijke bevolking? Ten slotte mag Qbuzz nog een aantal jaren langer te gast blijven. Laatst bewerkt door Ontspoord op 15-03-2024 22:34 |
15-03-2024 22:44:59 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Treinstel 2014 van Gouda-Alphen heeft ook een naam, dus er is geen regel daartegen in de R-net formule. |
15-03-2024 22:54:46 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
capaciteit van ongeveer 350 mensen per (driewagen) stel. |
15-03-2024 23:11:35 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
|
16-03-2024 10:42:24 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Het is jammer dat nergens word vernoemd welk caf stel er voor is uitgekozen en wat men aan gaat passen om er ongeveer 350 mensen per stel in te vervoeren. |
16-03-2024 12:10:52 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Volgens de afbeelding in het eerder gelinkte artikel zijn het dezelfde als de NS heeft. Ook wel logisch qua toelating. |
16-03-2024 17:34:06 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Dan ga je er van uit dat die naam formeel gegeven is. |
23-12-2024 22:08:56 | ||
---|---|---|
Ontspoord
![]() |
Snap ik dit? Er reden vroeger twee gekoppelde DEIII-en op dit baanvak. Die zijn volgens mij langer dan twee gekoppelde Civity's. Hoezo dan perrons te kort? Heeft ProRail er niet bij stil gestaan dat het huidige materieel wel eens vervangen kon worden? |
23-12-2024 22:34:40 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
SNG-IV is 75,5 meter, Plan U is 74,43 meter. Dat is een klein verschil, maar volgens mij is het probleem voornamelijk met stations die niet in NS tijd bestonden of daarna zijn verbouwd naar lengtes die onder het bedrijf met de GTW voldoende was. Ten slotte zijn twee GTW 2/8 bij elkaar net aan 110 meter en dus twee keer een Plan U of SNG-IV ongeveer 150 meter. |
23-12-2024 22:38:37 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
De stations Sliedrecht Baanhoek en Hardinxveld Blauwe Zoom bestonden niet in de plan U-tijd, deze hebben perrons van 120 meter. Volgens de berichten gaan er driedelige Civity's rijden en die zijn 60 meter. Dat past dus net niet, in Arkel en Gorinchem zijn de perrons 169 meter of langer dus daar zou het moeten passen tenzij er plannen zijn om met drie gekoppelde stellen te rijden. |
23-12-2024 22:52:54 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Arkel en Gorinchem (spoor 2) zijn ook 120 meter. |
07-06-2025 11:34:39 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Prorail is weer opgedoken met "nieuw" nieuws omtrent Qbuzz en de MerwedeLingelijn. |
07-06-2025 13:33:18 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Nee, dat verwijderen van het emplacement was ooit in een gebiedsvisie van Dordrecht terechtgekomen (waar heel veel commentaar op gekomen is toen), en dat is in de huidige plannen niet meer het idee. De nieuwe plannen eindigen waar het emplacement begint. |
08-06-2025 11:18:56 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat was ook in meerdere tekeningen te zien die online verschenen. |
08-06-2025 12:41:55 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Nu te hopen dat niet over bijvoorbeeld 10 jaar de omgevingsvergunning geweigerd wordt vanwege de voor omwonenden "overlastgevende activiteiten".... |