22-10-2025 11:39:57
thom
thom

Ligt er wel aan in welke situatie je zit, een niet meer afsluitende terugslagklem tussen remleiding en remreservoir zal inderdaad voor zorgen dat hofdreservoirdruk de remleiding gaat vullen.

Echter wel alleen dus in ene normale bedrijfssituatie, en niet in een gesleepte situatie waar er geen hoofdreservoir voor handen is :)

Maar uiteindelijk is het allemaal geen hogere wiskunde en zal het weinig spannend zijn, want al het materieel vanaf mat'64 tot ICNG had deze manier van het vullen van het remreservoir al.

22-10-2025 21:31:51
aarclay
aarclay

klaass16 (21-10-2025 21:53:24):

Omdat het nu toch over het trein ongeluk gaat in Duitsland met ICNG, vraag ik me af, hoever ze met de 3109 zijn, Want de 3105 rijd al vrij lang rond.

3105 en 3109 waren erbij betrokken, 3105 was volgens Railwiki ICNG compleet nieuw gebouwd

Een maand of vier geleden zag ik een foto van de 3109 die nog onaangeroerd op één van de werkplaatssporen stond. Geen idee of die inmiddels in behandeling is.
Wel merk ik dat er van de vijfjes steeds vaker nieuwere stellen komen in de 312x reeks. Het lijkt er op dat de stellen die nieuwer zijn, minder aandacht nodig hebben en afgeleverd kunnen worden.

De 3201 zal volgens Op de Rails ook volledig opnieuw gebouwd worden, tussen de orders van andere klanten door.
Dure grap om ze opnieuw te bouwen. Of zouden ze de oude casco's volledig gestript, en opnieuw behandeld kunnen gebruiken voor de te bouwen ICNG-D stellen?
Of is het een enkeltje sloper? Ik kan me indenken dat je meer tijd kan stoppen in héél slechte casco's terwijl een nieuwbouw sneller af is.

Laatst bewerkt door aarclay op 22-10-2025 21:34