27-11-2023 20:37:23 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Beste Mensen, met de ingang van de dienstregeling van 2024 zullen de klassieke motorstellen van de NMBS uitdienst gaan, ik heb niet helemaal helder of de inzet gebieden op wikipedia nog acuteel zijn. Wikipedia loopt wel vaker achter op het spoor vlak buitenland. Ik was daarom benieuwd welke lijnen vanuit NL het best bereikbaar zijn waar ze rijden? En zijn er nog tips dit eventueel zo goedkoop mogelijk te doen? En gaat europees breedt de nieuwe dienstregeling in? Of varen de belgen een andere koers? |
27-11-2023 21:03:40 1 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Spa-Aken rijden ze nog integraal. Verder nog wat rond La Louviere. https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=41&t=2643&sid=bd6e58941370f8e403b8a020eabae0ff&start=2055 |
27-11-2023 21:09:16 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Begin deze maand had iemand (Caz_Plz) op Twitter deze spreadsheet gedeeld waarin de actuele diensten van de Klassiekjes genoemd stonden. Afhankelijk vanaf waar in Nederland je wilt starten zijn denk ik de treinen Antwerpen - Charleroi of Aachen - Spa het meest interessant om te doen. Aachen is vanaf Maastricht te bereiken met de OV-chipkaart en dan ga je gelijk internationaal met de Klassiekjes. Dat is eentje die ik zelf nog in mijn achterhoofd houd stel ik heb genoeg tijd om nog een keer op pad te gaan. |
27-11-2023 22:30:00 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
En je kunt Aachen Spa met een euregio ticket doen |
![]() |
advertentie |
27-11-2023 22:35:44 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Gaan ze er echt al over enkele weken per direct eruit?😲 Dat hoor ik nu pas voor het eerst. Tijd om nog heel snel een reisje naar België te regelen |
27-11-2023 22:52:17 1 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
De laatste Op de Baan schrijft dat alle motorstellen vanaf december in Charleroi in onderhoud gaan en dat de diensten vanuit Charleroi nog behouden blijven. |
28-11-2023 01:09:24 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
2 weken geleden zaten ze ook nog in de spitstreinen Mons-Ath-Geraardsbergen |
28-11-2023 07:31:18 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote En de dienst Liege - Aachen wordt met ingang van de nieuwe dienstregeling overgenomen door Reeks 11 met I11 trek-duw stammen, dus daar zijn de klassieke motorstellen dan wel echt weg |
28-11-2023 07:43:12 | ||
---|---|---|
DjDaan111
![]() |
Quote Reeks 11 is al een aantal jaar uit dienst, bedoel je niet Reeks 18? Laatste wat ik gelezen heb gaat er Reeks 18 rijden. |
28-11-2023 08:16:05 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Da's een beste upgrade ten opzichte van de klassiekjes 😃 |
28-11-2023 09:05:03 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Helaas is de dienstregeling voor doorgaande reizigers dan weer een flinke verslechtering. |
28-11-2023 09:55:35 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
Luik-Aachen klinkt als een betere verbinding dan Spa-Aachen. waarbij luik met overstap moet. Bedien je straks niet een veel groter deel andere doorgaande reizigers dan nu een paar naar spa. |
28-11-2023 10:53:30 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Als je ziet hoeveel mensen er op Pepinster, Verviers en Welkenraedt overstappen zie je echt wel dat het een verbetering is om Luik-Aachen 1 treindienst te maken. Ik hoorde elders dat er ook nog overwogen is om Eupen-Verviers-Spa als 1 treindienst te doen, en de IC die eindigt in Eupen door te leggen naar Aachen. Waarom dit niet gebeurd is mij een raadsel. |
28-11-2023 10:58:30 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Wat mdeen bedoelt, is dat de overstaptijden in Luik naar de rest van België lang zijn. De IC niet naar Eupen laten rijden, is waarschijnlijk politiek gevoelig (belangrijkste station van de Duitstalige gemeenschap in België.) Laatst bewerkt door AlbertP op 28-11-2023 11:01 |
28-11-2023 11:01:28 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Er is bij mijn weten een aardig grote groep reizigers Brussel-Aken via deze klassieke route, al helemaal wanneer er een ICE uitvalt (wat vaak genoeg gebeurt). In de oude dienstregeling heb je een vlotte overstap in Verviers of Welkenraedt tussen IC en L, in de nieuwe situatie mis je de aansluiting in Luik op één minuut en ben je dus een halfuur langer onderweg richting Brussel. Ook reizigers van/naar Luik zijn langer onderweg want die moeten het hele eind boemelen ipv te kunnen overstappen op een snelle IC. Het enige voordeel is dus een rechtstreekse verbinding Luik-Aken, qua reistijd gaat iedereen op de populaire relaties erop achteruit. |
28-11-2023 11:31:13 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Een direct aanklikbare link. 2643&sid=bd6e58941370f8e403b8a020eabae0ff&start=2055">www.hgbtf.net Met excuus er is iets niet juist gegaan. Wat weet ik niet? Laatst bewerkt door john2 op 28-11-2023 11:32, reden: Meer tekst er bij gezet |
28-11-2023 12:20:37 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Als er een treinnummer in de URL staat, werkt het niet. Oplossing; zet dat treinnummer erachter in het bericht. 2643 Laatst bewerkt door DDZ7504 op 28-11-2023 12:20 |
28-11-2023 12:26:52 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Dit is afhankelijk van je leeftijd, je woonplaats en reisroute. In België kan weekend ticket, Senior Ticket of Youth Ticket interessant zijn. Indien je tevreden bent met een kort ritje dan kan zone of agglomeratie ticket interessant zijn. Afhankelijk van waar je wilt reizen kan Euregio ticket interessant zijn. Deze kaart o.a geldig in Limburg, RE18 en trein tussen Aachen en Liège en tussen Liège en Roermond. Alle Nederlandse abonnementen zijn (met OV chipkaart ingecheckt bij Arriva) geldig in RE18 naar (tot) Aachen.
Laatst bewerkt door seinhuis op 28-11-2023 13:48 |
28-11-2023 13:24:03 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Geprobeerd, 2643 achter in de link gezet, maar lukte niet. |
28-11-2023 17:06:05 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Nee, niet in de link, gewoon in het bericht zelf. Klik in mijn bericht (met de quote naar die van jou) op de link en hij werkt wel... |
28-11-2023 17:19:08 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Klopt het werk. |
28-11-2023 18:05:31 1 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Toelating van M6 en M7 in Aachen (Duitsland). Dat spul is buiten profiel, daarom is de toelating naar Rsd en Bd ook nooit rond gekomen en gaat naar Bd en Rtd t.z.t. ook I11 rijden. |
28-11-2023 18:05:53 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Ja typefout |
29-11-2023 00:18:21 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote M6/M7 naar Breda is nooit de bedoeling geweest. M6 naar Roosendaal was wel een plan (doortrekken van de IC Charleroi - Essen), maar vanwege een laag viaduct van de A58 kon dat niet. En daar komt nog bij dat IL&T geen tweede Belgische trein naar Roosendaal wil laten rijden zonder treinbeveiligingssysteem. |
29-11-2023 09:01:48 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
En daarom zou er jaren geleden al Memor naar Rsd worden gelegd, maar is dat er tot op heden nimmer van gekomen en ik verwacht dat het er ook niet meer komen |
29-11-2023 10:23:52 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
TBL1+ is ook het plan geweest, maar dat zag ProRail uiteindelijk niet zitten. Vandaag de dag zie ik dat er ook niet meer van komen, over een paar jaar moet er ETCS liggen tot aan de grens. |
29-11-2023 11:21:17 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Dat bedoel ik inderdaad. Uiteraard is een overstapvrije verbinding van Luik naar Aken beter dan de huidige verbinding met overstap, maar het blijft een stoptrein en als je niet met de ICE of €* wil reizen ben je met de nieuwe dienstregeling een half uur langer onderweg en je hebt niet minder overstappen dan nu. Of je nu van Brussel naar Welkenraedt rijdt en daar overstapt of straks van Brussel naar Luik of ook naar Welkenraedt en dan overstapt, het maakt in overstappen geen verschil. Alleen voor reizigers uit het Luikse is het een marginale verbetering. Niet meer overstappen en comfortabeler materieel maar wel 10 minuten langer onderweg.
De NMBS had al lang geleden de IC naar Welkenraedt door moeten trekken naar Aken. Dat was geen enkel probleem als je die met HLE18+I11/I10 laat rijden. Kort perron in Hergenrath? Er wordt dagelijks in heel België met treinen gereden die langer zijn dan het perron waar ze stoppen. Daar wordt routinematig voor in de trein gewaarschuwd. Ik weet niet waarom ze het niet doen. Concurrentie met Eurostar waar ze een aandeel in hebben? Maar net zo goed concurreren ze met de ICE (die 2x zo vaak rijdt). Laatst bewerkt door moderator op 29-11-2023 18:32, reden: Bedrijfsnaam gecorrigeerd |
29-11-2023 18:13:53 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Bedoelt u aachen of aken? |
29-11-2023 18:34:45 1 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Aachen en Aken zijn dezelfde stad, alleen dan in het Duits en Nederlands geschreven. Ik kan ook niet helemaal plaatsen aan wie de vraag gericht is. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-11-2023 19:37:09 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Even off topic dan, maar kunnen we dan gewoon de Nederlandse stadsnamen gebruiken? Dat leest wat lekkerder |
29-11-2023 20:13:33 3 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Moeten we dan ook Emmerik in plaats van Emmerich gaan zeggen? Zo ja, dan stem ik tegen. |
29-11-2023 21:37:26 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Moet ik dan ook consequent Liège gaan schrijven? Ik ben mij er zeer wel van bewust dat er in Duitsland ook een plaats Aken bestaat, waar vroeger zelfs treinen naar toe reden, maar Aken is in Nederland een volstrekt geaccepteerde schrijfwijze. Emmerik minder, maar je zult mij er niet over horen klagen. |
29-11-2023 21:44:47 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ik heb het niet specifiek over Aachen, maar meer over dat we van bepaalde relevante spoorse plaatsen in het buitenland de naam prima onder algemene kennis kunnen schuiven. En Aachen/Aken is daar zeker één van. Als je het écht een keer niet weet, kun je het ook gewoon opzoeken op het wereld wijde web (zelf meermaals gedaan in soortgelijke situaties). |
30-11-2023 11:09:08 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Het is in Nederland ingeburgerd voor de buitenlandse stations in het Nederlands te benoemen. Dit krijg je er niet zomaar uitgeroeid. Bijvoorbeeld ook Köln in Duits en Keulen in het Nederlands. |
30-11-2023 11:24:30 1 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Ik heb toch nog nooit iemand horen spreken over Dusseldorp Hoofdstation ;) |
30-11-2023 11:46:40 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Ik ook niet Keulen centraal station. 😉 |
30-11-2023 12:25:30 2 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Laten we het weer over de klassieke stellen hebben 😉 |
30-11-2023 13:11:03 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Dus het beste is om via aken naar spa te gaan en zo op de klassiekjes te stappen, of van maastricht naar luik? Maar via aken was dan goedkoper met het euro ticket toch? |
30-11-2023 13:21:03 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Je hebt een goedkope Euregioticket. Dan kan je die stellen doen tussen Aachen en Spa. Want in Luik komen ze volgens mij niet. Maar als je niet via Heerlen wil gaan, kan je naar Luik en daar de stopper naar Pepinster of Verviers pakken. |
30-11-2023 14:04:42 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Voor de helderheid, het Euregioticket is ook geldig om Mt-Luik-Pepinster Euregioticket | Losse kaartjes | NS en dan onderaan de link aanklikken naar de pdf t Is zelfs al geldig vanaf Rm, dus je kunt daar uitchecken en dan met een Euregioticket bv een rondje Rm-Std-Hrl - Aken - Spa - Pepinster - Luik - Mt- Rm doen. Laatst bewerkt door Muizeneus op 30-11-2023 14:08 |
30-11-2023 19:12:08 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Door een staking van twee vakbonden zal het treinaanbod beperkt zijn van dinsdag 5 december, vanaf 22 uur, tot en met donderdag 7 december. |
30-11-2023 19:13:20 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Opnieuw een staking in België. Wel goed om even rekening mee te houden. Anders ga je voor niets naar het zuiden. 😉 |
30-11-2023 22:05:01 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Quote Goed dat je hebt zegt. Dan ga ik maandag aanstaande naar Belgie ipv woensdag. |
01-12-2023 07:37:38 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Fijne dag en geniet van de klassiekjes. |
03-12-2023 19:48:06 1 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Zoals hiervoor al was opgemerkt, het betreft het einde van de inzet op de lijn naar Aken. De Klassieke treinstellen zullen in de nieuwe dienstregeling nog ingezet worden op
bron: hgbtf.net (posting door 'Klassiekje', met aantekening 'onder voorbehoud') |
04-12-2023 15:48:39 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Interssant, vandaag een belgische mcn gesproken, hij vertelde dat wel degelijk de stellen na 9 december de stellen uitdienst zouden gaan. |
04-12-2023 18:42:03 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Elders wordt weer gesuggeerd dat de stellen van Spa - Aachen verhuizen naar Charleroi. We zien het 10 December wel ;). |
04-12-2023 18:45:31 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Als jij continue Aix-la-Chapelle volledig uit wilt uitschrijven be my guest, snap alleen niet waarom iemand zoveel moeite zou doen als je in dezelfde tijd 10x Aken had kunnen schrijven. |
04-12-2023 19:27:38 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
je weet dat dat de Franstalige naam is voor de Duitse stad Aachen? Laatst bewerkt door robert5591 op 04-12-2023 19:27 |
04-12-2023 19:40:38 2 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Dat Aken in verschillende talen anders geschreven wordt is nu wel duidelijk. Terug on topic. |
07-12-2023 20:02:30 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Video over het verdwijnen van deze trein (vanaf 6:40) |
10-12-2023 10:23:54 2 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
De Klassiekjes zijn vandaag in ieder geval opgedoken in de intercity 3400 tussen Schaarbeek en Binche. |
10-12-2023 13:14:10 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Op de lijn naar Aken zijn deze joekels tevoorschijn gekomen: twitter.com |
10-12-2023 13:45:34 | ||
---|---|---|
ovsp-be
![]() |
Vandaag zou klassiek motorstel 655 nog actief moeten zijn op de S41 tussen Luik en Aachen. Laatst bewerkt door ovsp-be op 10-12-2023 13:46 |
![]() |
advertentie |
10-12-2023 13:55:32 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Klopt ook rond Charleroi blijven ze voorlopig gewoon rijden |
10-12-2023 14:39:26 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
Zojuist in de 5035 vanuit Aachen terug naar Liège inderdaad (nadat eerder de 5013 vanuit Liège gereden is met de 655). Laatst bewerkt door Astraea op 10-12-2023 14:46 |
14-12-2023 21:03:57 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Wikipedia is inmiddels (gedeeltelijk) bijgewerkt. Nu staat in de zijbalk dat de stellen pas in 2025 d'r uit gaan. Zou dat waar zijn of is dit een gevalletje "Wikipedia onbetrouwbaar omdat iedereen het kan aanpassen"? |
14-12-2023 22:26:18 1 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote |
14-12-2023 22:37:26 1 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
en meer speciaal hier langstlevende klassiekjes |
14-12-2023 23:17:38 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
Quote Er wordt gesteld dat (eind) 2025 al het materieel op ERTMS moet rijden in Belgie. Of dat gehaald wordt zal de tijd leren. Maar daar komt dat jaartal vandaan in ieder geval. |
15-12-2023 07:23:06 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Zie mijn vorige berichten in dit topic. De inzet naar Aachen en meer nog de inzet vanuit het depot Kinkempois bij Liege is beëindigd met ingang van de nieuwe dienstregeling. Vanuit Charleroi rijden de stellen gewoon door. Dat daar ook de inzet beëindigd zou worden was alleen nieuws hier op Somda en dus fake |
15-12-2023 07:50:44 2 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
I.p.v. het Trumpiaanse "fake" zou ik het vriendelijker formuleren als een verkeerde interpretatie van een bericht over de beeindiging van de inzet op de lijn naar Aken. En ook bij de hierboven aangehaalde 'NMBS machinist' sluit ik een verkeerde interpretatie niet uit. Verkeerde interpretaties door Nederlanders als het gaat om communicatie met de Zuiderburen zie ik wel vaker in de praktijk. Wellicht is dat risico iets om in het achterhoofd te houden voor wie zich nu enthousiast op het hgbtf gaat storten om maar niets te missen van de laatste kilometers van de 'klassiekjes'. Veel succes, het 'Zwarte Land' biedt fraaie fotomogelijkheden voor wie er oog voor heeft. |
15-12-2023 08:28:53 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
En om in het narratief te blijven, de geruchten dat de inzet in Luik beëindigd is met ingang van de nieuwe dienstregeling is ook fake, gisteren reed stel 655 nog een dienst naar Aken. |
15-12-2023 10:08:15 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat was de planning, planning en praktijk verschillen wel eens |
15-12-2023 10:23:52 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Ach, als mensen door willen doorgaan met 'faken', ga je gang. 🙂 |
15-12-2023 16:55:16 1 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Quote Ik denk inderdaad ik dat ik de mis informatie heb gedeeld, maar ik wil zelf wel stellen dat het geen fake nieuws is. Iniedergeval kunnen we wel langer genieten van die boemels |
29-12-2023 07:21:15 2 | ||
---|---|---|
Natje049
![]() |
Klein overzicht: Al rijden er ook nog regelmatig 2 samen op volgende diagrammen Dit zijn drie diagrammen van de S41 met locomotieven (HLE18) en rijtuigen (4x i11) van Oostende. |
29-12-2023 07:34:27 1 | ||
---|---|---|
Natje049
![]() |
Quote
Bijna al ons mateerieel (dat het zal krijgen) is uitgerust met ETCS. HVR i11 BDUHx: 21/21 BL3 MR75m: 41/41 BL3 Eigenlijk zijn het dus enkel nog de MR96P, HLR77 die ETCS moeten ontvangen en dan de HLE18/19 en MR08P/M die nog een upgrade ontvangen. |
29-12-2023 10:10:27 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En de andere 44 aanwezige HLE 13 dan? |
29-12-2023 10:14:37 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Net als de overige 77'ers geen materieel van NMBS meer , |
29-12-2023 13:07:26 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Die zijn van Lineas. |
30-12-2023 00:45:47 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote MR79 zouden de 731 en 769 moeten zijn. Bij de MR73CR staan er 13. Vgm zijn zowel de 974 als 981 nog in dienst. |
02-01-2024 11:04:05 | ||
---|---|---|
Natje049
![]() |
Quote
|
10-01-2024 22:34:44 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Naar het schijnt loopt het niet echt fantastisch met de T18 met I11 combinaties tussen Aachen en Luik. Sterker nog, treinstellen 624, 642, 660 en 663 zullen weer terug in dienst komen. De 660 heeft vandaag al gereden tussen Luik en Aachen. Treinstel 985 (Charleroi) is wel buiten dienst gegaan afgelopen week. |
10-01-2024 22:56:53 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dit belooft bijna een race te worden welke treinstelreeks als eerste volledig buiten dienst gaat. Laatst bewerkt door aarclay op 10-01-2024 22:57 |
24-01-2024 20:27:24 | ||
---|---|---|
Natje049
![]() |
Van de opnieuw in dienstgestelde stellen is de 660 al weer aan de kant. Grote schade opgelopen door een defect afgelopen week. Wellicht zal het patrimonium ook een ander stel krijgen nu... |
17-05-2024 22:28:39 | ||
---|---|---|
Natje049
![]() |
Nog eens een recent overzcht: MR66: 0/40 988 aan de kant met defecte omvormer, herstelling onzeker. |
17-05-2024 22:40:27 | ||
---|---|---|
jpvdveer19
![]() |
Volgens hgbtf is de 987 vandaag uit dienst gegaan - 995 volgt spoedig ook. De langst levende klassiekjes - Pagina 145 - Het Groot Belgisch Treinen Forum (hgbtf.net) |
12-10-2024 14:06:05 2 | ||
---|---|---|
Natje049
![]() |
Op 14 december zal er een officieel afscheidsevenement zijn om afscheid te nemen van de laatste 9 stellen. Het is de bedoeling om zeker beide overlevende types samen te laten rijden die dag zodat in beide rijrichtingen een ander type op kop rijdt. Meer informatie volgt nog. Laatst bewerkt door Natje049 op 14-10-2024 01:09 Operator Shunting Yards bij NMBS |
12-10-2024 23:28:29 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Uit nieuwsgierigheid:Wat is je bron en/of waar kunnen we de meer informatie vinden zodra deze bekend is? |
13-10-2024 15:01:44 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
Datum van de afscheidsrit is verplaats naar Zaterdag 14 december |
13-10-2024 18:12:27 1 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ben ook erg benieuwd waar deze info vandaan komt. |
13-10-2024 18:50:35 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Natje049 is, zoals reeds vermeld, een spoormedewerker bij de NMBS. Daarmee zijn de bronnen ongetwijfeld intern en betrouwbaar van aard. |
13-10-2024 19:16:43 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Okee. |
14-10-2024 01:10:58 1 | ||
---|---|---|
Natje049
![]() |
Operator Shunting Yards bij NMBS |
14-10-2024 08:29:21 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik wist niet dat je ook bij het spoor werkte, excuses. |
14-10-2024 13:31:47 3 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Staat anders gewoon onder de berichten... |
14-10-2024 14:10:05 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Of ik heb er gisteren (en alle voorgaande keren) grandioos overheen gelezen, of Natje049 heeft die taakomschrijving pas enkele minuten/uren geleden toegevoegd aan diens handtekening. Ik kan zweren dat die er gisteravond nog niet stond. (De locatie-aanduiding 'Antwerpen' wel.) Zo laatdunkend erin springen jegens train85 is naar mijn mening dan ook nergens voor nodig. |
14-10-2024 14:26:24 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
DDietzen daar heb je helemaal gelijk in. Toen ik het vroeg stond het er niet onder zijn naam en nu ineens wel. En dan moet mren er vol op in, dat het wel onder ze naam staat. Hij (Natje049) heeft het naderhand zelf aangepast. Laatst bewerkt door train85 op 14-10-2024 14:31 |
14-10-2024 14:38:03 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ook gisteren stond het er gewoon onder. |
14-10-2024 14:40:09 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Daar heb je niet gelijk in. |
14-10-2024 14:49:09 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Jij bent onaardig terwijl je liegt, ik heb het er met eigen ogen gisteren aan het begin van de avond onder de berichten zien staan. Maar allicht is dat net tussen 18:12:27 en 18:40 erbij gezet. |
14-10-2024 15:12:03 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Ik de reactie van Natje049 op 12-10-2024 stond de huidige handtekening er netjes onder. |
14-10-2024 16:03:45 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
14-10-2024 16:36:40 1 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Liegen zou ik het niet noemen, maar eroverheen lezen wel. Ik las Natje's bericht op zaterdagavond en toen stond diens functie al in de handtekening onder het bericht. 🙂
Dat terzijde, inmiddels is de vloot zo te zien geslonken tot 9 inzetbare stellen? Het einde nadert. |
14-10-2024 16:42:17 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dan gaat het snel ja, vorige week nog een paar gehad tijdens mijn reis daar. |
14-10-2024 17:10:38 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Waar kunnen we ze nog vinden? |
14-10-2024 17:53:23 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
14-10-2024 19:07:06 1 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik gebruik persoonlijk vaak de website van beluxtrains.net |
14-10-2024 19:49:17 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
beluxtrains.net Laatst bewerkt door treinhobby op 14-10-2024 19:49 |