02-04-2024 21:21:11 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
|
25-04-2024 11:29:29 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Belgische Dinnertrain is (weer) uitgesteld, de eerste Belgische Dinner Train zal pas op 4 oktober 2024 vanuit Herentals vertrekken. |
17-07-2024 21:09:53 | ||
---|---|---|
MVB
![]() |
Het lijkt erop dat het niet goed gaat met de Dinner Train. Zojuist een email ontvangen dat de ritten deze zomer afgelast zijn (waaronder die van Eindhoven volgend weekend) en dat terugbetaling "vanwege de onvoorziene omstandigheden waarmee we kampen" niet mogelijk is. Dat klinkt als acute liquiditeitsproblemen. |
17-07-2024 21:48:56 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Wel bijzonder dat andere steden voor het najaar momenteel nog gewoon te boeken zijn... Heeft het niet met werkzaamheden te maken dat ze niet kunnen rijden? |
![]() |
advertentie |
17-07-2024 21:53:15 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik heb de mail niet gezien, maar als dat er staat dan is het wel vreemd als het met werkzaamheden te maken heeft. Laatst bewerkt door aarclay op 17-07-2024 22:11 |
17-07-2024 22:09:11 | ||
---|---|---|
MVB
![]() |
Het gaat niet om werkzaamheden. Iets meer tekst uit de email: We willen u verzekeren dat deze beslissing niet lichtvaardig is genomen. De afgelopen tijd hebben we te maken gehad met een aantal onvoorziene uitdagingen, waaronder diverse malen een onverwachte uitval van rijtuigen, maar ook een algehele uitval van de trein tijdens het paasweekend. De oorzaak van de vertraging ligt helaas bij een andere partij en we nemen de nodige stappen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Dit heeft een aanzienlijke impact gehad op onze bedrijfsvoering en onze financiële reserves. Om onze continuïteit te waarborgen, hebben we in overleg met onze financiële experts besloten om onze activiteiten gedurende de rustigste periode van het jaar, de zomermaanden, tijdelijk te beperken. Dit betekent dat we in deze periode helaas geen ritten kunnen uitvoeren. |
17-07-2024 22:14:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Kijk, dat geeft al meer duidelijkheid dan een uur geleden. |
17-07-2024 22:35:21 | ||
---|---|---|
TCSFan
![]() |
Tja, je kunt wel iedere ontwikkeling van klanten in dit topic zetten, maar wie houdt wie dan voor de gek? 😄 In de commerciële wereld werkt het nu eenmaal zo dat de koets pas komt (of blijft) voorrijden als er voldoende kwartjes zijn ingeworpen. Misschien iets voor een eigen topic Dinner Train? |
17-07-2024 23:11:08 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
En wanneer krijg jij nu wel je geld terug? |
18-07-2024 12:42:55 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Half november staan Den Bosch en Tilburg op de planning. Om maar even 2 bestemmingen in de buurt van Eindhoven te noemen. Nu iedereen terugbetalen verslechterd de financiële situatie sowieso meer dan omboeken naar een later tijdstip. Dus dat zal wel de voorkeur hebben van de Dinner Train. |
18-07-2024 13:51:23 | ||
---|---|---|
MVB
![]() |
Voordat het hier een consumentenforum wordt ;), het ging me vooral om de ontwikkeling dat de Dinner train in financieel zwaar weer zit waardoor ritten geannuleerd zijn. |
27-07-2024 18:27:27 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Omroep Brabant heeft ook nog wat dupeerden gesproken: www.omroepbrabant.nl
|
27-07-2024 19:12:22 | ||
---|---|---|
TCSFan
![]() |
En dit rijmt met de topictitel? Heeft niks met TrainCharter te maken io |
27-07-2024 19:56:36 3 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
TCS heeft wel een klein beetje met de Dinner Train te maken toch? Wie rijdt anders de ritten voor ze? Maar om de verwarring te voorkomen, kan een apart topic kan inderdaad geen kwaad. Laatst bewerkt door martijn op 27-07-2024 19:56 |
27-07-2024 21:24:34 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Het is gewoon hetzelfde bedrijf alleen onder andere B.v'tjes. |
27-07-2024 21:35:47 | ||
---|---|---|
TCSFan
![]() |
|
27-07-2024 22:02:05 8 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dus TCS rijdt toevallig, zonder enige zakelijke relatie, alle Dinner Trains? En bij Dinner Train zijn ze ook alleen maar fan en plaatsen ze graag plaatjes van TCS-materieel 🤔 |
27-07-2024 22:06:04 5 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
InnoCATS Commerce Holding B.V. Bordeslaan 471, 5223MP 's-Hertogenbosch Dinner Train B.V. Bordeslaan 471, 5223MP 's-Hertogenbosch Train Charter Services B.V. Bordeslaan 471, 5223MP 's-Hertogenbosch Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 27-07-2024 22:06 |
27-07-2024 22:31:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die adres informatie die jij noemt komt anders niet overeen met wat je bij de Kamer van Koophandel terug vind en lijkt dus verouderd, en daarnaast geeft Omroep Brabant al aan dat ze in Oisterwijk gevestigd zijn. |
27-07-2024 22:43:06 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Train Charter Events in Oisterwijk,Train Charter Services in Den Bosch. Bij de eerste staat op internet:'Permanent gesloten' |
27-07-2024 23:37:16 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Met alleen de adres informatie kom je er niet. Dan moet je bij de kvk een uittreksel kopen, of misschien zelfs een overzicht concern relaties. Maar die zijn niet gratis |
27-07-2024 23:38:21 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ik zie het alleen TCS en InnoCATS Commerce Holding B.V + De uiteindelijke bestuurder: STS Management B.V. zitten nog gezamenlijk in Den Bosch, Dinner Train B.v heeft nu idd net als Train Charter Events een locatie in Oisterwijk. Er zitten in iedergeval nog wat bedrijven die onder bestuurder Jump Participation Holding B.V vallen: Train Events B.v , BORESS B.V. , Train Charter Events , Jump Holding B.V. Gezellig in Oisterwijk. Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 28-07-2024 00:19 |
27-07-2024 23:55:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Neem nou maar gewoon aan, het gaat over twee verschillende, en van elkaar losstaande bedrijven... |
28-07-2024 10:00:48 | ||
---|---|---|
Fairrail
![]() |
De conclusie van alles is wel, na genaaide Belgen worden nu ook de Nederlandse klanten van de Dinner Train genaaid. De recensies zijn momenteel niet mals: https://nl.trustpilot.com/review/dinnertrain.eu |
28-07-2024 11:38:16 1 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Het zijn losse bv’s ja, dus juridisch losstaand. Maar wie zijn de uiteindelijke belanghebbenden en delen deze bv’s bestuurders of aandeelhouders? Het feit dat ze bv zijn zegt nog niks over de feitelijke zeggenschap. Uiteraard kunnen de bv’s wel los failliet gaan zonder directe impact op elkaar. |
28-07-2024 13:10:35 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat kan technisch gezien allemaal wel, maar dat was niet de boodschap van mij bericht. Laatst bewerkt door thom op 28-07-2024 13:12 |
28-07-2024 14:59:45 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
TCS is voortgekomen uit Railpromo, bekend van het Panorama Rail Restaurant (later Dinner Train). Dat bedrijf ging in 2019 ter ziele, Dinner Train heeft toen een doorstart gemaakt. De constructie met verschillende bedrijven (Train Charter Services, Train Charter Events, Dinner Train B.V., enzovoorts) zal juist bedacht zijn om te voorkomen dat de hele onderneming ten onder gaat wanneer één onderdeel het financieel (te) moeilijk krijgt. Dat is heel gebruikelijk in de zakenwereld. |
28-07-2024 16:59:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ondanks dat de naam anders doet vermoeden, zijn Train Charter Events en Train Charter Services van verschillende eigenaren en bedrijven die niet samen onder één holding vallen oid.
Jullie kunnen hier wel steeds proberen allerlei verbanden te leggen, maar ik zie hier allemaal maar informatie voorbij komen die van websites afkomen die achterhaalde informatie tonen van jaren terug. |
28-07-2024 18:32:19 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat die niet onder éénzelfde holding vallen heeft wel een reden, en waarschijnlijk onder meer om de boel bij financiële problemen te beperken in plaats van dat een heel bedrijf in elkaar klapt. Niet ongewoon bij grote bedrijven. Maar zo zijn er nog zat van redenen waarom een holding handig is. Maar er is naar mijn gevoel zeker nog wel een verband tussen beide bedrijven. Waarschijnlijk is het in dit geval een samenwerking of dienstverband, maar daar hebben we geen inzicht in. En lijkt me ook niet van belang. Laatst bewerkt door aarclay op 28-07-2024 18:39 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-07-2024 20:38:16 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als het gaat in twee bedrijven van een verschillende eigenaar, dan gaat het natuurlijk niet om risico spreiding.
De verhouding tussen beide is gewoon die van klant en leverancier. |
28-07-2024 22:46:39 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Denk dat we hier nog wel 100 berichten over kunnen schrijven. In Nederland kan je erg creatief zijn voor wat betreft je inschrijving en je bestuurders in de KvK. Heb er beroepsmatig wat mee gedaan en je kan domweg overleden bestuurders, je bedrijf op een postbus, op een leeg adres op een privé-adres inschrijven. Doorstarten met een nieuw nummer. Geen probleem. 2x je inschrijving niet betalen en je werd in het verleden gewoon keurig overgeschreven naar de kelder van de KvK. Kortom allerhande, verouderde, adressen maakt weinig uit zonder vaststelling dat er daadwerkelijk een bedrijf is gevestigd. |
28-07-2024 23:30:18 | ||
---|---|---|
TCSFan
![]() |
Als het niet van belang is - wat je terecht stelt - moet je wellicht ook stoppen met "je gevoel" ventileren. Je verspreidt namelijk onwaarheden. |
28-07-2024 23:43:48 8 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Kom maar door met de feiten dan, TCSfan. ;) |
29-07-2024 06:25:45 7 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Laatst bewerkt door moderator op 01-08-2024 13:04 |
29-07-2024 07:26:52 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
Zoals het al tig keer gezegd is, Train Charter Services en Train Charter Events zijn 2 ccmpleet verschillende bedrijven die geen enkele verbinding hebben anders dan opdrachtgever en opdrachtnemer. Ging toch hier over de ontwikkelingen van een bedrijf en niet hun klanten?
Laatst bewerkt door sm@rkie op 29-07-2024 07:28 |
29-07-2024 07:31:52 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En wat heeft dit te maken met TCS? Los van de feitelijke onzin die je schrijft. Zo is inschrijven op een postbus al jaren niet meer mogelijk, wel als postadres maar niet als vestigingsadres |
29-07-2024 07:52:15 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
|
29-07-2024 08:25:53 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
Los van de eigendomsvraag is het voor TCS gewoon een verlies van omzet deze zomer. Het viel me nu al op dat voor het weekend de Dinner Train nog als partner op de website van TCS stond, inmiddels is het logo verwijderd. Of er is een probleem tussen de 2 partijen die er nu voor heeft gezorgd voor het tijdelijk stoppen van de Dinner Train, of TCS vreest de impact van de negatieve publiciteit door de hele situatie. Het blijft speculeren, net zoals met de ICR rijtuigen die terug naar Ahgons gingen, de koop zou terug zijn gedraaid, maar dat bleek ook niet het geval. |
29-07-2024 12:08:06 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is al meermaals geplaatst, En blijkbaar het idee hebben dat als dat soort constructies mogelijk zijn, die er ook altijd moeten zijn... Laatst bewerkt door thom op 29-07-2024 12:09 |
29-07-2024 13:03:38 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Het gebruik van allerhande constructies is met name door de niet-statelijke actoren schering en inslag geweest de afgelopen decennia, dus het vermoeden is niet vreemd Overigens ook wel door de wel statelijke actoren, denk aan de sale lease-back constructies van NS. . |
29-07-2024 15:27:35 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Dat de activiteiten van één bedrijf in meer BV's ondergebracht zijn, is niet 'vaag' of 'schimmig'. Het is gewoon verstandig zakendoen als een bedrijf met allerlei verschillende risico's te maken krijgt. Dat geldt helemaal als het nog in de groeifase zit en er dus nog niet genoeg geld verdiend wordt. Nog los van het feit dat de banken die de diverse leningen aan dit bedrijf verstrekken (van het kopen van de rijtuigen tot het financieren van inkoop en salarissen), vaak eisen dat je zo'n structuur optuigt, zodat de risico's in behapbare brokken worden gesplitst. Het overgrote deel van de restaurants en cafés in Nederland is huurder van het pand waar het in is gevestigd. Logisch, want als je een restaurantje begint, kun je niet even 4 tot 8 ton ophoesten om ergens een pandje op een mooie locatie te kopen. Waarom zou het dan ineens raar zijn dat een rijdend restaurant ook slechts huurder is van de trein waarin het zit? Dat is juist extra logisch - locomotieven, rijtuigen en exploitatie kosten een veelvoud van een restaurantverdieping in de binnenstad van Amsterdam. Dus koop je die niet zelf, die huur je van een andere BV. Laatst bewerkt door brun op 29-07-2024 15:36 |
29-07-2024 15:33:21 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
Maar tegelijkertijd valt niet te ontkennen dat TCS valt en staat bij de activiteiten van Dinner Train. Dan mag het op papier allemaal los staan (en dat zal allemaal prima in orde zijn verder), maar buiten Dinner Train heeft het bedrijf nagenoeg geen stabiele opdrachtgever die TCS van werk voorziet op regelmatige en langdurige basis. Van zo heel af en toe een overbrenging of een chartertrein kan je niet leven lijkt mij. |
29-07-2024 15:41:35 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Misschien had TCS ook meer andere klanten moeten zoeken (dus niet alleen de Dinnertrain). Maar je kunt het ook omdraaien. Als de Dinnertrain failliet gaat, blijft TCS vooralsnog bestaan, inclusief materieel. Dat kunnen ze direct verhuren aan een andere restaurateur met een identiek concept. Die noemt z'n bedrijf dan Culirails of weet ik het. En het gaat gewoon verder. Zelfde trein, andere kok. Laatst bewerkt door brun op 29-07-2024 15:42 |
29-07-2024 16:04:33 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
European Sleeper rijdt regelmatig. |
29-07-2024 19:10:33 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En heeft nog wel veel meer werk, kijk even wat er over de grens nog allemaal rijdt bijvoorbeeld ;) |
29-07-2024 19:21:09 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
European Sleeper rijdt dan alleen niet met eigen TCS materiaal, alleen met hun machinisten. Het is natuurlijk wel een stabiele regelmatige opdrachtgever, maar uiteindelijk wil je natuurlijk ook met je eigen locomotieven en rijtuigen omzet generen. De Dinner train logo is trouwens weer teruggeplaatst op de TCS website, er zal dus geen probleem zijn tussen deze 2 entiteiten. |
31-07-2024 14:13:01 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
BN/DeStem heeft het nu ook over Dinner Train en noemt een reden voor de rituitval: hoge temperaturen.
|
31-07-2024 14:35:54 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Uhm een deel van hun rijtuigen zijn voormalige Duitse Bord Restaurants/Bistro's en al op enige leeftijd dus misschien niet zo gek. Daarnaast staat het IC1 park van de DB toch niet bekend om zijn geweldige airco's getuige alle uitval van de ICB's van de afgelopen jaren... |
31-07-2024 16:09:35 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Anderzijds stelt het gequote stukje wel dat de rijtuigen zijn aangepakt en o.a. voorzien van een topkoeling. Laatst bewerkt door phantom op 31-07-2024 16:10 |
31-07-2024 16:59:42 | ||
---|---|---|
hehoka
![]() |
Dan ben ik benieuwd wat ze komend weekend doen met verwachte temperaturen boven de 24 graden. |
31-07-2024 17:19:49 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Ze hebben al aangegeven tot 23 augustus niet te rijden vanwege financiële problemen. Zie ook de agenda op hun site. Daarom lijkt dit airco verhaal meer marketing om mensen niet ongerust te maken, aangezien ze dat in eerdere communicatie (zie hierboven) niet genoemd hebben. |
31-07-2024 20:49:54 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
Dinner Train is dus kennelijk in staat het weer beter te voorspellen dan menig weerbureau. Ze weten immers al dat het eind augustus warmer dan 24 graden is. Laatst bewerkt door Astraea op 31-07-2024 20:51 |
01-08-2024 05:20:58 1 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
De wijze waarop wordt gehandeld en gecommuniceerd is kenmerkend voor een bedrijf met liquiditeitsproblemen. |
01-08-2024 09:06:34 | ||
---|---|---|
hehoka
![]() |
Als ik op hun site kijk bij "Zwolle" dan staat daar nog steeds 2/3/4 aug 2024. Ik zie nergens in de agenda staan dat ze niet rijden. |
![]() |
advertentie |
01-08-2024 15:38:37 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Treinen zijn uit het systeem gehaald, dus gaan niet rijden. |
01-08-2024 16:27:06 | ||
---|---|---|
hehoka
![]() |
Ik heb geen inzicht in Het "systeem" wat jij bedoeld. Ik heb alleen hun website als info :) |
01-08-2024 16:44:36 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Maar op hun website is de algemene agenda ook gewoon leeg tot eind augustus. Bij "Zwolle" staan de genoemde data nog wel, maar is het niet mogelijk om te reserveren. |
01-08-2024 18:28:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
01-08-2024 22:07:58 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
02-08-2024 08:18:10 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Inmiddels blijkt het ingehuurde personeel ook te zitten wachten op achterstallige betalingen. |
02-08-2024 08:39:28 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En in de krant een pagina met klachten van klanten die hun geld terug willen. Hopelijk komt er een afdoende oplossing. Het is toch een aardig concept en er was wel degelijk interesse. |
02-08-2024 10:26:41 1 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Het niet meer betalen van personeel is een veeg teken. Belangrijkste schuldeiser in deze situaties is de fiscus. Als daar geen betalingen meer aan gedaan worden is het einde in zicht. |
02-08-2024 12:20:36 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
EDIT, dat staat dus in het linkje naar Omroep Brabant hierboven, sorry. :-) Laatst bewerkt door brun op 02-08-2024 12:21 |
02-08-2024 12:26:14 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Er moet natuurlijk wel omzetbelasting worden afgedragen over het voorgaande kwartaal en dat staat de fiscus als preferent schuldeiser wel vooraan. Hoewel er in het geval van aanhoudende verliezen weinig ob afgedragen zal moeten worden... |
02-08-2024 16:04:09 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Laatst bewerkt door phantom op 02-08-2024 16:05 |
02-08-2024 16:21:52 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Welk waarborgfonds is er dan voor reeds gereserveerde en betaalde restaurants?? Daarbij heeft Dinnertrain zelf geen materieel, maar huren dat in. Dus de kip zal wel heel erg kaal zijn… |
02-08-2024 20:45:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De laatste zin die je schrijft is niet waar, personeel wat in dienst is bij een bedrijf wat failliet word aangemeld bij het UWV die een deel van die loonkosten alsnog uitbetaald;
Echter is dat wel als je in loondienst bij het bedrijf bent, voor ZZP'er zal dat niet opgaan maar dat is dan weer het risico van ZZP'er zijn. |
02-08-2024 21:34:28 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Dat boekingen gedaan worden onder waarborg is absoluut niet vanzelfsprekend. |
03-08-2024 08:12:30 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat is in ieder geval niet geregeld bij Dinner Train zelf. Je betaald rechtstreeks aan de BV, niet aan een derde gelden stichting of iets dergelijks. |
03-08-2024 10:59:43 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
03-08-2024 11:19:54 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ik weet niet of je enig idee hebt wat een beetje uurtarief van een advocaat is, maar voor het tarief van het schrijven van één ingebrekestelling kun je met je halve gezin uit eten. |
03-08-2024 11:38:28 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Dat kun je doen maar dat moet wel opwegen tegen het te vorderen bedrag. Een advocaat kost bepaald niet niks. |
03-08-2024 19:46:02 | ||
---|---|---|
frenque
![]() |
Dinnertrain kan niet eenvoudig verzoeken aan mensen tot Januari 2025 te wachten op een terugbetaling. Juridisch is dat een wanprestatie. |
03-08-2024 20:08:27 4 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Als jurist is mijn advies om hier te stoppen met het verspreiden van goedbedoelde maar mogelijk verwarrende / onjuiste adviezen. Ik zie hier bijv. een begrip ('bezwaarschrift') gebruikt worden dat in dit geval niet correct is. Laten we volstaan met de vaststelling dat Dinertrain voorlopig richting de eetlustige klanten die gereserveerd hebben niet gaat presteren of terugbetalen. Wat de toekomst gaat brengen gaan we wellicht snel weten. Bij een faillissement is de afhandeling in handen van de curator. |
15-08-2024 08:44:46 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
RTV Oost bericht nu ook over de Dinnertrain www.rtvoost.nl Dick van den Hoven |
15-08-2024 20:41:49 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Voor de ritten vanuit Utrecht over 2 weken is nu ook een mail verstuurd met het bericht dat de rit niet doorgaat. Dit waren de ritten waarover gesteld werd dat die als eerste weer zouden rijden. De mail stelt: Wij hebben te horen gekregen dat het niet mogelijk is om de rit zoals gepland uit te voeren. |
15-08-2024 20:50:47 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Op de website kan je voor geen enkele stad meer reserveren. Ook niet later dit jaar of in 2025. |
15-08-2024 22:57:06 | ||
---|---|---|
aaron2
![]() |
|
16-08-2024 08:23:28 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Klopt, en dat op de TU Delft. Voor forumgenoten, de koffie staat op de faculteit Bouwkunde altijd klaar. |
16-08-2024 16:29:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
|
16-08-2024 16:37:48 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Nee hoor. Het programma staat er inderdaad. Net zoals er nog advertenties op Social Media voorbijkomen als ze een beetje in je algoritme zitten. Maar reserveren kan dus niet meer (in tegenstelling tot eerder deze maand). Op nu.nl en omroepbrabant.nl (en vast wel meer plekken) staat inmiddels ook dat 'de boekingsmodule niet werkt', mocht je me niet geloven ;) Laatst bewerkt door martijn op 16-08-2024 20:32 |
17-08-2024 21:10:39 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ja, je loopt vast met het invullen omdat er geen data meer gekoppeld is aan de specifieke ritten. |
28-08-2024 10:47:38 3 | ||
---|---|---|
Trein_Reiz
![]() |
Het kon niet uitblijven. Train Charter Events (bedrijf achter DinnterTrain) is door de rechter failliet verklaard. Laatst bewerkt door Trein_Reiz op 28-08-2024 10:49 |
28-08-2024 12:27:36 1 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Het faillissement betreft zowel Train Charter Events B.V. als Train Events B.V. Voor de liefhebbers insolventies.rechtspraak.nl insolventies.rechtspraak.nl
Laatst bewerkt door wattman op 28-08-2024 12:28 |
28-08-2024 14:11:58 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
dat verklaart waarom ik ze niet meer zag rijden, betekent dus dus ook geen dinnertrain ritten meer? |
28-08-2024 14:21:19 | ||
---|---|---|
edwin82
![]() |
Dat klopt. Bij een faillissement vinden er doorgaans geen activiteiten meer plaats. (In dit geval waren deze al gestaakt zoals hierboven te lezen valt) Laatst bewerkt door edwin82 op 28-08-2024 14:21 |
28-08-2024 14:22:21 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Fred Froger mag als curator zoeken naar de beste manier om de boedel te gelde te maken om hiermee de schuldeisers te (naar rato) te betalen. Als er iemand een aardig bod doet, kun je waarschijnlijk de rijtuigen (en de naam?) zo overnemen. |
28-08-2024 14:31:12 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ehh de rijtuigen zijn van TCS niet van diner train toch? |
28-08-2024 14:37:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Correct, het gaat alleen om de horeca onderneming die het concept draaide en de trein inhuurde bij TCS. |
28-08-2024 15:17:53 | ||
---|---|---|
Spw
![]() |
Zal voor TCS desondanks ook een flinke domper zijn. Zo veel restauratierijtuigen aangeschaft en opgeknapt voor 2 dinner trains (met die in België erbij), waar nu allemaal geen werk meer voor is... |
28-08-2024 16:31:03 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Ligt natuurlijk wel voor de hand dat er andere partijen zijn die zullen onderzoeken of zij dit idee voldoende levensvatbaar achten om er mee aan de slag te gaan. En het materieel heeft natuurlijk het een en ander gekost en is vast voor de langere termijn aangeschaft. Dan is het faillissement van TCE en van TE wel buitengewoon vervelend maar vermoedelijk niet onoverkomelijk. Laatst bewerkt door bacr op 28-08-2024 16:32 |
28-08-2024 18:06:10 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Kvknr 75794306 Handelsnamen:Train Charter Events B.V. Dinner Train volgens de Kvk. Volgens de Kvk wel degelijk dezelfde onderneming. We gaan merken waar de curator mee gaat komen. Vermoedelijk niet al te veel voor de meeste schuldeisers. |
28-08-2024 18:11:59 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
geef je hier nu antwoord op iets uit de quote? |
28-08-2024 18:14:50 1 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Dinner Train en Train Charter Events zijn inderdaad hetzelfde bedrijf. Train Charter Services is echter een heel ander bedrijf, en voor zover we kunnen nagaan is er nu helemaal geen sprake van een hierarchie aan bedrijven.
Vroeger was dat wel zo: toen Dinner Train (een merk va Railpromo B.V.) in 2019 failliet ging, werden Railpromo Fleet Services (zusterbedrijf) en Lucatu B.V. (moederbedrijf van RP en RFS) in dat faillissement meegesleurd. |
28-08-2024 18:15:40 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Train Charter Events en Dinner Train zijn wel hetzelfde, maar Train Charter Services (TCS) is wèl en andere bedrijf.
|
28-08-2024 18:40:53 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
zoals inmiddels door treinhobby is verduidelijkt met zijn bericht, een reactie dat de info van 28 juli niet geheel klopt. Train charter services zit op een ander adres. Aan de curator de opdracht om te kijken of, en zo ja welke, verbanden er bestaan. Laatst bewerkt door Rsb op 28-08-2024 18:41 |
28-08-2024 19:05:22 1 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Gelet op de stroom aan negatieve publiciteit die is losgekomen rond de uitvoering van het concept eten op rails, waarbij ik inmiddels in de pers bij gedupeerde passagiers verloren bedragen tot ver over de Eur 1000 voorbij zie komen, denk ik dat 'Dinner train' aardig besmet is geraakt. Ook die voor een bedrijf afrollende op een faillissement kenmerkende 'kluitje in riet' communicatie ('wees gerust, over 5 maanden kunt u weer uw reeds betaalde uitje boeken', 'u krijgt echt volgede week een deel van uw geld teruggestort') zijn voor de journalisten zeer smakelijke ingredienten, voor een sappig verhaalje. Ben benieuwd of er nog een bedrijf is dat zich wil wagen aan poging 3, met deze merknaam en het inmiddels in het hele land bekende kleurenschema op de rijtuigen. De tijd zal het leren. Laatst bewerkt door wattman op 28-08-2024 19:06 |
29-08-2024 09:43:00 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Nog aansluitende over de discussie over de verhouding tussen TCE (Dinner Train) en TCS, ik zie nu dat in de berichtgeving in de kranten sprake is van een geschil tussen beide bedrijven. Ik citeer uit de Telegraaf van 28 augustus, waarin geschreven wordt over
|
29-08-2024 09:46:49 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Dat verbaast me niet: als personeel op hun geld moet wachten en er niet voldoende in kas is om klanten meteen terug te betalen, dan zal de situatie niet beter zijn voor de leverancier van het rollend materieel. |
29-08-2024 11:00:04 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Mede in het licht van de eerdere mededelingen door TCE richting de restaurantbezoekers "we kunnen niet rijden, want de airco is onvoldoende", en de eerdere uitval van de geplande ritten in het voorjaar voorzie ik een 'mooi' juridisch steekspel op basis van de redenering: TCE kon niet aan de verplichtingen richting restaurantbezoekers voldoen, omdat TCS geen bruikbare trein ter beschikking kon stellen, en daarom had TCE geen geld meer om personeel, leveranciers en TCS te betalen, enz, enz. |