08-04-2025 14:56:12 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Mocht er al een topic zijn, verplaats het maar, ik kon geen goeie vinden.
www.rtvdrenthe.nl Keolis, Arriva en Qbuzz hebben zich ingeschreven. Laatst bewerkt door GerritJan op 08-04-2025 15:03 |
08-04-2025 15:11:15 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
De interessantste eisen op een rijtje:
* De treinen zullen worden voorzien van Huissstijl RRReis. • Vernieuwen van de stoelbekleding; • Verbetering van de beschikbaarheid van het toilet tijdens vorstperiodes, bijvoorbeeld door een verwarmingselement aan te brengen; • Vervanging van de draaideuren (naar de 1e klasse) door schuifdeuren; • Installeren van meer stopcontacten en/of USB-laadpunten bij de zitplaatsen; • Installeren van klaptafeltjes aan de achterzijde van de stoelen; • Verwijderen van de servicebalies en een andere invulling voor de vrijgekomen ruimte kiezen.
2. De Concessiehouder zet ook Extra Materieel in De hoeveelheid Overnamematerieel met de huidige zitplaatscapaciteit biedt onvoldoende capaciteit om de huidige dienstregeling van de RE20, RS20 en RS21 te kunnen rijden conform de eisen in dit Programma van Eisen. Daarom zet de Concessiehouder hiernaast ook Extra Materieel in bestaande uit Nieuw Materieel en/of Bestaand Materieel.
|
08-04-2025 15:33:53 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Bijzonder punt: Het elektrische Materieel van het type GTW-EMU dat in de huidige concessie Vechtdallijnen op de Treindienst Zwolle-Emmen wordt ingezet, wordt door de huidige concessiehouder ter overname aangeboden aan de Concessiehouder. De Concessiehouder is verplicht om dit Materieel over te nemen Laatst bewerkt door martijn op 08-04-2025 15:34 |
08-04-2025 16:25:58 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Is het tegenwoordig normaal dat in dit soort stukken midden in zinnen ineens te pas en onpas woorden met hoofdletters geschreven worden? Wat een draak om doorheen te lezen |
![]() |
advertentie |
08-04-2025 16:40:09 2 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat zijn waarschijnlijk vastgelegde termen die eerder in de tender zijn gedefinieerd. |
08-04-2025 18:27:26 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Het overnemen van materieel is vrij normaal hoor, ook bij busconcessies Laatst bewerkt door geert op 08-04-2025 20:39 |
08-04-2025 18:36:20 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik weet dat kromme teksten normaal zijn, niet alleen bij concessies. Ik bedoelde eigenlijk dat er staat GTW's worden aangeboden, maar ook gewoon verplicht overgenomen moeten worden. Beetje dubbelop. Dat eerste leest alsof Arriva ze in ieder geval moet aanbieden, maar de (nieuwe) vervoerder ze niet per sé hoeft over te nemen. Maar in de volgende zin staat dat het dus wel verplicht is. Waarom zou je dan neerzetten dat ze aangeboden moeten worden? Die laatste zin is dan toch voldoende? "De (nieuwe) vervoerder rijdt verplicht verder met het bestaande materieel." Laatst bewerkt door martijn op 08-04-2025 18:37 |
08-04-2025 19:00:04 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Nee, nu wordt Arriva verplicht om over te dragen. Als er alleen staat: dat materieel, dan had de nieuwe vervoerder ook andere GTWs kunnen kopen |
08-04-2025 19:12:56 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Nee, dat is weer wat anders. Ze moeten het verplicht overnemen, maar er staat toch niet dat ze er ook mee moeten gaan rijden? Ze mogen ze ook doorverkopen en nieuw materieel aanschaffen (Qbuzz doet ook mee, die hebben ervaring met dat laatste 😀 |
08-04-2025 19:57:45 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Ik ben benieuwd hoe de samenwerking gaat zijn tussen Keolis en de nieuwe vervoerder, omdat de Emmerlijn eerder RRReis word dan Zwolle-Kampen/Enschede |
08-04-2025 22:34:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
RRReis is gewoon een merknaam van de opdrachtgever, dat maakt niet dat verschillende vervoerders die onder die merknaam rijden ook daadwerkelijk met elkaar moeten samenwerken. |
09-04-2025 06:37:02 | ||
---|---|---|
JPvanLingo
![]() |
Aan de ene kant zou je mogen aannemen dat voor de periode waar een concessie al onder RRReis valt en de ander nog niet dit wel goed geregeld is, aan de andere kant zijn er voorbeelden zoals Zutphen waar 2 verschillende palen te vinden zijn voor Arriva vanwege concessies. Laatst bewerkt door JPvanLingo op 09-04-2025 06:38 |
09-04-2025 15:47:29 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Maar in Zp zijn er verschillende opdrachtgevers, hier is het gewoon één opdrachtgever die een nieuw naampje heeft bedacht. |
15-04-2025 22:00:09 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Wordt de dienstregeling van de Vechtdallijn nog uitgebreid met de nieuwe concessie? |
16-04-2025 12:06:37 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Er is wel een eis inderdaad, dat men moet komen met verbeteringen / uitbreidingen van de dienstregeling, al vind ik de dienstregeling al heel erg uitgebreid, betrouwbaar. |
16-04-2025 13:53:13 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ik denk dat er op de Emmerlijn, door het gedeeltelijke enkelspoor, weinig meer kan dan er nu is. En af en toe moet er nog een goederentrein doorheen ook. |
16-04-2025 15:06:18 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Uitbreiden betekent hier dan ook waarschijnlijk geen 6 treinen per uur, maar het toevoegen van vroege of late treinen en/of de spitstreinen gedurende een groter deel van de dag rijden |
24-05-2025 01:03:21 2 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Uitslag verplaatst van 24 juni naar 1 juli |
24-05-2025 10:21:38 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Laatst bewerkt door phantom op 24-05-2025 10:22 |
24-05-2025 10:28:25 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De provincie kan zoveel eisen, maar ze moeten toch echt zelf de kosten van dat spoor betalen of het Rijk zo ver zien te krijgen natuurlijk. Vervoerders leggen geen spoorlijnen aan... |
24-05-2025 11:51:47 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Kunnen bij vervoerders wel een financiële bijdrage worden gevraagd dat ze over spoor rijden? |
24-05-2025 12:04:48 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Iedere vervoerder betaalt voor het spoor en best veel ook om treinen te kunnen rijden |
24-05-2025 12:56:45 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Investeringen [zowel vervanging als uitbreiding] komen voor rekening van de overheid [meestal jet rijk]. De gebruiksvergoedingen die vervoerders betalen staan daar los van. |
24-05-2025 13:36:57 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Alle vervoerders (zowel reizigers als cargo) moeten al vele jaren betalen voor het gebruik van het spoor, ze zijn er immers niet de eigenaar of beheerder van. Laatst bewerkt door BVisser op 24-05-2025 13:37 |
24-05-2025 13:47:15 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
1) Nee, maar een gemeente of provincie kan daar natuurlijk wel bij het Rijk voor pleiten. Dat houdt dan wel het gevaar in dat het er in zo'n besluitvormingsproces op uitdraait dat zij het grootste deel van de kosten moeten betalen. 2) Dat hangt helemaal van het politieke besluitvormingsproces af. Een concessiehouder hoeft het sowieso niet te betalen. Ze zijn immers geen eigenaar of beheerder van het spoor waar ze op rijden. |
24-05-2025 15:42:16 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Daar komt nog bij dat de Emmerlijn, of eigenlijk de NOLS-lijn van de Noord-Ooster-Locaal-Spoorwegmaatschappij een lokaalspoorweg was, die oorspronkelijk geheel op een enkelsporig talud is aangelegd. Spoorverdubbeling zoals voorheen tussen Mariënberg en Hardenberg, kostte daardoor verhoudingsgewijze veel extra grond. Dat is van een andere orde dan het (deels) verdubbelen van de Staatslijnen Nijmegen - Venlo en Roermond - Venlo of Leeuwarden - Groningen, die grotendeels al een dubbelsporig grondbezit (niet overal een hoog talud!) hadden, al was de spoorafstand bij aanleg geringer dan nu bij nieuwbouw wordt toegepast, en vraagt de bovenleiding ook om extra grond. Overigens stond in de plannen voor de aanleg van een nieuwe verbinding Emmen - Stadskanaal dat er wordt uitgegaan van een (wellicht deels) dubbelsporige voorbereiding van het tracé. |