19-10-2025 17:33:00 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Dinsdagavond start de definitieve herstelling van de spoorstaafbreuk tussen Schiedam en Delft. Tot donderdagochtend 11:00 uur rijden er geen treinen omdat het ‘rubberachtige materiaal’ moet uitharden. |
19-10-2025 21:20:09 | ||
---|---|---|
pothuize
![]() |
De inmiddels kennelijke oneindige reeks 'lastige breuken' (want van in beton ingegoten spoorstaven) doet toch de vraag rijzen of deze eerder zo geprezen innovatie net zo succesvol gaat zijn als 'het nieuwe sein' (dat dus gelukkig géén oneindige reeks ongeakken zal opleveren). Stoppen ermee, mislukte uitvinding/vernieuwing. adriaan |
19-10-2025 21:44:54 3 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Op basis van wat trek je deze conclusie? |
20-10-2025 00:42:10 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Zonder wetenschap hoeveel keren dat is toegepast en hoe vaak dit probleem plaats vind ik dat inderdaad een legitieme vraag. Zomaar roepen het werkt niet zonder statistieken vind ik dit een gewaagde uitspraak. |
![]() |
advertentie |
20-10-2025 01:00:11 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Bij de Waalbrug bij Nm was onlangs een railstaaf gescheurd, kennelijk zijn bruggen toch wel iets apart. De rails liggen daar op stoelen, ik heb al minstens 2 maal gezien dat ze de hele brug nameten en dat ze met vul platen het spoor opnieuw uitlijnen. |
20-10-2025 08:25:33 1 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
|
20-10-2025 09:07:49 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
het zou je sieren je te verdiepen in een alternatieve montagewijze van spoorstaven aan vaste constructies zoals Harmelen overwegen. Dan kan je een oprechte vergelijking maken |
20-10-2025 10:32:59 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Het gaat niet zozeer om de ingegoten gedeelten van het spoor, maar meer de overgang naar het ballastspoor waar vaak krachten op komen die scheur- of breukverschijnselen geven toch? |
20-10-2025 11:59:52 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Bij kunstwerken met doorgaande ballastbed worden stootplaten toegepast en tegenwoordig ook verstevigingsspoorstaven. |