12-11-2007 20:38:44 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Ik denk 9200, omdat daarbij de code IC staat ipv THA (alhoewel het een Thalys-blok is). Eea vooruitlopend op ingebruikname HSL? En waar is 32100 gebleven (sneltreinen Mt-Hrl?)? Laatst bewerkt door fastguy84 op 12-11-2007 20:41 |
12-11-2007 20:39:51 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Klopt, zie ook Hafas, bijvoorbeeld http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?rt=1&input=Den%20Haag%20HS%238400280&boardType=dep&time=20:36&productsFilter=11111&dateBegin=09.12.07&dateEnd=13.12.08&start=yes |
12-11-2007 21:18:29 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
over de 5800: DD-AR in het weekend![]() |
12-11-2007 22:55:12 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
QuoteWaarschijnlijk heb je op zondagmorgen gekeken en dan rijdt deze IC niet meer (zie ook het Veolia-topic). Op zondag rijdt de IC pas vanaf 13:02. |
![]() |
advertentie |
12-11-2007 23:02:49 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Ja dat weet ik (heb ik daar immers zelf gepost). Het ging me erom dat die serie niet meer in de treinnummerlijst van Prorail voorkomt... |
12-11-2007 23:12:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De Benelux wordt de serie 9200. |
13-11-2007 13:14:47 | ||
---|---|---|
daan1714
![]() |
Hier staat een overzicht van de nachttreinen in 2008: http://www.mindyourhead.eu/personal/nachttreinen0708.xls ![]() |
13-11-2007 14:50:06 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
dat ziet er aantrekelijk uit maar wie gaat de tractie voorzien behalve de 318 en 319 omdat daar nog problemen mee waren ofzoiets? |
13-11-2007 15:14:10 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Railion Nederland |
13-11-2007 15:21:06 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
dus gewoon een 1600 ervoor neem ik aan? |
13-11-2007 15:45:13 | ||
---|---|---|
daan1714
![]() |
Ja, in ieder geval op een deel van de treinen is de tractie een 1600. |
13-11-2007 16:39:18 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
En er is nog weinig zeker, maar een groot deel gaat rijden met 1600'en (die vrij komen door de instroom van BR 189). Verder heeft DB Autozug zelf ook nog een 189 die ze in kunnen zetten op Nederland... Best rare gewaarwording, NS(I) dat de nachttreinen niet meer verzorgd. |
13-11-2007 18:59:13 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Dat verwacht ik niet, als je bedenkt dat een deel binnenkort aan de kant gaat ![]() Laatst bewerkt door ijsm op 13-11-2007 18:59 |
13-11-2007 21:14:46 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Wat betekend RET als ik vragen mag? |
13-11-2007 21:15:45 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Rotterdamsche Electrische Tramweg ![]() |
13-11-2007 21:44:44 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Quote Jahoor, volgens de nieuwste HOV-RN is per 29/10 een ICRm BD naar de ICL-dienst gestuurd. Dit ter vervanging van een ICK BD die nu met een gewone B weer een BD-B gaat vormen voor de 1900, wat me overigens geen overbodige luxe lijkt.. Is het bekend of er meer ICRm BD's naar die dienst gaan? Stephan |
14-11-2007 17:04:38 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Het kan dus nog bonter met ICRm erbij![]() |
15-11-2007 00:37:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Sure, maar als er nog geen ICR-BD gespot is, denk ik persoonlijk niet dat het er nog van komt. De eerste twee ICL met vergrote deuren zijn inmiddels ook al gearriveerd (zie datzelfde HOV/RN) en dat zijn de uiteindelijke vervangers van de BD-rijtuigen type ICK in deze stammen (het gaat alleen om de toegankelijkheid voor rolstoelen). A propos: was het al bekend dat er drie ICK in Amersfoort opgebokt gaan worden omdat de draaistelrevisie van ICK van start gaat? Moet ICK-liefhebbers op zichzelf als muziek in de oren klinken ![]() Laatst bewerkt door broek53 op 15-11-2007 00:38 |
15-11-2007 00:46:12 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Opbokken op de Bokkeduinen... Wat een woordspeling![]() Sorry, die kon ik even niet laten ![]() |
15-11-2007 08:54:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Met dien verstande dat het niet de Bokkeduinen zullen zijn, maar de door NS gehuurde en ingerichte loodsen van de vroegere wph. Laatst bewerkt door broek53 op 15-11-2007 21:44 |
15-11-2007 10:41:41 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Gaat het om 3 stammen of om 3 rijtuigen? Ik neem aan dat ze binnen komen te staan? Die zijn nogal slecht te zien. Af en toe ga ik er met me fietsje langs als ik weer eens in Amf ben. |
15-11-2007 11:20:37 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Maar waren die ICK BD's dan niet ook nodig om centraal te vergrendelen? Zoiets dacht ik ooit te hebben begrepen... Het is trouwens wel opmerkelijk; in de 1500 wordt alles op alles gezet om deze rolstoeltoegangelijk te houden, maar in de 1900 ontbreekt de laatste tijd regelamtig een ingang voor de rolstoel.. Stephan |
15-11-2007 12:39:24 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Ik meen mij te herinneren dat in de Avmz ook een mogelijkheid bestaat om te sleutelen cq te vergrendelen |
15-11-2007 12:42:21 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Het sleutelen kan in alle wagons, maar doordat het net even anders werkt in Duitse wagons (volgens mij draaien die de sleutel automatisch terug als je ze loslaat), kreeg het de voorkeur om dat vanuit de ICK-BD te doen. |
15-11-2007 18:40:27 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
En toch zie je dat in alle wagons word gesleuteld. En zeker niet altijd in de ICK -BD of wat dan ook! |
15-11-2007 18:44:52 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteNouja, deels... 'tis leuk dat 't rijdt maar een zitplaats is toch ook wel prettig. En aangezien dat zelfs op Gv al vrij kritisch is in composities die een stam missen... (d'r zijn er momenteel nogal wat met vierkante wielen, de B aan de zuidkant van de 5426 "stuiterde" ook al vanmiddag) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-11-2007 21:46:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet gaat om drie rijtuigen en of ze binnen of buiten komen te staan, weet ik niet. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-11-2007 13:01:29 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De drgl van 2008 staat inmiddels ook op NS.nl en Havas. |
16-11-2007 20:32:28 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Weet iemand wat over de inzet van de ICRm's in 2008? Ik hoop 800, maar zit er niet in denk ik![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
16-11-2007 20:33:34 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Zelfde als nu geloof ik. |
16-11-2007 20:36:12 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
jammer![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
16-11-2007 20:55:38 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Ik had begrepen dat de nieuwe, luxere VIRM4 in de 800 zouden komen. |
16-11-2007 20:58:16 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ten eerste stromen deze pas vanaf eind 2008 in ten tweede is dat een wens die op het forum hier is geuit. Het is natuurlijk logischer om een IC versie in een IC dienst in te zetten. Of dit ook daadwerkelijk zo zal zijn is nog niet bekend. |
16-11-2007 20:58:46 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Erg ongelukkig is de verschuiving van de 6400 met een kwartier. Daarmee vervalt de kwartierdienst (om en om met overstap in Eindhoven) van Weert naar Utrecht en ook vervallen de aansluitingen in Weert richting Zuid-Limburg. ![]() |
16-11-2007 20:59:58 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Okee, al zijn de stoelen beter dan die van de 'gewone' VIRM dan ga ik ICRm misschien minder missen op de 800. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
16-11-2007 21:02:59 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Wat mij betreft mag ICRm weer terug naar de 800, met om en om overstappen in Sittard. Vooral in de 3600 voldoet ICRm met zijn smalle deurtjes maar zeer matig, omdat die serie veel spitsvervoer kent van reizigers die voor het gros maar 1 station meegaan. |
16-11-2007 21:06:17 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
De 800 is de drukste IC van Nederland. VIRM is de trein met de grootste capaciteit van Nederland. 1+1=2. VIRM is een blijvertje in de 800. |
16-11-2007 21:06:43 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Nee hoor, houden zo! Bij VIRM heb je min of meer even brede deuren waar 2x zoveel mensen doorheen willen, dus dat lijkt me geen oplossing. (Zei een tevreden ICR-passagier van de 3600![]() Laatst bewerkt door job op 16-11-2007 21:07 |
16-11-2007 21:07:38 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja daar ben ik het mee eens. Alleen aan de nieuwe dienstegeling te zien op ns.nl zit dat er niet in![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
16-11-2007 21:07:40 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Ik ben benieuwd wat de reden hiervoor is, want dit heeft idd vrijwel alleen maar nadelen. ![]() |
16-11-2007 21:08:58 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
@fabrier: de 6400 is qua materieel vanaf december gekoppeld aan de 9600 Ht-Ehv, maar of die verschuiving daar mee te maken heeft dat weet ik niet. |
16-11-2007 21:13:54 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Quote Ja, maar ik denk dat 12 bakken ICRm wel genoeg is. Misschien een beetje krap in de spits, maar dat is 12 bakken VIRM ook. En anders kan je altijd in de spits VIRM laten rijden. ICRm is wel de trein met de meeste comfort en dat moet eigenlijk wel op de 800. Maar de nieuwe VIRM kan een oplossing zijn. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
16-11-2007 21:15:22 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Waar heb je dat vandaan? Koppeling heeft trouwens geen enkel voordeel, er blijven 5 sets nodig. Dus ik begrijp het nut daar niet van, zeker met een stop van 10 minuten in Ehv. ![]() ![]() ![]() |
16-11-2007 21:17:56 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Quote Dat is wel te hopen, want het huidige VIRM mist toch het comfort voor de lange afstand. Gr Jack Laatst bewerkt door Jack5812 op 16-11-2007 21:19 |
16-11-2007 21:18:05 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteAls 12 bakken VIRM te klein is, is 12 bakken ICRm (vergelijkbaar met ongeveer 9 bakken VIRM) dat zeker... Het voordeel van het verschuiven van de 6400 is een normale spooropstelling mogelijk maken te Weert, maar ik weet ook niet of dat de reden was. |
16-11-2007 21:20:39 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
@ Dumpy. Ja je hebt gelijk, het is ook meer hoop dan realisme dat er ICRm gaat rijden. Ik vond het sfeervol de 800 met ICRm, dat is nu wat minder. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
16-11-2007 21:36:03 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Na het bekijken en vergelijken van de reisplanner is me nog wat opgevallen. De serie 3000 doet Amsterdam Amstel-Utrecht s'avonds in 20 minuten(nu 19)met uitzonderig van een hele late trein. De 800 blijft er 19 minuten over doen. Trein 3091 (IC Den Helder naar Utrecht, laatste IC) rijdt 5 minuten later. Ook krijgen de laatste sprinters vanaf Amsterdam Amstel die direct naar Utrecht rijden andere vertrektijden. Deze hebben onderling een verschil in rijtijd van 3 minuten. Laatst bewerkt door willy84 op 16-11-2007 21:46 |
16-11-2007 21:43:27 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Kan zijn dat het perron van aankomst op dat moment bezet is en een minuutje later moet komen. Maar door wat. ![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
16-11-2007 21:48:14 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Dat lijken onderhoudsrooster- en enkelspoorrasterwijzigingen. |
16-11-2007 22:03:53 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
De spits-stoptreinen leeuwarden-zwolle worden opgeheven, en men gaat buffellen van leeuwarden-wolvega. Weet iemand waarom deze stap terug is gemaakt, en vooral waarom de provincie hier meer voor moet betalen? Of zouden de spitsstoptreinen zovieso geschrapt worden? Nu is er naar bv meppel nog maar 1 reismogelijkheid per uur. |
16-11-2007 22:05:57 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Er was toch maar één vrijdagse spitsstoptrein? |
16-11-2007 22:08:21 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Trein 798, ma-vr, Lw 17.15 - Zl 18.18 is inderdaad de enige. |
![]() |
advertentie |
16-11-2007 23:00:21 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
's ochtends rijden er wel 2: de 10717 en de 10719, maar niet naar zwolle maar heerenveen-leeuwarden?? Ik had dus aangenomen dat 's middags de dienstregeling gelijk was, maar dat is niet zo. In dat geval is er wel een betere dienstverlening natuurlijk. |
16-11-2007 23:38:33 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote De spitstreinen rijden op verzoek van de provincie, dat is ook de reden dat ze tot Wolvega rijden: daar is de provinciegrens. Voor zover ik begrepen heb betaalt de provincie de extra kosten, dus dat zal beteken dat de opgeheven treinen worden verrekend. |
17-11-2007 00:15:45 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
QuoteDe officiële rede volgens NS.nl: "Hierdoor ontstaat in Eindhoven een betere aansluiting op de Intercity's naar Tilburg en Rotterdam." Groetjes, Bloober |
17-11-2007 11:26:15 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Dat is niet de werkelijkheid. De provincie had graag gehad dat de trein door kon rijden naar Steenwijk, maar dat stond ProRail niet toe (capaciteit). BRON: http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype/news/newsitem/view.asp?objectID=21629 |
17-11-2007 12:33:19 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dan vraag ik me af wat voor capaciteit? Het baankvak is verre van overbelast met 2 treinen per uur elke kant op. Ok, er zal eens een goederentrein tussendoor moeten, maar dat moet geen probleem zijn. |
17-11-2007 12:57:11 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Houd het er maar op dat ik dicht bij het vuur zit ![]() |
17-11-2007 13:31:51 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Er wordt gebruik gemaakt van de bestaande perrons. Er zal dus op de terugweg naar Leeuwarden tot aan de eerste wissel een stukje links gereden worden. Blijkbaar past dat in Wolvega beter in de dienstregeling dan te Steenwijk (met in afweging een redelijk evenwichtige uurverdeling met de bestaande stopper-IC). |
17-11-2007 13:46:18 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Goederenpaden zijn er ook zeker tussen Mp en Lw, maar de hoeveelheid die daarvan zijn ingevuld door een vaste trein is erg klein. Bovendien bestaat altijd de mogelijkheid om bepaalde goederenpaden uit te laten sluiten door een incidenteel spitspad. Maar daar komt altijd onderhandelruimte bij kijken voordat iets dergelijks van kracht wordt... Doortrekken van die spitstrein naar Swk kan best zonder dat deze via een linkerspoor moet rijden tussen Wv en Swk. Als is Swk gekeerd wordt op spoor 412 (het perronspoor dat normaal gebruikt wordt voor treinen richting Zl), dan kan gewoon via het rechtspoor teruggereden worden naar Wv en verder. Laatst bewerkt door keesje op 17-11-2007 13:47 |
17-11-2007 15:01:54 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
Het probleem is dat in Swk geen tijd is voor een omkeer aangezien alle treinen daar dan tegelijkertijd aankomen en er is geen bruikbaar opstelspoor voor een lange kering als de trein zodanig gepland wordt dat deze de andere treinen niet hindert. Doorrijden naar meppel kan wel (heb ik gehoord), maar dan is 2 sets treinen te weinig, en zou het kostenplaatje de pan uit reizen. Owja, wolvega heeft volgens mij een extra spoor zodat de ic (die niet in wolvega stopt) om de andere treinen heen kan. Maar dat weet ik niet 100% zeker (ik meende dat we met de ic eens de vertraagde stoptrein hebben ingehaald bij wolvega, en niet langs het perron). |
17-11-2007 16:25:22 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Volgens Sporenplan.nl heeft Wolvega 3 sporen dus dat zou kunnen. |
17-11-2007 16:35:27 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Maar de keertijd in ww is sowieso maar 6 minuten. Dus niet zo'n probleem. Het punt is dat je steenwijk nu als enige plaats geen halfsuursdienst in de spits geeft. |
17-11-2007 16:39:18 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Te Steenwijk wordt al 2 maal in het uur gestopt in beide richtingen, ook tijdens de daluren. De sneltrein-IC stopt er namelijk ook. |
17-11-2007 16:49:52 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Maar het zou juist handig zijn als de spitsstopper doorrijdt naar Steenwijk, zodat stoptreinreizigers uit Grou, Akkrum en Wolvega daar aansluiting op de IC hebben, zodat ook zij in de spits 2x per uur (1x met overstap) een verbinding met Zwolle e.v. hebben. Maar goed, inhalen, keren en aan de kant zetten is daar lastiger en er zou idd een stam extra nodig zijn. Wolvega heeft overigens idd 3 bruikbare sporen, waarvan 2 perronsporen. In Steenwijk kan richting Zwolle niet ingehaald worden zodra een trein langs het perron staat, omdat het eventuele inhaalspoor halverwege het perron aansluit op het perronspoor. Laatst bewerkt door martijn op 17-11-2007 16:52 |
17-11-2007 23:53:40 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Heeft iemand al de samenstellingen van de 319 Pollux(München)/40319 Pegasus( Zurich) en 301 Apus( Milano)/ 313 Donau-Kurier( Wien) zoals ze vanaf 9-12-2007 gaan rijden? Groetjes Michiel |
18-11-2007 12:15:38 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote De spitstreinen zijn uitsluitend bedoeld voor het lokale vervoer in Friesland richting Leeuwarden, niet voor het vervoer richting Zwolle en de rest van Nederland. Dat is ook de reden dat de provincie ze betaald uit de provinciale OV-budget. |
18-11-2007 23:11:19 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Maar vanuit de randstad kan wel worden gereisd met de 12/10500 naar Akkrum en Grou-Jirnsum, want de IC komt om .57 aan in Hr en om .11 vertrekt de stopper naar Lw. Omgekeerd het zelfde: De stopper vanuit Lw komt om .44 aan in Hr en de IC vertrekt om .01. Dus dat is mooi meegenomen.%02% Hoe wordt het materieel eigenlijk verdeeld. 2 setjes van 2 DM'90 of 2 setjes van 1 stel. Dit omdat op Gn-Zl het toch niet toegestaan is om met één stel DM'90 in de 9100 te reiden? Laatst bewerkt door goffe_bp op 18-11-2007 23:13 goffe_bp |
18-11-2007 23:13:46 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat zijn overstappen van een kwartier... dat is nou niet bepaald een super overstap.. |
19-11-2007 10:55:32 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
De 2900 zal zeker met 2 stellen DM'90 per trein rijden, buiten baanvakken met assentellers is 4 bakken het minimum. |
19-11-2007 11:12:14 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
De reden dat de 2900 tot Wv rijdt is zo logisch als wat. Je kan een redelijke 20/40 dienst maken voor stoppers met 2 setjes. Tot Swk zou dit 3 setjes moeten zijn met een kering van 52 minuten te Swk, waar dit niet kan. Doorrijden tot Mp kan zeker wel al zou dit wat omslachtig zijn met rangeren e.d. Een oplossing zou zijn de aanleg van een overloop tussen spoor 212B en 211A of ophogen perron aan spoor 1 en daar halteren. Echter om door te rijden tot Mp zijn ook 3 setjes van 2xDM'90 nodig. Dit kost uiteraard extra geld en was alleen een optie als er meer geld van andere partijen beschikbaar zou komen (Overijssel, Drenthe of evt rijk). Dat is niet gebeurt, dus vandaar de pendel Lw - Wv. Logischerwijs wordt die na de proeftijd van 2 jaar weer opgeheven wegens gebrek aan belangstelling. |
20-11-2007 12:47:05 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Over het 'mysterie' van serie 32100, die niet in de ProRail lijst te vinden is; ns.nl laat in reisadviezen na 9-12-2007 gewoon zien dat de 32100 de sneltrein Mt-Hrl is. Rest dus alleen nog de vraag waarom het nummer in de ProRail lijst ontbreekt? |
20-11-2007 17:44:53 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Daar kon je je nog wel eens in vergissen; in de middagspitsen is er aardig wat scholierenvervoer van/naar Hr (en ongetwijfeld ook van/naar Lw maar daar kom ik nooit dus kan ik zo niet uit eigen waarneming zeggen). Sterker nog: in de middaguren zit die stoppercity van Hr-Wv ramvol met scholieren, en als je dan in Mp komt, is het ding al weer half leeg. Laatst bewerkt door mren op 21-11-2007 01:31 |
21-11-2007 00:26:55 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Dat viel mij vandaag inderdaad ook op daar, na Heerenveen werd m'n trein( Lw v14.04u) steeds rustigger en vanaf Zwolle zaten er maar enkele mensen( 3 ofzo) in mijn rijtuig( de voorste van 9 bakken) terwijl hij in Friesland flink vol zat. Groetjes Michiel |
21-11-2007 09:54:56 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
Als frequent gebruiker van de trein tussen Lw en Zl weet ik ook wel dat er een behoorlijke spitsstroom is tussen Lw en Hr. Dit wordt ook nog wel meer doordat de gemeente in Leeuwarden een sterk staaltje autootje pesten uit de kast heeft gehaald. Echter vergis je niet in de drukte van de treinen. Vaak is het zo dat het voorste deel bomvol zit, want dat scheelt lopen te Hr en Wv. Achter is dan nog plek zat. Maar goed we zien het wel. |
22-11-2007 20:28:20 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Misschien niet de juiste plaats: Voorheen werden er nog wijzigingsblande gepubliceerd en stond dat dan in hov-rn en volgens mij ook hier op Somda. Ik heb al een tijdje niks over wijzingsbladen gehoord. Houdt dat in dat er (haast)geen aanpassing zijn of sluit het aan bij het verhaal over de dagelijkse gegevens? |
23-11-2007 16:14:13 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Jawel, ze zijn er nog steeds en meestal is er wel een vingerwijzing te vinden op ns.nl, maar dan moet je wel weten dat het daarom gaat. Als je de volgende data in je agenda neerpent, weet je wanneer er (misschien!) iets verandert: 09 december 2007 04 februari 2008 07 april 2008 15 juni 2008 08 september 2008 06 oktober 2008 |
24-11-2007 07:44:43 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Je kunt het overzicht wijzigingsbladen ook op de Prorail site vinden. Op een logische plek ![]() Vervoerders (menubalk bovenaan) > Capaciteit treinpaden (linker menu) > Dienstregeling 200x > Documenten Dienstregeling 200x Overigens staan daar nog wel meer interessante documenten. Even snuffelen dus als de regen tegen de ramen klettert. %08% Laatst bewerkt door dvdhoven op 24-11-2007 07:46 Dick van den Hoven |
25-11-2007 16:35:29 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
De treinen tussen Hilversum en Amersfoort hebben trouwens ook opvallende reistijden in de nieuwe dienstregeling. 2007: Hilversum v 08/38 Amersfoort a 22/52 reistijd 14 minuten (5800) Amersfoort v 07/37 Hilversum a 21/51 reistijd 14 minuten (5800) 2008: Hilversum v 19/49 Amersfoort a 32/02 reistijd 13 minuten (1500) Hilversum v 22/52 Amersfoort a 35/05 reistijd 13 minuten (1600) Hilversum v 39/09 Amersfoort a 52/22 reistijd 13 minuten (5800) Amersfoort v 25/55 Hilversum a 37/07 reistijd 12 minuten (1600) Amersfoort v 28/58 Hilversum a 40/10 reistijd 12 minuten (1500) Amersfoort v 36/06 Hilversum a 49/19 reistijd 13 minuten (5800) Blijkbaar kan er bij Baarn sneller worden gereden of de stoptrein trekt aanzienlijk sneller op de dan Intercity's op hetzelfde traject. |
25-11-2007 16:44:43 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
Gek he, daar zijn sprinters voor gemaakt.. ![]() |
25-11-2007 16:52:19 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Misschien een vreemd antwoord, maar volgens mij rijden die er nu ook al....![]() Alleen in het weekend rijden ze met DDAR. Van treinfan uit Hilversum begreep ik dat dit in 2008 ook zo blijft. Op werkdagen SGMm III en in het weekend DDAR. Dus dat verklaart nog niet waarom er een volle minuut sneller wordt gereden in 2008. Anders gezegd, waarom de IC's er zonder stop in Baarn even lang over doen danwel slechts een minuut korter. |
25-11-2007 16:57:52 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Het kan zijn dat de IC's met rijtijdspeling rijden en de stoppers zonder speling![]() |
25-11-2007 17:18:23 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Het moet sowieso allemaal afremmen voor Baarn (zeker richting Amersfoort) ivm de sporensituatie daar, dat helpt ook mee... |
25-11-2007 20:41:48 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
Is er ook zicht op hoeveel composities ICL er nu zijn / gemaakt kunnen worden met ingang van de dienstregeling 2008? Ik begreep uit een eerdere post van Broek53 dat de planning voorziet in zes composities in de 1500 en en 1 in de 2000. Is dit nog steeds haalbaar vanaf ingang nieuwe dienstregeling? grt, Michiel |
26-11-2007 18:05:59 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteIk heb volgens mij niet gezegd dat DD-AR in het weekend blijft, ik hoop het alleen maar weet er niets over. ![]() De kans is trouwens groter dat er geen DD-AR in het weekend zal zijn, want de series 5800+4700 (nu sprinter en sneltrein) worden samen de serie 5800 (sprinter)%06% |
26-11-2007 19:41:54 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Alleen rijdt de 4700 's weekends niet ![]() |
26-11-2007 20:09:35 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
De serie 5800 wordt toch een Sprinter?! Dus ook in het weekend... |
27-11-2007 08:41:13 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Op de zondagen rijdt er maar één koppeltje Sprinters op de 5800. Verder alleen maar DDAR-en. Op zaterdag ook maar één koppel Sprinters op de 5800, maar dan keert het zaakje een groot deel van de dag op zichzelf te Asd en Amf. Op zondag is er één grote omloop waarbij de 4600 te Asd keert op 4600 naar Lls, dan op 4300 Hfd, 3900 Asd, 5800 Amf en dan weer terug. Omlooptijd is 8 en half uur... Doordeweek zit de 5800 gekoppeld aan de 4000 en dan zijn de Sprinters wel goed vertegenwoordigd. Sterker nog: er rijden bijna alleen maar Sprinters! In de 4300/3900 én de 4600 zit DDAR van ma-vr. Laatst bewerkt door keesje op 27-11-2007 08:44 |
27-11-2007 10:54:12 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Volgens de brochure van NS op internet rijdt de sprinter naar AVAT alleen van van maandag t/m vrijdag, en verder keert ie te amf. Echter op de reisplanner geeft ie de hele dag een verbinding van AVAT richting HVS. Wat is waar? |
27-11-2007 11:02:36 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Met overstap kom je nog altijd met de 5600 en dan de 5800 van Avat naar Hvs in het weekend en 's avonds. ![]() www.ov-ervaringen.nl |
27-11-2007 11:05:28 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Maar ik vind het vreemd dat als er in de folder staat dat ie alleen in de spitsen rijdt, dat ie dan volgende de planner ook gewoon midden op de ochtend en midden op de middag rijdt. Ik noem vertrekken om 13:22 geen spits |
27-11-2007 11:20:07 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
De 5800 rijdt ma-vr tot circa 19.00 door naar Avat. |
28-11-2007 13:08:26 | ||
---|---|---|
thijmen007
![]() |
Nog even een vraag over de slaaptreinen die gaan rijden: De dienstregeling gaat dus 09-12 in, De slaaptreinen rijden die dan ook al in de ochtend? Of niet? Omdat het de eerste dag is. |
28-11-2007 13:31:42 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
De eerste vertrekken zijn op zondagavond 9 december, dus er zijn nog geen aankomende treinen op zondagochtend. Maar de stammen voor de CNL301 en EN347 moeten natuurlijk wel in Asd starten en zullen dus als ledig mat Nederland binnenkomen in de loop van zondag 9 december. Als iemand daar de tijden van heeft hou ik me van harte aanbevolen. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
28-11-2007 13:40:32 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
rijd de 318/319 wel s'ochtends? |
28-11-2007 13:48:07 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Trein 318 rijdt wel gewoon. Hoe men het gaat oplossen met de gewijzigde rijtuiginzet naar München is mij even onduidelijk. De CNL naar München verliest namelijk haar dubbeldeksslaaprijtuigen, die worden vervangen door enkeldeks slaaprijtuigen. En één "ruhesessel"-wagen wordt vervangen door een normale "abteil"-wagen. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
28-11-2007 13:59:56 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En ook de nachttreinen 300 en 346 komen op zondagochtend gewoon de grens over, tenminste, ze zijn ingelegd op 9 december! |
28-11-2007 14:12:40 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Trein 300/312 rijdt volgens Hafas gewoon haar normale route naar Dortmund Hbf, die zal dus na aankomst als ledig mat naar Asd gestuurd gaan worden. Trein 348 (de huidige Jan-Kiepura) rijdt volgens Hafas gewoon naar Frankfurt, die zal dus ook als ledig materieel vanuit Duitsland komen. De treinen vanuit Praha (378) en Koebenhavn (40483) hebben niet meer gereden sinds 5 november (jaarlijkse onderhoudsperiode) en zullen dus wellicht op een andere dag/tijdstip Nederland binnenkomen. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |