09-12-2007 19:33:07 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
En die beperkingen op dinsdagavond staan dus ook op de vertrekstaten op het station... foutje bedankt![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-12-2007 21:04:48 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Tja, maar aan reizen via Bd heb je zo weinig als je op een van de tussenliggende stations moet zijn![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-12-2007 21:09:49 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Klopt,maar je zou maar eens naar Gdm moeten,ben je wel wat langer onderweg. (1 uur en 18 minuten)%08% |
![]() |
advertentie |
09-12-2007 21:18:47 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Is het werkelijk zo dat tijdens al die buitendienst stellingen die in het spoorboekje staan vermeld er aannemers aan het werk zijn? Het aantal buitendienststelling is zo groot dat ik het govoel krijg dat het complete spoorwegnet op de schop gaat. |
09-12-2007 21:55:40 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
QuoteDie zijn er ook gewoon; wegens storingen aan de beveiliging door effecten die de Betuweroute op de Betuwelijn hebben. Daarom rijden er na 2230u geen treinen maar bussen op het traject Ddr-Gdm. |
09-12-2007 22:07:22 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Ehm, die testen zijn juist al geweest in de afgelopen weken![]() Ik heb het nu over de vermelding dat de 32581 op dinsdag tot Ldm zou rijden en de 32583 op dinsdag tot Gr, gevolgd door de 32585 t/m 32595 die op woensdag geheel niet rijden. Daar moet uiteraard staan dat de 32581 en 32583 op woensdag ingekort zijn, zoals Arriva het ook zelf op z'n website meldt... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
10-12-2007 09:24:29 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Quote De praktijk: De 8800 halteert in Alphen op spoor 2. Vandaag enkele reizigers op 1 gewaarschuwd dat daar geen treinen komen. Ik denk denk nog steeds dat het niet verstandig om ieder jaar je spoorgebruik te wijzigen op een station als Apn en dat spoor 2 geen voordelen biedt tov spoor 1. |
10-12-2007 09:46:15 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Het enige voordeel is dat de reizigers niet voor gesloten bomen hoeven te wachten als ze met de A32 Light Rail mee willen.%08% Laatst bewerkt door Somda op 10-12-2007 09:46 |
10-12-2007 10:24:30 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Klopt, maar de aanFLuiting is zodanig dat dat ook niet uitmaakt: vanuit bdg overstaptijd: 27 minuten! vanuit ledn overstaptijd: 13 minuten! |
10-12-2007 20:18:33 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Arriva meldt op z'n website... "Woensdagavond 12 december worden reizigers vanuit Dordrecht naar Geldermalsen vanaf 21.37 uur en reizigers vanuit Geldermalsen naar Dordrecht vanaf 22.39 uur eenmalig vervoerd met alternatief busvervoer." Tja, waarom dan wel en de andere woensdagen niet... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-12-2007 01:00:39 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Omdat dit de eerste keer is en men reizigers niet direct nat wil laten gaan? Nu op de voorpagina van de ProRail site: "10-12-2007 Dankzij ons rijden er steeds meer treinen" ![]() Laatst bewerkt door mren op 11-12-2007 01:07 |
11-12-2007 13:10:18 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Ook zo'n advertentie gezien in de krant in de trein van Ledn naar apn. Als je dat leest na ruim 1 uur wachten ( er waren twee treinen uitgevallen) geeft zo'n advertentie leuke reacties.... |
11-12-2007 13:46:36 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Goede propaganda is niet misleidend hoor![]() |
11-12-2007 15:28:33 | ||
---|---|---|
riktrain
![]() |
Je kan ook vanuit Ht met de bus naar Gr![]() ![]() Laatst bewerkt door riktrain op 11-12-2007 15:29 |
11-12-2007 15:44:19 | ||
---|---|---|
rob1
![]() |
QuoteInmiddels staan ze on-line! |
11-12-2007 16:24:28 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat hangt van het station af; ze gaan niet allemaal tegelijk. Es heeft nog 2007 (richting westen) en ook al 2008 (richting oosten), Dl heeft al 2008 en Zl lijkt ook geheel 2008 te zijn om er maar eens drie te kiezen. En ook nog wat internationale nachttreinen er bij zie ik: za/zo 0:26 en 1:26 Es-G ![]() Laatst bewerkt door mren op 11-12-2007 16:26 |
11-12-2007 19:02:46 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteIn het noorden rijden ze ook geen bussen, ook de eerste keer niet... |
11-12-2007 19:06:33 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Arriva wil wel service van prorail... maar tegelijk bieden ze geen service aan hun eigen reizigers.![]() Reizigers zullen eerst wel weer petitie aktie en alles moeten doen voor arriva iets doet.. |
11-12-2007 19:06:36 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Arriva DAV heeft waarschijnlijk ook een andere concessiemanager dan in GGD denk ik? Geen idee hoe zelfstandig die onderdelen bij Arriva zijn? |
11-12-2007 19:20:28 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zowiezo heeft elk Arriva-gebied een eigen regiomanager... ontevreden reizigers hoeven niet eens ver te lopen om zich bij 'm te beklagen: Burgemeester de Raadtsingel 75, 3311 JG Dordrecht (recht tegenover het station) zit 't regiokantoor van DAV. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-12-2007 19:23:03 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Zie ook http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article2832227.ece Quote Die afspraken waren door Arriva en ProRail al gemaakt, maar werden door ProRail niet nagekomen of erg vertraagd. Deze laatste rit komt officieel niet voor in het spoorboekje (al had er best een bus kunnen worden ingezet als service voor deze ene keer). |
11-12-2007 20:00:45 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Welke laatste rit komt niet voor in het spoorboekje? De 0.03 rijdt elke dag, maar nu dus niet meer op maandag. De reizigers zijn ook met de trein naar lw/gn gekomen dus vind ik het niet meer dan normaal dat voor deze treinen bussen behoren te worden geregeld.. Het zijn wel je klanten. Tenzij arriva de mensen weer uit de trein wil hebben.. (Alle mensen die normaal de 0.03 nemen voortaan ook niet meer heen laten reizen.) |
11-12-2007 20:08:54 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
De 0.03 rit op maandag komt net meer voor in het spoorboekje. Ik zie net dat de laatst trein op maandag uit Leeuwarden naar Sneek ook 5 minuten eerder vertrekt (23.15). Je zult maar net achterin de aankomende 500 zitten en niet op de hoogte zijn. Heb je wel een groot probleem. Edit na reactie Lucky: De 0.03 op maandag vanuit Leeuwarden naar Groningen staat niet meer op de vertrekstaten: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf. De 0.01 op maandag vanuit Groningen naar Leeuwarden staat niet meer op de vertrekstaten: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf. Gewoon geen bestaande rit. Die voetnoten dienen voor pasen, pinksteren en dergelijke dagen. Laatst bewerkt door kbrandsma op 11-12-2007 20:18 |
11-12-2007 20:11:22 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Hij komt wel voor, in zoverre dat hij natuurlijk gewoon vermeld staat. Alleen staat er een 3tje bij wat verwijst naar een voetnoot. En dat is nou het hele probleem met het spoorboekje, al die voetnoten maken het verschrikkelijk ingewikkeld. |
11-12-2007 21:32:44 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote ProRail sluit om klokslag 24.00 het baanvak af, dus hij moet om 23.59 terug zijn in Lw. Dat krijg je met blindelings "regels zijn regels". Laatst bewerkt door lamote_ban op 11-12-2007 21:36 |
11-12-2007 21:33:53 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Er is nauwelijks een reiziger die het hele trajekt rijdt. |
11-12-2007 21:44:16 | ||
---|---|---|
david_meye
![]() |
In Bdg rijd er na 23.45 geen treinen meer op Maandag. |
11-12-2007 23:45:35 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Ik hoop alleen niet dat dit bericht dan nog wordt gewijzigd in: Vanaf Ddr:Na 22:00 wordt als reisadvies gegeven om via Bd te reizen, behalve op woensdagen in verband met werkzaamheden op die route ![]() In de nacht van donderdag op vrijdag gaat ook het nachtnet rijden en zijn er ook talloze onderhoudsroosters in Brabant. Ik houd mijn hart vast... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-12-2007 23:55:20 | ||
---|---|---|
spoormans
![]() |
Aan de hand van een reactie op het wel/niet inzetten van ICB in de 1400-serie, hetgeen met al die dronken nahctlui bepaald gene goede optie is, (zegje van die persoon wordt om een of andere reden niet meegekopieerd). Wie kan mij daar mee helpen?![]() _______ Nou het inzetten van ICB in de 1400 lijkt mij ook niet logisch. Maar over dronken en andere aosciale-lui? Nou, die kun je met de komst van de chipkaart makkelijk een treinverbod opleggen, toch? Chpkaart voor 1,2,3,6,... maanden blokkeren (afh. van de gedane overtreding), en op de grote stations komt meneer of mevrouw gewoon het perron niet meer op! Moet de wetgeving wel even op aangepast worden dat het overtreden van een treinverbod niet als een overtreding, maar als een misdrijf beschouwd dient te worden. Lijkt mij dan heel sterk dat het drempelverhogend werkt, (eenmaal een treinverbod opgelegd en men zal wel over zijn/haar daden gaan nadenken.) Mag ook wel, dat men zich i.h.a. veel beter men in de trein gaat gedragen, want dat laat geregeld te wensen over, (mobiel bellen in stiltecoupé's, reizigers lastigvallen, roken op de balkons en in toiletten, en schoenen op de bank meegeteld!%07%, wanneer gaat NS daar nou eens eindelijk echt werk van die bronnen van ergenissen maken, ipv alleen maar stickertjes plakken en verder "niks" doen naast het overactief op de bon slingeren van reizigers die geheel buiten hun schuld om niet aan een juist kaartje konden komen?).%07% Als je geen geldig kaartje hebt, krijg je meestal toch ook geen laatste waarschuwing? ![]() Laatst bewerkt door spoormans op 12-12-2007 00:02 |
12-12-2007 00:00:50 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteWat lijkt jou ook niet logisch? Ik mis het verband met de voorgaande post (en met het onderwerp van dit topic) geheel... |
12-12-2007 00:06:00 | ||
---|---|---|
spoormans
![]() |
He, nu komt hetgene waarop ik wil reageren wel te staan! Ik reageerde op een stukje dat ergens op deze site stond. Ik was al een tijdje niet meer geweest. Niet dat ik nu op alles ga reageren, maar vond het wel even in het belang van de reiziger nodig om even een zegje te doen. Gezien er ook zo nu en dan conducteurs meelezen, hoop ik zo te bewerkstelligen dat zij eens wat beter de treinregels gaan naleven, want iedereen die zo nu en dan de trien pakt, zal het wel met mij eens zijn dat dat laatste nog vrij vaak te wensen overlaat, of heb ik het nu mis? |
12-12-2007 00:06:56 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Nachtnet is en blijft een mooie kandidaat voor inzet ICM: comfort, niet te ruim (wat een stam ICL zeker zal zijn) en geen irritant gedoe met locs. Lastige lui worden sowieso geweerd, want ik ken de nachtnettreinen niet anders dan met 100% ingangscontrole. Het gedoe met chipkaart gaat ook niet werken, omdat het nog altijd mogelijk is een anonomie (wegwerp) kaart te nemen. Laatst bewerkt door mren op 12-12-2007 00:07 |
12-12-2007 00:11:58 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteAls ik dat zou vinden, zou ik dat zelf wel posten hier ![]() Overigens zie ik heel vaak waarschuwingen uitgedeeld worden bij geen geldig kaartje. Met name de reizigers met kaartjes zonder datum die zijn vergeten te stempelen krijgen vaak een waarschuwing... En veel van die mensen reizen bewust zonder gestempeld kaartje. |
12-12-2007 10:34:50 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Net als de vóór-9-uur reizigers met korting. Ik weet dat het een beetje off-topic wordt, maar even een korte anekdote die ik wel mooi vind (goed voorbeeld van administratieve lastenverlichting): Rond half 9 ('s ochtens, werkdag) controle, jongen een vierzitje voor mij laat z'n kortingskaartje zien. HC: "Mag niet he..." en scheurt vervolgens het kaartje in vier stukken en deponeert het in de prullenbak. De jongen kijkt hoogst verbaasd, waarop HC zegt: "Ja, dit is een stuk goedkoper voor je, je koopt gewoon voor de terugweg een nieuw kaartje. Dus zeg maar: 'dankjewel'." |
12-12-2007 23:16:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er zit een leuke verandering in rijtuiginzet aan te komen. Door de verdeling van de soorten stammetjes en door het vertrek van ICR naar Hispeed blijven er vier losse ICR-A over en zeker 11 ICK-B. Drie van de ICK's staan inmiddels opgebokt in Amersfoort (draaistellen voor de draaistelrevisiecyclus) en nu is het plan ontstaan drie BAB-stammetjes te formeren, bestaande uit (inderdaad) ICK + ICR + ICK. Met deze drie stammen plus een ICK-BD is het idee dan de ICL-stam in de serie 2000 te vervangen. Plannen zijn nog onder het nodige voorbehoud, vooral de plaats en wijze van inzet, maar de vorming van stammetjes van gemengde samenstelling maakt in ieder geval goede kans - omdat de rijtuigen anders toch maar staan te niksen. Laatst bewerkt door broek53 op 12-12-2007 23:16 |
12-12-2007 23:19:55 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Begrijp ik goed dat er meer ICRm in de benelux komt? Is ook wel nodig want die zit vaak te vol. Laatst bewerkt door Iceman op 12-12-2007 23:20 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
12-12-2007 23:26:33 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
ICR gaat naar die nieuwe 'hoge'snelheidslijn totdat de mooie treinen uit Italie binnenstromen. |
12-12-2007 23:38:35 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Bedoel je dan die treinen naar praag en kopenhagen? Want dat is geen CityNightLine dacht ik? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
13-12-2007 00:50:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNeen, dat begrijp je niet goed %03% De Beneluxstammen zijn nu zeven rijtuigen en blijven zeven rijtuigen, ook als ze met Traxx-locs gaan rijden. Alleen wordt dan het stuurstandrijtuig Bs vervangen door een B. De Beneluxstammen zijn dezelfde stammen die straks de HST-Prio-diensten op de HSL Zuid zullen gaan rijden. Alleen zijn er natuurlijk meer stammen nodig dan er tot voor kort aan Beneluxrijtuigen rondreed, en daarom zijn er nog een aantal ICR van NSR overgegaan naar Hispeed: in totaal zijn er nu 70 ICR bij Hispeed die gepimpt zijn/worden tot HST Prio. Plus nog eens 11 op hun laatste wielen lopende stuurstandrijtuigen dus, maar daarmee moet het uiterlijk in april zijn afgelopen. Laatst bewerkt door broek53 op 13-12-2007 00:51 |
13-12-2007 01:01:53 | ||
---|---|---|
kwilke
![]() |
Quote De nachttreinen naar Kopenhagen en Praag zijn van DB NachtZug/AutoZug en rijden met Duitse rijtuigen. Ik begreep dat CNL en DB NachtZug worden samengevoegd overigens. De bedoelde ICR gaat naar de HSL-Zuid, dus richting Breda/Brussel. |
13-12-2007 08:56:33 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Wat betreft de post over het nachtnet: Door de week wordt de 1400 gewoon met ICM gereden en in het weekend met VIRM. Het nachtnet in Brabant, dat deels verknipt is van de 1400 te Rtd en Ut, rijdt veelal met Plan V. Sommige rijden met 1 stel, andere met 2 of zelfs 3. |
13-12-2007 09:00:25 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Wat is dat toch, die band van Brabant met het plan V![]() |
13-12-2007 09:11:32 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En daar zal 's nachts in ieder geval geen tekort aan zijn![]() ![]() |
13-12-2007 12:49:22 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
QuoteZowel de trein naar Kopenhagen als die naar Praag is sinds 9-12-2007 een CNL; de CNL40347/4048? Borealis naar/van Kopenhagen en de CNL 379/378 Kopernikus naar/van Praag. Groetjes Michiel |
13-12-2007 13:16:06 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
De treindelen naar Praag en Kopenhagen zijn inderdaad officieel City Night Line per 9 december. Overigens rijden de treindelen van trein 347 naar Warsawa, Minsk en Moskva als Euronight, dus niet als City Night Line. En ook de trein naar Milano (301/300) en Wien (313/312) is tegenwoordig City Night Line. Al deze treinen zijn nu nog bont samengesteld uit blauw CNL, rood-wit CNL en nieuwe CNL-kleuren, maar dat gaat in de komende maanden veranderen als alles in de nieuwe CNL-kleuren (wit met rode band om de ramen) wordt geschilderd. Dus mochten de fotografen onder ons de bonte treinen vast willen leggen, komende maanden worden ze dus langzamerhand wel wat minder kleurrijk. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
13-12-2007 19:33:43 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Mooi initiatief meer nachttreinverbindingen aan te bieden, maar de punctualiteit van de vertrekkende treinen is ver beneden peil. De treinen zijn nog geen enkele keer allemaal op tijd vertrokken, in de afgelopen dagen werd al bericht: 9 december: 301 +45, 347 ongeveer op tijd 10 december: 301 +60 11 december: 347 +70, 319 +88 12 december: 301 +65, 347 +30 Ook vandaag is het niet veel beter: in Arnhem stond trein 301 aangekondigd met +65, in Amsterdam staat trein 347 met +30 op de lijst, in Utrecht met +10 en in Arnhem zelfs met +60... [20.38: 347 staat in Arnhem met +65 en 319 +30] Waardoor komt dit? Vanmorgen werd trein 346 omgeleid en stond daardoor verkeerdom, maar dat geldt voor vele andere ritten niet. Het rangeerwerk zal wel wat tijd in beslag nemen, maar de kortste keertijd bedraagt alles bij elkaar nog 4,5 uur. Lijkt me toch dat in die tijd wel een trein opnieuw samengesteld moet kunnen worden. Op deze manier jaag je de klanten wel de deur uit natuurlijk; hopelijk verbetert het een en ander, zodat ook na december 2008 deze op zich aantrekkelijke verbindingen blijven bestaan en het niet wordt opgeheven "bij gebrek aan belangstelling" zoals met al zoveel aantrekkelijke internationale treinen vanuit Nederland is gebeurd... |
13-12-2007 19:37:45 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Volgens mij rijden de machinisten van Railion ook gewoon op de goederentreinen. Die laatste willen wel eens vertraagd zijn, waardoor er dan weer later naar de CNL overgestapt wordt![]() |
13-12-2007 19:44:37 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Duitse machinisten rijden de treinen, terwijl goederentreinen door NL'se Railion worden gereden (meestal...) Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
13-12-2007 19:48:16 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Deed RRF het rangeerwerk op de Meer niet? Dan zou de nieuwigheid wel is de boosdoener kunnen zijn... |
13-12-2007 20:16:40 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Er rijden ook een aantal Nederlandse Railion machinisten op die treinen. |
13-12-2007 20:35:31 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Gisteren schijnen ze de rangeerloc op de Meer naar de maan te hebben geholpen... |
13-12-2007 20:36:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNee, dat doet RRF pas vanaf april. Met ex-600-en, wat voor een paar ervan een regelrechte terugkeer naar hun laatste standplaats bij NS betekent ! |
13-12-2007 22:21:54 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
De dienstregeling 2008 heeft trouwens op sommige plekken geleid tot wat verschuivingen met aankomst en vertrek van de diverse perrons. Even puttend uit eigen ervaring: De 5200 richting Tilburg West vertrekt sinds 9 december in Tilburg van spoor 3 De 1900 richting Den Haag C. vertrekt in Tilburg van spoor 2 (was 3) De 2200 richting Amsterdam Centraal vertrekt in Dordrecht van spoor 2. Dit was voorheen spoor 4a. Bovendien keert de sneltrein die tot en met Dordrecht rijdt op zichzelf. Aankomst ongeveer 12 minuten over het hele uur. Vertrek 22 minuten over het hele uur. In de daluren is de 2200 van Breda richting Dordrecht volgens mij een half uur verschoven. Ik meen dat dit echter niet is opgenomen bij de aanpassingen in de dienstregeling in het spoorboekje. De 2100 met begin/eindpunt Dordrecht komt aan en vertrekt van spoor 5. Alle treinen richting Breda/Roosendaal vertrekken van spoor 4 De stoptrein van Roosendaal naar Den Haag vertrekt 7 minuten over het heel vertrekt van spoor 2. Zijn er meer mensen met opvallende gewijzigde aankomst en vertreksporen in vergelijking met 2007. Laatst bewerkt door floriss op 13-12-2007 22:23 |
![]() |
advertentie |
13-12-2007 22:43:05 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDe 2200 keerde in Ddr altijd al op zichzelf, alleen stond hij in 2007 daarbij bijna een heel uur stil. QuoteNee, in de daluren vertrekt de 2200 in zowel de drgl 2007 als 2008 om .20 uit Bd. Vertrek in Ddr is middels een lange stop wel 10 minuten verschoven. Dat maakt ook de korte kering mogelijk. QuoteDit alles bij elkaar opgeteld geeft wel een aardige verbetering ten opzichte van de drgl 2007. Op spoor 5 staat de kerende 2100 stukken minder in de weg. Daarnaast is dat spoor een stuk geschikter om lange treinen op te keren: 'tis het enige spoor wat geen overloopwissel heeft en dus zowiezo maar voor één trein tegelijk gebruikt kan worden. Perron 2/3 is daardoor volledig beschikbaar voor de stop- en sneltreinen ri. Rtd die elk slechts één van de perronfasen gebruiken. Ook kan bij vertragingen eenvoudiger van vertrekspoor gewisseld worden en heb je dus geen rare rijwegen door kruiswissels meer nodig om de 5000/5100 om elkaar heen te laten rijden zoals in drgl 2007 het geval was. Van spoor 4 naar het Bd/Rsd vertrekken heeft voor de IC's en sneltreinen een zeer groot voordeel: die hoeven niet langer een wissel door en kunnen dus sneller binnenkomen%05% Laatst bewerkt door daniel_ddr op 13-12-2007 22:43 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-12-2007 22:50:27 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Oke, bedankt voor je verbeteringen en je aanvullingen. groeten, Floris |
13-12-2007 23:38:36 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
QuoteToen ik om 21.45u van het perron afliep was de EN347 nog niet geweest, ook toen ik om 22.04u de bus had had ik hem nog niet gezien. De CNL301 heb ik in Ah met +130 gezien, de CNL319, ja hoeveel die had weet ik niet maar hij werd omgeroepen voor minimaal +60. Groetjes Michiel |
13-12-2007 23:51:13 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Misschien is die EN347 wel weer opnieuw via Ht omgeleid om de rijtuigen weer in de goede volgorde te krijgen %08% Met inkomende nachttreinen die vertraging hebben zou ik als klant absoluut geen moeite hebben, want ik hou van lekker uitslapen %02% |
13-12-2007 23:57:25 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Dan hebben ze de 347 al voor Utrecht via Den Bosch geleid, ook in Utrecht was het alweer hopeloos!![]() |
14-12-2007 00:01:28 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het wordt een beetje offtopic. Maar ik heb ook wel met nachtreinen gereisd, en het zijn natuurlijk vaak vakantiegangers enzo. Wij houden altijd standaard wel rekening met 1 a 2 uur vertraging op zo'n lange reis. En als het gebeurt hoor je ook weinig boze reacties ofzo. |
14-12-2007 12:13:45 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
QuoteJa; op Shl is het één en ander veranderd: - NO komt nu aan op spoor 4, was 5 of 6 - BNL ri België vertrekt nu van 5 of 6, was 4 - BNL uit België komt nu aan op 1 of 2, was 3 - 2100 ri Asd vertrekt nu van 3, was 1 of 2 (en dat gold ook voor 2400) - 4300 uit Lls komt nu aan op 4, was 5 of 6 - 2600 ri Gvc vertrekt nu van 5 of 6, was 4 En ik ben vast nog wel 't één en ander vergeten. Was in ieder geval een mooi zoekplaatje afgelopen dinsdag... ![]() Laatst bewerkt door Bollenstad op 14-12-2007 12:14 |
14-12-2007 12:18:05 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
De 2600 ri. Gvc vertrok toch meestal van spoor 5 te Shl? Of was dat alleen voor 10 september? |
14-12-2007 12:55:00 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
De hele vorige dienstregeling heb ik 'm van spoor 4 zien vertrekken (en er ook geregeld in gezeten). |
14-12-2007 13:03:17 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Ok, misschien zit ik dan zelfs nog met drgl2006 in m'n hoofd. ![]() |
17-12-2007 11:02:07 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Zaterdag VIRM gezien in de 8800![]() |
17-12-2007 11:26:27 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Ja, die zijn allemaal in de 7500 gedumpt... Bedankt![]() Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
17-12-2007 11:45:12 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
In de 7500 zit planmatig geen Plan T hoor, zie het volgende overzicht waar de T-tjes rijden: Ma-Vr: 6300/3400: 3 stellen; 4900/5000/5700: 7 stellen; 3700: 1 stel; 5100: 6 stellen; 4400: 4 stellen; 19800: 3 stellen; 12100: 1 stel. Een buitenbeentje is 3317 Ekz-Ledn. Za: Dan is minder dan de helft op de baan, veelal op de genoemde treinseries. Niet op de 3700 en 12100. Verder nu ook 1 stel op de 7400 en eentje die 9889/9884 rijdt. Zo: Hier weer op de bij ma-vr genoemde series en tevens een stel op de 9800 en eentje op de 13600/16000/6000. Ook net als zaterdag 1 stel op de 7400. Laatst bewerkt door keesje op 17-12-2007 11:45 |
17-12-2007 12:47:32 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Hmm, vorige week was dan zeker een uitzondering dan... Toen reden er iig 3 T'tjes en 1 setje Plan V. Vanmorgen heb ik idd alleen maar weer V'tjes gezien (gelukkig!) Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
17-12-2007 12:58:18 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Uitzonderingen kunnen natuurlijk altijd gepland of ongepland voorkomen. Zoals afgelopen weekend wegens een evenement in Dv. Dan worden veel treinen versterkt. |
02-01-2008 22:05:18 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, hoe gaat het in de nieuwe dienstregeling in het Gooi? In het bijzonder de stoppende IC's in Hilversum en de extra stoptreinen in de 5800 tussen Hilversum en Amsterdam. Hilversum en omgeving (met uitzondering van Baarn) is er wat dat betreft in deze dienstregeling behoorlijk op vooruit gegaan lijkt me. |
02-01-2008 22:16:43 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Quote Ik zie ze op zaterdag ook niet meer in de 3400. Op zondag is er in de 3400 nog 1 stel te vinden. de rest is DDAR ![]() |
02-01-2008 22:31:23 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Het kan natuurlijk altijd dat er afgeweken wordt van de planning en dat bijvoorbeeld een Plan T vervangen wordt door twee V-tjes of iets dergelijks. |
03-01-2008 10:43:01 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteDe dienstregeling in het Gooi gaat hier goed ![]() in de spits willen de 700/1600 en 1500 richting asd/shl wel een (extra) minuut vertraging oplopen te hvs, maar dat is gelukkig in te halen ![]() De 5800 is een stuk rustiger, vooral in de spits ![]() |
05-01-2008 14:49:52 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Dank je wel voor je reactie. groeten, Floris |
05-01-2008 17:18:08 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
KLeine voetnoot,de 5800 is s'morgens we vaak vertraagt op WP,waar de 4300, als de vertraging niet meer is als 4 minuten,op staat te wachten. ![]() |