Dienstregeling 2008: wat is waar?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
09-12-2007 19:33:07
daniel_ddr
daniel_ddr
En die beperkingen op dinsdagavond staan dus ook op de vertrekstaten op het station... foutje bedankt


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-12-2007 20:40:50
Somda
Somda
Quote
lamotep:
Quote
daniël_ddr: Wat me nog opviel op de MerwedeLingeLijn... volgens de voetnoten


De dienstregeling in het spoorboekje met de beperkingen op dinsdag kan gewoon niet kloppen.

Op de Arriva website staat nog gewoon de oude dienstregeling. Wel een heel verhaal over de beperkingen op woensdag, laatste treinen:
Dordrecht - Gorinchem om 22.07 (en verder ri Geldermalsen moet je maar raden)
Geldermalsen-Dordrecht om 22.09.

Volgens de OV9292-planner:
Dordrecht - Geldermalsen 21.07
Dordrecht - Leerdam 21.37
Dordrecht - Gorinchem om 22.07
Geldermalsen-Dordrecht om 22.09

Kortom, de voorlichting is weer prima.

Arriva zal geen vervangend busvervoer organiseren (een mooie bezuiniging dus).


Vanaf Ddr:Na 22:00 wordt als reisadvies gegeven om via Bd te reizen.
Vanaf Gdm:Na 22:30 wordt als reisadvies gegeven om ook via Bd te reizen.
Dit is de info die ik uit de railpocket heb gehaald.
 

09-12-2007 21:04:48
daniel_ddr
daniel_ddr
Tja, maar aan reizen via Bd heb je zo weinig als je op een van de tussenliggende stations moet zijn (Hoewel, Gorinchem kan je nog per streekbus komen vanuit Bd)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-12-2007 21:09:49
Somda
Somda
Klopt,maar je zou maar eens naar Gdm moeten,ben je wel wat langer onderweg.
(1 uur en 18 minuten)%08%
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

09-12-2007 21:18:47
willy84
willy84
Is het werkelijk zo dat tijdens al die buitendienst stellingen die in het spoorboekje staan vermeld er aannemers aan het werk zijn?
Het aantal buitendienststelling is zo groot dat ik het govoel krijg dat het complete spoorwegnet op de schop gaat.
 

09-12-2007 21:55:40
ijsm
ijsm
Quote
daniël_ddr: En die beperkingen op dinsdagavond staan dus ook op de vertrekstaten op het station... foutje bedankt
Die zijn er ook gewoon; wegens storingen aan de beveiliging door effecten die de Betuweroute op de Betuwelijn hebben. Daarom rijden er na 2230u geen treinen maar bussen op het traject Ddr-Gdm.
 

09-12-2007 22:07:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Ehm, die testen zijn juist al geweest in de afgelopen weken
Ik heb het nu over de vermelding dat de 32581 op dinsdag tot Ldm zou rijden en de 32583 op dinsdag tot Gr, gevolgd door de 32585 t/m 32595 die op woensdag geheel niet rijden. Daar moet uiteraard staan dat de 32581 en 32583 op woensdag ingekort zijn, zoals Arriva het ook zelf op z'n website meldt...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

10-12-2007 09:24:29
jacokran
jacokran
Quote
broek53: Vreemd, te meer daar de basisspooropstelling van Apn (de capaciteitsaanvraag van de patroondienstregeling) aangeeft dat de 8800 in twee richtingen op spoor 1 behandeld zou moeten worden.

De praktijk: De 8800 halteert in Alphen op spoor 2. Vandaag enkele reizigers op 1 gewaarschuwd dat daar geen treinen komen. Ik denk denk nog steeds dat het niet verstandig om ieder jaar je spoorgebruik te wijzigen op een station als Apn en dat spoor 2 geen voordelen biedt tov spoor 1.
 

10-12-2007 09:46:15
Somda
Somda
Het enige voordeel is dat de reizigers niet voor gesloten bomen hoeven te wachten als ze met de A32 Light Rail mee willen.%08%

Laatst bewerkt door Somda op 10-12-2007 09:46
 

10-12-2007 10:24:30
jacokran
jacokran
Klopt, maar de aanFLuiting is zodanig dat dat ook niet uitmaakt: vanuit bdg overstaptijd: 27 minuten! vanuit ledn overstaptijd: 13 minuten!  

10-12-2007 20:18:33
daniel_ddr
daniel_ddr
Arriva meldt op z'n website... "Woensdagavond 12 december worden reizigers vanuit Dordrecht naar Geldermalsen vanaf 21.37 uur en reizigers vanuit Geldermalsen naar Dordrecht vanaf 22.39 uur eenmalig vervoerd met alternatief busvervoer."

Tja, waarom dan wel en de andere woensdagen niet...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-12-2007 01:00:39
mren
mren
Omdat dit de eerste keer is en men reizigers niet direct nat wil laten gaan?

Nu op de voorpagina van de ProRail site: "10-12-2007

Dankzij ons rijden er steeds meer treinen"

Laatst bewerkt door mren op 11-12-2007 01:07
 

11-12-2007 13:10:18
jacokran
jacokran
Ook zo'n advertentie gezien in de krant in de trein van Ledn naar apn. Als je dat leest na ruim 1 uur wachten ( er waren twee treinen uitgevallen) geeft zo'n advertentie leuke reacties....  

11-12-2007 13:46:36
keesje
keesje
Goede propaganda is niet misleidend hoor  

11-12-2007 15:28:33
riktrain
riktrain
Je kan ook vanuit Ht met de bus naar Grbuslijn 121. En vanaf Gdm met de 47

Laatst bewerkt door riktrain op 11-12-2007 15:29
 

11-12-2007 15:44:19
rob1
rob1
Quote
rob1:
Quote
rob1: Iemand enig idee wanneer de vertrekstaten on-line komen? Vorig jaar kwamen ze stapsgewijs (ik kon er ook geen logica in ontdekken), maar tot op heden heb ik geen nieuwe kunnen ontdekken (bij een steekproefje bij verschillende stations).
Nog steeds geen spoor van nieuwe vertrekstaten op http://www.ns.nl !
Inmiddels staan ze on-line!
 

11-12-2007 16:24:28
mren
mren
Dat hangt van het station af; ze gaan niet allemaal tegelijk.
Es heeft nog 2007 (richting westen) en ook al 2008 (richting oosten), Dl heeft al 2008 en Zl lijkt ook geheel 2008 te zijn om er maar eens drie te kiezen.

En ook nog wat internationale nachttreinen er bij zie ik: za/zo 0:26 en 1:26 Es-G

Laatst bewerkt door mren op 11-12-2007 16:26
 

11-12-2007 19:02:46
timtrein
timtrein
Quote
mren: Omdat dit de eerste keer is en men reizigers niet direct nat wil laten gaan?
In het noorden rijden ze ook geen bussen, ook de eerste keer niet...
 

11-12-2007 19:06:33
lucky
lucky
Arriva wil wel service van prorail... maar tegelijk bieden ze geen service aan hun eigen reizigers. Ook nogal krom..

Reizigers zullen eerst wel weer petitie aktie en alles moeten doen voor arriva iets doet..
 

11-12-2007 19:06:36
mren
mren
Arriva DAV heeft waarschijnlijk ook een andere concessiemanager dan in GGD denk ik? Geen idee hoe zelfstandig die onderdelen bij Arriva zijn?  

11-12-2007 19:20:28
daniel_ddr
daniel_ddr
Zowiezo heeft elk Arriva-gebied een eigen regiomanager... ontevreden reizigers hoeven niet eens ver te lopen om zich bij 'm te beklagen: Burgemeester de Raadtsingel 75, 3311 JG Dordrecht (recht tegenover het station) zit 't regiokantoor van DAV.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-12-2007 19:23:03
kbrandsma
kbrandsma
Quote
timtrein:
Quote
mren: Omdat dit de eerste keer is en men reizigers niet direct nat wil laten gaan?
In het noorden rijden ze ook geen bussen, ook de eerste keer niet...

Zie ook http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article2832227.ece
Quote
lucky: Arriva wil wel service van prorail... maar tegelijk bieden ze geen service aan hun eigen reizigers. Ook nogal krom.

Die afspraken waren door Arriva en ProRail al gemaakt, maar werden door ProRail niet nagekomen of erg vertraagd.
Deze laatste rit komt officieel niet voor in het spoorboekje (al had er best een bus kunnen worden ingezet als service voor deze ene keer).
 

11-12-2007 20:00:45
lucky
lucky
Welke laatste rit komt niet voor in het spoorboekje? De 0.03 rijdt elke dag, maar nu dus niet meer op maandag. De reizigers zijn ook met de trein naar lw/gn gekomen dus vind ik het niet meer dan normaal dat voor deze treinen bussen behoren te worden geregeld.. Het zijn wel je klanten. Tenzij arriva de mensen weer uit de trein wil hebben.. (Alle mensen die normaal de 0.03 nemen voortaan ook niet meer heen laten reizen.)  

11-12-2007 20:08:54
kbrandsma
kbrandsma
De 0.03 rit op maandag komt net meer voor in het spoorboekje.

Ik zie net dat de laatst trein op maandag uit Leeuwarden naar Sneek ook 5 minuten eerder vertrekt (23.15). Je zult maar net achterin de aankomende 500 zitten en niet op de hoogte zijn. Heb je wel een groot probleem.

Edit na reactie Lucky: De 0.03 op maandag vanuit Leeuwarden naar Groningen staat niet meer op de vertrekstaten: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf. De 0.01 op maandag vanuit Groningen naar Leeuwarden staat niet meer op de vertrekstaten: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf.

Gewoon geen bestaande rit. Die voetnoten dienen voor pasen, pinksteren en dergelijke dagen.

Laatst bewerkt door kbrandsma op 11-12-2007 20:18
 

11-12-2007 20:11:22
lucky
lucky
Hij komt wel voor, in zoverre dat hij natuurlijk gewoon vermeld staat. Alleen staat er een 3tje bij wat verwijst naar een voetnoot. En dat is nou het hele probleem met het spoorboekje, al die voetnoten maken het verschrikkelijk ingewikkeld.  

11-12-2007 21:32:44
lamote_ban
lamote_ban
Quote
kbrandsma: Ik zie net dat de laatst trein op maandag uit Leeuwarden naar Sneek ook 5 minuten eerder vertrekt (23.15). Je zult maar net achterin de aankomende 500 zitten en niet op de hoogte zijn. Heb je wel een groot probleem.

ProRail sluit om klokslag 24.00 het baanvak af, dus hij moet om 23.59 terug zijn in Lw.
Dat krijg je met blindelings "regels zijn regels".

Laatst bewerkt door lamote_ban op 11-12-2007 21:36
 

11-12-2007 21:33:53
lamote_ban
lamote_ban
Quote
keistad:
Vanaf Ddr:Na 22:00 wordt als reisadvies gegeven om via Bd te reizen.
Vanaf Gdm:Na 22:30 wordt als reisadvies gegeven om ook via Bd te reizen.
Dit is de info die ik uit de railpocket heb gehaald.

Er is nauwelijks een reiziger die het hele trajekt rijdt.
 

11-12-2007 21:44:16
david_meye
david_meye
In Bdg rijd er na 23.45 geen treinen meer op Maandag.  

11-12-2007 23:45:35
keesje
keesje
Quote
keistad:
Vanaf Ddr:Na 22:00 wordt als reisadvies gegeven om via Bd te reizen.
Vanaf Gdm:Na 22:30 wordt als reisadvies gegeven om ook via Bd te reizen.
Dit is de info die ik uit de railpocket heb gehaald.


Ik hoop alleen niet dat dit bericht dan nog wordt gewijzigd in:
Vanaf Ddr:Na 22:00 wordt als reisadvies gegeven om via Bd te reizen, behalve op woensdagen in verband met werkzaamheden op die route

In de nacht van donderdag op vrijdag gaat ook het nachtnet rijden en zijn er ook talloze onderhoudsroosters in Brabant. Ik houd mijn hart vast...
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


11-12-2007 23:55:20
spoormans
spoormans
Aan de hand van een reactie op het wel/niet inzetten van ICB in de 1400-serie, hetgeen met al die dronken nahctlui bepaald gene goede optie is, (zegje van die persoon wordt om een of andere reden niet meegekopieerd). Wie kan mij daar mee helpen?
_______
Nou het inzetten van ICB in de 1400 lijkt mij ook niet logisch. Maar over dronken en andere aosciale-lui? Nou, die kun je met de komst van de chipkaart makkelijk een treinverbod opleggen, toch? Chpkaart voor 1,2,3,6,... maanden blokkeren (afh. van de gedane overtreding), en op de grote stations komt meneer of mevrouw gewoon het perron niet meer op! Moet de wetgeving wel even op aangepast worden dat het overtreden van een treinverbod niet als een overtreding, maar als een misdrijf beschouwd dient te worden. Lijkt mij dan heel sterk dat het drempelverhogend werkt, (eenmaal een treinverbod opgelegd en men zal wel over zijn/haar daden gaan nadenken.) Mag ook wel, dat men zich i.h.a. veel beter men in de trein gaat gedragen, want dat laat geregeld te wensen over, (mobiel bellen in stiltecoupé's, reizigers lastigvallen, roken op de balkons en in toiletten, en schoenen op de bank meegeteld!%07%, wanneer gaat NS daar nou eens eindelijk echt werk van die bronnen van ergenissen maken, ipv alleen maar stickertjes plakken en verder "niks" doen naast het overactief op de bon slingeren van reizigers die geheel buiten hun schuld om niet aan een juist kaartje konden komen?).%07% Als je geen geldig kaartje hebt, krijg je meestal toch ook geen laatste waarschuwing? Waarom voor, in mijn ogen, vaak veel asocialer gedrag dan wel?%03% Ja, het kost geld, zal je dan horen!%03% Nou dan pas je toch de bijbehorende boete-bedragen aan, schuift dat tenminste ook een beetje!%05%

Laatst bewerkt door spoormans op 12-12-2007 00:02
 

12-12-2007 00:00:50
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
spoormans: Dat lijkt mij ook niet logisch.
Wat lijkt jou ook niet logisch? Ik mis het verband met de voorgaande post (en met het onderwerp van dit topic) geheel...
 

12-12-2007 00:06:00
spoormans
spoormans
He, nu komt hetgene waarop ik wil reageren wel te staan!

Ik reageerde op een stukje dat ergens op deze site stond. Ik was al een tijdje niet meer geweest. Niet dat ik nu op alles ga reageren, maar vond het wel even in het belang van de reiziger nodig om even een zegje te doen. Gezien er ook zo nu en dan conducteurs meelezen, hoop ik zo te bewerkstelligen dat zij eens wat beter de treinregels gaan naleven, want iedereen die zo nu en dan de trien pakt, zal het wel met mij eens zijn dat dat laatste nog vrij vaak te wensen overlaat, of heb ik het nu mis?
 

12-12-2007 00:06:56
mren
mren
Nachtnet is en blijft een mooie kandidaat voor inzet ICM: comfort, niet te ruim (wat een stam ICL zeker zal zijn) en geen irritant gedoe met locs.

Lastige lui worden sowieso geweerd, want ik ken de nachtnettreinen niet anders dan met 100% ingangscontrole. Het gedoe met chipkaart gaat ook niet werken, omdat het nog altijd mogelijk is een anonomie (wegwerp) kaart te nemen.

Laatst bewerkt door mren op 12-12-2007 00:07
 

12-12-2007 00:11:58
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
spoormans: want iedereen die zo nu en dan de trien pakt, zal het wel met mij eens zijn dat dat laatste nog vrij vaak te wensen overlaat, of heb ik het nu mis?
Als ik dat zou vinden, zou ik dat zelf wel posten hier

Overigens zie ik heel vaak waarschuwingen uitgedeeld worden bij geen geldig kaartje. Met name de reizigers met kaartjes zonder datum die zijn vergeten te stempelen krijgen vaak een waarschuwing...
En veel van die mensen reizen bewust zonder gestempeld kaartje.
 

12-12-2007 10:34:50
fastguy84
fastguy84
Net als de vóór-9-uur reizigers met korting. Ik weet dat het een beetje off-topic wordt, maar even een korte anekdote die ik wel mooi vind (goed voorbeeld van administratieve lastenverlichting):
Rond half 9 ('s ochtens, werkdag) controle, jongen een vierzitje voor mij laat z'n kortingskaartje zien. HC: "Mag niet he..." en scheurt vervolgens het kaartje in vier stukken en deponeert het in de prullenbak. De jongen kijkt hoogst verbaasd, waarop HC zegt: "Ja, dit is een stuk goedkoper voor je, je koopt gewoon voor de terugweg een nieuw kaartje. Dus zeg maar: 'dankjewel'."
 

12-12-2007 23:16:23
broek53
broek53
Er zit een leuke verandering in rijtuiginzet aan te komen. Door de verdeling van de soorten stammetjes en door het vertrek van ICR naar Hispeed blijven er vier losse ICR-A over en zeker 11 ICK-B. Drie van de ICK's staan inmiddels opgebokt in Amersfoort (draaistellen voor de draaistelrevisiecyclus) en nu is het plan ontstaan drie BAB-stammetjes te formeren, bestaande uit (inderdaad) ICK + ICR + ICK. Met deze drie stammen plus een ICK-BD is het idee dan de ICL-stam in de serie 2000 te vervangen. Plannen zijn nog onder het nodige voorbehoud, vooral de plaats en wijze van inzet, maar de vorming van stammetjes van gemengde samenstelling maakt in ieder geval goede kans - omdat de rijtuigen anders toch maar staan te niksen.

Laatst bewerkt door broek53 op 12-12-2007 23:16
 

12-12-2007 23:19:55
Iceman
Iceman
Begrijp ik goed dat er meer ICRm in de benelux komt? Is ook wel nodig want die zit vaak te vol.

Laatst bewerkt door Iceman op 12-12-2007 23:20


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

12-12-2007 23:26:33
willy84
willy84
ICR gaat naar die nieuwe 'hoge'snelheidslijn totdat de mooie treinen uit Italie binnenstromen.  

12-12-2007 23:38:35
Iceman
Iceman
Bedoel je dan die treinen naar praag en kopenhagen? Want dat is geen CityNightLine dacht ik?


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

13-12-2007 00:50:01
broek53
broek53
Quote
Iceman: Begrijp ik goed dat er meer ICRm in de benelux komt? Is ook wel nodig want die zit vaak te vol.
Neen, dat begrijp je niet goed %03% De Beneluxstammen zijn nu zeven rijtuigen en blijven zeven rijtuigen, ook als ze met Traxx-locs gaan rijden. Alleen wordt dan het stuurstandrijtuig Bs vervangen door een B. De Beneluxstammen zijn dezelfde stammen die straks de HST-Prio-diensten op de HSL Zuid zullen gaan rijden. Alleen zijn er natuurlijk meer stammen nodig dan er tot voor kort aan Beneluxrijtuigen rondreed, en daarom zijn er nog een aantal ICR van NSR overgegaan naar Hispeed: in totaal zijn er nu 70 ICR bij Hispeed die gepimpt zijn/worden tot HST Prio. Plus nog eens 11 op hun laatste wielen lopende stuurstandrijtuigen dus, maar daarmee moet het uiterlijk in april zijn afgelopen.

Laatst bewerkt door broek53 op 13-12-2007 00:51
 

13-12-2007 01:01:53
kwilke
kwilke
Quote
Iceman: Bedoel je dan die treinen naar praag en kopenhagen? Want dat is geen CityNightLine dacht ik?


De nachttreinen naar Kopenhagen en Praag zijn van DB NachtZug/AutoZug en rijden met Duitse rijtuigen. Ik begreep dat CNL en DB NachtZug worden samengevoegd overigens. De bedoelde ICR gaat naar de HSL-Zuid, dus richting Breda/Brussel.
 

13-12-2007 08:56:33
keesje
keesje
Wat betreft de post over het nachtnet:

Door de week wordt de 1400 gewoon met ICM gereden en in het weekend met VIRM. Het nachtnet in Brabant, dat deels verknipt is van de 1400 te Rtd en Ut, rijdt veelal met Plan V. Sommige rijden met 1 stel, andere met 2 of zelfs 3.
 

13-12-2007 09:00:25
dumpy_dump
dumpy_dump
Wat is dat toch, die band van Brabant met het plan V.  

13-12-2007 09:11:32
keesje
keesje
En daar zal 's nachts in ieder geval geen tekort aan zijn Maar wellicht dat sommige treinen bij gebleken succes misschien wel wat te knus zijn met een los V-tje  

13-12-2007 12:49:22
NDS
NDS
Quote
kwilke:
Quote
Iceman: Bedoel je dan die treinen naar praag en kopenhagen? Want dat is geen CityNightLine dacht ik?


De nachttreinen naar Kopenhagen en Praag zijn van DB NachtZug/AutoZug en rijden met Duitse rijtuigen. Ik begreep dat CNL en DB NachtZug worden samengevoegd overigens. De bedoelde ICR gaat naar de HSL-Zuid, dus richting Breda/Brussel.
Zowel de trein naar Kopenhagen als die naar Praag is sinds 9-12-2007 een CNL; de CNL40347/4048? Borealis naar/van Kopenhagen en de CNL 379/378 Kopernikus naar/van Praag.

Groetjes Michiel
 

13-12-2007 13:16:06
maurits
maurits
De treindelen naar Praag en Kopenhagen zijn inderdaad officieel City Night Line per 9 december. Overigens rijden de treindelen van trein 347 naar Warsawa, Minsk en Moskva als Euronight, dus niet als City Night Line. En ook de trein naar Milano (301/300) en Wien (313/312) is tegenwoordig City Night Line.

Al deze treinen zijn nu nog bont samengesteld uit blauw CNL, rood-wit CNL en nieuwe CNL-kleuren, maar dat gaat in de komende maanden veranderen als alles in de nieuwe CNL-kleuren (wit met rode band om de ramen) wordt geschilderd. Dus mochten de fotografen onder ons de bonte treinen vast willen leggen, komende maanden worden ze dus langzamerhand wel wat minder kleurrijk.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

13-12-2007 19:33:43
julius
julius
Mooi initiatief meer nachttreinverbindingen aan te bieden, maar de punctualiteit van de vertrekkende treinen is ver beneden peil. De treinen zijn nog geen enkele keer allemaal op tijd vertrokken, in de afgelopen dagen werd al bericht:
9 december: 301 +45, 347 ongeveer op tijd
10 december: 301 +60
11 december: 347 +70, 319 +88
12 december: 301 +65, 347 +30
Ook vandaag is het niet veel beter: in Arnhem stond trein 301 aangekondigd met +65, in Amsterdam staat trein 347 met +30 op de lijst, in Utrecht met +10 en in Arnhem zelfs met +60... [20.38: 347 staat in Arnhem met +65 en 319 +30]

Waardoor komt dit? Vanmorgen werd trein 346 omgeleid en stond daardoor verkeerdom, maar dat geldt voor vele andere ritten niet. Het rangeerwerk zal wel wat tijd in beslag nemen, maar de kortste keertijd bedraagt alles bij elkaar nog 4,5 uur. Lijkt me toch dat in die tijd wel een trein opnieuw samengesteld moet kunnen worden.
Op deze manier jaag je de klanten wel de deur uit natuurlijk; hopelijk verbetert het een en ander, zodat ook na december 2008 deze op zich aantrekkelijke verbindingen blijven bestaan en het niet wordt opgeheven "bij gebrek aan belangstelling" zoals met al zoveel aantrekkelijke internationale treinen vanuit Nederland is gebeurd...
 

13-12-2007 19:37:45
treinfan
treinfan
Volgens mij rijden de machinisten van Railion ook gewoon op de goederentreinen. Die laatste willen wel eens vertraagd zijn, waardoor er dan weer later naar de CNL overgestapt wordt  

13-12-2007 19:44:37
webguy
webguy
Duitse machinisten rijden de treinen, terwijl goederentreinen door NL'se Railion worden gereden (meestal...)


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

13-12-2007 19:48:16
ijsm
ijsm
Deed RRF het rangeerwerk op de Meer niet? Dan zou de nieuwigheid wel is de boosdoener kunnen zijn...  

13-12-2007 20:16:40
2296
2296
Quote
webguy: Duitse machinisten rijden de treinen, terwijl goederentreinen door NL'se Railion worden gereden (meestal...)


Er rijden ook een aantal Nederlandse Railion machinisten op die treinen.
 

13-12-2007 20:35:31
dumpy_dump
dumpy_dump
Gisteren schijnen ze de rangeerloc op de Meer naar de maan te hebben geholpen...  

13-12-2007 20:36:40
broek53
broek53
Quote
ijsm: Deed RRF het rangeerwerk op de Meer niet? Dan zou de nieuwigheid wel is de boosdoener kunnen zijn...
Nee, dat doet RRF pas vanaf april. Met ex-600-en, wat voor een paar ervan een regelrechte terugkeer naar hun laatste standplaats bij NS betekent !
 

13-12-2007 22:21:54
floriss
floriss
De dienstregeling 2008 heeft trouwens op sommige plekken geleid tot wat verschuivingen met aankomst en vertrek van de diverse perrons.

Even puttend uit eigen ervaring:

De 5200 richting Tilburg West vertrekt sinds 9 december in Tilburg van spoor 3
De 1900 richting Den Haag C. vertrekt in Tilburg van spoor 2 (was 3)

De 2200 richting Amsterdam Centraal vertrekt in Dordrecht van spoor 2. Dit was voorheen spoor 4a. Bovendien keert de sneltrein die tot en met Dordrecht rijdt op zichzelf. Aankomst ongeveer 12 minuten over het hele uur. Vertrek 22 minuten over het hele uur.
In de daluren is de 2200 van Breda richting Dordrecht volgens mij een half uur verschoven. Ik meen dat dit echter niet is opgenomen bij de aanpassingen in de dienstregeling in het spoorboekje.
De 2100 met begin/eindpunt Dordrecht komt aan en vertrekt van spoor 5.
Alle treinen richting Breda/Roosendaal vertrekken van spoor 4
De stoptrein van Roosendaal naar Den Haag vertrekt 7 minuten over het heel vertrekt van spoor 2.

Zijn er meer mensen met opvallende gewijzigde aankomst en vertreksporen in vergelijking met 2007.

Laatst bewerkt door floriss op 13-12-2007 22:23
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-12-2007 22:43:05
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
floriss: Bovendien keert de sneltrein die tot en met Dordrecht rijdt op zichzelf. Aankomst ongeveer 12 minuten over het hele uur. Vertrek 22 minuten over het hele uur.
De 2200 keerde in Ddr altijd al op zichzelf, alleen stond hij in 2007 daarbij bijna een heel uur stil.

Quote
In de daluren is de 2200 van Breda richting Dordrecht volgens mij een half uur verschoven. Ik meen dat dit echter niet is opgenomen bij de aanpassingen in de dienstregeling in het spoorboekje.
Nee, in de daluren vertrekt de 2200 in zowel de drgl 2007 als 2008 om .20 uit Bd. Vertrek in Ddr is middels een lange stop wel 10 minuten verschoven. Dat maakt ook de korte kering mogelijk.

Quote
De 2100 met begin/eindpunt Dordrecht komt aan en vertrekt van spoor 5.
Alle treinen richting Breda/Roosendaal vertrekken van spoor 4
De stoptrein van Roosendaal naar Den Haag vertrekt 7 minuten over het heel vertrekt van spoor 2.
Dit alles bij elkaar opgeteld geeft wel een aardige verbetering ten opzichte van de drgl 2007. Op spoor 5 staat de kerende 2100 stukken minder in de weg. Daarnaast is dat spoor een stuk geschikter om lange treinen op te keren: 'tis het enige spoor wat geen overloopwissel heeft en dus zowiezo maar voor één trein tegelijk gebruikt kan worden. Perron 2/3 is daardoor volledig beschikbaar voor de stop- en sneltreinen ri. Rtd die elk slechts één van de perronfasen gebruiken. Ook kan bij vertragingen eenvoudiger van vertrekspoor gewisseld worden en heb je dus geen rare rijwegen door kruiswissels meer nodig om de 5000/5100 om elkaar heen te laten rijden zoals in drgl 2007 het geval was.
Van spoor 4 naar het Bd/Rsd vertrekken heeft voor de IC's en sneltreinen een zeer groot voordeel: die hoeven niet langer een wissel door en kunnen dus sneller binnenkomen%05%

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 13-12-2007 22:43


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

13-12-2007 22:50:27
floriss
floriss
Oke, bedankt voor je verbeteringen en je aanvullingen.

groeten, Floris
 

13-12-2007 23:38:36
NDS
NDS
Quote
julius: Ook vandaag is het niet veel beter: in Arnhem stond trein 301 aangekondigd met +65, in Amsterdam staat trein 347 met +30 op de lijst, in Utrecht met +10 en in Arnhem zelfs met +60... [20.38: 347 staat in Arnhem met +65 en 319 +30]
Toen ik om 21.45u van het perron afliep was de EN347 nog niet geweest, ook toen ik om 22.04u de bus had had ik hem nog niet gezien. De CNL301 heb ik in Ah met +130 gezien, de CNL319, ja hoeveel die had weet ik niet maar hij werd omgeroepen voor minimaal +60.

Groetjes Michiel
 

13-12-2007 23:51:13
keesje
keesje
Misschien is die EN347 wel weer opnieuw via Ht omgeleid om de rijtuigen weer in de goede volgorde te krijgen %08%

Met inkomende nachttreinen die vertraging hebben zou ik als klant absoluut geen moeite hebben, want ik hou van lekker uitslapen %02%
 

13-12-2007 23:57:25
dumpy_dump
dumpy_dump
Dan hebben ze de 347 al voor Utrecht via Den Bosch geleid, ook in Utrecht was het alweer hopeloos!  

14-12-2007 00:01:28
lucky
lucky
Het wordt een beetje offtopic. Maar ik heb ook wel met nachtreinen gereisd, en het zijn natuurlijk vaak vakantiegangers enzo. Wij houden altijd standaard wel rekening met 1 a 2 uur vertraging op zo'n lange reis. En als het gebeurt hoor je ook weinig boze reacties ofzo.  

14-12-2007 12:13:45
Bollenstad
Bollenstad
Quote
floriss:
Zijn er meer mensen met opvallende gewijzigde aankomst en vertreksporen in vergelijking met 2007.
Ja; op Shl is het één en ander veranderd:
- NO komt nu aan op spoor 4, was 5 of 6
- BNL ri België vertrekt nu van 5 of 6, was 4
- BNL uit België komt nu aan op 1 of 2, was 3
- 2100 ri Asd vertrekt nu van 3, was 1 of 2 (en dat gold ook voor 2400)
- 4300 uit Lls komt nu aan op 4, was 5 of 6
- 2600 ri Gvc vertrekt nu van 5 of 6, was 4

En ik ben vast nog wel 't één en ander vergeten. Was in ieder geval een mooi zoekplaatje afgelopen dinsdag...

Laatst bewerkt door Bollenstad op 14-12-2007 12:14
 

14-12-2007 12:18:05
aestudent
aestudent
De 2600 ri. Gvc vertrok toch meestal van spoor 5 te Shl? Of was dat alleen voor 10 september?  

14-12-2007 12:55:00
Bollenstad
Bollenstad
De hele vorige dienstregeling heb ik 'm van spoor 4 zien vertrekken (en er ook geregeld in gezeten).  

14-12-2007 13:03:17
aestudent
aestudent
Ok, misschien zit ik dan zelfs nog met drgl2006 in m'n hoofd. Ik kan me in elk geval herinneren dat de 5700 en 2600 vroeger van hetzelfde spoor vertrokken, zo'n 10 minuten na elkaar...  

17-12-2007 11:02:07
jacokran
jacokran
Zaterdag VIRM gezien in de 8800. Gelukkig geen plan T meer op zaterdag%05%  

17-12-2007 11:26:27
webguy
webguy
Ja, die zijn allemaal in de 7500 gedumpt... Bedankt


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

17-12-2007 11:45:12
keesje
keesje
In de 7500 zit planmatig geen Plan T hoor, zie het volgende overzicht waar de T-tjes rijden:

Ma-Vr: 6300/3400: 3 stellen; 4900/5000/5700: 7 stellen; 3700: 1 stel; 5100: 6 stellen; 4400: 4 stellen; 19800: 3 stellen; 12100: 1 stel. Een buitenbeentje is 3317 Ekz-Ledn.

Za: Dan is minder dan de helft op de baan, veelal op de genoemde treinseries. Niet op de 3700 en 12100. Verder nu ook 1 stel op de 7400 en eentje die 9889/9884 rijdt.

Zo: Hier weer op de bij ma-vr genoemde series en tevens een stel op de 9800 en eentje op de 13600/16000/6000. Ook net als zaterdag 1 stel op de 7400.

Laatst bewerkt door keesje op 17-12-2007 11:45
 

17-12-2007 12:47:32
webguy
webguy
Hmm, vorige week was dan zeker een uitzondering dan... Toen reden er iig 3 T'tjes en 1 setje Plan V. Vanmorgen heb ik idd alleen maar weer V'tjes gezien (gelukkig!)


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

17-12-2007 12:58:18
keesje
keesje
Uitzonderingen kunnen natuurlijk altijd gepland of ongepland voorkomen. Zoals afgelopen weekend wegens een evenement in Dv. Dan worden veel treinen versterkt.  

02-01-2008 22:05:18
floriss
floriss
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, hoe gaat het in de nieuwe dienstregeling in het Gooi? In het bijzonder de stoppende IC's in Hilversum en de extra stoptreinen in de 5800 tussen Hilversum en Amsterdam. Hilversum en omgeving (met uitzondering van Baarn) is er wat dat betreft in deze dienstregeling behoorlijk op vooruit gegaan lijkt me.  

02-01-2008 22:16:43
Jack5812
Jack5812
Quote
keesje: In de 7500 zit planmatig geen Plan T hoor, zie het volgende overzicht waar de T-tjes rijden:

Ma-Vr: 6300/3400: 3 stellen; 4900/5000/5700: 7 stellen; 3700: 1 stel; 5100: 6 stellen; 4400: 4 stellen; 19800: 3 stellen; 12100: 1 stel. Een buitenbeentje is 3317 Ekz-Ledn.

Za: Dan is minder dan de helft op de baan, veelal op de genoemde treinseries. Niet op de 3700 en 12100. Verder nu ook 1 stel op de 7400 en eentje die 9889/9884 rijdt.

Zo: Hier weer op de bij ma-vr genoemde series en tevens een stel op de 9800 en eentje op de 13600/16000/6000. Ook net als zaterdag 1 stel op de 7400.

Ik zie ze op zaterdag ook niet meer in de 3400. Op zondag is er in de 3400 nog 1 stel te vinden. de rest is DDAR
 

02-01-2008 22:31:23
keesje
keesje
Het kan natuurlijk altijd dat er afgeweken wordt van de planning en dat bijvoorbeeld een Plan T vervangen wordt door twee V-tjes of iets dergelijks.  

03-01-2008 10:43:01
treinfan
treinfan
Quote
floriss: Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, hoe gaat het in de nieuwe dienstregeling in het Gooi? In het bijzonder de stoppende IC's in Hilversum en de extra stoptreinen in de 5800 tussen Hilversum en Amsterdam. Hilversum en omgeving (met uitzondering van Baarn) is er wat dat betreft in deze dienstregeling behoorlijk op vooruit gegaan lijkt me.
De dienstregeling in het Gooi gaat hier goed
in de spits willen de 700/1600 en 1500 richting asd/shl wel een (extra) minuut vertraging oplopen te hvs, maar dat is gelukkig in te halen
De 5800 is een stuk rustiger, vooral in de spits
 

05-01-2008 14:49:52
floriss
floriss
Dank je wel voor je reactie.

groeten, Floris
 

05-01-2008 17:18:08
Somda
Somda
KLeine voetnoot,de 5800 is s'morgens we vaak vertraagt op WP,waar de 4300,
als de vertraging niet meer is als 4 minuten,op staat te wachten.