Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl
Ontwikkelingen locomotieven serie 1600 en 1800
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
16-09-2009 01:25:52
Rolffiej19
Rolffiej19
Waarschijnlijk vanwege de vele defecten de afgelopen tijd met dat geval  

16-09-2009 14:11:50
MarkJB
MarkJB
Tsja, dat terzijdestellen gebeurt gewoon op basis van nummertjes, revisietermijnen en technische staat. De jongste locs mogen meestal als langste blijven rijden, en dan ook de beste exemplaren uit die series. Dus als er eentje veel defecten heeft is er veel kans dat die als een van de eersten eruit vliegt


Vaarwel Mat'64...
 

16-09-2009 14:20:18
broek53
broek53
Zeker; ik zeg alleen maar dat ik de reden niet weet omdat ik de reden niet weet . veronderstellen kun je een hoop en het is miet onlogisch ook. Wel onlogisch is dat er ueberhaupt nog geen terzijdestellingsgolf is, terwijl er slleen al uit de terzijdestelling van het ICL toch zeker 18 locs vrij zijn gekomen. Ik veronderstel nog steeds dat we zo'n golf wel kunnen verwachten binnen afzienbare tijd.

Laatst bewerkt door broek53 op 16-09-2009 14:20
 

16-09-2009 14:57:15
mark
mark
1852 aangepast in overzicht Reizigersmaterieel.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

16-09-2009 15:05:27
keesje
keesje
Met het verdwijnen van de 1800-en (en 1600-en), verdwijnen ook de naamgevingen naar verschillende steden van dit materieel. Weet iemand waarom er ooit aan begonnen is om de 1600-en van destijds te vernoemen naar diverse plaatsen?  

16-09-2009 15:09:00
broek53
broek53
Public Relations, naar Frans voorbeeld (dus eigenlijk Relations Publiques)
Relatief veel locs zijn gedoopt naar aanleiding van feestelijke openingen en ingebruiknames, zoals Zaandam (Hemtunnel), Almere en Lelystad bijvoorbeeld.
 

16-09-2009 16:45:32
broek53
broek53
Info van de hete naald: binnen afzienbare tijd gaan in ieder geval nog 6 stuks terzijde, waaronder in ieder geval de drie lage nummers die bij de vorige ronde zijn overgeslagen (zo uit mijn hoofd: 1830, 1831 en 1834).  

16-09-2009 17:15:26
zaza
zaza
Het is nu echt een aflopende zaak. Jammer. Voor mij als wat oudere hobbyist zijn de 1600'n gevoelsmatig nog steeds gloednieuwe moderne loks (met een waanzinnig compressorgeluid) die begin jaren 80 het materieelpark kwamen versterken en de klassieke e-loks 1000 aflossen. De tijd heeft mijn gevoel ingehaald; nu zijn het de 1600'n zelf die onderhand als klassieke lok bestempeld mogen worden.  

16-09-2009 18:00:09
nsr1855
nsr1855
Is het mogelijk deze locs in de planning mee te nemen? Alvast bedankt!  

16-09-2009 19:39:41
keesje
keesje
Was dat een vraag aan mij? %08% Geef even aan welke locs er nog rijden, dan is dat voor mij ook wat handiger uit te zoeken. Of bedoel je alleen 1830, 1831 en 1834?  

28-09-2009 08:52:26
broek53
broek53
Verrassingsoverval: vandaag worden in de Watergraafsmeer de 1839, 1847 en 1851 terzijde gesteld.  

28-09-2009 12:20:34
keesje
keesje
IN het materieeloverzicht staat een foutje in het nummer waarmee volgens mij 1847 wordt bedoeld:
28 september: NSR 1839, 18947 en 1851 terzijde.
 

28-09-2009 12:24:53
mark
mark
Typo, hersteld  

28-09-2009 14:32:51
montrose
montrose
In het overzicht van beschikbare locs nog niet , aanwezig 1842-18496 ipv 1842-1846  

28-09-2009 14:50:49
broek53
broek53
Het wordt nog "erger": ook terzijde gaan z.s.m. de 1830, 1831 en 1834. Alle zes locs te verzamelen op (uiteindelijk) de Dijksgracht.  

28-09-2009 15:15:00
mvd
mvd
Quote
montrose: In het overzicht van beschikbare locs nog niet , aanwezig 1842-18496 ipv 1842-1846
Aangepast


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

28-09-2009 15:25:48
2296
2296
Quote
broek53: Verrassingsoverval: vandaag worden in de Watergraafsmeer de 1839, 1847 en 1851 terzijde gesteld.

De 1847 en 1851 stonden vanmorgen (06:00) nog in de Zaanstraat. De 1851 stond nog met de overige 5 rijtuigen uit de stam van de 6914.
 

28-09-2009 16:26:56
mren
mren
Quote
broek53: Het wordt nog "erger": ook terzijde gaan z.s.m. de 1830, 1831 en 1834. Alle zes locs te verzamelen op (uiteindelijk) de Dijksgracht.

1830 stond vandaag te Ehv zonder rtgn.
 

28-09-2009 16:42:30
timtrein
timtrein
Daarmee blijven nog over de 1840, 1842-1846, 1848-1850 en 1853-1858, totaal 15 stuks, voor 12 stammen DDM-1. Blijven er überhaupt nog locs over voor de reguliere getrokken dienst? (planmatig bedoel ik).  

28-09-2009 17:09:40
MDDM
MDDM
Staan nog zat 1700 locs te niksen o.a. op de Wgm.Die kunnen ze dan inzetten.


Gr Joop mcn Lls
 

28-09-2009 17:23:23
dlm4yjp
dlm4yjp
ja, behalve dat die de DDM-1's niet leuk vinden... 1700 en 1800 worden niet voor niets gescheiden gehouden met DDM-1 en DDM-2 (DDAR-Loc stam)!

Bovendien is 1851 inderdaad NIET terzijde, maar in onderhoud.
Deze zal, na het gereed maken van de Bvk, gewoon weer in dienst gaan .
 

28-09-2009 17:25:56
broek53
broek53
De 1851 is vandaag terzijde gesteld, zoals ik aan het begin van vandaag meldde. Iceman meldt dat bij de stam-zonder-Bvk in de Zaanstraat inmiddels de 1850 is geplaatst, en de 1851 afgevoerd naar de Wgm.  

28-09-2009 17:41:52
MDDM
MDDM
Quote
dlm4yjp: ja, behalve dat die de DDM-1's niet leuk vinden... 1700 en 1800 worden niet voor niets gescheiden gehouden met DDM-1 en DDM-2 (DDAR-Loc stam)!


Quote
tBlijven er überhaupt nog locs over voor de reguliere getrokken dienst? (planmatig bedoel ik).


Er werd gevraagd over andere reguliere getrokken treinen.En laat daar de 1700 nu juist heel goed mee om kunnen gaan.


Gr Joop mcn Lls
 

28-09-2009 19:11:45
montrose
montrose
1831 staat al in Mt, dus nu nog 1834 .
Off-topic : 52 locs 1700 voor 25 diensten lijkt me ook erg ruim.
 

28-09-2009 19:14:52
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
MDDM:
Quote
dlm4yjp: ja, behalve dat die de DDM-1's niet leuk vinden... 1700 en 1800 worden niet voor niets gescheiden gehouden met DDM-1 en DDM-2 (DDAR-Loc stam)!


Quote
tBlijven er überhaupt nog locs over voor de reguliere getrokken dienst? (planmatig bedoel ik).


Er werd gevraagd over andere reguliere getrokken treinen.En laat daar de 1700 nu juist heel goed mee om kunnen gaan.


Fautje moet kunnen ben ook de wakkerste niet meer, maargoed, betreft de 1851: Deze heb ik dan kennelijk vlak voor uitwisseling nog gezien dan , dus vandaar de verwarring
 

28-09-2009 19:27:30
nohab
nohab
Quote
broek53: Verrassingsoverval: vandaag worden in de Watergraafsmeer de 1839, 1847 en 1851 terzijde gesteld.
De 1847 trok de 1851 vandaag rond 11:45 van de Zaanstraat naar Wgm.

Laatst bewerkt door nohab op 28-09-2009 19:28
 

28-09-2009 20:22:18
broek53
broek53
1839 is ook op de Watergraafsmeer aangekomen.  

28-09-2009 20:25:59
timtrein
timtrein
Quote
MDDM: Staan nog zat 1700 locs te niksen o.a. op de Wgm.Die kunnen ze dan inzetten.
Het gaat hier natuurlijk over 1800'en...

Maar goed, wat hebben de 1700'en voor diensten? De ICR-stammen, de serie 140, een enkele charter, autoslaaptrein en dat soort werk... dat is 't zeker?
 

28-09-2009 20:29:28
broek53
broek53
Jawel, dat is het. Ik geloof dat we het er in een ander topic ook wel eens overgehad hebben, maar stel je maar voor wat er met de 1700-en gaat gebeuren als er alleen de nu voorgenomen tranche DDAR wordt gerenoveerd. Dan is ook daar geen 1700 meer in beeld.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


29-09-2009 13:21:04
montrose
montrose
Met 82350 werden zowel de 1834 als de 1830 naar de Meer gebracht door de 1845.  

29-09-2009 16:48:09
Rolffiej19
Rolffiej19
En de 1831 die vandaag nog z`n laatste rondjes rijd met een DDM1 stam in de 2200 als ik het goed zag gaat vanavond naar de Zaanstraat en word daar gewisseld voor een andere 1800 en dan zal ook de 1831 zich bij het rijtje op de Wgm zich gaan voegen%05%  

29-09-2009 20:17:51
MDDM
MDDM
Toevallig met de 1848? Die stond nl vanmorgen (rond 7 uur) al te niksen aldaar.


Gr Joop mcn Lls
 

29-09-2009 21:14:41
timtrein
timtrein
Zou het trouwens een optie zijn om de komende tijd de terzijde gestelde locs op versleten / defecte / aan onderhoud toe zijnde draaistellen te plaatsen, zodat je de resterende vloot goedkoper in de vaart kan houden?  

29-09-2009 21:54:01
MDDM
MDDM
Kan misschien altijd nog,als de blaadjes weer van de rails zijn.Die beginnen nu zo langzamerhand te vallen .


Gr Joop mcn Lls
 

29-09-2009 23:14:46
ruysdael
ruysdael
Quote
Rolffiej19: En de 1831 die vandaag nog z`n laatste rondjes rijd met een DDM1 stam in de 2200 als ik het goed zag gaat vanavond naar de Zaanstraat en word daar gewisseld voor een andere 1800 en dan zal ook de 1831 zich bij het rijtje op de Wgm zich gaan voegen%05%
De 1831 zag ik in trein 2258 en is inderdaad daarna naar de Zaanstraat getogen. De DDM-stam uit trein 80554 nam volgens omloop keertrein 2279 voor zijn rekening.
 

05-10-2009 17:11:52
broek53
broek53
De zes locs die zo bliksemsnel terzijde zijn gesteld, staan sinds jl. donderdag of vrijdag ook werkelijk op de Dijksgracht.  

13-10-2009 00:12:07
broek53
broek53
Nieuwe ontwikkelingen: vr 9/10 zijn de 1828, 1829 en 1837 overgebracht van Mt naar de Wgm met uiteindelijke bestemming Dijksgracht, en op 13/10 zal ijs en weder dienende de 1832 volgen.

Opmerkelijker: de 1839 en 1847 worden van de Dijksgracht gehaald en weer in dienst gesteld (!) En in hun plaats zullen twee 1700-en aan de kant gezet worden (!!). Manoevre is kennelijk een oeps-momentje wat betreft locs die geleased worden van NSFS en locs die van NSR zelf zijn. (De 1823-1837 zijn locs van NSFS.)
 

13-10-2009 00:33:38
plant
plant
Interessant, 1800 dat nog eventjes het (veel?) jongere 1700 komt vervangen. Dat zal dan wel via de 140/240 gaan? Iets anders kan ik me zo gauw niet bedenken, wat kan 1800 nog meer dat 1700 ook kan?


Youri
 

13-10-2009 01:10:25
ruysdael
ruysdael
WinterSport-treinen of Bedevaartstreinen, of hoe noem je dat . Zag vandaag wel op de Meer dat er een 1700-loc was opgesloten door 2 terzijdegestelde 1800-en (volgens mij die waar broek53 het eerder overhad, de 1829, 1828 en 1837 allen met stra's op). Zal morgen even kijken of het spulletje er nog staat, want ze stonden allen aan elkaar gekoppeld.

Laatst bewerkt door ruysdael op 13-10-2009 01:11
 

20-10-2009 19:36:25
raymond16
raymond16
Voor de 1826 ziet het er slecht uit. Bij de Tilburgse werkplaats is flink geplukt aan het stel: hij staat op nooddraaistellen, een deel van het dak ligt naast de loc en ook de voorfronten zijn er aan beide kanten afgehaald. Het lijkt me dat de volgende stap dan al sloop is.
Mensen die een ontmantelde 1800 willen zien, moeten dus even naar Tb. De loc stond vanmiddag goed zichtbaar vanaf het perron.

Laatst bewerkt door raymond16 op 20-10-2009 19:36
 

20-10-2009 20:15:42
MDDM
MDDM
Quote
maccerr: Zal morgen even kijken of het spulletje er nog staat, want ze stonden allen aan elkaar gekoppeld.

Stonden met de buffers tegen elkaar,er was niks doorverbonden aan slangen en kabels.


Gr Joop mcn Lls
 

20-10-2009 20:55:31
thom
thom
Quote
raymond16: Voor de 1826 ziet het er slecht uit. Bij de Tilburgse werkplaats is flink geplukt aan het stel: hij staat op nooddraaistellen, een deel van het dak ligt naast de loc en ook de voorfronten zijn er aan beide kanten afgehaald. Het lijkt me dat de volgende stap dan al sloop is.
Mensen die een ontmantelde 1800 willen zien, moeten dus even naar Tb. De loc stond vanmiddag goed zichtbaar vanaf het perron.

Volgens mij was het al bekend dat deze loc niet meer op de baan zou komen...

Zie ook op de vorige pagina gemeld:
Quote
limbotrein:
Quote
thom: Iemand enig idee wat nu de toekomst voor de 1826 is ?
KNIP


Is uit haarlem gekomen naar Tilburg om afgewerkt te worden dat gaat niet door.
De 1823,1824,1827,1833 en 1836 staan al terzijde te maastricht%04%


Laatst bewerkt door thom op 20-10-2009 20:57
 

21-10-2009 13:34:11
ruysdael
ruysdael
Quote
MDDM:
Quote
maccerr: Zal morgen even kijken of het spulletje er nog staat, want ze stonden allen aan elkaar gekoppeld.

Stonden met de buffers tegen elkaar,er was niks doorverbonden aan slangen en kabels.
Okay, bedankt voor de info.
 

04-11-2009 15:27:08
rob46
rob46
Voor de verslaggeving; blijkens een foto in RM 269 is de 1841 op 23-9 vanuit Mt per dieplader afgevoerd naar Rtd, weet iemand het sloopbedrijf ?  

04-11-2009 16:26:25
thom
thom
Ik lees toevallig dat stukje net ook, maar ik lees nergens dat de lok afgevoerd is naar een sloper. Dus dat hoeft helemaal niet persé...  

10-11-2009 11:16:29
broek53
broek53
helemaal thuis hoort het niet tussen de 1800-en, maar toch maar even: de 1700-en die zijn aangewezen om in plaats van de 1839 en 1847 terzijde te worden gesteld, zijn de 1748 en 1771.  

10-11-2009 17:31:22
timtrein
timtrein
De andere 1800'en zijn ook van NSR? Zijn de 1700'en dan van NSFS?  

10-11-2009 18:11:30
bjornl
bjornl
Op de site van NSFSC is te lezen dat ze 14 1800en bezitten; van 1700en geen spoor.  

28-11-2009 23:09:14
scooter
scooter
Quote
raymond16: Voor de 1826 ziet het er slecht uit. Bij de Tilburgse werkplaats is flink geplukt aan het stel: hij staat op nooddraaistellen, een deel van het dak ligt naast de loc en ook de voorfronten zijn er aan beide kanten afgehaald. Het lijkt me dat de volgende stap dan al sloop is.
Mensen die een ontmantelde 1800 willen zien, moeten dus even naar Tb. De loc stond vanmiddag goed zichtbaar vanaf het perron.

Ook de 1852 is inmiddels in deze staat,alleen staat deze aan het uiteinde van de werkplaats,thv het viaduct Gasthuisring.Loc staat beneden en is goed te zien vanaf de Gasthuisring
 

29-11-2009 10:05:09
rob46
rob46
Quote
rob46: Voor de verslaggeving; blijkens een foto in RM 269 is de 1841 op 23-9 vanuit Mt per dieplader afgevoerd naar Rtd, weet iemand het sloopbedrijf ?

Laat ik nu eens m'n eigen vraag beantwoorden, de 1841 is afgevoerd naar EMR European Metal Recycling B.V. te Rtd en gesloopt, overigens dezelfde club waar destijds de 1838 in de schredder verdween.

Laatst bewerkt door rob46 op 29-11-2009 10:06
 

30-11-2009 10:03:09
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 1841 is afgevoerd van de lijst met ter zijde gestelde 1800'n.  

09-01-2010 21:24:28
daniel81
daniel81
Nu ICL gereactiveerd wordt, geldt dat dan ook meteen voor enkele 1800-en?  

09-01-2010 22:41:20
timtrein
timtrein
Nou, volgens mij zit er ook in de bestaande omloop nog genoeg lucht... tenzij de karren massaal defect zijn geraakt dan.  

10-01-2010 10:59:27
keesje
keesje
Dan moeten er wel heel veel defect zijn geraakt door het stilstaan in Mt. Maar dan heb ik het over de 1700-en, want die zijn er ook nog ruim voldoende. Kan me niet voorstellen dat ze hiervoor 1800-en gaan oplappen eerlijk gezegd. Maar in de Nederlandse spoorwereld weet je het maar nooit.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

10-01-2010 11:00:47
broek53
broek53
De locs op de Dijksgracht zijn in ieder geval blijven staan. Uit de meeste is ook het een en ander al geplukt. Misschien dat de 1748 en 1771 terugkeren? Omgekeerd heb ik helemaal niet het idee dat er een substantieel aantal stammen ICL gaat rijden, dus zo hard zal het wel niet lopen.

Laatst bewerkt door broek53 op 10-01-2010 11:01
 

10-01-2010 12:09:10
frer
frer
Ik denk eerder dat er slechts twee stammen ICL +4*17/1800 geformeerd gaan worden om tot nader order de vervangings-ICE's tussen Asd en Em te gaan rijden...

Laatst bewerkt door frer op 10-01-2010 12:10
 

10-01-2010 12:14:33
maxime
maxime
Dus als ik het goed begrijp weet helemaal niemand nog wat er precies gaat gebeuren?%08% (volgens mij zijn alle mogelijke inzetgebieden inmiddels wel voorbij gekomen namelijk)

Laatst bewerkt door maxime op 10-01-2010 12:15
 

10-01-2010 12:58:54
ettenrail
ettenrail
Ik denk dat er 2 stammen gevormd worden met een 6400, dan op Zp-Apd gaan rijden die dan buffels vrijspelen zodat dat de 9100/2900 in kan en er ICM vrijgespeeld wordt. Zo, nu heb je alles gehad %08%  

10-01-2010 18:41:36
jorgo
jorgo
Haha, dat doet me denken aan dat vervangend materieel in de jaren '90 dat tussen Ut en Hvs eens reed tijdens werkzaamheden, 6400-en met daartussen 3 x ICR. Er was ook een samenstelling met een Plan W, maar dat was niet zo'n succes.

Zijn 1800-en officieel mottenballenvloot? Ik vind trouwens dat hele mottenballenvloot idee een beetje disfunctioneel. Er staat overal vanalles aan de kant, maar als je het nodig hebt ben je drie weken verder eer er iets rijdt. Als ik een jas uit de mottenballen haal, sla ik er twee keer op met een mattenklopper en dan ben ik weer het heertje.

Laatst bewerkt door jorgo op 10-01-2010 18:42
 

10-01-2010 19:18:47
broek53
broek53
Het is maar de naam die je het beestje geeft. Noem het "strategische reserve". Het is geen materieel dat je zo even uit de garage haalt, in ieder geval. Zou je het inzetbaar willen houden, dan moet er geregeld onderhoud aan gegeven worden en het is juist omgekeerd: dit materieel is geconserveerd.  

14-01-2010 21:56:35
kbrandsma
kbrandsma
Quote
jorgo: Ik vind trouwens dat hele mottenballenvloot idee een beetje disfunctioneel. Er staat overal vanalles aan de kant, maar als je het nodig hebt ben je drie weken verder eer er iets rijdt. Als ik een jas uit de mottenballen haal, sla ik er twee keer op met een mattenklopper en dan ben ik weer het heertje.

Bahaha!! Niet vergeten om de laatste pluisjes er met je vingers af te pulleken
 

03-02-2010 18:54:46
1855
1855
1826 en 1852 zijn vandaag afgevoerd naar de sloper.  

03-02-2010 19:12:07
taigagaai
Moderator
taigagaai
En welke sloper mag dat zijn geweest? Dezelfde als waar de 1838 en 1841 gesloopt zijn, EBK of zo iets? Of is dat toch Hoeben geweest in Hasselt?  

23-02-2010 20:30:11
nls911
nls911
Weet iemand wat er met Eloc 1855 gaat gebeuren? Deze heeft vorige week een klein brandje gehad. Ik ben nu beniewd wat er mee gedaan wordt. Afvoeren, herstellen, wisselen voor geconserveerde 1800 van dgr of niets.  

23-02-2010 22:15:50
nielske90
nielske90
Die is afgelopen donderdag (18-02) in ieder geval overgebracht naar Maastricht? door loc 1732.  

27-02-2010 11:04:05
broek53
broek53
Is het iemand inmiddels bekend naar welke sloperij de 1826 en 1852 zijn gegaan?  

27-02-2010 12:11:09
frits_wil
frits_wil
Quote
nls911: Weet iemand wat er met Eloc 1855 gaat gebeuren? Deze heeft vorige week een klein brandje gehad. Ik ben nu beniewd wat er mee gedaan wordt. Afvoeren, herstellen, wisselen voor geconserveerde 1800 van dgr of niets.


De 1855 is vrijdagmorgen (26-2) met een een 1700 vertokken uit Mt richting het noorden. De 1855 leverde de tractie.
 

27-02-2010 17:12:02
2296
2296
Stond vanmiddag om 16:00 op de Wgm.  

27-02-2010 17:36:39
kleine_man
kleine_man
Zojuist stonden de 1840, 1848 en 1732 (ff uit het hoofd moeten onthouden, dus de nummers kunnen niet geheel correct zijn) te Ahb. Ze hadden allemaal hun Stra's tegen het draad.  

01-03-2010 11:51:03
rob46
rob46
Quote
broek53: Is het iemand inmiddels bekend naar welke sloperij de 1826 en 1852 zijn gegaan?
Ik was 1 maand in de Harz maar mijn mailbox meldde E.M.R. Botlek/Rtd., dezelfde club waar de andere 1800-en zijn verschredderd.
 

04-03-2010 21:40:16
nls911
nls911
Quote
2296: Stond vanmiddag om 16:00 op de Wgm.


Loc rijdt weer in reizigersdienst. Ik zag hem vanmorgen in trein 14520 te Hn. Volgens de spots was hij afgelopen dinsdag alweer actief.
 

04-03-2010 21:59:56
broek53
broek53
14525 was het, maar verder klopt het  

22-03-2010 12:52:27
broek53
broek53
Jl vrijdag 19/3 is de 1850 formeel terzijde gesteld (staat in Mt).  

22-03-2010 16:47:14
edje
edje
Gelukkig vervelend ding was dat zeg, veels te veel storing mee gehad.
Volgens mij heeft Mark zelfs nog een foto van die met mij erop.
Of was het nou de 1851?
 

22-03-2010 17:49:55
mark
mark
Nee, dat was inderdaad de 1850 http://img175.imageshack.us/img175/4623/21januari002.jpg  

22-03-2010 18:03:03
kevinevers
kevinevers
Quote
broek53: Jl vrijdag 19/3 is de 1850 formeel terzijde gesteld (staat in Mt).


Samen met de 1834, 1830, 1831, 1617, 1608, 1607, 1610, 1603 en 1601.

http://www.kevinevers.nl/IMG_9103.JPG
 

23-03-2010 00:02:53
mich
mich
Hoort niet helemaal in dit topic, maar toch: de 1781 staat al onaangeroerd sinds 12 maart op spoor 7 in Nm met rangeersein en beide sta's op. Vergeten? defect?  

26-03-2010 20:31:15
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
rob46:
Quote
rob46: Voor de verslaggeving; blijkens een foto in RM 269 is de 1841 op 23-9 vanuit Mt per dieplader afgevoerd naar Rtd, weet iemand het sloopbedrijf ?
Laat ik nu eens m'n eigen vraag beantwoorden, de 1841 is afgevoerd naar EMR European Metal Recycling B.V. te Rtd en gesloopt, overigens dezelfde club waar destijds de 1838 in de schredder verdween.
Op het forum van Beneluxspoor lees ik dat de 1841 nog steeds niet gesloopt is. Het casco staat nog steeds op het terrein aldaar. Zie ook http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,26851.msg410211.html#new
 

26-05-2010 23:20:30
dh3201
dh3201
Gaan na de zomer met DDM-1 ook de laatste 1800'en terzijde?
Of blijven er nog een paar in dienst voor de Berlijn-IC i.v.m. een financieel gunstigere verdeling tussen 1700'en en 1800'en geleasd en in eigendom?


Shqiperise-lopers?
 

31-05-2010 23:17:09
Rienketje
Rienketje
Zover ik weer hebben de 1800's nadat DDM-1 buiten dienst is, geen functie meer, Internationale en incidentele treinen kunnen ook getrokken worden door 1700's.

Laatst bewerkt door Rienketje op 31-05-2010 23:17
 

01-06-2010 19:27:56
timtrein
timtrein
Kunnen ja, maar dat was de vraag niet.  

01-06-2010 22:03:21
edje
edje
gezien het feit dat NS een materieelpark wilt hebben waar zoveel mogelijk gelijk is. Zullen de 1800 loks niet extra rijvaardig worden gehouden voor de Int 140
Feit dat er al loks 1700 aan de kant staan geeft aan dat er meer dan genoeg 1700 is om de serie 1800 definitief terzijde te kunnen zetten.
 

01-06-2010 23:33:39
timtrein
timtrein
Jawel maar het interessante is nou juist dat er (enkele maanden geleden) bewust twee 1800'en in dienst zijn gehouden en twee extra 1700'en aan de kant gezet. Vandaar dus de vraag!  

01-06-2010 23:58:09
Noodrem
Noodrem
Dat was een kwestie tussen NSR die de 1800'en nog leasde van NSFS. Op een of andere manier was het goedkoper om die 2x1800 nog even in dienst te houden dan hun eigen 2x1700.

Laatst bewerkt door spiketrain op 02-06-2010 05:12, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

07-07-2010 17:15:06
Totreintje
Totreintje
Kunnen ze die stadswapens niet op de 1700'en zetten Of gaan de 1700'en er ook uit  

07-07-2010 17:37:04
keesje
keesje
Sterker nog: er staan al 1700-en aan de kant.  

07-07-2010 18:01:20
MarkJB
MarkJB
Quote
Totreintje: Kunnen ze die stadswapens niet op de 1700'en zetten Of gaan de 1700'en er ook uit


De serie 1700'en zullen nog wel even nodig zijn, want er zijn natuurlijk ook nog internationale treinen, DD-AR-stoptreinmaterieel en ICRm-stammen voor de intercitydiensten. Ik heb wel eens gelezen dat het onderhoud aan ICRm en de bijbehorende 1700'en nog in ieder geval tot 2022 doorgaat, dus we kunnen nog minstens 12 jaar van echte treinen genieten

Over die stadswapens waren er wel plannen om de stadswapens van serie 1300 naar de nieuwere serie 1700 over te zetten. Dit is alleen gebeurt met loc 1311, die zijn wapen van Best aan loc 1759 afstond. Later is door voor mij onbekende redenen gestopt met stadswapens op locs te zetten.


Vaarwel Mat'64...
 

07-07-2010 21:09:56
smarkie
smarkie
òok de 1700 gaat deels aan de kant, er rijden namelijk minder ICRm (BDs) rond aangezien er een stuk of 60 rijtuigen nodig zijn bij nshispeed.
en dit is weer nodig voor de fyra die straks naar breda gaat rijden (fyra160 abba)
in de serie 1900 zouden nog 2 stammen blijven rijden de rest wordt vervangen voor Virm treinen


Mcn NS International Rtd
 

07-07-2010 22:48:07
timtrein
timtrein
Als ICR over een jaar of twee (?) terugkomt uit de Fyra-dienst kan het best de binnenlandse dienst weer in. Maar afwachten dus.  

07-07-2010 22:52:11
TheKnitter
TheKnitter
NedTrain Haarlem heeft bij de werkplaats excursie van C-Tracks ook verteld dat de rijtuigen die terug gaan komen grote kans hebben om weer ingezet te worden. De 'nieuwste' generatie Prio's worden maar beperkt omgebouwd, om ze versneld terug bij NS te krijgen, in het blauw/geel.  

07-07-2010 23:02:37
timtrein
timtrein
Ja, ze zijn eigenlijk te nieuw (en te kort geleden gereviseerd) om afgevoerd te worden. Eigenlijk, zeg ik, want ze moeten natuurlijk wel zinvol ingezet kunnen worden tegen die tijd...  

07-07-2010 23:22:08
Pim530
Pim530
Quote
TheKnitter: NedTrain Haarlem heeft bij de werkplaats excursie van C-Tracks ook verteld dat de rijtuigen die terug gaan komen grote kans hebben om weer ingezet te worden. De 'nieuwste' generatie Prio's worden maar beperkt omgebouwd, om ze versneld terug bij NS te krijgen, in het blauw/geel.


Bedoel je daarmee Dat de gele stoelen etc. ook niet vervangen worden? Al zijn de NS natuurlijk helemaal niet bang voor die kleur, wat orde en structuur betreft.

Volgens mij krijgen we dan alle ruimte in de IC's; met dus een bak of 369 DDZ aan extra IC-mat + terugkomend ICR hebben we zeer ruim voldoende. Tot het moment dat de eerste DDZ afgeleverd wordt zitten we echter weer erg krap. Even kort door de bocht: Met DDZ erbij zou ik niet weten wat je nog met ICR moet. ICR-Buurland inzetten voor de Berlijntrein is natuurlijk nog een optie

Of IRM ( sneltreinmaterieel ) eindelijk uit de IC halen, waarvoor het inprincipe minderwaarig is ( InterRegio is geen Intercity ) en dat in de Sneltrein dienst/ stopdienst met lange afstanden inzetten, en dat heet dan overigens allemaal Sprinter...
 

07-07-2010 23:32:40
mdj
mdj
Gewoon, DD-AR in de semi-IC (ik noem een zijstraat: 4900/5400) halen, en die rechtstreeks vervangen door VIRM. Ik mag toch aannemen dat VIRM bij de "gewone" rezigers -dan heb ik het niet over spotters, die zijn in die zin niet repressentatief- hoger op de ladder van prettig materieel staat dan DD-AR.

Of indirecter: In de 5000/5700/4900 SLT inzetten, waarbij bij de 4900 stopts van Hor, Hvsn en Bsmz bijkomen wat mogelijk is door de krappere rijtijden van het SLT.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

07-07-2010 23:32:42
broek53
broek53
Zogauw het over de 1800-en gaat, komt steeds de ontwikkeling van het hele materieelpark langs (en gaat het over alles, behalve de 1800-en). Het maakt het er niet overzichtelijker op voor als je later wat wilt terugzoeken. Het lijkt mij handiger een item te openen voor de materieelontwikkelingen in het algemeen (vogelvluchtbeschouwingen zoals hierboven) en de items over specifiek materieel ook over dat specifieke materieel te laten gaan.  

10-07-2010 00:16:18
broek53
broek53
Op 9/7 in Mt terzijde gesteld: de 1848.  

10-07-2010 00:23:35
keesje
keesje
Ook in het 1700-en topic gemeld: De 1848 kwam op 8/7 vanuit Wgm samen met de 1737 naar Mt en zijn toen dus samen aan de kant gegaan.

Laatst bewerkt door keesje op 10-07-2010 00:24
 

21-08-2010 05:04:50
nohab
nohab
Komend vanaf Sail zag ik van de 1829 een cabinedeur open staan. Zal vast niet de bedoeling zijn.  

21-08-2010 13:11:40
aarclay
aarclay
Bij warm weer zie je vaker een cabinedeur open. Ook in onbemande cabines zonder airco, zodat ze al goed geventileerd en gekoeld zijn als ze na kopmaken weer gebruikt worden.

Laatst bewerkt door aarclay op 21-08-2010 13:11


Choo choo.....
 

21-08-2010 13:39:15
broek53
broek53
Sure, maar op de Dijksgracht is daarvan niet echt sprake meer...  

21-08-2010 17:45:32
MDDM
MDDM
Quote
aarclay: Bij warm weer zie je vaker een cabinedeur open. Ook in onbemande cabines zonder airco, zodat ze al goed geventileerd en gekoeld zijn als ze na kopmaken weer gebruikt worden.
Het is dus niet de bedoeling dat die deuren open zijn tijdens de rit. Dit om nieuwsgierige gasten tijdens stationnement, buiten de deur te houden. Beide raampjes open zetten helpt ook


Gr Joop mcn Lls
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl