Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl
Ontwikkelingen locomotieven serie 1600 en 1800
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
07-11-2014 02:02:31
Frontier
Frontier
-

Laatst bewerkt door Frontier op 10-07-2015 00:41


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

07-11-2014 07:41:43
Sully123
Sully123
De laatste keer dat ik de 1656 zag stond deze in Amf. Maar dat is ook al bijna jaar geleden. %03% Dus weet niet of dit nog klopt.  

07-11-2014 08:17:38
sik214
sik214
De 1833 van Locon staat bij de BE in Nordhorn.  

07-11-2014 08:32:39
thom
thom
Quote
Sully123 (vr 07 nov 2014 07:41:43 https://somda.nl/forum/5392/p514986/): De laatste keer dat ik de 1656 zag stond deze in Amf. Maar dat is ook al bijna jaar geleden. %03% Dus weet niet of dit nog klopt.

De lok heeft in zijn museumtijd niet in amf gestaan, hij staat al tijden in Br en heeft daarvoor in Zstr en Utm gestaan.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

07-11-2014 09:08:47
MasterE
MasterE
De 1656 heeft ook een tijd in de Wgm gebivakeerd.  

23-12-2014 17:28:29
sammy
sammy
Sinds vanmorgen staat de 1846 1858 1854 1840 in Maastricht

Laatst bewerkt door sammy op 28-12-2014 16:16
 

23-12-2014 17:37:11
rob46
rob46
Zijn gisteren in de late avond door VR van Nm naar Mt gebracht, plukkers voor Ob. Je bedoelt 1846, 1858, 1854 en 1840, lijkt mij.

Laatst bewerkt door rob46 op 23-12-2014 18:10


57 jaar OV-fotografie.
 

23-12-2014 18:17:46
sammy
sammy
Aangepast, de 1854 is volgens mij nog in goede staat. Had gehoopt dat deze nog verkocht zou worden.

Laatst bewerkt door moderator op 23-12-2014 18:21, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

23-12-2014 21:16:53
mich
mich
Was ook een koper voor, maar ze worden niet verkocht.  

23-12-2014 22:07:43
sammy
sammy
Jammer, maar de 1200 locs werden ook eerst niet verkocht dus wie weet....

Laatst bewerkt door moderator op 23-12-2014 22:42, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

23-12-2014 22:45:16
timtrein
timtrein
Als ze eerst geplukt zijn wil niemand ze natuurlijk nog hebben...  

23-12-2014 23:10:58
thom
thom
We zitten nu wel in een iets andere tijd dan toen met de 1200'en...

Maar wat Tim zegt, lokken die incompleet zijn verkopen heeft niet zoveel nut...
 

24-12-2014 08:26:39
mich
mich
Ligt er maar net aan wat eruit is. Uit de 1854 hebben ze bijvoorbeeld een tijd terug wat printplaten gehaald. Nu was dat niet zo'n probleem voor de koper. Uit de nu tekoop aangeboden 1700den is dermate veel weg dat we die maar links laten liggen.  

24-12-2014 08:32:29
PimTH
PimTH
Zou het niet mogelijk zijn om van alle pluklocomotieven weer een paar werkend te krijgen? Als ze onderdelen die in de ene locomotief wel zitten, maar in andere niet samenvoegen, heb je toch een stuk of wat werkende locomotieven?  

24-12-2014 08:39:19
mich
mich
Natuurlijk, alleen is dat financieel niet te doen vanwege de vraagprijs.  

24-12-2014 09:05:50
rob46
rob46
Voor de liefhebber een update van opstel in Nm, totaal nog 7 stuks:
1855, 1845, 1847, 1853, 1857, 1851 en 1848.

Laatst bewerkt door rob46 op 02-01-2015 09:53


57 jaar OV-fotografie.
 

28-12-2014 16:16:36
sammy
sammy
Quote
sammy (di 23 dec 2014 17:28:29 https://somda.nl/forum/5392/p520541/): Sinds vanmorgen staat de 1846 1858 1854 1840 in Maastricht


Foto van de locs: https://www.flickr.com/photos/leurske01/15942884307/in/photostream/
 

16-01-2015 20:53:37
rob46
rob46
Quote
NVBS/OdR (zo 26 okt 2014 17:50:17 https://somda.nl/forum/5392/p513331/): Over de Husa/RailMotion-locomotieven: De locs moesten weg van de Waalhaven en alle locs zijn nu onder beheer van Jacko Fijn (het onderhoudsbedrijf dat ook de Locon 1800-en onderhoudt en de 1200-en) naar Amersfoort gebracht en gaan later naar Crailoo.
Jacko Fijn gaat de locs inspecteren en pas daarna wordt gekeken wat er mee gaat gebeuren en/of ze wel of niet naar EETC gaan dan wel een andere vervoerder worden aangeboden. De locs staan al geruime tijd te koop en zijn ook nog gewoon in eigendom van Husa.
Inmiddels zijn de 1619 en 1621 aan EETC verkocht.


57 jaar OV-fotografie.
 

16-01-2015 21:02:02
ricohallo
ricohallo
Betekent dit dan binnenkort het einde van de 1200'en? Zullen we binnenkort een 1600 zien voor de wintersporttreinen?  

16-01-2015 21:13:29
TSNL250
TSNL250
Ik las in Op de Rails dat de 1619 en 1621 aanvulling zijn op de 1200 'en
Ook stond er dat ze dit winterseizoen al zouden gaan rijden
 

16-01-2015 21:46:57
ricohallo
ricohallo
Goed nieuws dat de 1200'en nog niet afgeschreven zijn! En dan zien we wel wat het wordt dit seizoen. Hoop op weer een nieuwe leuke kleurstelling!  

16-01-2015 22:36:57
AgentX
AgentX
Iets zegt mij dat ze daarmee wachten tot ze weer een reclamesponsor hebben.  

16-01-2015 23:37:33
ricohallo
ricohallo
Zat zelf ook te denken aan Huider, dat is nog een mogelijkheid namelijk.  

17-01-2015 00:33:30
moderator
Moderator
moderator
En zullen we dan nu de fantasieën maar weer in ons hoofd laten en teruggaan naar de ontwikkelingen rondom de NS 1600 ?


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

17-01-2015 08:54:53
Huider
Huider
Het sponsoren en bestickeren van een 1600 is misschien mogelijk maar is lang niet zo attractief als een 1200. Ik hoop nog steeds op nieuw werk voor de 1200-en omdat de toekomst van deze locs momenteel aan een zijden draadje hangt ;(


Huider Modeltreinen www.huider.nl
 

01-02-2015 17:54:09
klaass16
klaass16
Las net bij iemand op Facebook, dat de eetc 1600 klaar staan om in te stromen..

klopt daar iets van?


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

01-02-2015 18:02:10
AgentX
AgentX
Ja.  

01-02-2015 21:35:13
279
279
1 stuks eerst?  

01-02-2015 22:12:19
timtrein
timtrein
De 1619 en 1621, ex-Husa.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


14-02-2015 17:05:25
PimTH
PimTH
Misschien wel leuke informatie: bij de EETC 1621 is 14-2-15 te Cmb het NVR-nummer aangebracht. 's Ochtend rond 11 uur was het nog niet aangebracht, maar op een foto genomen door iemand anders rond kwart voor twaalf wel. Het NVR-nummer luidt als volgt: 91 84 100 1621-9 met als voertuighouderkenmerk NL-EETC. Of de 1619 het al heeft is mij onbekend.  

14-02-2015 17:55:40
cuneo56
cuneo56
Door een tijdreiziger??  

14-02-2015 18:55:20
PimTH
PimTH
Eh, oeps. Foutje!  

14-02-2015 20:42:06
mich
mich
In het inzetcertificaat van de 1800 serie vond ik dat ze multiple mogen ingezet, max 2 locs. Het is dat we er maar 1 hebben, anders ging ik dat eens proberen  

14-02-2015 21:11:19
Ovindel
Ovindel
"anders ging ik dat eens proberen"
Wel voorzichtig doen hé! Straks slaan de stoppen er nog uit! %08%
 

15-02-2015 00:14:08
Frontier
Frontier
Quote
mich (za 14 feb 2015 20:42:06 https://somda.nl/forum/5392/p527249/): In het inzetcertificaat van de 1800 serie vond ik dat ze multiple mogen ingezet, max 2 locs. Het is dat we er maar 1 hebben, anders ging ik dat eens proberen

Locon heeft er twee naast de 1832 gezet in Bh vanavond, je kunt er vast wel even stiekem eentje lenen. %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

18-02-2015 13:31:26
MikeMike
MikeMike
Klopt het dat de 1618 naar EETC gaat?  

18-02-2015 13:33:57
martijn
martijn
ja  

18-02-2015 14:59:37
daniel81
daniel81
Quote
mich (za 14 feb 2015 20:42:06 https://somda.nl/forum/5392/p527249/): In het inzetcertificaat van de 1800 serie vond ik dat ze multiple mogen ingezet, max 2 locs. Het is dat we er maar 1 hebben, anders ging ik dat eens proberen


Daar hebben we zelfs al een heel topic over :

https://somda.nl/forum/15505/Mogelijke+dubbeltractiebelasting+locs+16001700/

Laatst bewerkt door daniel81 op 18-02-2015 15:00
 

18-02-2015 15:01:14
PimTH
PimTH
Verkeerd topic denk ik. Met dubbeltractie heeft de 1618 weinig te maken.  

18-02-2015 15:04:02
daniel81
daniel81
Wel het goede topic, maar ik was de quote in eerste instantie vergeten.  

18-02-2015 15:22:48
lex_t
lex_t
Quote
MikeMike (wo 18 feb 2015 13:31:26 https://somda.nl/forum/5392/p527765/): Klopt het dat de 1618 naar EETC gaat?


Maar de 1618 is toch al 20 jaar geplukt?
 

18-02-2015 15:29:03
PimTH
PimTH
Als je er vijf van afhaalt, ja. Anders is het antwoord nee.  

18-02-2015 15:51:08
rob46
rob46
1618 ging op 5-3-2000 in Wph Tb terzijde maar was voordien juist opgeknapt ivm belangstelling in Italië. Is dus niet totaal geplukt, we schrijven boeken vol maar lezen ho maar. Zo jammer...


57 jaar OV-fotografie.
 

18-02-2015 18:09:26
mich
mich
1618 mist alleen zijn statische omzetter. Verder heeft de loc heel veel "nieuwe" onderdelen die echter inmiddels weer over de revisietermijn zijn. Door dat allemaal na te kijken/meten/testen krijg je dadelijk weer een goede loc.  

18-02-2015 18:14:42
nohab
nohab
De EETC 1621 staat op Wgm voor iedere treinreiziger te glimmen in het EETC-rood. Jammer genoeg is het witte slabbetje gebleven.

Laatst bewerkt door nohab op 18-02-2015 18:15


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

18-02-2015 19:40:27
1855
1855
@Rob: Het valt niet te hopen dat die boeken zijn vol geschreven met deze tekst...
De 1618 ging in maart 2000 naar Mt voor onderhoud, maar werd daar een plukloc. In 2002 ging de loc naar Tb met het idee hem weer te completeren, maar zover kwam het niet. Pas in 2004/2005 werd de loc weer geheel gecompleteerd om als prototype te dienen voor de ombouw voor Italië. Jaren later is de loc onder de hoede van Shunter weer lichtelijk geplukt.
Overigens heeft de 1618 al die jaren enkele CW's gemist, waaronder de niet geheel onbelangrijke inbouw van GSMR.

Laatst bewerkt door 1855 op 18-02-2015 19:40
 

18-02-2015 19:42:38
110573
110573
Is het bij de 'gave' 1618, 1619 en 1621 gebleven; of is er nog een vierde plukloc?  

18-02-2015 19:43:18
mich
mich
De overige loccen zijn te slecht. Dat zijn echt pluklocs.  

18-02-2015 19:50:35
Frontier
Frontier
DBS wil de 1613 zeker niet kwijt? Dat is volgens mij nu nog de enige 1600 die aan de kant staat maar nog niet (volledig) geplukt is.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

18-02-2015 20:02:55
PimTH
PimTH
Alle huidige Railmotion-locs missen hun stroomafnemer. Ook al een klein maar belangrijk punt.
@Frontier En de 1602 dan?
 

18-02-2015 20:55:53
mich
mich
Die stroomafnemer kan er weer op. Jammer dat ik geen foto's van de binnenzijde van bv. de 1608 heb gemaakt, als je dat ziet denk je goh die stroomafnemer is het punt niet  

18-02-2015 20:56:48
mich
mich
Quote
Frontier (wo 18 feb 2015 19:50:35 https://somda.nl/forum/5392/p527849/): DBS wil de 1613 zeker niet kwijt? Dat is volgens mij nu nog de enige 1600 die aan de kant staat maar nog niet (volledig) geplukt is.


DBS verkoopt geen materieel aan nederlandse vervoerders. (LTE 6400 is een ander trucje)
 

18-02-2015 21:18:55
AgentX
AgentX
Kun je iets loslaten over dat trucje?  

18-02-2015 21:21:48
Frontier
Frontier
Quote
mich (wo 18 feb 2015 20:56:48 https://somda.nl/forum/5392/p527878/): DBS verkoopt geen materieel aan nederlandse vervoerders. (LTE 6400 is een ander trucje)

Waarom niet? In het geval van (concurrerende) goederen vervoerders zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen, maar dat is EETC niet.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

18-02-2015 21:49:21
103 220-0
103 220-0
Wie zegt dat EETC de 1600'en niet voor de goederendienst beschikbaar wil stellen? De locomotieven zijn doorgaans alleen in het weekend nodig en er zijn ook maanden dat er geen vakantietreinen rijden.  

18-02-2015 23:25:41
timtrein
timtrein
De twee LTE-6400'en zijn verkocht aan de Oostenrijkse versie van LTE.
Zie ook http://www.loks-aus-kiel.de
 

19-02-2015 07:31:23
Edb3
Edb3
... via een lease-and-sales-back constructie via Oak Capital.
Overigens is de 1613 reserveloc van DBS die vrij snel ingezet kan worden, hoewel de status 'terzijde' is. Ik meen dat die vorig jaar ook provisorisch van DBS-stickers is voorzien op de fronten.

Laatst bewerkt door moderator op 19-02-2015 08:38, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

19-02-2015 11:02:00
timtrein
timtrein
Sale-and-lease-back denk ik dan. En de 1613 heeft inderdaad ook DB-stickers.  

19-02-2015 16:37:48
sik214
sik214
Quote
Pim (wo 18 feb 2015 20:02:55 https://somda.nl/forum/5392/p527851/): Alle huidige Railmotion-locs missen hun stroomafnemer. Ook al een klein maar belangrijk punt.
@Frontier En de 1602 dan?
Neehoor, de 1607 heeft ze gewoon nog!
 

20-02-2015 11:16:59
aarclay
aarclay
Hoe staat het met de 1823, die half omgebouwd is met een dieselmotor?
Wel een leuk proefprojectje, waar ik het nut niet van inzie. Maar dat ding zal er nog steeds onaangeroerd erbij staan?

Foto: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10351001_505102119590427_3133565199324857581_n.jpg?oh=a271237b56cd896c3fc14b9ddbcad55d&oe=5551806C


Choo choo.....
 

20-02-2015 12:09:36
thom
thom
Volgens mij ligt dat project allang stil.  

20-02-2015 16:53:43
gvttreinen
gvttreinen
Mss niet want is er woensdag over 5 weken geen proefrit gepland?  

20-02-2015 16:56:12
Frontier
Frontier
Grapjas. %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

20-02-2015 17:12:30
aarclay
aarclay
Quote
gvttreinen (vr 20 feb 2015 16:53:43 https://somda.nl/forum/5392/p528131/): Mss niet want is er woensdag over 5 weken geen proefrit gepland?

Volgens mij heb je misschien toch wel eens gelijk.

Laatst bewerkt door aarclay op 20-02-2015 17:13


Choo choo.....
 

20-02-2015 17:46:27
KvdLee
KvdLee
Zeker onder treinnummer 150401, vertek om 11:11? ;P  

20-02-2015 17:58:40
aarclay
aarclay
Dacht ik wel, moet ik even verifiëren ....


Choo choo.....
 

20-02-2015 18:02:03
klaass16
klaass16
150401 klinkt bij mij als een 1 april grap..

ben benieuwd of het daadwerkelijk doorgaat


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

20-02-2015 18:20:40
AgentX
AgentX
Nee Klaas. 15-04-01 doesn't ring any bells?  

20-02-2015 18:21:56
sfj
sfj
No shit, Sherlock terug naar de ontwikkelingen maar weer ?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

24-02-2015 19:19:49
MikeMike
MikeMike
Locon 9901 (ex 1827) weer terug in Nederland in oranje jas  

24-02-2015 20:16:39
klaass16
klaass16
Waar heeft die loc zijn nieuwe jas gekregen dan?

Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

24-02-2015 20:21:50
AgentX
AgentX
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat bij de BE in Nordhorn hebben gedaan, maar wellicht haal ik twee dingen door elkaar.  

24-02-2015 20:27:15
sik214
sik214
Klopt. Daar staat overigens ook de Locon 1833.  

24-02-2015 20:35:49
M-BASS
M-BASS
Klopt, maar die zie ik er niet meer weggaan, behalve naar de sloper, aangezien het plukloc is. Gaat 1824 ook nog daar naar toe, of wordt die uiteindelijk ook nog ingezet? Welk numemer heeft 1829 nu gekregen, 9907 of 9909?  

25-02-2015 01:22:27
mich
mich
1824 is pluk.  

25-02-2015 06:53:42
klaass16
klaass16
Quote
klaass16 (di 24 feb 2015 20:16:39 https://somda.nl/forum/5392/p528771/): Waar heeft die loc zijn nieuwe jas gekregen dan?

Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar


volgens een foto op Flickr is dit idd gebeurd in nordhorn (D)


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

25-02-2015 14:21:11
MikeMike
MikeMike
Hij is inderdaad in Noordhorn geweest  

12-03-2015 16:27:05
rob46
rob46
Zojuist heeft VolkerRail de in Mt geplukte 1848, 1857, 1858, 1846, 1840 en 1854 op de Dgr geplaatst.


57 jaar OV-fotografie.
 

17-03-2015 16:39:35
rob46
rob46
Zojuist heeft VolkerRail de in Mt geplukte 1847, 1853, 1851, 1845 en 1855 op de Dgr geplaatst.


57 jaar OV-fotografie.
 

17-03-2015 17:18:45
TSNL250
TSNL250
Betekend dit dat Dijksgracht de 1 na laatste halte op weg naar de sloop is?  

17-03-2015 17:46:36
aarclay
aarclay
Zo zomaar kunnen, ik zie ze in ieder geval niet meer op eigen kracht rijdend.


Choo choo.....
 

17-03-2015 18:14:30
broek53
broek53
Tsja, men zal ze niet voor niets het hele land door gesleept hebben (van Houtrak en Nijmegen naar Maastricht) om ze in Maastricht te kunnen plukken en ze vervolgens weer op de Dijksgracht te zetten om er nog weer eens wat anders mee te gaan doen. Reken er dus maar op dat hun volgende bestemming de Westhaven zal zijn. En in dit geval (alleen in dit geval) is final destination dan een correcte term.  

17-03-2015 18:20:15
nohab
nohab
17-3-2015 Asdm 18:19 VR 203-1 + 1844 + 1843 + 1839 + 1850 richting Dgr

Laatst bewerkt door nohab op 17-03-2015 18:20


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

23-03-2015 18:49:08
rob46
rob46
Merkwaardigerwijs gingen deze 4 locs ten tweede male een bezoek aan het Ob Mt brengen. Dit was een avondtransport Dgr-Mt.


57 jaar OV-fotografie.
 

25-03-2015 19:05:53
sjaak72
sjaak72
Uit het OD van vandaag geplakt:

Quote
sik214 (wo 25 mrt 2015 15:10:04 https://somda.nl/forum/16345/p532925/): Om 15:00 uur stonden 2 weg-diepladers bij de poort van Railpro op Cmb gereed voor vertrek met de Jacko Fijn 1608 en 1620. Onder het wildviaduct stonden nog de 1618 en 1619.
De draaistellen met motoren werden op aparte vrachtwagens geladen.


Quote
1616 (wo 25 mrt 2015 17:57:51 https://somda.nl/forum/16345/p532943/): Rond 17.30u is vanaf Cmb ook de MBW Köf met een laatste 1600-draaistel opgeladen en vertrokken. Fa Bolk uit Almelo en Hein Heun uit Vroomhoop waren oa de vervoerders.
Bestemming vooralsnog onbekend.
 

25-03-2015 19:32:17
JuliandeB
JuliandeB
-

Laatst bewerkt door JuliandeB op 27-03-2015 18:59
 

25-03-2015 20:16:05
Daan!
Daan!
Ook voor de 1607 is het einde oefening.
https://www.facebook.com/Railmagazinenl
 

25-03-2015 22:51:09
timtrein
timtrein
Gaan de draaistellen met tractiemotoren ook naar de sloper?
Het dieselocje dat daar staat is overigens geen Köf maar een N4b, zie ook http://rangierdiesel.de/index.php?nav=1406157&id=20757&action=portrait
 

25-03-2015 22:52:59
HZwoferink
HZwoferink
Denk dat Jako nog wel wat aan de draaistellen en de tractiemotoren heeft...


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

25-03-2015 22:58:15
timtrein
timtrein
Dat lijkt mij ook, vandaar de vraag. Ik kan vanaf hier niet zien wat er wel of niet in Almelo staat  

25-03-2015 22:59:45
HZwoferink
HZwoferink
Heb alleen foto gezien van de locs op het terrein, geen draaistellen etc.

Laatst bewerkt door HZwoferink op 25-03-2015 23:00


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

26-03-2015 08:58:31
mich
mich
1618 en 1619 gaan naar EETC.  

26-03-2015 12:37:46
mich
mich
Is de 1617 ook naar de sloop?  

26-03-2015 13:31:40
rob46
rob46
Correct, 1607, 1608, 1617 en 1620.


57 jaar OV-fotografie.
 

27-03-2015 17:24:15
rob46
rob46
Quote
nohab (di 17 mrt 2015 18:20:15 https://somda.nl/forum/5392/p531771/): 17-3-2015 Asdm 18:19 VR 203-1 + 1844 + 1843 + 1839 + 1850 richting Dgr
Achter VR 203-5 kwamen de 4 vandaag weer uit Mt retour Dgr.


57 jaar OV-fotografie.
 

27-03-2015 20:08:49
sammy
sammy
Zat de 1842 er niet ook bij? Dacht dat deze gisteren ook in Mt in het rijtje stond

Laatst bewerkt door moderator op 27-03-2015 20:50, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

27-03-2015 20:36:11
rob46
rob46
Nee, anders had ik die wel vermeld. De 1842 is al jaren plukloc Ob Mt en niet zomaar te transporteren.


57 jaar OV-fotografie.
 

27-03-2015 21:13:15
sfj
sfj
Ik houd niet van offtopic gedoe en onnozele vragen maar kreeg van een normaalgesproken betrouwbare bron door dat het, omdat ze voor de tweede keer naar Mt gingen, om ddm1 specifieke onderdelen plukken ging. Kan iemand dat bevestigen? En welke onderdelen?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

27-03-2015 21:34:22
thom
thom
Ik kan me niet iets bedenken wat in een lok specifiek DDM1 moet zijn, die stam wil gewoon hoogspanning en hoofdreservoir hebben en daar werkt die op.

Het enige wat 'samenwerkt' met de lok is de deuraansturing, maar ik meen dat voor voor DDM1 alleen wat draden om gestoken moeten worden.
 

27-03-2015 21:39:52
sfj
sfj
Thanks! Ik weet wel dat de "parkeerstand" van 1700 en de hulpcompressor/omzetter daarvan niet echt lekker compatibel is met de ddm stammen maar verder niet.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Locomotieven_serie_1600
RailWiki.nl