Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |
07-11-2014 02:02:31 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
- Laatst bewerkt door Frontier op 10-07-2015 00:41 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
07-11-2014 07:41:43 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
De laatste keer dat ik de 1656 zag stond deze in Amf. Maar dat is ook al bijna jaar geleden. %03% Dus weet niet of dit nog klopt. |
07-11-2014 08:17:38 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
De 1833 van Locon staat bij de BE in Nordhorn. |
07-11-2014 08:32:39 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote De lok heeft in zijn museumtijd niet in amf gestaan, hij staat al tijden in Br en heeft daarvoor in Zstr en Utm gestaan. |
![]() |
advertentie |
07-11-2014 09:08:47 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
De 1656 heeft ook een tijd in de Wgm gebivakeerd. |
23-12-2014 17:28:29 | ||
---|---|---|
sammy
![]() |
Sinds vanmorgen staat de 1846 1858 1854 1840 in Maastricht Laatst bewerkt door sammy op 28-12-2014 16:16 |
23-12-2014 17:37:11 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Zijn gisteren in de late avond door VR van Nm naar Mt gebracht, plukkers voor Ob. Je bedoelt 1846, 1858, 1854 en 1840, lijkt mij. Laatst bewerkt door rob46 op 23-12-2014 18:10 57 jaar OV-fotografie. |
23-12-2014 18:17:46 | ||
---|---|---|
sammy
![]() |
Aangepast, de 1854 is volgens mij nog in goede staat. Had gehoopt dat deze nog verkocht zou worden. Laatst bewerkt door moderator op 23-12-2014 18:21, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
23-12-2014 21:16:53 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Was ook een koper voor, maar ze worden niet verkocht. |
23-12-2014 22:07:43 | ||
---|---|---|
sammy
![]() |
Jammer, maar de 1200 locs werden ook eerst niet verkocht dus wie weet.... Laatst bewerkt door moderator op 23-12-2014 22:42, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
23-12-2014 22:45:16 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Als ze eerst geplukt zijn wil niemand ze natuurlijk nog hebben... |
23-12-2014 23:10:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
We zitten nu wel in een iets andere tijd dan toen met de 1200'en... Maar wat Tim zegt, lokken die incompleet zijn verkopen heeft niet zoveel nut... |
24-12-2014 08:26:39 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ligt er maar net aan wat eruit is. Uit de 1854 hebben ze bijvoorbeeld een tijd terug wat printplaten gehaald. Nu was dat niet zo'n probleem voor de koper. Uit de nu tekoop aangeboden 1700den is dermate veel weg dat we die maar links laten liggen. |
24-12-2014 08:32:29 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Zou het niet mogelijk zijn om van alle pluklocomotieven weer een paar werkend te krijgen? Als ze onderdelen die in de ene locomotief wel zitten, maar in andere niet samenvoegen, heb je toch een stuk of wat werkende locomotieven? |
24-12-2014 08:39:19 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Natuurlijk, alleen is dat financieel niet te doen vanwege de vraagprijs. |
24-12-2014 09:05:50 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Voor de liefhebber een update van opstel in Nm, totaal nog 7 stuks: 1855, 1845, 1847, 1853, 1857, 1851 en 1848. Laatst bewerkt door rob46 op 02-01-2015 09:53 57 jaar OV-fotografie. |
28-12-2014 16:16:36 | ||
---|---|---|
sammy
![]() |
Quote Foto van de locs: https://www.flickr.com/photos/leurske01/15942884307/in/photostream/ |
16-01-2015 20:53:37 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteInmiddels zijn de 1619 en 1621 aan EETC verkocht. 57 jaar OV-fotografie. |
16-01-2015 21:02:02 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Betekent dit dan binnenkort het einde van de 1200'en? Zullen we binnenkort een 1600 zien voor de wintersporttreinen? |
16-01-2015 21:13:29 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Ik las in Op de Rails dat de 1619 en 1621 aanvulling zijn op de 1200 'en Ook stond er dat ze dit winterseizoen al zouden gaan rijden |
16-01-2015 21:46:57 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Goed nieuws dat de 1200'en nog niet afgeschreven zijn! En dan zien we wel wat het wordt dit seizoen. Hoop op weer een nieuwe leuke kleurstelling! |
16-01-2015 22:36:57 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Iets zegt mij dat ze daarmee wachten tot ze weer een reclamesponsor hebben. |
16-01-2015 23:37:33 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Zat zelf ook te denken aan Huider, dat is nog een mogelijkheid namelijk. |
17-01-2015 00:33:30 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En zullen we dan nu de fantasieën maar weer in ons hoofd laten en teruggaan naar de ontwikkelingen rondom de NS 1600 ? Met vriendelijke groet, Het moderator team |
17-01-2015 08:54:53 | ||
---|---|---|
Huider
![]() |
Het sponsoren en bestickeren van een 1600 is misschien mogelijk maar is lang niet zo attractief als een 1200. Ik hoop nog steeds op nieuw werk voor de 1200-en omdat de toekomst van deze locs momenteel aan een zijden draadje hangt ;( Huider Modeltreinen www.huider.nl |
01-02-2015 17:54:09 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Las net bij iemand op Facebook, dat de eetc 1600 klaar staan om in te stromen.. klopt daar iets van? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
01-02-2015 18:02:10 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ja. |
01-02-2015 21:35:13 | ||
---|---|---|
279
![]() |
1 stuks eerst? |
01-02-2015 22:12:19 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De 1619 en 1621, ex-Husa. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-02-2015 17:05:25 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Misschien wel leuke informatie: bij de EETC 1621 is 14-2-15 te Cmb het NVR-nummer aangebracht. 's Ochtend rond 11 uur was het nog niet aangebracht, maar op een foto genomen door iemand anders rond kwart voor twaalf wel. Het NVR-nummer luidt als volgt: 91 84 100 1621-9 met als voertuighouderkenmerk NL-EETC. Of de 1619 het al heeft is mij onbekend. |
14-02-2015 17:55:40 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Door een tijdreiziger?? |
14-02-2015 18:55:20 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Eh, oeps. Foutje! ![]() |
14-02-2015 20:42:06 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In het inzetcertificaat van de 1800 serie vond ik dat ze multiple mogen ingezet, max 2 locs. Het is dat we er maar 1 hebben, anders ging ik dat eens proberen ![]() |
14-02-2015 21:11:19 | ||
---|---|---|
Ovindel
![]() |
"anders ging ik dat eens proberen" Wel voorzichtig doen hé! Straks slaan de stoppen er nog uit! %08% |
15-02-2015 00:14:08 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Locon heeft er twee naast de 1832 gezet in Bh vanavond, je kunt er vast wel even stiekem eentje lenen. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
18-02-2015 13:31:26 | ||
---|---|---|
MikeMike
![]() |
Klopt het dat de 1618 naar EETC gaat? |
18-02-2015 13:33:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
ja |
18-02-2015 14:59:37 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Daar hebben we zelfs al een heel topic over ![]() https://somda.nl/forum/15505/Mogelijke+dubbeltractiebelasting+locs+16001700/ Laatst bewerkt door daniel81 op 18-02-2015 15:00 |
18-02-2015 15:01:14 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Verkeerd topic denk ik.![]() |
18-02-2015 15:04:02 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Wel het goede topic, maar ik was de quote in eerste instantie vergeten. |
18-02-2015 15:22:48 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Maar de 1618 is toch al 20 jaar geplukt? |
18-02-2015 15:29:03 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Als je er vijf van afhaalt, ja. Anders is het antwoord nee. |
18-02-2015 15:51:08 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
1618 ging op 5-3-2000 in Wph Tb terzijde maar was voordien juist opgeknapt ivm belangstelling in Italië. Is dus niet totaal geplukt, we schrijven boeken vol maar lezen ho maar. Zo jammer... 57 jaar OV-fotografie. |
18-02-2015 18:09:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
1618 mist alleen zijn statische omzetter. Verder heeft de loc heel veel "nieuwe" onderdelen die echter inmiddels weer over de revisietermijn zijn. Door dat allemaal na te kijken/meten/testen krijg je dadelijk weer een goede loc. |
18-02-2015 18:14:42 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
De EETC 1621 staat op Wgm voor iedere treinreiziger te glimmen in het EETC-rood. Jammer genoeg is het witte slabbetje gebleven. Laatst bewerkt door nohab op 18-02-2015 18:15 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
18-02-2015 19:40:27 | ||
---|---|---|
1855
![]() |
@Rob: Het valt niet te hopen dat die boeken zijn vol geschreven met deze tekst... De 1618 ging in maart 2000 naar Mt voor onderhoud, maar werd daar een plukloc. In 2002 ging de loc naar Tb met het idee hem weer te completeren, maar zover kwam het niet. Pas in 2004/2005 werd de loc weer geheel gecompleteerd om als prototype te dienen voor de ombouw voor Italië. Jaren later is de loc onder de hoede van Shunter weer lichtelijk geplukt. Overigens heeft de 1618 al die jaren enkele CW's gemist, waaronder de niet geheel onbelangrijke inbouw van GSMR. Laatst bewerkt door 1855 op 18-02-2015 19:40 |
18-02-2015 19:42:38 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Is het bij de 'gave' 1618, 1619 en 1621 gebleven; of is er nog een vierde plukloc? |
18-02-2015 19:43:18 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De overige loccen zijn te slecht. Dat zijn echt pluklocs. |
18-02-2015 19:50:35 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
DBS wil de 1613 zeker niet kwijt? Dat is volgens mij nu nog de enige 1600 die aan de kant staat maar nog niet (volledig) geplukt is. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
18-02-2015 20:02:55 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Alle huidige Railmotion-locs missen hun stroomafnemer. Ook al een klein maar belangrijk punt. @Frontier En de 1602 dan? ![]() |
18-02-2015 20:55:53 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Die stroomafnemer kan er weer op. Jammer dat ik geen foto's van de binnenzijde van bv. de 1608 heb gemaakt, als je dat ziet denk je goh die stroomafnemer is het punt niet ![]() |
18-02-2015 20:56:48 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote DBS verkoopt geen materieel aan nederlandse vervoerders. (LTE 6400 is een ander trucje) |
18-02-2015 21:18:55 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Kun je iets loslaten over dat trucje?![]() |
18-02-2015 21:21:48 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Waarom niet? In het geval van (concurrerende) goederen vervoerders zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen, maar dat is EETC niet. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
![]() |
advertentie |
18-02-2015 21:49:21 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Wie zegt dat EETC de 1600'en niet voor de goederendienst beschikbaar wil stellen? De locomotieven zijn doorgaans alleen in het weekend nodig en er zijn ook maanden dat er geen vakantietreinen rijden. |
18-02-2015 23:25:41 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De twee LTE-6400'en zijn verkocht aan de Oostenrijkse versie van LTE. Zie ook http://www.loks-aus-kiel.de |
19-02-2015 07:31:23 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
... via een lease-and-sales-back constructie via Oak Capital. Overigens is de 1613 reserveloc van DBS die vrij snel ingezet kan worden, hoewel de status 'terzijde' is. Ik meen dat die vorig jaar ook provisorisch van DBS-stickers is voorzien op de fronten. Laatst bewerkt door moderator op 19-02-2015 08:38, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
19-02-2015 11:02:00 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Sale-and-lease-back denk ik dan. En de 1613 heeft inderdaad ook DB-stickers. |
19-02-2015 16:37:48 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteNeehoor, de 1607 heeft ze gewoon nog! |
20-02-2015 11:16:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoe staat het met de 1823, die half omgebouwd is met een dieselmotor? Wel een leuk proefprojectje, waar ik het nut niet van inzie. Maar dat ding zal er nog steeds onaangeroerd erbij staan? Foto: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10351001_505102119590427_3133565199324857581_n.jpg?oh=a271237b56cd896c3fc14b9ddbcad55d&oe=5551806C Choo choo..... |
20-02-2015 12:09:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij ligt dat project allang stil. |
20-02-2015 16:53:43 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Mss niet want is er woensdag over 5 weken geen proefrit gepland? ![]() |
20-02-2015 16:56:12 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Grapjas. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
20-02-2015 17:12:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Volgens mij heb je misschien toch wel eens gelijk. Laatst bewerkt door aarclay op 20-02-2015 17:13 Choo choo..... |
20-02-2015 17:46:27 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Zeker onder treinnummer 150401, vertek om 11:11? ;P |
20-02-2015 17:58:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dacht ik wel, moet ik even verifiëren .... Choo choo..... |
20-02-2015 18:02:03 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
150401 klinkt bij mij als een 1 april grap.. ben benieuwd of het daadwerkelijk doorgaat http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
20-02-2015 18:20:40 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Nee Klaas. 15-04-01 doesn't ring any bells?![]() |
20-02-2015 18:21:56 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
No shit, Sherlock![]() Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
24-02-2015 19:19:49 | ||
---|---|---|
MikeMike
![]() |
Locon 9901 (ex 1827) weer terug in Nederland in oranje jas |
24-02-2015 20:16:39 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Waar heeft die loc zijn nieuwe jas gekregen dan? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
24-02-2015 20:21:50 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat bij de BE in Nordhorn hebben gedaan, maar wellicht haal ik twee dingen door elkaar. |
24-02-2015 20:27:15 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Klopt. Daar staat overigens ook de Locon 1833. |
24-02-2015 20:35:49 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Klopt, maar die zie ik er niet meer weggaan, behalve naar de sloper, aangezien het plukloc is. Gaat 1824 ook nog daar naar toe, of wordt die uiteindelijk ook nog ingezet? Welk numemer heeft 1829 nu gekregen, 9907 of 9909? |
25-02-2015 01:22:27 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
1824 is pluk. |
25-02-2015 06:53:42 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Quote volgens een foto op Flickr is dit idd gebeurd in nordhorn (D) http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
25-02-2015 14:21:11 | ||
---|---|---|
MikeMike
![]() |
Hij is inderdaad in Noordhorn geweest |
12-03-2015 16:27:05 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Zojuist heeft VolkerRail de in Mt geplukte 1848, 1857, 1858, 1846, 1840 en 1854 op de Dgr geplaatst. 57 jaar OV-fotografie. |
17-03-2015 16:39:35 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Zojuist heeft VolkerRail de in Mt geplukte 1847, 1853, 1851, 1845 en 1855 op de Dgr geplaatst. 57 jaar OV-fotografie. |
17-03-2015 17:18:45 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Betekend dit dat Dijksgracht de 1 na laatste halte op weg naar de sloop is? |
17-03-2015 17:46:36 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zo zomaar kunnen, ik zie ze in ieder geval niet meer op eigen kracht rijdend. Choo choo..... |
17-03-2015 18:14:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja, men zal ze niet voor niets het hele land door gesleept hebben (van Houtrak en Nijmegen naar Maastricht) om ze in Maastricht te kunnen plukken en ze vervolgens weer op de Dijksgracht te zetten om er nog weer eens wat anders mee te gaan doen![]() |
17-03-2015 18:20:15 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
17-3-2015 Asdm 18:19 VR 203-1 + 1844 + 1843 + 1839 + 1850 richting Dgr Laatst bewerkt door nohab op 17-03-2015 18:20 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
23-03-2015 18:49:08 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Merkwaardigerwijs gingen deze 4 locs ten tweede male een bezoek aan het Ob Mt brengen. Dit was een avondtransport Dgr-Mt. 57 jaar OV-fotografie. |
25-03-2015 19:05:53 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Uit het OD van vandaag geplakt:Quote Quote |
25-03-2015 19:32:17 | ||
---|---|---|
JuliandeB
![]() |
- Laatst bewerkt door JuliandeB op 27-03-2015 18:59 |
25-03-2015 20:16:05 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Ook voor de 1607 is het einde oefening. https://www.facebook.com/Railmagazinenl |
25-03-2015 22:51:09 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Gaan de draaistellen met tractiemotoren ook naar de sloper? Het dieselocje dat daar staat is overigens geen Köf maar een N4b, zie ook http://rangierdiesel.de/index.php?nav=1406157&id=20757&action=portrait |
25-03-2015 22:52:59 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Denk dat Jako nog wel wat aan de draaistellen en de tractiemotoren heeft... ![]() Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
25-03-2015 22:58:15 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dat lijkt mij ook, vandaar de vraag. Ik kan vanaf hier niet zien wat er wel of niet in Almelo staat![]() |
25-03-2015 22:59:45 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Heb alleen foto gezien van de locs op het terrein, geen draaistellen etc. Laatst bewerkt door HZwoferink op 25-03-2015 23:00 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
26-03-2015 08:58:31 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
1618 en 1619 gaan naar EETC. |
26-03-2015 12:37:46 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Is de 1617 ook naar de sloop? |
26-03-2015 13:31:40 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Correct, 1607, 1608, 1617 en 1620. 57 jaar OV-fotografie. |
27-03-2015 17:24:15 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteAchter VR 203-5 kwamen de 4 vandaag weer uit Mt retour Dgr. 57 jaar OV-fotografie. |
27-03-2015 20:08:49 | ||
---|---|---|
sammy
![]() |
Zat de 1842 er niet ook bij? Dacht dat deze gisteren ook in Mt in het rijtje stond Laatst bewerkt door moderator op 27-03-2015 20:50, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
27-03-2015 20:36:11 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Nee, anders had ik die wel vermeld. De 1842 is al jaren plukloc Ob Mt en niet zomaar te transporteren. 57 jaar OV-fotografie. |
27-03-2015 21:13:15 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Ik houd niet van offtopic gedoe en onnozele vragen maar kreeg van een normaalgesproken betrouwbare bron door dat het, omdat ze voor de tweede keer naar Mt gingen, om ddm1 specifieke onderdelen plukken ging. Kan iemand dat bevestigen? En welke onderdelen? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
27-03-2015 21:34:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik kan me niet iets bedenken wat in een lok specifiek DDM1 moet zijn, die stam wil gewoon hoogspanning en hoofdreservoir hebben en daar werkt die op. Het enige wat 'samenwerkt' met de lok is de deuraansturing, maar ik meen dat voor voor DDM1 alleen wat draden om gestoken moeten worden. |
27-03-2015 21:39:52 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Thanks! Ik weet wel dat de "parkeerstand" van 1700 en de hulpcompressor/omzetter daarvan niet echt lekker compatibel is met de ddm stammen maar verder niet. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Locomotieven_serie_1600 |
![]() |