Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DH_-_Treinstellen_DH_(Wadloper) |
![]() |
03-08-2009 15:11:45 | ||
---|---|---|
rickarends
![]() |
Wellicht kunnen ze dan die 2 Plan U's 125 en 193 mee terugnemen. De HIJSM zal blij zijn met de onderdelen![]() |
03-08-2009 15:23:04 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De DH's gaan pas uiteindelijk naar Slowakije, maar moeten eerst naar een werkplaats bij Warchau. |
03-08-2009 20:01:43 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
En in die werkplaats gaan ze hun handen vol hebben aan die stelletjes... |
04-08-2009 07:15:33 | ||
---|---|---|
slifor
![]() |
Quote check: http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/3785582157/ |
![]() |
advertentie |
18-08-2009 13:13:08 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hoe staat het eigenlijk met de DH's die nu in Polen zijn? Zijn ze allemaal weer aan de praat gekregen of zijn er nog defecten geweest wat men eerst moest oplossen? Wanneer gaan de volgende lading weer? ![]() |
18-08-2009 15:13:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Medio juli heeft men het eerste stel aan de praat gekregen.... Volgende lading is nog niet besteld; men rekent bij NS op eerste helft september. |
18-08-2009 19:41:40 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dank voor de informatie broek53!%02% |
27-08-2009 09:33:11 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Hiervan is de 3226 vanmorgen gesignaleerd te Kfhz. Misschien stond ie er al langer, maar niet eerder opgemerkt in ieder geval. Laatst bewerkt door keesje op 27-08-2009 09:33 |
27-08-2009 15:26:10 | ||
---|---|---|
bruno
![]() |
Het geheel (3105+3110+3222+3226) kwam langs Zwijndrecht vanochtend rond 10:30 opweg naar Venlo met als trekkracht een ITL 186! Laatst bewerkt door bruno op 27-08-2009 15:26 |
27-08-2009 21:39:42 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Klopt helemaal, zie ook: http://www.flickr.com/photos/wessele/3862801106/in/photostream/ 'Okeh' |
27-08-2009 22:44:49 | ||
---|---|---|
lokfuhrer
![]() |
Quote Naar Venlo? Het feest stond om 15.15 u. stil op Dvge en is bij Odz. de grens overgegaan. Lokführer |
27-08-2009 22:51:19 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Het spul heeft Kfhz-Tb-Ozbm-Ut-Amf-Apd-Bh gereden ![]() 'Okeh' |
28-08-2009 00:18:06 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote In veel opzichten een kleurrijk geheel! |
28-08-2009 00:49:33 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
Zeker weten; Assel rond 14:45 uur http://www.flickr.com/photos/markrail/3861686669/ Laatst bewerkt door admin op 29-08-2009 17:16, reden: Onnodige quote verwijderd |
08-10-2009 15:25:06 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Dan zal men daar in Polen vast en zeker nog aardig veel werk hebben om de andere stellen aan de praat te krijgen, gezien het transport van september nog niet is geweest en ze dus nog geen nieuwe bestelling hebben geplaatst... Maar het is nog wel zeker dat álle Wadlopers naar Polen gaan? Wat mij betreft mogen ze daar nog even lekker mee wachten, ze voeren volgend jaar in de lente/zomer nog maar een paar stellen door, als de dagen weer wat langer zijn. Of ze vertrekken wat vroeger uit Nederland. Dan kunnen we ze mooi bij daglicht in Porta Westfalica http://www.zu-den-zuegen.de/seiten/anews/bdw.htm fotograferen! Deze foto is deze week foto van de week op de website van Frank Bachmann, kunnen jullie je voorstellen dat in dit landschap, precies op de plek waar de dubbele ICE-combi rijdt, de oerFriese Wadlopertjes rondgetuft hebben tijdens de afgelopen drie overbrengingen? Met die Duitse zandwinning op de voorgrond erbij... Dat was met de laatste overbrenging in Porta Westfalica rond 20:15/20:30 bij daglicht. Is toch wel ongelooflijk, hé.%08% http://static.panoramio.com/photos/original/361015.jpg Maar volgens mij begint de voorraad Wadlopertjes in Nederland aardig te krimpen nu, zo veel transporten zijn er niet meer nodig lijkt me eer alles op is. Laatst bewerkt door treintim op 08-10-2009 16:10 |
08-10-2009 15:39:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat gekrompen zijn valt nogal mee, vind ik. Als ik het goed heb zijn er nu 3 DH1 en 7 DH2 vertrokken (van de 19, resp. 31). Wel zullen (als men zich op dat gebied nu eens wèl aan de afspraken houdt) nu steeds 8 bakken tegelijk naar Polen vertrekken. Als het tempo zo allerbelabberdst blijft als nu (een transport per kwartaal), dan zijn ze nog twee jaar bezig...![]() |
08-10-2009 15:47:27 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Dus nog 40 te gaan, kijk eens aan, dát moeten we hebben. Wat mij betreft mogen ze er twee jaar over doen, dan kunnen we nog heerlijk twee jaar van de Wadlopers genieten (op allerlei Nederlandse + Duitse trajecten in de herfst, winter, lente).![]() Maar dan kan men in Polen dus ook nog heel makkelijk afzien van de koop van de overige 40 Wadlopers, als men per enkele bestelling plaatst en nog niet het hele park gekocht heeft via een contract (of is dat al wel zo?)? Zoiets zou ik me wel kunnen voorstellen nu de nieuwe bestelling zo lang wegblijft en ze zoveel moeite hebben met motors opstarten... Laatst bewerkt door treintim op 08-10-2009 15:53 |
08-10-2009 15:51:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zover mij bekend zijn de stellen contractueel allemaal verkocht, maar volgt de feitelijke betaling kort voor ieder transport. In hoeverre er een ontsnappingsclsusule in het contract zit om alsnog onder de koop uit te komen, weet ik uiteraard niet (ben al blij dat we weten wat we wel weten![]() Laatst bewerkt door broek53 op 08-10-2009 15:51 |
08-10-2009 15:54:57 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Inderdaad, dankje voor je antwoord en we wachten af en leven ondertussen vrolijk verder.%08% Laatst bewerkt door treintim op 08-10-2009 15:55 |
08-10-2009 16:18:13 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik zou niet raar staan te kijken als er helemaal geen DH meer naar Polen gaat. Ze krijgen daar nog niet de helft aan de praat namelijk. (...) Inderdaad zijn ze contractueel verkocht, maarja als je niet betaald... |
08-10-2009 16:31:53 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Precies, dat hebben we met DE-3 ook gezien... |
08-10-2009 17:26:33 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteHoe weet je dat, als ik vragen mag? ![]() |
08-10-2009 19:32:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Via een zeer betrouwbare, anonieme bron ![]() |
08-10-2009 22:57:33 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik denk dat ze alleen met een motor opstarten er echt nog niet zijn, er moet wel meer aan die stellen gebeuren wil je er een beetje betrouwbaar mee rond willen karren. Laatst bewerkt door thom op 08-10-2009 22:58 |
12-10-2009 00:21:41 | ||
---|---|---|
daniel10
![]() |
wat ik er van begrepen heb is dat er geen deskundigheid in Polen is om die DH stellen weer rijvaardig te krijgen moet en ze iemand van Nedtrain laten komen die het wel heeft maar dat zullen wel daar weer te duur vinden. Dh transport met de groene en het wtte stel schijnen de slechtste van alle DH s te zijn. maar die zijn weer naar iemand anders dan Sigma. Toen ik er was bij Sigma hadden het over opknappen maar dan eerst uiterlijk in plaats van technisch. |
12-10-2009 00:33:43 | ||
---|---|---|
Velios_ban
![]() |
Die groene liep op het begin van Veolia perfect maar dit stel had de langste storingsgeschiedenis van alle DH stellen. Waarschijnlijk hadden ze op dat moment alles al een keer vervangen. En op de manier hoe wij er toen mee reden ging al het materieel wel een keer stuk%08%%08%%08% Laatst bewerkt door Velios_ban op 12-10-2009 00:34 |
12-10-2009 00:34:27 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Die manier was dan ook niet echt goed te noemen...![]() |
12-10-2009 00:35:49 | ||
---|---|---|
Velios_ban
![]() |
Nee precies, als alle toeren aanwijzers maar bovenin bleven was het goed.![]() Maar de meeste liepen dan ook de hele dag en ook s'nachts bleven motoren stationair draaien op het opstelterrein in Venlo Vondt het tractiepookje van de DH's erg grappig en ook de halve rollen de aanwijzers die de toeren aangaven per motor. Ik mis deze beestje echt wel! Het was toch altijd weer een kick als je s'ochtends alle motoren aan de praat kreeg en je in de cabine de toeren aanwijzers bij tractie in de bovenhoek zag verdwijnen. Laatst bewerkt door Velios_ban op 12-10-2009 01:32 |
12-10-2009 21:10:21 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Tja en dan maar klagen dat alles stuk gaat. 3101 en 3102 van Almelo Marienberg, waren niet stuk te krijgen. Heerlijke stellen om mee te rijden. Machinisten waren ook zuinig op hun stellen. Kon je echt merken. Als je maar met beleid met het spul omgaat, kan het nog jaren mee. Met je eigen auto rij je toch ook niet altijd vol gas. Laatst bewerkt door edje op 12-10-2009 21:12 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-10-2009 21:16:26 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Waarom gingen Veolia-machinisten er dan zo mee om? Maar in het noorden heb ik ook wel eens in een Wadloper gezeten van Warffum naar Groningen, ding trok op als een raket en dat vond ik best leuk. Overige keren dat ik in een Wadloper zat in het noorden, werd er gewoon normaal opgetrokken overigens. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 12-10-2009 21:38 |
12-10-2009 21:20:55 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Om de trein nog enigszins op tijd te laten rijden? Bij twijfel: gebruik beton. |
12-10-2009 21:27:50 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Ja dat zal wel, ook vanwege de beperkte maximumsnelheid van de Wadlopers/Maaslopers natuurlijk. |
12-10-2009 21:29:55 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Het zijn denk ik niet de Veolia-machinisten die de stellen zo slecht hebben behandeld, maar meer door de intensieve inzet op de Maaslijn en omdat de DH's maar max. 100 km/h kunnen moest alles uit de kast gehaald worden om toch zoveel mogelijk volgens drgl te kunnen rijden. Ik heb ook eens een ritje met een DH gemaakt tussen Venlo en Nijmegen, maar ook ik vond het geweldig als die stelletjes op volle snelheid reden, je hoorde de motoren soms gewoon gieren. Voordat ATB-NG werd aangelegd op de noordelijke nevenlijnen kwam het ook regelmatig voor dat bepaalde machinisten de Wadjes even goed uitprobeerden, dit werd met name gedaan tussen Uithuizen en Usquert, tussen Warffum en Baflo en tussen Winsum en Sauwerd, was echt geweldig. Ik heb altijd met plezier met de Wadlopers gereisd, jammer dat ze in de zomer altijd zo warm waren. Ik mis ze eigenlijk best nog wel. |
12-10-2009 21:44:47 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Dankjewel, jij mag blijven. Ik en de meeste collega's hebben de stellen altijd met veel zorg behandeld, dat was ook wel nodig trouwens. Veel van de machinisten die erop reden hebben er ook bij Arriva of Connexion op gereden (spoorflex o.a.) Als je de lijst met defecten bekijkt die de stellen hebben op moment van buitendienststelling, dan zie je geen groot verschil tussen de ex Veolia stellen en de andere. De 3102 hebben ze bijv niet aan de praat gekregen in Polen vanwege sluiting in de startmotor. In verband met medelijden met de Polen zal ik niet verder ingaan op die lijst ![]() |
12-10-2009 21:57:29 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
startmotor is altijd een probleem geweest, opstarten moest dan ook altijg gebeuren met een universeel hulpstuk die je vakkundig op een bepaalde plek moest slaan. (oftewel een klap met een hamer op de startmotor was al voldoende.) Was ook altijd gezellig, altijd met z'n tweeen de DH stellen opstarten, eentje gaf startcommando, en de ander stond met de hamer te meppen. |
12-10-2009 22:38:54 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik vergeet ook nooit meer dat er eens regulateur telkens op max bleef hangen, en ik bij iedere stop met de vlaggenstok buiten een mep tegen het ding gaf zodat die tot rust kwam. Die gezichten van de reizigers![]() |
13-10-2009 02:09:51 | ||
---|---|---|
Velios_ban
![]() |
QuoteNatuurlijk wel: Met de vlam in de pijp. Jij komt uit Hengelo dat moet je toch weten hoe dat moet ![]() En met me eigen auto ga ik namelijk ook geen 50km/h rijden op een weg waar je 120km/h mag. Dan wil je zo snel mogelijk naar een hogere snelheid Laatst bewerkt door admin op 13-10-2009 07:30, reden: Quote hersteld |
13-10-2009 02:17:52 | ||
---|---|---|
Velios_ban
![]() |
QuoteOooo%06% nou snap ik ook waarom ze allemaal al kapot waren toen ze van Arriva naar Veolia kwamen%02%. Edit door admin: laatste waarschuwing, normaal taalgebruik! Laatst bewerkt door admin op 13-10-2009 07:31, reden: Quote hersteld |
13-10-2009 07:34:09 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Uhm, we praten dan wel over begin of eind jaren '90. Toen werd ATB hier geinstalleerd. Laatst bewerkt door salieri op 13-10-2009 07:34 |
13-10-2009 12:18:56 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Nou snap ik de overeenkomst tussen met de vlam in de pijp en Hengelo niet zo goed, maar oke. Op de snelweg rij ik inderdaad 120 a 130 km/h, zelfs in Duitsland, waar geen Limiet is zal ik niet harder gaan dan een 160km/h terwijl de auto toch wel harder kan. Dit om de auto een beetje te sparen. Overigens met een trein, snap ik uberhaupt niet waarom je altijd vol gas moet rijden. Eenmaal op op zijn max snelheid rolt hij makkelijk door. en je mocht toch niet harder dan 100km/h. En als dat niet uitkan met de dienstregeling, tja dan klopt de dienstregeling gewoon niet. |
13-10-2009 12:29:42 | ||
---|---|---|
Velios_ban
![]() |
Bij Veolia reden de DH ook niet harder dan 100km/h dat de stellen stuk gingen lag echt niet aan het rijgedrag van de Machinisten in deze. |
13-10-2009 12:38:25 | ||
---|---|---|
htmtram
![]() |
nou... Er zaten ook een paar veolia/spoorflex medewerkers die de wadlopers hebben mishandeld... |
13-10-2009 14:01:42 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Knap dat je weet welke machinisten Wadlopers hebben 'mishandeld' en waar ze werkzaam waren. Dat is nog eens insite information! Wat ik me wel kan voorstellen is dat op de Maaslijn de eerste weken/maanden een dienstregeling werd gereden o.b.v. rijtijden met DM '90 en dat het moest worden uitgevoerd met Wadlopers. Wellicht dat er machinisten bij zaten die, hoe goed bedoeld, er toch eventjes een tandje bij deden om de vertraging niet extreem te laten oplopen. |
13-10-2009 15:03:30 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Uhmmm weet je dat zeker Quote en Quote |
13-10-2009 15:32:59 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
die DH's vielen uit vanaf t begin vd ritten op de maaslijn. Ze kwamen zekers te weten niet 'nieuw uit de doos' hier aan maar dat hoef ik niemand te vertellen. Ik vind het te ver gaan, om Veolia-machinisten hier van 'DH-mishandeling' te beschuldigen. Ik denk dat die machinisten goed weten wat ze doen/deden en ze zouden zichzelf in de vingers snijden als er treinstellen kapot gingen door hun toedoen. De eerste tijd moest een dienstregeling gereden worden op basis van DM90-tijden zoals al eerder gezegd is. En die dienstregeling was opdracht van de concessiehouders dus daar kun je veolia niet op aankijken en de machinisten al helemaal niet (=de werknemer die 'slechts' uitvoert wat is afgesproken) Dat heeft geen zin/nut, en is ook volledig onterecht. Laatst bewerkt door cuijk op 13-10-2009 15:37 |
13-10-2009 15:38:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tuurlijk kun je daar Veolia op aankijken, maar ik word sowieso een beetje wouws van het Nationale Gezelschapsspel waarin ook Somda hiero aan het vervallen is: blame and shame. |
13-10-2009 15:42:22 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
@Keesje: zoiets kan ik me ook nog herinneren ja.. Ik weet nog goed dat de eerste rit in de spits wel Rm-Vl in 60 minuten deden. Ook dat vaker de trein zo vol was dat je bij iedere hobbel in het spoor een klap hoorde en voelde wat volgens veroorzaakt werd doordat de vering het niet meer hield. En als laatste natuurlijk de spitsrit met de 3103 en de kapotte VTT waarbij die net niet de 100 haalde tussen de stations. Het was verre van betrouwbaar om in die tijd met Veolia te reizen maar het was prachtig materieel (al durfde ik dat niet hard op te zeggen toen in de trein%08%). Ik heb hier ook grote problemen mee gehad met een leraar omdat hij niet geloofde dat er zoveel vertraging was%03% |
13-10-2009 16:04:58 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Quote HELEMAAL MEE EENS!!! laten we s gewoon normaal relaxed doen en hier zijn, omdat we t leuk vinden |
13-10-2009 23:46:45 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
DH 3206 is in Polen inmiddels grijs met rood geworden, zie: http://rail.phototrans.eu/14,40800,0.html http://rail.phototrans.eu/14,40801,0.html Stel 3206 was onderweg naar een grote spoorbeurs, zie http://www.mtgsa.pl/x.php/21,en,3530/TRAKO-2009.html |
13-10-2009 23:56:12 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat zit weer strak in de lak! Grappig dat ze de originele nummers overgenomen hebben. |
13-10-2009 23:59:07 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Inderdaad leuk van die orginele nummers, en de Polen vonden de Veolia-Wadloper 3226 blijkbaar wel mooi. Hij lijkt sprekend. Laatst bewerkt door treintim op 14-10-2009 00:00 |
14-10-2009 00:16:29 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Haha, ook echt "DH" ervoor. Zit er inderdaad weer strak uit, lijken nieuwe lampen en de schoorsteen op het dak is ook weer helemaal glimmend. |
14-10-2009 00:18:25 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Komt de topicnaam nog eens echt goed tot zijn recht. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 14-10-2009 00:50 |
14-10-2009 00:23:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
QuoteDie schoorsteen is gewoon ff meegeschilderd, dan lijkt ie weer nieuw... 2 dagen rijden, is ie weer zwart... ![]() Lijkt nog erg op de witte Veolia kleurstelling trouwens... ![]() |
![]() |
advertentie |
14-10-2009 15:12:55 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Mooie kopie van de 3226 ![]() ![]() |
14-10-2009 17:01:18 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
eerlijk gezegd vind ik um zo best wel mooier![]() |
15-10-2009 19:56:10 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Prachtig! Die Polen hebben met de chromen koplampringen wel oog voor detail zeg! Nu maar hopen dat ze dat ook voor de techniek hebben (al ben ik bang van niet, het zijn tenslotte geen Duitsers). |
15-10-2009 20:07:24 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
nog wat foto's van de DH-3206 bij TRAKO 2009: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/slides/IMG_4875.JPG http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/slides/IMG_4877.JPG http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/slides/IMG_4879.JPG http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/slides/IMG_4881.JPG http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/slides/IMG_4874.JPG Foto van het opknappen: http://img87.imageshack.us/img87/4886/p1170134.jpg Voor foto's van het hele evenement en de bron: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html Laatst bewerkt door kevinevers op 15-10-2009 20:09 |
15-10-2009 20:11:01 | ||
---|---|---|
ettenrail
![]() |
Het ziet er écht heel mooi uit! %02% |
15-10-2009 20:13:28 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Ze zijn echt origineel zeg die Polen, het interieur is ook vrijwel volledig hetzelfde! Niet dat het lelijk is...![]() 'Okeh' |
15-10-2009 23:59:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is gewoon hetzelfde interieur, maar dan opnbieuw gestoffeerd.. Steore stelletjes geworden iig, hopelijk ook wat aan de techniek gedaan ![]() |
16-10-2009 00:43:25 | ||
---|---|---|
treinfreak
![]() |
Ziet er mooi uit zo %02% Ik ben blij dat er vooruitgang in zit . ( kunnen ze van de DE3 stelletjes in tsjechië niet zeggen.) wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
06-02-2010 14:25:49 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Foto van een gereviseerde 3231: http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=1820 En de 3219: http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=9701 interieur 3206: http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=5200 de 3207 tijdens revisie: http://poznan.gazeta.pl/poznan/51,36037,7272442.html?i=1 Overigens begrijp ik uit verschillende bijschriften dat naast interieur en exterieur de motoren, VTT's en draaistellen een technische revisie krijgen. Echter is er nog steeds geen koper voor... Laatst bewerkt door mich op 06-02-2010 14:45 |
06-02-2010 16:17:01 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
die zijn in slowakije dichtbij bratislava en die nieuwe foto´s van die DH´s zijn mooi hopen dat ik ze in de zomer in 3 dagen tegenkom in polen |
06-02-2010 16:54:55 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Ziet er goed uit. Overigens is bij de interieurfoto van de 3206 ook een foto te vinden van de cabine met nieuwe meters/beveiliging. Er is eveneens een foto te vinden van de buitenzijde van de 3206 waarop duidelijk zichtbaar is dat de techniek onder de bak ook een behandeling heeft gehad. |
06-02-2010 17:33:35 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Leuke foto's en leuk om weer eens wat te zien uit die omstreken! Betekent dit ook dat er weer over een tijdje een nieuw transport met treinstellen naar Polen toe gaan, als deze klaar zijn met de revisie? ![]() |
06-02-2010 17:45:43 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ik neem aan van niet, zolang er nog geen koper voor is heeft dat weinig zin denk ik. |
06-02-2010 18:07:49 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik had vernomen dat alle DH's in principe verkocht waren...![]() |
06-02-2010 18:49:28 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
De stellen die in Nederland staan wel (al krijg ik steeds meer het idee dat het gaat om de INTENTIE om alle stellen over te nemen, in plaats van dat ze al werkelijk verkocht (betaald) zijn). Verkoop onder voorbehoud dus. Bedenk dat dennistd bedoelt dat Sigma (uit Polen) voor de gerenoveerde stellen nog geen koper heeft gevonden. Laatst bewerkt door kbrandsma op 06-02-2010 18:50 |
06-02-2010 19:42:46 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja in principe ja, maar zolang ze ze niet ophalen kan de verkoper ook niet zoveel druk achter de betaling zetten... |
06-02-2010 19:55:52 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Wat bedoel je daarmee? Zolang Sigma niet betaalt gaat er geen stel naar Polen, zo simpel is het. |
06-02-2010 20:03:42 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dat bedoel ik dus! Dus zolang ze ze niet nodig hebben halen ze ze ook niet op! |
20-04-2010 11:05:07 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het overduidelijke bewijs dat er beweging inzit: http://www.youtube.com/watch?v=JIFMSxNx4wE&feature=related overigens is dit een testrit. Kan nog niks vinden dat er werkelijk een stel in de reizigersdienst zit. Laatst bewerkt door mich op 20-04-2010 11:15 |
20-04-2010 14:21:00 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ik zal hem meteen even aanvullen, mich had deel 2 gestuurd, deeltje 1 (http://www.youtube.com/watch?v=m0Kl04RE8fQ) en deel 3 (http://www.youtube.com/watch?v=hC8V7fuuWD8) zijn er ook. Maar zeker leuk om ze eens weer te zien rijden, ze zien er trouwens uit alsof ze net vers uit de fabriek komen rollen! ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-04-2010 15:38:11 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Leuk om te zien dat ze rijden. ![]() Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
20-04-2010 17:01:01 | ||
---|---|---|
daniel10
![]() |
dit is een test rit. in de reizigers dienst zouden daar bij een of andere vervoerder moeten rijden.Sigma is een firma dat spoorweg matrieel opknapt en dan doorverkoopt of verhuurd. als alles goed gaat dan gaat de rest uiteidelijk ook daar is men achter de schermem wel mee bezig Laatst bewerkt door daniel10 op 20-04-2010 17:01 |
20-04-2010 19:32:50 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Zijn er al een of meer vervoerders geïnteresseerd? Dat zal dan toch langzamerhand duidelijk moeten zijn? |
25-04-2010 18:07:58 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Titel van de youtube-filmpjes betekent overigens proefrit. Aldus Google Translate die overigens naar het Nederlands 'test drive' zegt. Laatst bewerkt door AlbertP op 25-04-2010 18:08 |
25-04-2010 22:33:26 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dat staat hierboven (daniel10) ook al AlbertPool... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-06-2010 12:07:00 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
DH-3102 is inmiddels ook gereviseerd zie: http://www.youtube.com/watch?v=FNVi-oeFmB8 Helaas vertellen ze erbij dat ZNTK weer op het randje van faillissement staat, de titel vertaald: Het einde van ZNTK Poznan? Laatst bewerkt door mich op 04-06-2010 12:19 |
04-06-2010 12:47:21 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zie ik op dat filmpje op 0:13 nou een digitale snelheidsmeter? Choo choo..... |
04-06-2010 12:56:56 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
dat zie je goed ja. raar dat dat is geinstalleerd![]() |
04-06-2010 13:48:23 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
tja waarom niet, ze moesten toch wel een nieuwe snelheidsmeter inbouwen, omdat de oude hier in NL nog goed kan worden gebruikt. DH bezat namelijk een ATB-NL installatie, en daarbij zit de ATB in de snelheidsmeter verwerkt. Dus bij het verwijderen van de ATB is de snelheidsmeter er ook uit gehaald |
16-06-2010 22:49:06 | ||
---|---|---|
daniel10
![]() |
Op World Rail Photo heeftiemand een plaatje gevonden van een DH in de normale dienst in Polen http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=21596 Blijkt dat ze worden ingezet tussen Tczew en Chojnice in mengbedrijf met getrokken treinen met SP32/SU42. |
16-06-2010 22:59:25 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Op de vraag of ze een vaste omloop hebben, geeft translate.google.nl de volgende vertalingQuote. Op z'n steenkoolnederlands vertaalt, maar de info die er toe doet kun je er wel uithalen ![]() Laatst bewerkt door mdj op 16-06-2010 22:59 Bij twijfel: gebruik beton. |
17-06-2010 00:42:07 | ||
---|---|---|
treinfreak
![]() |
Ik heb op een ander forum dit gevonden. Het gaat zo te zien om een proefbedrijf. DH przekazane do eksploatacji Przewozom Regionalnym 11 czerwca rozpoczęła się próbna eksploatacja dwóch pojazdów DH zmodernizowanych przez ZNTK Poznań w Przewozach Regionalnych. Trafią one do województwa pomorskiego. - Od przyszłego tygodnia DH2 będzie obsługiwać połączenie Tczew - Chojnice, a pojazd DH1 - trasę Chojnice - Szczecinek - powiedział RK rzecznik Przewozów Regionalnych, Piotr Olszewski. ZNTK Poznań uzyskały homologację dla pojazdów DH1 i DH2 po przeprowadzonej naprawie pojazdu wraz z modernizacją, polonizacją oraz wymianą niektórych elementów na nowe. Jak informuje producent, w ramach modernizacji przeprowadzono m.in. nowe rozplanowanie przestrzeni pasażerskiej, wymianę siedzeń oraz obić siedzeń w przedziałach pasażerskich na wandaloodporne i spełniające warunki przeciwpożarowe, wymianę wyłożeń ścian, wymianę wykładziny podłogowej w całym pojeździe, wymianę lamp w przedsionkach i kloszy w przedziałach pasażerskich, zamontowano klimatyzację kabin maszynisty, zmodernizowano układy hydrauliczne, w tym instalacja wymuszonej wentylacji przedziału pasażerskiego. Wymienione zostały reflektory czołowe na Posteor, zamontowano instalację sygnalizacji przeciwpożarową oraz dźwiękowy sygnał ostrzegawczy, zabudowano SHP, CA, RS z radiotelefonem, najnowszy elektroniczny prędkościomierz PIAP oraz zabudowano stopnie uchylne umożliwiające wsiadanie z peronu o wysokości 300 mm. Jak dotąd, w poznańskich zakładach ukończona została naprawa pięciu pojazdów DH2 oraz jednego DH1, a kolejne autobusy szynowe przewidziane są do naprawy. Obecnie trwają rozmowy z urzędami marszałkowskimi oraz przewoźnikami publicznymi i prywatnymi na temat zakupu autobusów szynowych DH. Wielu przewoźników zainteresowanych jest nabyciem i eksploatacją używanych pojazdów, gdyż stanowią one korzystną alternatywę dla nowych pojazdów, w zależności od producenta nowych autobusów szynowych, może to być cena niższa o 50-70%, a są to pojazdy, które spełniają przewidziane normy, ich okres eksploatacji wynosi przynajmniej 15-20 lat, a po naprawie odpowiadają warunkom pojazdu nowego. Istotną zaletą pojazdów jest to, że są one już dopuszczone do eksploatacji i mogą być od razu dostępne - informuje producent. Zmodernizowany pojazd DH2 został zaprezentowany po raz pierwszy na zeszłorocznych targach Trako w Gdańsku. Vertaald in met Google translate DH gestuurd naar de Regio dienst 06.11 een proef gestart exploitatie van twee voertuigen verbeterd door de DH in Poznan ZNTK Vervoer Regionale. Zij gaan naar Pommeren. - Vanaf volgende week, zal opereren de DH2 Tczew - Chojnice, en het voertuig DH1 - route Chojnice - Szczecinek - RK woordvoerder van de regionale diensten, Peter Olszewski. ZNTK Poznan goedgekeurd voor voertuigen en DH1 DH2 voertuig gerepareerd na een vergezeld met de modernisering, en de vervanging Polonisation sommige elementen van de nieuwe. Hoe aan de fabrikant te melden, als onderdeel van de modernisering is uitgevoerd onder anderen nieuwe lay-out van de passagiersstoelen en vervanging stoelbekleding in de passagiersgedeelten op de Vandal en voldoen aan de brand-bekleding van vervanging, vervanging van vloerbedekking over het voertuig, de vervanging van lampen en lampenkappen in de atria in de passagiersruimte, cabines uitgerust met airconditioning, verbeterde hydraulische systemen, inclusief het aanbrengen van mechanische ventilatie van de passagiersruimte. Dit waren de kopstukken in de Posteor, gemonteerd installatie van brandalarm-en akoestisch waarschuwingssignaal gebouwd over SHP, CA, RS radio telefoon, een nieuwe elektronische snelheidsmeter PIAP graden draaien en gebouwd met de inscheping platform met een hoogte van 300 mm. Tot dusver werd de plant Poznan afgesloten reparatie van vijf voertuigen en een DH1 DH2, en een verdere spoor bussen zijn bedoeld voor reparatie. Momenteel zijn gesprekken met de kantoren van de maarschalk en publieke en private vervoerders op de aankoop van het spoor bussen DH. Veel luchtvaartmaatschappijen zijn geïnteresseerd in de verwerving en de exploitatie van de gebruikte voertuigen, want zij vormen een waardevol alternatief voor nieuwe voertuigen, volgens de fabrikant de nieuwe rail bussen, kan dit de prijs lager zijn door de 50-70%, en zijn voertuigen die aan de vastgestelde normen, aan hun termijn operatie is ten minste 15-20 jaar, en na reparatie van het voertuig voldoen aan de voorwaarden van de nieuwe. Een belangrijk voordeel van de voertuigen is dat ze al mogen werken en kan per direct beschikbaar - informeert de fabrikant. DH2 opgewaardeerd voertuig werd voor het eerst tegen reële vorig jaar Trako in Gdansk Ik heb trouwens ook wat foto's gevonden op datzelfde forum. http://img811.imageshack.us/img811/913/wadlop640x480.jpg http://img691.imageshack.us/img691/3396/wadlop2640x480.jpg http://img269.imageshack.us/img269/9182/wadlop3640x480.jpg http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/16376/322d5e4da5aec48a6629c0bb1da32c9d_d.jpg http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/16376/f36ca2a4eefe726c1086ff03e8c57458_d.jpg http://lutek.kolej.org.pl/DH/ Laatst bewerkt door treinfreak op 17-06-2010 00:48 wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
17-06-2010 00:47:27 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Kijk; met Google Translate kun je toch heel wat van die tekst begrijpen. Alleen snap ik niet wat het leger met die DHtjes wil doen: 'gesprekken met de kantoren van de maarschalk'! %08% Groetjes, Bloober |
17-06-2010 08:06:33 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Ze werken wel door daar zeg. Bijna een jaar geleden was het transport van de 3222 en 3226 en ondertussen heeft men er nog steeds niets mee gedaan!%09% 'Okeh' |
17-06-2010 08:27:45 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Die zijn naar een andere partij. Het gaat hier om de 3102, 3206, 3207, 3219, 3225 en 3231 die naar Sigma in Poznań zijn gegaan. Shqiperise-lopers? |
17-06-2010 08:59:20 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Dat klinkt als een vooroverlegje met het leger om er een oefening op los te laten! ![]() |
17-06-2010 12:09:27 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Die maarschalk is het uitvoerend orgaan van een lokale overheid (regio), zie bijvoorbeeld die van de regio Wielkopolska: http://en.umww.pl/marshal-office/departments/the-department-of-transport.html en die heeft dus ook wat in de melk te brokkelen qua vervoer in de regio. Geen legeroefening in ieder geval. |
17-06-2010 12:40:12 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Hoe lang is de V250 al in Nederland? ![]() |
17-06-2010 21:34:04 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Hallo, het gaat hier wel over Polen... Bovendien is eerst bedacht hoe en wat er nu werkelijk aangepast moet worden, zoals in het stukje is te lezen: - Cabine-airco (al aanwezig) - Mechanische ventilatie (al aanwezig, hetzij minimaal) - Nieuwe bekleding - Nieuwe vloerbedekking - Schilderwerk rondom - Last but not least: digitale snelheidsmeter en filmkast Al met al ziet het er nu heel wat toonbaarder uit dan tijdens vertrek uit Nederland. Wellicht dat er deze vakantie alsnog fanatiekelingen die kant op reizen. Gelukkig hebben we de filmpjes nog: http://www.youtube.com/watch?v=px96JJrXV8w |
18-06-2010 00:22:50 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
QuoteIs dat niet wat bij ons de provincie is? Groetjes, Bloober |
20-06-2010 20:31:37 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Een nieuwe foto op dezelfde website, toch wel het melden waard, want hij is echt mooi: http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=21621&sessionid=db1dfebb00f79c4dde320a9a322e668e |
11-07-2010 01:35:14 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Goed voorspeld! Dat is ook daadwerkelijk gebeurd, voor het Wadloper-werk van een Nederlandse spoorfotograaf (op vakantie) in Polen, zie: http://www.flickr.com/photos/danielfriederichs/ Laatst bewerkt door treintim op 11-07-2010 01:39 |
11-07-2010 06:20:27 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ja, het was erg gaaf het vertrouwde geluid van een optrekkende Wadloper weer eens te horen! Ik stond naast de hierbovengelinkte fotograaf Shqiperise-lopers? |
21-07-2010 22:44:39 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Volgens een nieuwsbericht van RTV Noord ( http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=93392 ) zijn er "vorige maand" 46 DH-stellen naar Polen overgebracht, waar ze gereviseerd zijn en van een nieuw interieur voorzien ![]() Maar even serieus, ik heb dit topic vluchtig doorgenomen en kom tot de conclusie dat er nog steeds maar 10 het land uit zijn, klopt dat? |
21-07-2010 22:54:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel, het hele zaakje op de Dijksgracht en in Amersfoort staat er nog net zo bij als een klein jaar geleden. |
21-07-2010 23:24:00 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Ik las in RM dat de eerste 4 stellen zijn gereviseerd en sinds juni hun rondjes maken door Polen. De Nederlandse stelnummers zijn daarbij behouden. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DH_-_Treinstellen_DH_(Wadloper) |
![]() |